Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • Επικαιρότητα

    Επικαιρότητα

    4666 ειδήσεις in this category

    1. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ο αριθμός των αγνοουμένων από την κατολίσθηση λάσπης σε αγροτική περιοχή στην πολιτεία Ουάσιγκτον των δυτικών ΗΠΑ έφθασε τους 108, όπως ανακοίνωσαν οι αρχές αντιμετώπισης εκτάκτων περιστατικών.
       
      Η κατολίσθηση λάσπης χτύπησε την επαρχία Σνόχομις το Σάββατο.
       
      Οι ελπίδες για την ανεύρεση επιζώντων, η οποία έχει κοστίσει επιβεβαιωμένα τη ζωή μέχρι στιγμής σε οκτώ ανθρώπους μειώνονται όσο περνούν οι ώρες, ενώ τα συνεργεία διάσωσης εργάζονταν αδιάκοπα όλη τη νύχτα της Κυριακής προς τη Δευτέρα, όπως μεταδίδει το πρακτορείο Associated Press.
       

       

       

       

       

       
      Πηγή: http://www.thepressproject.gr/article/58819
    2. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ενώνει ξανά τα Τζουμέρκα με τα Κατσανοχώρια το μεγαλύτερο μονότοξο γεφύρι των Βαλκανίων, το γεφύρι της Πλάκας στον Άραχθο ποταμό, που είχε καταρρεύσει πριν από περίπου μία πενταετία.
      Το ιστορικό γεφύρι είναι έτοιμο. Δοκιμάζεται πια από τον χειμωνιάτικο Άραχθο, θα δοκιμαστεί στις πιο δύσκολες συνθήκες, ώστε να μπορεί, μετά το καλοκαίρι, να παραδοθεί στο κοινό», δήλωσε ο καθηγητής της Σχολής Μηχανικών Μεταλλείων- Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, συντονιστής Διεπιστημονικής Ομάδας Έργου του ΕΜΠ για την Αναστήλωση της Γέφυρας Πλάκας, Δημήτρης Καλιαμπάκος.
      «Ολοκληρώθηκε πια η διαδικασία της αφαψίδωσης, αφαιρέθηκε δηλαδή ο μεταλλικός σκελετός που στήριξε κατά τη διάρκεια των εργασιών την ιστορική γέφυρα της Πλάκας», εξήγησε ο κ. Καλιαμπάκος, επισημαίνοντας πως πλέον, από εδώ και πέρα, ξεκινά η στενή παρακολούθηση της εξέλιξης του έργου από τους επιστήμονες της Ομάδας Έργου του ΕΜΠ.
      «Ξεκινά το μεγάλο crash test», ανέφερε χαρακτηριστικά ο καθηγητής του ΕΜΠ, μιλώντας για την «πιο μεγάλη αποκατάσταση πέτρινου γεφυριού στον κόσμο».
         
       
    3. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σε εφαρμογή τίθεται η διερεύνηση του τύμβου Καστά της Αμφίπολης, με τη βοήθεια της σύγχρονης τεχνολογίας.
       
      Ο υπουργός Πολιτισμού, Κώστας Τασούλας, επιβεβαίωσε ότι την Τετάρτη έγιναν οι πρώτες δοκιμές από το Τμήμα Τοπογράφων-Μηχανικών του Πολυτεχνείου της Θεσσαλονίκης.
       
      Στόχος της ερευνητικής προσπάθειας είναι «η τρισδιάστατη απεικόνιση του τύμβου», ώστε να διαπιστωθεί αν υπάρχουν και άλλοι τάφοι στο εσωτερικό του.
       
      Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», το νέο επιστημονικό πρόγραμμα καλείται να διερευνήσει αν οι προσδοκίες για ύπαρξη και άλλων τάφων στο εσωτερικό του λόφου είναι βάσιμες και σε ένα δεύτερο επίπεδο, αν ο Λέων της Αμφίπολης έχει τελικά σχέση με τον ήδη ανακαλυφθέντα τάφο ή με άλλον.
       
      «Το ενδιαφέρον τώρα είναι η συνεργασία μας με το εργαστήριο Φωτογραμμετρίας και Τηλεπισκόπησης του Τμήματος Τοπογράφων-Μηχανικών του Πολυτεχνείου Θεσσαλονίκης. Θα μας βοηθήσουν να αποκτήσουμε την τρισδιάσταση αποτύπωση του τύμβου. Το πρόγραμμα του Πολυτεχνείου θα αρχίσει να εφαρμόζεται. Χθες (σ.σ. την Τετάρτη) έγιναν οι πρώτες δοκιμές στην περιοχή», σημείωσε ο κ. Τασούλας.
       
      Πηγή: http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/752055/irthe-i-ora-ton-topografon-stin-amfipoli/
    4. Επικαιρότητα

      GTnews

      Σε Εγκύκλιο που εξέδωσε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προβλέπεται πως τα αποδεκτά αιτήματα προδήλων σφαλμάτων θα προωθούνται, άμεσα, στις αρμόδιες Επιτροπές Εξέτασης Αντιρρήσεων (ΕΠ.Ε.Α.), ώστε να εξετάζονται κατά προτεραιότητα.
      Σημειώνεται πως τα εν λόγω αιτήματα αφορούν σε προδήλως λανθασμένη αποτύπωση του χαρακτήρα εκτάσεων ιδιοκτησίας πολιτών και φορέων στο δασικό χάρτη της ευρύτερης περιοχής, που έρχεται σε αντίθεση με τα πραγματικά δεδομένα του ιστορικού και του πρόσφατου ορθοφωτοχάρτη.
      Στην Εγκύκλιο σημειώνεται πως σκοπός αυτής της προτεραιοποίησης είναι να επιτυγχάνεται αφενός η πρόοδος των εργασιών για την ολική κύρωση του δασικού χάρτη εντός των δεδομένων προθεσμιών και αφετέρου με την υλοποίησή τους επί του υποβάθρου του δασικού χάρτη να αποτελούν οδηγό και εργαλείο για την κρίση της επιτροπής σε όμορες σε αυτές αντιρρήσεις, στο επόμενο στάδιο εξέτασης.
      Ακόμη, επισημαίνεται ότι απορριφθέντα πρόδηλα σφάλματα, για τα οποία καταβλήθηκε το αναλογούν ειδικό τέλος, όπου οφείλεται, λογίζονται σε κάθε περίπτωση ως υποβληθείσες αντιρρήσεις (άρθρο 17 ν. 3889/2010).
      H σχετική Εγκύκλιος επισυνάπτεται:
      36007_Σχετικά με την εξέταση αποδεκτών αιτημάτων προδήλων σφαλμάτων_Ρ2Υ14653Π8-Η13
    5. Επικαιρότητα

      Engineer

      Θα καταφέρει το τρένο να ανταγωνιστεί το αεροπλάνο στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, μόλις ολοκληρωθεί ο βασικός σιδηροδρομικός άξονας;
      «Με βεβαιότητα», επισημαίνουν σιδηροδρομικοί, οι οποίοι εκτιμούν ότι, με την παράδοση του τελευταίου τμήματος στο τμήμα Λιανοκλάδι – Δομοκός και την ολοκλήρωση των απαραίτητων δοκιμών (τέλη 2018 – αρχές 2019), τα δρομολόγια θα διεξάγονται σε έως 4,5 ώρες.
      Στη συνέχεια και μόλις ολοκληρωθούν, τη διετία 2019 – 2020, τα απαραίτητα συστήματα ασφάλειας ECTS, η σηματοδότηση εντός και εκτός συρμού, η τηλεδιοίκηση κ.λπ., το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα διεξάγεται σε 3 ώρες και 20 λεπτά.
      Εάν επαληθευτούν τα ανωτέρω, το τρένο καθίσταται ευθέως ανταγωνιστικό σε σχέση με το αεροπλάνο, δεδομένου ότι οι κεντρικοί σιδηροδρομικοί σταθμοί, τόσο της Αθήνας, όσο και της Θεσσαλονίκης βρίσκονται στο κέντρο των πόλεων και όχι εκτός, όπως συμβαίνει με τα αεροδρόμια «Ελ. Βενιζέλος» και «Μακεδονία».

      Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσδοκά σε σημαντική άνοδο επιβατών, σε συνδυασμό με τη νέα ταξιδιωτική εμπειρία που λανσάρει με το «Ασημένιο Βέλος», το οποίο θα δρομολογηθεί εντός του 2019.
      «Η άνοδος της επιβατικής κίνησης θα ξεπεράσει το 20%. Ίσως και αυτό το νούμερο, να αποδειχτεί μικρό», σχολίασε ανώτατο στέλεχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο metaforespress.gr.
      Σε ακόλουθη ερώτηση, εάν η εταιρεία λανσάρει νέα εμπορική πολιτική, το εν λόγω στέλεχος σχολίασε ότι υπάρχουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις, οι οποίες εντάσσονται στο ευρύτερο περίγραμμα των άγονων γραμμών.
      Το 2016, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετέφερε 15,6 εκατ. επιβάτες, από τους οποίους 10,1 εκατ. μετακινήθηκαν με τις προαστιακές γραμμές και 5,5 εκατ. στο εθνικό δίκτυο, ενώ τα συνολικά  έσοδα από τη μεταφορά επιβατών ανήλθαν στα 34,7 εκατ. ευρώ.
      Τα χαρακτηριστικά του «Ασημένιου Βέλους»
      Το ηλεκτροκίνητο τρένο που παρουσίασε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην 83η ΔΕΘ μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 250 χλμ. την ώρα (το ελληνικό δίκτυο «αντέχει» έως 200 χλμ.).
      Ανήκει στην οικογένεια Pendolino, έχει κατασκευαστεί από τις Fiat Ferroviara / Alstom και για πρώτη φορά λειτούργησε το 1997.
      Ακολούθησε η πλήρης ανακαίνισή του, με αποτέλεσμα να αποτελεί μια αμαξοστοιχία, η οποία διαθέτει πιο σύγχρονο «σαλόνι», κλιματισμό, ασύρματη σύνδεση Wi-Fi, τραπεζάκια σε θέσεις, οθόνες LCD και μπαρ-εστιατόριο
      Κάθε τρένο έχει εννέα βαγόνια, τρία για την πρώτη θέση, ένα μπαρ-εστιατόριο και πέντε για τη δεύτερη θέση.
      Μπορεί να μεταφέρει 489 επιβάτες (146 στην πρώτη και 343 στη δεύτερη θέση), εκ των οποίων δύο σε ειδικές θέσεις για αναπηρικά αμαξίδια. Έχει μήκος 236,6 μέτρα και ζυγίζει 409 τόνους.
      Του Φώτη Φωτεινού
    6. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ενα παράδοξο φαινόμενο εντοπίζεται στη γερμανική αγορά ενέργειας την περίοδο των Χριστουγέννων. Οι παροχείς υπηρεσιών κοινής ωφελείας μπορεί να καταλήξουν για μία ακόμη φορά να πληρώσουν τους καταναλωτές προκειμένου να αξιοποιηθεί πλεονάζουσα ενέργεια, καθώς έχει αυξηθεί αισθητά η παραγωγή αιολικής ενέργειας ενώ οι ανάγκες θέρμανσης έχουν μειωθεί λόγω του θερμότερου χειμώνα στην ιστορία. Εναλλακτική για τους παροχείς υπηρεσιών κοινής ωφέλειας είναι να κλείσουν τις μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που λειτουργούν με άνθρακα και φυσικό αέριο, σχολιάζει η συμβουλευτική εταιρεία Markedsktaft Deutschland GmbH.
       
      Οι υψηλές θερμοκρασίες και η αύξηση παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας αυξάνουν αισθητά τις πιθανότητες να περάσουν σε αρνητικό πρόσημο οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας στη λιανική αγορά. Εχει ξανασυμβεί στη Γερμανία. Στις 24 Δεκεμβρίου του 2012, οι τιμές διολίσθησαν στα μείον (-) 56,87 ευρώ η μεγαβατώρα. Σε αρνητικό έδαφος κινήθηκαν, επίσης, τα Χριστούγεννα του 2013, κάτι που σημαίνει πως οι παραγωγοί πληρώνουν τους καταναλωτές για να τους απαλλάξουν από την πλεονάζουσα ενέργεια που επιβαρύνει το δίκτυο ηλεκτροδότησης. Φέτος, η παραγωγή αιολικής ενέργειας προβλέπεται πως θα φθάσει στο ζενίθ, δηλαδή σε επίπεδα υπερδιπλάσια του μέσου όρου των τελευταίων 30 ημερών. Εκτιμάται, ειδικότερα, πως θα κυμανθεί ανάμεσα στα 10 και πάνω από τα 20 γιγαβάτ κατά τη διάρκεια των εορτών, όταν οι θερμοκρασίες είναι της τάξεως των 8 βαθμών Κελσίου. Στις 25 Δεκεμβρίου, η παραγωγή αιολικής ενέργειας προβλέπεται να διαμορφωθεί στα 22,9 γιγαβάτ συγκριτικά με τον μέσον όρο των τελευταίων 30 ημερών, που ανέρχεται στα 14,7 γιγαβάτ, σύμφωνα με στοιχεία του πρακτορείου Bloomberg. Ενα γιγαβάτ επαρκεί για να παρέχει ενέργεια σε δύο εκατομμύρια νοικοκυριά.
       
      Οι καθοδικές πιέσεις στις τιμές ενέργειας αναμένεται να ενταθούν στη Γερμανία μέχρι τα τέλη του έτους λόγω στόχου για την κάλυψη του ενός τρίτου των ενεργειακών αναγκών της χώρας από ανανεώσιμες πηγές αντί του 20% που ίσχυε για το 2014, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Ενέργειας. Η Γερμανία εισέρχεται πλέον σε μια φάση όπου θα πρέπει να αποφασίσει εάν θα βάλει λουκέτο σε παλαιές μονάδες ηλεκτροδότησης ή εάν θα τις διατηρήσει σε λειτουργία για λόγους ενεργειακής ασφάλειας, σχολιάζει η ελβετική τράπεζα Societe Generale S.A. H διαφορά της ζήτησης και προσφοράς από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας εκτιμάται στις 22 γιγαβατώρες, οι οποίες κινούνται κάτω από τον μέσον όρο της τελευταίας 30ετίας για το τελευταίο δεκαπενθήμερο του έτους. Ακόμη και όταν ο αριθμός των γιγαβατωρών κυμαινόταν πάνω από τον μέσον όρο, οι τιμές και πάλι βρίσκονταν σε αρνητικό έδαφος σε ορισμένες περιστάσεις.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/843428/article/oikonomia/die8nhs-oikonomia/8a-plhrwnontai-gia-na-exoyn-reyma
    7. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τρεις ημέρες μετά το σεισμό των 8,2 βαθμών που ταρακούνησε τη Χιλή την 1η Απριλίου, αμερικανική υπηρεσία παρουσιάζει προσομοίωση που δείχνει την εξάπλωση του τσουνάμι σε ολόκληρο τον Ειρηνικό Ωκεανό.
       
      Το τσουνάμι είχε μικρό ύψος και δεν προκάλεσε θανάτους ή ζημιές. Δεν είχε συμβεί όμως το ίδιο με το σεισμό των 9,5 βαθμών, την ισχυρότερη δόνηση που έχει καταγραφεί ποτέ, σχεδόν στο ίδιο σημείο της Χιλής το 1960.
       
      Τα κύματα που σήκωσε ο Εγκέλαδος σκότωσαν τότε 61 άτομα στη Χαβάη και 138 στην Ιαπωνία. Ο συνολικός απολογισμός από το σεισμό και το τσουνάμι εκτιμάται στους 1.655 θανάτους.
       
      Η Χιλή είναι άκρως σεισμογόνος περιοχή καθώς βρίσκεται πάνω σε μια ζώνη υποβύθισης -την περιοχή στην οποία μια ηπειρωτική πλάκα βυθίζεται κάτω από μια δεύτερη πλάκα και υποχωρεί μέσα στον γήινο μανδύα.
       
      Η ζώνη υποβύθισης στις ακτές της Νοτίου Αμερικής στον Ειρηνικό είναι μέρος του λεγόμενου Δακτύλιου της Φωτιάς, μια σειρά μεγάλων ηφαιστείων που περιβάλλει τον Ειρηνικό και αντιστοιχεί στα όρια τεκτονικών πλακών.
       
      Σύμφωνα με την αμερικανική Εθνική Υπηρεσία Ωκεανών και Ατμόσφαιρας (NOAA), την υπηρεσία που δημιούργησε το παραπάνω animation, ο δεύτερος ισχυρότερος σεισμός που έχει καταγραφεί ποτέ χτύπησε την Αλάσκα το 1964 και σήκωσε τσουνάμι που έπνιξε 11 ανθρώπους στην Καλιφόρνια, περίπου 3.000 χιλιόμετρα μακριά, και ακόμα 117 ανθρώπους σε άλλες περιοχές. Σε ορισμένα σημεία τα κύματα είχαν ύψος έως 67 μέτρα.
       

       
      Πηγή: http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1231309070
    8. Επικαιρότητα

      georgegaleos

      Ένα τηλέφωνο με αριθμό κλήσης από το Χονκ Κονγκ αναμένεται να φέρει τα πάνω κάτω στη διαδικασία αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της Attica Bank, καθώς ο καλών δεν ήταν άλλος από την κινεζική επενδυτική εταιρεία Sheng Yuan Holdings Limited, η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες του "moneypro" έχοντας μελετήσει τα δεδομένα της τράπεζας, εξέφρασε και επίσημα το ενδιαφέρον της να συμμετάσχει στην αύξηση κεφαλαίου. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η κινεζική Sheng Yuan, η οποία εξειδικεύεται σε επενδύσεις του χρηματοοικονομικού τομέα παγκοσμίως, πληροί τις προϋποθέσεις που έχει θέσει η Τράπεζα της Ελλάδος για τους υποψηφίους στρατηγικούς εταίρους της τράπεζας.
       
