Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων: Ενα βήμα πιο κοντά τα πτυχία ΑΕΙ - ΤΕΙ


    Σε οκτώ επίπεδα θα περιγράφεται πλέον η κατάταξη των πτυχίων που παρέχουν τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, προκειμένου η Ελλάδα να εναρμονιστεί με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων.

     

    Η πρόταση για την κατάταξη σε 8 επίπεδα έγινε δεκτή από την ΕΕ και υπολείπονται ορισμένες τεχνικές λεπτομέρειες, οι οποίες θα οριστικοποιηθούν το επόμενο διάστημα. Το σημαντικό είναι ότι τα πτυχία των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ εντάσσονται στο ίδιο επίπεδο (στο 6), κάτι που ζητούσαν οι διοικήσεις των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων.

     

    Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων είναι ένα πλαίσιο αναφοράς προσανατολισμένο στα μαθησιακά αποτελέσματα, που επιτρέπει την ταξινόμηση (επαγγελματικών, ακαδημαϊκών κ.ά.) προσόντων κατά επίπεδα. Στην πράξη λειτουργεί ως ένας μηχανισμός «μετάφρασης» των προσόντων που αποκτούν εκπαιδευόμενοι και εργαζόμενοι. Με τον όρο «προσόντα» στην ορολογία του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων εννοούμε πτυχία, διπλώματα, τίτλους σπουδών που προέρχονται τόσο από το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα όσο και από δραστηριότητες που εντάσσονται στη μη τυπική και άτυπη μάθηση και έχουν πιστοποιηθεί ως προς το περιεχόμενό τους.

     

    Η κατάταξη των πτυχίων για τη χώρα μας γίνεται ως εξής:

     

    Επίπεδα 1, 2 και 3 είναι απολυτήρια δημοτικού, γυμνασίου - λυκείου και σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης αντίστοιχα. Ακολουθούν: Επίπεδο 5 -Πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας Επιπέδου 4 ΕΠΑΛ. -Δίπλωμα Επαγγελματικής Ειδικότητας Επιπέδου 4 ΙΕΚ. -Δίπλωμα/Πτυχίο Ανωτέρας Σχολής). Επίπεδο 6 (BACHELOR'S DEGREE) -Πτυχίο Πανεπιστημίου -Πτυχίο ΤΕΙ. -Πτυχίο Ανώτατης Εκπαίδευσης (πολυτεχνικές, γεωπονικές σχολές). Επίπεδο 7 (MASTER'S DEGREE). Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης. Επίπεδο 8 (DOCTORATE) Διδακτορικό Δίπλωμα. Η κατάταξη αυτή είναι εναρμονισμένη με τα όσα έχουν τηρηθεί κατά τη σύνταξη του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων (EQF) και έχουν ενσωματωθεί σε αυτό.

     

    Διευκόλυνση

     

    Με τη ρύθμιση αυτή η χώρα μας θα διαθέτει μια πλήρη κατάταξη των διαφόρων τίτλων Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στα 8 επίπεδα, με αποτέλεσμα να διευκολύνεται η μετακίνηση εργαζομένων από και προς την Ελλάδα.

     

    Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλο, για πρώτη φορά στην Ελλάδα «διαμορφώνουμε το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, με την ανάπτυξη του οποίου διασφαλίζεται η ύπαρξη ενός συνεκτικού και κατανοητού συστήματος κατάταξης όλων των προσόντων, δηλαδή των τίτλων σπουδών, οι οποίοι απονέμονται στη χώρα μας.

     

    Υπηρετώντας την αρχή της διαφάνειας του εκπαιδευτικού συστήματος στο σύνολό του, το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο η μάθηση μπορεί να συνδέεται με την απασχόληση και τη σταδιοδρομία. Υπό το πρίσμα της κοινής ευρωπαϊκής στρατηγικής ''Ευρώπη 2020'', η οποία στοχεύει στην έξυπνη, βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη, το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων και η αντιστοίχισή του με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων προσφέρει ένα εργαλείο ''μετάφρασης'' και συγκρισιμότητας των προσόντων».

     

    Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=63975665





    KF

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Η Ελλάδα απο το 2007 μέχρι σήμερα δεν έχεις δώσει στην ΕΕ τα απαραίτητα στατιστικά στοιχεία ώστε να συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα που μιλάμε στο νήμα αυτό. Το 2012 δόθηκαν αποκλειστικά ελάχιστα στοιχεία δηλώνοντας για άλλη μια φορά την αδυναμία λόγω περιορισμού προσλήψεων να γίνει η στατιστική αξιολόγηση.  Εκ του αποτελέσματος, στις αναφορές της ΕΕ η Ελλάδα λαμβάνει μέρος είτε με τα στοιχεία του 2007 είτε με αστερίσκο. Πιθανότατα να υπάρχουν σκοπιμότητες, πιθανότατα να υπάρχουν προβλήματα προσωπικού ή και τα 2. Το σίγουρο είναι ότι η Ελλάδα θα πάρει παράταση από το πρόγραμμα για πολλά χρόνια και δεν θα προβεί στις νομοθετικές ρυθμίσεις που απαιτούνται. Είναι πάγια τακτική των κυβερνήσεων να καθυστερούν όταν υποχρεωτικές Ευρωπαϊκές δεσμεύσεις απαιτούν νομοθετικές αλλαγές με μεγάλο πολιτικό κόστος.  Για τον λόγο αυτό δεν έκανα κανένα σχολιασμό επί του θέματος και δεν υποστήριξα την πιθανή αισιοδοξία που δημιουργήθηκε από τον τίτλο του άρθρου που δυστυχώς για άλλη μια φορά αποδεικνύει τα βασικά προβλήματα της δημοσιογραφίας. Η μετακίνηση εργαζομένων στην ΕΕ σκοντάφτει και στο σκόπελο των συνταξιοδοτικών ταμείων. Ενω πλέον σε πολλές χώρες της ΕΕ, μεταφέρονται ένσημα ώστε ο εργαζόμενος να μην χάσει τα χρόνια εργασίας στην ΕΕ ασχέτως σε ποια χώρα εργάζεται, η Ελλάδα έχει πάρει παράταση μέχρι το 2018 και θα την επεκτείνει μέχρι το 2022. Απο την μια λοιπόν το οικονομικό κόστος που πλέον θέτει τα ταμεία σε άμεση κατάρρευση και απο την άλλη το πολιτικό κόστος με τα επαγγελματικά δικαιώματα, ωθούν την Ελλάδα σε μόνιμες παρατάσεις, που όμως τελειώνουν υποχρεωτικά το 2022.

     

    Το 2021 λοιπόν η Ελλάδα θα αποφασίσει αν θα διατηρήσει τα ΤΕΙ εν ζωή, αν θα τα κλείσει με συγχωνεύσεις ή και με προεδρικό διάταγμα στα πλαίσια κάποιου μνημονίου. Το 2021 θα είναι πολύ δύσκολη χρονιά για το Υπουργείο και ο πολιτικός που θα το αναλάβει με το ζόρι θα είναι αναλώσιμος πολιτικά.

    Link to comment
    Share on other sites

    Μέχρι το 2021 αν η κατάσταση παραμένει ίδια , θα έχει αλλάξει εντελώς πολιτικές ιδέες ο Ελληνας , διότι θα έχει διαπιστώσει ότι τελικά τα λεφτόδεντρα δεν υπάρχουν .

    Link to comment
    Share on other sites

    Μέχρι το 2021 αν η κατάσταση παραμένει ίδια , θα έχει αλλάξει εντελώς πολιτικές ιδέες ο Ελληνας , διότι θα έχει διαπιστώσει ότι τελικά τα λεφτόδεντρα δεν υπάρχουν .

     

    Θα συμβεί με μαθηματική ακρίβεια το ακριβώς αντίθετο. Η διαπίστωση έχει γίνει ήδη. Η πλειονότητα νιώθει χαμένη. Η μειονότητα θεωρεί ότι πλέον είναι υποχρέωση της πλειονότητας να της διασφαλίσει τα προς το ζην ανεξαρτήτου κόστους. Δυστυχώς βλέπεις τα πράγματα πολύ πιο απλοϊκά απο ότι είναι. Προφανώς δεν σε κατηγορώ σε καμία περίπτωση. Το εκπαιδευτικό μας σύστημα όπως έχει διαμορφωθεί κινείτε σε 2 βασικούς άξονες αναδιανομής πλούτου και δημιουργίας θέσεων εργασίας. Απο την μια έχουμε τα φροντιστήρια και την παραπαιδεία και από την άλλη την μεταφορά πλούτου στην περιφέρεια απο τα αστικά κέντρα. Συνολικά 350000-400000 άνθρωποι ζουν σε ποσοστό απο 30-100% απο την διαδικασία αυτή.  

     

