Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Ο Γενικός Διευθυντής Πολεοδομίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξέδωσε εγκύκλιο με διευκρινήσεις σχετικα με τις απαιτούμενες εγκρίσεις αρμοδίων Υπηρεσιών και Συλλογικών Οργάνων των άρθρων 40 και 41 του Ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις».

     

    Στην εγκύκλιο η οποία αποστέλλεται προς τις Δ/νσεις Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για ενημέρωση των Υ.ΔΟΜ. χωρικής τους αρμοδιότητας), αναφέρονται τα ακόλουθα:

     

    "Με αφορμή ερωτήματα ή και διαμαρτυρίες φορέων και ιδιωτών μηχανικών σχετικά με τις εγκρίσεις «άλλων υπηρεσιών και διοικητικών οργάνων» / «αρμόδιων υπηρεσιών και συλλογικών οργάνων» που προβλέπονται στα εδάφια 1.β, 2.ι και 1.β των άρθρων αντιστοίχως 40 και 41 του Ν.4495/2017, όταν κατά το στάδιο υποβολής αιτημάτων χορήγησης οικοδομικών αδειών ή έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας η προσκόμισή τους ορίζεται ως υποχρεωτική από τους κατά περίπτωση ισχύοντες όρους δόμησης ή από άλλες κείμενες διατάξεις, επισημαίνονται για την ορθή εφαρμογή αυτών τα εξής:

     

    Α. Αναφορικά με τα δικαιολογητικά άλλων Υπηρεσιών που τυχόν απαιτούνται από του όρους δόμησης της εκάστοτε περιοχής, οι Υ.ΔΟΜ., κατά τη διαδικασία χορήγησης ή θεώρησης όρων δόμησης και κατά τον έλεγχο της πληρότητας των υποβαλλομένων δικαιολογητικών για έκδοση οικοδομικής άδειας ή έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας, οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον όσα δικαιολογητικά ή εγκρίσεις προβλέπονται για την εκάστοτε περιοχή από κανονιστικές πράξεις της Διοίκησης – όπως π.χ. Προεδρικά Διατάγματα, Υπουργικές Αποφάσεις ή και Αποφάσεις Νομάρχη που εξακολουθούν να ισχύουν – οι οποίες έχουν θεσμοθετηθεί για ειδικούς λόγους προστασίας του οικιστικού περιβάλλοντος ή της φυσιογνωμίας της περιοχής (π.χ. χαρακτηρισμού της περιοχής ως αρχαιολογικού χώρου, ιστορικού τόπου, παραδοσιακού οικισμού, παραδοσιακού τμήματος πόλης, μνημείου, διατηρητέου κτιρίου, ζώνης προστασίας, περιοχής φυσικού κάλλους κ.λ.π). Εξυπακούεται ότι η απαίτηση προσκόμισης εγκρίσεων η οποία προκύπτει από άλλες ειδικές διατάξεις σχετικές με τη χρήση, τη λειτουργία ή τη χωροθέτηση της προτεινόμενης εγκατάστασης (π.χ. ειδικό κτίριο, γειτνίαση με ρέμα, γραμμές υψηλής τάσης ή γειτνίαση με αεροδρόμιο κ.λ.π), ισχύει επιπροσθέτως αυτών που τυχόν επιβάλλονται από τις προαναφερθείσες κανονιστικές πράξεις της Διοίκησης.

     

    Β. Πέραν των ανωτέρω δικαιολογητικών / εγκρίσεων δεν απαιτείται, ούτε ζητείται η προσκόμιση πρόσθετων δικαιολογητικών τα οποία δεν έχουν έρεισμα σε κανονιστικές διατάξεις που συνδέονται με την προς έκδοση διοικητική πράξη, τυχόν δε σχετική αλληλογραφία μεταξύ των Υ.ΔΟΜ. και άλλων Υπηρεσιών δεν λαμβάνεται υπ’ όψη, διότι δεν συνιστά από μόνη της κανονιστικό πλαίσιο εφαρμογής.

     

    Παρακαλούμε για την από πλευράς των Υ.ΔΟΜ. τήρηση των ανωτέρω, με γνώμονα τις αρχές της χρηστής διοίκησης και την ανάγκη αποφυγής συγχύσεων και ταλαιπωρίας των πολιτών.

     

    Πηγή: https://www.b2green.gr/el/post/55739/egkyklios-gia-ta-dikaiologitika-pou-apaitountai-gia-oikodomikes-adeies-&-egkrisi-ergasion-mikris-klimakas

     

    H εγκύκλιος: https://diavgeia.gov.gr/doc/7%CE%A7824653%CE%A08-1%CE%95%CE%A7?inline=true





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    tetris

    Δημοσιεύτηκε

    Αντί να βγαίνουν εγκύκλιοι που να βεβαιώνουν το (νόμιμα) αυτονόητο, θα έπρεπε να γίνεται αναφορά στον κάθε καρεκλοκένταυρο, και να τον στέλνουν στο σπίτι του.

