Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Μέτωπο για τα επαγγελματικά δικαιώματα των Διπλωματούχων Μηχανικών


    «Ολόκληρο το πλαίσιο των απαράδεκτων μνημονιακών ρυθμίσεων για την Άσκηση Επαγγέλματος του Μηχανικού, με το οποίο επιχειρήθηκε η απορρύθμιση του Επαγγέλματος στην χώρα μας και η αποσύνδεση με τον πενταετή και αδιάσπαστο κύκλο σπουδών, πρέπει να ακυρωθεί εντελώς και να ξεκινήσει η διαβούλευση σε νέα βάση με το ΤΕΕ και την ακαδημαϊκή κοινότητα», επεσήμανε ο Α αντιπρόεδρος του ΤΕΕ και εκτελών χρέη Προέδρου, Θεόδωρος Σεραφίδης, μιλώντας σε ειδική σύσκεψη που συγκάλεσε κατ ́ εξουσιοδότηση της Δ.Ε. του ΤΕΕ η Β' Αντιπρόεδρος Αντωνία Μοροπούλου, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα απορρύθμισης της Παιδείας και του Επαγγέλματος του Μηχανικού.

     

    Στη σύσκεψη συμμετείχαν Πρόεδροι Επιστημονικών Συλλόγων Διπλωματούχων Μηχανικών, Κοσμήτορες Πολυτεχνικών Σχολών της χώρας, Πρόεδροι Τμημάτων των Πολυτεχνικών Σχολών, καθώς και μέλη των Επιστημονικών Επιτροπών Ειδικοτήτων του ΤΕΕ. Ο Θ. Σεραφίδης τόνισε πως θεωρείται ικανοποιητική η βούληση που εξέφρασε ο Υπουργός Παιδείας για την αναθεώρηση του μνημονιακού πλαισίου και ειδικότερα, η πρωτοβουλία για την αναγνώριση ως επιπέδου Master των διπλωμάτων των αποφοίτων Πολυτεχνείων και Πολυτεχνικών Σχολών που δικαιώνει ένα πάγιο και διαχρονικό αίτημα του ΤΕΕ και κατατάσσει αυτόματα τους Έλληνες Μηχανικούς αποφοίτους των Πολυτεχνείων και Πολυτεχνικών Σχολών στο 7ο επίπεδο της 8-βάθμιας κλίμακας του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.

     

    Και υπογράμμισε πως «το ΤΕΕ, όπως πάντα, θα συμμετέχει δραστήρια και ενεργά στον εθνικό διάλογο και θα γνωμοδοτεί ως θεσμοθετημένος σύμβουλος της Πολιτείας αλλά και στον ευρωπαϊκό διάλογο αναδεικνύοντας τον κρίσιμο ρόλο των ελλήνων Μηχανικών στην ανάπτυξη, στην παραγωγική ανασυγκρότηση και στην κοινωνική συνοχή».

     

    ΟΜΙΛΙΑ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ Θ. ΣΕΡΑΦΙΔΗ

     

    Να ακυρωθούν οι μνημονιακές ρυθμίσεις για την Άσκηση Επαγγέλματος του Μηχανικού

    Αναλυτικά, η ομιλία του Α' αντιπροέδρου ΤΕΕ και εκτελούντος χρέη Προέδρου, Θεόδωρου Σεραφίδη, στην ειδική σύσκεψη, που συγκάλεσε κατ ́ εξουσιοδότηση της Δ.Ε. του ΤΕΕ η Β' Αντιπρόεδρος Αντωνία Μοροπούλου με τη συμμετοχή, Προέδρων Επιστημονικών Συλλόγων Διπλωματούχων Μηχανικών, Κοσμητόρων Πολυτεχνικών Σχολών της χώρας, Προέδρων Τμημάτων των Πολυτεχνικών Σχολών, καθώς και μέλη των Επιστημονικών Επιτροπών Ειδικοτήτων του ΤΕΕ έχει ως εξής:

     

    «Η σημερινή συνάντηση αποτελεί συνέχεια της μακρόχρονης και συνεπούς δραστηριοποίησης του ΤΕΕ σε εθνικό και διεθνές επίπεδο για την υπεράσπιση και προώθηση του Επαγγελματικού Πλαισίου Άσκησης του Μηχανικού με συγκεκριμένο ρυθμιστικό πλαίσιο. Το συγκεκριμένο ρυθμιστικό πλαίσιο αφορά στην πρόσβαση στο Επάγγελμα μετά από 5ετείς ακαδημαϊκές σπουδές, στην Άδεια Ασκήσεως Επαγγέλματος, στις Ελάχιστες Αμοιβές, στον Κώδικας Δεοντολογίας, στα Πρότυπα και Προδιαγραφές κλπ, βεβαίως πάντα για την προστασία του Δημοσίου Συμφέροντος.

