Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Θεωρώ οτι μιά απ' τις φιλολαϊκότερες φωνές που ακούσθηκαν τελευταία είναι η φωνή απελπισίας του πρύτανη Φορτσάκη «αφήστε-μας ήσυχους επιτέλους!». Τριανταπέντε χρόνια τώρα, τα Κόμματα σφετερίσθηκαν τα ελληνικά πανεπιστήμια, χρησιμοποιώντας-τα ως χώρους κομματικών ασκήσεων, εις βάρος των συμφερόντων του Λαού.

     

    Επιτρέψτε-μου λοιπόν να θυμίσω (με λόγου γνώση, νομίζω) «τί είναι το Πανεπιστήμιο», για να αντιληφθείτε πόσο αντιλαϊκός είναι ο τσαμπουκάς του χθεσινού λυκειόπαιδος που μας ανάγγειλε απ' την τηλεόραση οτι πρέπει να μπαινοβγαίνει στην Πρυτανεία όποιος γουστάρει «για να στηρίξει τα δίκαια των φοιτητών και του Λαού» - τί σύγχυση (που την κατάπιναν οι Συμπολίτες-μας τριάντα χρόνια τώρα...).

     

    Αλλ' άς αρχίσω καλύτερα με το τί ΔΕΝ είναι τα Πανεπιστήμια:

     

    - Δέν είναι «Διάπλασις των Παίδων» για να νουθετήσομε τα παιδάκια - αυτός ο υψηλός σκοπός έχει ανατεθεί στη Γενική Παιδεία (και δέν τα πήγε πάντοτε πολύ καλά).

     

    - Δέν είναι φροντιστήρια κομματικής πολιτικής - αυτά άς τα φιάξουν στις δικές-τους αυλές τα κόμματα κι όχι στο Παρασκευαστήριο της Καινοτομίας για τον Ελληνικό Λαό που περιμένει.

     

    - Δέν είναι υποκατάστατο της Λαϊκής Θέλησης: Τα περι «μπροστάρισσας φωτεινής μειοψηφίας» φληναφήματα ξινίσανε στις προθήκες της Ιστορίας της χιτλερικής και της σταλινικής νεολαίας. Η Δημοκρατία δέν αναγνωρίζει πολίτες «πρώτης κατηγορίας» με κριτήριο την ηλικία: Όταν η «επανάσταση» γίνεται τρείς φορές το μήνα επι τριάντα χρόνια, κάποιο απολιτικό σύνδρομο μυρίζει. Μια άγνοια δηλαδή της απέραντης περιπλοκής των πολιτικών πραγμάτων και των συμφερόντων του... «υπόλοιπου» λαού. Ο οποίος έχει εξουσιοδοτήσει τις δικές-του Συντεχνίες, τα δικά-του Κόμματα, τους δικούς-του Αντιπροσώπους - κι όχι αυτόκλητους προστάτες.

     

    Ας θυμηθούμε τώρα τις στοιχειώδεις (και παγκοσμίως γνωστές) δράσεις των Πανεπιστημίων. Τί θέλομε να πετύχομε διδάσκοντας μέσα στα Πανεπιστήμια;

     

    α) Αυτοσυνειδητοποίηση, ενσχέσει προς τον φυσικό και τον κοινωνικό περίγυρο (υποστασιακή ανάγκη συσχετισμού), σπουδάζοντας την προγενέστερη πείρα της Ανθρωπότητας μέσω ενος corpus βασικής Επιστήμης και Φιλοσοφίας. Διδασκαλία, δηλαδή, θεμελιωδών Επιστημών (μύηση στον ορθό λόγο και μείωση της ταχύτητας παλαίωσης των γνώσεων).

     

    β) Επιβίωση, αναπτύσσοντας την επιστημονική ικανότητα:

    - να αμύνομαι κατά των φυσικών κινδύνων και

    - να παράγω ποικίλα αγαθά (υλικά και υπηρεσίες).

    - Διδασκαλία, δηλαδή, εξειδικευμένων Κλάδων για την εξυπηρέτηση καίριων κοινωνικών αναγκών.

     

    γ) Αναπαραγωγή γνώσης, χάρις στην ανάπτυξη κριτικού πνεύματος και ερευνητικών δεξιοτήτων - τεράστιο δυναμικό για το μέλλον του Λαού.

