Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Ριζικές αλλαγές στο λιανεμπόριο, όπως για παράδειγμα η απελευθέρωση των εκπτώσεων και η άρση των περιορισμών στο ιδιοκτησιακό καθεστώς των φαρμακείων, αλλά και απαγόρευση της διακίνησης χωρίς παραστατικά του χύμα τσίπουρου, φέρνει το νέο μνημόνιο και μάλιστα άμεσα. Οι παραπάνω ρυθμίσεις περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων στις δύο «εργαλειοθήκες ανταγωνισμού» του ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης), η θέσπιση των οποίων αποτελεί προαπαιτούμενο.

    Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές, οι δύο πλευρές συμφώνησαν να περιμένουν την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Σε περίπτωση που το ΣτΕ κάνει δεκτή την προσφυγή των εμπορικών συλλόγων και ακυρώσει την απόφαση Γιακουμάτου για πιλοτική λειτουργία των καταστημάτων όλες τις Κυριακές του έτους σε 10 περιοχές της χώρας, τότε θα επανεξετασθεί ο ορισμός και το καθεστώς που ισχύει για τις τουριστικές περιοχές. Στην αντίθετη περίπτωση, το υπουργείο θα προχωρήσει στην πιλοτική εφαρμογή του μέτρου. Σε επόμενη φάση παραπέμπεται και η δυνατότητα πώλησης των μη υποχρεωτικώς συνταγογραφούμενων φαρμάκων (ΜΥΣΥΦΑ) από τα φαρμακεία. Ωστόσο, η ελληνική κυβέρνηση καλείται να θεσπίσει το μέτρο αυτό έως τον Δεκέμβριο ώστε να ισχύσει από τον Ιούνιο του 2016.

     

    Στα προαπαιτούμενα, τα οποία πρόκειται να ψηφισθούν και να εφαρμοσθούν άμεσα, θα περιλαμβάνονται, βάσει των όσων προβλέπει το προσχέδιο του μνημονίου, τα ακόλουθα:

     

    • Από την εργαλειοθήκη Ι: α) η απελευθέρωση των εκπτώσεων υπό την έννοια ότι να έχει το δικαίωμα η κάθε επιχείρηση να τις πραγματοποιεί όποτε αυτή επιθυμεί και να μην καθορίζονται κεντρικά από το κράτος, β) η δυνατότητα ίδρυσης φαρμακείου από μη φαρμακοποιό, γ) η άρση των περιορισμών σχετικά με το τι χαρακτηρίζεται αρτοποιείο, δ) η αναθεώρηση του Κώδικα Τροφίμων και Ποτών, ε) η απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών μεταφορών. Από την εργαλειοθήκη ΙΙ: α) εξορθολογισμός του ΕΦΚ που επιβάλλεται στις ζυθοποιίες, αναλόγως της ετήσιας παραγωγής τους, β) απαγόρευση της εμπορίας του χύμα τσίπουρου ή εναλλακτικά διακίνησή του συνοδεία των απαιτούμενων παραστατικών, γ) κατάργηση περιορισμών που αφορούν τους ελάχιστους χώρους των εγκαταστάσεων βιομηχανιών και αποθηκών αλκοολούχων ποτών, δ) μείωση της ελάχιστης διάρκειας τήρησης των αποθεμάτων πετρελαιοειδών όταν αυτή ανατίθεται σε τρίτους.

     

    • Ανοιγμα των «κλειστών» επαγγελμάτων του μηχανικού, τoυ συμβολαιογράφου, του αναλογιστή και του δικαστικού επιμελητή.

     

    • Κατάργηση των μη ανταποδοτικών χρεώσεων υπέρ τρίτων και εναρμόνιση των ανταποδοτικών χρεώσεων με τις υπηρεσίες που αφορούν.

     

    •Μείωση της γραφειοκρατίας στην αδειοδότηση επιχειρήσεων και επενδύσεων χαμηλού κινδύνου.

     

    Μέχρι το τέλος του 2015 η κυβέρνηση καλείται ακόμη να προχωρήσει σε «εργαλειοθήκες» και σε άλλους κλάδους, να υιοθετήσει οδικό χάρτη για την αδειοδότηση των επιχειρήσεων, αλλά και να διευκολύνει το εξωτερικό εμπόριο.