    Ίσως έτσι έβαζαν μυαλό και οι υπόλοιποι 

    dimitrispsi

    Δημοσιεύτηκε

    Δεν καταλαβαίνω ποιό είναι το νόημα της εγκυκλίου...

    Γιατί, τι άλλο ζητούσαν κάποιες ΥΔΟΜ;

    Vasili

    Δημοσιεύτηκε

    Η εγκύκλιος είναι αστεία. Απαντά χωρίς να απαντά στην ουσία γιατί το χαοτικό κουβάρι της νομοθεσίας είναι τόσο μπλεγμένο που άντε να βρεις ποιά δικαιολογητικά προβλέπονται και ποια όχι στην κάθε περίπτωση. Θα πρέπει δηλαδή εσύ - ο μηχανικός - ή ο πελάτης να αναζητήσει όλη τη νομοθεσία για να πει στον υπάλληλο τι προβλέπεται και τι όχι.

     

    Αντι της εγκυκλίου θα έπρεπε απλά και ξεκάθαρα να δημιουργηθεί ένα νομοθέτημα που να αναφέρει σαφώς και χωρίς παρερμηνείες πως για την τάδε περιοχή και για το τάδε είδος χρήσης απαιτούνται τα παρακάτω δικαιολογητικά: α-β-γ κ.ο.κ.

     

    Ακόμη καλύτερα στη σημερινή ηλεκτρονική εποχή, θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα γεωχωρικό σύστημα βασισμένο στο υπόβαθρο της έκχα όπου εκεί πάνω θα βλέπεις και εσύ και ο υπάλληλος τι επιτρέπεται σε κάθε περιοχή, τι δικαιολογητικά απαιτούνται. Αυτό το σύστημα θα μπορέι να ενημερώνεται διαρκώς από το υπουργείο έτσι ώστε να υπάρχει 1 πηγή πληροφόρησης για όλους, ξεκάθαρη, διαρκώς ενημερωμένη και απολύτως σαφής.

     

    Πόσο χρόνο έχει χάσει ο καθένας μας απλώς αναζητώντας τη νομοθεσία, γράφωντας τεχνικές εκθέσεις τεκμηρίωσης πως κάτι επιτρέπεται ή όχι, και πόσο χρόνο έχουμε ξοδέψει απλώς στο να δούμε αν κάτι απαγορεύεται, αν κάτι επιτρέπεται και με τι όρους και προυποθέσεις. Πολλαπλάσιο χρόνο από αυτό που αφιερώνουμε (θα έπρεπε να αφιερώνουμε) στην ουσία του επαγγέλματος η οποία είναι η ορθή και ενδελεχής μελέτη και εφαρμογή των έργων.

    2531955

    Δημοσιεύτηκε

    Η εγκύκλιος είναι αστεία. Απαντά χωρίς να απαντά στην ουσία γιατί το χαοτικό κουβάρι της νομοθεσίας είναι τόσο μπλεγμένο που άντε να βρεις ποιά δικαιολογητικά προβλέπονται και ποια όχι στην κάθε περίπτωση. Θα πρέπει δηλαδή εσύ - ο μηχανικός - ή ο πελάτης να αναζητήσει όλη τη νομοθεσία για να πει στον υπάλληλο τι προβλέπεται και τι όχι.

     

    Αντι της εγκυκλίου θα έπρεπε απλά και ξεκάθαρα να δημιουργηθεί ένα νομοθέτημα που να αναφέρει σαφώς και χωρίς παρερμηνείες πως για την τάδε περιοχή και για το τάδε είδος χρήσης απαιτούνται τα παρακάτω δικαιολογητικά: α-β-γ κ.ο.κ.

     

    Ακόμη καλύτερα στη σημερινή ηλεκτρονική εποχή, θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα γεωχωρικό σύστημα βασισμένο στο υπόβαθρο της έκχα όπου εκεί πάνω θα βλέπεις και εσύ και ο υπάλληλος τι επιτρέπεται σε κάθε περιοχή, τι δικαιολογητικά απαιτούνται. Αυτό το σύστημα θα μπορέι να ενημερώνεται διαρκώς από το υπουργείο έτσι ώστε να υπάρχει 1 πηγή πληροφόρησης για όλους, ξεκάθαρη, διαρκώς ενημερωμένη και απολύτως σαφής.

     

    Πόσο χρόνο έχει χάσει ο καθένας μας απλώς αναζητώντας τη νομοθεσία, γράφωντας τεχνικές εκθέσεις τεκμηρίωσης πως κάτι επιτρέπεται ή όχι, και πόσο χρόνο έχουμε ξοδέψει απλώς στο να δούμε αν κάτι απαγορεύεται, αν κάτι επιτρέπεται και με τι όρους και προυποθέσεις. Πολλαπλάσιο χρόνο από αυτό που αφιερώνουμε (θα έπρεπε να αφιερώνουμε) στην ουσία του επαγγέλματος η οποία είναι η ορθή και ενδελεχής μελέτη και εφαρμογή των έργων.