     

    Περισσότερο από ένα αιώνα, στην Ελλάδα από το 1930, σε άλλες κεντροευρωπαϊκές χώρες από το 1900 το Επάγγελμα του Μηχανικού υπόκειται σε σαφές ρυθμιστικό πλαίσιο με νομοθετικές προβλέψεις. Από την άλλη πλευρά στην ΕΕ η γραφειοκρατία και ορισμένα Κρατών-Μελών όπως η Βρετανία προωθούν την απορρύθμιση του επαγγέλματος του Μηχανικού. Ειδικά η Βρετανία ενώ αντιστρατεύεται πλήρως και δημόσια κάθε στρατηγική και πολιτική μέτρων και χρηματοδοτήσεων για την Ευρώπη της Ανάπτυξης και της Κοινωνικής Συνοχής, από την άλλη πλευρά εκβιάζει να εξάγει στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες την «εθνική βιομηχανία» της με αμφιβόλου ποιότητας τίτλων σπουδών και αποφοίτων, εισάγοντας συστήματα μετέπειτα «πιστοποιήσεων» και αθροιζόμενων κρίκων συνεχιζόμενης κατάρτισης και εμπειρίας ως «δούρειος ίππος» για να χρίσει «μηχανικούς» χωρίς ποιοτικά και ποσοτικά επαρκή εκπαιδευτικά προαπαιτούμενα.

     

    Έτσι προωθούν την απορρύθμιση του επαγγέλματος ήδη από την πρώτη Γενική Οδηγία και στην συνέχεια με την μεταγενέστερη διάδοχο Κοινοτική Οδηγία 2005/36 και ακόμα περισσότερο στην συνέχεια και σήμερα υπάρχει αφόρητη πίεση στις εθνικές κυβερνήσεις για να δικαιολογήσουν και να δώσουν εξηγήσεις για τα «ρυθμιζόμενα επαγγέλματα» και αυτό του Μηχανικού τσουβαλιασμένου με άλλα 800 περίπου, ως «άσκηση διαφάνειας» για τα επαγγελματικά προσόντα στα Κράτη-Μέλη. Επίσης επιζητούν να επιβληθούν ποινές σε όσα Κράτη-Μέλη δυσχεραίνουν την πρόσβαση στο Επάγγελμα αποφοίτων από άλλες χώρες δηλαδή χαρακτηριστικά για την Ελλάδα και διευκολύνουν τους αποφοίτους των αγγλοσαξονικών πανεπιστημίων και αυτούς των Κολεγίων δια μέσου franchising και τους εγχώριους των ΤΕΙ που «αναβαθμίζουν» τους τίτλους τους σε αγγλοσαξονικά Πανεπιστήμια.

     

    Αγαπητοί συνάδελφοι, συνακόλουθα, όλοι οι συναφείς νόμοι που θεσμοθετήθηκαν στην χώρα μας στο πλαίσιο μνημονιακών δεσμεύσεων αποτελούν ακόμα περισσότερο όχι μόνον κακέκτυπα κατευθύνσεων και διοικητικών εγγράφων της γραφειοκρατίας της ΕΕ (γιατί πολλά από τα προαναφερθέντα δεν αποτελούν καν νομοθετικές προβλέψεις κατά το ισχύον κοινοτικό δίκαιο) αλλά και διαστρεβλώσεις και αυτών των κοινοτικών προβλέψεων καθόσον υιοθετήθηκαν άκριτα, χωρίς μελέτη, χωρίς προετοιμασία, χωρίς γνώση της διεθνούς εμπειρίας. Ακόμα, όπως όλοι γνωρίζετε δεν έγινε διαβούλευση με την ακαδημαϊκή κοινότητα και το ΤΕΕ και επιτρέψτε μου να υπογραμμίσω με καταφανή διάθεση εθελοδουλίας πού βέβαια ναρκοθετεί την ανάπτυξη και την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, γιατί υποβαθμίζει ραγδαία τα κύρια υποκείμενα της Ανάπτυξης τους «Έλληνες Μηχανικούς». Επίσης, ούτε καν ενσωματώθηκαν στις ελληνικές μνημονιακές ρυθμίσεις από το ίδιο το κοινοτικό δίκαιο οι προβλεπόμενες δικλείδες ασφαλείας σε διοικητικό και διαδικαστικό επίπεδο για τα νομοθετικά κατοχυρωμένα επαγγέλματα αναφορικά με την προστασία του δημοσίου συμφέροντος.

