Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Το τελικό βήμα για την απελευθέρωση του επαγγέλματος του μηχανικού προβλέπεται σε σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης, το οποίο αίρει νομοθετικές αγκυλώσεις που έβγαζαν εκτός αγοράς μεγάλο αριθμό μηχανικών λόγω τίτλου σπουδών. Με το σχέδιο νόμου που φέρνει στη δημοσιότητα η Realnews, ανοίγει ο δρόμος σε χιλιάδες περιπτώσεις πτυχιούχων μηχανικών (περιβαλλοντολόγων, ορυκτολόγων, χημικών, ηλεκτρολόγων, μεταλλειολόγων, κ.ά.) να εργαστούν με τους ιδιους όρους με άλλους συναδέλφους τους, απαλλαγμένοι από τα εμπόδια που δυσχεραίνουν την πρόσβαση στην αγορά εργασίας.

     

    Μέχρι σήμερα, οι κατηγορίες αυτές πτυχιούχων μηχανικών ουσιαστικά αποκλείονται από διάφορες εργασίες, αφού το επάγγελμα υπόκειται σε νομοθετικούς περιορισμούς. Αντίθετα, οι κατηγορίες των πολιτικών μηχανικών, των αρχιτεκτόνων και των τοπογράφων μηχανικών με απλή αναγγελία της ειδικότητάς τους στους αρμόδιους φορείς (σήμερα περιφέρειες, παλιότερα Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας) αποκτούν την τυπική πρόσβασή τους στο επάγγελμα. Δεν συμβαίνει το ιδιο όμως με τους άλλους πτυχιούχους μηχανικούς, οι οποίοι προσέκρουαν στις υφιστάμενες νομοθετικές διατάξεις.

     

    Με βάση τα διεθνή πρότυπα

     

    Με στόχο την άρση αυτών των εμποδίων, η νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου, η οποία βρίσκεται στα χέρια συναρμόδιων υπουργείων (Υποδομών και ΠΕΚΑ και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλαδος), έρχεται να αλλαζει το σκεπτικό της νομοθεσίας. Να σημειωθεί ότι ο νόμος 3982/2011 έγινε κατόπιν επιταγής της τρόικας και πράγματι απελευθέρωσε το επάγγελμα των μηχανικών σε μεγάλο βαθμό, και κυρίως σε επίπεδο πτυχίων ΤΕΙ και τεχνικών επαγγελμάτων ηλεκτρολόγων, υδραυλικών, εγκαταστατών. Ωστόσο, δεν επέτυχε επαρκή απελευθέρωση στο επάγγελμα σε υψηλότερες εκπαιδευτικές βαθμίδες, κάτι που επιχειρείται σήμερα με το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης. Σύμφωνα με αυτό, καθορίζειαι ποιος είναι ο «μηχανικός» με βάση τα διεθνή πρότυπα ορισμού του, τα οποία προσαρμόστηκαν στο σχέδιο νόμου. Συνεπώς, όλοι οι πτυχιούχοι μηχανικοί (και όχι μόνο οι πολιτικοί, αρχιτέκτονες και τοπογράφοι) μπορούν να ασκήσουν τις δραστηριότητες που σχετίζονται με το επάγγελμα του μηχανικού.

    Με βάση το σχέδιο νόμου, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος είναι αυτό που θα καθορίσει για ειδικές περιπτώσεις έργων και για λόγους δημοσίου συμφέροντος ποιες περιοριστικές προϋποθέσεις πρέπει να τεθούν. Δηλαδή για ποιες και πόσο σύνθετες εγκαταστάσεις απαπείται συγκεκριμένος και εξειδικευμένος τίτλος σπουδών, και ποιες εργασίες απαιτούν ιδιαίτερες γνώσεις. Σε περίπτωση μάλιστα που δεν μπορεί να δώσει το TEE σχετικές απαντήσεις, αναλαμβάνει η Επιτροπή Τεχνικών Επαγγελμάτων τη σχετική ευθύνη.

     

    Πρέπει να αναφερθεί ότι και τα υπουργεία Υποδομών και Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής έχουν συντάξει σχετικά σχέδια νόμου, καθώς είναι αρμόδια για τα τεχνικά επαγγέλματα.

     

    Τα σχέδια αυτά πρέπει να προσαρμοστούν σε σχετική γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, να έχουν συμπεριλάβει τις αναγκαίες επισημάνσεις και τελικά να προωθηθούν προς ψήφιση στη Βουλή.

