Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων: Ενα βήμα πιο κοντά τα πτυχία ΑΕΙ - ΤΕΙ


    Σε οκτώ επίπεδα θα περιγράφεται πλέον η κατάταξη των πτυχίων που παρέχουν τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, προκειμένου η Ελλάδα να εναρμονιστεί με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων.

     

    Η πρόταση για την κατάταξη σε 8 επίπεδα έγινε δεκτή από την ΕΕ και υπολείπονται ορισμένες τεχνικές λεπτομέρειες, οι οποίες θα οριστικοποιηθούν το επόμενο διάστημα. Το σημαντικό είναι ότι τα πτυχία των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ εντάσσονται στο ίδιο επίπεδο (στο 6), κάτι που ζητούσαν οι διοικήσεις των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων.

     

    Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων είναι ένα πλαίσιο αναφοράς προσανατολισμένο στα μαθησιακά αποτελέσματα, που επιτρέπει την ταξινόμηση (επαγγελματικών, ακαδημαϊκών κ.ά.) προσόντων κατά επίπεδα. Στην πράξη λειτουργεί ως ένας μηχανισμός «μετάφρασης» των προσόντων που αποκτούν εκπαιδευόμενοι και εργαζόμενοι. Με τον όρο «προσόντα» στην ορολογία του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων εννοούμε πτυχία, διπλώματα, τίτλους σπουδών που προέρχονται τόσο από το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα όσο και από δραστηριότητες που εντάσσονται στη μη τυπική και άτυπη μάθηση και έχουν πιστοποιηθεί ως προς το περιεχόμενό τους.

     

    Η κατάταξη των πτυχίων για τη χώρα μας γίνεται ως εξής:

     

    Επίπεδα 1, 2 και 3 είναι απολυτήρια δημοτικού, γυμνασίου - λυκείου και σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης αντίστοιχα. Ακολουθούν: Επίπεδο 5 -Πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας Επιπέδου 4 ΕΠΑΛ. -Δίπλωμα Επαγγελματικής Ειδικότητας Επιπέδου 4 ΙΕΚ. -Δίπλωμα/Πτυχίο Ανωτέρας Σχολής). Επίπεδο 6 (BACHELOR'S DEGREE) -Πτυχίο Πανεπιστημίου -Πτυχίο ΤΕΙ. -Πτυχίο Ανώτατης Εκπαίδευσης (πολυτεχνικές, γεωπονικές σχολές). Επίπεδο 7 (MASTER'S DEGREE). Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης. Επίπεδο 8 (DOCTORATE) Διδακτορικό Δίπλωμα. Η κατάταξη αυτή είναι εναρμονισμένη με τα όσα έχουν τηρηθεί κατά τη σύνταξη του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων (EQF) και έχουν ενσωματωθεί σε αυτό.

     

    Διευκόλυνση

     

    Με τη ρύθμιση αυτή η χώρα μας θα διαθέτει μια πλήρη κατάταξη των διαφόρων τίτλων Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στα 8 επίπεδα, με αποτέλεσμα να διευκολύνεται η μετακίνηση εργαζομένων από και προς την Ελλάδα.

     

    Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλο, για πρώτη φορά στην Ελλάδα «διαμορφώνουμε το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, με την ανάπτυξη του οποίου διασφαλίζεται η ύπαρξη ενός συνεκτικού και κατανοητού συστήματος κατάταξης όλων των προσόντων, δηλαδή των τίτλων σπουδών, οι οποίοι απονέμονται στη χώρα μας.

     

    Υπηρετώντας την αρχή της διαφάνειας του εκπαιδευτικού συστήματος στο σύνολό του, το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο η μάθηση μπορεί να συνδέεται με την απασχόληση και τη σταδιοδρομία. Υπό το πρίσμα της κοινής ευρωπαϊκής στρατηγικής ''Ευρώπη 2020'', η οποία στοχεύει στην έξυπνη, βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη, το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων και η αντιστοίχισή του με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων προσφέρει ένα εργαλείο ''μετάφρασης'' και συγκρισιμότητας των προσόντων».

     

    Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=63975665





    KF

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Γιατί θεωρείται όλοι οι απόφοιτοι ΑΕΙ/ΤΕΙ έχουν προσόντα για να βρουν εργασία εκτός χώρας? Μάλλον το αντίθετο εκτός και αν αναπαράγεται δημοσιογραφία της κακιάς ώρας που δεν έχει ουδεμία σχέση με την πραγματικότητα. 

