Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Οι Έλληνες εξακολουθούν να επενδύουν στην εκπαίδευση αν και οι σπουδές δεν αποτελούν πλέον ένα ασφαλές εισιτήριο για την αγορά εργασίας. Η Ελλάδα, μάλιστα, παράγει τους περισσότερους άνεργους πτυχιούχους ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ, όπως προκύπτει από την ετήσια έκθεση «Μια ματιά στην εκπαίδευση» του διεθνούς οργανισμού που δόθηκε στη αυτήν την εβδομάδα στη δημοσιότητα.

     

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, η Ελλάδα έχει από τα υψηλότερα ποσοστά σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τα ποσοστά αυτά μάλιστα παρουσιάζουν αύξηση σε σχέση με το 2000 όταν πανεπιστημιακούς τίτλους διέθετε το 18% του εργατικού δυναμικού (25-64 ετών). Το 2014 πτυχίο είχε το 28%, ενώ στις ηλικίες 25-34 η διαφορά είναι ακόμη μεγαλύτερη: από το 24% το 2000 πέρασε στο 26% το 2005 για να ανεβεί στο 31% το 2010 και στο 39% σήμερα. Αντίστοιχα είναι τα ποσοστά σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γαλλία (44%), η Φινλανδία (40%) και η Ισπανία (40%), αλλά και στις Ηνωμένες Πολιτείες (42%).

     

    Ωστόσο, η έξοδος στην αγορά εργασίας γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη. Η Ελλάδα μετράει τους περισσότερους άνεργους πτυχιούχους όχι μόνο σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και με άλλες χώρες του κόσμου, ενώ μετράει και τους περισσότερους ανέργους ανάμεσα σε εκείνους που έχουν ολοκληρώσει τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ή έχουν διπλώματα από μεταλυκειακά προγράμματα. Κοντά στα ποσοστά ανεργίας της Ελλάδας βρίσκεται μόνο η Ισπανία, ενώ είναι χαρακτηριστικό ο μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ είναι υποτετραπλάσιος.

     

    Εξίσου υψηλά είναι τα ποσοστά στους νέους (25-34 ετών) που αγγίζουν περίπου το 35%. Ακολουθούν οι χώρες του ευρωπαϊκού Νότου (Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία).

     

    Ο κύριος παράγοντας αυτής της εξέλιξης είναι η οικονομική κρίση. Το 2000 η ανεργία στην Ελλάδα ήταν 11,2%, το 2005 ήταν 9,6%, το 2010 12,5%, ενώ το 2014 είχε εκτοξευθεί στο 27,6% (36% στις ηλικίες 25-34).

     

    Απογοητευτικά είναι και τα ποσοστά των ΝΕΕΤ, όπως χαρακτηρίζονται διεθνώς οι νέοι από 20 έως 24 ετών που ούτε σπουδάζουν ούτε εργάζονται (από τα αρχικά των λέξεων Not in Education, Employment, or Training). Οι «ούτε ούτε» στην Ελλάδα φτάνουν το 30%, ποσοστό που ξεπερνούν μόνο η Ισπανία και η Τουρκία.

     

    Ως προς την κατανομή των φύλων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η Ελλάδα ακολουθεί τον γενικό κανόνα: οι γυναίκες που σπουδάζουν είναι περισσότερες από τους άνδρες. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί η Ιαπωνία όπου υπερτερούν οι άνδρες και (πολύ οριακά) η Τουρκία. Οι γυναίκες, πάντως, δεν παύουν να πλήττονται περισσότερο από τους άνδρες στην Ελλάδα από την ανεργία παρά το γεγονός ότι διαθέτουν περισσότερα τυπικά προσόντα.

     

    Πηγή: http://www.e-typos.com/gr/ellada/article/158332/tous-perissoterous-anergous-ptuhiouhous-paragei-i-ellada/





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    stayros

    Δημοσιεύτηκε

    Εγώ απορώ τι συζητάμε. Δεν έχετε καταλάβει ακόμα ότι τα ΑΕΙ φτιάχνονται για να βολεύονται οι ημέτεροι; Με τι σκεπτικό πήγε να ανοίξει νέο τμήμα αρχιτεκτονικής; Και οι κύριοι που φώναζαν ότι υπάρχει υπερπληθώρα μηχανικών γιατί έκαναν γαργάρα το νέο αυτό τμήμα; 

     

    Άρα δεν είναι ειδικό πρόβλημα της Παιδείας η υπερπληθώρα πτυχιούχων αλλά είναι στο γενικό πρόβλημα του Ελλαδιστάν ότι κράτος (και παρακράτος) διαχειρίζονται την εξουσία ως το τσιφλίκι τους και χωρίς να πρέπει να δίνουν λογαριασμό σε κανέναν.

