Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Θεωρώ οτι μιά απ' τις φιλολαϊκότερες φωνές που ακούσθηκαν τελευταία είναι η φωνή απελπισίας του πρύτανη Φορτσάκη «αφήστε-μας ήσυχους επιτέλους!». Τριανταπέντε χρόνια τώρα, τα Κόμματα σφετερίσθηκαν τα ελληνικά πανεπιστήμια, χρησιμοποιώντας-τα ως χώρους κομματικών ασκήσεων, εις βάρος των συμφερόντων του Λαού.

     

    Επιτρέψτε-μου λοιπόν να θυμίσω (με λόγου γνώση, νομίζω) «τί είναι το Πανεπιστήμιο», για να αντιληφθείτε πόσο αντιλαϊκός είναι ο τσαμπουκάς του χθεσινού λυκειόπαιδος που μας ανάγγειλε απ' την τηλεόραση οτι πρέπει να μπαινοβγαίνει στην Πρυτανεία όποιος γουστάρει «για να στηρίξει τα δίκαια των φοιτητών και του Λαού» - τί σύγχυση (που την κατάπιναν οι Συμπολίτες-μας τριάντα χρόνια τώρα...).

     

    Αλλ' άς αρχίσω καλύτερα με το τί ΔΕΝ είναι τα Πανεπιστήμια:

     

    - Δέν είναι «Διάπλασις των Παίδων» για να νουθετήσομε τα παιδάκια - αυτός ο υψηλός σκοπός έχει ανατεθεί στη Γενική Παιδεία (και δέν τα πήγε πάντοτε πολύ καλά).

     

    - Δέν είναι φροντιστήρια κομματικής πολιτικής - αυτά άς τα φιάξουν στις δικές-τους αυλές τα κόμματα κι όχι στο Παρασκευαστήριο της Καινοτομίας για τον Ελληνικό Λαό που περιμένει.

     

    - Δέν είναι υποκατάστατο της Λαϊκής Θέλησης: Τα περι «μπροστάρισσας φωτεινής μειοψηφίας» φληναφήματα ξινίσανε στις προθήκες της Ιστορίας της χιτλερικής και της σταλινικής νεολαίας. Η Δημοκρατία δέν αναγνωρίζει πολίτες «πρώτης κατηγορίας» με κριτήριο την ηλικία: Όταν η «επανάσταση» γίνεται τρείς φορές το μήνα επι τριάντα χρόνια, κάποιο απολιτικό σύνδρομο μυρίζει. Μια άγνοια δηλαδή της απέραντης περιπλοκής των πολιτικών πραγμάτων και των συμφερόντων του... «υπόλοιπου» λαού. Ο οποίος έχει εξουσιοδοτήσει τις δικές-του Συντεχνίες, τα δικά-του Κόμματα, τους δικούς-του Αντιπροσώπους - κι όχι αυτόκλητους προστάτες.

     

    Ας θυμηθούμε τώρα τις στοιχειώδεις (και παγκοσμίως γνωστές) δράσεις των Πανεπιστημίων. Τί θέλομε να πετύχομε διδάσκοντας μέσα στα Πανεπιστήμια;

     

    α) Αυτοσυνειδητοποίηση, ενσχέσει προς τον φυσικό και τον κοινωνικό περίγυρο (υποστασιακή ανάγκη συσχετισμού), σπουδάζοντας την προγενέστερη πείρα της Ανθρωπότητας μέσω ενος corpus βασικής Επιστήμης και Φιλοσοφίας. Διδασκαλία, δηλαδή, θεμελιωδών Επιστημών (μύηση στον ορθό λόγο και μείωση της ταχύτητας παλαίωσης των γνώσεων).

     

    β) Επιβίωση, αναπτύσσοντας την επιστημονική ικανότητα:

    - να αμύνομαι κατά των φυσικών κινδύνων και

    - να παράγω ποικίλα αγαθά (υλικά και υπηρεσίες).

