Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • «Τα τελευταία χρόνια πάλευα να συντηρήσω το γραφείο μου. Προσπάθησα να επεκταθώ σε νέα αντικείμενα, σε οποιαδήποτε κατεύθυνση έβλεπα ότι μπορεί να είχε ζήτηση. Οταν όμως δόθηκε η ευκαιρία να εργαστώ στην επέκταση του μετρό της Κοπεγχάγης, το αποφάσισα. Η προσφορά ήταν πολύ καλή, ταυτόχρονα έβλεπα ότι η ελληνική αγορά θα χρειαστεί καιρό να επανέλθει σε μια κανονικότητα και τα γραφεία των 2-3 ανθρώπων να μπορούν να έχουν μέλλον. Ετσι έφυγα».

     

    Ο Γιάννης Βουσβούκης, 37 ετών, πολιτικός μηχανικός, βρίσκεται από το 2013 στη Δανία. Είναι ένας από τους χιλιάδες μηχανικούς που στα χρόνια της κρίσης είδαν τις δουλειές να εξαφανίζονται και πήραν τη «μεγάλη απόφαση». Οπως εξηγεί ο Γιώργος Στασινός, πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου, από το 2013 οι νέοι μηχανικοί που εγγράφονται στο ΤΕΕ και το ΤΣΜΕΔΕ (υποχρεωτικά, προκειμένου να ασκήσουν το επάγγελμα του μηχανικού) είναι πλέον λιγότεροι από αυτούς που ζητούν τη διαγραφή τους.

     

    Πιο συγκεκριμένα, το 2010, οι νέες εγγραφές ήταν 4.296 και οι διαγραφές 840. Το 2011, οι νέες εγγραφές 3.479 και οι διαγραφές 1.275. Το 2012, οι νέες εγγραφές έπεσαν στις 2.301 και οι διαγραφές ανέβηκαν στις 2.273. Το 2013 για πρώτη φορά η αναλογία ανετράπη: οι εγγραφές ήταν 2.063 και οι διαγραφές 2.942. Η κατάσταση χειροτέρεψε το 2014, με 2.972 μηχανικούς να ζητούν τη διαγραφή τους και μόλις 1.807 να εγγράφονται για πρώτη φορά. Το 2015, η διαφορά έφθασε σε σημείο-ρεκόρ: περίπου 4.000 μηχανικοί ζήτησαν τη διαγραφή τους από το ΤΕΕ, ενώ οι νέες εγγραφές έπεσαν περίπου στις 500.

     

    Η ανάγκη για εργασία δημιουργεί μικρές κοινότητες Ελλήνων μηχανικών σε κάθε μεγάλο έργο, κυρίως στη Βόρεια Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. «Μόνο στο Κατάρ πιστεύω ότι έχουμε φθάσει τις 5.000, οι περισσότεροι μηχανικοί αλλά τελευταίως και άλλα επαγγέλματα: για παράδειγμα, σεφ και μετρ σε εστιατόρια», λέει ο κ. Χρήστος Τσατσανίφος, εργαζόμενος το τελευταίο ενάμισι έτος ως σύμβουλος στην Qatar Rail. Ο ίδιος αποτελεί εξαίρεση, καθώς πήρε την απόφαση στα 64 χρόνια του. «Στην Αθήνα εξακολουθώ να διατηρώ τη δική μου εταιρεία, την οποία τώρα “κρατά” η σύζυγος, επίσης μηχανικός, μήπως... μας πληρώσουν αυτά που μας χρωστούν! Ζω στην Ντόχα με την κόρη μου, που βρήκε δουλειά ως δικηγόρος σε μια εταιρεία, ενώ ο γιος μου και η γυναίκα μου είναι στην Αθήνα. Στην ηλικία μου δεν είναι εύκολο να βρεις μια ελκυστική θέση· όσο μεγαλώνεις οι ευκαιρίες περιορίζονται. Γι’ αυτό, όταν μου παρουσιάστηκε η ευκαιρία, δεν δίστασα».

