Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Σε οκτώ επίπεδα θα περιγράφεται πλέον η κατάταξη των πτυχίων που παρέχουν τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, προκειμένου η Ελλάδα να εναρμονιστεί με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων.

     

    Η πρόταση για την κατάταξη σε 8 επίπεδα έγινε δεκτή από την ΕΕ και υπολείπονται ορισμένες τεχνικές λεπτομέρειες, οι οποίες θα οριστικοποιηθούν το επόμενο διάστημα. Το σημαντικό είναι ότι τα πτυχία των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ εντάσσονται στο ίδιο επίπεδο (στο 6), κάτι που ζητούσαν οι διοικήσεις των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων.

     

    Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων είναι ένα πλαίσιο αναφοράς προσανατολισμένο στα μαθησιακά αποτελέσματα, που επιτρέπει την ταξινόμηση (επαγγελματικών, ακαδημαϊκών κ.ά.) προσόντων κατά επίπεδα. Στην πράξη λειτουργεί ως ένας μηχανισμός «μετάφρασης» των προσόντων που αποκτούν εκπαιδευόμενοι και εργαζόμενοι. Με τον όρο «προσόντα» στην ορολογία του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων εννοούμε πτυχία, διπλώματα, τίτλους σπουδών που προέρχονται τόσο από το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα όσο και από δραστηριότητες που εντάσσονται στη μη τυπική και άτυπη μάθηση και έχουν πιστοποιηθεί ως προς το περιεχόμενό τους.

     

    Η κατάταξη των πτυχίων για τη χώρα μας γίνεται ως εξής:

     

    Επίπεδα 1, 2 και 3 είναι απολυτήρια δημοτικού, γυμνασίου - λυκείου και σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης αντίστοιχα. Ακολουθούν: Επίπεδο 5 -Πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας Επιπέδου 4 ΕΠΑΛ. -Δίπλωμα Επαγγελματικής Ειδικότητας Επιπέδου 4 ΙΕΚ. -Δίπλωμα/Πτυχίο Ανωτέρας Σχολής). Επίπεδο 6 (BACHELOR'S DEGREE) -Πτυχίο Πανεπιστημίου -Πτυχίο ΤΕΙ. -Πτυχίο Ανώτατης Εκπαίδευσης (πολυτεχνικές, γεωπονικές σχολές). Επίπεδο 7 (MASTER'S DEGREE). Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης. Επίπεδο 8 (DOCTORATE) Διδακτορικό Δίπλωμα. Η κατάταξη αυτή είναι εναρμονισμένη με τα όσα έχουν τηρηθεί κατά τη σύνταξη του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων (EQF) και έχουν ενσωματωθεί σε αυτό.

     

    Διευκόλυνση

     

    Με τη ρύθμιση αυτή η χώρα μας θα διαθέτει μια πλήρη κατάταξη των διαφόρων τίτλων Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στα 8 επίπεδα, με αποτέλεσμα να διευκολύνεται η μετακίνηση εργαζομένων από και προς την Ελλάδα.

     

    Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλο, για πρώτη φορά στην Ελλάδα «διαμορφώνουμε το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, με την ανάπτυξη του οποίου διασφαλίζεται η ύπαρξη ενός συνεκτικού και κατανοητού συστήματος κατάταξης όλων των προσόντων, δηλαδή των τίτλων σπουδών, οι οποίοι απονέμονται στη χώρα μας.

     

    Υπηρετώντας την αρχή της διαφάνειας του εκπαιδευτικού συστήματος στο σύνολό του, το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο η μάθηση μπορεί να συνδέεται με την απασχόληση και τη σταδιοδρομία. Υπό το πρίσμα της κοινής ευρωπαϊκής στρατηγικής ''Ευρώπη 2020'', η οποία στοχεύει στην έξυπνη, βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη, το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων και η αντιστοίχισή του με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων προσφέρει ένα εργαλείο ''μετάφρασης'' και συγκρισιμότητας των προσόντων».

