Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Να ξαναγίνει το κέντρο της πόλης πραγματικό κέντρο, χώρος οικονομικής ανάπτυξης, κατοικίας, προορισμός για Έλληνες και ξένους: αυτός είναι ο στόχος του Rethink Athens που μπαίνει στην τελική ευθεία για την αλλαγή της εικόνας και της ζωής του κέντρου.

     

    Τι είναι το Rethink Athens; Ο ευρωπαϊκός αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την ανασυγκρότηση του κέντρου της Αθήνας με άξονα την Πανεπιστημίου, που οργανώνεται και χρηματοδοτείται από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ωνάση. Στόχος είναι να αποκτήσει ξανά ζωή το κέντρο της πόλης που βρίσκεται υπό κατάρρευση τα τελευταία χρόνια. Ο φόβος και η απόλυτη έλλειψη κινήτρων διώχνουν επιχειρήσεις και κατοικίες, ακόμη και οι πολίτες γίνονται περαστικοί, διερχόμενοι του κέντρου και δεν το κάνουν προορισμό, τόπο κατοικίας και πραγματικής ζωής.Το Rethink Athens επιχειρεί να αλλάξει αυτή την εικόνα και να ανασύρει τη δυναμική της πόλης.

     

    Το σχέδιο αφορά σε μια ευρεία παρέμβαση στο κέντρο της Αθήνας, από τη λεωφόρο Αμαλίας έως την οδό Πατησίων στο ύψος της Πλατείας Αιγύπτου, με κεντρικό άξονα την οδό Πανεπιστημίου και κομβικό σημείο τον σχεδιασμό μιας νέας Πλατείας Ομονοίας.

     

    Βασικός σκοπός του είναι να αντιστραφεί η αυξανόμενη τάση υποβάθμισης και να αναβιώσει το κέντρο της πόλης, να γίνει ένα κέντρο για τους ανθρώπους. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω ενός πολύπλευρου οργανωτικού σχήματος, το οποίο θα περιλαμβάνει την επιχειρηματική δραστηριότητα, τις υπηρεσίες, τη μόνιμη κατοικία, την αναψυχή και τον πολιτισμό, ενθαρρύνοντας παράλληλα πολλαπλές δράσεις.

     

     

    Με την επέκταση των παρεμβάσεων προς τη λεωφόρο Αμαλίας, την Ομόνοια και την οδό Πατησίων θα δημιουργηθεί ένας «δακτύλιος» ο οποίος θα συνδέσει τον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου και το νέο Μουσείο της Ακρόπολης με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, καθώς και την Πλατεία Ομονοίας με το Μοναστηράκι και το Θησείο, φέρνοντας σε αμεσότερη επαφή τη ζωντάνια της σύγχρονης πόλης με τους αρχαιολογικούς χώρους και τον τουρισμό.

     

    Διεθνείς προσωπικότητες συνεδριάζουν για την Αθήνα

     

    Την προσεχή Παρασκευή και το Σάββατο, θα συνεδριάσει η κριτική επιτροπή του Rethink Athens, προκειμένου να επιλέξει τις 3 έως 8 προτάσεις που θα περάσουν στο δεύτερο και τελικό στάδιο. Στον διαγωνισμό υπεβλήθησαν προς αξιολόγηση 71 έγκυρες και εγκαίρως κατατεθειμένες υποψηφιότητες. Οι υποψήφιοι που θα επιλεγούν, θα κληθούν στη συνέχεια να υποβάλλουν αναλυτικά τις προτάσεις τους με πινακίδες προσχεδίων και προπλάσματα, προκειμένου να κριθούν από την κριτική επιτροπή του δεύτερου σταδίου. Αρχές Νοεμβρίου θα γίνει η προκήρυξη για το δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού, με τους τελικούς υποψηφίους να έχουν περιθώριο τριών μηνών για να υποβάλλουν τις τελικές τους προτάσεις. Η ανακοίνωση των τελικών αποτελεσμάτων αναμένεται μέσα στον Φεβρουάριο του 2013, ενώ θα ακολουθήσει έκθεση με τις τελικές προτάσεις στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.