     

    Και βέβαια ούτε σε ευρωπαϊκό ούτε σε εθνικό επίπεδο επικεντρώθηκαν να αξιολογήσουν την διεθνή εμπειρία για την στροφή από το αγγλοσαξονικό σύστημα με τους δύο κύκλους σπουδών και σήμερα περισσότερους και τις κάθε λογής πιστοποιήσεις σε πενταετή κύκλο σπουδών και σύστημα εξετάσεων για την Άδεια Ασκήσεως Επαγγέλματος Μηχανικού εκτός Ευρώπης. Βεβαίως ούτε επικεντρώθηκαν στην αξιολόγηση στις κεντροευρωπαϊκές χώρες και στις χώρες του ευρωπαϊκού νότου, όπου το νομοθετικά κατοχυρωμένο επάγγελμα ήταν εγκατεστημένο και ισχυρό με κυρίαρχο τον ρόλο των Επιμελητηρίων και των Φορέων των Μηχανικών.

     

    Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ) ανέλαβε αποτελεσματικές διεθνείς πρωτοβουλίες με τους ευρωπαϊκούς και άλλους εθνικούς φορείς των Μηχανικών για την υπεράσπιση του ρυθμιστικού πλασίου Άσκησης του Επαγγέλματος του Μηχανικού για την προστασία του δημοσίου συμφέροντος. Ενδεικτικά αναφέρονται:

     

    1. Η Συνάντηση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Επιμελητηρίων των Μηχανικών (ECEC-ΕΣΕΚ) και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Πολιτικών Μηχανικών (ECCE-ΕΚΚΕ) στην Αθήνα, Ιούλιος 2009, υπό την Προεδρία του Προέδρου του ΤΕΕ συν Γιάννη Αλαβάνου, όπου στο κοινό ανακοινωθέν υπογραμμίζεται μεταξύ άλλων ότι «η οικονομική κρίση πού οφείλεται ακριβώς στην απορρύθμιση της δημόσιας εποπτείας και ελέγχου στις αγορές, δεν πρέπει να μεταφερθεί με απορρύθμιση των επαγγελματικών προσόντων και της αγοράς εργασίας και οι Φορείς των Μηχανικών πρέπει να δραστηριοποιηθούν οργανωμένα και συντονισμένα για το ρυθμιστικό πλαίσιο για την άσκηση του Επαγγέλματος του Μηχανικού στην Ευρώπη».

     

    2. Η 6η Συνδιάσκεψη των Προέδρων των Ευρωπαϊκών Οργανισμών των Μηχανικών στην Αθήνα, Οκτώβριος 2013, όπου εκδόθηκε η Διακήρυξη των Αθηνών και μεταξύ πολλών άλλων καταληκτικά ζητείται από την ΕΕ και τις εθνικές κυβερνήσεις να σεβαστούν την πάνω από εκατό χρόνια νομοθεσία και εμπειρία των Κράτη-Μέλη για το Ρυθμιζόμενο Επάγγελμα του Μηχανικού για την κρίσιμη συμβολή του στην οικοδόμηση της Ευρώπης της Ανάπτυξης και της Κοινωνικής Συνοχής. Επίσης στην διακήρυξη αυτή προτείνονται και συγκεκριμένα θεσμικά και χρηματοδοτικά μέτρα και μέσα.

     

    3. Η τεκμηριωμένη και αποτελεσματική παρουσία αντιπροσωπείας του ΤΕΕ υπό τον Πρόεδρο του ΤΕΕ Χρ. Σπίρτζη στις Βρυξέλλες, Νοέμβριος 2014, στις διακρατικές συναντήσεις με εκπροσώπους της ΕΕ για το Ρυθμιστικό Πλαίσιο Άσκησης του Επαγγέλματος Πολιτικού Μηχανικού & Αρχιτέκτονα.

