Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Αφήστε ήσυχο το δημόσιο Πανεπιστήμιο - Θ. Τάσιος


    Θεωρώ οτι μιά απ' τις φιλολαϊκότερες φωνές που ακούσθηκαν τελευταία είναι η φωνή απελπισίας του πρύτανη Φορτσάκη «αφήστε-μας ήσυχους επιτέλους!». Τριανταπέντε χρόνια τώρα, τα Κόμματα σφετερίσθηκαν τα ελληνικά πανεπιστήμια, χρησιμοποιώντας-τα ως χώρους κομματικών ασκήσεων, εις βάρος των συμφερόντων του Λαού.

     

    Επιτρέψτε-μου λοιπόν να θυμίσω (με λόγου γνώση, νομίζω) «τί είναι το Πανεπιστήμιο», για να αντιληφθείτε πόσο αντιλαϊκός είναι ο τσαμπουκάς του χθεσινού λυκειόπαιδος που μας ανάγγειλε απ' την τηλεόραση οτι πρέπει να μπαινοβγαίνει στην Πρυτανεία όποιος γουστάρει «για να στηρίξει τα δίκαια των φοιτητών και του Λαού» - τί σύγχυση (που την κατάπιναν οι Συμπολίτες-μας τριάντα χρόνια τώρα...).

     

    Αλλ' άς αρχίσω καλύτερα με το τί ΔΕΝ είναι τα Πανεπιστήμια:

     

    - Δέν είναι «Διάπλασις των Παίδων» για να νουθετήσομε τα παιδάκια - αυτός ο υψηλός σκοπός έχει ανατεθεί στη Γενική Παιδεία (και δέν τα πήγε πάντοτε πολύ καλά).

     

    - Δέν είναι φροντιστήρια κομματικής πολιτικής - αυτά άς τα φιάξουν στις δικές-τους αυλές τα κόμματα κι όχι στο Παρασκευαστήριο της Καινοτομίας για τον Ελληνικό Λαό που περιμένει.

     

    - Δέν είναι υποκατάστατο της Λαϊκής Θέλησης: Τα περι «μπροστάρισσας φωτεινής μειοψηφίας» φληναφήματα ξινίσανε στις προθήκες της Ιστορίας της χιτλερικής και της σταλινικής νεολαίας. Η Δημοκρατία δέν αναγνωρίζει πολίτες «πρώτης κατηγορίας» με κριτήριο την ηλικία: Όταν η «επανάσταση» γίνεται τρείς φορές το μήνα επι τριάντα χρόνια, κάποιο απολιτικό σύνδρομο μυρίζει. Μια άγνοια δηλαδή της απέραντης περιπλοκής των πολιτικών πραγμάτων και των συμφερόντων του... «υπόλοιπου» λαού. Ο οποίος έχει εξουσιοδοτήσει τις δικές-του Συντεχνίες, τα δικά-του Κόμματα, τους δικούς-του Αντιπροσώπους - κι όχι αυτόκλητους προστάτες.

     

    Ας θυμηθούμε τώρα τις στοιχειώδεις (και παγκοσμίως γνωστές) δράσεις των Πανεπιστημίων. Τί θέλομε να πετύχομε διδάσκοντας μέσα στα Πανεπιστήμια;

     

    α) Αυτοσυνειδητοποίηση, ενσχέσει προς τον φυσικό και τον κοινωνικό περίγυρο (υποστασιακή ανάγκη συσχετισμού), σπουδάζοντας την προγενέστερη πείρα της Ανθρωπότητας μέσω ενος corpus βασικής Επιστήμης και Φιλοσοφίας. Διδασκαλία, δηλαδή, θεμελιωδών Επιστημών (μύηση στον ορθό λόγο και μείωση της ταχύτητας παλαίωσης των γνώσεων).

     

    β) Επιβίωση, αναπτύσσοντας την επιστημονική ικανότητα:

    - να αμύνομαι κατά των φυσικών κινδύνων και

    - να παράγω ποικίλα αγαθά (υλικά και υπηρεσίες).