    • Upvote 2
    BAS

    Δημοσιεύτηκε

     Η ανώτατη εκπαίδευση δεν σε καθιστά απαραίτητα και καλύτερο και πιο καλλιεργημένο. Απλά σου προσφέρει δυνατότητες που δεν σου είχαν προσφερθεί από την προηγούμενη εκπαίδευση-παιδαγώγιση.

    Ακριβώς το πρόβλημα της νεώτερης γενιάς σε σχέση με τις παλαιότερες είναι ότι η στοιχειώδης και η μέση δεν προσφέρει αυτά που πρέπει πλέον .

     

    Το πρόβλημα είναι γνωστό και μονοσήμαντο .

     

    Παλιότερα εκπαιδευτικός γινόσουν από αγάπη για το αντικείμενο και μεράκι . Τα τελευταία 30 χρόνια γίνεσαι για τον μισθό .

     

    Ετσι γίνονταν κάποτε κάποιοι χωροφύλακες και υπαξιωματικοί . Αυτό δεν έχει αλλάξει . Ελάχιστοι πάνε γιατί τους αρέσει αυτή η ζωή .

     

    Το λύκειο Γιώργο είναι στις εγκύκλιες σπουδές αλλά σε ένα ανώτερο επίπεδο , που δεν είναι αναγκαίο για όλους . Αλλά και αυτό έχει χάσει εδώ και χρόνια την αυτοτέλεια του και είναι ο προθάλαμος των ανώτατων σπουδών σε ένα επάγγελμα . Δυστυχώς .

     

    Δεν υπάρχει έλλειψη αγοράς εργασίας σε ηλικίες μικρότερες των 18 . Διάθεση για εργασία δεν υπάρχει , όπως και διάθεση να φορέσει κάποιος το απαξιωμένο κοινωνικά μπλε κολάρο .

    ikaros13

    Δημοσιεύτηκε

    @BAS

    Δεν διαφωνώ ότι έτσι πρέπει να είναι τα πράγματα.

    Αλλά προσωπική μου άποψη είναι ότι το πανεπιστήμιο μπορεί να καλλιεργήσει τον άνθρωπο με τρόπο που δεν μπορεί το σχολείο.

    Η επιστημονική σκέψη και o ακαδημαϊκός τρόπος τεκμηρίωσης μου προσφέρθηκαν μόνο στην ανώτατη εκπαίδευση. Το σχολείο διαμορφώνει ανθρώπους αλλά το πανεπιστήμιο επιστήμονες.

    Άσε που ως παιδιά το σχολείο μας φαινότανε ως κάτι που μας επιβάλεται (ακόμα και αν το αγαπούσαμε). Ενώ στο πανεπιστήμιο έρχεται η στιγμή που συνειδητοποιείς πως ότι μαθαίνεις είναι για σένα και για να μπορέσεις να κάνεις κάτι καλύτερο. Η καλλιέργεια του χαρακτήρα στο πανεπιστήμιο περνάει κυρίως από το χέρι του σπουδαστή, ενώ στο σχολείο ο δάσκαλος έχει το δύσκολο έργο.

    Δηλαδή προσωπικά πιστεύω ότι όλοι μας θα πρέπει να έχουμε ανώτατες σπουδές ακόμη και αν δεν τις ακολουθήσουμε.

    Απλά αυτό πρώτον προυποθέτει ώριμη κοινωνία που δεν έχει κόμπλεξ (ώστε να μπορεί ο πτυχιούχος να γίνει πχ τεχνίτης) και επίσης έχει και οικονομικό κόστος, τόσο στο κράτος όσο και στις οικογένειες.

    Φυσικά όλα τα παραπάνω δεν είναι εγγυημένα. Η ανώτατη εκπαίδευση δεν σε καθιστά απαραίτητα και καλύτερο και πιο καλλιεργημένο. Απλά σου προσφέρει δυνατότητες που δεν σου είχαν προσφερθεί από την προηγούμενη εκπαίδευση-παιδαγώγιση.

    Δεκτό αυτο που λες αλλα δεν νομιζω οτι η επένδυση των πανεπιστημιακών σπουδών γινεται με σκοπό να αποκτήσει ο καθενας καλυτερο τροπο σκέψης. Που εν μέρη διαφωνώ μιας και ξερω πολλούς με βασική εκπαίδευση πολυ πιο "ώριμους"απο αρκετούς "επιστήμονες".