      Δηλαδή οι Κινέζοι, όπως απαιτεί η ΤτΕ, κομίζουν πρόταση μακροπρόθεσμου χαρακτήρα που αποδειγμένα μπορεί να ωφελήσει την Attica Bank στην επανεκκίνηση των λειτουργιών της με καθαρά τραπεζικά κριτήρια. Παράλληλα, κατέχουν και μπορούν να μεταφέρουν στην Τράπεζα την απαραίτητη τεχνογνωσία για τη διαχείριση των κόκκινων δανείων της και παράλληλα πληρούν όλες τις προϋποθέσεις διαφάνειας, αφού η Sheng Yuan είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Χονκ Κονγκ. Την ίδια ώρα εκτός από το κινεζικό fund, ξεχωρίζουν δύο ακόμα προτάσεις. Εκείνες των αμερικανικών επενδυτικών σχημάτων Beach Point και Silver Point, που μπήκαν δυναμικά στο «παιχνίδι».
       
      Πηγές πολύ κοντά στη διαδικασία, αναφέρουν ότι το ενδιαφέρον είναι ισχυρό, αφού ήδη 18 διεθνή αξιόλογα funds έχουν εκδηλώσει την επιθυμία τους να συμμετάσχουν, όπως τα Apollo και York. Παρόλα αυτά, η Τράπεζα βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τους επίδοξους επενδυτές και στοχεύει να διαλέξει τον στρατηγικό εταίρο που θα ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες της. Έτσι η «μάχη» των υποψηφίων θα είναι δύσκολη μέχρι τέλους. Η τιμή της μετοχής, αλλά και τα ποσοστά θα αποφασιστούν μετά την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών των επενδυτών, που θα γίνουν μέσα Σεπτεμβρίου, οπότε λήγει και η προθεσμία, με σκοπό να ολοκληρωθεί η διαδικασία το πρώτο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου.
       
      Κρίσιμη είναι η λήψη της απόφασης του βασικού μετόχου ΤΣΜΕΔΕ να στηρίξει την αύξηση, με το ποσό να ανέρχεται στα 435 εκατ. ευρώ, ικανοποιώντας το δυσμενές σενάριο της BlackRock. Πληροφορίες αναφέρουν ότι προτεραιότητα στην κάλυψη της αύξησης θα δοθεί σε ξένους επενδυτές και το Ταμείο των μηχανικών, που κατέχει το 51%, είναι διατεθειμένο, να μειώσει το ποσοστό μέχρι το 34% και να διαθέσει τουλάχιστον 120 εκατ. ευρώ για το δικαίωμα καταστατικής μειοψηφίας.
       
      Από την εφημερίδα "ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ" που κυκλοφορεί σήμερα σε όλα τα περίπτερα με εκλπηκτικές προσφορές και αποκαλυπτικά ρεπορτάζ
       
      Πηγή: http://www.fpress.gr/trapezes/item/20700-theloyn-kai-tin-attica-bank-oi-kinezoi
    9. Επικαιρότητα

      tetris

      Έχασε τη ζωή του από πνιγμό, ενώ κολυμπούσε σε παραλία του Σουνίου το απόγευμα της Πέμπτης (02/09), ο πρώην πρύτανης του ΕΜΠ και πρώην υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Θεμιστοκλής Ξανθόπουλος.
      Το ψήφισμα της Συγκλήτου του ΕΜΠ
      «Η Σύγκλητος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου εκφράζει τη βαθιά της θλίψη για τον θάνατο του πρώην Πρύτανη του ΕΜΠ και Ομότιμου Καθηγητή της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών.
      Ο Θεμιστοκλής Ξανθόπουλος, υπηρέτησε από θέσεις ευθύνης με υποδειγματική αφοσίωση και υψηλή αίσθηση καθήκοντος και συνέβαλε σημαντικά, με το πολύπλευρο έργο του, στην ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και ερευνητικών δραστηριοτήτων της Σχολής του και του ΕΜΠ.
      ΨΗΦΙΖΕΙ
      Να εκπροσωπηθεί η Σύγκλητος στην κηδεία του Να αναρτηθεί μεσίστια η σημαία επί τριήμερο». Ποιος ήταν ο Θεμιστοκλής Ξανθόπουλος
      Ο Θεμιστοκλής Ξανθόπουλος ήταν γιος της Ελένης Γ. Σισίνη και του πολιτικού μηχανικού Σπύρου Ξανθόπουλου.   Γεννήθηκε στην Αθήνα στις 24/9/1936. Έχει σπουδάσει Μηχανολόγος Μηχανικός στο ΕΜΠ και προσέφερε τις υπηρεσίες του ως διακεκριμένος δάσκαλος-ερευνητής επί 40 χρόνια στην Πολυτεχνική Σχολή του Α.Π.Θ. Το 1965 εξελέγη υφηγητής της Υδραυλικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και εν συνεχεία έκτακτος και τακτικός καθηγητής, θέση στην οποία παρέμεινε μέχρι το 1975.
      Το ίδιο έτος εξελέγη τακτικός καθηγητής Υδρολογίας και Υδραυλικών Έργων στη σχολή πολιτικών μηχανικών στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Το 2004 αποχώρησε από το Πανεπιστήμιο με τον τίτλο του Ομότιμου Καθηγητή.
      Την περίοδο 1997 - 2003 διετέλεσε πρύτανης του Ε.Μ.Π. ενώ τις περιόδους 1981 - 1983 και 1995 - 1997 πρόεδρος της σχολής πολιτικών μηχανικών.
      Την περίοδο 1989 - 1993 χρημάτισε Γενικός Διευθυντής της ΔΕΗ.
      Τον Μάρτιο του 2004 διορίστηκε υφυπουργός ΥΠΕΧΩΔΕ στον τομέα των δημοσίων έργων στην κυβέρνηση Καραμανλή, θέση στην οποία παρέμεινε μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2009.
      https://tvxs.gr/news/ellada/themistoklis-ksanthopoylos-pethane-apo-pnigmo-o-proin-prytanis-toy-emp
    10. Επικαιρότητα

      Engineer

      Για προχειρότητα, διγλωσσία και γελοιοποίηση της χώρας ενόψει της ανάληψης της Ευρωπαϊκής Προεδρίας, κατηγορεί την κυβέρνηση η Greenpeace, μετά την κοινοποίηση έκθεσης του ΥΠΕΚΑ, που αποκαλύπτει ότι 9 στα 10 ελληνικά νοικοκυριά θα μείνουν χωρίς μόνωση έως το 2020.
       
      Όπως αναφέρει η Greenpeace:
       
      Στην έκθεση του ΥΠΕΚΑ στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με τα μέτρα και τις πολιτικές που ορίζει η Οδηγία για την ενεργειακή απόδοση (ΕΕ 2012/27) αποκαλύπτεται ότι το σημαντικότερο μέτρο για την προώθηση της εξοικονόμησης ενέργειας είναι η αύξηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης, η οποία προβλέπεται ότι θα ισχύει έως το 2020, ενώ περιγράφονται ελάχιστες ουσιαστικές παρεμβάσεις για την αύξηση της ενεργειακής απόδοσης.
       
      Την ώρα που η πολιτική της εξάρτησης από το πετρέλαιο έχει χρεοκοπήσει, οδηγώντας εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες στα όρια της ενεργειακής φτώχειας με τρομακτικές επιπτώσεις για την υγεία, το περιβάλλον και την οικονομία, η κυβέρνηση ανακοινώνει ότι λιγότερες από 230.000 κατοικίες θα αναβαθμιστούν ενεργειακά έως το 2020. Σήμερα, περισσότερες από 2.700.000 κατοικίες στερούνται βασικής μόνωσης στην Ελλάδα. Ενώ η ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων είναι μία τεράστια επενδυτική ευκαιρία για τη χώρα, η έκθεση του ΥΠΕΚΑ αποδεικνύει για άλλη μία φορά ότι η προώθηση επενδύσεων που μεγιστοποιούν τα οφέλη για την κοινωνία και το περιβάλλον απουσιάζουν από την κυβερνητική ατζέντα.
       
      «Η ανάδειξη του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης ως το σημαντικότερο εργαλείο για την εξοικονόμηση ενέργειας μοιάζει με κακόγουστη φάρσα. Σε συνδυασμό όμως με το γεγονός ότι το ΥΠΕΚΑ προωθεί την ενεργειακή αναβάθμιση μόλις του 5% των νοικοκυριών έως το 2020, προκαλεί οργή», τόνισε ο Τάκης Γρηγορίου, υπεύθυνος για θέματα ενέργειας και κλιματικών αλλαγών στο ελληνικό γραφείο της Greenpeace, συνεχίζοντας:
       
      «Μέσα από μία προχειρογραμμένη έκθεση, το ΥΠΕΚΑ περιέγραψε το όραμά του για το μέλλον μας: εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες στο έλεος του ψύχους ή του καύσωνα, αιθαλομίχλη, λαθροϋλοτόμηση και μία κρίση που διαρκώς θα βαθαίνει. Αυτό είναι κάτι που η κοινωνία δεν πρέπει να ανεχθεί».
       