    Link to comment
    Share on other sites

    Πολύ καλές αναλύσεις από όλους. Όμως, η Τεχνολογική εκπαίδευση έχει θέση και μέλλον στην ανώτατη βαθμίδα σπουδών της Ελλάδας? Προσωπική μου άποψη είναι ότι στο μέλλον θα υπάρξει περαιτέρω συρρίκνωση Ιδρυμάτων της Δημόσιας Ανώτατης εκπαίδευσης(επέκταση διδάκτρων) με ταυτόχρονη συμμετοχή νέων ιδιωτικών Πανεπιστημίων και ισχυροποίηση του ρόλου των ΙΕΚ στην μέση εκπαίδευση και παραγωγή.

     

    Μπορεί ναι, μπορεί και όχι. Δίδακτρα δεν μπορούν να μπουν στην Ελλάδα διότι α) ποιος θα εγγυηθεί τα δάνεια που θα δοθούν στους φοιτητές και β) η πιθανότητα αποπληρωμής είναι εξαιρετικά μικρή. Τα περί δωρεάν παιδείας και άλλων πτηνών τα αφήνω στην άκρη. Το βασικό πρόβλημα των διδάκτρων είναι ότι δεν υπάρχουν τα παραπάνω.

     

    Για το β). Ας πούμε ότι πληρώνεις 5000Ε ετησίως και άρα θέλεις 20000Ε για μια σχολή γενικού περιεχομένου. Με τον βασικό μισθό στα 500Ε, το δικαστήριο θα κρίνει ότι μπορείς να πληρώνεις 20Ε τον μήνα ή 240 τον χρόνο για 83,3 χρόνια.

     

    Για να δουλέψει η λογική των διδάκτρων θα πρέπει να ορισθεί στα 600-1000Ε ετησίως. Μια απεργία ΑΔΕΔΥ 7 ημερών στοιχίζει 1,2 δις και άρα άνθρακας ο θησαυρός των διδάκτρων. Μέχρι να περάσεις το νομοσχέδιο θα έχεις χάσει όσα χρήματα θα εισπράξεις σε 10 χρόνια από απεργίες.

     

    Πάμε τώρα στα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Απευθύνεσαι σε μια αγορά ανθρώπων που έχει χρήματα. κατ ελάχιστον +80000Ε ετησίως φανερά. Αυτοί, όσοι είναι δεν περιμένουν από τα ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα.  Καταρχήν θα τους πιάσουν τεκμήρια και άρα τζίφος πάλι.  

    Link to comment
    Share on other sites

    Πουθενά στον κόσμο και για κανέναν είτε έχει διπλώματα και παπλώματα είτε έχει βγάλει το δημοτικό, δεν υπάρχει προσύμφωνο με την εργασία. Εκτός αν μιλάμε για οικογενειακή επιχείρηση που και εκεί θα πρέπει να βάλει κανείς την προσωπική του σφραγίδα. Το εξωτερικό που έχει γίνει της μόδας λόγω ΜΜΕ κυρίως δεν είναι για όλους

     

     

    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Link to comment
    Share on other sites

    Αναφέρεις παθογένειες τις τριτοβάθμιας εκπαίδευσης γενικότερα.Το ξαναλέμε: Αναφέρομαι στη βάση για να θεωρηθεί μια σχολή ΑΕΙ. Για να θεωρηθεί λοιπόν μια σχολή ως ΑΕΙ πρέπει να διαθέτει σε όλα τα μαθήματα διδάκτορες καθηγητές και σε όλη την διδακτική διαδικασία να μην υπεισέρχονται άλλοι δευτερεύοντες εκτός των μεταπτυχιακών (υποψήφιων διδακτόρων) φοιτητών. Ότι ακριβώς γίνεται στην Ευρώπη εδώ και πολλά πολλά πολλά χρόνια. Οι κομματικοί βοηθοί που αναφέρθηκα δεν είναι υποψήφιοι διδάκτορες, αλλά απλοί απόφοιτοι ΤΕΙ με κομματικά προσόντα.  Εγώ προφανώς δεν μπορώ να εκφέρω προσωπική γνώμη για το ΤΕΙ Πειραιά...Δεν είπα τίποτε ειδικά για το ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΆ. Μίλησα μόνο για εκείνη την "ιστορική" απεργία των καθηγητών ΤΕΙ, που έλαβε χώρα σε όλες τις σχολές του κέντρου, και - το συμπληρώνω τώρα - είχε και πανελλαδικό χαρακτήραΕπίσης θεωρώ πολύ αξιόλογο όργανο την ΑΔΙΠ μόνο και μόνο επειδή οι επιτροπές αξιολογήσεων αποτελούνται από καθηγητές πανεπιστημίων του εξωτερικού που διακατέχονται από άλλη νοοτροπία και δεν έχουνε συμφέροντα εδώ, δεν καταλαβαίνω όμως γιατί την απαξιώνεις. Διότι είναι μια ομάδα γραφειοκρατών που συγγράφουν και συλλέγουν χαρτιά απ' όλες τις σχολές χωρίς να έχουν ιδέα το γίνεται μέσα σ' αυτές.