    Έντυπη

     

    Πηγή: http://www.kathimerini.gr/826974/article/epikairothta/ellada/apeley8erwsh-agorwn-anoigma-kleistwn-epaggelmatwn





    thanasis1994

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Δεν είναι αδύνατο. Απεναντίας,σήμερα γίνεται πιο εύκολα και με μεγαλύτερη ακρίβεια.

     

    Πράγματι, η τεχνολογικά εξέλιξη καθιστά όλο και πιο βατά τα δύσκολα προβλήματα του παρελθόντος. Γνώσεις και δεξιότητες που η προηγούμενη γενιά δε τις απέκτησε ούτε στο πανεπιστήμιο, σήμερα είναι προσβάσιμες σε δεκάχρονους μαθητές..

     

    Ο λόγος που ο σημερινός τριαντάρης δεν έχει ακόμα χτίσει γέφυρα είναι οι στρεβλώσεις στην ελληνική αγορά εργασίας και όχι η τεχνολογική πολυπλοκότητα.

     

     

     

    Η επιστήμη του πολιτικού μηχανικού είναι systems engineering, δηλαδή συνδυάζεις γνώσεις μηχανικής, υδραυλικής και σχεδιασμού του χώρου για να φτιάξεις ένα πολύπλοκο σύστημα, πχ μια πόλη με κτίρια, δρόμους, ύδρευση και αποχέτευση.

     

    Το ότι υπάρχουν τομείς είναι λίγο παραπλανητικό. Κάθε φοιτητής παρακολουθεί υποχρεωτικά όλα τα μαθήματα όλων των τομέων. Η κατάταξη των φοιτητών σε τομείς στηρίζεται στην επιλογή ελάχιστων μαθημάτων και της διπλωματικής εργασίας. Στην εποχή μου και στην πάτρα όπου τελείωσα, από τα 58 στο σύνολο μαθήματα, τα μαθήματα τομέα ήταν μονάχα 8, από τα οποία τα 2 μπορούσαν να είναι από άλλο τομέα ή και άλλο τμήμα. Και επειδή κάθε τομέας περιελάμβανε 2 τουλάχιστον εργαστήρια, συχνά άσχετα μεταξύ τους, τα υπόλοιπα 6 μπορεί να ήταν ανά 3 εντελώς διαφορετικού θέματος. Ακόμα κι αν το ήθελες μπορεί και να μην υπήρχαν 8 μαθήματα του ιδίου εργαστηρίου για να επιλέξεις μόνο αυτά. Και η διπλωματική μπορούσε να είναι σε οποιοδήποτε θέμα, εντός ή εκτός τομέα. Πόσο μπορούν αυτά τα 3 μαθήματα να προσδιορίσουν την εξειδίκευσή σου?

    Edited by georgios_m
    Giorgos1987

    Δημοσιεύτηκε

    Δεν είναι αδύνατο. Απεναντίας,σήμερα γίνεται πιο εύκολα και με μεγαλύτερη ακρίβεια.

     

    Το λέω με την έννοια οτι δύσκολα θα σε αφήσει η "αγορά" ή θα σε επιλέξει μια εταιρεία μεταξύ άλλων ατόμων με εμπειρία. Αλλά ίσως κάποιος να έχει δική του εταιρεία και δύναται να αναλάβει μόνος του τέτοιο έργο.

    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Πάλι αλλού το πήγαμε το θέμα .

     

    Ούτε οι επιτροπές της Βουλής να είμαστε .

     

    Επί της ουσίας , κανείς δεν ξέρει τι εννοούν με το "άνοιγμα του επαγγέλματος" .

     

    Από την άλλη η λειτουργία του επαγγέλματος με νόμους του 1934 και του 1972 , είναι ξεκάθαρα αναχρονιστική .

     

    Αφορισμοί πολλοί . Πρόταση ουδεμία .

    stayros

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    10 μαθήματα τελευταίων εξαμήνων, των πιο σημαντικών, είναι αμελητέα ποσότητα; 10 μαθήματα είναι σχεδόν 1,5 εξάμηνο! Αν δεν διαφοροποιούν 2 απόφοιτους οι γνώσεις από 1,5 εξάμηνο σπουδών, τι χρειάζονται; Δεν καταλαβαίνεις πως με αυτό το σκεπτικό μηδενίζεις τις γνώσεις που αποκτούνται; Εσύ είσαι αυτός που ουσιαστικά εξομοιώνει 10 μαθήματα  με φραπέ και τάβλι και όχι εγώ. Εγώ λέω ακριβώς το αντίθετο. Ότι τα μαθήματα αυτά έχουν σημαντική αξία άρα προκαλούν διαφοροποίηση. Όσο για τη προσωπική σου επίθεση σε ευχαριστώ και σένα.

