Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Καταργούνται τα ΤΕΙ και συγχωνεύονται με τα ΑΕΙ


    Ο γ.γ, του υπ. Παιδείας δηλώνει ότι όσα ΤΕΙ πληρούν τα ακαδημαϊκά κριτήρια θα ενταχθούν στα ΑΕΙ ενώ τα υπόλοιπα θα ενσωματωθούν σε ΙΕΚ.

     

    Κατάργηση των ΤΕΙ και ένταξη όσων πληρούν τα ακαδημαϊκά κριτήρια στα Πανεπιστήμια προαναγγέλλει, μέσα από το protothema.gr, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Δημήτρης Χασάπης.

     

    Ένταξη ΤΕΙ στα ΑΕΙ

     

    Ταυτόχρονα, όσα δεν πληρούν τα ακαδημαϊκά κριτήρια, θα ενταχθούν σε μεταλυκειακού τύπου τεχνική εκπαίδευση, που προσεγγίζει τα ΙΕΚ.

     

    Σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Χασάπη, θα γίνει διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και με σύμπραξη της ΑΔΙΠ (της Ανεξάρτητης Αρχής Αξιολόγησης), προκειμένου τα τμήματα των ΤΕΙ που πληρούν τα ακαδημαϊκά κριτήρια να ενταχθούν στα Πανεπιστήμια.

     

    Επίσης, θα υπάρχει και χωροταξικός σχεδιασμός, τονίζει ο κ. Χασάπης, καθώς δεν είναι δυνατόν στην ίδια πόλη να υπάρχουν δύο τμήματα με τα ίδια αντικείμενα, όπως είναι τώρα.

     

    Βρετανικό μοντέλο

     

    Ο κ. Χασάπης επισημαίνει ότι το σχέδιο του υπουργείου προσομοιάζει στο βρετανικό ενώ κάνει λόγο για «τακτοποίηση» και επανασχεδιασμό της ανώτατης εκπαίδευσης. Σε ό,τι αφορά τους εκπαιδευτικούς των ΤΕΙ, ο κ. Χασάπης ξεκαθαρίζει ότι θα ενταχθούν όλοι στην πανεπιστημιακή βαθμίδα, ανεξάρτητα αν το ΤΕΙ τους ενταχθεί στην πανεπιστημιακή βαθμίδα ή στα ΙΕΚ.

     

    Και επισημαίνει ότι και στο Πανεπιστήμιο δεν είναι όλοι καθηγητές, αλλά καταλαμβάνουν βαθμίδες ανάλογα με τα προσόντα τους. Σε κάθε περίπτωση ο γενικός γραμματέας υπογραμμίζει ότι και τα ΙΕΚ θα αναβαθμισθούν.

     

    Πηγή: http://polytexnikanea.gr/WP3/?p=39195





    chrisven

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Η εκπαίδευση γενικώς έχει πρόβλημα, όχι μόνο η ανώτατη!

     

    Γι΄αυτό αν είδες μιλώ για τεχνική εκπαίδευση που θα αρχίζει από το σχολείο.

     

    Κανονικά πρέπει να κλείσουν όλα και να ξαναφτιαχτούν από την αρχή.

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Με όλα τα καλά και τα στραβά της αν εκπαίδευσης δεν έχω δει αλλού τέτοια γκρίνια ΑΕΙ,ΤΕΙ και ανάγκη για αλλαγή παρά μόνο από τους μηχανικούς.....Μήπως τελικά η αναδουλειά του κλάδου είναι αυτή που κάνει τους μηχανικούς να μην ξέρουν που να στραφούνε? Αλλού δεν υπάρχει γκρίνια, πρίν από κάποια χρόνια ούτε στους μηχανικούς υπήρχε γκρίνια...Τυχαίο?

    Link to comment
    Share on other sites

    Είναι λογικό να γκρινιάζουν μόνο οι Μηχανικοί ΤΕ αφού οι Λογιστές ΤΕ και οι Νοσηλευτές ΤΕ, οι μόνοι άλλοι που έχουν αντίστοιχα πανεπιστημιακά τμήματα, δεν έχουν πρόβλημα με τα επαγγελματικά τους δικαιώματα.