     

    Αιτία για τη μαζική διαγραφή μηχανικών από το μητρώο και το ταμείο τους στην Ελλάδα δεν είναι μόνο η μετανάστευση, αλλά και η αδυναμία κάλυψης των ασφαλιστικών εισφορών. «Οταν είσαι άνεργος δεν είναι δυνατόν να πληρώσεις. Ακόμα και μηδενικό εισόδημα να έχεις, πάλι θα κληθείς να πληρώσεις περίπου 250 ευρώ τον μήνα», λέει η 32χρονη Μαρία Παπαδοπούλου, πολιτικός μηχανικός, η οποία την περίοδο αυτή εργάζεται σε σούπερ μάρκετ. «Εγώ ζήτησα τη διαγραφή μου εδώ και ένα έτος. Οταν ετεροαπασχολείσαι, και μάλιστα με τρίμηνες ή εξάμηνες συμβάσεις, δεν μπορείς με κανένα τρόπο να καλύψεις και το ΤΣΜΕΔΕ, με την ελπίδα ότι κάποια στιγμή θα ξαναδουλέψεις ως μηχανικός. Εγώ πλέον έχω συμβιβαστεί με την ιδέα ότι για εμένα αυτό τελείωσε».

     

    «Πολλοί νέοι μηχανικοί δεν έρχονται να εγγραφούν στο ΤΕΕ για να μην πληρώνουν εισφορές, ένα τμήμα τους φεύγει απευθείας στο εξωτερικό αφού δεν ελπίζουν να δουλέψουν στην Ελλάδα», τονίζει ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός. «Πολλοί είναι και οι άνεργοι, που πιστεύουν ότι δεν θα επανέλθουν εύκολα στο επάγγελμα. Αν συνεχίσουμε με αυτούς τους ρυθμούς, σε 6-7 χρόνια δεν θα μείνει κανείς». «Ψάχνουμε να πούμε κάτι αισιόδοξο στους μηχανικούς, για να μη φύγουν», σημειώνει ο Βασίλης Μπαρδάκης, πρόεδρος του Συλλόγου Πολιτικών Μηχανικών Ελλάδας (ειδικότητα με τη μεγαλύτερη «διαρροή»). «Πριν από 2-3 χρόνια η κυρίαρχη τάση φυγής προερχόταν από εκείνους που δεν είχαν αρκετό κύκλο εργασιών για να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους. Τώρα, βλέπουμε ανθρώπους που έχουν σημαντική πορεία στον χώρο να φεύγουν για το εξωτερικό, 40άρηδες, επιτυχημένοι, με οικογένεια».

     

    «Από το 1985 έως το 2004 είχαμε στην Ελλάδα έναν παράδεισο έργων», λέει ο κ. Τσατσανίφος. «Ολα αυτά δημιούργησαν μεγάλη τεχνογνωσία στους μηχανικούς, την οποία τώρα “πουλάμε”. Αυτή θα χαθεί. Εγώ είχα ένα γραφείο με 35 άτομα, που εκπαιδεύονταν συνεχώς. Τώρα ποιος θα εκπαιδεύσει τους νέους; Τις υπηρεσίες μας απολαμβάνουν άλλες χώρες, που δεν ξόδεψαν ούτε ένα ευρώ για την εκπαίδευσή μας».

     

    Πηγή: http://www.kathimerini.gr/863669/article/epikairothta/ellada/aimorragia-mhxanikwn-apo-to-tee





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Gauss

    Δημοσιεύτηκε

    είναι  απλο  αν  τα  ελληνικα  πανεπιστημια    υπερτερουσαν  των  αντιστοιχων 

    αμερικανικων  ιδιωτικων  δεν  θα  εστελαν  τα  παιδια  τους  στο  εξωτερικο  η  επιχειρηματικη  και 

    πολιτικη  ελιτ  της  χωρας   από  οσο  ξερω  οι  πολιτικοι  μας  στελνουν  τα  παιδια  τους  ολοι  μα  ολοι 

    από  αριστερούς  σταλινικούς εως  ακρα  νέο φιλελε  σε  ιδιωτικα  σχολεια , και  ξενα  πανεπιστημια   .

