Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Επιστολή, απέστειλε ο ΣΠΜΕ την Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου, μέσω του προέδρου του Βασίλειου Μπαρδάκη. Οι πολιτικοί μηχανικοί εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους για τα «φλέγοντα» ζητήματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων τους, σταχυολογούν μια σειρά προτάσεων και ζητούν την άμεση παρέμβαση της ηγεσίας του ΤΕΕ.

     

    Αναλυτικά η επιστολή που απέστειλε ο ΣΠΜΕ στο ΤΕΕ:

     

    «Αγαπητέ Πρόεδρε και αγαπητοί Συνάδελφοι,

     

    Με την παρούσα επιστολή εκφράζω την έντονη ανησυχία μας για τη θέσπιση πλήθους διατάξεων που επηρεάζουν την Ασφάλεια των Έργων και την – ήδη δύσκολη – επαγγελματική καθημερινότητα των διπλωματούχων Πολιτικών Μηχανικών.

     

    Η ανησυχία αυτή επιτείνεται απ’ το γεγονός ότι δεν μας είναι γνωστές ούτε οι θέσεις που υποστηρίζει το Τ.Ε.Ε. σε όλα αυτά τα θέματα, ούτε η μέθοδος και οι διαδικασίες μέσω των οποίων πορίστηκαν.

     

    Συγκεκριμένα, επισημαίνουμε τα εξής:

     

    α) Την 26.06.2014, στη συνεδρίαση της Δ.Ε. του Τ.Ε.Ε., ανακοινώθηκαν οι προθέσεις του Προεδρείου του Τ.Ε.Ε. για σύσταση ειδικών επιστημονικών επιτροπών και εκκίνηση ανοικτών διαδικασιών διαβούλευσης.

     

    Εκεί διευκρινίστηκε άλλωστε η ανεξάρτητη, και παράλληλη, λειτουργία της διεπιστημονικής επιτροπής των Συλλόγων η οποία είχε ξεκινήσει το (δύσκολο) έργο της με αποκλειστική πρωτοβουλία των Συλλόγων και μεσκοπό να συνδράμει και όχι να παρακωλύσει το έργο του Τ.Ε.Ε.

     

    β) Μέχρι σήμερα δεν μας έχει γίνει γνωστή καμία σύσταση επιτροπής και καμία διαδικασία επίσημης επεξεργασίας θέσεων.

    Μας έγινε γνωστό (ανεπίσημα) ότι στην Επιτροπή που προβλέπει ο Ν.4254/2014 (για το επάγγελμα Πολιτικού Μηχανικού, Αρχιτέκτονος και Τοπογράφου – υπ. ΙΓ12) ορίστηκε ως τακτικός εκπρόσωπος ο πρόεδρος του Τ.Ε.Ε. (κος Χρ. Σπίρτζης, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός) με αναπληρωτή του τον Συνάδελφο πρόεδρο του Π.Σ.Δ.Μ.-Η. (κο Θ. Παπαδόπουλο, Ηλεκτρολόγο Μηχανικό). Οι ως άνω εκπρόσωποί (μας) δεν έχουν έρθει σε επαφή μέχρι σήμερα με τον Σ.Π.Μ.Ε.

     

    γ) Επίσης ανεπισήμως, ενημερωθήκαμε για την από 11.07.2014 Προκήρυξη της Γεν. Διευθ. Διοικητικού του Τ.Ε.Ε., με θέμα «Ανάπτυξη Συστημάτων Διαχείρισης Επιστημονικών Ειδικοτήτων, Διοικητικών Διαδικασιών και Πληροφόρησης», για την Τράπεζα Θεμάτων των εξετάσεων άσκησης άδειας επαγγέλματος.

     

    Οι επιστημονικές περιοχές Πολιτικού Μηχανικού, που αναφέρονται – ως εξεταστέες – στο Παράρτημα IV, αποτελούν σίγουρα προϊόν πρόχειρης επεξεργασίας αφού αντιστοιχούν σε περιορισμένες γνώσεις που μόνον διασταλτικά μπορεί να εκφράσουν τα γνωστικά αντικείμενα του Πολιτικού Μηχανικού. Τα παραπάνω – ας πούμε- «γνωστικά αντικείμενα» δεν ανταποκρίνονται στο πλήθος των επαγγελματικών ικανοτήτων των διπλωματούχων Πολιτικών Μηχανικών και δύνανται να περιορίσουν αδικαιολόγητα τόσο το εύρος των δραστηριοτήτων μας όσο και τον «επιθυμητό» ανταγωνισμό. Ενδεικτικά, σημειώνουμε ότι δεν αναφέρεται η ολοκληρωμένη Σχηματοποίηση-Δομική σύλληψη ή ο Σχεδιασμός Δομημάτων (οικοδομικός-κατασκευαστικός, γεωτεχνικός, δομοστατικός, αντισεισμικός κ.α.), ο Σχεδιασμός Επεμβάσεων σε υφιστάμενα έργα (δομικά, τεχνικά, μνημεία κ.α.), ο Σχεδιασμός Έργων Προστασίας Περιβάλλοντος, ο Προγραμματισμός και η Διαχείριση Έργων, η Γεωδαισία κ.α. Συνεπώς, η ειδικότητα του διπλωματούχου Πολιτικού Μηχανικού δεν αντιμετωπίζεται ως μητρική ειδικότητα όπως (ιστορικά) στη χώρα μας αλλά και διεθνώς έχει αναπτυχθεί.

