Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Επταπλασιάστηκαν οι φόροι ακινήτων σε πέντε χρόνια


    Το μέχρι πρότινος ασφαλέστερο επενδυτικό καταφύγιο βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα, με τους ιδιοκτήτες να καταβάλλουν κάθε χρόνο και περισσότερους φόρους. Το 2014, το υπουργείο Οικονομικών θα βεβαιώσει φόρους ύψους 3,6 δισ. ευρώ στους φορολογουμένους, όταν το 2009 οι φόροι στην περιουσία δεν ξεπερνούσαν τα 526 εκατ. ευρώ. Δηλαδή, οι φόροι στην ακίνητη περιουσία αυξήθηκαν σε πέντε χρόνια κατά 684,4%. Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, που δείχνουν τις τεράστιες επιβαρύνσεις των ακινήτων τα τελευταία χρόνια:

    • Το 2009 καταβλήθηκαν 526 εκατ. ευρώ.

     

    • Το 2010 εισπράχθηκαν 487 εκατ. ευρώ.

     

    • Το 2011 οι εισπράξεις ανήλθαν σε 1,17 δισ. ευρώ.

     

    • Το 2012 οι εισπράξεις εκτοξεύθηκαν στα 2,75 δισ. ευρώ.

     

    • Το 2013 υπολογίζεται να εισπραχθούν 2,75 δισ. ευρώ.

     

    • Το 2014 εκτιμάται ότι θα εισέλθουν στον κρατικό κορβανά 2,9 δισ. ευρώ.

     

    Σημειώνεται ότι το ποσό που θα κληθούν να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων το 2014 με την εφαρμογή του Ενιαίου Φόρου Ακινήτων ανέρχεται στο ποσό των 3,6 δισ. ευρώ. Ωστόσο, εκτιμάται ότι περίπου 700 εκατ. ευρώ δεν θα καταβληθούν από τους φορολογουμένους λόγω της αδυναμίας τους να πληρώσουν τον φόρο, με αποτέλεσμα στα κρατικά ταμεία να μπουν περίπου 2,9 δισ. ευρώ.

     

    Σύμφωνα με τον νόμο, ο ενιαίος φόρος ακινήτων που θα εφαρμοσθεί το 2014 θα αντικαταστήσει το ειδικό τέλος ακινήτων που πληρώνεται μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ, καθώς και τον Φόρο Ακίνητης Περιουσίας. Επί της ουσίας, ένας έκτακτος φόρος που επιβλήθηκε το 2011 προκειμένου να καλυφθούν οι «μαύρες τρύπες» του προϋπολογισμού γίνεται μόνιμος.

     

    Ο νέος φόρος θα επιβάλλεται από την 1η Ιανουαρίου 2014 χωρίς αφορολόγητο όριο σε όλα ανεξαιρέτως τα κτίσματα, στα εντός σχεδίου οικόπεδα και στις εκτός σχεδίου εκτάσεις γης. Ειδικότερα, από το νέο έτος θα φορολογούνται:

     

    • Διαμερίσματα, μονοκατοικίες, εξοχικές κατοικίες, οικόπεδα, κτίρια βιοτεχνιών, κτίσματα επαγγελματικής στέγης, παντός είδους αποπερατωμένα κτίσματα που δεν ηλεκτροδοτούνται, ημιτελείς οικοδομές, με ή χωρίς εργοταξιακό ρεύμα.

     

    • Καλλιεργούμενα χωράφια και δενδροκαλλιέργειες που ανήκουν σε κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, καλλιεργήσιμες εκτάσεις που ανήκουν σε μη κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, εκτάσεις γης στις οποίες έχουν εγκατασταθεί φωτοβολταϊκά συστήματα, βοσκότοποι, δασικές εκτάσεις και λοιποί υπαίθριοι χώροι.

     

    • Θέσεις στάθμευσης, πιλοτές, αποθήκες και λοιποί βοηθητικοί χώροι, πισίνες σε κοινόχρηστους χώρους ακινήτων.

     

    • Πτηνοτροφεία, κοτέτσια, γεωργικές αποθήκες, ποιμνιοστάσια (στάνες και μαντριά), καθώς και κτίσματα που χρησιμοποιούνται ως βοηθητικοί χώροι από τους αγρότες.

     

    Τα παραπάνω ακίνητα θα φορολογηθούν από το 2014. Οσοι λοιπόν κατέχουν ένα διαμέρισμα και αγροτεμάχιο θα κληθούν να πληρώσουν υψηλότερους φόρους σε σχέση με φέτος. Και αυτό διότι μέχρι σήμερα τα αγροτεμάχια δεν φορολογούνταν. Το στοίχημα, πάντως, για το υπουργείο Οικονομικών είναι η φορολόγηση των αγροτεμαχίων. Και αυτό διότι είναι δύσκολος ο εντοπισμός τους στους χάρτες του υπουργείου, καθώς και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών που έχουν. Πιθανόν να κληθούν οι φορολογούμενοι να υποβάλουν πρόσθετα πληροφοριακά στοιχεία για να μπορέσει το υπουργείο Οικονομικών να υπολογίσει τον φόρο.