    Εξαρτάται, τα περισσότερα ιδιωτικά πανεπιστήμια πχ στην Αγγλία είναι αστείου επιπέδου σε σχέση με τα δικά μας, και πολλά αμερικάνικα επίσης. Μην ταυτίζεται όλα τα πανεπιστήμια με το ΜΙΤ...

    Ξέρω πληθώρα φοιτητών μου και συμφοιτητών μου που πήγαν έξω και έκαναν τη διαφορά σε σχέση με τους άλλους...

    Σκέψου ότι στην Ελλάδα αυτά τα παιδιά των πολιτικών θα έπρεπε να δώσουν πανελλήνιες σε ένα πολύ δύσκολο και πιεστικό σύστημα και σίγουρα πολλά από αυτά δεν θα περνούσαν καν. Μπορεί oi πανελλήνιες να έχουν χίλια μύρια ζητήματα αλλά είναι ίσως ότι πιο αδιάβλητο έχουμε, έχω δει παιδί αγρότη που πήγε μέχρι δημοτικό ο πατέρας του να περνάει γιατρός και παιδί υπουργού στην ίδια τάξη να μην περνάει... Άλλα είναι τα προβλήματα της τριτοβάθμιας και όχι το επίπεδο της...

    Επίσης έξω πάνε για να αποκτήσουν την αμερικάνικη κουλτούρα κτλ

    • Upvote 1
    • Downvote 1
    georgecv

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Για τον ίδιο λόγo που όλοι οι πολιτικοί στέλνουν τα παιδιά τους στο κολέγιο αθηνών.

    Για να γνωριστούν με τους υπόλοιπους διαδόχους της συμμορίας

    Edited by georgecv
    • Upvote 1
    • Downvote 1
    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε

    λέω ότι ΔΕΝ πρέπει να πληρώνει για την παιδεία του πλούσιου ο φτωχός,

     

    θεωρητικά έτσι γίνεται. ο φτωχός έχει αφορολόγητο και δε πληρώνει ούτε για τη δική του παιδεία, ούτε για των άλλων. το πρόβλημα που θίγεις πιο πολύ έχει να κάνει με το αν το όριο του αφορολόγητου έχει τεθεί στο σωστό σημείο.

     

    και ότι πρέπει ο γονιός να διαλέγει το σχολείο και να το πληρώνει,

    και το κράτος να συμμετέχει σε αυτή τη δαπάνη ανάλογα με τις δυνατότητες του καθενός (από καθόλου εώς απολύτως)

     

    σε περίπτωση που οι άνω του αφορολόγητου χρειαστεί να πληρώσουν και δίδακτρα για να πάνε στο δημόσιο, τότε τα ιδιωτικά θα αρχίσουν να ρίχνουν τις τιμές, ώστε να γίνουν φτηνότερα. και δε θα τα προτιμάνε επειδή προσφέρουν καλύτερη παιδεία, αλλά φτηνότερη. και θα έχουμε το παράδοξο οι μη δικαιούμενοι δωρεάν παιδείας να πηγαίνουν σε χειρότερα σχολεία από τους απόρους! ή δε θα στέλνουν καθόλου τα παιδιά τους σχολείο για οικονομία! 

    Μάλιστα μερικά τείνουν να γίνουν και "εθνικά", καθαρά λόγω χωρικής κατανομής των μειονοτήτων.

     

    σ' αυτό το πρόβλημα τι έχεις να προτείνεις;

     

    ΥΓ1: περί βιβλίων 7ου - 8ου κλπ

    Οι παλαιότεροι θα θυμούνται ότι τα βιβλιοπωλεία είχαν δύο καταλόγους. 1. κανονικό εξάμηνο, 2. παλιά εξάμηνα

    Και μάλιστα γραφόσουν στον δεύτερο κατάλογο κάθε φορά που έπαιρνες το μάθημα. Το γιατί νομίζω είναι εύκολο.

