Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Σε οκτώ επίπεδα θα περιγράφεται πλέον η κατάταξη των πτυχίων που παρέχουν τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, προκειμένου η Ελλάδα να εναρμονιστεί με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων.

     

    Η πρόταση για την κατάταξη σε 8 επίπεδα έγινε δεκτή από την ΕΕ και υπολείπονται ορισμένες τεχνικές λεπτομέρειες, οι οποίες θα οριστικοποιηθούν το επόμενο διάστημα. Το σημαντικό είναι ότι τα πτυχία των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ εντάσσονται στο ίδιο επίπεδο (στο 6), κάτι που ζητούσαν οι διοικήσεις των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων.

     

    Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων είναι ένα πλαίσιο αναφοράς προσανατολισμένο στα μαθησιακά αποτελέσματα, που επιτρέπει την ταξινόμηση (επαγγελματικών, ακαδημαϊκών κ.ά.) προσόντων κατά επίπεδα. Στην πράξη λειτουργεί ως ένας μηχανισμός «μετάφρασης» των προσόντων που αποκτούν εκπαιδευόμενοι και εργαζόμενοι. Με τον όρο «προσόντα» στην ορολογία του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων εννοούμε πτυχία, διπλώματα, τίτλους σπουδών που προέρχονται τόσο από το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα όσο και από δραστηριότητες που εντάσσονται στη μη τυπική και άτυπη μάθηση και έχουν πιστοποιηθεί ως προς το περιεχόμενό τους.

     

    Η κατάταξη των πτυχίων για τη χώρα μας γίνεται ως εξής:

     

    Επίπεδα 1, 2 και 3 είναι απολυτήρια δημοτικού, γυμνασίου - λυκείου και σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης αντίστοιχα. Ακολουθούν: Επίπεδο 5 -Πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας Επιπέδου 4 ΕΠΑΛ. -Δίπλωμα Επαγγελματικής Ειδικότητας Επιπέδου 4 ΙΕΚ. -Δίπλωμα/Πτυχίο Ανωτέρας Σχολής). Επίπεδο 6 (BACHELOR'S DEGREE) -Πτυχίο Πανεπιστημίου -Πτυχίο ΤΕΙ. -Πτυχίο Ανώτατης Εκπαίδευσης (πολυτεχνικές, γεωπονικές σχολές). Επίπεδο 7 (MASTER'S DEGREE). Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης. Επίπεδο 8 (DOCTORATE) Διδακτορικό Δίπλωμα. Η κατάταξη αυτή είναι εναρμονισμένη με τα όσα έχουν τηρηθεί κατά τη σύνταξη του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων (EQF) και έχουν ενσωματωθεί σε αυτό.

     

    Διευκόλυνση

     

    Με τη ρύθμιση αυτή η χώρα μας θα διαθέτει μια πλήρη κατάταξη των διαφόρων τίτλων Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στα 8 επίπεδα, με αποτέλεσμα να διευκολύνεται η μετακίνηση εργαζομένων από και προς την Ελλάδα.

     

    Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλο, για πρώτη φορά στην Ελλάδα «διαμορφώνουμε το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, με την ανάπτυξη του οποίου διασφαλίζεται η ύπαρξη ενός συνεκτικού και κατανοητού συστήματος κατάταξης όλων των προσόντων, δηλαδή των τίτλων σπουδών, οι οποίοι απονέμονται στη χώρα μας.

     

    Υπηρετώντας την αρχή της διαφάνειας του εκπαιδευτικού συστήματος στο σύνολό του, το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο η μάθηση μπορεί να συνδέεται με την απασχόληση και τη σταδιοδρομία. Υπό το πρίσμα της κοινής ευρωπαϊκής στρατηγικής ''Ευρώπη 2020'', η οποία στοχεύει στην έξυπνη, βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη, το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων και η αντιστοίχισή του με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων προσφέρει ένα εργαλείο ''μετάφρασης'' και συγκρισιμότητας των προσόντων».