     

    Πηγή: http://iekemtee.gr/el/26-%CE%B5%CF%80%CE%AC%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%BC%CE%B1/%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B8%CE%AE%CE%BA%CE%B5%CF%82-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82/8612-%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B7-%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%AF%CE%B3%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%B5%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%AD%CE%BB%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    apier

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    όπως δεσμεύθηκα νωρίτερα, δεν θα συνεχίσω επί της ουσίας γιατί κουράστηκα και δεν έχει και νόημα.

    απλά ήθελα να ήξερα ποιος βρέθηκε και μου έβαλε +1. Χαρά στο κουράγιο σου φίλε!

     

    (για το Υ.Γ. περί αριθμού αποφοίτων, αν το ψάξεις λίγο, αφού ασχολείσαι με το θέμα,

    θα δεις ότι ήδη από την εποχή της ανωτατοποίησης ήμασταν περίπου ίσα, και τώρα είστε περισσότεροι εσείς.

    Προσοχή όμως. Μην κολλάμε μόνο στους μηχανικούς. Το ζήτημα των ΤΕΙ είναι πολύ ευρύτερο,

    και μάλιστα σε μερικούς κλάδους είναι και πολύ σοβαρότερο γιατί υπάρχουν μεγαλύτερα προβλήματα)

    Edited by apier
    • Upvote 2
    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Ελπίζω να συνεχίσεις την συζήτηση γιατί ο διάλογος δεν έβλαψε κανένα .

     

    Αλλά δεν κατάλαβες καθόλου τι με ενόχλησε , καθόλου τι είπα και έβγαλες λάθος συμπεράσματα .

     

    Ας τα πάρουμε από την αρχή .

     

    Εγραψες γιά ΑΤΕΙ - ΤΕΙ - ΚΑΤΕΕ - ΚΑΤΕ - Υπομηχανικών - Εργοδηγών .  Το τελευταίο αφορά δευτεροβάθμια εκπαίδευση και πολλές φορές μπαίνει γιά να υποτιμηθούν οι άλλες σχολές που ήταν πάντα τριτοβάθμιες .

     

    Επίσης μίλησες γιά τις νέες πολυτεχνικές ειδικότητες με κάπως απαξιωτικό τρόπο .

     

    Αυτά γιά τα δικά μας .

     

    Ας πάμε τώρα στα γενικά .  Είναι προφανές ότι 500 τμήματα δεν άντεχε η Ελλάδα . Από την άλλη όσοι δεν πέρναγαν πήγαιναν έξω . Και τα μισά μέλη του τεε μετά το 80 είναι από το εξωτερικό .

     

    Είναι προφανές ότι το επίπεδο μόρφωσης των παιδιών είναι κατερχόμενο τα τελευταία 30 χρόνια . Αλλά  το πρόβλημα είναι στην πρωτοβάθμια και στην δευτεροβάθμια και προφανώς και στην τριτοβάθμια .

     

    Τώρα λέμε να μειώσουμε θέσεις . Και σε ρώτησα τι θα γίνει με τους απόφοιτους λυκείου . Η απάντηση σου είναι λάθος . Γιά να μειώσουμε θέσεις , πρέπει να μειώσουμε πρώτα τους αποφοίτους του γενικού λυκείου . Αλλιώς θα φαίνεται σαν να λέμε να μειωθούν οι εισακτέοι , τώρα που δεν αφορά εμάς .

     

    Οπως κατάλαβες είμαι μεσήλικας . Οταν έδωσα εγώ εξετάσεις την δεκαετία του 70 , είχαμε εξεταστέα ύλη τα πάντα , υποψήφιους 120000 , από τα 300000 κάθε σχολικής γενιάς και 15000 εισακτέους στα πανεπιστήμια 7000 στα κατεε και 3000 στις παιδαγωγικές και γυμναστικές ακαδημίες .

     

    Σταδιακά αυτό ανέβηκε στους 80000 εισακτέους και τώρα στους 65000 ενώ οι υποψήφιοι μειώθηκαν στους 90000 .

     

    Εχοντας όμως βιώσει και από την μεριά του πατέρα , την σχολική ζωή της επόμενης γενιάς και έχοντας γιό φοιτητή στο ΓΠΑ , διαπιστώνω τις διαφορές από πρώτο χέρι .

     

    Τα προβλήματα λοιπόν της τριτοβάθμιας έρχονται από τις χαμηλότερες βαθμίδες και οξύνονται στην τριτοβάθμια , από το γεγονός ότι οι σχολές έχουν μείνει πολύ πίσω σε νοοτροπία .

     

    Από την άλλη δεν μπορεί το κράτος να ιδρύει σχολές και να μην εντάσσει τους αποφοίτους τους στην αγορά εργασίας , κοροιδεύοντας γενιές παιδιών και γονέων .