    - Διδασκαλία, δηλαδή, εξειδικευμένων Κλάδων για την εξυπηρέτηση καίριων κοινωνικών αναγκών.

     

    γ) Αναπαραγωγή γνώσης, χάρις στην ανάπτυξη κριτικού πνεύματος και ερευνητικών δεξιοτήτων - τεράστιο δυναμικό για το μέλλον του Λαού.

     

    Ετσι, το δημόσιο Πανεπιστήμιο είναι Δημόσιο στην εξυπηρέτηση ενος πολύ συγκεκριμένου σκοπού δημοσίου συμφέροντος - κι όχι όποιου σκοπού γουστάρει ο καθένας. Κι όλος ετούτος ο φιλόδοξος σκοπός - που στηρίζει την ολβιότητα των Ατόμων υπηρετεί τις πρακτικές ανάγκες των Κοινωνιών και εμπνέει την Καινοτομία ως δύναμη θεωρητική και εξόχως παραγωγική - δέν επιζητείται και δέν καλλιεργείται παρα μόνον μέσα στο Πανεπιστήμιο. Και επιτυγχάνεται με εναν δυσχερέστατον (και λεπτοφυή, θα τον έλεγα) συνδυασμό μέσων: Προφορική διδασκαλία, μαθητεία στο Εργαστήριο και στο Σπουδαστήριο, εργασίες κατ' οίκον, αναζήτηση και μελέτη βιβλιογραφίας, Σεμινάρια, κ.λπ. - αλλα κυρίως με αφιέρωση και εμμονή όλων των μελών της πανεπιστημιακής Κοινότητας μέσα σ' ενα περιβάλλον εμπνευστικό της Παιδείας, της Μαθητείας και της Συνεργασίας.

     

    2. Μέσα σε όλα τούτα, Κυρίες και Κύριοι, πού στο καλό βλέπουμε περιθώριο για τα ακόλουθα (αποκλειστικώς νεοελληνικά πλέον) άθλια φαινόμενα:

     

    Καθολικό βρώμισμα του συνόλου οπτικού πεδίου με γραψίματα νηπιακής ασχετοσύνης. Τί ατμόσφαιρα Παιδείας μου λέτε σείς...

    Θεατριλίκια καταλήψεων των θερινών ανακτόρων του τσάρου - με του ψύλλου πήδημα, κι απο ολιγάριθμα παιδιά - κι αυτό βαφτίζεται «διακίνηση ιδεών» (ποίων;).

     

    Κουρδισμένη αντίδραση σε θέματα καίριας εκπαιδευτικής και λαϊκής σημασίας όπως «όχι στην εντατικοποίηση» (στοιχειώδης σύγκριση με το τί γίνεται στα πανεπιστήμια των κουτόφραγκων θα αποδείκνυε την υποδηλούμενη προτίμηση στην τεχνολογική-μας εξάρτηση απ' τους ξένους;), «κάτω οι μεταπτυχιακές σπουδές γιατι... υποβιβάζουν τα πτυχία-μας» (χρόνια πολεμήσαμε τα κομματόπαιδα για να πετύχομε τούτην τη σπουδαία άνοδο του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου), «κάτω η βιομηχανική έρευνα» (γιατί θα βγάλει το σατανικό κέρδος η ελληνική βιομηχανία - και θα εξαρτώμαστε λιγότερο απ' τις εισαγωγές), και άλλα φληναφήματα - που έχουν ξεχασθεί αιδημόνως σήμερα.

     

    Μπουκαρίσματα γνωστών και αγνώστων αγριανθρώπων στις συνεδριάσεις των ψηφισμένων πανεπιστημιακών Οργάνων - για να επιβάλουν τη «θέλησή» τους (έλεος - σε ποιούς άλλους δημόσιους φορείς συμβαίνουν τέτοια χνέρια).

     

    Οι εργαζόμενοι στα Πανεπιστήμια (διδάσκοντες, διοικητικοί, τεχνίτες) πετάγονται κατα διαστήματα όξω («καταλήψεις», σου λέει) - έγκλημα πρωτοφανές και μοναδικό, κατά του κοινού συμφέροντος.