      Μέχρι σήμερα, η συντριπτική πλειοψηφία του πολιτικού κόσμου εξαντλεί την πολιτική αντιπαράθεση αναφορικά με την ενεργειακή φτώχεια, στο δίπολο ανάμεσα στη μείωση ή τη διατήρηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης. Στον αντίποδα, η ενεργειακή αναβάθμιση 1.000.000 κατοικιών έως το 2020 θα εξοικονομούσε για τους καταναλωτές 9 δις ευρώ από την μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. Η αντιπαράθεση αυτή υπονομεύει την ουσία του προβλήματος, εξυπηρετεί το λόμπι του πετρελαίου που ευνοείται μέσω των επιδομάτων θέρμανσης, κρατάει εξαρτημένη την ελληνική οικονομία από ενεργειακές εισαγωγέςκαι τελικά οδηγεί όλο και περισσότερους Έλληνες πολίτες στην ενεργειακή φτώχεια.
       
      Η Greenpeace καλεί την κυβέρνηση:
       
      *να προχωρήσει αμέσως σε ουσιαστικά μέτρα και πολιτικές για την ενεργειακή απόδοση και την εξοικονόμηση ενέργειας
       
      *να εκπονήσει ένα αποφασιστικό πρόγραμμα για την ενεργειακή αναβάθμιση του υπάρχοντος κτιριακού αποθέματος με στόχο την αναβάθμιση τουλάχιστον 1.000.000 κατοικιών έως το 2020, όπως προέβλεπαν οι στόχοι του προγράμματος ‘Χτίζοντας το Μέλλον’, ενός προγράμματος που δεν υποστηρίχθηκε ποτέ πραγματικά.
       
      Η Greenpeace καλεί την αξιωματική αντιπολίτευση:
       
      *να εγκαταλείψει την ρητορική του ‘φθηνού πετρελαίου’, να υποστηρίξει δημόσια την εξοικονόμηση ενέργειας ως κοινωνική πολιτική αναπτυξιακού χαρακτήρα και να επεξεργαστεί πραγματικές λύσεις, όχι για την προώθηση της κατανάλωσης πετρελαίου, αλλά για την εξοικονόμησή του, ως την πιο αποδοτική πολιτική για την καταπολέμηση της ενεργειακής φτώχειας και την μείωση του ενεργειακού κόστους.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2013/12/20/thermansi-greenpeace-monosi-109693/
    11. Επικαιρότητα

      Engineer

      Oι όροι και οι προϋποθέσεις μετατροπής αυτοκινήτων με πετρέλαιο, σε φυσικό αέριο καθορίστηκαν με απόφαση που υπέγραψε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Παπαδόπουλος.
       
      Η συγκεκριμένη απόφαση επεκτείνει τη δυνατότητα χρήσης του φυσικού αερίου σε αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν ως καύση το πετρέλαιο και κυρίως σε βαρέα οχήματα φορτηγά και λεωφορεία.
       
      «Με τη ρύθμιση αυτήν εξασφαλίζουμε τη δυνατότητα φθηνότερων μετακινήσεων με αποτέλεσμα τη μείωση κόστους των επιχειρήσεων, αλλά και τη χρήση καυσίμου φιλικότερου προς το περιβάλλον», επισημαίνει, μεταξύ άλλων, σε δήλωσή του ο υφυπουργός Μιχάλης Παπαδόπουλος.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231379903
    12. Επικαιρότητα

      GTnews

      Μεικτά προϊόντα προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και συμβόλαια τουλάχιστον εξάμηνης διάρκειας μπορούν να προσφέρουν οι πάροχοι. Με τη συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση τροποποιείται προγενέστερη, που αφορούσε στην εφαρμογή του πράσινου τιμολογίου και στη επισήμανση προϊόντων προμήθειας και λογαριασμών κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.
      Βάσει της νέας Απόφασης, ως μεικτά προϊόντα νοούνται αυτά που συνδυάζουν χαρακτηριστικά κάποιων από τις τέσσερις κατηγορίες τιμολογίων (σταθερά: μπλε, ειδικό: πράσινο, κυμαινόμενα: κίτρινα και δυναμικά: πορτοκαλί). Τα «μεικτά» ορίζεται πως εμπίπτουν στα προϊόντα προμήθειας κίτρινης σήμανσης.
      Επιπρόσθετα, επισημαίνεται πως η αρμόδια Ρυθμιστική Αρχή (Ρ.Α.Α.Ε.Υ.) δημοσιεύει, μηνιαίως, στην ιστοσελίδα της τις χρεώσεις που εφαρμόζονται, εκτός του ειδικού τιμολογίου (πράσινο) που ήδη υλοποιείται, κάθε προϊόντος προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, αναλόγως και της διάρκειάς του. Πρόκειται, ειδικότερα, για τις πάγιες χρεώσεις και τις χρεώσεις προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, οι οποίες δημοσιεύονται υπό τη μορφή πίνακα στο εργαλείο σύγκρισης τιμών της Ρ.Α.Α.Ε.Υ. με ειδική επισήμανση, για λόγους ενισχυμένης διαφάνειας και ενημέρωσης, όσον αφορά στη διάρκεια του προϊόντος.
      Στην περίπτωση χορήγησης εκπτώσεων από τους παρόχους, δημοσιεύονται οι αντίστοιχες πάγιες χρεώσεις και οι χρεώσεις προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας μετά τον υπολογισμό αυτών, καθώς και η προϋπόθεση, βάσει της οποίας χορηγείται η έκπτωση.
      Αναφορικά με τη διάρκεια των συμβολαίων, η Απόφαση προβλέπει πως η προσφερόμενη από τον πάροχο ελάχιστη διάρκεια της σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας στον καταναλωτή ορίζεται σε ένα έτος από την ημερομηνία κατά την οποία αρχίζει η παροχή της υπηρεσίας. Ωστόσο, δίνεται η δυνατότητα στους παρόχους να προσφέρουν στους πελάτες τους και συμβόλαια μικρότερης χρονικής διάρκειας, εφόσον το αιτηθεί ο καταναλωτής ή/και συναινέσει στη σχετική προσφορά προμήθειας που θα προτείνεται από τον πάροχο. Σε κάθε περίπτωση, η ελάχιστη διάρκεια ισχύος των προσφερόμενων τιμολογίων προμήθειας δεν μπορεί να είναι μικρότερη των έξι μηνών.
      Η θεσμοθέτηση αυτών των δυνατοτήτων συμπληρώνει την επιτυχημένη -από πλευράς ενίσχυσης του ανταγωνισμού- εισαγωγή του πράσινου τιμολογίου και γίνεται με κριτήριο τη μεγαλύτερη διαφάνεια και την καλύτερη διασφάλιση των συμφερόντων του καταναλωτή.
      Η τροποποίηση του παραπάνω θεσμικού πλαισίου στην αγορά προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας τίθεται άμεσα σε ισχύ, με τη δημοσίευση της σχετικής Απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
      FEK-2024-Tefxos B-00742
    13. Επικαιρότητα

      Giorgos1987

      Σύμφωνα με διάταξη που περιλαμβάνει το νέο ψηφισθέν πολυνομοσχέδιο, θεσπίζεται ο όρος "ζωικό κεφάλαιο" για τα φυσικά πρόσωπα που είναι φορολογούμενοι. Αυτό σημαίνει οτι ζωικο κεφάλαιο πλέον δεν αποτελούν μόνο τα πρόβατα και τα ζώα ενός κτηνοτρόφου που ως νομικό πρόσωπο διατηρεί επιχείρηση, αλλά ακόμα και τα κατοικίδια ζώα ενός οποιουδήποτε φορολογούμενου με ΑΦΜ αποτελούν κεφάλαιο και περιουσία.
       
      Μετά την νομολογία που υπήρξε και υποχρεώνει τους κατόχους κατοικιδίων ζώων να τους φορούν μικροτσίπ, το κάθε κατοικίδιο ζώο που έχουμε στο σπίτι μας θα πρέπει να αποκτήσει τον δικό του κωδικό. Το ΥΠ.ΟΙΚ μετά από εισήγηση προς την ΓΓΠΣ θα εισάγει ένα κουτάκι στο έντυπο Ε1 του 2014 στο οποίο θα καταγράφεται ο κωδικός αριθμός του κατοικιδίου ζώου μας.
       
      Δήλωση - απόκτηση και ονοματολογία του κωδικού.
       
      Η απόκτηση του κωδικού θα γίνεται την ίδια στιγμή που ο φορολογούμενος θα καταγράφει τον αριθμό στο Ε1. Αρχικά ο φορολογούμενος θα γράφει ένα από τα τρία επόμενα γράμματα, Σ για σκύλο, Γ γάτα, Α για οποιοδήποτε άλλο ζώο. Μόλις αναγραφεί το αρχικό γράμμα το σύστημα θα βγάζει αυτόματα στο διπλανό κουτάκι τον κωδικό αριθμό του ζώου ο οποίος θα είναι πενταψήφιος. Έτσι λοιπόν αν έχουμε σκύλο ο κωδικός του μπορεί να είναι Σ-50693, αν έχουμε γάτα Γ-00065 και αν έχουμε άλλο ζώο Α-00045. Το πενταψήφιο νούμερο θα δηλώνει με αύξουσα σειρά το πλήθος των ζώων.
       