     

    Ας επικαιροποιούσε τουλάχιστον τα ΕΔ του 70 .

     

    Μείνε λοιπόν εδώ και συνέχισε την συζήτηση .

    • Upvote 2
    apier

    Δημοσιεύτηκε

    Σε αυτό το πνεύμα μπορούμε να μιλήσουμε. Λέω λοιπόν ακριβώς το ίδιο. Η κοινωνία μας κοροϊδεύει τον εαυτό της. Προσπαθεί να βολέψει αποφοίτους και φοιτητές και υποψηφίους που δεν το έχουν πολύ, για να μην μπει στον κόπο να ασχοληθεί σοβαρά με το πραγματικό ερώτημα, που δεν είναι άλλο από το περίφημο "παραγωγικό μοντέλο" κατά τη γνώμη μου πάντα. Και το σύστημα εκμεταλλεύεται αυτή τη διάθεση της κοινωνίας ρίχνοντας διαρκώς το επίπεδο παντού. Ξέρουν πολύ καλά ότι η μόνη απειλή γι' αυτούς είναι ο μορφωμένος λαός που δεν ακούει τις μπαρούφες, δεν ζητάει ρουσφέτια γιατί έχει τη δύναμη και τη μόρφωση να σταθεί στα πόδια του. Μια απλή απαρίθμηση των υπουργών παιδιάς με παράλληλη αναφορά των ρυθμίσεων που επέβαλε ο καθένας, και μια επιφανειακή επίγνωση των συσχετισμών και σχέσεων με τα "κέντρα", είναι αρκετή για να υποστηρίξει αυτόν τον ισχυρισμό.

    Εσύ λοιπόν που την έζησες όλη την κατρακύλα, γιατί εγώ την έπιασα αργότερα, πιστεύεις πραγματικά ότι θα λυθεί οτιδήποτε με τσιροτα ΕΔ;

    Είναι προφανές ότι οι άνθρωποι που είναι ήδη παγιδευμένοι στη μαύρη τρύπα είναι εξαπατημένοι και δικαιούνται μεταβατικής διεξόδου. Μην την ονομάζουμε όμως λύση.

    Τώρα παρατηρείται το οξύμωρο για μένα, τα ΤΕΙ που ιδρύθηκαν με όρο να μην επικαλύπτονται από ΑΕΙ, τώρα να προσπαθούν να τα υποκαταστήσουν.

    Όσο για τα νέα τμήματα, ξαναλέω ότι ΔΕΝ γενικεύω. Ας άφηναν τη βάση του 10 μερικά χρόνια ακόμα και θα ξεκαθάρισε το τοπίο σε κάποιο βαθμό.

    Πάω το παιδί στο σχολικό. Τα λέμε αργότερα

    Paul_Mix

    Δημοσιεύτηκε

    Σε άλλο θέμα, είχε γραφτεί οτι σκοπεύουν να αλλάξουν τα επαγγελματικά δικαιώματα και να περιοριστούν σε όσους υπογράφουν τα πάντα, δηλαδη ο καθενας να υπογραφει σχετικα με την ειδικότητα του. Τωρα σε αυτό θεμα λέμε ότι ολοι οι μηχανικοι θα έχουν απεριοριστα δικαιωματα ανεξαρτήτως ειδικότητας?

    nkos

    Δημοσιεύτηκε

    Αν θέλουμε να εξετάσουμε την ηθική διάσταση του θέματος "επαγγελματικά δικαιώματα ΑΕΙ - ΑΤΕΙ'' ας απαντηθούν πρώτα τα επόμενα ερωτήματα:

     

    1. ποιος μηχανικός ΑΤΕΙ δε δήλωσε στις πανελλαδικές πρώτα την αντίστοιχη σχολή ΑΕΙ

    2.πόσοι μηχανικοί ΑΤΕΙ δε συστήνονται στην αγορά με τον αντίστοιχο τίτλο ΑΕΙ (πχ ο δομικών έργων ως πολιτικός μηχανικός)

     

    Το πρώτο έχει να κάνει με το τι γνώμη είχαν οι μηχανικοί ΑΤΕΙ για τα ΑΤΕΙ πριν γίνουν μηχανικοί ΑΤΕΙ.

    Το δεύτερο έχει να κάνει με το τι γνώμη έχουν οι μηχανικοί ΑΤΕΙ για τα ΑΤΕΙ σήμερα.