     

    δ) Δεν υπάρχει απόφαση που να εξουσιοδοτεί συρρίκνωση επαγγελματικών δραστηριοτήτων.

    Αφού η νομοθέτηση είναι αιφνιδιαστική κανένας μας δεν είχε προβλέψει να ενημερώσει (προεκλογικά: πριν τις αρχαιρεσίες σε ΤΕΕ ή επιστημονικούς Συλλόγους) τους έλληνες Διπλωματούχους Μηχανικούς για τη στάση που θα ακολουθήσει σε τέτοιου είδους κρίσιμες μεταβολές και συνεπώς κανένας δεν διαθέτει τη δέουσα (δημοκρατική) εξουσιοδότηση ώστε να κινηθεί ή ακόμα και να αδρανήσει – βάσει προσωπικών απόψεων.

     

    ε) Η στάση του Τ.Ε.Ε. στην απειλούμενη ανατροπή του πλαισίου Μελέτης & Κατασκευής Δημοσίων Έργων ήταν ασαφής και καθυστερημένη – είχε μάλλον «πυροσβεστική» πρόθεση αλλά οιονεί-εμπρηστικό αποτέλεσμα – έως τώρα.

    Αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι για τις εξελίξεις ανατροπής των παραδοσιακών αρχών και πλαισίων σχεδιασμού και εκτέλεσης δημοσίων (και διασταλτικά ιδιωτικών) έργων, ενημερωνόμαστε από κοινοποιήσεις άλλων φορέων (λ.χ. Σ.Α.Τ.Ε., Σ.Ε.Γ.Μ., Π.Ε.Δ.Μ.Ε.Δ.Ε. κτλ) και όχι απ’ τον θεσμοθετημένο Σύμβουλο τις Πολιτείας.

     

    Όπως έχουμε επανειλημμένα τονίσει (προφορικώς: [α]. στη συνάντησή μας την 11.06.2014, [β]. κατά την παρουσίαση των θέσεων του ΣΠΜΕ στην συνεδρίαση της Δ.Ε. την 26.06.2014, [γ]. στην ανάλογη παρουσίαση σε εκδήλωση του ΙΕΚΕΜ-ΤΕΕ την 10.07.2014, και γραπτώς: [δ] μέσω δελτίου τύπου την 03.06.2014, [ε] στο κοινό δελτίο τύπου διασυλλογικής επιτροπής την 14.06.2014, [στ] σε επιστολές σχολιασμού των θέσεων της Ο.Ε. του Τ.Ε.Ε.-Τ.Κ.Μ. την 15.06.2014):

     

    1) Για να αποφευχθεί: η απορρύθμιση της Αγοράς (Ιδιωτικών και Δημοσίων) Έργων Μηχανικού ή η στρέβλωσή της, η καθυστέρηση των επενδύσεων, και ο διαφαινόμενος οριστικός ευτελισμός του επαγγέλματος του Διπλωματούχου Μηχανικού, απαιτείται βαθειά και αξιόπιστη επιστημονική και οικονομοτεχνική τεκμηρίωση μέσω δημοκρατικών και διαφανών διαδικασιών (που προχωρούν με τη δέουσα ευρεία συναίνεση των μελών του Τ.Ε.Ε.).

     

    Ομοίως, στην από 11.07.2014 Ανακοίνωση της διασυλλογικής Επιτροπής αναφέρεται ότι : «Το ΤΕΕ, ως θεσμοθετημένος σύμβουλος της Πολιτείας, οφείλει να επεξεργαστεί τάχιστα τις βελτιώσεις στην κατεύθυνση ενός συνολικού, σύγχρονου, απλού, ενιαίου και σαφούς πλαισίου άσκησης του επαγγέλματος, το οποίο θα περιγράφει τις κοινές επαγγελματικές δραστηριότητες, και όπου κριθεί αναγκαίο (και αναλογικό με γνώμονα τον υπέρτερο λόγο του δημοσίου συμφέροντος) θα τεκμηριώνει τις αποκλειστικές επαγγελματικές δραστηριότητες».

     

    2) Συναινούμε στη διεύρυνση των δραστηριοτήτων άλλων ειδικοτήτων και διαφωνούμε-εναντιωνόμαστε σε κάθε προσπάθεια περιορισμού των δραστηριοτήτων των Διπλωματούχων Πολιτικών Μηχανικών.