     

    Τριάντα χρόνια τώρα φωνάζουμε: Ολα τούτα είναι παντελώς άσχετα με τον τεράστιας λαϊκής σημασίας σκοπό των Πανεπιστημίων! Και πάντως καταστρεπτικά για τον σκοπό αυτόν. «Ξύπνα Λαέ», έγραφα εμμόνως.

     

    Και αιωρείται τριάντα χρόνια το ερώτημα: Απο πού κι ως πού μια μειονότητα νεαρών Συμπολιτών-μας νομίζει οτι «εξουσιοδοτείται» (i) να παρανομεί ασύστολα, (ii) να γίνεται κήνσωρ της πολιτικής αρετής, απρόσκλητος και αναρμόδιος, και (iii) να σφετερίζεται τον μόνο ανοχύρωτο χώρο τον οποίον δέν μπορεί να ελέγξει η ελληνική Κοινωνία!

     

    Και δέν μίλησα καθόλου για την καταπάτηση του ασύλου των ιδεών των διδασκόντων - ούτε για τις κατα διαστήματα καταστροφές της περιουσίας του Λαού, ούτε για την αθλιότητα να οργανώνονται συζητήσεις με δολοφόνους (νηπιακών αντιδημοκρατικών πολιτικών αντιλήψεων).

     

    Είμαι 100% βέβαιος οτι κανένα ελληνικό Κόμμα δέν συμφωνεί μ' αυτήν την εθνική αυτοκτονία - που δέν συμβαίνει πλέον σε καμιά Χώρα του Κόσμου (και διερωτώμαι γιατί άραγε ετούτη η διαφορά δέν έχει απασχολήσει τους καλούς πολιτικούς Αναλυτές μας...).

     

    Αρα, έχω τη βεβαιότητα οτι η φωνή Φορτσάκη «κόμματα, αφήστε-μας ήσυχους επιτέλους» θα βρεί σύντομα ευρύτατη πολιτική αποδοχή απ' όλα τα Κόμματα της Βουλής των Ελλήνων - παρά το γεγονός οτι άρχισαν να δημοσιεύονται πλήθος βαθυστόχαστων αναλύσεων απο Συναδέλφους μου, οι οποίες διακρίνονται σε δύο κατηγορίες: Οι μέν μας ειδοποιούν οτι θα υποστούμε αντίποινα καταλήψεων, φωνασκιών κ.λπ. - και πρέπει να σκιαχτούμε; [Σάμπως κάνομε τίποτ' άλλο 30 χρόνια τώρα;] Κι οι δέ, οτι στο Πανεπιστήμιο «η επιστημονική έρευνα και η διδασκαλία αποσκοπούν [...] στη δημοκρατία» (sic) κι οτι ο Πρύτανης που «ανήκει» (sic) και στους φοιτητές του τώρα με τον έλεγχο εισερχομένων στην Πρυτανεία «αφήνει απροστάτευτη την ακαδημαϊκή ελευθερία»!

     

    Τα Κόμματα όμως δέν περιμένουν αυτές τις αναλύσεις για να πάρουν τις γενναίες αποφάσεις που έχει επείγουσα ανάγκη η Χώρα.

     

    Ο κ. Θεοδόσης Π. Τάσιος είναι ομότιμος καθηγητής του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου.

     

    Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ στις 02/11/2014

     

    Tassios_on_Public_Universities.pdf.pdf





    Ροδοπουλος

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Ευτυχώς οι περισσότεροι φοιτητές έχουν λίγο πιο προοδευτικές απόψεις από αυτές που γράφονται εδώ και θα εμποδίσουν την εφαρμογή των καταστροφικών για τα Πανεπηστήμια και Πολυτεχνεία μέτρα που έχουν στο μυαλό τους οι Σαμαράδες-Φορτσάκηδες-Τάσιοι.