    Μετά άρχισε ο έλεγχος σιγά - σιγά, και δεν σου το ξαναέδιναν.

     

    Ε άρα έχει λυθεί το πρόβλημα προ πολλού. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά μετά το συγκεκριμένο χρόνο σπουδών κανένα άλλο κόστος δε δημιουργείς στο πανεπιστήμιο εκτός ίσως από την κόλλα στην οποία δίνεις εξετάσεις και τα δέκα λεπτά που θα απασχοληθεί ο καθηγητής να διορθώσει το γραπτό σου.

     

    Και μετά δεν σε έγραφαν καθόλου μετά το 7ο - 8ο έτος. (νομίζω υπήρχε ο κανόνας 1,5 ν ή ν+2. κάτι τέτοιο)

    Τώρα δεν ξέρω τι ισχύει

     

    Αυτά τα "ν" έχουν να κάνουν με τον αριθμό μαθημάτων που επιτρέπεται να δώσεις σε κάθε εξεταστική.

     

    τα σχόλια δε σημαίνουν αντιπαράθεση.

    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    To ερώτημα είναι γιατί ο ολετήρας Αντρέας και οι επίσης αριστερών αντιλήψεων συριζαίοι , σκίστηκαν να καταργήσουν τα πρότυπα δημόσια σχολεία , καταργώντας τις εξετάσεις εισαγωγής .

    georgecv

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Για να υπάρξει εξίσωση του επιπέδου των μαθητών προς χαμηλότερο επίπεδο και κατάργηση της αριστείας.

     

    Εξάλου η ίδια πολιτική ακολουθείτε με συνέπεια σε ολόκληρη την κοινωνία.

    Edited by georgecv
    apier

    Δημοσιεύτηκε

    με αντίστροφη σειρά

     

    τα σχόλια επί των θέσεων με παράθεση αντιθέσεων δεν σημαίνουν αντιπαράθεση.

    τα σχόλια επί προσωπικού με χαρακτηρισμούς και ειρωνείες για το άτομο;

     

    δεν εννοούσα τα "ν" των μαθημάτων αλλά τα "ν" των ετών

     

    το κόστος του "αιώνιου" δεν είναι μόνο το χαρτί. Είναι το όλο σύστημα που τον υπολογίζει, έστω και ως δυνητικά εξεταζόμενο κάθε φορά.

    Είναι το γεγονός ότι δεν εγγράφεται στους ανέργους, με ότι αυτό συνεπάγεται για τους δείκτες.

    Είναι το γεγονός ότι από ένα σημείο και μετά αντιμετωπίζεται λίγο ειδικά, με μια νοοτροπία "έλα μωρέ εντάξει".

    Είναι κατά βάση πρόβλημα κουλτούρας και περιρρέουσας ατμόσφαιρας. Και στην παιδεία αυτά δεν είναι θέματα αισθητικής μόνο. Παράγουν ουσία

    Άλλο ο εργαζόμενος φοιτητής (για τον οποίο θα πρέπει να υπάρχει ειδική μέριμνα λέω εγώ) κι άλλο ο επαγγελματίας συνδικαλιστής ή απλά αδιάφορος.

     

    Για την κοινωνική συνοχή (και την αποφυγή της "εθνικής" και όποια γκετοποίησης)

    προτείνω το ίδιο που προτείνω και για τις λοιπές παραμέτρους: την ελεύθερη επιλογή σχολείου χωρίς χωρικά ή άλλα ταξικά κριτήρια

    (προφανώς από αυτά που σε δέχονται, βάσει συγκεκριμένων επιτρεπόμενων κανόνων: εξετάσεις; προηγούμενες επιδόσεις; αθλητικά, μουσικά, λοιπά ειδικά κριτήρια;

    περίπου όπως γίνεται στις υπόλοιπες (σοβαρές) χώρες του κόσμου. Δεν το βγάζω από το μυαλό μου. Υπάρχουν αυτά τα πράγματα)

    Σίγουρα θα υπάρξει σε βάθος χρόνου 2-3 ετών κάποια "διαστρωμάτωση" και "κατάταξη" των σχολείων, 

    η οποία όμως δεν θα είναι αυθαίρετη και επιβεβλημένη, αλλά θα προκύπτει από την αντίστοιχη "κατάταξη" των μαθητών. 