     

    Εν πάση περιπτώσει από το πρόγραμμα σπουδών του ΕΜΠ http://www.civil.ntua.gr/uploads/CURRICULUM_GUIDE/GREEK_GUIDE_2013-14.pdf φαίνεται ξεκάθαρα ότι προκύπτουν ικανές διαφοροποιήσεις. Μην κουράζεσε λοιπόν να αποδείξεις το αντίθετο.

     

    Όσο για την ανάγκη λογοκρισίας επειδή δεν αντέχεις τον αντίλογο, σε καταλαβαίνω. Είσαι μες το πνεύμα των ημερών...

     

    @bas δεδομένων των συνθηκών δεν μπορούμε να προτείνουμε τίποτα. Ας δούμε τι θα προκύψει από τη διαπραγμάτευση και μετά συζητάμε τι πρέπει να διορθωθεί. Εγώ απλώς αντιδράω όταν λένε πως όλα πάνε καλά με το ισχύον πλαίσιο και τονίζω τις αδυναμίες του. Μπορεί στο τέλος να μην αλλάξει τίποτα από αυτά που λέω.

    Edited by stayros
    • Upvote 1
    • Downvote 1
    avgoust

    Δημοσιεύτηκε

    Δεν πιστεύω ότι κανείς πιστεύει ότι θα καταργηθεί ο τίτλος σπουδών ως απαιτούμενο για να ασκήσεις το επάγγελμα , ειδικά σε μια εποχή που και καρφί να καρφώσεις θα θέλεις "χαρτί" σε λίγο.

     

    Περαιτέρω , αν βάλουμε ως προυπόθεση τα έτη εμπειρίας , αυτό είναι μιας μορφής "κλείσιμο" αντί για άνοιγμα.

     

    Δεν νομίζω λοιπόν BAS ότι έχει μείνει κάτι να "ανοίξει".Οι αμοιβές ήταν το τελευταίο.

     

    Μάλλον από συνήθεια το αναφέρουν.

     

    Ο εκσυγχρονισμός όμως του θεσμικού πλαισίου είναι άλλο πράγμα.

    avgoust

    Δημοσιεύτηκε

    Παρακαλώ επίσης , οι συμμετέχοντες στο θέμα να μην εκφράζονται απαξιωτικά ή προσβλητικά. Διαβάστε τους κανόνες συμμετοχής . 

     

    Oddball

    Δημοσιεύτηκε

    10 μαθήματα τελευταίων εξαμήνων, των πιο σημαντικών, είναι αμελητέα ποσότητα; 10 μαθήματα είναι σχεδόν 1,5 εξάμηνο! Αν δεν διαφοροποιούν 2 απόφοιτους οι γνώσεις από 1,5 εξάμηνο σπουδών, τι χρειάζονται; Δεν καταλαβαίνεις πως με αυτό το σκεπτικό μηδενίζεις τις γνώσεις που αποκτούνται; Εν πάση περιπτώσει από το πρόγραμμα σπουδών του ΕΜΠ http://www.civil.ntua.gr/uploads/CURRICULUM_GUIDE/GREEK_GUIDE_2013-14.pdf φαίνεται ξεκάθαρα ότι προκύπτουν ικανές διαφοροποιήσεις. Μην κουράζεσε λοιπόν να αποδείξεις το αντίθετο.

     

    Όσο για την ανάγκη λογοκρισίας επειδή δεν αντέχεις τον αντίλογο, σε καταλαβαίνω. Είσαι μες το πνεύμα των ημερών...

     

    @bas δεδομένων των συνθηκών δεν μπορούμε να προτείνουμε τίποτα. Ας δούμε τι θα προκύψει από τη διαπραγμάτευση και μετά συζητάμε τι πρέπει να διορθωθεί. Εγώ απλώς αντιδράω όταν λένε πως όλα πάνε καλά με το ισχύον πλαίσιο και τονίζω τις αδυναμίες του. Μπορεί στο τέλος να μην αλλάξει τίποτα από αυτά που λέω.

     

    Δεν έχεις καταλάβει πως δε μιλάς ούτε σε φοιτηταριό ούτε σε φίλο σου από άλλο περιβόητο σάιτ μηχανικών τε που περνάνε αυτοί οι αφορισμοί και τα τύπου τζάμπα μάγκα κραξίματα χωρίς να ξέρουμε που πάνε τα 4.