    Σε συνθήκες ελεύθερου ανταγωνισμού – όπως οι τρέχουσες – ο εντολέας τελικά θα επιλέξει το εύρος (μητρική ειδικότητα) ή/και το βάθος (άλλες ειδικότητες ή μετά-διπλωματική εκπαίδευση ή ειδική εμπειρία κτλ) των επαγγελματικών ικανοτήτων που επιθυμεί να ενεργοποιήσει. Το κράτος ως εντολέας έχει επιλέξει (ορθώς) στα σημαντικά έργα να κινητοποιεί πιο εξειδικευμένες ομάδες Μελέτης & Κατασκευής. Στα συνήθη ιδιωτικά έργα δεν τεκμηριώνονται – ούτε απ’ την Επιστήμη, ούτε απ’ την Πρακτική, ούτε απ’ την Παράδοση – τόσο ειδικές απαιτήσεις.

     

    Στην παρούσα φάση δεν έχουμε περιθώριο ενδοσκοπήσεων• τα παραπάνω γεγονότα αναφέρονται για να τεκμηριωθεί η εκκίνηση και ωρίμανση αυτόνομων διαδικασιών από μεριάς μας (Σ.Π.Μ.Ε.) που στόχο έχουν να συμπληρώσουν ή/και να καλύψουν τα παραπάνω διαπιστωμένα κενά.

     

    Αξιόπιστη επιστημονική τεκμηρίωση:

     

    Ο Σ.Π.Μ.Ε. σε συνεργασία με διακεκριμένους συναδέλφους, επεξεργάστηκε συγκεκριμένες προτάσεις οι οποίες απαντούν στα θέματα επαγγελματικών δραστηριοτήτων και περιλαμβάνουν ουσιώδεις προβλέψεις για όλα τα αλληλοδρώντα θέματα (λχ Μελέτης & Κατασκευής Δημοσίων Έργων), τα οποία επηρεάζουν άμεσα τη Δημόσια Ασφάλεια της Χώρας.

     

    Η επεξεργασία πραγματοποιήθηκε βάσει παραδειγμάτων απ’ τη διεθνή πρακτική σε κοινόχρηστους φακέλους οι οποίοι εξασφαλίζουν (σύγχρονη) πρόσβαση: (α) στην Ε.Ε. Πολιτικών Μηχανικών του Τ.Ε.Ε., (β) σε ειδική επιτροπή μελών Δ.Ε.Π. και (γ) στα Τοπικά Τμήματα του Σ.Π.Μ.Ε.

     

    Σήμερα αναρτήθηκε και στην ιστοσελίδα του Σ.Π.Μ.Ε. – υπό μορφή ανοικτής διαβούλευσης – ώστε να ενσωματωθούν (ενδεχόμενες) τελικές βελτιώσεις που θα προταθούν απ’ τα μέλη του Σ.Π.Μ.Ε..

     

    Συναίνεση – δημοκρατικές διαδικασίες:

     

    Ο Σ.Π.Μ.Ε. οργάνωσε περιφερειακές Συνελεύσεις σε μεγάλα αστικά κέντρα της Χώρας και σχολίασε με τους συναδέλφους όλες τις εξελίξεις με ειλικρίνεια και ρεαλισμό. Οι αμεσοδημοκρατικές αυτές διαδικασίες μας βοήθησαν να εντοπίσουμε και άλλες πτυχές των προβλημάτων και να βελτιστοποιήσουμε τις θέσεις μας. (27.08, Ηράκλειο, Περιφερειακή Συνέλευση Κρήτης – 24.07, Τρίπολη, Περιφερειακή Συνέλευση Πελοποννήσου – 17.07, Πάτρα, Περιφερειακή Συνέλευση Δυτ. Ελλάδος – 16.07, Λαμία, Περιφερειακή Συνέλευση Αν. Στερεάς Ελλάδος – 15.07, Θεσσαλονίκη, Διαπεριφερειακή Συνέλευση Θεσσαλίας-Μακεδονίας-Θράκης – 15.07, Ιωάννινα, Διαπεριφερειακή Συνέλευση Ηπείρου-Κέρκυρας-Λευκάδας, 05.07 Αργοστόλι, ενημερωτική συνάντηση, 27.05 Συνεδρίαση Δ.Σ. παρουσία προέδρων και μελών Δ.Σ. Τ.Τ. Χίου, Λέσβου, Κέρκυρας).

     

    Αναντίρρητα πλέον, είτε θα κινηθούμε συντονισμένα και θα ενεργοποιήσουμε τους μηχανισμούς ανάδειξης των διπλωματούχων Μηχανικών της Χώρας μας είτε θα τους αφήσουμε να αδικηθούν πάλι – με δική μας προφανή και μεγάλη ευθύνη.

     

    Τους μηχανισμούς ανάδειξης δεν χρειάζεται να τους εφεύρουμε, εφαρμόζονται με επιτυχία σε αντίστοιχα συστήματα του εξωτερικού και δεν απέχουν πολύ απ’ τις διατάξεις που εφαρμόζονται (ή -νταν) στα Δημόσια Έργα.