     

    Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=63975665





    KF

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    topografeas

    Δημοσιεύτηκε

    Είστε απίστευτοι.... Είμαι  υπότροφος ΙΚΥ, άριστη σαν επαγγελματίας τοπογράφος μηχανικός, Έκανα μεταπτυχιακό, άλλα τελείωσα ΤΕΙ με βαθμό 8 . Δλδ δεν έχω κάνει πράγματα ισάξια με έναν απόφοιτο του Πολυτεχνείου??? Τους φραγκατους όμως που με βαθμό 3,4 πήγαν στην Αγγλία, την Ιταλία και την Γερμανία τους αναγνωρίζετε σαν ισάξιους!!! Παρότι τελείωσαν  " technological university of.......""""!!!!!! Υποκρισία στο φούλ...... Άσε που το κόμπλεξ έχει φτάσει στο Θεό!!!!! Νοιώθετε αμήχανα που πολλοί από εμάς σκαμπάζουμε περισσότερα από εσάς????

     

    Γιατί εξανίστασαι; Μόνο και μόνο που παθιάζεσαι έτσι χάνεις το όποιο δίκιο σου.

     

    Εγώ προσπαθώ να δω το θέμα αντικειμενικά κι όχι μεροληπτικά, ως διπλωματούχος ΕΜΠ. Αναρωτιέμαι, λοιπόν: από τη στιγμή που οι σπουδές μου ντε φάκτο διαρκούν έναν χρόνο παραπάνω, δεν πρέπει με κάποιον τρόπο ο τίτλος σπουδών μου να είναι έστω και λίγο ανώτερος; Από τη στιγμή που θα κοπιάσω αντικειμενικά παραπάνω (χώρια την όποια ενδογενή δυσκολία των σπουδών, που αυτό δεν θα το θίξω γιατί ας πούμε είναι υποκειμενικό) δεν πρέπει να ανταμειφθώ με κάποιον τρόπο;

     

     Ψυχραιμία χρειάζεται και να βλέπουμε τα πράγματα όπως είναι: δεν συγκρίνω με γιατρούς (6 χρόνια) που είναι άλλο ευαγγέλιο, συγκρίνω παρόμοιες ειδικότητες. Αλλιώς, άμα είναι έτσι να κλείσουμε το Πολυτεχνείο ή τα ΤΕΙ, και να είμαστε όλοι ικανοποιημένοι και χωρίς έριδες. 

     

    Δεν ξέρω πού πάει η κατάσταση των ΕΔ και ποιοι θα είναι οι συσχετισμοί, αλλά πιστεύω πως μερικά πράγματα είναι αυτονόητα όταν μιλούν σκεπτόμενοι και λογικοί άνθρωποι. 

    • Upvote 6
    stayros

    Δημοσιεύτηκε

    @kapnicious Κάποιος δε στα είπε καλά. Στο εξωτερικό το δίπλωμα πολυτεχνείου αναγνωρίζεται ως MEng λόγω των αυξημένων ECTS (όσα πολυτεχνεία δίνουν βεβαίωση ECTS...), δεν αναγνωρίζεται σαν μεταπτυχιακός τίτλος όμως. Το πτυχίο ΤΕΙ εξ 'ορισμού είναι BSc, καλώς ή κακώς έτσι είναι.

    • Upvote 2
    project.breeze

    Δημοσιεύτηκε

    1. Κλείσιμο των όμοιων σχολών ή συγχώνευσή τους

    2. Εξετάσεις τύπου ΔΟΑΤΑΠ για όλους εμάς τους ΤΕ ώστε να γίνει ισοτίμηση με τους Διπλ.