     

    Οι προτάσεις που θα επιλεγούν στις συνεδριάσεις της 12ης και 13ης Οκτωβρίου, θα λάβουν έκαστη το χρηματικό έπαθλο των 25.000 ευρώ. Η κριτική επιτροπή έχει τη δυνατότητα να επιλέξει και μια «ουτοπική» πρόταση, η οποία θα λάβει το τιμητικό βραβείο των 10.000 ευρώ, αλλά δεν θα έχει το δικαίωμα να προχωρήσει στο επόμενο στάδιο. Ως «ουτοπική» χαρακτηρίζεται η καλύτερη οραματική αλλά μη υλοποιήσιμη πρόταση για το κέντρο της Αθήνας. Πρόεδρος της επιτροπής του πρώτου σταδίου είναι ο Αnthony Vidler, Πρύτανης και καθηγητής στο Cooper Union School of Architecture στη Νέα Υόρκη, ιστορικός και κριτικός σύγχρονης αρχιτεκτονικής. Στην επιτροπή συμμετέχουν επίσης οι:

    • Ben-Joseph Eran, καθηγητής Αρχιτεκτονικής Τοπίου και επικεφαλής του Τμήματος Αστικού Σχεδιασμού του Ενιαίου Προγράμματος Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Πόλεων του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ).
    • Alfredo Brillemburg, επισκέπτης καθηγητής στη Μεταπτυχιακή Σχολή Αρχιτεκτονικής και Πολεοδομίας του Πανεπιστημίου Columbia, συνιδρυτής του Εργαστηρίου Αστικού Μοντέλου Βιώσιμης Διαβίωσης του ίδιου Πανεπιστημίου.
    • Γιάννης Ευμολπίδης, πολεοδόμος, ειδικός σύμβουλος του Δημάρχου Αθηναίων.
    • Mαριάννα Μόσχου, γενική γραμματέας του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος Ωνάση.
    • Κωνσταντίνος Μωραΐτης, αναπληρωτής καθηγητής της Σχολής Αρχιτεκτονικής του ΕΜΠ.
    • Richard Plunz, διευθυντής του Προγράμματος Αστικού Σχεδιασμού και καθηγητής στη Μεταπτυχιακή Σχολή Αρχιτεκτονικής, Πολεοδομίας και Συντήρησης του Πανεπιστημίου Columbia.
    • Charles Waldheim, καθηγητής και πρόεδρος του Τμήματος Αρχιτεκτονικής Τοπίου της Μεταπτυχιακής Σχολής Design του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ.
    • Βάνα Ξένου, Καθηγήτρια στην έδρα Ζωγραφικής, Σχολή Αρχιτεκτονικής του ΕΜΠ.

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=POSNg-87v-8

     

    Πηγή: Rethink Athens: Η Αθήνα αλλάζει όψη από την Αμαλίας ως την Πατησίων | iefimerida.gr http://www.iefimerid...9#ixzz291SmzlrW




    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    NEADERTAL

    Δημοσιεύτηκε

    Από ουτοπικές προτάσεις, καταπράσινα ρέντερς τίγκα στο δέντρο έχει χορτάσει αυτός ο τόπος. Σοβαρότητα χρειάζεται και επιστημονική μελέτη. Το ίδρυμα Ωνάση δεν μας είπε που θα βάλει τα χιλιάδες αυτοκίνητα που καθημερινά διασχίζουν την πανεπιστημίου- των 5 λωρίδων -που τάχιστα αποσυμφορίζουν το κέντρο...Ποιος άλλος οδικός άξονας μετά τη Συγγρού διανέμει τόσα οχήματα προς τις εξόδους τους από το κέντρο της Αθήνας; Πόσα λεωφορεία και τρόλεϊ περνάνε από εκεί; Οι αλμπανιδιές συνεχίζονται.. κοιτάξτε να ολοκληρώσετε ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ το Μετρό να ανασάνει ο τόπος, και αφήστε τα κουραφέξαλα, τις αυταπάτες και τις δήθεν οικολογικές θεωρίες με τις ωραίες εικόνες.