    - Διδασκαλία, δηλαδή, εξειδικευμένων Κλάδων για την εξυπηρέτηση καίριων κοινωνικών αναγκών.

     

    γ) Αναπαραγωγή γνώσης, χάρις στην ανάπτυξη κριτικού πνεύματος και ερευνητικών δεξιοτήτων - τεράστιο δυναμικό για το μέλλον του Λαού.

     

    Ετσι, το δημόσιο Πανεπιστήμιο είναι Δημόσιο στην εξυπηρέτηση ενος πολύ συγκεκριμένου σκοπού δημοσίου συμφέροντος - κι όχι όποιου σκοπού γουστάρει ο καθένας. Κι όλος ετούτος ο φιλόδοξος σκοπός - που στηρίζει την ολβιότητα των Ατόμων υπηρετεί τις πρακτικές ανάγκες των Κοινωνιών και εμπνέει την Καινοτομία ως δύναμη θεωρητική και εξόχως παραγωγική - δέν επιζητείται και δέν καλλιεργείται παρα μόνον μέσα στο Πανεπιστήμιο. Και επιτυγχάνεται με εναν δυσχερέστατον (και λεπτοφυή, θα τον έλεγα) συνδυασμό μέσων: Προφορική διδασκαλία, μαθητεία στο Εργαστήριο και στο Σπουδαστήριο, εργασίες κατ' οίκον, αναζήτηση και μελέτη βιβλιογραφίας, Σεμινάρια, κ.λπ. - αλλα κυρίως με αφιέρωση και εμμονή όλων των μελών της πανεπιστημιακής Κοινότητας μέσα σ' ενα περιβάλλον εμπνευστικό της Παιδείας, της Μαθητείας και της Συνεργασίας.

     

    2. Μέσα σε όλα τούτα, Κυρίες και Κύριοι, πού στο καλό βλέπουμε περιθώριο για τα ακόλουθα (αποκλειστικώς νεοελληνικά πλέον) άθλια φαινόμενα:

     

    Καθολικό βρώμισμα του συνόλου οπτικού πεδίου με γραψίματα νηπιακής ασχετοσύνης. Τί ατμόσφαιρα Παιδείας μου λέτε σείς...

    Θεατριλίκια καταλήψεων των θερινών ανακτόρων του τσάρου - με του ψύλλου πήδημα, κι απο ολιγάριθμα παιδιά - κι αυτό βαφτίζεται «διακίνηση ιδεών» (ποίων;).

     

    Κουρδισμένη αντίδραση σε θέματα καίριας εκπαιδευτικής και λαϊκής σημασίας όπως «όχι στην εντατικοποίηση» (στοιχειώδης σύγκριση με το τί γίνεται στα πανεπιστήμια των κουτόφραγκων θα αποδείκνυε την υποδηλούμενη προτίμηση στην τεχνολογική-μας εξάρτηση απ' τους ξένους;), «κάτω οι μεταπτυχιακές σπουδές γιατι... υποβιβάζουν τα πτυχία-μας» (χρόνια πολεμήσαμε τα κομματόπαιδα για να πετύχομε τούτην τη σπουδαία άνοδο του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου), «κάτω η βιομηχανική έρευνα» (γιατί θα βγάλει το σατανικό κέρδος η ελληνική βιομηχανία - και θα εξαρτώμαστε λιγότερο απ' τις εισαγωγές), και άλλα φληναφήματα - που έχουν ξεχασθεί αιδημόνως σήμερα.

     

    Μπουκαρίσματα γνωστών και αγνώστων αγριανθρώπων στις συνεδριάσεις των ψηφισμένων πανεπιστημιακών Οργάνων - για να επιβάλουν τη «θέλησή» τους (έλεος - σε ποιούς άλλους δημόσιους φορείς συμβαίνουν τέτοια χνέρια).