     

    Φόρο θα κληθούν να πληρώσουν και όσοι είχαν τα προηγούμενα χρόνια τα ακίνητά τους κλειστά. Δηλαδή χωρίς ρεύμα και ξενοίκιαστα. Αυτά μέχρι και σήμερα απαλλάσσονται από το ειδικό τέλος ακινήτων. Το 2014 θα πληρώνουν φόρο και τα κλειστά διαμερίσματα.

     

    Πηγή: http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_25/10/2013_524785





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Προχτές άκουσα τον Μηλιό του Σύριζα και είπε ότι αυτοί θα φορολογήσουν ΟΛΗ την περιουσία των πολιτών , δηλαδή ακίνητα , καταθέσεις , σκάφη , αμάξια , ομόλογα , μετοχές , έργα τέχνης και μου φάνηκε πιό φιλελεύθερος από την σαμαρική νδ που τσακίζει την μεσαία τάξη , ενώ αφήνει στο απυρόβλητο οφ σορ , λίστες Λαγκάρντ κλπ .

     

    Αν και κάτοχος ακινήτων , δεν θα ήμουν αντίθετος σε έναν φόρο περιουσίας , αρκεί αυτός να είναι δίκαιος καθολικός και ανάλογος με την οικονομική πραγματικότητα , δηλαδή στο 1/3 με 1/4 αυτού που επιβάλλει η κυβέρνηση .

     

    Ταυτόχρονα θα έπρεπε να υπάρχει φόρος στα άλλα περιουσιακά στοιχεία , αλλά δυστυχώς ο κόσμος ολόκληρος έχει μαριονέττες γιά ηγέτες που είναι τσιράκια των τραπεζών . 

     

    Ακόμη θα έπρεπε να υπάρχει υπολογισμός του φόρου αυτού ως έξοδο , γιά τις επιχειρήσεις που ιδιοχρησιμοποιούν η εμπορεύονται ακίνητα , συμπεριλαμβανομένων των κατά κύριο επάγγελμα αγροτών , αφού γιά αυτούς τα ακίνητα είναι μέσα παραγωγής .

     

    Ετσι τουλάχιστον θα υπάρχει δικαιοσύνη , μιά και είναι παράλογο να φορολογείται το ακίνητο του ξενοδόχου η του κατασκευαστή η του αγρότη , που είτε είναι εμπόρευμα είτε μέσο παραγωγής και ταυτόχρονα να μην φορολογούνται τα αυτοκίνητα , η τα ρούχα που είναι εμπορεύματα άλλων κλάδων .

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Σιγά μην εισέπραξε το κράτος 2.75 δις από το χαράτσι και τις 2 χρονιές, υπήρχαν τόσοι και τόσοι που δεν πλήρωσαν ή θα πληρώσουν καθυστερημένα με δόσεις. Αυτά είναι τα ποσά που όριζε ο προϋπολογισμός, οι πραγματικές εισπράξεις είναι πολύ λιγότερες.

    Όσο για τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ, ας το κάνουν και όταν θα κάνουν φτερά όλα τα κεφάλαια που έχουν απομείνει στις τράπεζες και θα καταρρέσουν οι τράπεζες, τότε να δούμε αν θα πάρουν πίσω τις αποφάσεις τους.

    Link to comment
    Share on other sites

    δεν μπορω να καταλαβω γιατι στο συγκεκριμενο θεμα υπαρχουν κομματικες τοποθετησεις....τελικα δε βαζουμε μυαλο στην ελλαδαρα. καλα μας κανουν οι ευρωπαιοι στην τελικη

    • Upvote 2
    Link to comment
    Share on other sites

    "παλιά είχαμε το τούρκικο, μετά ήρθε το ελληνικό. δεν είδαμε και πολλά"

    κουβέντα γέροντα 80άρη τη δεκαετία του 60 σε χωριό έξω από τις Σέρρες (νομίζω στο Ροδολίβο)

    κατάλαβα τι εννοούσε (το κράτος) πολύ αργότερα

    χαράτσια μέτραγε ο άνθρωπος

    Link to comment
    Share on other sites

    Δεν ηταν κομματική τοποθέτηση . Απλά επισήμανα την ιδεολογική ανακολουθία της νδ , που χτυπάει αλύπητα την μεσαία τάξη , ενώ η στάση του Μηλιού ήταν πιό δίκαιη .

    Link to comment
    Share on other sites

    Είναι άλλο πράγμα η φορολόγηση των καταθέσων και άλλο η φορολόγηση των τόκων των καταθέσεων.....

    Οταν αποφασίσουν τί ακριβώς εννοούν (γιατί κάθε φορά βγαίνει κάποιος από τους υποψήφιους σωτήρες-Μηλιός-Σταθάκης-κι ένας άλλος που δεν τον θυμάμαι τώρα- που θέλουν να αντικαταστήσουν τους υπάρχοντες σωτήρες) και λέει τα δικά του....

