Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Ριζικές αλλαγές στο λιανεμπόριο, όπως για παράδειγμα η απελευθέρωση των εκπτώσεων και η άρση των περιορισμών στο ιδιοκτησιακό καθεστώς των φαρμακείων, αλλά και απαγόρευση της διακίνησης χωρίς παραστατικά του χύμα τσίπουρου, φέρνει το νέο μνημόνιο και μάλιστα άμεσα. Οι παραπάνω ρυθμίσεις περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων στις δύο «εργαλειοθήκες ανταγωνισμού» του ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης), η θέσπιση των οποίων αποτελεί προαπαιτούμενο.

    Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές, οι δύο πλευρές συμφώνησαν να περιμένουν την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Σε περίπτωση που το ΣτΕ κάνει δεκτή την προσφυγή των εμπορικών συλλόγων και ακυρώσει την απόφαση Γιακουμάτου για πιλοτική λειτουργία των καταστημάτων όλες τις Κυριακές του έτους σε 10 περιοχές της χώρας, τότε θα επανεξετασθεί ο ορισμός και το καθεστώς που ισχύει για τις τουριστικές περιοχές. Στην αντίθετη περίπτωση, το υπουργείο θα προχωρήσει στην πιλοτική εφαρμογή του μέτρου. Σε επόμενη φάση παραπέμπεται και η δυνατότητα πώλησης των μη υποχρεωτικώς συνταγογραφούμενων φαρμάκων (ΜΥΣΥΦΑ) από τα φαρμακεία. Ωστόσο, η ελληνική κυβέρνηση καλείται να θεσπίσει το μέτρο αυτό έως τον Δεκέμβριο ώστε να ισχύσει από τον Ιούνιο του 2016.

     

    Στα προαπαιτούμενα, τα οποία πρόκειται να ψηφισθούν και να εφαρμοσθούν άμεσα, θα περιλαμβάνονται, βάσει των όσων προβλέπει το προσχέδιο του μνημονίου, τα ακόλουθα:

     

    • Από την εργαλειοθήκη Ι: α) η απελευθέρωση των εκπτώσεων υπό την έννοια ότι να έχει το δικαίωμα η κάθε επιχείρηση να τις πραγματοποιεί όποτε αυτή επιθυμεί και να μην καθορίζονται κεντρικά από το κράτος, β) η δυνατότητα ίδρυσης φαρμακείου από μη φαρμακοποιό, γ) η άρση των περιορισμών σχετικά με το τι χαρακτηρίζεται αρτοποιείο, δ) η αναθεώρηση του Κώδικα Τροφίμων και Ποτών, ε) η απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών μεταφορών. Από την εργαλειοθήκη ΙΙ: α) εξορθολογισμός του ΕΦΚ που επιβάλλεται στις ζυθοποιίες, αναλόγως της ετήσιας παραγωγής τους, β) απαγόρευση της εμπορίας του χύμα τσίπουρου ή εναλλακτικά διακίνησή του συνοδεία των απαιτούμενων παραστατικών, γ) κατάργηση περιορισμών που αφορούν τους ελάχιστους χώρους των εγκαταστάσεων βιομηχανιών και αποθηκών αλκοολούχων ποτών, δ) μείωση της ελάχιστης διάρκειας τήρησης των αποθεμάτων πετρελαιοειδών όταν αυτή ανατίθεται σε τρίτους.

     

    • Ανοιγμα των «κλειστών» επαγγελμάτων του μηχανικού, τoυ συμβολαιογράφου, του αναλογιστή και του δικαστικού επιμελητή.

     

    • Κατάργηση των μη ανταποδοτικών χρεώσεων υπέρ τρίτων και εναρμόνιση των ανταποδοτικών χρεώσεων με τις υπηρεσίες που αφορούν.

     

    •Μείωση της γραφειοκρατίας στην αδειοδότηση επιχειρήσεων και επενδύσεων χαμηλού κινδύνου.

     

    Μέχρι το τέλος του 2015 η κυβέρνηση καλείται ακόμη να προχωρήσει σε «εργαλειοθήκες» και σε άλλους κλάδους, να υιοθετήσει οδικό χάρτη για την αδειοδότηση των επιχειρήσεων, αλλά και να διευκολύνει το εξωτερικό εμπόριο.

    Έντυπη

     

    Πηγή: http://www.kathimerini.gr/826974/article/epikairothta/ellada/apeley8erwsh-agorwn-anoigma-kleistwn-epaggelmatwn





    thanasis1994

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    stayros

    Δημοσιεύτηκε

    August αφού έκανες το κόπο να με κάνεις quote, κάνε το κόπο να διαβάσεις και τι λέω. Δε μιλάω για γέφυρες γενικά, μιλάω για γέφυρες Ρίου- Αντιρίου.