    Ο καθενας πηγαίνει στο πανεπιστήμιο με σκοπό να σταδιοδρομήσουν σε ενα επάγγελμα που διάλεξαν. Αλλιως πιο το νόημα; Αν δεν μπορει να τους απορροφήσει όλους η αγορά κατι πρεπει να γινει.. Δεν μπορει να σπουδάζεις και να καταλήγει να κανεις κατι που με βασικές σπουδές θα το έκανες. Εκτος απο χάσιμο χρόνου ειναι και χάσιμο χρήματος

     

     

    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Ήρωνας

    Δημοσιεύτηκε

    Ίκαρε συμφωνώ μαζί σου. Άλλωστε το γράφω ότι υπάρχει οικονομικό κόστος στο κράτος και στις οικογένειες και πως η ανώτατη εκπαίδευση δεν σε κάνει απαραίτητα και πιο καλλιεργημένο.
    Απλά πρέπει ο επιστημονικός τρόπος σκέψης να περάσει στην βασική εκπαίδευση.
    Βλέπω πολύ εύκολα άτομα που δεν έχουν ασχοληθεί σπουδάσει ποτέ να υποτιμούν κάποιον ειδικό, επειδή αγνοούν τον τρόπο σκέψης και την αποτελεσματικότητα που μπορεί να έχει η επιστήμη.
    Και πάλι μη με παρεξηγήσεις,δεν λέω πως όσοι δεν σπουδάζουν είναι χαζοί ή όσοι σπουδάζουν είναι έξυπνοι. Απλά είναι λογικό σε αυτούς που δεν προσφέρθηκε αυτός ο τρόπος σκέψης, να τον αγνοούν πολύ συχνά.
    Και για να το κάνω πιο συγκεκριμένο.
    Σκεψου πόσο καλύτερα θα ήταν η ελληνική γεωργία αν οι αγρότες είχαν σπουδάσει ή τελοσπάντων εκπαιδευτεί στο αντικείμενό τους. Επιπρόσθετα με την βοήθεια γεοπώνων η παραγωγή θα αυξάνονταν, με την βοήθεια μηχανικών τα προιόντα θα αποκτούσαν επιπρόσθετη αξία (συσκευασία, τυποποίηση) και με την βοήθεια των οικονομικών επιστημών τα αγροτικά μας προιόντα θα είχαν premium αξία στο εξωτερικό. Πάρε παράδειγμα καποιους ελαιοπαραγωγούς που πουλάνε το λάδι τους από 50 έως 100 ευρώ το λίτρο στο εξωτερικό.

    • Upvote 1
    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε

    1) Το λύκειο Γιώργο είναι στις εγκύκλιες σπουδές αλλά σε ένα ανώτερο επίπεδο , που δεν είναι αναγκαίο για όλους . Αλλά και αυτό έχει χάσει εδώ και χρόνια την αυτοτέλεια του και είναι ο προθάλαμος των ανώτατων σπουδών σε ένα επάγγελμα . Δυστυχώς .

     

    2) Δεν υπάρχει έλλειψη αγοράς εργασίας σε ηλικίες μικρότερες των 18 . Διάθεση για εργασία δεν υπάρχει , όπως και διάθεση να φορέσει κάποιος το απαξιωμένο κοινωνικά μπλε κολάρο .

     

    1) Στο μεταξύ και η τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει χάσει το ρόλο της και λειτουργεί κι αυτή σαν ένας ακόμα προθάλαμος. Η γνώση του επαγγέλματος πάλι στην πράξη αποκτιέται και οι προθάλαμοι αντί να προετοιμάζουν, απλά εμποδίζουν τον κόσμο να έρθει σε επαφή με την πραγματικότητα και τα αδιέξοδα που επιφυλάσσει. Μάλλον σκόπιμα για να μην υπάρξει μαζική απαίτηση των νέων για εργασιακά δικαιώματα.