     

    Οι εργαζόμενοι στα Πανεπιστήμια (διδάσκοντες, διοικητικοί, τεχνίτες) πετάγονται κατα διαστήματα όξω («καταλήψεις», σου λέει) - έγκλημα πρωτοφανές και μοναδικό, κατά του κοινού συμφέροντος.

     

    Τριάντα χρόνια τώρα φωνάζουμε: Ολα τούτα είναι παντελώς άσχετα με τον τεράστιας λαϊκής σημασίας σκοπό των Πανεπιστημίων! Και πάντως καταστρεπτικά για τον σκοπό αυτόν. «Ξύπνα Λαέ», έγραφα εμμόνως.

     

    Και αιωρείται τριάντα χρόνια το ερώτημα: Απο πού κι ως πού μια μειονότητα νεαρών Συμπολιτών-μας νομίζει οτι «εξουσιοδοτείται» (i) να παρανομεί ασύστολα, (ii) να γίνεται κήνσωρ της πολιτικής αρετής, απρόσκλητος και αναρμόδιος, και (iii) να σφετερίζεται τον μόνο ανοχύρωτο χώρο τον οποίον δέν μπορεί να ελέγξει η ελληνική Κοινωνία!

     

    Και δέν μίλησα καθόλου για την καταπάτηση του ασύλου των ιδεών των διδασκόντων - ούτε για τις κατα διαστήματα καταστροφές της περιουσίας του Λαού, ούτε για την αθλιότητα να οργανώνονται συζητήσεις με δολοφόνους (νηπιακών αντιδημοκρατικών πολιτικών αντιλήψεων).

     

    Είμαι 100% βέβαιος οτι κανένα ελληνικό Κόμμα δέν συμφωνεί μ' αυτήν την εθνική αυτοκτονία - που δέν συμβαίνει πλέον σε καμιά Χώρα του Κόσμου (και διερωτώμαι γιατί άραγε ετούτη η διαφορά δέν έχει απασχολήσει τους καλούς πολιτικούς Αναλυτές μας...).

     

    Αρα, έχω τη βεβαιότητα οτι η φωνή Φορτσάκη «κόμματα, αφήστε-μας ήσυχους επιτέλους» θα βρεί σύντομα ευρύτατη πολιτική αποδοχή απ' όλα τα Κόμματα της Βουλής των Ελλήνων - παρά το γεγονός οτι άρχισαν να δημοσιεύονται πλήθος βαθυστόχαστων αναλύσεων απο Συναδέλφους μου, οι οποίες διακρίνονται σε δύο κατηγορίες: Οι μέν μας ειδοποιούν οτι θα υποστούμε αντίποινα καταλήψεων, φωνασκιών κ.λπ. - και πρέπει να σκιαχτούμε; [Σάμπως κάνομε τίποτ' άλλο 30 χρόνια τώρα;] Κι οι δέ, οτι στο Πανεπιστήμιο «η επιστημονική έρευνα και η διδασκαλία αποσκοπούν [...] στη δημοκρατία» (sic) κι οτι ο Πρύτανης που «ανήκει» (sic) και στους φοιτητές του τώρα με τον έλεγχο εισερχομένων στην Πρυτανεία «αφήνει απροστάτευτη την ακαδημαϊκή ελευθερία»!

     

    Τα Κόμματα όμως δέν περιμένουν αυτές τις αναλύσεις για να πάρουν τις γενναίες αποφάσεις που έχει επείγουσα ανάγκη η Χώρα.

     

    Ο κ. Θεοδόσης Π. Τάσιος είναι ομότιμος καθηγητής του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου.