     

    Ετσι, το δημόσιο Πανεπιστήμιο είναι Δημόσιο στην εξυπηρέτηση ενος πολύ συγκεκριμένου σκοπού δημοσίου συμφέροντος - κι όχι όποιου σκοπού γουστάρει ο καθένας. Κι όλος ετούτος ο φιλόδοξος σκοπός - που στηρίζει την ολβιότητα των Ατόμων υπηρετεί τις πρακτικές ανάγκες των Κοινωνιών και εμπνέει την Καινοτομία ως δύναμη θεωρητική και εξόχως παραγωγική - δέν επιζητείται και δέν καλλιεργείται παρα μόνον μέσα στο Πανεπιστήμιο. Και επιτυγχάνεται με εναν δυσχερέστατον (και λεπτοφυή, θα τον έλεγα) συνδυασμό μέσων: Προφορική διδασκαλία, μαθητεία στο Εργαστήριο και στο Σπουδαστήριο, εργασίες κατ' οίκον, αναζήτηση και μελέτη βιβλιογραφίας, Σεμινάρια, κ.λπ. - αλλα κυρίως με αφιέρωση και εμμονή όλων των μελών της πανεπιστημιακής Κοινότητας μέσα σ' ενα περιβάλλον εμπνευστικό της Παιδείας, της Μαθητείας και της Συνεργασίας.

     

    2. Μέσα σε όλα τούτα, Κυρίες και Κύριοι, πού στο καλό βλέπουμε περιθώριο για τα ακόλουθα (αποκλειστικώς νεοελληνικά πλέον) άθλια φαινόμενα:

     

    Καθολικό βρώμισμα του συνόλου οπτικού πεδίου με γραψίματα νηπιακής ασχετοσύνης. Τί ατμόσφαιρα Παιδείας μου λέτε σείς...

    Θεατριλίκια καταλήψεων των θερινών ανακτόρων του τσάρου - με του ψύλλου πήδημα, κι απο ολιγάριθμα παιδιά - κι αυτό βαφτίζεται «διακίνηση ιδεών» (ποίων;).

     

    Κουρδισμένη αντίδραση σε θέματα καίριας εκπαιδευτικής και λαϊκής σημασίας όπως «όχι στην εντατικοποίηση» (στοιχειώδης σύγκριση με το τί γίνεται στα πανεπιστήμια των κουτόφραγκων θα αποδείκνυε την υποδηλούμενη προτίμηση στην τεχνολογική-μας εξάρτηση απ' τους ξένους;), «κάτω οι μεταπτυχιακές σπουδές γιατι... υποβιβάζουν τα πτυχία-μας» (χρόνια πολεμήσαμε τα κομματόπαιδα για να πετύχομε τούτην τη σπουδαία άνοδο του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου), «κάτω η βιομηχανική έρευνα» (γιατί θα βγάλει το σατανικό κέρδος η ελληνική βιομηχανία - και θα εξαρτώμαστε λιγότερο απ' τις εισαγωγές), και άλλα φληναφήματα - που έχουν ξεχασθεί αιδημόνως σήμερα.

     

    Μπουκαρίσματα γνωστών και αγνώστων αγριανθρώπων στις συνεδριάσεις των ψηφισμένων πανεπιστημιακών Οργάνων - για να επιβάλουν τη «θέλησή» τους (έλεος - σε ποιούς άλλους δημόσιους φορείς συμβαίνουν τέτοια χνέρια).

     

    Οι εργαζόμενοι στα Πανεπιστήμια (διδάσκοντες, διοικητικοί, τεχνίτες) πετάγονται κατα διαστήματα όξω («καταλήψεις», σου λέει) - έγκλημα πρωτοφανές και μοναδικό, κατά του κοινού συμφέροντος.

     

    Τριάντα χρόνια τώρα φωνάζουμε: Ολα τούτα είναι παντελώς άσχετα με τον τεράστιας λαϊκής σημασίας σκοπό των Πανεπιστημίων! Και πάντως καταστρεπτικά για τον σκοπό αυτόν. «Ξύπνα Λαέ», έγραφα εμμόνως.

     

    Και αιωρείται τριάντα χρόνια το ερώτημα: Απο πού κι ως πού μια μειονότητα νεαρών Συμπολιτών-μας νομίζει οτι «εξουσιοδοτείται» (i) να παρανομεί ασύστολα, (ii) να γίνεται κήνσωρ της πολιτικής αρετής, απρόσκλητος και αναρμόδιος, και (iii) να σφετερίζεται τον μόνο ανοχύρωτο χώρο τον οποίον δέν μπορεί να ελέγξει η ελληνική Κοινωνία!