    Link to comment
    Share on other sites

    Αποφεύγοντας να απαντώ στα τρολαρίσματα και μόνο γιά ενημέρωση οι σχολές αυτές του σύντομου κύκλου μηχανικού ξεκίνησαν σύμφωνα με την ιστορία από το 1917 . Δηλαδή  κοντεύουν 100 χρόνια και μόνο περιστασιακές δεν είναι .

     

    Αυτό που απέμεινε από το διάταγμα του 1995 μετά το 2003 , αν το θεωρήσουμε ισχυρό δίνει απεριόριστα παντού , αφού αυτό που ακυρώθηκε όριζε τους περιορισμούς . :mrgreen:

     

    Το ότι άλλαξε η τεχνολογία δεν σημαίνει ότι μειώθηκαν οι γνώσεις .

    Απλά η τότε νομοθεσία προέβλεπε Β160 , που ήταν το ισχυρό της εποχής και 

    Β120 που ήταν το σύνηθες . Μετά πήγαμε στο Β255 και μετά στην νέα σήμανση .

     

    Αυτό δεν άλλαξε .

     

    Ακόμα στους συγκοινωνιακούς προέβλεπε έργο αξίας 1.500.000 δρχ .

    Τότε όμως είχαμε ισχυρή οικονομία με 2 % πληθωρισμό , το $ στις 30 δρχ  και την χρυσή λίρα στις 300 δρχ . Σήμερα έχουμε το $ στις 300 δρχ /0,90 € και την χρυσή λίρα 10,222,500 δρχ/300 € .

     

     

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Ο προσδιορισμός "σύντομος κύκλος σπουδών" δε σημαίνει ότι μαθαίνεις και λιγότερα πράγματα? άρα λογικό είναι να έχεις και περιορισμένα δικαιώματα. δε καταλαβαίνω πού έγκειται η αδικία εις βάρος των αποφοίτων του σύντομου κύκλου. εκτός αν στο σύντομο κύκλο μαθαίνεις τα ίδια πράγματα σε λιγότερο χρόνο. αλλά μάλλον μαθαίνεις τα απολύτως απαραίτητα για τις στοιχειώδεις εφαρμογές. και νομίζω ότι γι' αυτό φτιάχτηκαν αυτές οι σχολές. για να εκπαιδεύεται γρήγορα ο κόσμος και να πιάνει άμεσα δουλειά. 

     

    Το ζήτημα του πληθωρισμού θα μπορούσε εύκολα να διορθωθεί. Πχ να καθιερωθεί αυτόματη προσαρμογή των δικαιωμάτων στον πληθωρισμό. Ή να πηγαίνουν βάσει της πολυπλοκότητας των κατασκευών. Οφείλω όμως να ομολογήσω ότι καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται, κάποια πράγματα που κάποτε φάνταζαν δύσκολα και πολύπλοκα, τώρα μπορεί όντως να μη χρειάζονται σπουδές επιπέδου πολυτεχνείου για να γίνουν. Και κάποια άλλα να μην απαιτούν ούτε και σπουδές "σύντομου κύκλου". Οπότε πρέπει να μιλάμε για εκ βάθρων εκσυγχρονισμό της τεχνικής παιδείας, ξεκινώντας από το σχολείο.

    Link to comment
    Share on other sites

    Μία από τις βασικές παρατηρήσεις της ΑΔΙΠ για τα Πολυτεχνεία ήταν ότι σε πολλά από τα μαθήματα υπάρχει αλληλοεπίκαλυψη της ύλης που σημαίνει ότι ενδεχομένως με έναν προσεκτικό προσδιορισμό της ύλης θα μπορούσαν και εκείνα να γίνουν 4ετούς φοίτησης.Το σύντομου κύκλου που λες για τα ΤΕΙ δεν είναι και τόσο σύντομου,είναι 4 ετούς με 240 ECTS όπως στην συντριπτική πλειοψηφία των τμημάτων μηχανικών παγκοσμίως

