Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Το Πανεπιστήμιο Κρήτης είναι πρώτο στην κατάταξη μεταξύ των ελληνικών πανεπιστημίων σύμφωνα με τη νέα διεθνή κατάταξη των βρετανικών «Τάιμς» (Times Higher Education World University Rankings 2015-16), κατατασσόμενο στις θέσεις 351-400.

     

    Από ελληνικής πλευράς στη λίστα βρίσκονται, κατά σειρά το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (401-500 ), το Πανεπιστήμιο Αθηνών (401-500), το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (501-600), το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (601-800), το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (601-800) και το Πανεπιστήμιο Πατρών (601-800).

     

    Συνολικά, στην κατάταξη των 800 ΑΕΙ περιλαμβάνονται πανεπιστήμια από 70 χώρες, 29 περισσότερες από ό,τι το 2014, μια άλλη ένδειξη ότι το «παιγνίδι» του ανταγωνισμού στην ανώτατη εκπαίδευση συνεχώς «ανοίγει» με την ανάδυση και άλλων χωρών (ακόμη και το Μπαγκλαντές έχει πλέον πανεπιστήμιο ανάμεσα στα 800 καλύτερα).

     

    Πρώτο στον κόσμο για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά κατατάσσεται το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Καλιφόρνια (Caltech) των ΗΠΑ. Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν κατά σειρά τα πανεπιστήμια Οξφόρδης (Βρετανία), Στάνφορντ (ΗΠΑ), Κέμπριτζ (Βρετανία), ΜΙΤ (ΗΠΑ), Χάρβαρντ (ΗΠΑ), Πρίνστον (ΗΠΑ), Imperial College (Βρετανία), ΕΤΗ (Ελβετία) και Σικάγο (ΗΠΑ).

     

    Η Ευρώπη συνολικά έχει εφέτος περισσότερα πανεπιστήμια από κάθε άλλη φορά στα πρώτα 200 του κόσμου και 345 στα καλύτερα 800. Τα περισσότερα είναι βρετανικά (34) και γερμανικά (20), ενώ ακολουθούν η Ολλανδία (12) και η Γαλλία (πέντε).

     

    Οι ΗΠΑ διαθέτουν έξι πανεπιστήμια στα πρώτα δέκα (από επτά το 2014), 39 στα πρώτα 100 (από 45 πέρυσι) και 63 στα πρώτα 200 (από 74 το 2014), μια ένδειξη ότι η πανεπιστημιακή κυριαρχία τους μάλλον φθίνει σταδιακά.

     

    Η κατάταξη των «Τάιμς» λαμβάνει υπόψη της διάφορα κριτήρια, όπως την ποιότητα σπουδών, τη διεξαγωγή έρευνας, τη διεθνοποίηση του πανεπιστημίου (προσέλκυση φοιτητών και καθηγητών από άλλες χώρες) και τις αναφορές από τρίτους στις δημοσιεύσεις των καθηγητών του (σε αυτό τον τελευταίο τομέα το Πανεπιστήμιο Κρήτης παίρνει αναλογικά τον καλύτερο «βαθμό» του).

     

    Πηγή: http://www.ert.gr/elliniki-protia-gia-to-panepistimio-kritis-sti-lista-diethnous-katataxis/




    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Ροδοπουλος

    Δημοσιεύτηκε

    Ας κάνουμε μια ανασκόπηση

     

    α) Αποδείξαμε οτι τα πανεπιστήμια δεν είναι αυτοδιοικούμενα

    β) Αποδείξαμε οτι άλλο η επαγγελματική και άλλο η γενική επιστημονική εκπαίδευση και τον διαχωρισμό τον κάνει το κράτος

    γ) Αποδείξαμε οτι το κράτος στα δημόσια πανεπιστήμια ελέγχει επι της αρχής την ποιότητα των αποφοίτων μέσω των πόρων, στόχους, νόρμες , κλπ 

    δ) Αποδείξαμε οτι οταν πληρώνεις σπουδάζει οτι θέλεις. 

     

    Συμφωνούμε? 

    AMHxaNos

    Δημοσιεύτηκε

    κ. καθηγητά, ξεφύγαμε.