    • Upvote 2
    • Downvote 1
    arcgeo

    Δημοσιεύτηκε

    Το θέμα έχει συζητηθεί και παλαιότερα στο michanikos.gr.

    Διαγωνισμός ιδεών(;) πάνω σε μια υπάρχουσα μελέτη καθηγητού του ΕΜΠ με προαποφασισμένα τα σπουδαιότερα σημεία επεμβάσεων.

    Ρώταγα τότε "τι απομένει να προτείνουν οι συμμετέχοντες; Το χρώμα στα παγκάκια;"

    Αλλά επειδή δεν είμαι αρχιτέκτων μπορεί να κάνω και λάθος. Όσοι θέλουν να ενημερωθούν ας ανατρέξουν στην τότε ανακοίνωση του ΣΑΔΑΣ.

    mapost

    Δημοσιεύτηκε

    Αντιγράφω από τον ιστότοπο του Rethink Athens :

     

    "

    Η κύρια πρόσβαση στο κέντρο της Αθήνας αναλαμβάνεται όλο και περισσότερο από το μετρό και το τραμ, που προβλέπεται να επεκταθούν τα επόμενα χρόνια. Οι πλατείες Ομονοίας και Συντάγματος, αλλά και η πλατεία Μοναστηρακίου είναι οι «πύλες» του κέντρου για τα μέσα σταθερής τροχιάς. Στο δίκτυο αυτό θα συμβάλλουν στο μέλλον πολύ περισσότερο τα επίγεια μέσα μεταφοράς, με την αναδιάρθρωσή τους και τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στο κέντρο που θα φέρει η συνολική παρέμβαση.

    Όσον αφορά στα ΙΧ αυτοκίνητα και στα ταξί, αυτά θα εξυπηρετούνται καλά όταν κατευθύνονται στο κέντρο, αλλά θα αποτρέπεται η διαμπερής διέλευσή τους από αυτό. Η κυκλοφορία που κατέρχεται σήμερα προς το κέντρο από τη Βασιλίσσης Σοφίας θα διοχετευτεί στην οδό Ακαδημίας, η οποία αλλάζει κατεύθυνση. Η άνοδος από την οδό Πειραιώς θα συνεχίσει να λειτουργεί όπως είναι σήμερα, από τη Σταδίου προς τη Φιλελλήνων. Η Αγίου Κωνσταντίνου θα αντιστραφεί συνδέοντας τη δυτική είσοδο στην Αθήνα με την Γ΄ Σεπτεμβρίου. Η πρόσβαση από τη λεωφόρο Συγγρού προς το Κολωνάκι θα γίνεται από τη Βασιλέως Κωνσταντίνου και τη Βασιλίσσης Σοφίας, ενώ μόνο η κίνηση προς το εμπορικό τρίγωνο, τη Βουλή και την Πλάκα θα ακολουθεί τη λεωφόρο Αμαλίας. Προβλέπονται επίσης ένας εσωτερικός δακτύλιος εξυπηρέτησης και μια αναδιάρθρωση του συγκοινωνιακού δικτύου στο κέντρο."

     

    Μένει να δούμε τι θα προβλέπουν οι μελέτες...