      Παγίδες για τους φορολογούμενους.
       
      Με την θέσπιση του όρου ζωικό κεφάλαιο για τα φυσικά πρόσωπα, ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για την εφαρμογή τεκμηρίων για τους κατόχους κατοικιδίων ζώων. Η τροϊκα πιέζει για την είσπραξη περισσότερων εσόδων για να καλυφθούν οι μαύρες τρύπες.
       
      Πρόστιμα και ποινές.
       
      Σε περίπτωση που ο κάτοχος ενός ζώου δεν δηλώσει το ζώο του στο Ε1, τότε επιβάλλεται αυτοτελές πρόστιμο ύψους 50 ευρώ. Αν το πρόστιμο δεν καταβληθεί εντός ενός (1) μήνα από την ημερομηνία βεβαίωσης, τότε διπλασιάζεται και ανέρχεται στα 100 ευρώ. Αν μετά από δύο (2) μήνες δεν καταβληθεί το πρόστιμο, τότε επισκέπτεται το σπίτι του ιδιοκτήτη ειδικό κλιμάκιο από τμήμα κατάσχεσης ζώων του Υπουργείου Οικονομικών και κατάσχει το ζώο σας. Το ζώο θα φυλάσσεται σε ειδικό χώρο και θα χαίρει της ειδικής φροντήδας του ΥΠ.ΟΙΚ και της τροϊκας μέχρι να εξοφληθεί το 100% του προστίμου από τον ιδιοκτήτη του.
    14. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ένα πραγματικό χάος έχουν να καταγράψουν οι μηχανικοί του υπουργείου Πολιτικής Προστασίας στη Θεσσαλία, όταν αρχίζει να περνά σιγά σιγά το πρώτο σοκ της καταστροφής που έπληξε μια ολόκληρη περιφέρεια.
      Οι πρώτες καταγραφές που έγιναν στον Βόλο, δείχνουν ότι ο Γολγοθάς για την περιοχή τώρα ξεκινά.
      «Στο Πήλιο η καταστροφή είναι ανυπολόγιστη. Είχαμε και παλαιότερα ζημιές από πλημμύρες, αλλά ποτέ κάτι τέτοιας έκτασης. Ό,τι βρέθηκε στο δρόμο των χειμάρρων έχει καταστραφεί, από τις κορυφές του Πηλίου έως τη θάλασσα», λέει η Νάνσυ Καπούλα, επικεφαλής του ΤΕΕ Μαγνησίας στην Καθημερινή, προσθέτοντας ότι «Το οδικό δίκτυο έχει κοπεί σε πολλά σημεία, ακόμα έχουμε αποκλεισμένους οικισμούς».
      Μάλιστα συνεχίζοντας αναφέρει ότι ανάλογη είναι η εικόνα και στο Βόλο. «Έχουμε πάρα πολλές ζημιές σε κατοικίες και επιχειρήσεις. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που έχουν χάσει τα πάντα. Το σημαντικότερο αυτή τη στιγμή είναι ότι έχει διαλυθεί το κεντρικό δίκτυο υδροδότησης. Τμήματα της πόλης εξυπηρετούνται για λίγες ώρες, αλλά και εκεί ο κόσμος δεν γνωρίζει τι να κάνει, καθώς ο δήμος Βόλου λέει ότι το νερό είναι κατάλληλο για οικιακή χρήση και το υπουργείο Υγείας όχι. Για να αντιληφθούμε τα μεγέθη, μιλάμε για 100.000 ανθρώπους χωρίς νερό, υποχρεωμένους να αγοράζουν εμφιαλωμένα από τα καταστήματα. Όσον αφορά τις υπόλοιπες ζημιές, ο δήμος ακόμα ξεμπαζώνει ολόκληρες γειτονιές. Πολλές υποδομές που δεν έχουν καταρρεύσει, όπως λ.χ. γέφυρες, δεν μπορούμε να τις ελέγξουμε σωστά αν δεν αποκαλυφθούν πλήρως, να δούμε τι συμβαίνει. Πάντως το μόνο θετικό είναι ότι δεν υπάρχουν πολλά ετοιμόρροπα κτίρια».
      Στη Λάρισα, όπου τα νερά δεν έχουν ακόμα υποχωρήσει, οι έλεγχοι περιορίζονται στα αστικά κομμάτια. «Ουσιαστικά είμαστε ακόμα αποκλεισμένοι προς βορρά, ανατολή και δύση.
      Ελπίζουμε ότι στις επόμενες 1-2 ημέρες θα καθαριστούν βασικοί δρόμοι», λέει από τη Λάρισα ο επικεφαλής του ΤΕΕ Κεντρικής- Δυτικής Θεσσαλίας Νίκος Παπαγεωργίου. «Στις αυτοψίες συμμετέχουν 270 μηχανικοί, οι οποίοι μετά τον Ιανό γράφτηκαν σε μητρώο εθελοντών. Η πόλη της Λάρισας πάντως δεν φαίνεται να έχει κάποιο σοβαρό πρόβλημα. Το πρωί ελέγξαμε τη γέφυρα (στην εξωτερική κοίτη του Πηνειού) που συνδέει τη Λάρισα με τη Γιαννούλη επειδή είχε εμφανίσει ρωγμές και ο κόσμος ανησυχούσε, αλλά με έναν πρώτο οπτικό έλεγχο δεν φαίνεται να έχει πρόβλημα».
      Η αντοχή των υποδομών είναι το πρώτο θέμα συζήτησης στους μηχανικούς της περιοχής. «Πρέπει να διαβάσουμε τα δεδομένα. Καταρχήν, όσα έργα αστόχησαν, με τι προδιαγραφές είχαν κατασκευαστεί; Ήταν επαρκώς συντηρημένα; Η εικόνα που έχουμε είναι ότι μετά τον Ιανό όλες οι βασικές υποδομές είχαν συντηρηθεί. Όμως εδώ το νερό ήταν τόσο που ξεπέρασε τις παραδοχές των μελετών. Είναι σαν να σχεδιάζεις ένα σπίτι για να αντέξει σεισμό 5 Ρίχτερ και να γίνει σεισμός 9 Ρίχτερ. Σύντομα θα ξεκινήσουμε αναλυτική έρευνα».
      «Η πόλη κράτησε καλά, αλλά στα χωριά η ζημιά είναι τεράστια», λέει ο Θανάσης Μπίτης, επικεφαλής του ΤΕΕ στην Καρδίτσα. «Δεν είναι μόνο τα σπίτια. Είναι οι δρόμοι, οι γέφυρες, τα αρδευτικά δίκτυα, τα χωράφια, οι επιχειρήσεις. Μακάρι να στηριχθεί έγκαιρα ο πληθυσμός γιατί ο κόσμος βρίσκεται σήμερα σε απόγνωση».
      Ο κ. Μπίτης υποστηρίζει ότι μετά τον Ιανό η αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής είχε βελτιωθεί. «Καταλαβαίνω ότι υπάρχει οργή στον κόσμο, όμως δεν μπορούμε να πούμε ότι δεν έγινε δουλειά μετά τον Ιανό. Ας έχουμε όμως υπόψη ότι τα έργα που έγιναν ήταν έργα αποκατάστασης. Δεν γίνονται νέα αντιπλημμυρικά έργα μέσα σε δύο χρόνια. Ελπίζω ότι τώρα θα δρομολογηθούν μεγαλύτερα έργα στην περιοχή μας».
      Σταϊκούρας: Ενα σημαντικό κομμάτι των έργων βοήθησε
      «Με βάση την ενημέρωση των υπηρεσιών υλοποιήθηκαν (σσ. μετά τον Ιανό) έργα σε 450 θέσεις και έγιναν επιπλέον 100 συμπληρωματικές συμβάσεις», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας σε συνέντευξή του (ρ/σ Παραπολιτικά). «Η εικόνα που έχουμε ως υπουργείο είναι ότι η συνολική πρόοδος των έργων είναι στο 75%. Φαίνεται ότι ένα σημαντικό κομμάτι αυτών των έργων βοήθησε, ώστε κάποιες άλλες περιοχές να μην πλημμυρίσουν σε μια ένταση και έκταση του φαινομένου πολύ οξύτερη από τους σχεδιασμούς που γίνονταν μέχρι σήμερα», σημείωσε ο κ. Σταϊκούρας, σε μια πρώτη δημόσια τοποθέτηση σχετικά με τα αντιπλημμυρικά έργα στη Θεσσαλία.