     

    Και βέβαια οι συνεχείς και διαχρονικές παρεμβάσεις του ΤΕΕ και των εκπροσώπων μας στους Διεθνείς Οργανισμούς. Συμπερασματικά: Ολόκληρο το πλαίσιο των απαράδεκτων μνημονιακών ρυθμίσεων για την Άσκηση Επαγγέλματος του Μηχανικού με το οποίο επιχειρήθηκε η απορρύθμιση του Επαγγέλματος στην χώρα μας και η αποσύνδεση με τον πενταετή και αδιάσπαστο κύκλο σπουδών πρέπει να ακυρωθεί εντελώς και να ξεκινήσει η διαβούλευση σε νέα βάση με το ΤΕΕ και την ακαδημαϊκή κοινότητα.

    Το ΤΕΕ έχει ήδη διατυπώσει το πλαίσιο αρχών με αποφάσεις των οργάνων του και η σημερινή συνάντηση αλλά και η μόνιμη συνεργασία μας μπορεί να συμβάλλει στην εξειδίκευσή του.

     

    Θεωρούμε ικανοποιητική την εκφρασθείσα βούληση του Υπουργού Παιδείας για την αναθεώρηση του μνημονιακού πλαισίου και χαιρετίζουμε την σημαντική πρωτοβουλία του για την επιτέλους αναγνώριση ως επιπέδου Master των διπλωμάτων των αποφοίτων Πολυτεχνείων και Πολυτεχνικών Σχολών, και δικαιώνει ένα πάγιο και διαχρονικό μας αίτημα, πού βέβαια κατατάσσει αυτόματα τους Έλληνες Μηχανικούς αποφοίτους των Πολυτεχνείων και Πολυτεχνικών Σχολών στο 7ο επίπεδο της 8-βάθμιας κλίμακας του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.

     

    Το ΤΕΕ όπως πάντα θα συμμετέχει δραστήρια και ενεργά στον εθνικό διάλογο και θα γνωμοδοτεί ως θεσμοθετημένος σύμβουλος της Πολιτείας αλλά και στον ευρωπαϊκό διάλογο αναδεικνύοντας τον κρίσιμο ρόλο των Ελλήνων Μηχανικών στην Ανάπτυξη, στην Παραγωγική Ανασυγκρότηση και στην Κοινωνική Συνοχή».

     

    Πηγή: http://portal.tee.gr/portal/page/portal/INFO_TEE/INFO_2015/04_15/NEWSLETTER20150423.pdf





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Φυσικοί και μαθηματικοί διδάσκουν μαθήματα μηχανικού, ενώ οι μηχανικοί δε διδάσκουν φυσική και μαθηματικά. Αν πετύχουν στις εξετάσεις ασέπ γιατί να μη τα διδάξουν και αυτά? (βέβαια τότε θα ακυρωνόταν εντελώς η ειδικότητα του "θετικού επιστήμονα" - απόδειξη λοιπόν ότι τα δικαιώματα ευνοούν αυτούς που παραπονιούνται).

     

    Εκτός από την ειδικότητα του ακτινοφυσικού υπάρχουν και οι ειδικότητες του ακτινολόγου και του πυρηνικού ιατρού, όπως επίσης και σχετικές ειδικεύσεις από ηλεκτρολόγους και μηχανολόγους μηχανικούς αλλά και από τη "σέμφε".

    Αν αναφέρεσαι στην Μέση Εκπ.  στο Γυμνάσιο οι ΠΕ 19 και ΠΕ 20 (δηλαδή αυτούς που θεωρεί το Παιδείας πληροφορικάριους, μαζί και οι ηλεκρολόγοι Πολυτεχνείου) έχουν δικαίωμα  για δευτερη ανάθεση στα Μαθηματικά. Αυτό έγινε πρόσφατα και υποθέτω ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης και όχι φυσικά με εξετάσεις.