     

    Και δέν μίλησα καθόλου για την καταπάτηση του ασύλου των ιδεών των διδασκόντων - ούτε για τις κατα διαστήματα καταστροφές της περιουσίας του Λαού, ούτε για την αθλιότητα να οργανώνονται συζητήσεις με δολοφόνους (νηπιακών αντιδημοκρατικών πολιτικών αντιλήψεων).

     

    Είμαι 100% βέβαιος οτι κανένα ελληνικό Κόμμα δέν συμφωνεί μ' αυτήν την εθνική αυτοκτονία - που δέν συμβαίνει πλέον σε καμιά Χώρα του Κόσμου (και διερωτώμαι γιατί άραγε ετούτη η διαφορά δέν έχει απασχολήσει τους καλούς πολιτικούς Αναλυτές μας...).

     

    Αρα, έχω τη βεβαιότητα οτι η φωνή Φορτσάκη «κόμματα, αφήστε-μας ήσυχους επιτέλους» θα βρεί σύντομα ευρύτατη πολιτική αποδοχή απ' όλα τα Κόμματα της Βουλής των Ελλήνων - παρά το γεγονός οτι άρχισαν να δημοσιεύονται πλήθος βαθυστόχαστων αναλύσεων απο Συναδέλφους μου, οι οποίες διακρίνονται σε δύο κατηγορίες: Οι μέν μας ειδοποιούν οτι θα υποστούμε αντίποινα καταλήψεων, φωνασκιών κ.λπ. - και πρέπει να σκιαχτούμε; [Σάμπως κάνομε τίποτ' άλλο 30 χρόνια τώρα;] Κι οι δέ, οτι στο Πανεπιστήμιο «η επιστημονική έρευνα και η διδασκαλία αποσκοπούν [...] στη δημοκρατία» (sic) κι οτι ο Πρύτανης που «ανήκει» (sic) και στους φοιτητές του τώρα με τον έλεγχο εισερχομένων στην Πρυτανεία «αφήνει απροστάτευτη την ακαδημαϊκή ελευθερία»!

     

    Τα Κόμματα όμως δέν περιμένουν αυτές τις αναλύσεις για να πάρουν τις γενναίες αποφάσεις που έχει επείγουσα ανάγκη η Χώρα.

     

    Ο κ. Θεοδόσης Π. Τάσιος είναι ομότιμος καθηγητής του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου.

     

    Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ στις 02/11/2014

     

    Tassios_on_Public_Universities.pdf.pdf





    Ροδοπουλος

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    thomaspatar

    Δημοσιεύτηκε

    thomaspatar,

    ...........πάντα μετά από σχετική απόφαση της γενικής συνέλευσης των φοιτητών. Όπου με απόλυτα δημοκρατικές διαδικασίες........

     

    Μεγάλη ταμπέλα αυτή για την πρόσοψη, κόντινε την λίγο.

     

    ...........Διακρίνω τέλος μία σύγχυση στην σκέψη του κυρίου Τάσιου που δεν ξέρω αν είναι εκ του πονηρού ή όχι.

     

    Εκ του πονηρού, γιατί? Τι έχει να χάσει ή να κερδίσει αυτός ο άνθρωπος? Κι αν έχει σύγχυση κι αυτός τότε τι μας έμεινε???

    Γράφω ότι δεν ξέρω αν είναι εκ του πονήρου, γιατί και εγώ απόρω με αυτήν την σύγχυση στο άρθρο. Και αιτιολόγησε μου σε παρακαλώ γιατί δεν είναι δημοκρατικές οι διαδικασίες στις γενικές συνελεύσεις.

    • Upvote 1
    terry

    Δημοσιεύτηκε

    Μηπως εισαι φοιτητης ή σχετικα νεος μηχανικος?

    Faethon11

    Δημοσιεύτηκε

    Αυτές οι απόλυτα δημοκρατικές διαδικασίες, στα δικά μου χρόνια, ήταν τραμπουκισμοί (τις περισσότερες φορές ηχητικοί και κάποιες σωματικοί) όποτε θέλαμε να βάλουμε ένα θέμα που δεν είχε να κάνει με Νικαράγουες και λοιπά συναφή πολιτικά θέματα αλλά αφορούσαν την εκπαίδευση και το μέλλον μας σαν μηχανικοί.....

    Θα ήμουν ενθουσιασμένος αν άλλαξαν τα πράγματα.....

