Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Σε λειτουργία τίθεται από σήμερα το «Κεντρικό Ηλεκτρονικό Σύστημα Κληρώσεων για Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Μελετών και παροχής Τεχνικών και Λοιπών Συναφών Επιστημονικών Υπηρεσιών».

     

    Μέχρι σήμερα οι Αναθέτουσες Αρχές του Δημοσίου και του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα είχαν τη δυνατότητα προσφυγής στη διαδικασία της «απευθείας ανάθεσης» δημοσίων συμβάσεων έργων και μελετών, όταν η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης είναι ίση ή κατώτερη από το ποσό των 20 χιλιάδων ευρώ χωρίς ΦΠΑ.

     

    «Η δυνατότητα αυτή δημιούργησε σε πολλές περιπτώσεις τις γνωστές στρεβλώσεις των θολών αναθέσεων σε ημετέρους, δίνοντας διαχρονικά τη δυνατότητα στους ολίγους και εκλεκτούς να κάνουν πάρτι με τα χρήματα του ελληνικού λαού», αναφέρει το υπουργείο και συνεχίζει: «Η χώρα άφησε πίσω της την παθογένεια και την γκρίζα αντιμετώπιση των δημοσίων έργων με την ψήφιση του νόμου 4412/2016 τον περασμένο Αύγουστο. Ακολούθως, και σύμφωνα με το άρθρο 118 (παρ. 5) του προαναφερθέντος Νόμου, οι Αναθέτουσες Αρχές που θα προσφεύγουν εφεξής στη διαδικασία της «απευθείας ανάθεσης» δημοσίων συμβάσεων έργων και μελετών θα το πράττουν μέσα από ένα αδιάβλητο σύστημα δημόσιας κλήρωσης, και όχι κατά το δοκούν, όπως πολλάκις συνέβαινε στο παρελθόν».

     

    Ειδικότερα για την επιλογή του αναδόχου θα διενεργείται υποχρεωτικά δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση μέσω του Κεντρικού Ηλεκτρονικού Συστήματος Κληρώσεων (Κ.Η.Σ.Κ). Σημειώνεται, μάλιστα, ότι η δημόσια κλήρωση θα διενεργείται μεταξύ συμμετεχόντων που πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια αξιοπιστίας, τεχνικής και οικονομικής επάρκειας και θα αναπτύσσεται στη Γενική Γραμματεία Υποδομών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

     

    Η εκάστοτε Αναθέτουσα Αρχή, προκειμένου να προβεί στη διαδικασία της «απευθείας ανάθεσης», θα δημοσιεύει μια φορά το χρόνο και για διάστημα τουλάχιστον 20 ημερών πρόσκληση για την κατάρτιση καταλόγων ενδιαφερομένων ανά κατηγορίες έργων/μελετών.

     

    Στην πρόσκληση θα ζητείται από τους ενδιαφερομένους να πληρούν συγκεκριμένες απαιτήσεις ειδικής τεχνικής ικανότητας, για να μπορούν να συμπεριληφθούν στους καταλόγους, στους οποίους θα πρέπει να εγγραφούν τουλάχιστον τρεις συμμετέχοντες. Σε διαφορετική περίπτωση, ο κατάλογος δεν θα ισχύει. Μετά την υπογραφή της σύμβασης ο ανάδοχος διαγράφεται υποχρεωτικά από τον κατάλογο της ηλεκτρονικής κλήρωσης και ρητώς δεν θα συμμετέχει στις επόμενες κληρώσεις του έτους.

     

    Η διαδικασία

     

    Ειδικότερα με σχετική απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σπίρτζη, καταγράφονται οι τεχνικές λεπτομέρειες λειτουργίας του Κεντρικού Ηλεκτρονικού Συστήματος Κληρώσεων οι οποίες περιγράφονται ως εξής:

     

    · Κάθε Αναθέτουσα Αρχή η οποία προσφεύγει στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης των δημοσίων συμβάσεων έργων, μελετών και παροχής τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών αιτείται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου την εγγραφή της στο Κ.Η.Σ.Κ

     