    Οι φυσικοί και μαθηματικοί δεν ξέρω να διδάσκουν μαθήματα μηχανικου (ποια;)

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Νομίζω πως οι κάτοχοι όχι και τόσο προνομιούχων πτυχίων είναι αυτοί που αντιτάσσονται σ' αυτό που μόλις προτάθηκε. Διότι τότε θα μπορεί κι ο ηλεκτρολόγος μηχανικός να συμμετάσχει σε εξετάσεις ασέπ για καθηγητής φυσικής και σε διαγωνισμούς για θέσεις τεχνολόγων στο δημόσιο.

     

    Πιο πιθανό είναι να έχει ο ηλεκτρολόγος μηχανικός προϋπηρεσία καθηγητή σε φροντιστήριο, παρά ο φυσικός προϋπηρεσία ηλεκτρονικού. Επίσης πιο πιθανός ο ηλεκτρολόγος μηχανικός να έχει υποαπασχοληθεί σε θέση τεχνολόγου ή και ηλεκτροτεχνίτη, παρά οι τελευταίοι σε θέση ηλεκτρολόγου μηχανικού. Το παράδειγμα επεκτείνεται και σε πολιτικούς μηχανικούς, ιατρούς κλπ.

     

    Το πρόβλημα στην Ελλάδα οφείλεται στο ότι οι απόφοιτοι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης έχουν τεράστιες αποκλίσεις στο επίπεδο. Οπότε το να ανοίξεις την πρόσβαση στις εξετάσεις επαγγελματικών δικαιωμάτων σε όλους, θα επαναλάβει ξανά τη σφαγή των πανελληνίων: ένα 10% αριστούχων (αυτοί που μπήκαν ιατρική και σε κάποιες καλές πολυτεχνικές) θα σαρώσουν όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα και στους άλλους δε θα μείνει τίποτα.

     

    Εγώ σα διπλωματούχος, αυτό προτείνω να γίνει και στο θέμα μεταξύ πολυτεχνείων - τεϊ - ατεϊ κλπ: κοινές εξετάσεις για άδεια επαγγέλματος και κοινές θέσεις στο δημόσιο. Μάλλον κερδισμένοι θα βγούμε γιατί θα μπούμε και τυπικά στο δικό σας χώρο, ενώ από σας λίγοι θα τα καταφέρουν να μπουν στο δικό μας. Σε ένα άνοιγμα, κερδίζει πάντα ο ισχυρότερος. Στην τελική, και χαμένοι να βγούμε εμείς, εφόσον προκειται για αποτελέσματα εξετάσεων, άρα και διαβάσματος, θα έχει κερδίσει η επιστήμη.

     

    Ακόμα κι αυτό που λένε κάποιοι, να διασπαστούν ορισμένα "μεγάλα" πτυχία σε ειδικότητες, τα ίδια άτομα θα πάνε να τις πάρουν όλες τις επιμέρους ειδικότητες και γενικά όσες θα επιτρέπεται να πάρουν και πάλι στα ίδια θα είμαστε.

    Και όμως. Το Φυσικό του ΕΚΠΑ είχε ένα Ενδεικτικό Ηλεκτρονικής και Ραδιοηλεκτρολογίας από παλιά. Ηταν μεταπτυχιακό, διάρκειας δύο ετών, αν δεν κάνω λάθος,  Οι απόφοιτοι του είχαν ΕΔ και διορίζονταν κιόλας σε ΟΤΕ, ΜΕ, ΕΥΠ ως περίπου μηχανικοί. (δηλαδή στον ΟΤΕ μηχανικούς τους αποκαλούσαν σε αντιπαράθεση με τους διοικητικούς. Στην μέση και στο δημόσιο παίρναν τον κλάδο που παίρναν και οι μηχανικοί ΠΕ κ.ο.κ.) Αρα εμπειρία είχαν και μάλιστα επίσημη.

     

    Αυτό που προτείνεις για κοινές θέσεις ΑΕΙ(Πανεπιστημίων) και  αΤΕΙ στο δημόσιο βρίσκω πως δεν στερείται λογικής. Στην μέση εκπάιδευση πχ οι πληροφορικάριοι χωρίζονται σε ΠΕ 19 και ΠΕ 20 ανάλογα με το αν η σχολή του ήταν πανεπιστημιακή ή τει. Τα καθήκοντα που ασκούν και η αμοιβή κοινή. Ευλογο να υπάρχει κοινό pool θέσεων και ανοιχτή διεκδίκιση. Ομως οι των ΤΕΙ στο δημόσιο κατατάσονται σε κλάδους ΤΕ. Αν ένας πανεπιστημιακός πετύχει σε τέτοια θέση θα έπρεπε να είναι ΤΕ.