    • Upvote 4
    pipakos

    Δημοσιεύτηκε

    Για να λέμε του στραβού το δίκιο (σύμφωνα με τη δική μου εμπειρία πριν από 10 περίπου χρόνια και κάτι) οι τραμπουκισμοί στις συνελεύσεις γινόντουσαν μεταξύ των παρατάξεων, κι όχι μεταξύ παρατάξεων και τυχαίων φοιτητών, και μπορούσε ο καθένας να ψηφίσει ό,τι ήθελε χωρίς να σκέφτεται συνέπειες. Απλά ξέραμε πριν πάμε ότι θα απολαύσουμε θέαμα αλλά σε καμία περίπτωση δεν φοβόμασταν. Είπαμε δεν έχουμε και χούντα στα πανεπιστήμια! Συμφωνώ όμως ότι πολλά πράγματα και σε αυτόν τον τομέα πρέπει να αλλάξουν, αν φυσικά πρώτοι οι ίδιοι οι φοιτητές το θελήσουν.

    antloukidis

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Μπορεί να θεωρηθώ χούντα, ακροδεξιός, χρυσαυγίτης και δεν ξέρω τι άλλο.

     

    Ποτέ όμως δεν κατάλαβα πώς κάποιος που επιλέγει να πάει σε ένα εκπαιδευτήριο (δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο, πανεπιστήμιο κλπ) για "να μάθει κάτι που δεν ξέρει",  εντούτοις θέλει να επιβάλει τον τρόπο λειτουργίας του εκπαιδευτηρίου.

     

    Και στην προσπάθειά του αυτή, κάνει διάφορα, εκτός από τον αρχικό σκοπό του, που είναι "να μάθει κάτι που δεν ξέρει".

    Edited by antloukidis
    • Upvote 7
    nik

    Δημοσιεύτηκε

    Το θέμα που συζητάμε αυτές τις μέρες είναι καθαρά διαχειριστικό του πανεπιστημίου και εφόσον οι φοιτητές θέλουν να υπάρχει μία διοίκηση στο πανεπιστήμιο ακόμη και αν διαφωνούν με την απόφαση που πήρε αυτή,  πρέπει να την σεβαστούν. 

     

    Δεν νομίζω μία απόφαση Γ.Σ. φοιτητών να είναι ανώτερη από την απόφαση του προεδρείου του πανεπιστημίου. Εκλογές έχουν γίνει, εκπρόσωποι των φοιτητών υπάρχουν στο προεδρείο άρα....ας μην έβγαινε το αποτέλεσμα που βγήκε για τον έλεγχο στην είσοδο του Καποδιστριακού. 

     

    Οι Γ.Σ. για εμένα είναι κοροϊδία έτσι όπως γίνονται αφού κατεβαίνουν έτοιμες απόψεις - πλαίσια από τις κομματικές νεολαίες ή κατεβαίνουν παρατάξεις - παροδίες ακομμάτιστες για χαβαλέ.Επίσης μην γίνεται παρανόηση. Εκφράζουν την άποψη (υποτίθεται του συνόλου) των φοιτητών και μόνο, και μόνο την στιγμή που γίνονται. Δεν εκφράζουν την ίδια την σχολή η οποία έχει εκλεγμένους εκπρόσωπους φοιτητών και σύγκλητο οι οποίοι ασκούν την πραγματική διοίκηση.

     

    Είναι σαν να λέμε ότι η Γ.Σ. των εργαζομένων π.χ. του ΟΤΕ διοικεί και τον ΟΤΕ....Μόνο τα συνδικαλιστικά των εργαζομένων καλύπτει και τίποτα άλλο.

     

    Εγώ θα ήθελα να ακούσω μία κατάκτηση του φοιτητικού κινήματος πάντως...

    Ήρωνας

    Δημοσιεύτηκε

    thomaspatar Επειδή δεν έχουν περάσει 5 χρόνια απο τότε που ήμουν φοιτητής τα πράγματα απέχουν έτη φωτός από όσα γράφεις.
    Μπορώ να υποθέσω (με αρκετή σιγουριά) ότι είσαι (ή ήσουν) πραταξιακά "δραστήριος" στις σπουδές σου, γι' αυτό και ωραιοποιείς την κατάσταση στα πανεπιστήμια.

    Η κατάληψη είναι ένα ακραίο μέσω δράσης για το κάθε κίνημα. Είναι κάτι σαν το ηλεκτροσόκ των γιατρών. Εμείς έχουμε καταφέρει να έχουμε πιο πολλές καταλήψεις και από καφετέριες.
    Και το μόνο αποτέλεσμα που έχουν εντέλει οι καταλήψεις είναι να αυξάνεται η κατανάλωση μπάφου.