     

    Νομίζω είναι αρκετά απλό

    • Upvote 3
    dimitris1885

    Δημοσιεύτηκε

    η πολυτεχνική Σχολή του ΔΠΘ δίνει βεβαίωση Master λογικά MEng σε πια κατηγορία είναι;

    katie

    Δημοσιεύτηκε

    Είστε απίστευτοι.... Είμαι  υπότροφος ΙΚΥ, άριστη σαν επαγγελματίας τοπογράφος μηχανικός, Έκανα μεταπτυχιακό, άλλα τελείωσα ΤΕΙ με βαθμό 8 . Δλδ δεν έχω κάνει πράγματα ισάξια με έναν απόφοιτο του Πολυτεχνείου??? Τους φραγκατους όμως που με βαθμό 3,4 πήγαν στην Αγγλία, την Ιταλία και την Γερμανία τους αναγνωρίζετε σαν ισάξιους!!! Παρότι τελείωσαν  " technological university of.......""""!!!!!! Υποκρισία στο φούλ...... Άσε που το κόμπλεξ έχει φτάσει στο Θεό!!!!! Νοιώθετε αμήχανα που πολλοί από εμάς σκαμπάζουμε περισσότερα από εσάς????

     

    Έχω κάποιες απορίες, και τις παραθέτω χωρίς καμία διάθεση αντιπαράθεσης, αλλά με διάθεση συζήτησης:

     

    Τι εννοείς με την ερώτηση αν έχεις κάνει πράγματα ισάξια με έναν απόφοιτο πολυτεχνείου; Όταν το πρόγραμμα σπουδών δύο τμημάτων είναι διαφορετικά, τότε είναι διαφορετικές και οι σπουδές, σωστά; Με ποιο κριτήριο ορίζεις το "ισάξια";

     

    Τους απόφοιτους Αγγλίας κλπ, προσωπικά δεν ξέρω κανέναν μηχανικό που να τους αναγνωρίζει ως ισάξιους. Έχεις εσύ κάποιον στο μυαλό σου; Εκτός φυσικά από αυτούς των επιτροπών του ΔΙΚΑΤΣΑ και του ΤΕΕ.

    Που και πάλι στην περίπτωση των εξ Αγγλίας δεν τίθεται κάποιο άλλο θέμα από αυτό του προγράμματος σπουδών. Η εκπαίδευση που έχεις στα τρία χρόνια σπουδών δεν μπορεί να είναι η ίδια με αυτή των πέντε χρόνων.

    Άρα για ποια υποκρισία μιλάμε; Για του κράτους; Τότε συμφωνώ. Για των υπόλοιπων μηχανικών με πτυχίο Ελληνικού Πολυτεχνείου; Προσωπικά θα διαφωνήσω.

     

    Τέλος, όταν μιλάς για κόμπλεξ και "σκάμπασμα", θα ήθελα ειλικρινά να μου πεις με ποιο τρόπο τεκμηριώνεις τη δήλωσή σου ότι όλοι οι μηχανικοί ΤΕ έχουν καλύτερη αντίληψη και ικανότητες από όλους τους μηχανικούς ΠΕ; Νομίζω ότι είναι εντελώς ισοπεδωτικό και άδικο για ανθρώπους που έχουν προσπαθήσει για κάτι ακριβώς όπως έχεις κάνει κι εσύ.

     

    Και μια άλλη απορία που την έχω καιρό τώρα... για ποιο λόγο πρέπει να υπάρχουν σχολές με ίδιο ακριβώς αντικείμενο αλλά με διαφορετικά κριτήρια εισαγωγής και εξαγωγής και διαφορετική διάρθρωση σπουδών; Ποιος ο λόγος να έχω ένα πτυχίο Ηλεκτρολόγου Μηχανικού από πολυτεχνείο 5ετούς φοίτησης με γνωστή βάση εισαγωγής και να έχω ακριβώς τα ίδια επιστημονικά και επαγγελματικά δικαιώματα με έναν Ηλεκτρολόγο ΤΕ; Δεν σημαίνει για κανένα λόγο ότι είμαι εξυπνότερη ή ικανότερη από τον συνάδελφο του ΤΕΙ, αλλά πραγματικά ποια λογική υπάρχει στη συγκεκριμένη κατάσταση; Και δεν είναι ρητορικό το ερώτημα!

    Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι ότι εξυπηρετούνται μικροπολιτικά συμφέροντα και όχι συμφέροντα της επιστημονικής κοινότητας ή των επαγγελματικών κλάδων. Αν υπάρχουν παράμετροι που δεν έχω σκεφτεί, θα ήθελα πολύ να αναφερθούν ώστε να γίνει μια εποικοδομητική συζήτηση.

    • Upvote 4
    atsalovergas

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    η πολυτεχνική Σχολή του ΔΠΘ δίνει βεβαίωση Master λογικά MEng σε πια κατηγορία είναι;

     

     

    Δυστυχώς αυτό το χαρτί δεν έχει καμία νομική ισχύ,μπορείς να απευθυνθείς και στο υπουργείο παιδείας προς επιβεβαίωση, Τα MEng του εξωτερικού συνήθως είναι 4ετή (τα οποία δίνουν μόνο το δικαίωμα να δώσεις εξετάσεις,για να γίνεις chartered eng.),αλλά δεν έχουν καμία σχέση με τα μάστερ. Πιστεύω πως είναι προς το συμφέρον και των μηχανικών ΠΕ,η αναπροσαρμογή του προγράμματος σπουδών σε 3+2 έτη. Οι μηχανικοί απόφοιτοι ελληνικών σχολών,είναι ικανότατοι σε σχέση με τον ανταγωνσμό στο εξωτερικό και είναι κρίμα,τουλάχιστον μισθολογικά,οι 5ετείς σπουδές να μην αντικατοπτρίζουν επίπεδο MSc.

    Edited by atsalovergas
    • Upvote 1
    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    H πλάκα είναι ότι στην Κύπρο έχουν τώρα 2 4ετή τμήματα ΠΜ , ένα στο Πανεπιστήμιο και ένα στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο .

     

    Εδώ τι να παίζει άραγε ? 

     

    https://www.ucy.ac.cy/cee/el/

    http://www.cut.ac.cy/ceg/

     

    Αλλά και μηχανολόγους και ηλεκτρολόγους 

    • Upvote 1
    mmpampiss

    Δημοσιεύτηκε

    Λοιπόν ας καταργήσουν τα ΤΕΙ να τελειώνουμε. Θέλω κάποιος να μου δώσει ένα  σοβαρό επιχείρημα ύπαρξης τους, σκεπτόμενος το κόστος λειτουργίας τους, τα προβληματα που δημιουργούνται στα επαγγελματικά δικαιώματα και την υπερφόρτωση της μικρής μας αγοράς με πτυχιούχους.

    • Upvote 2
    stayros

    Δημοσιεύτηκε

    Ποιος ο λόγος να έχω ένα πτυχίο Ηλεκτρολόγου Μηχανικού από πολυτεχνείο 5ετούς φοίτησης με γνωστή βάση εισαγωγής και να έχω ακριβώς τα ίδια επιστημονικά και επαγγελματικά δικαιώματα με έναν Ηλεκτρολόγο ΤΕ; 

     

    Να στο θέσω αλλιώς; Ποιος ο λόγος να έχω ένα πτυχίο Ηλεκτρολόγου Μηχανικού από ΤΕΙ 4ετούς φοίτησης με γνωστή βάση εισαγωγής και να μην καθόλου ή να έχω χειρότερα/λιγότερα επιστημονικά και επαγγελματικά δικαιώματα με έναν Ηλεκτρολόγο 3ετούς φοίτησης σε κωλέγιο της Ομόνοιας ή Βουλγαρίας; 

    • Upvote 2
    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Θέλει γενικότερο μάζεμα το σύστημα και ο διάλογος κουφών που υπάρχει δεκαετίες τώρα δεν οδηγεί σε σωστές λύσεις .

     

    Το πρόβλημα ξεκινάει με την άρνηση των πολυτεχνείων να εφαρμόσουν την Μπολώνια και τις πιστωτικές μονάδες .

    Το ίδιο και οι γεωπονικές .

     

    Λογική στρουμφοχωριού .

    • Upvote 1



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.