Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Με νέο νομοσχέδιο επιχειρείται να ανοίξουν τα κλειστά επαγγέλματα των μηχανικών που... έκλεισαν διά της απελευθέρωσης. Αγριεύει η κόντρα στο Τεχνικό Επιμελητήριο. Το δαιδαλώδες νομικό πλαίσιο και τα συμφέροντα.

     

    Τρέχουν στην κυβέρνηση ώστε να παρουσιάσουν μέχρι το τέλος του χρόνου το νέο θεσμικό πλαίσιο για το άνοιγμα των τεχνικών επαγγελμάτων, κάποια από τα οποία "έκλεισαν" εν μέσω μνημονίου, και μάλιστα με νομοσχέδια τα οποία υποτίθεται πως καταργούσαν εμπόδια στην επαγγελματική δραστηριότητα!

     

    Όταν η τρόικα αντιλήφθηκε πως το πολιτικό σύστημα και ορισμένοι από τους προνομιούχους κλάδους του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ) παρουσίαζαν ωραιοποιημένα στοιχεία για τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών, άλλαξε ολόκληρο το σχετικό εδάφιο του μνημονίου. Με το τελευταίο μνημόνιο, η κυβέρνηση υποχρεούται να ζητήσει στοιχεία από κάθε επαγγελματικό σύλλογο (πολιτικών μηχανικών, γεωλόγων, χημικών μηχανικών, τοπογράφων κ.ά.) για τα εμπόδια και τις στρεβλώσεις και να καταρτίσει νομοσχέδιο που θα τα καταργεί μέχρι το τέλος του χρόνου.

     

    Ήδη στο υπουργείο Υποδομών έχει προσληφθεί σύμβουλος ο οποίος μαζεύει τα στοιχεία από τους επαγγελματικούς συλλόγους και θα καταρτίσει σχετική έκθεση που θα στείλει στο υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να παρουσιαστεί στην τρόικα. Με βάση το μνημόνιο, μέχρι τα τέλη Ιουνίου έπρεπε να έχει δημοσιευθεί η έκθεση στην οποία θα παρουσιάζονταν τα επαγγέλματα - οικονομικές δραστηριότητες που έχουν «ανοίξει», ποια παραμένουν κλειστά και από ποιους νόμους ρυθμίζονται, καθώς και σειρά άλλων θεμάτων (π.χ. αν απαιτείται να είσαι μέλος επαγγελματικού σωματείου ή κάτοχος «πτυχίου», όπως τα εργοληπτικά ή των μελετητών, για να ασκήσεις δραστηριότητα).

     

    Αφορμή για την τελευταία παρέμβαση της τρόικας υπήρξαν καταγγελίες σύμφωνα με τις οποίες επαγγελματίες κινδυνεύουν να χάσουν τη δουλειά τους επειδή δύο νομοσχέδια που κατατέθηκαν το 2011 και το 2012, για να διευκολύνουν την αδειοδότηση τεχνικών επαγγελμάτων (υδραυλικοί, συντηρητές κ.λπ.) και μεταποιητικών επιχειρήσεων, στην ουσία αφαίρεσαν επαγγελματικά δικαιώματα από κλάδους των μηχανικών προκειμένου να τα μεταφέρουν σε κάποιους άλλους! Η παράγραφος με την οποία "έκλειναν" επαγγέλματα ενώ ανακοίνωναν πως τα ανοίγουν είχε παρεισφρήσει σε νομοσχέδιο κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή. Φυσικά δεν υπήρχε στο κείμενο του σχεδίου νόμου κατά τη δημόσια διαβούλευση.

     

    Τους επόμενους μήνες αναμένεται να κορυφωθεί η διαμάχη που βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και χρόνια στους κόλπους του ΤΕΕ μεταξύ των λεγόμενων προνομιούχων κατηγοριών (πολιτικοί μηχανικοί, μηχανολόγοι – ηλεκτρολόγοι και ναυπηγοί) και δεκάδων άλλων κατηγοριών ή υποκατηγοριών μηχανικών (από τους μεταλλειολόγους, μέχρι τους χημικούς και τους ενεργειακούς μηχανικούς) οι οποίοι έχουν αποκλειστεί από σειρά δραστηριοτήτων.

    Η δαιδαλώδης ελληνική νομοθεσία χορηγεί επαγγελματικά δικαιώματα στη βάση ακαδημαϊκών τίτλων, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η επάρκεια, η ουσιαστική πείρα και το πραγματικό «ίχνος» ενός μηχανικού στην αγορά.

