Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Τον κίνδυνο να εγκλωβιστεί και να καθηλωθεί η Ελλάδα στις χώρες περιορισμένης παραγωγικής βάσης, χαμηλής προστιθέμενης αξίας, χαμηλών ειδικοτήτων και χαμηλών μισθών επεσήμανε ο πρόεδρος του ΣΕΒ Θ. Φέσσας, μιλώντας στην ημερίδα για τις σύγχρονες δεξιότητες και τον ρόλο του ανθρώπινου δυναμικού των επιχειρήσεων.

     

    «Εχουμε μπροστά μας μία μείζονα πρόκληση», τόνισε χαρακτηριστικά και επεσήμανε πως το 2030 πολλές από τις δουλειές που υπάρχουν σήμερα θα έχουν εξαφανιστεί, ενώ θα έχουν δημιουργηθεί άλλες που δεν μπορούμε σήμερα ούτε να φανταστούμε. Τα ρομπότ καταλαμβάνουν θέσεις ακόμη και υψηλής εξειδίκευσης και οι διεθνείς εξελίξεις δημιουργούν τον κίνδυνο να καθηλωθεί η χώρα μας μεταξύ των χωρών χαμηλής παραγωγικής βάσης και εξειδίκευσης.

     

    Ο κ. Φέσσας υπογράμμισε το παράδοξο, να υπάρχουν 1 εκατ. άνεργοι που δεν μπορούν να βρουν δουλειά και ταυτόχρονα 60% των επιχειρήσεων-μελών του ΣΕΒ να δηλώνουν πως δυσκολεύονται να καλύψουν κενές θέσεις εργασίας εξαιτίας της έλλειψης προσωπικών, επαγγελματικών και τεχνικών δεξιοτήτων.

     

    s22_0202sev-ergaz-robot-ypolog-thumb-large.jpg

     

    Προκειμένου, δε, να αποτραπεί ο κίνδυνος εγκλωβισμού της χώρας, απαιτείται μια ευρεία και σε μεγάλη κλίμακα κινητοποίηση επιχειρήσεων, εργαζομένων, πολιτείας και ακαδημαϊκής κοινότητας, για μια ολοκληρωμένη στρατηγική απασχόλησης.

     

    Ο πρόεδρος του Συνδέσμου παραδέχθηκε ότι το πρόβλημα δεν είναι μόνο ελληνικό. Το ίδιο πρόβλημα έχει εντοπίσει στη Γαλλία και η κυβέρνηση Μακρόν, που επιχειρεί αυτή την περίοδο μια αντίστοιχη προσπάθεια μεταρρύθμισης του εθνικού συστήματος παραγωγής δεξιοτήτων, ενώ σε πολύ πιο ώριμο στάδιο βρίσκεται η Γερμανία, που έχει καταφέρει να διασυνδέσει επιτυχώς την αγορά με το εκπαιδευτικό της σύστημα δίνοντας μεγάλη βαρύτητα στην τεχνική εκπαίδευση.

     

    Στην ημερίδα συμμετείχε και ο σύμβουλος της γαλλικής κυβέρνησης Ben Mezian Morad, που επεσήμανε πως το πρόβλημα επιδιώκεται να αντιμετωπιστεί με μεταρρύθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και ταυτόχρονα της αγοράς εργασίας. Βέβαια, η Ελλάδα βρίσκεται σε χειρότερη θέση από την πλειονότητα των υπολοίπων χωρών. Οπως χαρακτηριστικά, μάλιστα, τόνισε ο διευθυντής του τομέα Απασχόλησης και Αγοράς Εργασίας του ΣΕΒ Χρ. Ιωάννου, το δίλημμα, στο οποίο πρέπει να υπάρξει μια ενιαία εθνική στρατηγική, είναι εάν θα παράγουμε και θα εξάγουμε προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας, ή θα «εξάγουμε» το ειδικευμένο (και όχι μόνο) ανθρώπινο δυναμικό μας.

     

    Την «επιτακτική ανάγκη» να αναβαθμιστούν οι βασικές δεξιότητες των εργαζομένων καταγράφει ο ΣΕΒ και στο εβδομαδιαίο δελτίο του για την οικονομία, στο οποίο επισημαίνεται η επείγουσα ανάγκη μιας αυτονόητης εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο, καθώς τυχόν αδράνεια σήμερα σημαίνει ότι στο κοντινό μέλλον η οικονομία δεν θα μπορεί πλέον να λειτουργεί στοιχειωδώς στην ανταγωνιστική διεθνή αγορά, διότι θα υπάρχει χάσμα προσφοράς και ζήτησης ακόμη και των πιο βασικών δεξιοτήτων.