    • Upvote 2
    Link to comment
    Share on other sites

    Ο προσδιορισμός "σύντομος κύκλος σπουδών" δε σημαίνει ότι μαθαίνεις και λιγότερα πράγματα? άρα λογικό είναι να έχεις και περιορισμένα δικαιώματα. δε καταλαβαίνω πού έγκειται η αδικία εις βάρος των αποφοίτων του σύντομου κύκλου. εκτός αν στο σύντομο κύκλο μαθαίνεις τα ίδια πράγματα σε λιγότερο χρόνο. αλλά μάλλον μαθαίνεις τα απολύτως απαραίτητα για τις στοιχειώδεις εφαρμογές. και νομίζω ότι γι' αυτό φτιάχτηκαν αυτές οι σχολές. για να εκπαιδεύεται γρήγορα ο κόσμος και να πιάνει άμεσα δουλειά.

     

    Για τα ΤΕΙ μην είσαι σίγουρος, Αν είναι η αντιγραφή του γερμανικού συστήματος,τότε ο 4ετής κύκλος σπουδών δεν σημαίνει λιγότερα επαγγελματικά δικαιώματα από τον 5ετή. Ο νόμος άλλωστε,μιλα για παράλληλους τομείς (τεχνολογικός και πανεπιστημιακός).

     

    Ο 4ετής χρόνος φοίτησης των σχολών μηχανικής της Κύπρου ή της υπόλοιπης ευρώπης είναι άραγε σύντομου κυκλου? Με την προηγούμενη κατάσταση ήταν σαν το ελληνικό κράτος να έλεγε ότι μόνο αυτό βγάζει μηχανικούς. Και γιατί να θεωρούνται οι 4ετείς σπουδές "σύντομου κύκλου" (240 ECTS) και να μην θεωρούνται οι 5ετείς "υπερβολικού κύκλου" (300 ECTS)?

     

    Μάλλον ο πανεπιστημιακός τομέας πρέπει να πλησιάσει τον τεχνολογικό παρά το αντίστροφο. Οι 5ετείς σπουδές σχεδιάστηκαν τότε που δεν υπήρχε ο μεταπτυχιακός κύκλος (1930),για αυτό άλλωστε το υπάρχων ελληνικό σύστημα απονομής ΕΔ δεν προσμετρά τα μεταπτυχιακά διπλώματα. Αν πάλι κάποια ιδρύματα θέλουν 5ετή κύκλο σπουδών,κανένα πρόβλημα,αρκεί να μην εμποδίζουν όλους τους υπόλοιπους μηχανικούς από την άσκηση του επαγγέλματος.

    Edited by atsalovergas
    Link to comment
    Share on other sites

    Το πρωτο και τελευταιο σχολιο που μπορω να κανω με βαση την σχεδον μηδαμινη μου εμπειρια στον  κοσμο (μιας και εχω σχολιασει αρκετα τα αντιστοιχα θεματα που βγαινουν περιπου καθε μηνα) :

     

    Πιστευω το ολο θεμα ξεκινησε και ληγει στο οτι για καποιον αυθαιρετο λογο , εν αντιθεση με πολλες μα πολλες αλλες χωρες εχουμε αποφασισει να Ε.Δ. να δινονται βαση τιτλου σπουδων και οχι σε συναρτηση με εμπειρια ειτε εξετασεις, αυτο σε συνδυασμο με την πληρη και καθολικη ανυπαρξια μιας βιομηχανιας (εξαιρω δημοσιο τομεα και θεσεις που δεν βγαινουν ποτε στα σαιτ των εταιριων) στην χωρα εχει οδηγησει σε εναν φαυλο κυκλο , και καθε "διορθωση" που ανακοινωνεται ανα καιρους στην καλυτερη περιπτωση θα εχει την δραση του ντεπον , για μερικες ωριτσες περνάει το συμπτωμα και η ασθενεια παραμενει. 