     

    Και μπράβο στον κ. Οικονόμου για την άψογη κατασκευή της γέφυρας. Βάζω στοίχημα ότι δε τελείωσε Συγκοινωνιολόγος όμως...

    • Upvote 1
    Oddball

    Δημοσιεύτηκε

    και εσύ ως ηλεκτρολόγος από τει από που έχεις αποκτήσει την ικανότητα να κρίνεις την επιστημονική επάρκεια των πολιτικών μηχανικών είτε αυτοί είχαν κατεύθυνση δομοστατικού,υδραυλικού,συγκοινωνιολόγου,γεωτεχνικού κλπ...

     

    Επειδή είσαι αδαής... να σε ενημερώσω πως άσχετα με την κατεύθυνση που διαλέγει κάποιος στα προχωρημενα εξάμηνα  και κάποια πιο εξειδικευμένα μαθήματα, όλοι οι σπουδαστές διδάσκονται στατικές,εδαφομηχανικές,υδραυλικές,οδοποιίες κλπ στο βασικό κορμό της σχολής που τους αποδίδει στο τέλος τον τίτλο του πολιτικού μηχανικού.Δεν υπάρχει τίτλος σε βασικό δίπλωμα ούτε Δομοστατικού,ούτε Υδραυλικού,ούτε Συγκοινωνιολόγου κλπ.

     

    Σαν συμβουλή λοιπόν θα σου πρότεινα, να μη σχολιάζεις πράγματα που δεν ξέρεις & δεν κατανοείς.Άσε τους πολ.μηχ και τις άλλες ειδικότητες να ξέρουν καλύτερα για την επιστήμη τους από εσένα.

    Ασχολήσου με την ηλεκτρολογία και άσε την γεφυροποιία για άλλους!

    • Upvote 1
    stayros

    Δημοσιεύτηκε

    Τοτε στα μαθηματα ροων δε μαθαινετε τιποτα; Φραπε κ ταβλι αντι για διδασκαλια; Επειδη νομιζω δεν ισχυει το παραπανω κ επειδη τα προγραμματα σπουδων ειναι δημοσια, μπορουμε να καταλαβουμε τις ποιοτικες διαφορες μεταξυ του Συγκοινωνιολογου κ του Δομοστατικου.

    • Upvote 1
    • Downvote 1
    Faethon11

    Δημοσιεύτηκε

    Τι άγχος έχεις με τους ΠΜ;

    • Upvote 1
    ted78

    Δημοσιεύτηκε

    Αυτός ο Αυγητίδης τι ρόλο βαράει, που τον έχει περί πολλού ο Σταύρος;

     

    Στάλθηκε από το Vodafone 875 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Η αξιολόγηση του βαθμού δυσκολίας ενός έργου με βάση τον αριθμό ορόφων και το μήκος των ανοιγμάτων σε ποιά επιστημονική θεωρία στηρίζεται; 

     

    Αλλά και η έννοια της εμπειρίας νομίζω πως έχει περισσότερο κοινωνική παρά τεχνική σημασία και μάλλον αποτελεί χαρακτηριστικό κλειστού επαγγέλματος. Δηλαδή προστατεύει τους γηραιότερους που έχουν επενδύσει χρόνο και χρήματα στο στήσιμο μιας επιχείρησης (και έχουν και μια οικογένεια να θρέψουν) από έναν νεαρό που με λίγη εξυπνάδα και λίγη τύχη θα λανσάρει κάποια καινοτομία και θα τους τινάξει στον αέρα.

     

     

    Η επιστήμη του πολιτικού μηχανικού είναι systems engineering, δηλαδή συνδυάζεις γνώσεις μηχανικής, υδραυλικής και σχεδιασμού του χώρου για να φτιάξεις ένα πολύπλοκο σύστημα, πχ μια πόλη με κτίρια, δρόμους, ύδρευση και αποχέτευση.

     

    Το ότι υπάρχουν τομείς είναι λίγο παραπλανητικό. Τα μαθήματα των τομέων είναι μαθήματα επιλογής και θα μπορούσαν να βρίσκονται σε κοινή δεξαμενή. Στην εποχή μου και στην πάτρα όπου τελείωσα, τα μαθήματα τομέα ήταν μονάχα 8, από τα οποία τα 2 μπορούσαν να είναι από άλλο τομέα. Και επειδή κάθε τομέας περιελάμβανε 2 τουλάχιστον εργαστήρια, άσχετα μεταξύ τους, τα υπόλοιπα 6 μπορεί να ήταν ανά 3 εντελώς διαφορετικού θέματος.