      Ο υπουργός εκτίμησε ότι η ΠΑΘΕ θα ξαναδοθεί σύντομα σε κυκλοφορία – αντίθετα οι ζημιές στο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι μεγαλύτερες. «Στο σιδηροδρομικό δίκτυο έχουμε εκτεταμένες ζημιές σε ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό, σε υποδομές, στην επιδομή και σε γέφυρες. Αυτό σημαίνει ότι το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη δεν είναι εύκολο να αποκατασταθεί πλήρως τις αμέσως επόμενες εβδομάδες. Μέχρι τον Δομοκό, πιθανότατα, θα συνεχίσει να υφίσταται δρομολόγιο. Από τη Λάρισα και μετά μπορεί να γίνεται και χρήση λεωφορείων, αλλά παρατηρούνται εκτεταμένες ζημιές. Οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν για καταστροφές και σε 30 ισόπεδους κόμβους».
      Ποιες προσδοκίες έχουμε από ένα έργο; Να καλύψει τις συνέπειες από έναν ‘‘Ιανό’’ ή να καλύψει συνέπειες τέσσερις φορές μεγαλύτερες από έναν ‘‘Ιανό’’»;
      Όσον αφορά τον τρόπο αποκατάστασης των ζημιών, ο κ. Σταϊκούρας υποστήριξε ότι το θέμα απασχολεί την κυβέρνηση, καθώς το κόστος αποτελεί καθοριστικό παράγοντα. «Είναι βέβαιο ότι θα χρειαστούμε πιο ανθεκτικά έργα σε δυσμενέστερες καταστάσεις, αλλά το ποιες είναι οι ακραίες καταστάσεις και το τι έργα θα φτιάξουμε μελλοντικά, έχει να κάνει και με τις οικονομικές δυνατότητες της χώρας. Το πόση ανθεκτικότητα θα έχουν είναι ένα αντικείμενο, το οποίο θα πρέπει να συζητήσουμε και με τους ειδικούς, συνεκτιμώντας τους διαθέσιμους πόρους. Ποιες προσδοκίες έχουμε από ένα έργο; Να καλύψει τις συνέπειες από έναν ‘‘Ιανό’’ ή να καλύψει συνέπειες τέσσερις φορές μεγαλύτερες από έναν ‘‘Ιανό’’»;
    15. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ολοκληρώθηκε ο Πρωτοβάθμιος Έλεγχος των κτιρίων που επλήγησαν από τον σεισμό των 6 ρίχτερ στη Θεσσαλία.
      Συνολικά έγιναν αυτοψίες σε 5.079 κτίρια και από αυτές 4.533 αφορούν σε κατοικίες, εκ των οποίων οι 1.820 έχουν κριθεί προσωρινά μη κατοικήσιμες (στον πρωτοβάθμιο έλεγχο και θα επανελεγχθούν στο δευτεροβάθμιο).
      Επίσης, έχουν ελεγχθεί 148 επαγγελματικοί χώροι, εκ των οποίων προσωρινά ακατάλληλοι (στον πρωτοβάθμιο έλεγχο και θα επανελεγχθούν στο δευτεροβάθμιο) είναι οι 49.
      Όσον αφορά τους ιερούς ναούς και τα δημόσια κτίρια "κίτρινα" (στον πρωτοβάθμιο έλεγχο και θα επανελεγχθούν στο δευτεροβάθμιο) έχουν χαρακτηριστεί τα 66 από τις 132 αυτοψίες, ενώ σε 247 άλλα κτίρια (αποθήκες, στάβλους) τα 211 κρίθηκαν προσωρινά ακατάλληλα προς χρήση (στον πρωτοβάθμιο έλεγχο και θα επανελεγχθούν στο δευτεροβάθμιο).
      Έχουν γίνει μέχρι σήμερα συνολικά 1.308 αυτοψίες στο Δήμο Φαρκαδόνας του Νομού Τρικάλων, 1.311 στο Δήμο Τυρνάβου, 1.558 στο Δήμο Ελασσόνας, 392 στο Δήμο Λαρίσης και 46 στο Δήμο Κιλελέρ του Νομού Λαρίσης. Επιπλέον, 275 αυτοψίες έχουν διενεργηθεί στο Δήμο Παλαμά του Νομού Καρδίτσας, 62 στο Δήμο Τεμπών, 19 στο Δήμο Αγιάς, 84 στο Δήμο Μετεώρων και 24 στο Δήμο Τρικκαίων.
      Επιπλέον, αναφορικά με τις κτηριακές υποδομές παιδείας, υγείας και δικαιοσύνης στις πληγείσες περιοχές έχουν γίνει ανά Δήμο οι παρακάτω αυτοψίες:
      Δήμος Ελασσόνας
      Έχουν γίνει αυτοψίες σε 15 σχολικές μονάδες με 24 ανεξάρτητα κτίρια, από τα οποία 11 είναι κατάλληλα για χρήση και 14 χρήζουν επισκευών προκειμένου να τεθούν σε λειτουργία. Το Κέντρο Υγείας Ελασσόνας ελέγχθηκε και κρίθηκε κατάλληλο προς χρήση, ενώ το Ειρηνοδικείο Ελασσόνας προσωρινά ακατάλληλο.
      Δήμος Τυρνάβου
      Έχουν γίνει αυτοψίες σε 21 σχολικές μονάδες με 39 ανεξάρτητα κτίρια, από τα οποία 26 είναι κατάλληλα για χρήση και 13 χρήζουν επισκευών προκειμένου να τεθούν σε λειτουργία. Το Αγροτικό Ιατρείο Τυρνάβου ελέγχθηκε και κρίθηκε κατάλληλο προς χρήση.
      Δήμος Παλαμά
      Έχουν γίνει αυτοψίες σε 9 σχολικές μονάδες με 31 ανεξάρτητα κτίρια, από τα οποία 25 είναι κατάλληλα για χρήση και 6 χρήζουν επισκευών προκειμένου να τεθούν σε λειτουργία.
      Δήμος Φαρκαδόνας
      Έχουν γίνει αυτοψίες σε 13 σχολικές μονάδες με 31 ανεξάρτητα κτίρια, από τα οποία 17 είναι κατάλληλα για χρήση και 14 χρήζουν επισκευών προκειμένου να τεθούν σε λειτουργία.
      Δήμος Λάρισας
      Έχουν γίνει αυτοψίες σε 6 σχολικές μονάδες με 12 ανεξάρτητα κτίρια, τα οποία κρίθηκαν κατάλληλα για χρήση. Έγιναν αυτοψίες στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, στο Κέντρο Ψυχικής Υγείας Λάρισας, στο Κέντρο Υγείας Λάρισας και στον ΕΦΚΑ Λάρισας και κρίθηκαν όλα κατάλληλα για χρήση. Ελέγχθηκε και το Δικαστικό Μέγαρο Λάρισας και κρίθηκε κατάλληλο για χρήση.
      Δήμος Κιλελέρ
      Έχουν γίνει αυτοψίες σε 3 σχολικές μονάδες με 5 ανεξάρτητα κτίρια, τα οποία κρίθηκαν κατάλληλα για χρήση.
      ΠΗΓΗ: ΑΜΠΕ
    16. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ο Δήμος Θεσσαλονίκης διοργανώνει το 1ο Αναπτυξιακό Συνέδριο με τίτλο «Θεσσαλονίκη 2030: Σχεδιάζοντας ένα άλλο αστικό μέλλον», σε συνεργασία με τη Μητροπολιτική Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης Α.Ε.
       
      Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στις 30 Ιουνίου και στις 1 και 2 Ιουλίου και 2015, στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης (Οδός Βασ. Γεωργίου Α΄ 1, Αίθουσες Δημοτικού Συμβουλίου και Πολλαπλών Χρήσεων) στο πλαίσιο της συγκρότησης του πενταετούς Επιχειρησιακού Προγράμματος και σύμφωνα με τους Κοινοτικούς Κανονισμούς για την ολοκληρωμένη προσέγγιση στη χωρική και τη βιώσιμη αστική ανάπτυξη.
       
      Στη διάρκεια του συνεδρίου θα παρουσιαστεί το όραμα της Δημοτικής Αρχής για την επόμενη 15ετία και θα διεξαχθεί δημόσια συζήτηση με τους κοινωνικούς εταίρους πάνω στις προτεραιότητες και τις στρατηγικές του αναπτυξιακού σχεδιασμού της πόλης.
       
      Το πρόγραμμα του συνεδρίου διαμορφώνεται ως εξής:
       
      Τρίτη 30 Ιουνίου 2015
       
      10:00 - 13:30 / Αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου
      Θέμα: «Αστικό περιβάλλον και βιώσιμη κινητικότητα»
      Υποδομές και δίκτυα, δημόσιος χώρος και ολοκληρωμένες αναπλάσεις, ενεργειακή εξοικονόμηση με βιοκλιματικές παρεμβάσεις, αναστροφή αστικής υποβάθμισης, βιώσιμη κινητικότητα και συστήματα δημοσίων συγκοινωνιών και διαχείριση κυκλοφορίας
      Κεντρική Εισήγηση: Θανάσης Παππάς, Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας
       
      18:00 - 21:30 / Αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου
      Θέμα: «Κοινωνική πολιτική και Αλληλεγγύη»
      Ενεργητικές πολιτικές για την αντιμετώπιση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού, αλληλεγγύη, δομές και παρεμβάσεις
      Κεντρική Εισήγηση: Καλυψώ Γούλα, Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής και Αλληλεγγύης
       
      18:00 - 21:30 / Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων
      «Τουρισμός και εξωστρέφεια»: Εξωστρέφεια και διπλωματία πόλεων, τουριστική επιχειρηματικότητα, διεθνής προβολή και δικτύωση, ποιότητα υποδομών & υπηρεσιών, ξενοδοχειακό δυναμικό, τουριστική διασύνδεση με την ευρύτερη περιφερειακή τουριστική ζώνη επιρροής και τα σημαντικά τουριστικά σημεία ενδιαφέροντος
      Κεντρική Εισήγηση: Σπύρος Πέγκας, Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Διεθνών Σχέσεων και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
       
      Τετάρτη 1 Ιουλίου 2015
       
      10:00 - 13:30 / Αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου
      «Διοικητική μεταρρύθμιση, συμμετοχή, ενδοδημοτική αποκέντρωση»: Σύγχρονη - λειτουργική δημοτική διοίκηση, ηλεκτρονική διακυβέρνηση και ψηφιακές υπηρεσίες προς τον πολίτη, ενδοδημοτικη αποκέντρωση, συμμετοχική δημοκρατία.
      Κεντρικές εισηγήσεις: Νίκος Φωτίου, Δημοτικός Σύμβουλος εντεταλμένος σε θέματα Ενδοδημοτικής Αποκέντρωσης, Βασίλης Κάππας, Ειδικός Σύμβουλος Δημάρχου Θεσσαλονίκης
       
      10:00 - 13:30 / Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων
      «Διαχείριση αστικών αποβλήτων»: Εκσυγχρονισμός συστημάτων αποκομιδής, διαλογή στην πηγή, διαχωρισμός ρευμάτων, ανάπτυξη υποδομών και συστημάτων επεξεργασίας, ενεργειακή αξιοποίηση
      Κεντρική Εισήγηση: Θανάσης Παππάς, Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας
       
      18:00 - 21:30 / Αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου
      «Τοπική οικονομία και απασχόληση»: Ενεργητικές μορφές καταπολέμησης της ανεργίας, δράσεις τόνωσης της απασχόλησης, επιχειρηματικότητα, έρευνα, καινοτομία, δια βίου μάθηση
      Κεντρικές εισηγήσεις: Γεωργία Ρανέλλα, Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Πέτρος Λεκάκης, Αντιδήμαρχος Ανάπτυξης
       
      18:00 - 21:30 / Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων
      «Πολιτισμός» Μνημεία, μουσεία, τέχνη, φεστιβάλ, πολιτισμός ως ταυτότητα, πολιτισμός ως καθημερινότητα, πολιτισμός ως συμμέτοχη, παραγωγή και διάθεση σύγχρονου πολιτιστικού προϊόντος
      Κεντρική εισήγηση: Έλλη Χρυσίδου, Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Παιδείας και Αθλητισμού
       
      Πέμπτη 2 Ιουλίου 2015
       
      10:00 - 13:30, Αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου
      «Διαδημοτική Συνεργασία και Χρηματοδοτικά Πρωτόκολλα»: Προοπτικές ενοποίησης του διαδημοτικού επιχειρησιακού σχεδιασμού και συντονισμός για την προώθηση σε χρηματοδοτικά εργαλεία της Ε προγραμματικής περιόδου έργων διαδημοτικής και υπερδημοτικης εμβέλειας, ο συντονιστικός ρόλος των αναπτυξιακών επιχειρήσεων
      Κεντρικές εισηγήσεις: Λίνα Λιάκου, Δημοτική Σύμβουλος Θεσσαλονίκης, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής Θεσσαλονίκης Α.Ε., Χρυσόστομος Καλογήρου, Στέλεχος Μ.Ο.Δ. Α.Ε., Σύμβουλος Συγχρηματοδοτούμενων Έργων και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων στο Δήμο Θεσσαλονίκης
       
      18:00 - 21:30, Αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου
      «Θεσσαλονίκη 2030: Ένα όραμα για την πόλη»: Μια ενοποίηση της συζήτησης με τη συμβολή όλων των πολιτικών επιπέδων για τη νέα συμφωνία ανάπτυξης, τη διαβαθμιδική συνεργασία και τη δέσμευση του χρηματοδοτικού πλαισίου για την υλοποίηση της
      Κεντρική εισήγηση: Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=15892
    17. Επικαιρότητα

      Engineer

      Προκαταρκτική έρευνα για ανείσπρακτο πρόστιμο ύψους σχεδόν 2 εκατ. ευρώ, συνδεόμενο με αυθαίρετο κτίσμα σε πολυώροφη οικοδομή στην Πυλαία Θεσσαλονίκης, διέταξε ο εισαγγελέας αντιμετώπισης εγκλημάτων διαφθοράς Αργύρης Δημόπουλος.
       
      Της εισαγγελικής παρέμβασης προηγήθηκε καταγγελία οικοπεδούχου, σύμφωνα με τον οποίο, οι αρμόδιες υπηρεσίες δεν προέβησαν στην είσπραξη του συγκεκριμένου προστίμου, παρότι -κατά τους ισχυρισμούς του- το διοικητικό Εφετείο έκρινε αμετάκλητα ότι πρόκειται για αυθαίρετη κατασκευή.
       
      Ο αντεισαγγελέας Εφετών ζήτησε να γίνει έρευνα προκειμένου να διερευνηθεί εάν στοιχειοθετείται το αδίκημα της υπηρεσιακής απιστίας σε βάρος όλων των εμπλεκόμενων προσώπων των αρμόδιων υπηρεσιών (από υπεύθυνο αντιδήμαρχο έως προϊσταμένους διευθύνσεων και τμημάτων της Πολεοδομίας) για την μη είσπραξη του προστίμου.
       
      Για την ίδια υπόθεση δευτεροβάθμιο ποινικό δικαστήριο επέβαλε πρόσφατα σε πρώην διευθυντή της Πολεοδομίας Θεσσαλονίκης ποινή φυλάκισης 8 μηνών, με αναστολή, για παράβαση καθήκοντος.
       
      Πηγή: http://www.aftodioikisi.gr/dimoi/thessaloniki-mpleximata-gia-antidimarxo-kai-proistamenous-diefthinseon-kai-tmimaton-tis-poleodomias
    18. Επικαιρότητα

      Engineer

      ε τουρίστες και ταυτόχρονα «μαθητές» στην πόλη τους μετατρέπονται σήμερα και αύριο χιλιάδες Θεσσαλονικείς, αλλά και ξένοι επισκέπτες, που θα έχουν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στα ενδότερα 67 χαρακτηριστικών κτιρίων και να μάθουν τα «μυστικά» τους.
       
      Κτίρια- σύμβολα, όπως ο Λευκός Πύργος, επιβλητικές βίλες, όπως η Casa Bianca και η Έπαυλη Μοδιάνο, παραδοσιακές κατοικίες του 19ου αιώνα, μουσεία, ατμοσφαιρικά οινοποιεία, το περίφημο κτίριο του Ισοζάκι (Μέγαρο Μουσικής 2) και σύγχρονα αρχιτεκτονικά γραφεία, ανοίγουν διάπλατα τις πόρτες τους στους φίλους της αρχιτεκτονικής και της ιστορίας.
       
      Ταυτόχρονα, όμως, ανοίγουν στο κοινό και χώροι ιδιωτικοί, προσβάσιμοι σε «ξένους» μόνο για αυτές τις ημέρες: διαμερίσματα με σύγχρονο ντιζάιν, εντυπωσιακές μονοκατοικίες στην Άνω Πόλη, βιοκλιματικά σπίτια.
       
      Οι διαδρομές της αρχιτεκτονικής, που θα οδηγήσουν Θεσσαλονικείς και τουρίστες στα ενδότερα 67 κτιρίων της πόλης, θα διανυθούν στο πλαίσιο της φετινής, δεύτερης διοργάνωσης του OpenHouseThessaloniki, την οποία "ενορχηστρώνει" μια ομάδα 10 ανθρώπων, στην πλειοψηφία τους πολύ νέων, υπό την αιγίδα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας/Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας (ΤΕΕ/ΤΚΜ).
       
      Το περσινό πρώτο OpenHouse είχε δεχτεί περισσότερες από 12.000 επισκέψεις στα 56 συμμετέχοντα κτίρια.
       
      Στις 25 πόλεις που συμμετέχουν, παγκοσμίως, στη διοργάνωση, συμπεριλαμβάνονται το Λονδίνο (από όπου ο θεσμός ξεκίνησε το 1992), η Νέα Υόρκη, το Δουβλίνο, το Τελ Αβίβ, η Ιερουσαλήμ, το Ελσίνκι, η Μελβούρνη, η Βαρκελόνη, το Σικάγο, η Ρώμη, η Λισαβόνα κ.α. Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα των εκδηλώσεων της Θεσσαλονίκης στο: www.openhousethessaloniki.gr
       
      Υπενθυμίζεται ότι το 2014 ο θεσμός του OpenHouse θα ξεκινήσει και στην Αθήνα.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/main.php?pID=17&nID=6326&lang=el#sthash.rHsNtyJE.dpuf
    19. Επικαιρότητα

      ay8airetos

      Τακτοποίηση ημιυπαίθριων χώρων υποσχόταν 42χρονος ιδιοκτήτης τεχνικού γραφείου σε δεκάδες πελάτες του, από τους οποίους φέρεται ότι εισέπραξε πάνω από 50.000 ευρώ, χωρίς όμως να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες. Την υπόθεση αποκάλυψε το τμήμα Ασφάλειας Μενεμένης, ενώ σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος του 42χρονου για απάτη και πλαστογραφία κατ' εξακολούθηση.
       