     Οι παθογένειες των ΑΕΙ και ΤΕΙ, ή των ΑΤΕΙ, ή των πρώην ΤΕΙ και νυν ΑΕΙ, το ίδιο μου κάνει, είναι άλλο πράγμα. Έχει να κάνει με τους ανενεργούς διδάκτορες (πήραμε μια θεσούλα και αράξαμε), τους κομματικούς διδάκτορες (ο ήλιος ο πράσινος...ο πυρσός...κλπ) τους κληρονομικούς διδάκτορες (μεγαααάάάλη πληγή αυτή), τα ψευτοδιδάκτορες κλπ κλπ κλπ. 

    Πολύ καλές αναλύσεις από όλους. Όμως, η Τεχνολογική εκπαίδευση έχει θέση και μέλλον στην ανώτατη βαθμίδα σπουδών της Ελλάδας? 

    Θα έπρεπε να ρωτάς το γιατί η Τεχνολογική Εκπαίδευση δεν συμπεριλήφθηκε τόσα χρόνια στην ανώτατη βαθμίδα σπουδών και ποιοι ήταν αυτοί που έπαιξαν ταμπούρλο στην πλάτη μας. Αλλά επειδή αυτή η ερώτηση έχει επικρατήσει να απαντιέται σε αυτό το φόρουμ μόνο με συντεχνιακά κριτήρια, βαρεθήκαμε και δεν τη συζητούμε. Είχε επικρατήσει η δικτατορία των "Σταύρων" και όποιος προσπαθούσε να αναδείξει τις ευθύνες μια συγκεκριμένης πολιτικής ηγεσίας του παρελθόντος, μαζευόντουσαν και τον κοκκινίζανε μπουλουκιδόν και αναπολόγητο... :mrgreen:  

    Γιατί θεωρείται όλοι οι απόφοιτοι ΑΕΙ/ΤΕΙ έχουν προσόντα για να βρουν εργασία εκτός χώρας? 

    Οι απλοί απόφοιτοι σίγουρα όχι. Δεν έχουν τη δυνατότητα ούτε εδώ ν' απασχοληθούν. Για να δουλέψει κάποιος στο εξωτερικό πρέπει να έχει εργασιακή εμπειρία διότι εκεί θα τον πάρουν...για να δουλέψει...όχι για να τον μάθουν να δουλεύει.

    Edited by Konstantinos IB
    Link to comment
    Share on other sites

    Επίσης θεωρώ πολύ αξιόλογο όργανο την ΑΔΙΠ μόνο και μόνο επειδή οι επιτροπές αξιολογήσεων αποτελούνται από καθηγητές πανεπιστημίων του εξωτερικού που διακατέχονται από άλλη νοοτροπία και δεν έχουνε συμφέροντα εδώ, δεν καταλαβαίνω όμως γιατί την απαξιώνεις.

     

    Ο λόγος είναι γνωστός και είναι ίδιος για όλους που απαξιώνουν την ΑΔΙΠ. Δεν είναι του συστήματος. Δεν αποτελείται από λαμόγια καθηγητάδες που αλληλοευλογούν τα γένια τους και έτσι μαθαίνουμε αλήθειες. Πως αλλιώς θα μαθαίναμε ότι σε 2 πολυτεχνικά τμήματα έδιναν ΜΟΝΟ 10 στις διπλωματικές εργασίες; Ποιος τολμούσε τόσα χρόνια να μιλήσει ανοικτά για αλληλοεπικαλύψεις μαθημάτων στα 5ετή προγράμματα σπουδών; Επειδή ακριβώς ασχολούνται σοβαρά με το αντικείμενο τους και θίγουν κακώς κείμενα δεκαετιών για αυτό πρέπει να απαξιωθούν με κάθε τρόπο...