     

    2) Σε κάποιο βαθμό, αναλόγως και με το κοινωνικό στρώμα έχεις δίκιο. Αλλά μη ξεχνάμε και τις αντίξοες εργασιακές συνθήκες που θα συναντήσει όποιος αναζητήσει εργασία. Αν κανείς είναι γιος επαγγελματία με έτοιμη επιχείρηση (αγρότης, εργολάβος, μηχανικός αυτοκινήτων, έμπορος κλπ) όντως μπορεί να ξεκινήσει ομαλά την καριέρα του από τα 15. Αλλά αν είναι γιος μισθωτού της πόλης θα κληθεί να εργαστεί ανασφάλιστος, χωρίς δικαιώματα και με τον ανταγωνισμό των ξένων που προτιμώνται ως ευκολότερα ελέγξιμοι λόγω της απόλυτης φτώχειας και του κατατρεγμού τους. Πλέον δε, ούτε και υπό αυτές τις συνθήκες βρίσκει εύκολα κανείς δουλειά. Γι' αυτό και είμαστε πρώτοι και σ' αυτό το είδος ανεργίας. Και φυσικά οι εργασίες αυτές δε παρέχουν κάποια τεχνογνωσία που θα σε βοηθήσει να προοδεύσεις, οι λεγόμενες "τέχνες" καλύπτονται σε οικογενειακό επίπεδο από τα παιδιά των υπαρχόντων επαγγελματιών και δεν υπάρχει ανάγκη να προσλάβουν το παιδί του γείτονα ώστε να μάθει κι αυτός τη δουλειά, αλλά κι αν τη μάθει δε δίνονται οι ευκαιρίες από το κράτος για να γίνει κι αυτός επαγγελματίας. Πιάτα θα πλένει μέχρι να πάθει ρευματισμούς από τα νερά και να αντικατασταθεί από τον επόμενο..

    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    1) Βλέπω πολύ εύκολα άτομα που δεν έχουν ασχοληθεί σπουδάσει ποτέ να υποτιμούν κάποιον ειδικό, επειδή αγνοούν τον τρόπο σκέψης και την αποτελεσματικότητα που μπορεί να έχει η επιστήμη. Και πάλι μη με παρεξηγήσεις,δεν λέω πως όσοι δεν σπουδάζουν είναι χαζοί ή όσοι σπουδάζουν είναι έξυπνοι. Απλά είναι λογικό σε αυτούς που δεν προσφέρθηκε αυτός ο τρόπος σκέψης, να τον αγνοούν πολύ συχνά.

     

    2) Σκεψου πόσο καλύτερα θα ήταν η ελληνική γεωργία αν οι αγρότες είχαν σπουδάσει ή τελοσπάντων εκπαιδευτεί στο αντικείμενό τους. Επιπρόσθετα με την βοήθεια γεοπώνων η παραγωγή θα αυξάνονταν, με την βοήθεια μηχανικών τα προιόντα θα αποκτούσαν επιπρόσθετη αξία (συσκευασία, τυποποίηση) και με την βοήθεια των οικονομικών επιστημών τα αγροτικά μας προιόντα θα είχαν premium αξία στο εξωτερικό. Πάρε παράδειγμα καποιους ελαιοπαραγωγούς που πουλάνε το λάδι τους από 50 έως 100 ευρώ το λίτρο στο εξωτερικό.

     

    1) Αυτοί και να σπούδαζαν πάλι το ίδιο θα έκαναν, ίσως και χειρότερα.

     

    2) Δε φταίει μόνο η άγνοια. Οι περισσότεροι ξέρουν πολύ καλά τι πρέπει να κάνουν και ζητάνε κιόλας να τους δοθεί η ευκαιρία, αλλά δε τους δίνεται. Το κράτος δεν ευνοεί την επιχειρηματικότητα και το ζούμε και στο δικό μας τομέα.

    Edited by georgios_m
    Giorgos1987

    Δημοσιεύτηκε

    Της ίδιας γενιάς είμαστε!

     

    Πιθανώς να εξαιρείται η σχολή σου που όπως και η δική μου τα χρόνια εκείνα φάνταζαν αχτύπητες - αν και εγώ την έβλεπα τη δουλειά από τότε και δεν έτρεφα αυταπάτες.

     

    Αλλά η πλειοψηφία των σχολών (θεωρητικές, φυσικομαθηματικές κλπ κλπ) ανέκαθεν βρίσκονταν στα αζήτητα.

     

    Αν υπήρχε τεχνικό λύκειο που να λειτουργεί και να εγγυάται ότι θα μάθεις κάτι και θα βρεις δουλειά στα 18 σου σ' αυτό θα είχαμε πάει όλοι. Ούτε τεχνικό λύκειο όμως υπήρχε, ούτε και δουλειές να σε απορροφήσουν. Οπότε τι να κάνεις? Σπουδές και βλέπουμε..

     

    Οι μόνοι εργοδότες που πήραν κόσμο από τη γενιά μας ήταν ο στρατός και η αστυνομία.