     

    Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=63975665





    KF

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    project.breeze

    Δημοσιεύτηκε

    Στον άξονα Θεσσαλονίκη-Κοζάνη-Λάρισα-Βόλος υπάρχουν

     

    - Μηχανολόγοι/Μηχανικοί ΑΠΘ

    -Μηχανολόγοι/Μηχανικόι Πανεπιστημίου Δ.Μακεδονίας

    -Μηχανολόγοι/Μηχανικοί ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας

    -Μηχανολόγοι/Μηχανικοί ΤΕΙ Θεσσαλίας

    -Μηχανολόγοι/Μηχανικοί Βιομηχανίας Πανεπιστήμιο Βόλου

     

    Σε μία ακτίνα 100km αν βάλουμε σαν κέντρο τον Πλαταμώνα ας πούμε υπάρχουνε 3 Πολυτεχνικές Μηχανολόγων/Μηχανικών και 2 ΤΕΙ. Σου φαίνεται φυσιολογικό έτσι και σύμφωνα με την αλτρουιστική και πρωτοποριακή σου λογική θα πρέπει να παραμείνουνε.Ευτυχώς δεν σκέφτονται όλοι όπως εσύ γιατί ακόμα θα ζούσαμε σε σπηλιές και θα τρώγαμε ρίζες

    ikaros13

    Δημοσιεύτηκε

    Μη το πάρεις στραβά, αλλά κάπως πρέπει να ζήσει και η επαρχία....Ξέρω γω αποκλείεται να είναι ένα καλοστημένο σχέδιο εκμετάλλευσης, των νέων που θέλουν να σπουδάσουν προς όφελος τρίτων? Λέω τώρα...επαναλαμβάνω μη το πάρεις στραβά για τα ΤΕΙ...πες ότι όλα ήταν ΑΕΙ το ίδιο θα έλεγα, καλά εκεί θα έκανε μπαμ

    project.breeze

    Δημοσιεύτηκε

    Δεν μπορεί όμως να δημιουργούμε σχολές και τμήματα όταν δεν υπάρχουν ανάγκες για να "ταϊσουμε" την επαρχία (κι εγώ στην επαρχία ζω).Αν πραγματικά θέλουν να βοηθήσουν την επαρχία ας δημιουργήσουν υποδομές και συνθήκες τέτοιες που να επιτρέψουν ανάπτυξη των επιχειρήσεων,τοπικών και ξένων και να σταματήσουν να εκμεταλλεύονται τον διακαή καημό των κακόμοιρων γονιών μας να σπουδάσουνε τα παιδιά τους δημιουργώντας πτυχιούχους ανέργους

    ikaros13

    Δημοσιεύτηκε

    Ναι αλλά έτσι έχουμε ανακύκλωση του χρήματος, και οι τοπικές κοινωνίες είναι χαρούμενες...Τα ξέρεις τώρα εγώ θα στα πώ?...Εσύ καλά τα λες...

    μαρικα

    Δημοσιεύτηκε

    Ναι αλλά έτσι έχουμε ανακύκλωση του χρήματος, και οι τοπικές κοινωνίες είναι χαρούμενες...Τα ξέρεις τώρα εγώ θα στα πώ?...Εσύ καλά τα λες...

     

    Σαφως και παιζει και αυτο.

     

    Αλλα αν ακολουθησουμε τη λογική του φίλους μας, οτι εχουμε περισσοτερους μηχανικους απ οσους χρειαζομαστε, θα πρεπει εκτος απο το να κλεισουμε/συνενώσουμε τα τει, να απαγορεύσουμε και τις "εισαγωγες" μηχανικών που σπουδασαν στο εξωτερικό. Σωστα?

    ted78

    Δημοσιεύτηκε

    Αν και έχουμε ξεφύγει λίγο από το θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων, πιο σωστό θα ήταν να δημιουργηθούν ερευνητικά κέντρα σε σύνδεση με την τοπική παραγωγή, ώστε να γίνεται πρωτότυπη έρευνα και όχι παντού σχολές.

    • Upvote 1
    Faethon11

    Δημοσιεύτηκε

    Για ακομα μια φορα δυό γάιδαροι (ΤΕΙ-ΑΕΙ) μαλώνουν σε ξένο αχυρώνα (καθηγητών-πολιτικών)

    μαρικα

    Δημοσιεύτηκε

    Για ακομα μια φορα δυό γάιδαροι (ΤΕΙ-ΑΕΙ) μαλώνουν σε ξένο αχυρώνα (καθηγητών-πολιτικών)

     

     

    Αν αναφέρεσαι σεμένα κανεις τεράστιο λάθος.