     

    Συγκεκριμένα οι μηχανισμοί ανάδειξης περιλαμβάνουν:

     

    Α) Πιστοποίηση εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ώστε να μην προκύψει πάλι ως απαραίτητη η εφαρμογή οριζόντιων μέτρων σε όλους (εξετάσεις για όλους, «ποιός φοβάται τις εξετάσεις» κ.α.). Πρακτικά, τα ελληνικά Τεχνικά Πανεπιστημιά (ΕΜΠ και Πολυτεχνικές Σχολές) μπορούν και πρέπει να αναδειχθούν έναντι άλλων Ιδρυμάτων αμφιβόλου ποιότητας – όπως συμβαίνει στο Η.Β. και στη Γαλλία για τα δικά τους Ιδρύματα «Αριστείας». Όλες οι μελετημένες πολιτικές, είτε ασκούνται απ’ τις κυβερνήσεις είτε απ’ τα Επιμελητήρια, προβλέπουν τη διάκριση των διαφορετικών επιπέδων σπουδών και την ανάδειξη των «Πολυτεχνείων» τους. Ας μην ψάχνουμε πάλι τον ελάχιστο κοινό παρανομαστή. Όποιος προέρχεται από πιστοποιημένο ίδρυμα μπορεί να εγγράφεται βάσει συνέντευξης («standard» διαδικασία), όποιος προέρχεται από άλλα Ιδρύματα θα πρέπει να πιστοποιείται ατομικά (διαδικασία «individual»).

     

    Β) Διαβάθμιση των Μηχανικών στα Δημόσια Έργα που δεν προκαλεί μείωση του ανταγωνισμού αλλά αποκλείει ευκαιριακούς κερδοσκόπους που ενδέχεται να απορρυθμίσουν την Αγορά και να βλάψουν τη Δημόσια Ασφάλεια.

    Τα προβλήματα που προέκυψαν στον τομέα των Δημοσίων Έργων έχουν αποδεδειγμένα ποριστεί από την ανεπάρκεια ή τη δυσλειτουργία των επόμενων σταδίων (λχ σε κάποια έργα: δεν υπήρχαν αυστηροί ελεγκτικοί μηχανισμοί – τουλάχιστον κοινοί για όλους, η πιστοποίηση υλικών ήταν ανύπαρκτη ή εικονική κ.α.) και όχι απ’ την Πρόσβαση στις διαγωνιστικές διαδικασίες.

    Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι η ελάχιστη στελέχωση (ομάδων Μελέτης ή Κατασκευής) είναι προφανώς εύλογη. Τα όσα αναδεικνύουν, αυτοί που επιδιώκουν την ασύδοτη απελευθέρωση και την ισοπέδωση του συστήματος παραγωγής έργων, αφορούν περιπτώσεις εικονικής στελέχωσης και άρα πάλι προκύπτουν απ’ την ανεπάρκεια των ελεγκτικών μηχανισμών. Απ’ τα στοιχεία που συλλέξαμε απ’ το εξωτερικό αξίζει να αναφέρουμε ότι δεν υπάρχει αντιπροσωπευτική-αξιόπιστη εταιρεία (προηγμένης χώρας) που να μην καλύπτει τις ελάχιστες ελληνικές απαιτήσεις στελέχωσης.

     

    Γ) Μείωση του παρεμβατισμού και απλοποίηση των διαδικασιών στα συνήθη μικρά και μεσαία ιδιωτικά έργα.

    Η υπερβολή μας σε ό,τι αφορά τις αποκλειστικές δραστηριότητες συγκεκριμένων ειδικοτήτων δίνει τροφή (και απόλυτη επιτυχία έως τώρα) σε όσους μας κατηγορούν για Συντεχνία. Η παλαιότερη πρότασή του Προέδρου (του Τ.Ε.Ε.) για υποχρεωτικές ομάδες μελέτης (από 3 μηχανικούς) αστόχησε για τον ίδιο λόγο και τελικώς οδήγησε στο σημερινό καθεστώς μειωμένου και στρεβλού ανταγωνισμού (απέκλεισε τους διπλωματούχους Πολιτικούς Μηχανικούς – για πολλά έτη – από δραστηριότητες που παραδοσιακά ασκούσαν στην Ελλάδα – και συνεχίζουν να ασκούν σε αρκετές χώρες του εξωτερικού).

     

    Δ) Αναγνώριση των Μετά-διπλωματικών Σπουδών πιστοποιημένων Τεχνικών Πανεπιστημίων.

    Ε) Αναγνώριση της εμπειρίας σε ειδικά αντικείμενα (Ενεργειακή Αποτίμηση, ειδικές Αρχιτεκτονικές Μελέτες, ειδικές εφαρμογές Γεωδαισίας-Κτηματολογίου κ.α.).