     

    Αφήστε τους φοιτητές να αποφασίσουν για το μέλλον τους. Και μην ξεχνάτε ότι το ανώτερο όργανο κάθε φοιτητικού συλλόγου σύμφωνα με τα καταστατικά τους είναι η γενική συνέλευση. Ας πάνε εκεί όποιοι φοιτητές θέλουν να εκφράσουν αυτές τις θέσεις που ακούγονται εδώ. Ευτυχώς στις σχολές αυτές οι απόψεις είναι μειοψηφία.

     

    Κατά βάθος χαίρομαι πολύ που ενώ εμείς στους αγώνες μας ως εργαζόμενοι δεν έχουμε και τόσο συχνές νίκες, οι φοιτητές διαχρονικά έχουν καταφέρει να μην περάσουν και στο Πανεπιστήμιο τα μέτρα της κυβερνητικής πολιτικής.

    • Upvote 3
    • Downvote 2
    Link to comment
    Share on other sites

    Οι αγωνες πρεπει να γινονται ωστε να καλυτερευει το πανεπιστημιο κ οχι να γινεται χειροτερο, ο κ.Ροδοπουλος θα μπορει να σας πει πως λειτουργουν πανεπιστημια που κ ενεργο φοιτητικο κινημα εχουν κ ως στοχο τις σπουδες.

     

    Το πανεπιστημιο δεν ειναι εδω για να βγαζει πολιτικαντηδες αλλα ανθρωπους με επιστημονικο υποβραθρο

     

    Το πανεπιστημιο δεν ειναι τσιφλικι κανενος κομματος κ δεν πρεπει να ειναι

    Edited by george_RES
    • Upvote 2
    Link to comment
    Share on other sites

    Αφήστε τους φοιτητές να αποφασίσουν για το μέλλον τους. Και μην ξεχνάτε ότι το ανώτερο όργανο κάθε φοιτητικού συλλόγου σύμφωνα με τα καταστατικά τους είναι η γενική συνέλευση. Ας πάνε εκεί όποιοι φοιτητές θέλουν να εκφράσουν αυτές τις θέσεις που ακούγονται εδώ. Ευτυχώς στις σχολές αυτές οι απόψεις είναι μειοψηφία.

    Οι φοιτητές να αποφασίσουν για το δικό τους μέλλον σε ότι αφορά τον εαυτό τους και το σπίτι τους.

    Οι Γ.Σ. εμπεριέχουν τον τραμπούκο και μόνο αυτόν...

    Οι ΓΣ των σχολών είναι από τα πιο φασιστικά πράγματα έχω δει στην ζωή μου.

    Και φταίμε βέβαια όλοι οι υπόλοιποι που αφήναμε τους αριστεροδεξιούς ψευτοκουλτουριάρηδες να "αποφασίζουν" για το σύνολο...

    • Upvote 8
    Link to comment
    Share on other sites

    Καταρχήν το να υπάρχει φοιτητικό κίνημα είναι κάτι που όλοι θέλουμε και πρέπει να διασφαλιστεί. Σε όλες τις χώρες του κόσμου υπάρχει και μάλιστα εναντιώνονται σοβαρότατα σε "κάποιες" αποφάσεις. Απο τα επεισόδια στην Αγγλία, στην Γαλλία, στην Αμερική μέχρι την Κίνα και το Ισραήλ το φοιτητικό κίνημα υπάρχει και μάλιστα έχει ιδιαίτερη δυναμική. Στην Ελλάδα δυστυχώς το φοιτητικό κίνημα ανταποκρίνεται κατα πλειονότητα σε αποφάσεις μάλλον δευτερευούσης σημασίας. Στα ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει το πανεπιστήμιο και η κοινωνία δυστυχώς έχει παραμείνει ανενεργό. 

     

    Οταν τα χρήματα των πανεπιστημίων κουρεύτηκαν δεν άκουσα τίποτα.

    Οταν τα πανεπιστήμια σταμάτησαν την απολύμανση δεν άκουσα τίποτα. 

    Οταν τα πανεπιστήμια σταμάτησαν την θέρμανση δεν άκουσα τίποτα.