    Η δεν διαβασες τιποτα απο αυτα που γραφτηκαν.

    ikaros13

    Δημοσιεύτηκε

    Σαφως και παιζει και αυτο.

     

    Αλλα αν ακολουθησουμε τη λογική του φίλους μας, οτι εχουμε περισσοτερους μηχανικους απ οσους χρειαζομαστε, θα πρεπει εκτος απο το να κλεισουμε/συνενώσουμε τα τει, να απαγορεύσουμε και τις "εισαγωγες" μηχανικών που σπουδασαν στο εξωτερικό. Σωστα?

     

    Το να κλείσεις σχολές για να πεις ότι περιορίζεις την εισαγωγή νέων μηχανικών είναι λιγουλάκι άκομψο...Οπως και να "κόψεις" τις εισαγωγές μηχανικών από το εξωτερικό. Φαντάσου μία χώρα της ΕΕ να λέει δεν αναγνωρίζω κανέναν από έξω...Φαντάζεσαι τη συνέχεια..Αυτό δεν έχει γίνει πουθενά στον κόσμο.

    Από την άλλη ιδανικό θα ήταν αν οι ίδιοι έβλεπαν ότι κάτι δεν πάει καλά, η αγορά εργασίας είναι περιορισμένη εώς μηδενική και δεν επέλεγε πλέον ο κόσμος σχολές μηχανικών. Ισως όμως είναι ανέφικτο γιατί αλλιώς τα βλέπεις στα 18...Αν και πλέον πολλοί διαλέγουν σχολές που τους δίνουν επαγγελματική καταξίωση.

     

    Για μένα δεν θα έπρεπε να υπάρχουν εξ'αρχής ΤΕΙ....Θα τελείωνε εκεί το θέμα..Τώρα τι είχαν στην πολύ αρχή στο μυαλό τους, κάποιο είδος σύνδεσης λένε μεταξύ μηχανικών και συνεργείων, τα λέγανε κάποτε σχολές εργοδηγών κτλ...τα ακούω βερεσε. Θέλεις τεχνίτες και εργοδηγούς, βάλε ΙΕΚ...

    Από τη στιγμή που έγιναν ΤΕΙ ας έχουν αυτά τα ΕΔ που δικαιούνται...

    Τώρα όλοι για όλα, ξέρω γω γίνεται μπέρδεμα.

    • Upvote 1
    savas76

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    εχουμε 5 πλασιους  μηχανικους από οσους χρειαζομαστε.. ας δουμε αναλογιες αλλων χωρων......

     

    αλλα δεν μπορεις να απαγορεύσεις να σπουδαζουν εξω ,μονο να κλεισεις μερικες σχολες που όμως δεν νομιζω να γινει....

     

     

    επειδή εχουμε τεραστιο αριθμο μηχανικων ,ψάχνουμε τροπους να ξεχωρίσουμε ο ενας από τον αλλον....ο μηχανικος απθ ,θελει να ξεχωρισει από τον μηχανικο  κοζανης και οι δυο, από τον μηχανικο λονδινου και οι τρεις από τον μηχανικο τει ....μην γελιομαστε λογω κρισης και υπερβολικου αριθμου μηχανικων ασχολιομαστε με τα ΄΄δικαιωματα΄΄......

     

    την λυση την δινει  η ΄΄οικονομα΄΄΄....ηδη μεγαλο ποσοστο  ετεροαπασχολειτε ,αλλοι φευγουν εξω.....

     

    ΥΓ οσον αφορα τα ΑΤΕΙ,  είναι ελληνικη πατεντα που εφευραν οι πολιτικοι,για τους γνωστους απίθανους λογους!!!!! ,...πουθενα στον κοσμο δεν υπαρχει αντιστοιχη πατεντα......

    δεν φταινε όμως οι σπουδαστες ,για αυτό και πρεπει και επισημά να παρουν επαγγελματικα δικαωματα , αφου μαλιστα οι πολιτικοι μας ,τα αναγνωρισαν ως ισοβαθμα πανεπιστημιου δικαιούνται να παρουν και σχεδόν τα ιδια με πολυτεχνείου....

    Edited by savas76



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.