     

    Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ στις 02/11/2014

     

    Tassios_on_Public_Universities.pdf.pdf





    Ροδοπουλος

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    terry

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Λειτουργεί δημοκρατικότερα (αδόκιμος όρος) από την διοίκησή των ιδρυμάτων αλλά και από την κοινωνία σου. Αυτό θεωρώ και αυτό λέω. Μην το φτάνεις όπου θέλεις εσύ

     

    Και η απάντησή σου ήταν ότι αν δεν φτάσει σε ηλικία περίπου 30 ετών δεν μπορεί να έχει άποψη για την δημοκρατία... Δεν το σχολιάζω παραπάνω

    Όσο για τον κ. Τασιο και τον κάθε διακεκριμένο καθηγητή, το εξαιρετικό επιστημονικό του έργο δεν ισοδυναμεί με γνώση της απόλυτης αλήθειας σε κάθε τομέα. Παραδείγματα μεγάλων επιστημόνων με περίεργες (πολλές φορές αυταρχικές) απόψεις μπορώ να σου βρω πολλά. Γενικότερα το λέω το τελευταίο και όχι συγκεκριμένα για τον κ. Τάσιο

     

     

    Τα παιδακια των 18-23 ετων που γαβγιζουν στο αμφιθεατρο μονο δειγμα δημοκρατιας δεν ειναι.

    Τελικα η καταληψη ενος δημοσιου κτηριου ειναι δημοκρατια??

     

    Ο κ. Τασιος εχει δειξει τις αποψιες, την ιδεολογια και το ηθος του, περαν απο το επιστημονικο του εργο.

    Αν καποιος δεν το γνωριζει καλυτερα να μην υπονοει τιποτα.

     

     

    Καλύτερα πίνε τον καφέ πριν γράψεις ώστε να ξέρεις αν καταλαβαίνεις και ανέχεσαι το τι υπονοώ.

    Δεν σου ζήτησα πιστοποιητικό κοινωνικών φρονημάτων. Εξέθεσα τις απόψεις μου πιστεύω με επιχειρήματα και είναι εκεί ώστε να τις αποδομήσεις

     

     

     

    Υπονοεις τακτικες και ιδεολογιες αλλων εποχων με το "αποσπασμα" που ανεφερες και μου λες οτι γραφεις με επιχειρηματα?

     

    Προφανώς εσύ δεν ξέρεις για μένα όπως και φαντάζομαι να μου επιτρέπεις να μην ξέρω εγώ για σένα.

    Τα υπόλοιπα είναι χιουμοράκι χαμηλού επιπέδου

     

     

    Αυτο το χιουμορακι εχω, τι να κανουμε.

    Σε καποιους αρεσει..

     

    θα αναγκαστούν να φύγουν μετανάστες ή θα είναι όλη μέρα μέσα στο άγχος γιατί δεν θα έχουν ούτε ασφάλεια η απάντηση σου είναι να κουνάς το δάχτυλο σε όποιον αντιδρά χαρακτηρίζοντάς τον τσιράκι κόμματος και αφισοκολλητή

     

     

     

    Δεν κατακρινω κανεναν για τον τροπο αντιδρασης που θα επιλεξει.

    Αλλα δεν εχει καμια δουλεια να το κανει μεσα στο χωρο που τον φιλοξενει και μεσα στον οποιο εγω θελω να κανω το μαθημα μου.

    Ουτε στο σχολειο θα το κανει, ουτε στον εργασιακο του χωρο.

    Να βρει μια πλατεια, ενα οικοπεδο, ενα κενο διαμερισμα, δεν ξερω τι και να μεζευτει με τους ομοιδεατες του και να οργανωσουν την αντιδραση τους.

    Δε θα το κανει σε δημοσιο ιδρυμα και ασφαλως δεν θα διανοηθει να κανει την παραμικρη ζημια σε αυτο.

     

     

    Δεν θα την καταλάβω γιατί ευτυχώς δεν σκεφτόμαστε με τον ίδιο τρόπο

     

     

    Ευτυχως!!!

     

     

    Για να το ληξουμε το θεμα.

    Εγω την αποψη μου την εχω γραψει πολλες φορες.

    Αν εσυ νομιζεις οτι η καταντια των Πανεπιστημιων με το καθε καρυδιας καρυδι, να θελει να το παιξει αριστερος, επαναστατης, δεξιος, εκσυγχρονιστης και δεν ξερω εγω τι αλλο, βοηθαει τους φοιτητες και την κοινωνια, ειναι δικαιωμα σου.

