Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Αλλάζει άρδην ο χάρτης των δικαιωμάτων που απολαμβάνουν εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα σε περίπτωση εργατικού ατυχήματος, με δύο αποφάσεις-βόμβα του Αρείου Πάγου που ανατρέπουν πολλά από τα έως σήμερα νομικά κεκτημένα των ιδιωτικών υπαλλήλων. Πλέον η ζυγαριά της Δικαιοσύνης γέρνει επικίνδυνα κατά των εργαζομένων, καθώς η σχετική νομολογία των δικαστηρίων που μέχρι τώρα τους προστάτευε σε περιπτώσεις εργατικών ατυχημάτων, σκληραίνει επικίνδυνα με τη βούλα του Αρείου Πάγου.

     

    Και αυτό γιατί για πρώτη φορά με απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου ανοίγει ο δρόμος ώστε οι εργοδότες να διεκδικούν πλήρη αποζημίωση από τους εργαζομένους τους για ζημιές που μπορεί να λάβουν χώρα εν ώρα εργασίας. Παράλληλα, με άλλη δικαστική απόφαση του Αρείου Πάγου αναγνωρίζεται υψηλό ποσοστό συνυπαιτιότητας σε εργαζόμενο ο οποίος έχασε τη ζωή του και πάλι εν ώρα εργασίας, για τον θάνατό του! Οι δύο αποφάσεις προκαλούν ήδη τον σφοδρό αντίλογο καταξιωμένων νομικών, οι οποίοι με δημόσιες τοποθετήσεις τους τις χαρακτηρίζουν βαθιά αντεργατικές, αντικοινωνικές και αντίθετες με το αίσθημα δικαίου.

     

    Πηγή: Πρώτο Θέμα





    ssouanis

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    geobrellas

    Δημοσιεύτηκε

    Οταν  τηρεις τα μετρα ασφαλειας ,τους χορηγεις κρανη παπουτσια ασφαλειας και την επομενη ερχονται με σαγιοναρες κοβουν με τροχους χωρις τη χρηση γιαλιων και μετα το κολατσιο ειναι μεθυσμενοι τοτε ποιος φταιει ο τεχνικος ασφαλειας ο επιβλεπων η  ο κυριος του εργου ?? Αρκετοι συναδελφοι τρεχουν για αυτες τις αιτιες 

    • Upvote 6
    dimitris GM

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    για την δευτερη αποφαση

     

    δεν φαινεται απο το σκεπτικο της υποθεσης εάν ο οδηγος καταπλακωθηκε απο το φορτηγο επειδη "πεταχτηκε" εξω απο αυτο

    ενω, εαν φορουσε ζωνη, θα εμενε δεμενος στη θεση του και δεν θα παθαινε τιποτε  ..

    Η αποφαση γραφει ."ενδεχομενως"

    αλλα αυτο το "ενδεχομενως" εξαρταται απο το υψος και το μεγεθος των ζημιων που επαθε η καμπινα.

    Με άλλα λογια, αν η καμπινα κατεστραφη εντελως, τοτε ο θανατος του δεν θα ηταν "ενδεχομενος" αλλα βεβαιος, ειτε φορουσε ειτε δεν φορουσε την ζωνη ασφαλειας.

     

    Οσον αφορα την κριση οτι "εκεινη" την ημερα ειχε δουλεψει παραπανω "μονον 3,5 ωρες"

    αλλά τις δυο προηγουμενες ειχε δουλεψει "λιγωτερο" 

    αυτο το λιγωτερο -προφανως- δεν πρεπει να συγχεεται με το "πόσες ωρες"  απασχοληθηκε σε δρομολογιο σαν οδηγος,

    αλλα εξεταστεον ειναι εάν αυτες τις "δυο προηγουμενες ημερες" ειχε εμφανισθει στη δουλεια του   και προσεφερε τις υπηρεσιες του...εστω και εάν δεν εκανε κανενα δρομολογιο.

     

    Οσο για αυτο το " εκεινη την ημερα ειχε δουλεψει παραπανω μονον 3,5 ωρες" που δεχεται η αποφαση,  αυτες οι "3,5"  ειναι περιπου το "μισο" απο ενα 8ωρο που ειναι η νομιμη συνεχομενη οδηγηση για οδηγο.

    Edited by dimitris GM
    • Upvote 2
    george68

    Δημοσιεύτηκε

    δεν θα διαφωνησω ... αλλα αν ειναι ετσι τοτε θα πρεπει να γινει και υποχρεωτικη η ασφαλιση  αστικης ευθυνης στους εργαζομενους και να πληρωνεται απο τον εργοδοτη.. εδω δεν ξερω αν η ασφαλιση αστικης ευθυνης που κανουν οι επιχειρησεις καλυπτει και τυχον ευθυνες των εργαζομενων προς τριτους .. αλλα σιγουρα δεν καλυπτουν προς τους εργοδοτες ...

    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Είναι σημαντική η αλλαγή της νομολογίας , γιατί μέχρι τώρα ο επιβλέπων ήταν το θέμα κάθε βλακείας , αλλά και "μαγκιάς" που έκανε ο κάθε εργαζόμενος , τον οποίο ο επιβλέπων ούτε τον επέλεγε , ούτε είχε την δυνατότητα να τον διώξει , αφού το μόνο όπλο του ήταν η παραίτηση και αυτό δεν είναι για να γίνεται κάθε μέρα .