    · Κάθε χρήστης, υπάλληλος Αναθέτουσας Αρχής, αιτείται ηλεκτρονικά την εγγραφή του μέσω του δικτυακού τόπου του Κ.Η.Σ.Κ. και συμπληρώνει τα απαραίτητα προσωπικά του στοιχεία: όνομα, επώνυμο, ΑΦΜ, ΑΔΤ, διεύθυνση ηλεκτρονικού του ταχυδρομείου και την ειδικότητά του στην ενσωματωμένη στο σύστημα ηλεκτρονική φόρμα εγγραφής

     

    · Η εγγραφή είναι υποχρεωτική για όλους τους τεχνικούς υπαλλήλους των Αναθετουσών Αρχών, ενώ χρήστες του Κ.Η.Σ.Κ. δύναται εναλλακτικά να είναι και υπάλληλοι διαφορετικής ειδικότητας

     

    · Μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών της παραγράφου 5 του άρθρου 188 του Ν.4412/16, ο εγγεγραμμένος στο σύστημα χρήστης της Αναθέτουσας Αρχής καταχωρεί στο σύστημα τους ενδιαφερόμενους υποψήφιους αναδόχους, οικονομικούς φορείς, βάσει των αντίστοιχων κατηγοριών έργου η μελέτης / παροχής τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών που επιθυμεί να αναθέσει

     

    · Η κλήρωση και η επιλογή του προσωρινού αναδόχου γίνεται αυτόματα από το Κ.Η.Σ.Κ. από το συγκεκριμένο κατάλογο για τη σύμβαση που συμπεριλαμβάνει τους, προς κλήρωση, οικονομικούς φορείς

     

    · Το Κ.Η.Σ.Κ. παράγει αυτόματα ηλεκτρονικό έγγραφο αποτελεσμάτων κλήρωσης. Η εκτύπωση του αποτελέσματος της κλήρωσης αποτελεί δικαιολογητικό της απευθείας ανάθεσης

     

    · Εάν για οποιοδήποτε λόγο δεν είναι δυνατή η υπογραφή της σχετικής σύμβασης με τον προσωρινό ανάδοχο που προκύπτει από την κλήρωση, η Αναθέτουσα Αρχή μπορεί να διενεργήσει επαναληπτική κλήρωση

     

    · Στο δικτυακό τόπο του Κ.Η.Σ.Κ. θα δημοσιεύονται τα στοιχεία των συμβάσεων των Αναθετουσών Αρχών και θα είναι διαθέσιμο το ισχύον ηλεκτρονικό έγγραφο των αποτελεσμάτων κλήρωσης. Θα αναρτώνται στοιχεία συμβάσεων των οποίων επίκειται διενέργεια κλήρωσης όπου θα αναγράφονται και η ημερομηνία και ώρα της κλήρωσης, όπως επίσης και τα εγχειρίδια και οδηγίες χρήσης του Κ.Η.Σ.Κ.

     

    Η είσοδος στην εφαρμογή του Κεντρικού Ηλεκτρονικού Συστήματος Κληρώσεων (Κ.Η.Σ.Κ) θα πραγματοποιείται από τη διεύθυνση kisk.ggde.gr

     

    Πηγή: http://www.athina984.gr/2017/03/20/se-pliri-litourgia-to-ilektroniko-systima-kliroseon-gia-dimosies-symvasis/






    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    paktomenos

    Δημοσιεύτηκε

    Καλά, αντί να βάλουν ένα ετήσιο χρηματικό όριο ανά μελετητή πέραν του οποίου δεν θα μπορούν να γίνονται απ' ευθείας αναθέσεις και να κόψουν τις πολλές συνεργασίες με τους καθηγητάδες, σκέφτηκαν αυτό το .................σοσιαλιστικό μέτρο. 

     

    Το οποίο ναι μεν θα μειώσει τις αναθέσεις στα ίδια και στα ίδια άτομα, αλλά πάλι κινδυνεύει ο κάθε αναθέτοντας να του τύχει ..........μάπα το καρπούζι, συν το ότι δεν υπάρχει έτσι καμία δυνατότητα να ξεχωρίσουν σε βάθος χρόνου οι ικανότεροι από τους φελλούς. 