     

    Στην ουσία, καθορίζει προληπτικά και μέσω κανονιστικών πράξεων αποκλειστικές επαγγελματικές δραστηριότητες ακόμα και σε σύνθετα τεχνικά έργα ή εγκαταστάσεις υπέρ ορισμένων ειδικοτήτων μηχανικών. Έτσι, δε λαμβάνεται υπόψη η πείρα που απέκτησε ένας μηχανικός κατά τη διάρκεια της θητείας του ή το γεγονός πως εξειδικεύθηκε σε τομέα άλλον από αυτόν του πτυχίου του! «Αν δεν έχεις ένα από τα προνομιούχα πτυχία είσαι καταδικασμένος», λένε όσοι επιθυμούν αλλαγή του σημερινού μοντέλου.

    Επί δεκαετίες, η πολιτική μας τάξη μοίραζε προνόμια σε συγκεκριμένες κατηγορίες μηχανικών αφήνοντας στη γωνία άλλους κλάδους επαγγελματιών οι οποίοι δεν έχουν το δικαίωμα της «σφραγίδας» (π.χ. να υπογράψουν μια άδεια λειτουργίας βιομηχανίας ή άλλης εγκατάστασης), αλλά και τη δυνατότητα να δραστηριοποιηθούν σε ολόκληρους κλάδους της οικονομίας.

    Μέσω δεκάδων νόμων, προεδρικών διαταγμάτων και υπουργικών αποφάσεων έχει δημιουργηθεί ένα δαιδαλώδες σύστημα το οποίο επιτρέπει π.χ. σε έναν ναυπηγό μηχανικό να εποπτεύει την κατασκευή ενός βιολογικού καθαρισμού, χωρίς να δίνει το ίδιο δικαίωμα σε έναν χημικό μηχανικό, ο οποίος ενδεχομένως έχει σπουδάσει το αντικείμενο.

     

    Το ίδιο ισχύει σε πολλούς τομείς της οικονομίας από τους οποίους έχουν αποκλειστεί ολόκληρες κατηγορίες ή υποκατηγορίες μηχανικών (μπορούν να δραστηριοποιηθούν ως «βοηθοί» των προνομιούχων κατηγοριών του ΤΕΕ, όπως καταγγέλλουν).

     

    Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1113141/emfylios-mhhanikon-gia-epaggelmatika-dikaiomata.html





    Giorgos1987

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Greenick

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Faethon,στο πετσί μας νιώθουμε καθημερινά και εξόφθαλμες -θεωρώ- στρεβλώσεις του συγκεκριμένου άρθου,όπως π.χ να μη μας επιτρέπεται να υπογράψουμε αποτυπώσεις γιατί θεωρούνται και αυτές αρχιτεκτονικές μελέτες,ή να ζητείται υπογραφή Α/Μ ακόμα και για ΕΕΜΚ ή έγγραφη ενημέρωση τον τελευταίο καιρό!!!!

    Edited by Greenick
    avgoust

    Δημοσιεύτηκε

    Η διάταξη είναι πρόχειρα γραμμένη και θα προκαλέσει εμφράγματα λόγω του "ειδικού" κτιρίου : Kτηνοτροφικές μονάδες, αγροτικές εγκαταστάσεις , αποθήκες κτλ.

    Θα πάει ο κτηνοτρόφος για ποιμνιοστάσιο και θα του ζητάνε αρχιτέκτονα .... 

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Δημοσιεύτηκε

    Οι ....σταύλοι θέλουν και στατικά;;;;;

    spy1551

    Δημοσιεύτηκε (edited)

      @Iάσωνα  Φυσικά , που είναι το παράξενο.

     

    μόνο σε Α/Μ την υπογραφή αρχ. μελετών σε παραδοσιακούς οικισμούς,παραδοσιακά τμήματα πόλης κ.λ.π.Με την τροπολογία που αναφέρω,επιπροσθέτως δίνονται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ σε Α/Μ οι αρχιτεκτονικές μελέτες και στα ΕΙΔΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ ανά την επικράτεια,δλδ σύμφωνα με την παρ 21 του αρθ2 του ΝΟΚ,όλα τα κτίρια με χρήση άνω του 50% που δεν είναι κατοικία!!!!!!!

     

      Και εμείς οι αρχιτέκτονες τι θα κάνουμε θα γίνουμε κλέφτες ή ζωγράφοι ;;  ;)

    Στους παραδοσιακούς οικισμούς αντίστοιχα και τα στατικά υπογράφονται από διπλωματούχους πολιτικούς μηχανικούς.

    Τώρα αν είναι δίκαιο η αμοιβή των στατικών να είναι το 1/3 των αρχιτεκτονικών αυτό είναι άλλο θέμα.

    Edited by spy1551
    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Δημοσιεύτηκε

    Καράβια αρμένιζαν στις θάλασσες χωρίς καπεταναίους!!!!!

    dib

    Δημοσιεύτηκε

    Έτσι έτσι, να αρχίζουν να σφίγγουν οι κ@@@οι ...