    Θελω να πω ότι ο ακαμπτος διαχορισμός ΤΕ και ΠΕ βρίσκει και εκεί τα όρια του. Θα έπρεπε προοπτικά να ξεπεραστεί (γνώμη μου).

    Edited by bob mastoras
    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Αν ξεπεραστεί αυτός ο διαχωρισμός, οι απόφοιτοι τεϊ θα μείνουν εκτός δημοσίου.

     

    Η ειδικότητα των ραδιοηλεκτρολόγων φυσικών δημιουργήθηκε λόγω έλλειψης κανονικών μηχανικών. Και οι ηλεκτρολόγοι μηχανικοί έχουν ειδικότητα μαθηματικών και φυσικής, ωστόσο κανένας δεν έχει πιάσει θέση φυσικού ή μαθηματικού. Αυτό με τις αναθέσεις στα σχολεία δε μετράει, διότι γίνεται ανεπίσημα και συχνά αυθαίρετα.

     

     

    Άλλωστε όπως κι εσύ είπες οι πολυτεχνίτες θα τα σαρώσουμε όλα, οπότε ήντα το λέμε και δεν το κάμομεν?

     

    Είναι στο χέρι μας να το κάνουμε?

     

     

    Σε θεωρητικό επίπεδο,οι Π.Ε. έχουν το πλεονέκτημα...είναι όμως ετσι? Είσαι τόσο σίγουρος? Ίσως για τον μ.ο....

     

    Μπορεί και όχι. Γι' αυτό μια εξέταση θα μας λύσει την απορία.

     

    Η δική μου υπόθεση στηρίζεται στο ότι οι ΠΕ (των υψηλόβαθμων σχολών) επελέγησαν βάσει μιας ανταγωνιστικής διαδικασίας, άρα πρόκειται περί δυναμικού τμήματος της κοινωνίας που θα έκαναν με την ίδια όρεξη οτιδήποτε είχε πέραση κάθε στιγμή. Οι απόφοιτοι υψηλόβαθμων σχολών έχουν σχετικά πλουσιότερο βιογραφικό από τους υπόλοιπους και όχι μόνο ακαδημαϊκό.

     

    Διασκεδαστικά τα νεούδια με τις πρόσφατες γνώσεις , αλλά που δεν έχουν μυρίσει ποτέ φρεσκοσκαμμένο χώμα και φρεσκοριγμένο μπετό .

     

    Εφόσον δεν υπάρχει πια ζήτηση για τη δουλειά αυτή, είτε μύρισες είτε δε μύρισες είναι λίγο πολύ το ίδιο, διότι καλείσαι να μπεις στην ίδια σειρά με τα νεούδια και να μάθεις τις τέχνες που έχουν ζήτηση τώρα.

    Edited by georgios_m
    Link to comment
    Share on other sites

     

    Η ειδικότητα των ραδιοηλεκτρολόγων φυσικών δημιουργήθηκε λόγω έλλειψης κανονικών μηχανικών.

    Το ακριβώς αντίθετο. Το μεταπτυχιακό Ραδιοηλεκρολογίας τη δεκαετία του 90 είχε 30 μαθήματα. Ήταν ένα ολόκληρο πτυχίο από μόνο του.

     

     

     

    "Το 1946 στη Φυσικομαθηματική Σχολή του ΕΚΠΑ ιδρύθηκε - το πρώτο στην Ελλάδα -Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών με τίτλο'Επαγγελματικό Ενδεικτικό Ηλεκτρονικής και Ραδιοηλεκτρολογίας'"

     

    (http://www.tomease.phys.uoa.gr/metaptyxiakes-spoydes/diatmhmatiko-programma-metapptyxiakon-spoydon.html)

     

    Αλλά κάπου στη δεκαετία του 70 το πολυτεχνικό ιερατείο έπρεπε να κάνει κολλεγιά με τους εργολάβους για να διασφαλίσουν τη θέση τους εν όψει της εισόδου της χώρας στην τότε ΕΟΚ και να κεφαλαιοποιήσει τα κέρδη της οικοδομής από τα ευρωπαϊκά πακέτα που ήταν προ των πυλών.