    Και στο κάτω κάτω η κατάληψη είναι εξ ορισμού παράνομη δράση. Ποιο το νόημα να μιλάς για "δημοκρατικές διαδικασίες"; Καμία επανάσταση δεν έγινε επειδή το αποφάσισε κάποιο ψήφισμα. Απλά για να έχει μια άτυπη "νομιμοποίηση" στη συνείδηση των φοιτητών αποφασίσαμε να κάνουμε καταλήψεις μέσα απο συνελεύσεις.

    Και τώρα πάμε στις "γενικές" συνελεύσεις. Στην πόλη που σπούδαζα 5 χρόνια υπήρχαν 6000 φοιτητές. Το αμφιθέτατρο των συνελεύσεων με το ζόρι να χωρούσε 400 άτομα. Άντε να τα κάνουμε 500 με όρθιους κλπ. Άρα πάπαλα η πλειοψηφία.
    Αλλά και σε άλλες πόλεις που γίνονται συνελεύσεις τμημάτων, αυτές γίνονται μέσα σε 1-2 μέρες αφότου ανακοινωθούν (άρα δεν γίνεται γνωστό σε όλους τους φοιτητές), αρκετές φορές ολόκληρες παρατάξεις δίνουν γραμμή να  μην παρευρεθούν, όποτε είναι όλες οι παρατάξεις παρατηρείτε κλίμα τραμπουκισμού και οι ομιλίες φθάνουν σε αναφορές για τον εμφύλιο και τον Λένιν. Πέρα απο όλα αυτά οι συνελεύσεις κρατάνε πάνω απο 3 ώρες, μέσα στην αίθουσα επικρατεί ένα ντουμάνι και στην ουσία δεν λέγεται και τίποτα ουσιαστικό μέχρι να έρθει η στιγμή του ψηφίσματος, όπου η κάθε παράταξη έχει προαποφασίσει απο πριν τι θα ψηφίσει.

    Μιλάμε για τον ορισμό της δημοκρατικής διαδικασίας. Αν τα είχε δει αυτά ο Πλάτωνας θα είχε αναθεωρήσει για το τι είναι ιδανική πολιτεία.

    Και αυτά που λές για μη παρεμπόδιση του διδακτικού ή ερευνητικού έργου γίνονται 1%. Έτσι και γίνει κατάληψη δεν μπαίνει καθηγητής ούτε για πλάκα στο πανεπιστήμιο.
     

    • Upvote 3
    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Συνελεύσεις με κομματόσκυλα και λίγους φοιτητές και όποιος δεν έχει κομματική κάλυψη , λοιδωρείται η τρώει και λίγο ξύλο . Ξύλο βέβαια πέφτει και μεταξύ των κομματόσκυλων .

     

    Ασχετα θέματα . Τα ίδια συνέβαιναν πριν 35 χρόνια , τα ίδια και τώρα . Απλά τότε λόγω εποχής είχαμε περισσότερη συμμετοχή .

     

    Οσο γιά το αν θα συμμετέχουν οι φοιτητές , ξεχνάτε ότι εδώ και χρόνια δεν συμφωνούν στα αποτελέσματα των εκλογών οι παρατάξεις και έτσι δεν υπάρχουν ΕΦΕΕ και ΕΣΕΕ , ενώ και στις σχολές δεν υπάρχουν ΔΣ .

     

    Οπότε ποιός να πάει στην σύγκλητο σαν εκπρόσωπος ? Ετσι πάνε μπούγιο οι κομματικοί να κάνουν την επαναστατική γυμναστική τους .

    • Upvote 1
    ΒΑΣΙΛΗΣ Κ.

    Δημοσιεύτηκε

    Αν και εχεις μονο δυο post εδώ - ο,τι και εαν σημαιει αυτο - θα σου απαντησω:

     

    πχ.

     

    Εγγεγραμμένοι: 1.000

    Φηφιζουν εκλογες: 600

    Συνελευση: 90

    πλαισιο Καταληψης: 46.

     

    Αυτες ηταν οι δημοκρατικές διαδικασίες στα νιατα μας....

     

    Βριεμαι να γραψω παραπανω

    Για να ληφθεί μια απόφαση λαμβάνεται υπόψιν η πλειοψηφία των συμμετεχόντων στη γενική συνέλευση. Σε όποιον δεν του αρέσει ας πηγαίνει στη γενική συνέλευση να αλλάξει τις ισοροπίες.

     

    Και θέλω να επισημάνω και σε όλους ασάς τους ανεξάρτητους ότι και το απολιτίκ είναι σαφέστατη πολιτική θέση και μάλιστα άκραία συντηρητική.

    • Upvote 1
    • Downvote 3



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.