    Πραγματικά θα ήθελα να βγει κάποιος και να δώσει γραπτώς την "πρόθεση"-"πρόταση"  τους ώστε να μπορούμε να τοποθετηθούμε σοβαρά.....

    Οι αερολογίες του θα φορολογήσουμε τον συνολικό "πλούτο" που προκύπτει από το άθροισμα εισοδημάτων-ακινήτων-καταθέσεων(????...)-μετοχών-αυτοκινήτων κτλ μου "ακούγεται" σαν "κούρεμα" ή δήμευση.....

    Στερείται κάθε σοβαρότητας η χρησιμοποίηση των αγαθών που "κατέχεις" σαν άθροισμα στην φορολογική σου θέση , με τα εισοδήματα που αποκτάς..... Βέβαια είναι πιό κοντά στην "αρχή" θεώρησης των αριστερών (λέμε τώρα)  αντιλήψεων που εκφράζει η συγκεκριμένη παράταξη.....

    Συμφωνώ ότι είναι πιό τίμιο αλλά ταυτόχρονα και πιό καταστροφικό για να μην πώ ανεφάρμοστο.....

    Edited by pggiotas
    Link to comment
    Share on other sites

    Και εγώ αυτό λέω, τέτοιες απόψεις που πετάγονται κατά καιρούς από διαφόρους στο ΣΥΡΙΖΑ κάνουν μόνο κακό στον Τσίπρα. Εχτές βγήκε ένας και λέει οτι άμα γίνουμε κυβέρνηση θα καταργηθούν οι παρελάσεις και ένας άλλος βγαίνει και λέει λίγο μετά, εγώ δεν συμφωνώ με αυτό. Πρέπει να διατυπώσουν γραπτώς το σύνολο των προτάσεων - προθέσεών τους.

     

    Οι θέσεις για την συνολική φορολόγηση περιουσίας είναι και θέσεις της ΠΟΜΙΔΑ. Αποτελούν μια ουτοπία για μένα, ειδικά όταν ακούω για έργα τέχνης χρυσές λίρες και διάφορα άλλα μπλιμπλίκια.

     

    ΥΓ: Σήμερα άκουγα από φοροτεχνικό, στην Γερμανία η φορολογία ακινήτων είναι 0.1% για πάνω από 236.000 ευρώ αξίας.

    Link to comment
    Share on other sites

    Παιδιά φόρος περιουσίας και όχι εισοδήματος , ΜΟΝΟ στα ακίνητα , είναι άδικος και χτυπάει την οικοδομή , η οποία ήταν είναι και θα είναι η βαριά βιομηχανία μας γιατί έχουμε το καλύτερο οικόπεδο στον κόσμο .

     

    Οπότε είναι λογική η φορολόγηση και των καταθέσεων πέραν των τόκων , αν θέλουμε να είμαστε δίκαιοι .

     

    Τώρα το τι θα γίνει με τις τράπεζες , είναι απλά θέμα ελέγχου και εφαρμογής του πόθεν έσχες .

    • Upvote 1
    • Downvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    BAS συμφωνώ ότι η φορολόγηση των ακινήτων είναι ταυτόσημη με τη φορολόγηση κινητών αξιών (λ.χ. καταθέσεων δηλ με φορολόγηση κεφαλαίου)

    Όμως φορολόγηση περιουσίας σημαίνει επαναφορολόγηση φορολογημένων εισοδημάτων και όπως σωστά λέει ο pggiotas ισοδυναμεί με "κούρεμα" ή επί το ορθότερον δήμευση κάτι που κάθε άλλο παρά δίκαιο είναι.

    Ούτε στα πιο σκληρά κομουνιστικά καθεστώτα δεν έγινε αυτό

    Οι απόψεις του Μηλιού είναι γνωστές και ..επαμφοτερίζουσες (λογικό) και στοχεύουν στην ίδια κατεύθυνση με αυτή της παρούσας κυβέρνησης (που θεωρεί την αποταμίευση ή κεφαλαιοποίηση κερδών αδίκημα): στην εξαφάνιση της μεσαίας τάξης και της μικροίδιοκτησίας, την "αμερικανοποίηση" (white collar = άμα έχεις δουλειά τα έχεις όλα -ασφάλιση, αγαθά με leasing κλπ.-, άμα δεν έχεις δουλειά ζεις στα τροχόσπιτα, στην καλύτερη περίπτωση) -σε μια δεξιά νεοφιλελεύθερη λογική- ή την¨"κινεζοποίηση" (δουλειά=δουλεία) -από κλασική μαρξιστική σκοπιά.

    Η όλη στάση μοιάζει να βασίζεται στην λογική του "η ιδιοκτησία είναι κλοπή" με τη διαφορά ότι το κράτος ετοιμάζεται να (έχει ήδη) γίνει "ληστής" που ορμάει να αρπάξει ό,τι βρει, στην κατεύθυνση του "η κλοπή γίνεται ιδιοκτησία" της νομενκλατούρας (δεξιάς ή αριστερής)

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.