     

    Και οποιος ειναι εστω και λιγο αντικειμενικος ανεξαρτητως το τι λεει και γραφει (και δικαιωμα του) στα φορουμ και σε μπλογκς , αναγνωριζει οτι το γραφειοκρατικο εκτρωμα που υπαρχει συντηρειται μονο και μονο για να δημιουργουνται τεχνητες καταστασεις : εχουμε ανεργια? για να θεσπισουμε κανενα σμπρωξιμο-χαρτιων (paper pushing) να υπαρξει λιγο τζιρος στην αγορα , δεν μας συμφερει να ελεγχουμε την παρανομη δομηση (για τον α ή β λογο ειτε συμφεροντα ειτε γνωστοι γνωστων)? κανενα προβλημα λιγο ακομα paper pushing  για τακτοποιηση 2 σε 1 , χρειαζομαστε ψηφους στο ταδε θεμα , για να δουμε ποιοι θα χωσουν παραπανω λαο οι ΠΕ ή οι ΤΕ? ας τους δωσουμε κατιτίς κλπ κλπ κλπ 

    Υπαρχουν αντιστοιχα παραδειγματα απτην σφαιρα των ιατρικων επαγγελματων ? των Λογιστων?απ'οσο ξερω οχι , συμπτωση?

    Edited by lefe
    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    σε πολλά από τα μαθήματα υπάρχει αλληλοεπίκαλυψη της ύλης που σημαίνει ότι ενδεχομένως με έναν προσεκτικό προσδιορισμό της ύλης θα μπορούσαν και εκείνα να γίνουν 4ετούς φοίτησης.

     

    η επικάλυψη είναι γεγονός, το έχω επισημάνει κι εγώ, όμως με μια συμπύκνωση του τρέχοντος προγράμματος στα 4 έτη, θα μπορούσε να εξοικονομηθεί χώρος στο 5ο για νέα μαθήματα που θα κατέβουν από το μεταπτυχιακό επίπεδο. 

     

    επαναλαμβάνω ότι δεν υποστηρίζω πως όλα είναι τέλεια στα πανεπιστήμια, αλλά εφόσον υπάρχει κάποια παράδοση αντί να τη χαλάσουμε μπορούμε να την καλλιεργήσουμε κι άλλο. ασχέτως με τις διεθνείς τάσεις, νομίζω πως δεν είναι κακό να έχουμε όλο και μεγαλύτερες απαιτήσεις από τους μηχανικούς μας.

    Link to comment
    Share on other sites

    Θέλω να επισημάνω πάλι , ότι οι αναφορές μου αφορούν την ιστορική ανάγκη ίδρυσης των διαφόρων σχολών και σταματούν στην δεκαετία του 1980 , όπου άρχισε η μαζικοποίηση των σχολών και μας οδήγησαν στο φαινόμενο , να εισάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση , αντί γιά 1 στους 10 που ίσχυε μέχρι τότε , οι 7 στους 10 που ισχύει τα τελευταία 20+ χρόνια , ενώ αν προσθέσουμε και όσους πάνε στο εξωτερικό που είναι εύκολο πλέον να πηγαίνουν λόγω ΕΕ , σημαίνει ότι όποιος θέλει να πάει σε τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει την δυνατότητα να το κάνει και πλέον με τα κολλέγια , μπορεί να το κάνει και έξω από το εκπαιδευτικό μας σύστημα , παραμένοντας στο σπίτι του .

     

    Ταυτόχρονα , σύμφωνα με όλα τα στοιχεία , έχουμε τεράστιο ποσοστό εγκατάλειψης των σπουδών , μέσω της λιμνάζουσας φοίτησης που υπερβαίνει κατά μέσο όρο το 50 % .

     

    Δηλαδή ενώ στην πράξη ανοίξαμε την τριτοβάθμια σε όλους , ώστε να εκπληρωθεί η προσδοκία της Ελληνικής οικογένειας γιά το πτυχίο , έρχεται η αγορά και η πραγματικότητα και τα ίδια τα παιδιά βλέπουν ότι οι σπουδές δεν είναι λύση .