     

    Πχ εμένα οι επιλογές μου ήταν: ατμοσφαιρική ρύπανση, χωροταξία και περιφερειακή ανάπτυξη, οικονομική της τεχνολογίας, διάθεση υγρών αποβλήτων, σχεδιασμός εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων, μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, στερεά απόβλητα, προσομοίωση χημικών διεργασιών. Στα χαρτιά ανήκω στον τομέα περιβάλλοντος και συγκοινωνιών. Τί εξειδίκευση θεωρούμαι τελικά ότι έχω όμως?

    Edited by georgios_m
    • Upvote 1
    stayros

    Δημοσιεύτηκε

    @faethon κανενα αγχος. Ειμαι απλα on topic.

    • Upvote 1
    Giorgos1987

    Δημοσιεύτηκε

    Η παρακάτω γέφυρα μελετήθηκε το έτος 1965 από τον  Πολιτικό Μηχανικό ΕΜΠ Αρίσταρχο Οικονόμου.

    Η γέφυρα αυτή έκανε τότε τρία ( 3 ) παγκόσμια ρεκόρ και στέκει έως σήμερα αγέρωχη και άφθαρτη.

     

    Ο Οικονόμου ήταν τότε 27 ετών. 

     

    Οποιος λοιπόν ξέρει , ξέρει Σταύρο και δεν χρειάζεται να ασπρίσουν τα μαλλιά του με εμπειρίες τύπου Αυγητίδη. 

     

    Ενδιαφέρον στοιχείο αυτό. Πιστεύω όμως άλλες εποχές τότε και άλλες τώρα. Να κάτσεις και να κάνεις κάτι τέτοιο σήμερα και να είσαι πριν τα 30, το βρίσκω αδύνατον.

    • Upvote 1
    atsalovergas

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Ενδιαφέρον στοιχείο αυτό. Πιστεύω όμως άλλες εποχές τότε και άλλες τώρα. Να κάτσεις και να κάνεις κάτι τέτοιο σήμερα και να είσαι πριν τα 30, το βρίσκω αδύνατον.

     

    Δεν είναι αδύνατο. Απεναντίας,σήμερα γίνεται πιο εύκολα και με μεγαλύτερη ακρίβεια.

    Edited by atsalovergas
    • Upvote 1
    Oddball

    Δημοσιεύτηκε

    πρωτον να σου μιλήσω σοβαρά & να στα πω εγώ που τα ξέρω λίγο καλύτερα από εσένα .οι ποιοτικές διαφορές είναι ότι ακολουθείται ο ίδιος κύκλος μαθημάτων με διαφοροποίηση κυρίως στο 9ο εξάμηνο σπουδών.Συνολικά περίπου 9-10 από τα 65-70 μαθήματα διαφορετικά ανάλογα με την εκάστοτε κατεύθυνση. Αν είδες κάτι άλλο στα προγράμματα σπουδών προφανώς έχεις θέματα κατανόησης και είσαι σε λάθος φόρουμ.

     

    Δεύτερον αυτό που κάνεις δεν είναι συμπεριφορά μηχανικού όπως δηλώνεις πως είσαι ούτε σοβαρού ανθρώπου. Τα "φραπέ & τα τάβλια αντί για διδασκαλίες", όντας ηλεκτρολόγος τει,  δεν έχεις κανένα δικαίωμα να τα λες προσβάλωντας ένα ολόκληρο κλάδο επιστημόνων χωρίς να ξέρεις την τύφλα σου για το αντικείμενο.Επίσης το αν μαθαίνουν τπτ οι πολ.μηχ. και το αν οι γέφυρες είναι έργα συγκοινωνιακής φύσης ή όχι πάλι είσαι ο τελευταίος των τελευταίων που θα το κρίνει και λόγω μη σχετικής ειδικότητας και λόγω προφανούς έλλειψης επιστημονικής επάρκειας.

     

    Σου ξαναλέω .Εκτίθεσαι,ασχολήσου με αυτό που σπούδασες στο τει ηλεκτρολογίας(αν κατόρθωσες & έμαθες τίποτα και  εκεί και δεν ήσουν με φραπε & τάβλι) και άσε τους πολ.μηχ ,την ελληνική νομοθεσία και τα πολυτεχνεία να κρίνουν αν είναι επαρκείς ή όχι ή πόσο επαρκείς είναι για τα εκάστοτε έργα.

     

    Γενικώς φίλε οι ποιοτικές διαφορές είναι πάντα εμφανείς στην αγορά...ευτυχώς...

     

     

    υ.γ.έχω ξαναγράψει πως σε κάποια σημεία δεοντολογίας πρέπει να παρεμβαίνουν οι συντονιστές.Δεν είναι δυνατόν σε σελίδα μηχανικών που τελεί σε κοινή θέα  να γράφει ο κάθε ξέμπαρκος & άσχετος τις τρολιές του και ότι ανυπόστατο του κατεβαίνει στο κεφάλι, και να υποβαθμίζει μηχανικούς & ιδρύματα.

    • Upvote 6



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.