    Προφανώς ούτε και αυτό είναι τέλειο και απόλυτο σύστημα, είναι όμως καλύτερο από το σημερινό.

    Και διασφαλίζει μία κοινωνική κινητικότητα που τώρα δεν υπάρχει, και μία επιπλέον δυνατότητα για κάποιους καλούς μαθητές να πάνε σε καλύτερο σχολείο.

    Για μένα, αυτό πρέπει να είναι το κριτήριο. Πως θα μπορέσουν κάποια παιδιά να σπάσουν τα στεγανά και να μπορέσουν να αξιοποιήσουν το δυναμικό τους.

    Υπέρ εαυτών, αλλά και όλων των υπολοίπων, εμμέσως. 

     

    Γιατί θα πρέπει να συνδέεται το (γενικό) αφορολόγητο με την παιδεία;

    Εγώ λέω ότι δεν έχει καμία σχέση. Επιπλέον, ο μη αφορολόγητος ήδη πληρώνει για την άμυνα, την υγεία, το οτιδήποτε του αφορολόγητου.

    Γιατί να μπαίνουν όλα στο ίδιο τσουβάλι; Υπάρχει κάποιος θεωρητικός ή οικονομικός ή πολιτικός λόγος;

    Ο γενικός φόρος θα πρέπει να αφορά τα γενικά πράγματα. Αυτά που δεν μπορούν να επιμεριστούν στα άτομα. Το σχολείο γιατί εντάσσεται σε αυτά;

    Και αυτό το λέει το Σύνταγμα, όχι εγώ (περί ανταποδοτικότητας φόρων)

    Ενώ αυτό που προτείνων εγώ είναι crystal clear:

    "Πόσο κάνει το σχολείο; Τόσα. Εγώ φίλε σαν κράτος (όπως αποφασίσουμε δημοκρατικά) σου δίνω τόσα (όσα αποφασίσουμε δημοκρατικά)

    Εσύ άμα μπορείς και γουστάρεις βάλε και ότι νομίζεις από πάνω και πήγαινε όπου σε παίρνουν" 

     

    Στο δικό μου "σχέδιο" δεν υπάρχει διαχωρισμός δημόσιου και ιδιωτικού. Άμα θέλει ο Δήμος να φτιάξει σχολείο, θα το κάνει σαν ιδιώτης.

    Να αγοράσει το οικόπεδο σαν ιδιώτης, να βγάλει άδεια και να χτίσει σαν ιδιώτης, και να πληρώνει από την τσέπη του, σαν ιδιώτης.

    Κι άμα είναι μάγκας ας βγάζει και λεφτά. ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ δεν προτείνω δίδακτρα στο σημερινό δημόσιο. Στρέβλωση και ακόμα χειρότερος παρεμβατισμός.

    Οι τιμές των ιδιωτικών των 4.000 - 5.000 (όχι του κολεγίου) είναι ήδη πιεσμένες σε βαθμό κακουργήματος, και προκύπτουν από τα κόστη.

    Τα δημόσια, αν κοστολογούνταν πραγματικά, θα ήταν ακριβότερα, οπότε δεν θα υπήρχε και θέμα ανταγωνισμού, όπως το περιγράφεις

    (με την αρχική προϋπόθεση βέβαια ότι θα λειτουργούσαν όλα με τους ίδιους όρους.

    μεταξύ των οποίων βέβαια και η υποχρεωτική δημοσίευση του ισολογισμού ΚΑΘΕ σχολείου, για να ξέρουμε και που πηγαίνουν τα λεφτά. ΚΑΙ των ιδιωτικών)  

     

    Προφανώς, θα υπάρχουν περιοχές που δεν συγκεντρώνουν την κρίσιμη μάζα και δεν έχουν σχολεία. Όπως ήταν και παλιά.