     

    Σου ξαναλέω λοιπόν επειδή τυγχάνει να είμαι απόφοιτος της σχολής που παράθεσες,και στο λέω όσο πιο ευγενικά μπορώ (ακόμα τουλάχιστον)πως είσαι παντελώς άσχετος και παραπληροφορημένος σε αυτό που λες και νομίζεις πως κάτι λες. Ασχολήσου με τα καλώδια καλύτερα...

     

    Μπήκες σε ένα θέμα άσχετο και προσπαθείς πετώντας σποντίτσες και τσιτάτα να υποβαθμίσεις μερίδα επιστημόνων χωρίς να ξέρεις την τύφλα σου από την επιστήμη του πολ.μηχ.  για το τι μαθαίνουν και για την επιστημονική τους επάρκεια!!

     

     

    Φίλε αν θες να θεωρείς τον εαυτό σου μηχανικό,μάθε πως εκτός από την ελευθερία έκφρασης υπάρχει και ένας κώδικας δεοντολογίας τον οποίο θα περιμένα (αφού στην πραγματική ζωή έχει πάει περίπατο) τουλάχιστον στο πιο αξιόπιστο σαιτ μηχανικών να τηρείται ευλαβικά .

     

    Αλλά δεν μου απάντησες..και σε παρακαλώ να το κάνεις...με τι προσόντα όντας "ηλεκτρολόγος τει τάδε" μπορείς και κρίνεις και κατακρίνεις τους πολ.μηχ για την επάρκεια τους στις γέφυρες ή στα πολυώροφα?έχεις κάποιες επιπρόσθετες γνώσεις στατικότητας και επιστήμης πολιτ.μηχανικού που δεν μαρτυράει η ιδιότητά σου?

     

    μην ξεχνάς πως εδώ απευθύνεσαι σε μηχανικούς.

    • Upvote 2
    Oddball

    Δημοσιεύτηκε

    Πάλι αλλού το πήγαμε το θέμα .

     

    Ούτε οι επιτροπές της Βουλής να είμαστε .

     

    Επί της ουσίας , κανείς δεν ξέρει τι εννοούν με το "άνοιγμα του επαγγέλματος" .

     

    Από την άλλη η λειτουργία του επαγγέλματος με νόμους του 1934 και του 1972 , είναι ξεκάθαρα αναχρονιστική .

     

    Αφορισμοί πολλοί . Πρόταση ουδεμία .

    την απελευθέρωση των ελάχιστων αμοιβών εννοούν αλλά ξεχνούν πως αυτό το κουστουμάκι μας το έχουν φορέσει προ πολλού σε προγενέστερο μνημόνιο..οπότε τι άλλο να φοβηθούμε...

    imhotep

    Δημοσιεύτηκε

    οπότε τι άλλο να φοβηθούμε...

    αυτό που μου τη δίνει περισσότερο είναι

    όχι η "απελευθέρωση" των επαγγελμάτων -αλήθεια από ποιόν θα τα απελευθερώσουν? (ευφημισμός είναι για την διάλυση-υποταγή των ελ.επ.)

    έτσι κι αλλιώς "χύμα" είμαστε ως επάγγελμα

    αλλά

    απαγορεύεται η διακίνηση του χύμα τσίπουρου άνευ παραστατικών

    • Upvote 1
    Guest darkvader07

    Δημοσιεύτηκε (edited)

     

     

    Ω εσυ περισπουδαστε μπετατζη, χαλαρωσε και απολαυσε τις τσιμεντουπολεις που κατασκευασες με την εγκληματικη αντιπαροχη και την περισση επιστημοσυνη σου η μαλλον επιστημονικοφανεια σου, την απαραμιλλη αισθητικη με τα μπαζωματα σου, την εξαιρετικη ποιοτητα σχεδον ολων των δημοσιων υποδομων σου.

     

     

     


    Σεβόμαστε τους συνομιλητές μας, δεν τους προσβάλουμε και δεν τους ειρωνευόμαστε. Προσπαθήστε να είστε πιο κόσμιοι και προσεκτικοί στην επιλογή των λέξεων που χρησιμοποιείτε.

    Δεν θα γίνει ανεκτή φρασεολογία /περισπουδαστε μπετατζη/ σαν αυτή για κανέναν λόγο.

    Εχεις ποινή για αυτό. 

    Παρακαλώ διαβάστε τους Κανόνες Συμμετοχής

    Didonis

    Edited by darkvader07



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.