     

    Αν θέλουμε να το εξετάσουμε ορθολογιστικά θα συμφωνήσω με όσα είπε ο Ponireas:

     

    Τα κριτήρια της "πυραμίδας" των ΕΔ θα πρέπει να είναι δύο:

    1. Η κατεύθυνση των σπουδών σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ (αρχιτεκτονική, πολ. μηχανικών, μηχανολόγων, ηλεκτρολόγων κ.α.)

    2. Τα χρόνια εμπειρίας

     

    Όσοι διανύουν την πρώτη δεκαετία του επαγγελματικούς βίου, οι ρόλοι θα ξεχωρίσουν τελείως, κάθε ένας θα έχει δικαίωμα υπογραφής στον τομέα του μόνο και κάθε μελέτη θα χρειάζεται δύο υπογραφές για να έχει ισχύ, ή δύο ΑΕΙ ή μία ΑΕΙ και μία ΤΕΙ

     

    Στήν δεύτερη δεκαετία του επαγγελματικού βίου, τα ΕΔ θα μπορεί να μπλέκονται σε έναν βαθμό π.χ. ο ΠΜ θα μπορεί να υπογράφει και μέρος των αρχιτεκτονικών και τούμπαλιν, οι μηχανολόγοι θα μπαίνουν στα χωράφια των ηλεκτρολόγων κ.λ.π. Οι μηχανικοί ΤΕΙ θα λαμβάνουν αυτόματα τα δικαιώματα των ΑΕΙ της πρώτης δεκαετίας

     

    Στην τρίτη δεκαετία η εμπλοκή των ΕΔ θα μπορεί να έχει περίπου την σημερινή κατάσταση και οι μηχανικοί ΤΕΙ θα  λαμβάνουν αυτόματα τα δικαιώματα των ΑΕΙ της δεύτερης δεκαετίας

     

     

    Αυτά, όσο αφορά τους υπάρχοντες πτυχιούχους και φοιτητές.

     

    Σε κάθε περίπτωση τα ΤΕΙ θα πρέπει να καταργηθούν άμεσα και στην θέση τους να μπουν σχολές εργοδηγών   

    • Upvote 1
    • Downvote 1
    ZaXoYs

    Δημοσιεύτηκε

    Όχι από οτι φαίνεται (γιατί κανείς δεν ξέρει ακόμη.. ..) θα αρθεί ο περιορισμός που έχουν   κάποιες ειδικότητες, κυρίως οι νέες (αλλα οχι μόνο και άλλες παλιότερες  πχ χημικοί μηχανικοί) ώστε να ασκούν το επαγγελμά τους  

     

    Συνάδελφε apier δεν διαφωνούμε για το εκπαιδευτικό σύστημα και όλα  αυτά που γράφεις αλλα΄δεν συζητάμε αυτό εδώ,Μπορύμε ενδεχομένως να ανοίξουμε ένα άλλο θέμα ν το (ξανα)συζητήσουμε εκεί. Κανείς δεν είπε οτι θα λυθεί τίποτα παραπάνω από τις  δύο γραμμές που έγραψα ακριβώς από πάνω

    ponireas

    Δημοσιεύτηκε

    Συγκεκριμένες λύσεις να προτείνετε και να ακουστούν οι γνώμες επί αυτών , δεν μπουχτισατε από την κοκορομαχία και την ακαδημαϊκή συζήτηση ;;;

    Ούτε ο συριζα να μίλαγε! !!

    atsalovergas

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Συγκεκριμένες λύσεις να προτείνετε και να ακουστούν οι γνώμες επί αυτών , δεν μπουχτισατε από την κοκορομαχία και την ακαδημαϊκή συζήτηση ;;;

    Ούτε ο συριζα να μίλαγε! !!

     

    Η ανάλυσή μου,λαμβάνει την ύπαρξη 2 κατηγοριών μηχανικών-> α) Απόφοιτοι ή και πρωτοετείς ακαδημαικής χρονίας του 2013 β) εισερχόμενοι από το 2014 και μετά.

     

    Κατηγορία α)

     

    1) Mηχανικοί ΤΕΙ (BSc,4ετές) που έδωσαν κατατακτήριες σε τμήμα μηχανικών ΑΕΙ (BSc,3-4ετές) = Άρση ασυμβίβαστου με δυνατότητα ένταξης και στο ΜΕΚ και ΜΕΛ σε 4 κατηγορίες αντί για 2( πχ οδοποιϊα,υδραυλικά).

     

    2) Mηχανικοί ΑΕΙ (BSc,5ετές),ότι ισχύει σήμερα. Όσοι διαθέτουν μεταπτυχιακά εντάσσονται στην κατηγορία 1) με τα ίδια προνόμια.