    NEADERTAL

    Δημοσιεύτηκε

    Ναι όλα ωραία τα λέει το ίδρυμα...αλλά δεν έχουμε πληθώρα λεωφορείων και τα δρομολόγια και οι γραμμές μειώνονται, το τραμ πάει σαν χελώνα και καταλαμβάνει ολόκληρες λωρίδες, και το μετρό αναπτύσσεται επιλεκτικά και με πολύ αργούς ρυθμούς; και πρόσφατα έριξαν και τα πετρελαιοκίνητα στο δακτύλιο.Στη θεωρία όλα ακούγονται ωραία, στην πράξη αποδεικνύονται οι λάθος δράσεις. Ξέρει κανείς αν έχει συγκοινωνιακή μελέτη στα χέρια του το ίδρυμα; Το βασικότερο είναι αυτό... δηλαδή τι έχουν να πουν οι σχετικοί επιστήμονες για τη μελέτη αυτή, όχι οι visual artists..

    nik

    Δημοσιεύτηκε

    Με λίγα λόγια τον ρόλο της Πανεπιστημίου τον αναλαμβάνει η Ακαδημίας...

    NEADERTAL

    Δημοσιεύτηκε

    φέξε μου και κόλλησα...(ούτε καν γλίστρησα)

    ikaros13

    Δημοσιεύτηκε

    Γιατί αρνητική φήμη στον NEADERTAL? Ο άνθρωπος δεν είπε κάτι κακό.... Αλλωστε τέτοιου είδους προτάσεις αποτελούν ουτοπία, ειδικά στην Αθήνα του σήμερα και ειδικά στις δύσκολες εποχές που διανύουμε... Αν ο σκοπός είναι να βραβευθεί η καλύτερη ιδέα άσχετα αν είναι υπλοποιήσιμη ή όχι πάω πάσο.....

    akius

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    και τις καλυτερες υποδομες αν εχεις αν δεν τις σεβονται οι πολιτες δεν κερδιζεις τιποτα...... γκραφιτι-τοιχοκολλησεις-βανδαλισμοι και οι λαθροεμποροι να καταλαμβανουν το μισο πεζοδρομιο δεν ειναι εικονα αυτη πρωτευουσας και ας τα εχει κανει ο ΦΟΣΤΕΡ.......

     

     

     

    σε πληγωνει η εικονα οταν πας βερολινο και βλεπεις την ουρα (καλα στα μουσεια 1 ωρα περιμενεις εξω) ακομα και εξω απο το ανακαινισμενο ραιχσταγκ για ''εναν γυαλινο θολο''

    Edited by akius
    NEADERTAL

    Δημοσιεύτηκε

    Και επιπλέον, εκπαιδεύουμε τον πολίτη στον εντυπωσιασμό και στην προχειρότητα, δείχνοντας δήθεν οικολογική ευαισθησία- ενώ παράλληλα γινόμαστε επικίνδυνοι με τυχάρπαστες προτάσεις μεταβολών, χωρίς καμιά αναφορά στην επιστήμη.. μια πολύ καλή φτηνή διαφήμιση για το ίδρυμα και ένας στρατός απελπισμένων επαγγελματιών σε παροχή δωρεάν υπηρεσιών. Κάτι δηλαδή σαν το παγκάκι του πρώην δημάρχου, δοκιμασμένο το σκηνικό..

    mapost

    Δημοσιεύτηκε

    Καλά, κάνε έναν κόπο και επισκέψου τον ιστότοπο του Rethink Athens και θα δεις ότι μόνο περί "φτηνής διαφήμισης για το ίδρυμα" δεν πρόκειται. Ο διαγωνισμός βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και αναμένεται η αξιολόγηση των μελετών και η πρόκριση 5-8 οι οποίες θα βραβευθούν με 25.000€ έκαστη συν κάποιες που θα βραβευθούν ως ουτοπικές με 10.000€. Οι μελέτες που θα καταλάβουν τις 3 πρώτες θέσεις στο τέλος του διαγωνισμού, θα βραβευθούν με 160.000€ συνολικά. Δεν ξέρω αν θα υπάρξει συμμετοχή του ιδρύματος και στα έξοδα της κατασκευής.

    Μπορεί τα χρήματα να μην σου φαίνονται πολλά, αλλά μάλλον θα μπορούσε να βρει το ιδρυμα φθηνότερους τρόπους διαφήμισης....




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.