     

    Θεωρώ λοιπόν, πάντα προσωπικά, οτι η κομματικοποίηση του φοιτητικού κινήματος λειτουργεί σαν τροχοπέδη στην πραγματική του λειτουργία και δυστυχώς επειδή έχει δημιουργήσει δεδικασμένα πολλών δεκαετιών μάλλον δύσκολα, όπως και η κοινωνία, θα καταφέρει να βρει την πραγματική του ταυτότητα.

    • Upvote 3
    Link to comment
    Share on other sites

    Τα μνημόνια δεν είναι το πρόβλημα, είναι η λύση (ή έστω μια από τις λύσεις). Θα έπρεπε να πείτε "...στη στήριξη ανθρώπων που καταστρέφουν την οικονομία και κάνουν τα μνημόνια απαραίτητα."

    Επιτρέψτε μου να πιστεύω ότι λύσεις τύπου μνημονίων είναι απαραίτητες μόνο για τους τοκογλύφους. Θα συμφωνήσω όμως ως προς τη στήριξη λάθος ανθρώπων που μέσω των πολιτικών τους επιλογών δημιουργούν το κατάλληλο κλίμα και δίνουν πατήματα σε κάθε είδους "αρπακτικά" και σίγουρα με το αζημείωτο. Όπως και να έχει η παρούσα συζήτηση ξεφεύγει από το αντικείμενο αυτού του φόρουμ.

     

    Συνάδελφοι, ας απαλλάξουμε τον συγκεκριμένο διάλογο από αρνητικές ή θετικές ψήφους.

    Συμφωνώ. Απλά παραθέτουμε γνώμες και συγκεκριμένα δεν θεωρώ σωστό να βάζουμε αρνητική ψήφο σε κάποιον συνάδελφο που απλά γράφει την άποψή του.

    • Upvote 2
    Link to comment
    Share on other sites

    Ο κβαντικός υπολογιστής είναι του σατανά. Το είπε και η Εκκλησία. Άκου εκεί εξέλιξη, εμείς θέλουμε κάθε πολεοδομία να πνίγεται στη χαρτούρα. Όσοι θέλουν τέτοια πράγματα να πάνε αλλού.

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    +1 και στους δύο γιατί με κάνατε και γέλασα!!! :mrgreen: Μακάρι να έχετε δίκιο και να οδεύουμε προς τη "σωστή" κατεύθυνση απαλλαγμένοι από "σατανικές" επιρροές. :twisted: Προς το παρόν όσον αφορά τον κλάδο μας η ληστεία των αποθεματικών του ΤΣΜΕΔΕ δείχνει άλλα...

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Το άρθρο βασίζεται σε ένα βασικό ψέμα και σε πολλά μικρότερα ψέματα ή ηθελημένες παρανοήσεις. Το βασικό ψέμα είναι ότι οι ενέργειες αυτές γίνονται από μία μειοψηφία, όπως αναφέρει πολλές φορές. Η αλήθεια είναι όμως ότι όταν γίνεται μία κατάληψη ή μια παράσταση στην σύγκλητο, γίνεται πάντα μετά από σχετική απόφαση της γενικής συνέλευσης των φοιτητών.  Όπου με απόλυτα δημοκρατικές διαδικασίες, ο κάθε φοιτητής μπορεί να κατεβάσει την δικιά του πρόταση προς ψήφιση.  Συνεπώς δεν πρόκειται ούτε για μειοψηφία ούτε για αυτόκλητους προστάτες όπως αναφέρει, αλλά για την πλειοψηφία. Ούτε πρόκειται για εν λευκώ εξουσιοδότηση μία φορά κάθε τέσσερα χρόνια, όπως θεωρεί σωστό να γίνεται ο κος Τάσιος, καθώς στα πανεπιστήμια σε αντίθεση με την Βουλή, ο κάθε φοιτητής μπορεί να συμμετάσχει στις διαδικασίες και να αποκτήσει άμεση πληροφόρηση για το πως εκτελούνται οι αποφάσεις της γενικής συνέλευσης. Επομένως οι πράξεις κάθε ατόμου ή ομάδας που εκπροσωπεί τους φοιτητές θα κριθούν πολύ σύντομα στην επόμενη γενική συνέλευση και με πραγματικά δημοκρατικά κριτήρια που προυπόθετουν την γνώση των κρινόντων.