     

    3) Mηχανικοί ΤΕΙ (BSc,4ετές)->επικαιροποίηση ΕΔ του 70' + χρονική και ποιοτική αντιστοίχιση των ΜΕΚ της παραπάνω κατηγορίας 2). Δυνατότητα συνέχισης δωρεάν σπουδών +1έτος (ή 2έτη εξ αποστάσεως) σε κάποιο δημόσιο ίδρυμα για την ένταξη στην κατηγορία 2). Όσοι διαθέτουν MSc εντάσσονται κατευθείαν στην κατηγορία 2).

     

     

     

    Κατηγορία β)

     

    Ενοποίηση τμημάτων ΑΕΙ-ΤΕΙ με πρόγραμμα σπουδών 3-4 (BSc) + 2 (MSc). To BSc θα δίνει ένταξη μόνο στο ΜΕΚ,το MSc θα δίνει και την δυνατότητα ένταξης στο ΜΕΛ. Ταυτόχρονα θα υπάρξει και οικονομία κλίμακος,καθώς πολλά τμήματα-κτίρια που υπήρχαν στην ίδια πόλη θα είναι διαθέσιμα προς άλλου είδους αξιοποίηση,είτε από ο δημόσιο,είτε από ιδιώτες.

     

    Επιπλέον επανακαθορισμός των ΕΔ ανά σχολή. πχ Πολιτικοί μηχανικοί -> μόνο στατικά, Αρχιτέκτονες -> μόνο αρχιτεκτονικά.κοκ...

     

    Το σκεπτικό μου είναι να υπάρξει μια σταδιακή εξομάλυνση ΕΔ στον κλάδο των μηχανικών. Από εκεί και πέρα χρειάζονται αλλαγές στο λύκειο,στο γυμνάσιο και στο δημοτικό. Η βάση του 10 πράγματι ήταν μια καλή αρχή.

     

    Ακούω αντιπροτάσεις-παρατηρήσεις.

    Edited by atsalovergas
    apier

    Δημοσιεύτηκε

    εγώ δεν έχω τη γνώση και την εμπειρία για να προτείνω ολοκληρωμένες και λεπτομερείς λύσεις.

    Σίγουρα πρέπει να σπάσουν οι πολ. μηχ. και οι λοιπές σχολές μικτού αντικειμένου.

    Σίγουρα οι νέοι μηχανικοί θα πρέπει να υπογράφουν "δεύτεροι" μετά από παλαιότερους, εννοείται μόνο για την ειδικότητά τους.

    Για την "προσθήκη" ειδικότητας μετά απο κάποιο χρόνο (το 10 μου φαίνεται πολύ) θα πρέπει είτε να πάρει νέο πτυχίο (ειδικό για μηχανικούς όμως, όχι πάλι απ' την αρχή), είτε να συμπληρώσει έναν αριθμό και έναν προϋπολογισμό "δεύτερων" υπογραφών.

    Κάπως έτσι δεν πάνε και τα μελετητικά;

    Και βέβαια τα πειθαρχικά του ΤΕΕ θα πρέπει να σοβαρευτουν λίγο και να επιβλέπονται από δικαστικούς. Για να το σκέφτεται περισσότερο κάποιος πριν αρχίσει να υπογράφει κουτουρου.

    Και βέβαια θα πρέπει να εφαρμοστούν κώδικες σε όλες τις δραστηριότητες, για να στα

     

    Όσο για τα ΕΔ των ΤΕΙ

    (συνάδελφε μην λες ΑΤΕΙ γιατί μερικοί"συνάδελφοι" δεν την πρόλαβαν αυτή τη φάση και θα σου την πέσουνε. Δεν ξέρουν ότι υπάρχει και στάση λεωφορείου "ΑΤΕΙ Αθηνών". Εκτός αν την άλλαξαν τελευταία)

    σίγουρα υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με την εξαπάτηση ειδικά με τη φάση ΑΤΕΙ.

    Είναι πραγματικά πολύ δύσκολο. Ούτε μπορεί να γίνει εξίσωση, λέω εγώ, ούτε μπορεί και να μείνει έτσι.

    • Upvote 2
    stayros

    Δημοσιεύτηκε

    Το τι γράφει μία στάση λεωφορείου μετράει ή τι γράφουν τα ΦΕΚ; Αν είναι έτσι, μιας και είμαι απόφοιτος του ΤΕΙ Αθήνας, να πάω με σπρέι να σβήσω το ΑΤΕΙ και να γράψω Πολυτεχνείο. Να πάρω επιτέλους επαγγελματικά δικαιώματα ρε παιδί μου αντί να κάθομαι και χολοσκάω στα forum...

    • Upvote 2



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.