     

    Γνωρίζω περίπτωση που εργάτης τοποθέτησε μονή σκάλα σε πλακάκια , για να μην πάει γύρω - γύρω με άσχημα αποτελέσματα . Η ευθύνη ήταν 100 % δική του . Γιατί να τρέχει ο ιδιοκτήτης , ο επιβλέπων , ο εργολάβος ? Γενικά είναι πρόβλημα η διαχείριση του προσωπικού και κάποια στιγμή πρέπει να μάθουν να πειθαρχούν στους κανόνες για την δική τους ασφάλεια . 

    Romanos

    Δημοσιεύτηκε

    Δεν είμαστε όλοι οι μηχανικοί εργολάβοι κι επιβλέποντες. Μερικοί είμαστε υπάλληλοι με εργασία στο πεδίο, με χειρισμούς κι εργασία στη Μέση-Χαμηλή Τάση και ενδεχομένως η εργασία μας να απαιτεί καθημερινή οδήγηση πολλών ωρών. Άρα σε ένα μοιραίο λάθος που μπορεί να κάνω εγώ, όχι μόνο να πάω στον άλλο κόσμο αλλά και το παιδί μου να κάτσει στο εδώλιο για να αποζημιώσει το αφεντικό μου που θα έχει καλύτερο δικηγόρο. 

    Σύμφωνοι για την ευθύνη του απαίδευτου εργάτη αλλά θεωρώ ότι ανοίγει "κερκόπορτα" εις βάρος των εργατικών δικαιωμάτων και υπέρ των εργοδοτών.

    • Upvote 3
    akius

    Δημοσιεύτηκε

    όταν είναι μονα ζυγά δικά σου....κάποια στιγμή θα γυρίσει στο άλλο άκρο

     

    δεν θα ξεχάσω που κάθε φορά  έβαζα και κάρφωναν το φρεατιο του ανσασερ  μην πάρει ΦΟΡΑ κάποιος αλβανός και πέσει μέσα για τα λεφτά

     

    να λεει η πιατσα καλύτερα να σου χτυπήσει ο μηχανικός παρά  ο εργάτης

     

    προσωπικά έχω πέσει από τα 7 μετρα που εφυγαν οι ασφάλειες των τηλεσκοπικών που έκανα έλεγχο πλάκας για να σιδερώσουν

    ευτυχώς μπλόκαραν  στα 5 μέτρα πάλι

    και άλλα τέτοια ωραία

     

    όσο και αν φωνάζεις και να μιλάς   δεν αλλάζουν κάποια πράγματα

     

    και ναχεις και τους ιδιώτες να κερνάνε  μπυρες τους εργάτες.....

    αυτή η χώρα ξεχείλισε από μαγκια

    • Upvote 6
    Anton_civeng

    Δημοσιεύτηκε

    Πράγματι akius, με το φρεάτιο μου θύμισες κτιστάδες που ξύλωσαν όλες τις κουπαστές, που είχα βάλει με τον μπετατζή, για να κάνουν τα σενάζια και τα πρέκια τους με τις τάβλες.  Όταν τους φώναξα η απάντηση του "εργολάβου" ήταν : " Έλα τώρα κυριε Αντώνη έτσι κι αλλιώς από μας κάνας Αλβανός θα έπεφτε μέσα, τι σε νοιάζει " ....!!!!!!!!!!

    (+1)

    • Upvote 1
    ssouanis

    Δημοσιεύτηκε

    Όσοι έχουν κάνει εργοτάξιο, μπορούν να καταλάβουν το συγκεκριμένο άρθρο.

    Τα παραδείγματα είναι αμέτρητα.

    Τόσο για ευθύνες μηχανικών αλλά και για τις ευθύνες των εργαζομένων.

     

    Όλοι έχουμε νιώσει την απαξίωση του μάστορα, του ιδιοκτήτη κ.λπ. προπαντός στα πρώτα χρόνια μας στην πιάτσα.

    Φυσικά υπάρχουν και περιπτώσεις με εγκληματικές παραλείψεις από τους μηχανικούς.

     

    Ας ελπίσουμε ότι θα γίνεται έρευνα των συνθηκών και όχι δογματικά να θεωρούμε ότι για τα πάντα φταίει ο μηχανικός επειδή δεν έτρεχε ακριβώς πίσω από 10-15 άτομα ταυτόχρονα. Και μιλάμε για τόσα άτομα σε ένα συνηθισμένο γιαπί... Σκεφτείτε ένα εργοτάξιο κατασκευής δρόμου, γέφυρας, βιομηχανικού κτιρίου κ.λπ.

    • Upvote 1
    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    +1 σε όλους τους συναδέλφους που έχουν ζήσει την μαγκιά των μαστόρων στο εργοτάξιο . 

     

    Εγώ το έχω πεί εδώ και χρόνια . Επρεπε να υπάρχει βιβλιάριο στους μάστορες όπως το ναυτικό φυλλάδιο , όπου θα γράφουμε την συμπεριφορά τους . Τότε μαγκιές και μπύρες στις σκαλωσιές θα ήταν κομμένες .

    • Upvote 2



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.