     

    Υπό τις σημερινές δύσκολες συνθήκες του Κλάδου, κρινόμαστε διαρκώς και αυστηρά απ’ τους Συναδέλφους τόσο για τις δράσεις όσο και για την αδράνειά μας. Επειδή πιθανολογείται βάσιμα η δημιουργία σημαντικότατων προβλημάτων στους Διπλωματούχους Πολιτικούς Μηχανικούς, και ο ευτελισμός των διαδικασιών σχεδιασμού και εκτέλεσης δημοσίων και ιδιωτικών έργων, σας παρακαλώ να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες».

     

    Προς τούτο, στην παρούσα επιστολή επισυνάπτουμε το σχέδιο επαγγελματικού περιγράμματος Διπλωματούχου Πολιτικού Μηχανικού το οποίο περιλαμβάνει όλους τους μηχανισμούς ανάδειξης που προαναφέρθηκαν και προσπαθεί να θεραπεύσει όλες τις αστοχίες («αυτογκόλ») του παρελθόντος (ισοδυναμία Διπλώματος - ΜΕng, πλαίσιο προσόντων, κατάργηση ορίων αμοιβών και προϋπολογισμών κ.α.)





    iovo

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    TomA

    Δημοσιεύτηκε

    Αυτό το "μητρική ειδικότητα" είναι καταπληκτικό!

    Αναδεικνύει το πραγματικό πρόβλημα του κλάδου μας, που λύνεται μόνο ψυχίατρο....

    iovo

    Δημοσιεύτηκε

    Με αυτά και με αυτά έμειναν τέσσερις εργολάβοι να μπορούν να πάρουν όλα τα έργα στην Ελλάδα. Που είναι το ΤΕΕ ? Πουθενά . Που ήταν το ΤΕΕ? πουθενά. Που ήταν όταν ήμουν στην Ελλάδα ? Που είναι τώρα που έφυγα από την Ελλάδα ? 

    Πρωτοστατεί στα επιστημονικά πεπραγμένα των  κλάδων των Μηχανικών? Όχι

    Πρωτοστατεί στα επαγγελματικά πεπραγμένα των  κλάδων των Μηχανικών? Όχι

    Πρωτοστατεί ως σύμβουλος του κράτους? Όχι

    Θυμίστε μου ένα επιστημονικο περιοδικό που έχει εκδόσει ....

    Ένα ασφαλιστικό ταμείο που έκανε...

    Έναν επιστημονικό οργανισμό...

    Να κάνει τα ΙΕΚΕΜΜ ΤΕΕ, και τα λογιστικά συστήματα για να εφαρμόσει ειλημένες αποφάσεις χωρίς καμμιά λογική είναι πρώτο.

    Πότε μια πρόταση του ΤΕΕ, βασισμένη σε εμπεριστατωμένη λογική και επιστήμη για την ρύθμιση της αγοράς του κλάδου των μηχανικών έγινε νόμος του κράτους ?

    Το ΤΕΕ (και είναι προσωπική άποψη) υπάρχει για να σηκώνει σκόνη , να συντηρεί , αυτό που γίνεται , και εδώ , στο michanikos, από τότε που ξεκίνησε και πρωτοέγραφα το 2008, διαμελισμός και διασκέδαση.

    Συντηρούμε καθεστικυίες απόψεις όπως η ταύτιση των ΠΜ με τους κακούς εργολάβους που τα κάνουν όλα και έχουν δικαίωμα υπογραφής για όλα.

    Λογική μηδέν, κατευθείαν όλοι στις, συντεχνιακές επάλξεις, εμείς εναντίον των αλλων, οι ΠΜ ενάντια στους ΑΜ, οι μηχανολόγοι με τους ηλεκτρολόγους μηχανολόγους, και όλοι μαζί εναντίον των μηχανικών της τεχνικής εκπαίδευσης.

    Και όλα αυτά γιατί η ικανότητά μας να μπορούμε να αναγνωρίσουμε το πρόβλημα και να το λύσουμε, δεν χρησιμοποιείται από το ΤΕΕ, στόχος είναι, να μας φταίει πάλι ο κακός ΠΜ που τα κάνει όλα, ενώ, φταίει αυτός που θέλει να έχει στην δούλεψή του μηχανικό με 586€!!!!!!!! και αυτός που στήνει με αυτούς τους μηχανικούς ένα μαγαζάκι για να κάνει μαζικά ΠΕΑ με 99€!

    Όχι κύριοι, είμαστε επιστήμονες, παρέχουμε την γνώση μας και την συμβουλή μας  στο κράτος, ως αποτέλεσμα συμπερασματικής λογικής και τίποτα άλλο, όταν εκπίπτουμε αυτών των αξιών, τι να τα κάνεις τα επαγγελματικά δικαιώματα, μαλώνεις μόνο για να μην είσαι ενωμένος. 

    Είναι καιρός να αλλάξουν όλα αυτά. Είναι καιρός για λογική, και όχι συνδικαλιστική σοφιστία.