    Εδω και 4 χρόνια παρατηρείται το εξής φαινόμενο. Τα αστικά κέντρα αδυνατούν να τροφοδοτήσουν με πλούτο την περιφέρεια μέσω των σπουδών. Πόλεις όπως η Πάτρα, τα Ιωάννινα, η Τρίπολη, κλπ εμφανίζουν ήδη σοβαρότατα προβλήματα έλλειψης χρηματικών πόρων. Το πρόβλημα είναι ακόμα πιο ουσιαστικό στα νησιά (εκτός Κρήτης). Τα αποτελέσματα λοιπόν στην παιδεία προαναγγέλλουν οχι απλά την έλλειψη του λεφτόδεντρου αλλα ταυτόχρονα και την έναρξη μιας πληθυσμιακής ανατροπής. Με την ταυτόχρονη μείωση σχολείων τόσο λόγω περιορισμού δαπανών αλλά και περιορισμού γεννήσεων (ας μην ξεχνάμε ότι τα παιδιά της πρώτης δημοτικού σήμερα είναι 100% γενιά της κρίσης) μια μεγάλη μερίδα της περιφέρειας θα βρεθεί εκτός του συστήματος αυτού και μάλιστα με αδυναμία εξεύρεσης λύσης. Η μετακίνηση στις μεγάλες πόλεις θα είναι αδύνατη αλλά και η παραμονή στην περιφέρεια εξαιρετικά δύσκολη. Το αδιέξοδο αυτό θα οδηγήσει πολλούς ανθρώπους στα πλοκάμια της ακροδεξιάς και σε ένα νέο "λεφτόδεντρο". 

     

    Οι Ελληνες σήμερα πληρώνουν κάθε λάθος και τερατούργημα που έχει γίνει σε αυτό τον τόπο απο την ίδρυση του κράτους. Ο λογαριασμός είναι ακόμα στην αρχή. Το 2021, δεν θα γιορτάσουμε την ανεξαρτησία της χώρας αλλά ένα μεγάλο μέρος του λογαριασμού. Η παιδεία ακολουθεί την υγεία. Πλέον η ελευθερία θα βρίσκετε αποκλειστικά στην μετανάστευση. Στην Ελλάδα θα υπάρχει μόνο ο θάνατος. 

     

    Δεν είμαι ούτε αισιόδοξος ούτε απαισιόδοξος. Βασικό μου προτέρημα σαν μηχανικός είναι να καταλαβαίνω το πρόβλημα, στο μέγιστο δυνατό ποσοστό για να το λύσω με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο. Με το λίγο μου μυαλό και τον περιορισμό στα στοιχεία και τις γνώσεις που διαθέτω καταλήγω στο συμπέρασμα ότι η παιδεία λόγω της έμφυτης αδράνειας που έχει σαν χώρος (τα αποτελέσματα επιλογών εμφανίζονται μετά από 10-15 χρόνια) θα αποτελέσει το μεγαλύτερο πρόβλημα για αυτή την χώρα για τα επόμενα πολλά χρόνια. Δυστυχώς στην παιδεία και ιδιαίτερα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ο χρόνος είναι σχετικός και εξαρτάται απο την ταχύτητα που κινούνται άλλες χώρες. Η ΕΕ εδώ και 12 χρόνια έχει ανεβάσει εξαιρετικά του ρυθμούς και οδεύει στην επιλεγμένη εξειδίκευση. Ηδη οι θέσεις εργασίας εκτός Ελλάδος γίνονται πιο απαιτητικές και απομακρύνονται ακόμα περισσότερο απο το επίπεδο των Ελλήνων αποφοίτων. Οι μετανάστες που ήρθαν στην Ελλάδα απο τις πρώην ανατολικές χώρες θεωρήθηκαν αυτόματα ως χείριστοι ασχέτως αν οι περισσότεροι είχαν πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά και πολλοί απο αυτούς είχαν προσόντα καλύτερα απο τους Ελληνες. Δεν μας πείραξε τότε να έχουμε γυναίκες με διδακτορικό να πλένουν σκάλες. Ας ετοιμαστούμε λοιπόν να ζήσουμε τα ίδια. Ας μην μας πιάσει η ηλίθια αντίδραση περι αρχαίας Ελλάδας και Αριστοτέλη. 

     

    Θέλω φίλοι μου να καταλήξω στο συμπέρασμα ότι οι πολιτικές ιδέες και τα λεφτόδεντρα δεν είναι παράμετροι στο πρόβλημα. Η αλλαγή ιδεών και τα χρήματα δεν αλλάζουν το αποτέλεσμα. Μπορούν να μειώσουν τον ρυθμό του αλλά μέχρι εκεί.

    Link to comment
    Share on other sites

    Σιγά βρε Χρήστο με τα διδακτορικά . 20 χρόνια στα γιαπιά δεν είδα κανένα . Λίγοι είχαν τελειώσει το λύκειο . Κάποιες γυναίκες είχαν κάνει επαγγελματικές σχολές , αλλά μέχρι εκεί . Αλλωστε αν είχαν τέτοιες σπουδές θα έφευγαν για αλλού , που θα τους ήθελαν όπως φεύγουν και οι δικοί μας .

     

    Ο κόσμος δεν θα πάει στην ακροδεξιά οικονομικά . Διότι και η ακροδεξιά είναι σοσιαλιστές και κρατιστές . Απλά θα έχει άλλη λογική , όχι αυτή του βολέματος και της πατριδοφοβίας . Αλλωστε μην ξεχνάμε ότι κάποτε και η αριστερά έλεγε , "πρώτοι στα γράμματα , πρώτοι στον αγώνα" . Μετά ήρθε άλλη λογική .