     

    Άμα πετύχει πάντως, προτείνω να εφαρμοστεί στους γιατρούς, τους δικηγόρους, τους λογιστές, ακόμα και τους αρτοποιούς βρε αδερφέ. Όλοι αδέρφια είμαστε και τις ίδιες ανάγκες έχουμε. 

    Paul_Mix

    Δημοσιεύτηκε

    Ν. 4412/2016, άρθρο 118, παρ.6: <<Αναπτύσσεται στη Γενική Γραμματεία Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Κεντρικό Ηλεκτρονικό Σύστημα Κληρώσεων, μέσω του οποίου διενεργούνται υποχρεωτικά οι ηλεκτρονικές κληρώσεις της παραγράφου 5 (δηλαδή <<Για τις δημόσιες συμβάσεις έργων, μελετών και παροχής τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών, η κάθε αναθέτουσα αρχή προκειμένου να προβεί στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης της παραγράφου 1 δημοσιεύει, μία φορά κατ' έτος και για διάστημα είκοσι ημερών, πρόσκληση για την κατάρτιση καταλόγων ενδιαφερομένων ανά κατηγορίες έργων/μελετών.>>). Επίσης, παρ. 5: <<Για την υπογραφή της σύμβασης απαιτείται σχετική αναγγελία του αποτελέσματος της ηλεκτρονικής κλήρωσης και των στοιχείων της σύμβασης (ποσό σύμβασης, ανάδοχος κ.λπ,), η οποία αποστέλλεται προς δημοσίευση στην ιστοσελίδα του Τ.Ε.Ε. δέκα (10) τουλάχιστον ημέρες πριν από την υπογραφή>>.

    Οπότε πρόχειροι διαγωνισμοί κομμένοι, ....λένε.

     

    γραφει οτι η διενεργεια ηλεκτρονικής κλήρωσης γινεται υποχρεωτικα προκειμένου να προβεί στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης.

    Επομενως ΕΑΝ θελουν να κανουν απευθειας αναθεση, τοτε υποχρεωτικα θα γινεται κληρωση.

    Mπορεί ομως κάποιος φορέας να μην θέλει να κάνει απευθείας αναθέσεις, αλλα να κάνει πρόχειρους διαγωνισμούς για να παιρνει εκπτωσεις.

    Δεν βλέπω να απαγορευει την διεξαγωγη προχειρου διαγωνισμου για τα μικρα εργα.

    Απο οτι καταλαβαινω, ο νομοθετης με αυτην την διαταξη θελησε να σταματησει την "επιλεκτικη" απευθειας αναθεση. Λεει στους φορεις, ΕΑΝ θελετε απευθειας αναθεση, αυτη θα γινεται υποχρεωτικα μετα απο κληρωση και οχι σε οποιον θελετε. Εαν ομως δεν θελουν απευθειας αναθεση μπορει να τους απαγορευσει την διεξαγωγη προχειρου διαγωνισμου?

    paktomenos

    Δημοσιεύτηκε

    Ναι έτσι φαίνεται, αλλά βέβαια ακόμα και ο όρος "απ' ευθείας ανάθεση" όταν διαλέγεις μέσω κλήρωσης είναι αδόκιμος πια.

    da-mi

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    O πρόχειρος διαγωνισμός δεν έχει κατώτερο όριο τις 20000.00 €? 

    ή  έχει απλά ανώτατατο όριο τις 60.000?

    Edited by da-mi
    Alessio

    Δημοσιεύτηκε

    Καλά, αντί να βάλουν ένα ετήσιο χρηματικό όριο ανά μελετητή πέραν του οποίου δεν θα μπορούν να γίνονται απ' ευθείας αναθέσεις και να κόψουν τις πολλές συνεργασίες με τους καθηγητάδες, σκέφτηκαν αυτό το .................σοσιαλιστικό μέτρο. 

     

    Το οποίο ναι μεν θα μειώσει τις αναθέσεις στα ίδια και στα ίδια άτομα, αλλά πάλι κινδυνεύει ο κάθε αναθέτοντας να του τύχει ..........μάπα το καρπούζι, συν το ότι δεν υπάρχει έτσι καμία δυνατότητα να ξεχωρίσουν σε βάθος χρόνου οι ικανότεροι από τους φελλούς. 