    Πρέπει να ξανα-αρχίσουμε, από τα βασικά

    Ποια είναι η ανάγκη, ποιός είναι ο σκοπός, ποιός είναι ο ρόλος του κλάδου σε αυτόν για την επίτευξη του, πώς τον επιτελώ για χάρη της εξυπηρέτησης της ανάγκης και κανενός άλλου.

     

    Το παραπάνω κείμενο, σε κάποιους δεν μας αρέσει, είναι όμως ένα κείμενο, εμπεριστατωμένο, με απτή επιχειρηματολογία. Αν κάποιος θέλει να το αποδομήσει, πρέπει να το κάνει στο ίδιο επίπεδο. Αυτό και μόνο είναι αρκετό, για την δική μου αρχή σε φορείς επιστημονικών κλάδων που διεκδικούν τα αυτονόητα, το δικαίωμα να παρέχουν την υπηρεσία για την οποία παιδεύτηκαν.

    • Upvote 8
    GEORGE KARA

    Δημοσιεύτηκε

    Οπως τα λέει ο ιονο!  Τα ίδια και χειρότερα είναι αντίστοιχα τα πράγματα και για την ΕΕΤΕΜ τον επιστημονικό σύλλογο των πτυχιούχων Μηχανικών.  

    • Upvote 2
    Konstantinos IB

    Δημοσιεύτηκε

    Κων/νε κάνεις πολύ μεγάλο λάθος συγχέοντας τις σπουδές με το τι Επάγγελμα θα κάνεις στην υπόλοιπη ζωή σου. Δεν ισχυρίζομαι ότι έχω το αλάθητο. Συζήτηση κάνουμε.

    Το δικαίωμα να σπουδάσει πρέπει να έχει το έχει ο καθένας! ΑΑΑ, και γιατί λοιπόν εσύ ζητάς επαγγελματικά δικαιώματα;

    Πάλι άδικο έχω; Αφού ικανοποίησες την ανάγκη σου για σπουδές, που μάλιστα είναι ανωτάτου επιπέδου, δεν το αμφισβητώ, τι τα θέλεις τα ε.δ; Γιατί δεν ασχολείσαι με μια άλλη δουλειά προσοδοφόρα να περάσεις καλά; Άρα λοιπόν οι σπουδές είναι επένδυση και θέλουν απόσβεση.  :grin:

     

    Ένας φίλος μου έφυγε να πάει να σπουδάσει γιατρός στο εξωτερικό (με μέσο όρο 12) γιατί το ελληνικό κράτος του...έκοβε το δικαίωμα στη μόρφωση. Και φυσικά μόλις γύρισε έβριζε το ΔΙΚΑΤΣΑ που τον έκοβε συνέχεια. Και μόλις πέρασε στο ΔΙΚΑΤΣΑ έβριζε πάλι το ΔΙΚΑΤΣΑ γιατί...πέρναγε και τους άλλους. Ενώ ο πατέρας του είχε βιομηχανία. Η οποία βιομηχανία έκλεισε όταν ο άνθρωπος βγήκε στη σύνταξη...Το ίδιο έκαναν και πολλοί άλλοι. Και ξέρεις γιατί ήθελε να γίνει γιατρός; Όχι για να ανακαλύψει την πενικιλίνη αλλά γιατί η δουλειά του βιομηχάνου, που του την είχε στρώσει ο πατέρας του, έχει ρίσκο...Μάλιστα. Ενώ του Γιατρού είναι σίγουρη. Ας κάτσει τώρα να μαζεύει δεκαρικάκια και φέσια από τον ΠΕΔΥ. 

    Νομίζω ότι στο θέμα των σπουδών πρέπει κάποτε να πρυτανεύσει η λογική σ' αυτόν τον έρημο τόπο.  

     

    Πάμε τώρα στη "Μητρική Ειδικότητα". Είναι γεγονός ότι οι Π.Μ. ήταν η πρώτη και μοναδική κάποτε τεχνική ειδικότητα στην Ελλάδα. Και είναι βέβαιο ότι δεν μπορούμε να πούμε σε ένα Π.Μ. ότι δεν ξέρει να υπολογίσει τον ηλεκτρικό πίνακα του κτιρίου ή δεν μπορεί να υπολογίσει τις διατομές των δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης. Ή ακόμη ότι δεν έχει αρχιτεκτονική γνώση. Όμως επαρκούν αυτές οι γνώσεις για τη δόμηση του σήμερα; Οι επιστήμες - και όχι η επιστήμη - του μηχανικού εξελίσσονται ραγδαία. Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος της ύπαρξης ειδικοτήτων στο επάγγελμα. Την επαγγελματική λοιπόν επάρκεια των Π.Μ. την είδαμε στο αρχιτεκτονικό τερατούργημα της Αθήνας. Βέβαια ευθύνη για τους συντελεστές δόμησης (μεταφερόμενους και περιστρεφόμενους) και γενικώς για τη νομοθεσία δεν έχει το ΤΕΕ, όμως θα μπορούσε να εξανθρωπίσει αυτό το οικοδομικό μπουγιέλο που δημιούργησαν η χούντα και η μεταπολιτευτική "Δημοκρατία" :D αν ήταν σωστότερη η συνεργασία των Π.Μ. με όλες τις άλλες ειδικότητες.     