    ΜΠΡΑΒΟ..ΠΟΛΛΛΥ ΚΑΛΟ.

    Faethon11

    Δημοσιεύτηκε

    Και δεν είναι καν εγκύκλιος!!!!

    astegos

    Δημοσιεύτηκε

    Εύγε στο Γενικό Διευθυντή!

    Θέλω να προτείνω κάποια θέματα για το επόμενο έγγραφο:

     

    Α.Ο ήλιος βγαίνει από την Ανατολή, κατά κύριο λόγο όταν ξημερώνει!

    Β.Η γη γυρίζει γύρω από τον άξανά της αλλά και γύρω από τον ήλιο. Βέβαια, όλα είναι σχετικά (εκτός ίσως από την ταχύτητα του φωτός και της πολεοδομίας) κ.λ.π.

    theagpar

    Δημοσιεύτηκε

    Η εγκύκλιος είναι αστεία. Απαντά χωρίς να απαντά στην ουσία γιατί το χαοτικό κουβάρι της νομοθεσίας είναι τόσο μπλεγμένο που άντε να βρεις ποιά δικαιολογητικά προβλέπονται και ποια όχι στην κάθε περίπτωση. Θα πρέπει δηλαδή εσύ - ο μηχανικός - ή ο πελάτης να αναζητήσει όλη τη νομοθεσία για να πει στον υπάλληλο τι προβλέπεται και τι όχι.

     

    Αντι της εγκυκλίου θα έπρεπε απλά και ξεκάθαρα να δημιουργηθεί ένα νομοθέτημα που να αναφέρει σαφώς και χωρίς παρερμηνείες πως για την τάδε περιοχή και για το τάδε είδος χρήσης απαιτούνται τα παρακάτω δικαιολογητικά: α-β-γ κ.ο.κ.

     

    Ακόμη καλύτερα στη σημερινή ηλεκτρονική εποχή, θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα γεωχωρικό σύστημα βασισμένο στο υπόβαθρο της έκχα όπου εκεί πάνω θα βλέπεις και εσύ και ο υπάλληλος τι επιτρέπεται σε κάθε περιοχή, τι δικαιολογητικά απαιτούνται. Αυτό το σύστημα θα μπορέι να ενημερώνεται διαρκώς από το υπουργείο έτσι ώστε να υπάρχει 1 πηγή πληροφόρησης για όλους, ξεκάθαρη, διαρκώς ενημερωμένη και απολύτως σαφής.

     

    Πόσο χρόνο έχει χάσει ο καθένας μας απλώς αναζητώντας τη νομοθεσία, γράφωντας τεχνικές εκθέσεις τεκμηρίωσης πως κάτι επιτρέπεται ή όχι, και πόσο χρόνο έχουμε ξοδέψει απλώς στο να δούμε αν κάτι απαγορεύεται, αν κάτι επιτρέπεται και με τι όρους και προυποθέσεις. Πολλαπλάσιο χρόνο από αυτό που αφιερώνουμε (θα έπρεπε να αφιερώνουμε) στην ουσία του επαγγέλματος η οποία είναι η ορθή και ενδελεχής μελέτη και εφαρμογή των έργων.

    Εσυ ρε αδερφέ είπες να γίνουμε Δανία ή Νορβηγία!

    Περιμενε σε μκαμια 231 χρονια θα γίνει αυτο το ωραίο που περιγραφεις.

    jedi.Yannis

    Δημοσιεύτηκε

    Όπως το διαβάζω, πρακτικά υποχρεώνει τον υπάλληλο, αν μας ζητάει κάτι έξτρα, να ακουμπάει το εκτυπωμένο ΦΕΚ πάνω στο γραφείο και να σου δείχνει με το δάχτυλο και να λέει: "Θέλω αυτό..." και να μην τα βγάζει από το κεφάλι του. Δεν είναι κακό....αν και είχαν βγάλει και την άλλη εγκύκλιο με τις εισφορές, που έλεγε "τα δικαιολογητικά στον 4495/17 είναι σαφή". Παρόλα αυτά είχαν βάλει με έντονα γράμματα την από κάτω γραμμή που έλεγε: "δεν απαιτείται ασφαλιστική ενημερώτητα", οπότε την παραπάνω γραμμή δεν την πρόσεξαν στις ΥΔΟΜ, και την επαναλαμβάνουν με άλλα λόγια τώρα.....

    Αλέξανδρος

    Δημοσιεύτηκε

    Και δεν είναι καν εγκύκλιος!!!!

    Και πως το λέμε αυτό τώρα;;;;;;Εδώ σε θέλω!!!!!!

    melissa

    Δημοσιεύτηκε

    Το λέμε "Υπουργική Απόφαση"  :lol:



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.