     

    ]Σήμερα στην Ελλάδα, το 38% των εργαζομένων παρουσιάζει τις ίδιες ή χαμηλότερες επιδόσεις από τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές στις βασικού επιπέδου γραμματικές και μαθηματικές δεξιότητες, καθώς και στις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων με τη χρήση υπολογιστών. Σε μία δεκαετία, όμως, το ποσοστό αυτό θα έχει μεγαλώσει στο 59%, εάν δεν αναβαθμιστούν οι βασικές δεξιότητες του πληθυσμού.

     

    Πηγή: http://www.kathimerini.gr/946518/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/e3i-stis-deka-etaireies-dyskoleyontai-na-vroyn-ergazomenoys-me-de3iothtes





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    imhotep

    Δημοσιεύτηκε

    προσωπικώς επειδή έχω τελειώσει το ΕΜΠ και έκανα μεταπτυχιακό στο "νησί" έχω να πω ότι το επίπεδο του μετταπτυχιακού καλυπτόταν για πλάκα κατά 60% από τις προπτυχιακές μου γνώσεις στο ΕΜΠ

    και η διαφορά ήταν ότι οι σπουδές δεν ήταν στην Ελλάδα προσανατολισμένες στο να βγάλουν υπαλλήλους εταιρειών

    αλλά η ευρύτητα της γνώσης ήταν τέτοια που κάλυπτε και αυτό τον τομέα

    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε

    ρε σεις ξεκολλήστε! το άρθρο δε μιλάει για μηχανικούς! (όχι ότι δεν ισχύουν φυσικά και για μας τα ίδια) αλλά για καθαρά θεωρητικές επιστήμες που είναι εξ ορισμού εκτός αγοράς εργασίας, όσο ικανοί κι αν είναι οι πτυχιούχοι τους.

    Giorgos1987

    Δημοσιεύτηκε

    Έλα εντάξει κάθε χρόνο βαρεθήκαμε να διαβάζουμε την ίδια καραμέλα.

     

    Αν θέλουν οι εταιρείες προσωπικό ας ρίξουν τις απαιτήσεις τους και τα εξωπραγματικά πράγματα που ζητάνε στις αγγελίες εύρεσης εργασίας. 

     

     

    Πανεπιστήμιο και αγορά εργασίας κρίνονται συνολικά ως ένα.

     

    Σύγκρινε πρόγραμμα σπουδών αγγλικού πολυτεχνείου και ελληνικού και θα δεις ότι οι πρώτοι είναι 21ος αιώνας και οι δεύτεροι είναι 20ος.

     

    Σύγκρινε και μεταπτυχιακά και έκλεισε η συζήτηση.

     

    Αν θα θέλαμε να μιλήσουμε ρεαλιστικά, γενικότερα στη γ΄ βάθμια εκπαίδευση, θα πρέπει να κλείσουν τμήματα, σχολές και ολόκληρα πανεπιστήμια και να μειωθεί-ελεγθεί ο αριθμός των εισακτέων. 

     

    Και στη θέση τους ιδιωτικά πανεπιστήμια για καλύψουν τα (όποια) κενά έχει ο ιδιωτικός τομέας.

     

    Αντ` αυτού, σταθερός αριθμός εισακτέων εδώ και 10-15 χρόνια (που επικρατούσε άλλη οικονομική κατάσταση) και έρχεται και η εξίσωση με τα ΤΕΙ. Μέχρι να απορροφηθεί και αυτό το πλήγμα στον κλάδο των μηχανικών θα περάσουν άλλα 10 πέτρινα χρόνια.

     

    dimamp, επειδή έχω τελειώσει καί ελληνικό και αγγλικό πολυτεχνείο (και Πανεπιστήμιο Αθηνών) έχω ιδία άποψη για την αγγλία αλλά και την Ελλάδα πέρα από το Πολυτεχνείο. Το πρόβλημα είναι τα απολιθωμένα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια σαν οργανισμός. Όποιος δεν το βλέπει είναι πρόβλημα δικό του (και των παιδιών του σύντομα).

     

    Τα πτυχία και οι γνώσεις που λαμβάνονται στα ελληνικά πανεπιστήμια είναι μια χαρά, διαφορετικά όσοι θα πήγαιναν Αγγλία και σε άλλες χώρες της δυτικής ευρώπης για master δεν θα μπορούσαν να παρακολουθήσουν τίποτα στο πρόγραμμα σπουδών και θα τα παρατούσαν.