    • Upvote 4
    • Downvote 4
    stayros

    Δημοσιεύτηκε

    @Konstantinos ΙΒ άλλο τι επάγγελμα επιλέγω να ασκήσω για τον οποιοδήποτε λόγο και άλλο τι επάγγελμα μου απαγορεύει το κράτος να ασκήσω ενώ έχω τα προσόντα. Μην τα συγχέεις μεταξύ τους.

    • Upvote 2
    Konstantinos IB

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Προς τι το -2; Νομίζει κάποιος ότι μπορεί να με φοβίσει ή να με φιμώσει; Η μήπως εξέφρασα αντιεπιστημονικές απόψεις; 

     

     

    @Konstantinos ΙΒ άλλο τι επάγγελμα επιλέγω να ασκήσω για τον οποιοδήποτε λόγο και άλλο τι επάγγελμα μου απαγορεύει το κράτος να ασκήσω ενώ έχω τα προσόντα. Μην τα συγχέεις μεταξύ τους.

    Δεν συγχέω τίποτε. Απάντησα ακριβώς στη διατύπωση του συναδέλφου.

    Edited by Konstantinos IB
    • Downvote 1
    stayros

    Δημοσιεύτηκε

    Η απαντήση σου δείχνει το αντίθετο...

    Giorgos1987

    Δημοσιεύτηκε

    Πάλι άδικο έχω; Αφού ικανοποίησες την ανάγκη σου για σπουδές, που μάλιστα είναι ανωτάτου επιπέδου, δεν το αμφισβητώ, τι τα θέλεις τα ε.δ; Γιατί δεν ασχολείσαι με μια άλλη δουλειά προσοδοφόρα να περάσεις καλά; Άρα λοιπόν οι σπουδές είναι επένδυση και θέλουν απόσβεση.  :grin:

     

    Ένας φίλος μου έφυγε να πάει να σπουδάσει γιατρός στο εξωτερικό (με μέσο όρο 12) γιατί το ελληνικό κράτος του...έκοβε το δικαίωμα στη μόρφωση. Και φυσικά μόλις γύρισε έβριζε το ΔΙΚΑΤΣΑ που τον έκοβε συνέχεια. Και μόλις πέρασε στο ΔΙΚΑΤΣΑ έβριζε πάλι το ΔΙΚΑΤΣΑ γιατί...πέρναγε και τους άλλους. Ενώ ο πατέρας του είχε βιομηχανία. Η οποία βιομηχανία έκλεισε όταν ο άνθρωπος βγήκε στη σύνταξη...Το ίδιο έκαναν και πολλοί άλλοι. Και ξέρεις γιατί ήθελε να γίνει γιατρός; Όχι για να ανακαλύψει την πενικιλίνη αλλά γιατί η δουλειά του βιομηχάνου, που του την είχε στρώσει ο πατέρας του, έχει ρίσκο...Μάλιστα. Ενώ του Γιατρού είναι σίγουρη. Ας κάτσει τώρα να μαζεύει δεκαρικάκια και φέσια από τον ΠΕΔΥ. 

    Νομίζω ότι στο θέμα των σπουδών πρέπει κάποτε να πρυτανεύσει η λογική σ' αυτόν τον έρημο τόπο.   

     

    Γιατί και ποιος σου είπε δηλαδή οτι επειδή ο μπαμπάς ή η μαμά κάποιου έχουν δική τους δουλειά και μπορούν να την στρώσουν στον γιο τους το παιδί θα πρέπει σώνει και καλά να ακολουθήσει αυτή την δουλειά; Και τι σημασία έχει αν έβριζε το ΔΙΚΑΤΣΑ μετά; Με την ίδια λογική και την βιομηχανία να έπαιρνε ο γιος μπορεί να έκλεινε μετά από λανθασμένη διαχείριση και λάθος κινήσεις και μετά ο γιος αντί το ΔΙΚΑΤΣΑ και τις σχολές θα είχε να βρίζει τους υπαλλήλους το κράτος την εφορία και την τύχη του. Η διοίκηση της βιομηχανίας χρειάζεται εμπειρία την οποία αν δεν έχει κάποιος μπορεί να την φαλιρίσει την βιομηχανία.

    Δικαίωμά του να περάσει σε κάποια σχολή ακόμα και εξωτερικού και να γίνει γιατρός. Το λάθος για εμένα και η βλακία που βαράει το παιδί στο παράδειγμά σου είναι οτι γύρισε εδώ και δεν πάει να φύγει στο εξωτερικό, εγώ αν ήξερα καλά μια ξένη γλώσσα ή είχα σπουδάσει έξω θα είχα φύγει ήδη και δεν θα ξαναπατούσα εδώ.