    Link to comment
    Share on other sites

    .... Αλλωστε μην ξεχνάμε ότι κάποτε και η αριστερά έλεγε , "πρώτοι στα γράμματα , πρώτοι στον αγώνα" . Μετά ήρθε άλλη λογική .

    Μόνο ο Φαράκος το έλεγε ως γραμματέας  τότε της ΚΝΕ (νομίζω), παρ ότι είχε περάσει μάλλον τα 40 ως …

    Και φυσικά όλη η πανσπουδαστική στα πηγαδάκια τότε… 

     

    Κάπου λίγο οφφ τοπικ το πάμε ε… 

    Edited by Didonis
    Link to comment
    Share on other sites

    Το 2021 λοιπόν η Ελλάδα θα αποφασίσει αν θα διατηρήσει τα ΤΕΙ εν ζωή, αν θα τα κλείσει με συγχωνεύσεις ή και με προεδρικό διάταγμα στα πλαίσια κάποιου μνημονίου. Το 2021 θα είναι πολύ δύσκολη χρονιά για το Υπουργείο και ο πολιτικός που θα το αναλάβει με το ζόρι θα είναι αναλώσιμος πολιτικά.

    Ας μην βαυκαλιζόμαστε, το 2022 μπορεί να βρει τα ΑΕΙ διαλυμένα. Όταν συμβαίνουν διαδικασίες παγκοσμιοποίησης με γοργούς ρυθμούς, όπου τα ισχυρά κράτη απορροφούν τα μικρότερα, το πρώτο που εξασφαλίζουν είναι τα μαγαζάκια τους. Όταν λοιπόν αποφασίσουν ότι τους βολεύει "αυτή" η λύση, αυτή θα εφαρμόσουν, άσχετα αν η αποικία διαφωνεί γιατί έχει δομήσει το εκπαιδευτικό της σύστημα σε άλλη βάση. Έτσι κι αλλιώς οι ισχυροί βρίσκουν πάντα συμπαραστάτες.

    Πάντως μου προξενεί εντύπωση στη συζήτηση η ευκολία της απαξίωσης των πάντων (κολέγια με ωμέγα, Έλληνες με έψιλον μικρό) και η παντοδυναμία των trol ("ντροπή", "αίσχος" και άλλες κραυγές). Από ουσία τίποτε...

    Edited by Konstantinos IB
    Link to comment
    Share on other sites

    Σχολή Πολιτικών Μηχανικών ΤΕ ΑΕΙ ΤΤ ΠΕΙΡΑΙΑ Βάση 2009: 15663

    Σχολή Πολιτικών Μηχανικών  Πανεπιστημίου Ξάνθης Βάση 2016: 13.892

     

    Και ο νοών νοείτω...

     

    Συγκρίνουμε 2009 με 2016? ή κάτι δεν κατάλαβα? 

     

    Τα στοιχεία πάντως είναι

     

    Σχολή Πολιτικών Μηχανικών ΤΕ ΑΕΙ ΤΤ ΠΕΙΡΑΙΑ Βάση 2016: 9433

    Σχολή Πολιτικών Μηχανικών  Πανεπιστημίου Ξάνθης Βάση 2016: 15210

     

    Και ο νοών νοεί τω...

     

    http://www.real.gr/Files/Articles/Document/530920.pdf

    Edited by Ροδοπουλος
    Link to comment
    Share on other sites

    Διάβασες λάθος βάσεις...

     

    Και όχι δεν κάνω καμία σύγκριση μεταξύ 2009-2016. Απλά κάποιοι έλεγαν τους φοιτητές  ΠΜ του ΑΕΙ ΤΤ Πειραία ανίκανους επειδή μπήκαν σε τμήμα με "χαμηλή" βάση σε αντίθεση με τους φοιτητές σε πανεπιστημιακές σχολές ΠΜ που ήταν "διάνοιες" και μπορούσαν να ανταποκριθούν σε πιο δύσκολα μαθήματα...

    Link to comment
    Share on other sites

    Διάβασες λάθος βάσεις...

     

    Και όχι δεν κάνω καμία σύγκριση μεταξύ 2009-2016. Απλά κάποιοι έλεγαν τους φοιτητές  ΠΜ του ΑΕΙ ΤΤ Πειραία ανίκανους επειδή μπήκαν σε τμήμα με "χαμηλή" βάση σε αντίθεση με τους φοιτητές σε πανεπιστημιακές σχολές ΠΜ που ήταν "διάνοιες" και μπορούσαν να ανταποκριθούν σε πιο δύσκολα μαθήματα...

     

    OK. Οι βάσεις βέβαια δεν αποτελούν μετροταινία νοημοσύνης.

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.