    Εκεί λοιπόν, θα αποφασίσουμε δημοκρατικά, αν και πόσο θα επιδοτήσουμε τον Δήμο ή την Περιφέρεια να φτιάξει σχολείο. 

    Κι αν δεν το κάνουν ούτε αυτοί, τότε θα το φτιάξει το κράτος. Αν το αποφασίσουμε δημοκρατικά, και στο βαθμό που θα το αποφασίσουμε. 

    Γιατί όλο αυτό να επαφίεται στους "πατερούληδες" πολιτικάντηδες βουλευτές και (βλαχο)δημάρχους, και να γίνεται αλισβερίσι; 

     

    Συνοπτικά, η ουσία της πρότασης είναι η εξάλειψη του κρατικού παρεμβατισμού σε μία αγορά που δεν τον έχει ανάγκη. 

    Όπως παντού, η εμπλοκή του κράτους μόνο στρεβλώσεις και συναλλαγές εξυπηρετεί. 

    Και βέβαια σε αυτό το "σχέδιο" δεν έχει τύχη το φροντιστήριο, το οποίο τροφοδοτείται σε τεράστιο ποσοστό από το δημόσιο σχολείο.

    το φροντιστήριο δεν πρέπει να περιλαμβάνεται στο κόστος της "δημόσιας δωρεάν παιδείας για όλους"; 

    GEORGE MICHEAL

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    ρε παιδιά αν τα σχολεία και γενικά η παιδεία γίνει ιδιωτική , θα βγαίνουν από εκεί άνθρωποι που θα βλέπουν στην ζωή τους μόνο χρήμα Θα κάνουν τα πάντα σαν προέκταση του χρήματος Αθλητισμό εμπορευματοποιημένο , τέχνη εμπορευματοποιημένη κλπ δεν θα δίνουν του αγγέλου τους νερό που λέμε Αν θέλουμε τέτοια κοινωνία (που μπορεί να δημιουργήσει μια εύρωστη οικονομία χωρίς ανθρωπιά όμως ) τότε να γίνουν ιδιωτικά Δεν είναι μόνο να σταματήσουμε την αιμορραγία , αλλά να έχει νόημα το να μην έχουμε αιμορραγία στο μέλλον 

     

     

    και για το κάνω με ποδοσφαιρικούς όρους θα βλέπουμε θέαμα ποδοσφαιρικό με ταχύτητα με συστήματα και δύναμη και πολλές φάσεις αλλά θα λείπει η φαντασία , το όραμα , το πάθος , ο έρωτας για την μπάλα , αυτό το κάτι που ίσως και αυτά που έγραψα δεν περιγράφουν αυτό που βλέπαμε σε άλλες παλαιότερες διοργανώσεις Αν θέλετε να κάνουμε την ζωή μας μια ΟΥΕΦΑ να γίνουν ιδιωτικά 

    Edited by GEORGE MICHEAL
    • Upvote 1
    apier

    Δημοσιεύτηκε

    ρε Γιώργο από εσένα δεν περίμενα τέτοιο τσουβάλιασμα!

    Δηλαδή όλα τα παιδιά που πάνε σε ιδιωτικά σχολεία γίνονται γρανάζια της μηχανής;

    Και τα δημόσια είναι υπέρ της κοινωνίας και του καλού;

    Αν το θέτεις έτσι το ζήτημα να μην το συνεχίσουμε. Δεν έχει νόημα.

    Δηλαδή τόσο τέλειο είναι τώρα το σύστημα, που ότι άλλο είναι χειρότερο;

    • Upvote 1
    GEORGE MICHEAL

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    ρε Γιώργο από εσένα δεν περίμενα τέτοιο τσουβάλιασμα!

    Δηλαδή όλα τα παιδιά που πάνε σε ιδιωτικά σχολεία γίνονται γρανάζια της μηχανής;

    Και τα δημόσια είναι υπέρ της κοινωνίας και του καλού;

    Αν το θέτεις έτσι το ζήτημα να μην το συνεχίσουμε. Δεν έχει νόημα.