     

    Το θέμα όμως είναι ότι χάνεται πολύτιμος χρόνος , μέχρι να διαπιστωθεί αυτό από τα ίδια , αλλά βέβαια ταυτόχρονα δεν έχουμε έκρηξη της νεανικής ανεργίας , μιά και πολλοί είναι παρακαρισμένοι στις σχολές με ασφάλιση από τους γονείς τους , η από αυτές .

     

    Ας δούμε λίγο την σημασία του σύντομου κύκλου σπουδών μηχανικού , που υπήρχε σε πολλές χώρες , είτε ως FH στην Γερμανία , είτε ως polytechnics στην Αγγλία γιά παράδειγμα . Κάθε χώρα δημιουργεί σπουδές γιά να καλύψει τις ανάγκες της οικονομίας της .

     

    Εμείς ακολουθήσαμε παραδείγματα ξένων , εν προκειμένω των Γερμανών , γιατί ο αριθμός των ατόμων που μπορούσαν να έχουν τριτοβάθμια εκπαίδευση πριν 100 χρόνια , ήταν ελάχιστος . Υπήρχαν όμως ανάγκες μηχανικών γιά την χώρα οι οποίες έπρεπε να καλυφθούν , είτε γιά τις τρέχουσες εφαρμοσμένες εργασίες , είτε γιά μεγαλύτερα έργα , γιά προώθηση της έρευνας και την δημιουργία εκπαιδευτικών γιά αυτές τις σχολές .

     

    Να θυμίσω δε ότι μέχρι το 1964 , υπήρχαν δίδακτρα , εξέταστρα και αγορά βιβλίων , στις σχολές , που σε συνδυασμό με τις άλλες δυσκολίες δεν επέτρεπαν παρά σε ελάχιστους να πηγαίνουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση .

     

    Μάλιστα ήταν τόσο λίγοι αυτοί που προχωρούσαν μέχρι το 70 , που υπήρχε δικαίωμα ισογείων κτιρίων σε εργοδηγούς , πτυχιούχους της μέσης εκπαίδευσης .

     

    Ο νόμος λοιπόν του 1972 αποτύπωνε αυτήν λοιπόν την κατάσταση , όπου οι σχολές υπήρχαν στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη , ενώ μόλις είχαν ξεκινήσει τα περιφερειακά πανεπιστήμια . Ετσι κυρίως στις μικρές πόλεις και στις κωμοπόλεις , ήταν το πεδίο ενασχόλησης των μηχανικών σύντομου κύκλου , όπου μελετούσαν όλες τις κατασκευές που ήταν αναγκαίες στις περιοχές αυτές .

     

    Μάλιστα το διάταγμα του 1972 , αποτύπωσε αυτήν ακριβώς την κατάσταση που έδινε δικαίωμα αυτοδύναμης υπογραφής στο σύνολο των έργων σε οικισμούς , χωριά , κωμοπόλεις και μικρές πόλεις , αλλά και στις περισσότερες ιδιωτικές δουλειές στις μεγάλες πόλεις , πέραν των πολυκατοικιών .

     

    Με το πέρασμα των χρόνων , οι καταστάσεις άλλαξαν , ο λαικισμός επικράτησε , αλλά το πολιτικό κόστος , δεν επέτρεψε τον εκσυγχρονισμό της χώρας , τον καθορισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων και μας οδήγησε στην χρεωκοπία της οικονομίας και της κοινωνίας .

     

    Το τι πρέπει να γίνει σήμερα , μετά από 30 χρόνια υπερπληθησμού μηχανικών , από πανεπιστήμια , τει και εξωτερικό , είναι προφανές ότι είναι άσχετο με τους λόγους ίδρυσης των σχολών και το γνωστικό τους αντικείμενο .

     

    Αρα αφορά άλλη συζήτηση και καλό είναι να μην τις μπλέκουμε , ιδιαίτερα όταν δεν γνωρίζουμε τα ιστορικά δεδομένα .

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.