     

    Και έτσι, εκτός των άλλων, εκλάπησαν και τα επαγγελματικά δικαιώματα της τότε Φυσικομαθηματικής Σχολής.

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Ε όχι και εκλάπησαν. Άλλο ο φυσικός που είναι θετικός επιστήμονας κι άλλο ο μηχανικός που ασχολείται με τις τεχνικές εφαρμογές. Αν είναι να τα ανακατέψουμε, οκ, αλλά να κάνει κι ο μηχανικός τον επιστήμονα..

     

    ή  να καταργήσουμε τους ηλεκτρολόγους μηχανικούς, που νομίζω ότι το 1946 δεν υπήρχαν ακόμα, και να κάνουν οι φυσικοί τη δουλειά του μηχανικού με ένα μεταπτυχιακό στην ειδικότητα που τους ενδιαφέρει.

    Edited by georgios_m
    Link to comment
    Share on other sites

    Αν ξεπεραστεί αυτός ο διαχωρισμός, οι απόφοιτοι τεϊ θα μείνουν εκτός δημοσίου.

     

    Η ειδικότητα των ραδιοηλεκτρολόγων φυσικών δημιουργήθηκε λόγω έλλειψης κανονικών μηχανικών. Και οι ηλεκτρολόγοι μηχανικοί έχουν ειδικότητα μαθηματικών και φυσικής, ωστόσο κανένας δεν έχει πιάσει θέση φυσικού ή μαθηματικού. Αυτό με τις αναθέσεις στα σχολεία δε μετράει, διότι γίνεται ανεπίσημα και συχνά αυθαίρετα.

     

     

     

    Οταν λες ότι οι ηλεκτρολόγοι έχουν ειδικότητα ... εννοείς ότι έχουν γνώσεις; Στο ΕΜΠ και στο Δημοκριτειο  έχουν 7 υποχρεωτικά μαθήματα μαθηματικών. τεσπα δεν νομίζω ότι θα μπορέσω να σε παρακολουθήσω.

    Πάντως οι β' αναθέσεις βασίζονται στο νέο έγγραφο του ΥΠΑΙΘ (137852/Γ2/ 02-09-2014) με θέμα «Οδηγίες για τις αναθέσεις των μαθημάτων του Γυμνασίου, του Γενικού και του Επαγγελματικού Λυκείου για το σχ. έτος 2014-2015»

    Για μένα είναι αρκούντως επίσημο αυτό.
    Στην μέση εκπαίδευση οι ηλεκτρολόγοι καταλαμβάνουν θέσεις ΠΕ12 (μηχανικών) ΠΕ 19 (πληροφορικής) με β' αναθέση καθήκοντα ΠΕ 3 (μαθηματικών) και κατα την γνώμη σου αδικούνται και θα μπορούσαν να καταλάβουν θέσεις φυικών δηλαδή ΠΕ4. Αυτός ο κλάδος συμπεριλαμβάνει όμως εκτώς από φυσικούς και βιολόγους χημικούς και γεωλόγους. Στις εξετάσεις ΑΣΕΠ τα εξετάζονται όλα αυτά (τελος πάντων όχι μόνο φυσική). Και αυτό ακριβώς είναι και το ζόρι των εξετάσεων.  Εγω θα έλεγα να μην εισαι τόσο σίγουρος.
    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Δεν αναφέρομαι σε γενικές γνώσεις μαθηματικών αλλά στην ύπαρξη τομέα ειδίκευσης μαθηματικών.

     

    Νομίζω ότι ο μόνος λόγος που δε συνδιαγωνίζονται με τους "θετικούς" είναι η διάκριση των ρόλων. Διότι ούτε και κείνοι εξετάζονται σε πράγματα που έμαθαν στο πανεπιστήμιο. Και γι' αυτό το ζόρι των εξετάσεων οφείλεται στα κενά που έχουν οι υποψήφιοι από το σχολείο...

     

    Δυστυχώς το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αντιστοιχίζει το βαθμό εισαγωγής με την ευκολία διορισμού στο δημόσιο κι όχι με τη σημαντικότητα της επιστήμης που θα σπουδάσεις. Έτσι, όσο πιο εξεζητημένη είναι κάποια επιστήμη, τόσο πιο αδιάφοροι και ανεπαρκείς είναι οι φοιτητές.

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.