      Συνολικά 86 άτομα -κυρίως από τη δυτική Θεσσαλονίκη- που απευθύνθηκαν κατά το 2011 στο γραφείου του, επιθυμώντας να νομιμοποιήσουν ημιυπαίθριους χώρους, κατήγγειλαν ότι έπεσαν θύματα απάτης, το ύψος της οποίας, σύμφωνα με τη δικογραφία, ανέρχεται σε 53.645 ευρώ.
       
      Όπως προέκυψε από την αστυνομική έρευνα, ο 42χρονος αρχικά προσκόμιζε στα ανυποψίαστα θύματα έγγραφα, εκδοθέντα δήθεν από Υπηρεσίες και Τμήματα Πολεοδομίας της Θεσσαλονίκης, τα οποία αφορούσαν τις σχετικές διαδικασίες διευθέτησης. Στη συνέχεια, ζητούσε διάφορα χρηματικά ποσά, που υποτίθεται ότι προορίζονταν για την κάλυψη του απαιτούμενου παράβολου, την πληρωμή δήθεν προστίμου και την αμοιβή του, κι αφού τα εισέπραττε γινόταν άφαντος.
       
      Σημειώνεται ότι ο ίδιος έχει απασχολήσει και κατά το παρελθόν τις διωκτικές Αρχές της Θεσσαλονίκης για παρόμοιες περιπτώσεις απάτης.
       
      Πηγή: imerisia.gr
    20. Επικαιρότητα

      Engineer

      Διακόπτεται από την Τετάρτη, 22 Ιουλίου, και για τουλάχιστον ένα χρόνο η κυκλοφορία των οχημάτων στην οδό Βενιζέλου στο τμήμα από την Ερμού έως την Εγνατία, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, για την εκτέλεση των εργασιών κατασκευής της εισόδου του σταθμού "Βενιζέλου" του Μετρό επί της Πλατείας Καπνεργατών.
      Σύμφωνα με ανακοίνωση της Αττικό Μετρό Α.Ε., στο αποκλεισμένο τμήμα της οδού Βενιζέλου και στις κάθετες οδούς που οδηγούν σε αυτό (Παπαδοπούλου και Σολωμού) θα υπάρχει πρόβλεψη για εξυπηρέτηση των παρόδιων επιχειρήσεων καθώς και για τις κινήσεις οχημάτων έκτακτης ανάγκης.
      Η κίνηση των πεζών στο πεζοδρόμιο του αποκλεισμένου τμήματος της οδού Βενιζέλου θα διενεργείται απρόσκοπτα. Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, η εφαρμογή των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων είναι αναγκαία για την εκτέλεση των έργων.
      Πηγή: ΑΜΠΕ
    21. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το έργο του πρώην Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων εξακολουθεί να υφίσταται μέσω της εταιρείας “Κτιριακές Υποδομές ΑΕ”, η οποία αποτελεί τον κατασκευαστικό φορέα του δημοσίου, κυρίως για κτίρια σχολείων και νοσοκομείων, και είναι υπεύθυνη για τον εξοπλισμό τους. Σε ό,τι αφορά την σχολική στέγη, την πλήρη και αποκλειστική ευθύνη της συντήρησης των σχολείων έχουν οι δήμοι, οι οποίοι θα μπορούν να κατασκευάζουν και σχολικές μονάδες, ωστόσο, μόνο εάν διαθέτουν τα χρήματα ή μπορούν να εντάξουν το έργο στο ΕΣΠΑ.
       
      Σε ημερίδα που διοργάνωσε η περιφερειακή Διεύθυνση πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κεντρικής Μακεδονίας για τον τρόπο συνεργασίας των σχολικών μονάδων και των δήμων με τον νεοσυσταθέντα οργανισμό “Κτιριακές Υποδομές ΑΕ” (ΚΤ.Υ.), αρμόδιοι του οργανισμού ξεκαθάρισαν ότι η κατάργηση του ΟΣΚ δεν σημαίνει και παύση των αρμοδιοτήτων του, οι οποίες εξακολουθούν να υπάρχουν, χωρίς σημαντικές αλλαγές, στο νέο φορέα των ΚΤΥ.
       
      “Οι Κτιριακές Υποδομές ΑΕ είναι κατασκευαστικός φορέας του δημοσίου, δεν έχει την αποκλειστική ευθύνη της συντήρησης και αποπεράτωσης ημιτελών κτιρίων, ούτε της ένταξης στο ΕΣΠΑ” δήλωσε ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων του υπουργείου Υποδομών, Στράτος Σιμόπουλος και πρόσθεσε ότι στην χρηματοδότηση κατασκευής σχολείων εμπλέκονται πολλοί συνεργαζόμενοι φορείς, όπως τα υπουργεία Παιδείας, Υποδομών, Εσωτερικών, που χρηματοδοτούν το καθένα διαφορετικούς τομείς.
       
      Ο αντιπρόεδρος της εταιρείας “Κτιριακές Υποδομές ΑΕ”, Ανδρέας Αθανασόπουλος, ανέφερε ότι σήμερα λειτουργούν έξι εργοτάξια στη Θεσσαλονίκη για την κατασκευή σχολικών κτιρίων, και σύντομα θα λειτουργήσουν άλλα περίπου 15 (έχουν ήδη δημοπρατηθεί οχτώ), συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατομμυρίων ευρώ, με χρονοδιάγραμμα τα επόμενα δύο χρόνια. Επιπλέον, στη Θεσσαλονίκη θα τεθεί σε εφαρμογή ένα ακόμη πρόγραμμα για την αναβάθμιση σχολικών μονάδων, αρχής γενομένης από τέσσερα σχολεία.
       
      Παρομοίως για τα νοσοκομεία της πόλης, προβλέπεται μέχρι το τέλος Μαΐου να υπογραφεί η σύμβαση για την ανακατασκευή του ΑΧΕΠΑ (χρονοδιάγραμμα 30 μήνες) και για το νοσοκομείο Παπαγεωργίου να γίνει η αγορά του εξειδικευμένου τομογράφου ποζιτρονίων, κόστους 2,5 εκατομμυρίων ευρώ.
       
      “Οι ΚΤΥ είναι ο διάδοχος σε όλο το αντικείμενο της σχολικής στέγης που είχε ο ΟΣΚ. Σαν ΟΣΚ υπήρχε η δυνατότητα απόκτησης γης, μελέτης, δημοπράτηση – επίβλεψη – κατασκευή και προμήθεια εξοπλισμού για τις σχολικές μονάδες. Το ίδιο ισχύει και τώρα. Για το κομμάτι του εξοπλισμού μοναδικός αρμόδιος ήταν ο ΟΣΚ και παραμένουν οι ΚΤΥ. Δεν υπάρχουν τρομερές αλλαγές, αλλά είναι σαφές ότι οι δήμοι έχουν εξολοκλήρου και αποκλειστικά στην αρμοδιότητά τους τη συντήρηση των σχολείων, μέσω των κονδυλίων που παίρνουν από το υπουργείο Εσωτερικών. Σε ό,τι αφορά την κατασκευή σχολικής στέγης, μπορεί να γίνει από τον δήμο, εφόσον έχει χρήματα ή μπορεί να εντάξει το έργο στο ΕΣΠΑ, ή μπορεί να γίνει από τις ΚΤΥ” δήλωσε η γενική διευθύντρια προγραμματισμού και υποστήριξης της εταιρείας Κτιριακές Υποδομές ΑΕ.
       
      Όπως ανέφερε, οι ΚΤΥ, θα έχουν ολοκληρώσει μέχρι το τέλος Απριλίου το τριετές πρόγραμμα με όλες τις μελέτες και τα έργα που θα δημοπρατηθούν και υπολογίζονται σε περίπου 50-70 σχολικά κτίρια πανελλαδικά, αριθμός που θα εξαρτηθεί και από τα προγράμματα ΕΣΠΑ. Στην κεντρική Μακεδονία, ως ανεπτυγμένη περιφέρεια, θα δοθούν λιγότερα χρήματα για σχολικές υποδομές. Στην επόμενη προγραμματική περίοδο για την κεντρική Μακεδονία προβλέπονται 25 εκατομμύρια τα οποία θα καλύψουν τις ανάγκες σε νέα έργα, σε επισκευές και αναβαθμίσεις και σε εξοπλισμό.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/%CE%B8%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%B7-%CE%BF%CE%B9-%CE%BA%CF%84%CE%B9%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CE%AD%CF%82/
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.