    Το πρόβλημα που υπάρχει στα ελληνικά πανεπιστήμια κατά την δική μου γνώμη και εμπειρία είναι η ανεπαρκής εκμάθηση του "πως" ο απόφοιτος θα εφαρμόσει και θα αξιοποιήσει αυτή την αποκτηθείσα γνώση σε πραγματικό εργασιακό περιβάλλον για να βγάλει εις πέρας την όποια εργασία και δουλειά κληθεί ως εργαζόμενος και επαγγελματίας, αυτός ο τρόπος και η μέθοδος δεν διδάσκεται στις σχολές, οπότε επαφίεται στην προσωπική αντοχή, ικανότητα και οξυδέρκεια του καθενός και στην τελική από αυτό θα κριθεί η πορεία του ως εργαζομένου. 

    Αν υπάρχει κάτι που απεχθάνομαι στα πανεπιστήμια είναι η εξωτερική εικόνα που δείχνουν, π.χ κατάσταση εγκαταστάσεων, άσυλο, κουκουλοφόροι/τραμπούκοι και όλα τα σχετικά. Συμφωνώ για τα μεταπτυχιακά, η συντριπτική πλειοψηφία των μεταπτυχιακών στην Ελλάδα είναι απλά να διδαχτείς κάποια παραπάνω μαθήματα για να πάρεις ένα ακόμη χαρτί οτι τα διδάχτηκες και κρίθηκες άξιος.

     

    Επίσης θεωρώ εντελώς ανούσια οποιαδήποτε σύγκριση ελληνικών σχολών με σχολές χωρών που είναι πολύ πιο ισχυρές και ανεπτυγμένες από την δική μας. Τα πανεπιστήμια των ΗΠΑ π.χ ετοιμάζουν και παράγουν εργαζόμενους και στελέχη για την αγορά των ΗΠΑ, της δε Αγγλίας για την Αγγλία κοκ. Σύγκριση των ελληνικών σχολών θα μπορούσε να γίνει με σχολές της Τσεχίας της Κροατίας ή κάποιας βαλκανικής χώρας, κάποιας λατινικής ή ασιατικής χώρας οχι υπανάπτυκτης φυσικά, αλλά σε καμιά περίπτωση με χώρα της δυτικής Ευρώπης, ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία κτλ, είναι χώρες πολύ μπροστά από εμάς σε όλους τους τομείς/πτυχές της ανθρώπινης ζωής και της καθημερινότητας σχεδόν, οπότε εξ' ορισμού θα έχουν και πολύ καλύτερα πανεπιστήμια από τα δικά μας.

    avgoust

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Συνάδελφοι δεν μιλά για μηχανικούς το άρθρο ή για κάποιας μορφής επιστήμονες ειδικά.
    Αναφέρεται γενικά στους ανέργους.

    Εγώ λοιπόν μέσα από παραδείγματα του κύκλου γνωριμιών που έχω ότι αυτό που λέει το άρθρο είναι η μισή , μην πω και λιγότερη , αλήθεια.

    Εχω δει αγγελίες όπου οι "δεξιότητες" ,τι άθλια λέξη , ή οι απαιτήσεις είναι εκτός τόπου και χρόνου.

     

    Εχω δει αγγελία για γραμματέα που ήθελαν πανεπιστημιακούς τίτλους !! Ποιος θα παέι ρε μάστορα ? Και μετά θα μου λες δεν υπάρχουν δεξιότητες !

    Αλλος ζήταγε να του γνωστοποιηθούν  σωματικό βάρος , οναμτεπώνυμο συζύγου , κατάσταση κατοικίας !!!!

     

    Το καλύτερο , από γνωστό μου , βιοτέχνη , ο οποίος δεν γουστάρει καθόλου τους μετανάστες ΑΛΛΑ σε θέση ανειδίκευτου εργάτη στη βιοτεχνία του

    προτίμησε Πακιστανό επειδή "αυτοί δουλεύουν ,  δεν μιλάνε , κάνουν ότι τους πεις  και δεν έχουν απαιτήσεις" !!!

     

    Ομοίως γνωστή  μου μακροχρόνια άνεργη πήγε σε θερμοκήπιο ( ! ) να ζητήσει δουλειά και δεν την  πήραν  γιατί όπως ευθαρσώς τις είπαν δεν θεωρούσαν ότι μπορούσε  να ανταπεξέλθει στις σκληρές συνθήκες εργασίας ( που οι Πακιστανοί αντέχουν ).
     

    Αλλος βιοτέχνης , όταν έψαχνε να καλύψει μια θέση επιπέδου ΤΕΙ δυσφορούσε  επειδή τους συνεντευξιαζόμενους τους ενδιέφερε πολύ το πόσα θα παίρνουν και όχι το να μπουν στην δουλειά. Κατά την άποψή του αφού αν είσαι άνεργος κοιτάς πρώτα να πάρεις τη δουλειά με ότι αμοιβή έχει και δεν έχεις απαιτήσεις.