    Αλλα μην μπερδευουμε το φοιτητικο κινημα με τα θερμοκηπια κομματικων στελεχων και ψηφοφορων.

    Επισης μην μπερδευουμε τη δημοκρατια με το τσιρκο των συνελευσεων, τις καταληψεις, τις αφισοκολλησεις, τις εκδρομες και τη διανομη σημειωσεων.

    Edited by terry
    • Upvote 1
    pipakos

    Δημοσιεύτηκε

    Δεν ξέρω πως μου ήρθε διαβάζοντας τη συζήτηση, αλλά θυμήθηκα αυτό:

    post-87082-0-48924400-1415435840.jpg

    • Upvote 6
    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Πέραν των όσων λένε και οι συνάδελφοι , καλό είναι να θυμόμαστε πως ψηφίζουν στις διάφορες εκλογές τα μπλόκ των κολλημένων και τα μπλοκ των βολεμένων , οπότε κάθε αντίδραση και κάθε άποψη χαρακτηρίζετε από τους πιό πάνω ως γραφική , απολιτίκ και άλλα αναλόγου ύφους . 

    • Upvote 1
    avgoust

    Δημοσιεύτηκε

    Η χώρα του "μέτρον άριστον" κατοικείται από ανθρώπους που ουδεμία σχέση έχουν με την γνωστή ρήση.

     

    Ετσι από τα απολυταρχικά πανεπιστήμια , μετά την χούντα , η προσπάθεια εκδημοκρατισμού σταδιακά πέρασε το όριο της Δημοκρατίας κατέληξε σε ένα άλλο ....."πράγμα" .

     

    Για το πόσο δημοκρατικό είναι το φοιτητικό κίνημα , σε ποια πανεπιστημιακή δημοκρατία αποκλείονται Σύγκλητοι εντός του κτιρίου , χτίζονται πόρτες πρυτάνεων , βρίζονται ή δέρνονται καθηγητές , γίνονται φοιτητικές εκλογές και ο καθένας ανακοινώνει ότι αποτέλεσμα θέλει , και τέλος για ποια δημοκρατικότητα μιλάμε όταν όποτε γίνονται εκλογές πέφτει ξύλο αλύπητο ?

     

    Φταίχτες είναι όλοι και πιστεύω ότι εχει  δίκιο ο κος Τάσιος σε αυτά που λέει.

     

    ΥΓ. Το  Πάντειο διοργανώνει κύκλο δωρεάν σεμιναρίων με τίτλο "Η Δημοκρατία στις μέρες μας". Το πρώτο σεμινάριο πραγματοποιήθηκε πριν λίγες μέρες και ειχε ομιλητή τον κο Τάσιο. 

    • Upvote 4
    ΒΑΣΙΛΗΣ Κ.

    Δημοσιεύτηκε

    Σε λίγο θα γραφτεί εδώ ότι για τα κακώς κείμενα στα Πανεπιστήμια φταίνε οι φοιτητές και όχι αυτοί που κυβερνούν.

    pipakos

    Δημοσιεύτηκε

    Οι κυβερνητικές όμως παρατάξεις σαρώνουν στις φοιτητικές εκλογές!! Εκτός αν έχει αλλάξει αυτό τα τελευταία χρόνια και δεν το έχω πάρει χαμπάρι. Αυτούς που κυβερνούν κάποιος τους βγάζει σε αυτή τη θέση και αυτός ο "κάποιος" δεν είναι μόνο ο κολλημένος παππούς ούτε μόνο ο βολεμένος ή τρομοκρατημένος μεσήλικας, είναι και ο φοιτητής. Εκτός αν αυτός που στηρίζει μία κομματική παράταξη στο πανεπιστήμιο δεν στηρίζει και το ανάλογο κόμμα στις εθνικές εκλογές, που εγώ προσωπικά ήξερα ελάχιστους τέτοιους.




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.