    Μία παρανόηση που γίνεται επίσης στο άρθρο, είναι η ίδια που προβάλλει κάθε φορά η εκάστοτε κυβέρνηση για να δικαιολογήσει τις πράξεις της. Ότι περικόπτει δικαιώματα και προνόμια μίας κοινωνικής ομάδας για να προασπίσει τα συμφέροντα του λαού. Από ποιον όμως αποτελείται εντέλει ο λαός; Γιατί απ' ότι φαίνεται δεν αποτελείται από τους φοιτητές, τους μαθητές, τους δημοσίους υπαλλήλους, τους καθηγητές, τους ιδιωτικούς υπαλλήλους, τους συνταξιούχους, τους ταξιτζήδες κ.α. Και ποιο είναι αυτό το κοινό συμφέρον που λέει ο κος Τάσιος; Είναι και συμφέρον των φοιτητών ή όχι; Και αν είναι και των φοιτητών γιατί δεν μπορούν να έχουν λόγο επί αυτού; Ποιος το αποφασίζει εντέλει το κοινό συμφέρον;

    Μία άλλη ηθελημένη παρανόηση είναι αυτή που πολύ διακριτικά θεωρεί ότι οι φοιτητές που αποφασίζουν και κάνουν μία κατάληψη είναι οι ίδιοι που κάνουν καταστροφές στα πανεπιστήμια. Αν έχει όμως τέτοια στοιχεία ο κος Τάσιος οφείλει να μας τα πει.

    Άλλο ψέμα: στις καταλήψεις οι διδάσκοντες και οι διοικητικοί πετάγονται έξω. Όχι μόνο δεν τους εμποδίζει κανείς να μπουν, αλλά πολλές φορές γίνονται και μαθήματα κατά την διάρκεια μίας κατάληψης.

    Άλλο ψέμα: Ποιος είπε ποτέ όχι στην βιομηχανική έρευνα; Το μόνο που έχω ακούσει εγώ είναι όχι στην πολεμική βιομηχανική έρευνα.

    Διακρίνω τέλος μία σύγχυση στην σκέψη του κυρίου Τάσιου που δεν ξέρω αν είναι εκ του πονηρού ή όχι. Από την μία λέει τα κόμματα να αφήσουν ήσυχα τα πανεπιστήμια, από την άλλη τα καλεί να λάβουν γενναίες αποφάσεις. Και είναι μάλλον αφελές να πιστεύει κανείς ότι ένας από τους πιο κομματικοποιημένους πρυτάνεις όπως ο κος Φορτσάκης που έχει ωφεληθεί από συγκεκριμένο πολιτικό χώρο,. είδε ξαφνικά το φως το αληθινό.

     

     


    Παρατήρηση: Παρακαλώ συμπληρώστε την ειδικότητά σας στο προφίλ.
    Παρακαλώ διαβάστε τους 
    Κανόνες Συμμετοχής του forum.
    Ευχαριστώ, 
    Didonis.

    Edited by Didonis
    • Upvote 2
    • Downvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    thomaspatar,

    ...........πάντα μετά από σχετική απόφαση της γενικής συνέλευσης των φοιτητών. Όπου με απόλυτα δημοκρατικές διαδικασίες........

     

    Μεγάλη ταμπέλα αυτή για την πρόσοψη, κόντινε την λίγο.

     

    ...........Διακρίνω τέλος μία σύγχυση στην σκέψη του κυρίου Τάσιου που δεν ξέρω αν είναι εκ του πονηρού ή όχι.

     

    Εκ του πονηρού, γιατί? Τι έχει να χάσει ή να κερδίσει αυτός ο άνθρωπος? Κι αν έχει σύγχυση κι αυτός τότε τι μας έμεινε???

    • Upvote 3
    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.