    Link to comment
    Share on other sites

    Δυστυχως ή ευτυχως ο κος Ροδόπουλος γραφει πικρες αλήθειες που ισως και κανουν πολλους να νιωθουν άβολα. Συμφωνω με το 99% των γραφομενων του. Περισσότερο και απο τα στριγκ της λαϊκης, τα μεταπτυχιακα απο τους έλληνες (το "ε" με μικρο..) έχουν απαξιωθεί λόγω του εντελως λάθος τροπου επιλογης τους (="ελα μωρε, να κανω ενα μαστερ γιατι δεν εχω και αλλη επιλογη..."). 

     

    Εξαιρετικό δε το παράδειγμα με τους ευκαταστατους γονεις και την κόρη....Αν δεν γέλασα... :lol:

     

    Συμφωνω απολυτα με τον Didonis και να μπει με καποιο τροπο η συγκεκριμενη αναρτηση του κ.Ροδοπουλου ως 1η απαντηση σε αυτους που ρωτουν για μεταπτυχιακα... Βεβαια όχι οτι πραγματικα μπορει να αλλαξει τροπο σκεψης κάποιος... :sad:

    Link to comment
    Share on other sites

    Συμφωνω απολυτα με τον Didonis και να μπει με καποιο τροπο η συγκεκριμενη αναρτηση του κ.Ροδοπουλου ως 1η απαντηση σε αυτους που ρωτουν για μεταπτυχιακα... 

    Ωραία! Να ονομάσουμε και το νήμα "Ροδόπουλος" και να τελειώνουμε...lol  :lol:. Στο κάτω - κάτω μια κουβέντα είπε ο άνθρωπος και σε άλλη κατεύθυνση.

    Αν ο φατριασμός, ο "ξερολισμός" και τα "μαγαζάκια" δεν αφήνουν να αποκομίσουμε από τη συζήτηση αυτή κάτι χρήσιμο, θα το ρίξουμε στην καταδίκη των μεταπτυχιακών. 

    Για άλλη μια φορά όμως, μας διέφυγε μια μικρή λεπτομέρεια:

    Διευκόλυνση

    Με τη ρύθμιση αυτή η χώρα μας θα διαθέτει μια πλήρη κατάταξη των διαφόρων τίτλων Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στα 8 επίπεδα, με αποτέλεσμα να διευκολύνεται η μετακίνηση εργαζομένων από και προς την Ελλάδα.

    Και άλλη μία:

    Ότι οι αξιολογήσεις πλέον στο δημόσιο γίνονται με βάση αυτό το...Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων. Ήδη οι πρώτες έγιναν και το παιχνίδι δεν το κέρδισαν τα επαγγελματικά προσόντα (οι μελέτες και το πόσο επιτυχείς ήταν αυτές, πόσο δαπανηρές, τι προβλήματα έλυσαν, τι λάθη έγιναν, οι επιβλέψεις, οι υπογραφές υπευθυνότητας κλπ κλπ κλπ), αλλά τα μεταπτυχιακά. Ας είναι άχρηστος, ας μη δουλεύει, ας παράγει γραφειοκρατία, ας μην έχει σοβαρή συμμετοχή σε έργα.

    Όλοι οι "ημέτεροι" είχαν ενημερωθεί εδώ και χρόνια για την εξέλιξη αυτή και φρόντισαν να λάβουν από πριν τα μεταπτυχιακά τους, (οτιδήποτε μεταπτυχιακά) για να εξασφαλίσουν την πολυπόθητη θεσούλα.

    Το συζητούσαμε και παλαιότερα το ότι τα τελευταία χρόνια είχε ανέβει η συμμετοχή στα μεταπτυχιακά και γελάγαμε...

     

    Γελάστε, γελάστε...

    Edited by Konstantinos IB
    Link to comment
    Share on other sites

    Λογικότατο αφού 7/10 μπάινει σε κάποια σχολή τι περίμενες σε μία χώρα που δεν μπορεί να αποροφήσει ούτε το 1/3 από αυτούς? Χαίρονται οι ταβερνιάριδες και οι ιδιοκτήτες, οι καθηγητάδες βλέπουν λαό στις αίθουσες, οι μανάδες είναι υπερήφανες και ο ΟΑΕΔ ετοιμάζει τις μελλοντικές λίστες. Και η κουτσή μαρία κάτι έχει τελειώσει έτσι για το και καλά...

    Edited by ikaros13
    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.