    Γίνεται να ξαναπάμε στο #16?

    Ροδοπουλος

    Δημοσιεύτηκε

    Πάμε τώρα να δούμε το καλύτερα κρατικά πανεπιστήμια στην Ευρώπη σε σχέση με την κατάταξη στην Ευρώπη και στον κόσμο

     

    http://www.topuniversities.com/where-to-study/region/europe/top-universities-europe

     

    Τα καλύτερα είναι το

     

    University of Cambridge 3ο καλύτερο στον κόσμο

    University of Oxford  6ο καλύτερο στον κόσμο

    ETH Zurich - Swiss Federal Institute of Technology που είναι 9ο καλύτερο στον κόσμο

     

    Ας δούμε λίγο τα στατιστικά τους

     

    http://www.topuniversities.com/universities/university-cambridge

     

    http://www.topuniversities.com/universities/eth-zurich-swiss-federal-institute-technology

     

    http://www.topuniversities.com/universities/university-oxford

     

    Τι κοινό έχουν τα παραπάνω Πανεπιστήμια?

     

    Κοιτάξτε τώρα το Aristotle University of Thessaloniki που είναι διαχρονικά καλύτερο

     

    http://www.topuniversities.com/universities/aristotle-university-thessaloniki#wur

     

    τι διαφορές παρατηρούμε?

    Ροδοπουλος

    Δημοσιεύτηκε

    κ. καθηγητά, ξεφύγαμε.

     

    Γίνεται να ξαναπάμε στο #16?

     

    Δεν ξεφύγαμε καθόλου απλά θα πρέπει να δημιουργήσουμε πρώτα μια σφαιρική άποψη του τι σημαίνει πανεπιστήμιο και μετά να δούμε επι μέρους θέματα.

    AMHxaNos

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Δεν βρήκα κάτι αξιοπερίεργο στα 4 αυτά ιδρύματα ΑΕΙ.

    Για τα 3 ξένα θα έλεγα ότι η δουλειά τους είναι να παράγουν Nobel Laureates αλλά είμαι off topic.

     

    Δεν ήξερα ότι το Aristotle University of Thessaloniki είναι Private.
    Κάποιος απόφοιτος ΑΠΘ ας μας φωτίσει.

    Είναι μειονέκτημα ένα πανεπιστήμιο να μην έχει πολλούς international students and staff?
    Το 51,874 φοιτητές είναι ΙΜΟ ουδέτερο.

     

    edit: ελπίζω να πρόλαβα, το staff to students ratio είναι τεχνικό.

    Edited by AMHxaNos
    Ροδοπουλος

    Δημοσιεύτηκε

    Δεν βρήκα κάτι αξιοπερίεργο στα 4 αυτά ιδρύματα ΑΕΙ.

    Για τα 3 ξένα θα έλεγα ότι η δουλειά τους είναι να παράγουν Nobel Laureates αλλά είμαι off topic.

     

    Δεν ήξερα ότι το Aristotle University of Thessaloniki είναι Private.

    Κάποιος απόφοιτος ΑΠΘ ας μας φωτίσει.

     

    Είναι μειονέκτημα ένα πανεπιστήμιο να μην έχει πολλούς international students and staff?

    Το 51,874 φοιτητές είναι ΙΜΟ ουδέτερο.

     

    Ολα τα παραπάνω είναι κρατικά πανεπιστήμια και το ΑΠΘ.

     

    Κάποιες διαφορές, 

     

    α) Ο αριθμός των μεταπτυχιακών προς προ-πτυχιακούς

    β) Ο αριθμός των ξένων μελών ΔΕΠ

    γ) Academic Reputation

    δ) Employer Reputation

    ε) Citation per Faculty

    Ροδοπουλος

    Δημοσιεύτηκε

    Είναι μειονέκτημα ένα πανεπιστήμιο να μην έχει πολλούς international students and staff?

     

     

    edit: ελπίζω να πρόλαβα, το staff to students ratio είναι τεχνικό.