    Δηλαδή τόσο τέλειο είναι τώρα το σύστημα, που ότι άλλο είναι χειρότερο;

    Έχει σημασία πόσοι θα είναι σε νούμερο ?  Σίγουρα θα είναι παραπάνω από ένα δημόσιο , οι απόφοιτοι  που θα κυνηγούν το χρήμα σαν αξία ζωής πέρα από άλλες αξίες , γιατί το ίδιο το ίδρυμα θα λειτουργεί με τέτοιους όρους ακριβώς για να αποκτήσει περισσότερη πελατεία και στο μέλλον από τα μελλοντικά παιδιά των αποφοίτων αφού η οικονομική ισχύ τους και όχι η καλύτερη ανθρώπινη παρουσία τους πχ με κοινωνικό έργο  , θα δώσει πόρους και κέρδος στο ίδρυμα πάντα κλπ Αλλά και έτσι να μην είναι πιο παράδειγμα θα παίρνουν τα παιδιά εντός του ιδρύματος όταν η γνώση είναι εμπορικό προιόν Πάλι θα το πω ποδοσφαιρικά πιο παιδί μεγάλης ακαδημίας ευρωπαικού συλλόγου θα παέι εκεί πληρώνοντας παχουλά για να μην γίνει αστέρας με πολλά χρήματα , αλλά για να έχει τα αθλητικά ιδεώδη και την αξία του αθλητισμού για υγεία και πνεύμα και ολυμπισμό 

    Edited by GEORGE MICHEAL
    apier

    Δημοσιεύτηκε

    εγώ δεν μπορώ να δεχτώ αυτές τις παραδοχές ως δεδομένα για κάποια συζήτηση περί παιδείας.

    Γιατί βασίζονται σε μία θεωρητική δοξασία και όχι στην πραγματικότητα.

    Από που προκύπτει ότι τα σχολεία σήμερα λειτουργούν όπως το λες;

    Άσε τι ΘΑ γίνει ΑΝ. Σήμερα τι γίνεται. Τα ιδιωτικά δημοτικά σχολεία βγάζουν τεχνοκράτες καπιταλιστές και τα δημόσια δημοτικά σοσιαλιστές αγγέλους; 

    Δεν απαντάς όμως το κρίσιμο: Τη σημερινή κατάσταση τη βρίσκεις ικανοποιητική; Δεν χρειάζεται τίποτα, ούτε το σχολείο ούτε το πανεπιστήμιο;

    Κι αν υποθέσουμε ότι κάτι χρειάζεται, η πείρα σου λέει ότι αυτό το κάτι θα προκύψει από το υπάρχον σύστημα; Ξαφνικά θα τους έρθει επιφοίτηση; 

     

    Σχετικά με την πελατεία, και πως αυτή εξασφαλίζεται, έχει ενδιαφέρον η παρατήρησή σου.

    ΑΝ η κοινωνία θέλει αρχές και αξίες, γιατί να πάει στο "καπιταλιστικό" σχολείο; Θα προτιμήσει το "κοινωνικό" σχολείο, κι έτσι αυτό θα έχει ζήτηση και κέρδος και όλα τα καλά.

    Εκτός αν δεν έχουμε εμπιστοσύνη στην κοινωνία την ίδια και δεν την θεωρούμε ικανή να κάνει τη διάκριση, και θεωρούμε απαραίτητη την καθοδήγηση άνωθεν. 

    Ίσως αυτή είναι η διαφορά. Εγώ λέω ότι η κοινωνία θα πρέπει να απαιτήσει έμπρακτα αυτό που θέλει, και όχι να το περιμένει εξ ουρανού.

    Και ότι τελικά πράγματι η κοινωνία παίρνει αυτό που θέλει, και δεν "αυταπατάται" σαν μικρό παιδί ή άβουλο υποκείμενο. 

    Το δικαίωμα στο μέλλον δεν μπορεί παρά να εδράζεται στην ευθύνη για το παρόν. 




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.