     

    Γουστάρω τώρα να βλέπω φαγομάρα μεταξύ των αρχιτεκτωνων και πολ. μηχανικών, γιατί μέχρι πρότινος έπαιζε το έργο μόνο μεταξύ των μηχανολόγων - ηλεκτρολόγων εναντίον πολ. μηχανικών + αρχιτεκτόνων για τα Η/Μ

     

    Και αύριο - μεθαύριο θα σκάσει μύτη και η κόντρα μεταξύ τοπογράφων εναντίον αρχιτεκτόνων + πολ. μηχανικών γα τα τοπογραφικά... και παέι λέγοντας

    • Upvote 2
    spy1551

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Καράβια αρμένιζαν στις θάλασσες χωρίς καπεταναίους!!!!!

     

     Οτιδήποτε δεν είναι κατοικία θέλει στατική μελέτη , ο Ν.4014 είναι σαφής. Βγήκε ένας πληρέστατος νόμος και συνέχεια τον αμφισβητείτε.

    Μα γιατί οι ΠΜ αποφεύγετε τις στατικές μελέτες όπως ο διάολος το λιβάνι.

     

    @dib  Για όλα φταίνε οι ΠΜ. Μη σου πω ότι και ο Στουρνάρας τέλειωσε πρώτα ΠΜ και μετά οικονομικό (το αντίστροφο από τον Ιάσωνα).

    Αυτοί δεν αφήνουν και τους ΜΜ να ασχοληθούν με την οικοδομή. Τώρα αν οι ΜΜ είναι κανονικά μηχανικοί των ''μηχανών'' και όχι των ''κτιρίων'' αυτό είναι άλλο θέμα , όπως και οι πολλοί χαμηλές αμοιβές των ΗΜ ως μικρό ποσοστό των αρχιτεκτονικών ( 7% , 3% , 2%) τόσο που δεν αξίζει να εκτυπώσεις.

     

      Τώρα που έρχεται η ανάπτυξη του Αντωνάκη , τώρα θα βγούνε και τα μαχαίρια για την πίτα.

    Edited by spy1551
    dib

    Δημοσιεύτηκε

    Off topoic

     

     

    @dib  Για όλα φταίνε οι ΠΜ.

     

    Χαίρομαι που το αναγνωρίζεις, αλλα έρχεσαι 2η με καθυστέρηση έτη φωτός απο μένα (αστειεύομαι, μην παρεξηγηθεις σαν κάποιους άλλους εδω μέσα)

     

    Μπορεί να έχω γραφτεί το 2010 στο forum αλλα το διατυμπανίζω απο το 1992-93...

     

    Τελος off topic

    OTTO_engine

    Δημοσιεύτηκε

     

    Τώρα αν οι ΜΜ είναι κανονικά μηχανικοί των ''μηχανών'' και όχι των ''κτιρίων'' αυτό είναι άλλο θέμα

     

    θου κυριε......... ΘΟΥ 8-)

    pallaks

    Δημοσιεύτηκε

    εγω αυτο που δεν μπορω να καταλαβω ειναι γιατι τσακωνονται ολοι εδω μεσα σαν τα κοκορια??

    Που ειναι το προβλημα αν οι ΠΜ υπογραφουν Η/Μ μελετες σε αδειες....αφου εχουν δικαιωμα ας το κανουν...η πραγματικοτητα δεν ειναι αυτη ομως...ποσοι ΠΜ ξερουν πραγματικα να κανουν να κανουν Η/Μ μελετες...ελαχιστοι...οι περισσοτεροι δινουν τη δουλεια σε ΜΜ και ΗΜΜΥ να την κανουν!!!

    Που ειναι το προβλημα αν οι ΠΜ υπογραφουν τοπογραφικα??....αφου εχουν δικαιωμα ας το κανουν...η πραγματικοτητα δεν ειναι αυτη ομως...ποσοι ΠΜ ξερουν πραγματικα να κανουν τοπογραφικα???...ελαχιστοι...οι περισσοτεροι δινουν τη δουλεια σε τοπογραφους μηχανικους!!

    Το ιδιο ισχυει και για τις υπολοιπες ειδικοτητες για να μην μακρυγορω......τοσο καιρο στη δουλεια αυτο καταλαβα και ουδεποτε  υπηρξε προβλημα...ποσο μαλλον να ακουσω απο σοβαρους μηχανικους να κατηγορουν υπολοιπες ειδικοτητες..ποτε ηταν κυριοι και συνεργαζοταν αψογα!!!

     

    Υ.Γ.1

    Παντως στη Κερκυρα οτι ειχε να κανει με αρχιτεκτονικες οψεις μεσα στην παλια πολη αλλα και με παραδοσιακους οικισμους η πλειοψηφια τα εδινε σε ΑΜ και ας υπογραφαν οι ΠΜ...σιγα μην καθοταν ο ΠΜ να ασχοληθει με αυτα!!!

     

    Υ.Γ.2

    Μην με αποπαρετε την γνωμη διατυπωσα οπως καταλαβα την δουλεια γενικα πως γινοταν!!




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.