    Και δήλωνε απογοητευμένος επειδή οι σημερινοί νέοι είναι καλομαθημένοι και σκέφτονται μόνο γραφείο και μισθό..

     

    Κοντολογίς , αν σήμερα ψάχνεις για δουλειά   θα πρέπει να αποδεχτείς από αναξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας μέχρι συνθήκες γαλέρας ( βλέπε αγροτικός τομέας).
     

    Κατανοώ ότι όπως πήγε η οικονομία δεν μπορούμε να ζητάμε αποδοχές προηγούμενων ετών , εδώ όμως το έχουν ξεφτιλίσει το πράγμα.

     

    Εγώ θα ήθελα να ήξερα , με τις ελληνικές επιχειρήσεις να είναι μεταπρατικές ο περισσότερες , οι δε παραγωγικές στον πάτο του τεχνολογικού βαρελιού , τι σκ... δεξιότητες είναι αυτές που ψάχνουν και δεν βρίσκουν ...Α ξέχασα , τηλεφωνητές με πτυχίο ΑΕΙ και γραμματείς με Phd..

    Edited by avgoust
    cvlengnr

    Δημοσιεύτηκε

    Dio_the_Theo θεωρεις υπερβολες αυτα που γραφτηκαν και μετα λες -μετα συγχωρησεως- την μεγαλυτερη μπουρδα. Ποια ακριβως πτυχια δεν εχουν καμια αξια στην αγορα εργασίας ? Των μηχανικών? της πληροφορικής ? Ελεος δηλαδη. Εχεις συναντησει αποφοιτο ελληνικου πανεπιστημιου που να υστερει σε σχεση με συναδελφο του απο πανεπιστημιο του εξωτερικου(γιατι εκει πρεπει να τους συγκρινουμε, μετα ο ενας δουλευει σε σοβαρες εταιριες που επενδυουν πανω του, ενω ο αλλος στην Χλιμιτζουρας ΕΠΕ που θελει σκλαβακια για 500Ε).

     

    Ναι προφανως υπαρχουν πολλες ειδικοτητες στα ελληνικα πανεπιστημια που ουσιαστικα απευθυνονται σε χομπιστες και δεν εχουν καμια πρακτικη εφαρμογη στην αγορα. Αλλα αυτο συμβαινει σε ολο τον κόσμο....

     

     

    Αυτο που λενε οι συναδελφοι παραπανω και το εχει βιώσει ανετα ο καθενας που εχει βγει να εργαστει στον ελληνικο ιδιωτικο τομεα, ειναι οτι αυτο που ζητανε οι ελληνες "εργοδοτες" ειναι εργαζομενους που

    • δουλευουν 7 μερες την εβδομαδα 10-12 ωρες την ημερα
    • αμειβονται ψιχουλα χωρις υπερωριες
    • εχουν πολλα προσοντα, πτυχια και δεξιοτητες
    • επιμορφωνονται συνεχεια, με δικα τους εξοδα και στον ελευθερο τους χρονο.

    Εν ολιγοις ο κυριος Φεσσας και συν αυτω θελουν εργαζομενο προσοντων Γερμανιας και Αμερικης με μισθο και συνθηκες Ινδιας. Και επειδη δεν ειναι ανοητοι και γνωριζουν οτι αυτο δεν γινεται, αρχιζουν να πιεζουν το δημοσιο να αναλαβει ενα τμημα της επενδυσης που θα επρεπε να κανουν αυτοι στους εργαζομενους τους.

     

    κατα τα γνωστα : Γυφτοι και κρατικοδιαιτοι

    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε

    Ακόμα και τέλεια να λειτουργούσαν τα πανεπιστήμιά μας και όλοι οι απόφοιτοι να είχαν άριστη γνώση της διδακτέας ύλης, πάλι θα είχαμε πρόβλημα. Διότι το λάθος ξεκινάει στο σχεδιασμό του εκπαιδευτικού συστήματος: πόσοι θα πάνε λύκειο, πόσοι θα σπουδάσουν, τι θα σπουδάσουν, τι άλλες δουλειές θα μάθουν οι υπόλοιποι και κυρίως πώς θα τους κάνουμε να βγάζουν τη δύναμη που κρύβουν μέσα τους.