     

    Άμα πετύχει πάντως, προτείνω να εφαρμοστεί στους γιατρούς, τους δικηγόρους, τους λογιστές, ακόμα και τους αρτοποιούς βρε αδερφέ. Όλοι αδέρφια είμαστε και τις ίδιες ανάγκες έχουμε. 

    Φοβάμαι ότι το βλέπεις λάθος συνάδελφε!

    Πρώτον, ο μάπα το καρπούζι έχει βεβαίωση ΜΕΕΠ ή πρώην νομαρχιακό πτυχίο...

    Δεύτερον, αν τυχόν δεν εκτελείται σωστά το έργο τότε αυτό δεν θα παραληφθεί και δε θα πληρωθεί. 

    Ο κάθε Δήμος μπορεί και πρέπει να ελέγχει το τί ανέθεσε, δεν είναι στη διακριτική ευχέρεια του κατασκευαστή να κρίνει το τί και πώς θα το φτιάξει, ούτε στο μελετητή να μελετήσει ότι γουστάρει...

    Τέλος, βρίσκω εντελώς ατυχή την ειρωνεία ως προς το "σοσιαλιστικό" του μέτρου παραγνωρίζοντας ότι έχουν πλέον τη δυνατότητα, όσοι έχουν τα τυπικά προσόντα, να μετάσχουν στη διαδικασία. 

    ΥΓ Το ότι φοβάσαι μη βγει μάπα το καρπούζι, σημαίνει ότι μάλλον πιστεύεις ότι τα κριτήρια για την επιλογή αναδόχου των απευθείας αναθεσεων ως τώρα ήταν αμιγώς τεχνικά...Θα διαπιστώσουμε όλοι μαζί ότι πια, ακριβώς επειδή τα κριτήρια ήταν άλλου είδους και ακριβώς επειδή σπάνια αντιστοιχούσαν σε απρόβλεπτες κατεπείγουσες καταστάσεις (μιλάω για έργα), ο αριθμός τους θα μειωθεί δραματικά! Και αυτό θα είναι η στην πράξη κατάργηση των απευθείας αναθέσεων, μιας βιομηχανίας διαπλοκής και διασπάθησης δημοσίου χρήματος που έλαβε αδιανόητες διαστάσεις την προηγούμενη δεκαπενταετία και ουδείς πολιτικός ποτέ προσπάθησε στ' αλήθεια να την καταργήσει ή να την περιορίσει αναγνωρίζοντας σε αυτή δύναμη διατήρησης και επέκτασης εξουσίας και ελέγχου τοπικών μαζών...

    Kane

    Δημοσιεύτηκε

    πολύ δίκαιο το νέο...σύστημα.

     

    Εστω δήμος με 10 εργάκια. Ενα των 3000ε και άλλα 10 των 20.000. Κληρώνεσαι για το 3000, χάνεις τη σειρά σου για τα υπολοιπα.

     

    Τρέλα! (ξέρω ξερω, θα πει καποιος "μη το κάνεις, περίμενε τα επόμενα")

     

    Και θα το ξαναπώ. Ολα αυτά ειναι για λαική κατανάλωση και τίποτε άλλο...ο κόσμος νομίζει οτι εν έτει 2017 ένας δήμος κανει 1000 αναθέσεις, όπως κάποτε.

     

    Πάνε αυτά συνάδελφοι. 5-10 δουλίτσες που βγαινουν με ανάθεση ειναι κυρίως για να εξυπηρετούνται επείγουσες καταστάσεις παρά ψηφοθηρικά όπως είθιστε.

    Alessio

    Δημοσιεύτηκε

    εδιτ doublepost

    Alessio

    Δημοσιεύτηκε

    Κane ειναι ο,τι κοντινοτερο σε καταργηση. Τουλαχιστον τωρα υπαρχει ελπιδα να δημοπρατηθουν εργα (αφου δε μπορουν να δωσουν αναθεση εκει που θελουν), με λεφτα που δεν τα προοριζαν για εργα αλλα για βολεματα!

    kapnicious

    Δημοσιεύτηκε

    Kane 

    Τώρα ισχύει το παίρνει ο Α τις 3000€ ο Β τις 10000€ ο Α ξανά τις 15000€ ο Β τις 20000€ ο Α τις 5000€ και ξανά μανά




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.