     

    Είναι μειονέκτημα ένα πανεπιστήμιο να μην έχει πολλούς international students and staff? Οταν έχεις θέσει την παγκόσμια κοινωνία (γνώση) σαν σημαντικό κομμάτι της αξιολόγησης τότε ΝΑΙ είναι πολύ κακό.

    staff to students ratio. Καθόλου τεχνικό. Χαμηλό ποσοστό ορίζει την πιθανή ποιότητα. Υψηλό ποσοστό ορίζει υψηλό κόστος λειτουργίας.

    AMHxaNos

    Δημοσιεύτηκε

    είναι και αυτή η γλώσσα στη μέση αλλα ΟΚ ΟΚ, ΟΚ.

    Και στο #16?

    Ροδοπουλος

    Δημοσιεύτηκε

    Δεν είναι η γλώσσα διότι πχ Στην Ελβετία, Ιταλία, Νορβηγία, Ολλανδία, Γερμανία κλπ τα μεταπτυχιακά είναι συνηθως στα Αγγλικά. 

     

    Που θέλω να καταλήξω όσον αφορά το πλαίσιο

     

    Τα Ελληνικά πανεπιστήμια

     

    α) Δεν είναι αυτοδιοικούμενα

    β) Δεν έχουν περιορισμούς στην επαγγελματική και στην γενική επιστημονική εκπαίδευση

    γ) Το κράτος μέσω χιλιάδων νόμων ελέγχει επι της αρχής την ποιότητα των αποφοίτων μέσω των πόρων, στόχους, νόρμες , κλπ 

    δ) Το ότι ένα πανεπιστήμιο είναι κρατικό δεν σημαίνει οτι επι της αρχής είναι και κακό εφόσον πληρεί διεθνείς προϋποθέσεις και απαιτήσεις. 

    ε) Δεν έχουν εξωστρέφεια αλλα υπέρμετρη κρατική εσωστρέφεια

     

     

    Συμφωνούμε με τα παραπάνω?

     

    Αν ΝΑΙ τότε θα πρέπει να αποδεχτούμε την θέση των Ελληνικών πανεπιστημίων στις διεθνείς λίστες

    Αν ΟΧΙ τότε έχουμε εμμονές που δεν μπορώ να λύσω.

    • Upvote 1
    AMHxaNos

    Δημοσιεύτηκε

    Η αρχική συζήτηση ήταν για τις λίστες και πόση σημασία πρέπει να δίνουμε. Τα Ελληνικά πανεπιστήμια είναι άλλο θέμα.

    α. ... ... υπάρχει νόμος πλαίσιο, είναι αυτοδιοικούμενα (και επιχορηγούμενα), δεν ξέρω, το πάτε αλλού και μακρυά.
    β. δηλαδή?
    γ. το κράτος μεσω της (υπο)χρηματοδότησης ελέγγει την ποιότητα των αποφοίτων.
    ΟΜΩΣ: παρά το sabotage που κανει το κράτος στα πανεπιστήμια και σχολές απο αυτά εξακολουθούν να βγαίνουν και διαμάντια. Πως γίνεται, πάλι δεν ξερω.
    δ. Και βέβαια δεν είναι κακό, το 'κρατικό' εννοει την χρηματοδότηση. Ισχύει όμως και το αντίθετο.
    ε. ... ... πιο λιανά μήπως?

    Τελικά:
    Πόση σημασία πρέπει να δίνουμε στις λίστες?
    Δεν είναι Premier League football, είναι πολυσύνθετοι οργανισμοί.
    Αν τα ταξινομούσαν με 2-3 κατηγορίες, πχ tier 1 τα teaching, tier 2 technical-vocational, tier 3 για μικρά εξιειδικευμένα με λίγες σχολές, πχ οινολογία κλπ, tier 4, 5 με research budget etc. Ετσι ΙΜΟ θα ήταν πιο πιστευτοί και ας έβαζαν στις πρώτες θέσεις μόνον τα δικά τους και όλα τα υπόλοιπα δεύτερα.

    Αλλά και έτσι να ηταν οι λίστες πάλι θα ηταν προβληματικές λόγω των πολλών παραμετρων που εμπλέκονται.

    Ισως οι λίστες να μην εχουν στην Ευρώπη την σημασία που έχουν στη Αμερική.

    Caltech ή MIT? USC ή Πεν-Στέϊτ ή UIUC?




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.