     

    Σου δίνω ένα δίκιο για ορισμένες θεωρητικές σχολές. Εγώ το πρώτο επάγγελμα που θα ήθελα να γίνω πριν πάω λύκειο ήταν μηχανικός υπολογιστών (κατσαβιδάκιας οχι ΙΤ) και όταν είπα στην τάξη μου οτι θα πήγαινα τεχνικό λύκειο έγινε ψηλοχαμός από ορισμένους ενώ η καθηγήτρια είπε οτι έπρεπε να πήγαινα γενικό λύκειο γιατί είχα πιθανότητες να βελτιωθώ και να περάσω σε ΑΕΙ κσι στο τεχνικό πηγαίνουν οι αδύνατοι μαθητές.

    Αργότερα όταν ήμουν γενικό λύκειο ήθελα να γίνω ηλεκτρολόγος εγκαταστάτης γιατί στο σπίτι εδώ οι σωληνώσεις καλωδίων είναι εξωτερικές και βλέπω πως πάνε τα καλώδια, τα κουτιά διακλάδωσης το αρχαίο ταμπλό κτλ. Μόλις το είπα σε συγγενείς μου έλεγαν οτι αυτό δεν θα αντέξω να το κάνω με τα προβλήματα υγείας που έχω και καλύτερα να γίνω μηχανολόγος που θα κάνω τα σχέδια και θα τα δίνω στον ηλεκτρολόγο για να περνάει τις γραμμές μετά..... μετά από 12 χρόνια, τώρα βλέπουμε τα χάλια μας.....

    Giorgos1987

    Δημοσιεύτηκε

    ....

    οι ρεμπελοι φοιτητες γινονται υπουργοι γ.γραμματεις ακομα και πρωθυπουργοι ...

     

    Το έχω ακούσει από πολλούς αυτό. Πάντως στην δική μου σχολή δεν είδα πουθενά άτομα που ανήκουν σε παρατάξεις να περνάνε χαριστικά τα μαθήματα, αντιθέτως μάτωσαν πολύ περισσότερο από άλλους.

    ikaros13

    Δημοσιεύτηκε

    Το έχω ακούσει από πολλούς αυτό. Πάντως στην δική μου σχολή δεν είδα πουθενά άτομα που ανήκουν σε παρατάξεις να περνάνε χαριστικά τα μαθήματα, αντιθέτως μάτωσαν πολύ περισσότερο από άλλους.

    Υπαρχουν ρεμπελοι και ρεμπελοι. Υπαρχουν αυτοι λοιπόν που εχουν κάποιο backround η εχουν τον τροπο να ελίσσονται στοχεύοντας σε κατι αλλο, οποτε καλα κανουν και τεμπελιάζουν (για τους ίδιους) και αυτοι που απλα τους βγαίνει λογω φύσης και κακών επιλογών. Οι δεύτεροι δεν εχουν καμια ελπίδα.

    Αυτο θυμάμαι γινόταν και σε επίπεδο λυκείου. Κάποιοι κακοί μαθητές, με το ζόρι το έβγαλαν αλλα ειχαν πίσω μαγαζιά πατεραδων που στρώθηκαν στη δουλεια αργότερα και σημερα τους βλεπω να μην εχουν ανάγκη και εχουν φτιάξει τις οικογένειες τους.

    Αλλα τι να λέμε θυμάμαι επίσης τοτε με τις 4 δέσμες, στην τεταρτη πήγαιναν οι σχετικά κακοί μαθητές που θεωρούνταν πιο εύκολη δέσμη. Κάποιοι που τοτε το ειχαν παρει σοβαρά έγιναν πετυχημένοι οικονομολόγοι.

    Συμπέρασμα δεν ειναι τι δείχνει ο άλλος αλλα τι κρύβει απο πίσω αν εχει εναλλακτική με λίγα λόγια

     

     

    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Giorgos1987

    Δημοσιεύτηκε

    Κάποιοι κακοί μαθητές, με το ζόρι το έβγαλαν αλλα ειχαν πίσω μαγαζιά πατεραδων που στρώθηκαν στη δουλεια αργότερα και σημερα τους βλεπω να μην εχουν ανάγκη και εχουν φτιάξει τις οικογένειες τους.

     

     

    Sent from my iPhone using Tapatalk

     

    Και εμείς είχαμε 2 τέτοιες περιπτώσεις. Στην μια ήταν μια κοπέλα με ψιλικατζίδικο και στην άλλη ένας που δεν τέλειωσε καν το λύκειο και είχε συνεργείο γιατί τα ήξερε όλα από αμάξια. Και οι 2 έκλεισαν το 2011-2013.




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.