     

    Τα επαγγελματικά δικαιώματα είναι απαραίτητα για να εξασκήσει κάποιος το επάγγελμά του όταν και όποτε το θελήσει και αυτά τα δικαιώματα πρέπει να έχει φροντίσει το κράτος για την θέσπιση και την υπόστασή τους. Δεν είναι επιχείρημα οτι επειδή ένα επάγγελμα δεν είναι προσοδοφόρο δεν θα πρέπει να γκρινιάζει ο άλλος για να αποκτήσει τα κατάλληλα ΕΔ. Επίσης τα λεφτά δεν επιφέρουν πάντα την χαρά και την ικανοποίηση και δεν μας λες όταν μιλάς για κάτι "προσοδοφόρο" για τι επίπεδα κερδών μιλάς, εγώ προτιμώ να δουλεύω σε αυτό που σπούδασα παρά να κάνω κάτι άλλο που μπορεί π.χ να είχα και 50% παραπάνω μισθό. Ο άλλος για να είναι χαρούμενος στην ζωή του μπορεί να θέλει πολλά χρήματα τα οποία τα βγάζουν μόνο διάσημοι μουσικοί ηθοποιοί και αθλητές, άρα το επιχείρημα αυτό εντελώς άτοπο

    • Upvote 1
    Konstantinos IB

    Δημοσιεύτηκε (edited)

     

    Η απαντήση σου δείχνει το αντίθετο...

    Για να δούμε...
     

    Κων/νε κάνεις πολύ μεγάλο λάθος συγχέοντας τις σπουδές με το τι Επάγγελμα θα κάνεις στην υπόλοιπη ζωή σου. Το δικαίωμα να σπουδάσει... 

     

    ...Άρα λοιπόν οι σπουδές είναι επένδυση και θέλουν απόσβεση.   :grin:

    :shock:

     

    Όσο γι αυτό...

    Ένας φίλος μου έφυγε να πάει να σπουδάσει γιατρός στο εξωτερικό (με μέσο όρο 12) γιατί το ελληνικό κράτος του...έκοβε το δικαίωμα στη μόρφωση. Και φυσικά μόλις γύρισε έβριζε το ΔΙΚΑΤΣΑ που τον έκοβε συνέχεια. Και μόλις πέρασε στο ΔΙΚΑΤΣΑ έβριζε πάλι το ΔΙΚΑΤΣΑ γιατί...πέρναγε και τους άλλους. Ενώ ο πατέρας του είχε βιομηχανία. Η οποία βιομηχανία έκλεισε όταν ο άνθρωπος βγήκε στη σύνταξη...Το ίδιο έκαναν και πολλοί άλλοι. Και ξέρεις γιατί ήθελε να γίνει γιατρός; Όχι για να ανακαλύψει την πενικιλίνη αλλά γιατί η δουλειά του βιομηχάνου, που του την είχε στρώσει ο πατέρας του, έχει ρίσκο...Μάλιστα. Ενώ του Γιατρού είναι σίγουρη. Ας κάτσει τώρα να μαζεύει δεκαρικάκια και φέσια από τον ΠΕΔΥ. 

    Νομίζω ότι στο θέμα των σπουδών πρέπει κάποτε να πρυτανεύσει η λογική σ' αυτόν τον έρημο τόπο.  

    δεν φταίω εγώ. Είναι βέβαιο ότι κάποιοι μπερδεύουν την επιστήμη με την σιγουριά, χωρίς να υπονοώ κάτι για τους συνομιλητές. Ο δρόμος του επιστήμονα είναι δύσκολος και γεμάτος εμπόδια. Η σιγουριά δεν "παίζει" εκεί. Αυτή είναι η απάντηση και στον Giorgos 1987

    Υπάρχει πολύ μεγάλο θέμα με όλες τις επιστημονικές ειδικότητες στη χώρα μας, απλώς εμείς βλέπουμε μόνο τα δικά μας. Θα τα πούμε πιο κάτω... 

    Edited by Konstantinos IB
    GEORGE KARA

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Κων/νε κάπου τα έχεις μπερδέψει τα πράγματα (δε στο λέω ειρωνικά). Μιλάς για μείωση των εισακτέων όταν μπορεί οποιοσδήποτε να πάει στο εξωτερικό και να γίνει Μηχανικός (όπως γινόταν τόσα χρόνια στην Ελλάδα) και να γυρίσει να δουλέψει εδώ. Επίσης κάνε μια ερευνα στο ΤΕΕ να δεις πόσες ειδικότητες από το εξωτερικό σπούδασαν Μηχανικός Αγρ. Οικονομίας, Μηχανικός Αρδεύσεων, Υδραυλικός Μηχανικός, Μηχανικός οικονομίας των Κατασκευών κ.α. και όταν ήρθαν στην Ελλάδα τους βάφτισαν Πολιτικούς Μηχανικούς ! 

     

    Η κρίση στην Ελλάδα είναι πρωτίστως κρίσης αξιών και θεσμών και δευτερευόντως κρίση της οικονομίας!

    Edited by GEORGE KARA
    • Upvote 2



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.