     

    Οι μηχανικοί και οι τεχνίτες εν γένει δεν έχουμε τόση μεγάλη ανεργία. Και όση έχουμε οφείλεται στη λάθος επιλογή να είμαστε οι περισσότεροι του κατασκευαστικού κλάδου (πρόβλημα αρχικού σχεδιασμού των σχολών κι αυτό - όχι της ποιότητας). Και την αντιμετωπίσαμε πιάνοντας όλες τις υπόλοιπες θέσεις εργασίας, από δουλειές γραφείου, μέχρι τραγουδιστές σε πανηγύρια. Η μεγάλη ανεργία βρίσκεται στις πολιτικές - κοινωνικές επιστήμες, στις διδακτικές και φυσικά στον κόσμο που δεν έχει σπουδάσει τίποτα, ούτε και πιάνουν τα χέρια του για να βγει στο μεροκάματο. Οι γραφιάδες λοιπόν έχουν το πρόβλημα, σε αυτούς αναφέρεται το άρθρο, το λέει εξ άλλου ξεκάθαρα: ο κόσμος υπολείπεται σε γραμματικές και αριθμητικές γνώσεις, δε ξέρει word, δε ξέρει exel, δε ξέρει να αλλάξει μια λάμπα, δε ξέρει γενικώς τίποτα και συνήθως έχει και χαμηλή αυτοεκτίμηση. Τέτοιο είναι το 1 εκατομμύριο ανέργων.

    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Ενα πράγμα που με ενοχλεί είναι το τσουβάλιασμα και οι γενικεύσεις . 

     

    Εδώ λοιπόν θα πω ότι γνωρίζω αρκετά άτομα που ήταν μέτριοι και κάτω μαθητές στο λύκειο , Αθήνας ή επαρχίας και τελείωσαν σχετικά εύκολα εγγλέζικο πανεπιστήμιο σε θετικό-τεχνολογικό κομμάτι , αλλά και άλλων ανεπτυγμένων χωρών , ενώ όσοι ήταν ή είναι κεφάλια , τους έχουν για πλάκα τους ξένους και παίρνουν τις υποτροφίες και τις θέσεις εργασίας μετά από πλειστηριασμό ....

     

    Και μιλάω και για παλιά και για τώρα . 

     

    Δεν θεωρώ ότι υστερούμε πουθενά , πέραν του θεσμικού πλαισίου . Ακόμα επειδή έχουμε και συγγενείς - φίλους που πήγαν έξω ως επαγγελματίες , πάλι και εκεί τα ίδια βλέπουμε . Δεν αισθάνθηκαν πουθενά να υστερούν .

     

    Αν βέβαια πας και κοπροσκυλιάζεις , τότε φταίς εσύ και όχι οι σπουδές σου .

    sdim

    Δημοσιεύτηκε

    Οι σοβαρές εταιρίες επενδύουν στο προσωπικό τους. Που σημαίνει ότι βρίσκουν ανθρώπους έξυπνους και δραστήριους που θέλουν να δουλέψουν και γνωρίζουν το βασικό αντικείμενο των σπουδών τους και τους εκπαιδεύουν στο εξειδικευμένο πχ πρόγραμμα που θέλουν προσφέροντας τους μέλλον στην εταιρία με αξιοπρεπή μισθό.

     

    Όταν οι περισσότερες εταιρίες ψάχνουν νέο κάτω των 25 με τουλάχιστον 5 χρόνια εμπειρία (!!!) και εξειδικευμένη γνώση για να δουλεύει 12 ώρες και να παίρνει 400 ευρώ ε δεν απορώ που δεν βρίσκουν..

     

    Γνωρίζω σοβαρούς επιχειρηματίες που θέλουν να επενδύσουν στο προσωπικό τους αλλά πλέον δεν μπορούν επειδή δεν έχουν εμπιστοσύνη.

     

    Επιχειρηματίας πλήρωσε πάνω από 20.000€ σε εκπαίδευση και πιστοποιήσεις του νέου μηχανικού που είχε προσλάβει και ο μηχανικός σε λίγα χρόνια παραιτήθηκε και πήγε μετά σε άλλη εταιρεία. Δεν νομίζω να επαναλάβει το ίδιο και με άλλον μηχανικό, απλά θα ψάχνει για κάποιον που να έχει ήδη τα επιθυμητά προσόντα.

    ted78

    Δημοσιεύτηκε

    Γι' αυτό sdim υπάρχουν και οι ρήτρες αποχώρησης.

    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε

    Όταν λένε ότι δυσκολεύονται να βρουν κόσμο δεν εννοούν μόνο για τις θέσεις που υπάρχουν ήδη αλλά και κόσμο για τις θέσεις που θα ήθελαν να δημιουργήσουν και δε το σκέφτονται καν.




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.