Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • "Αγαπητοί Συνάδελφοι,

     

    με την ψήφιση του νόμου 4254/2014 με τίτλο: «Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στο πλαίσιο εφαρμογής του Ν.4046/2012 και άλλες διατάξεις», και με βάση την υποπαράγραφο ΙΓ.12: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ, ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΥ, το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο άσκησης του επαγγέλματος του Μηχανικού δύναται να αναθεωρηθεί ριζικά.

     

    Ο Σύλλογός (μας) προτείνει βελτιώσεις στην κατεύθυνση ενός συνολικού, σύγχρονου, απλού, ενιαίου και σαφούς πλαισίου άσκησης του επαγγέλματος, το οποίο θα περιγράφει τις κοινές επαγγελματικές δραστηριότητες, και όπου κριθεί αναγκαίο (και αναλογικό με γνώμονα τον υπέρτερο λόγο του δημοσίου συμφέροντος) θα τεκμηριώνει τις αποκλειστικές επαγγελματικές δραστηριότητες.

    Δυστυχώς, κάποιοι ερμηνεύουν τα παραπάνω μέσα από παρωχημένα συντεχνιακά «φίλτρα». Χαρακτηριστικά, αναφέρουμε ότι στα συνήθη ιδιωτικά έργα συγχέουν τον «Πολιτικό Μηχανικό» με τον «Δομοστατικό Μηχανικό».

     

    Με άλλα λόγια: ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΟΥΝ ΤΟ ΕΥΡΟΣ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΑΣ.

     

    Συνεπώς, πρέπει να βρεθούμε όλοι μαζί σε «θέση μάχης» για την περίπτωση όπου ενδεχόμενες καταστάσεις σύγκρουσης συμφερόντων δύνανται να αποβούν επιζήμιες για τις επαγγελματικές δραστηριότητες του κλάδου μας.

     

    Οφείλουμε να ενημερώσουμε αναλυτικά όλους τους Συναδέλφους, να συζητήσουμε σε βάθος τις θέσεις του Συλλόγου μας, και να είμαστε έτοιμοι για παν ενδεχόμενο.

     

    ΔΕΝ κινδυνολογούμε ΚΑΙ ΔΕΝ φοβόμαστε τη σύγκρουση. Τονίζουμε προς όλες τις κατευθύνσεις ότι αυτό το ενδεχόμενο θα είναι τελικώς επιζήμιο για το Τ.Ε.Ε., τους Μηχανικούς, τον Τεχνικό Κλάδο και το Δημόσιο Συμφέρον.

     

    Απαιτείται η άμεση συμμετοχή όλων μας σε ανοικτές διαδικασίες. Πρώτο μέσο αποτελεί η σύγκληση διαπεριφερειακών Γενικών Συνελεύσεων σε συνεργασία με τα παλιά (ή/και νέα) Τοπικά μας Τμήματα και όλους τους συνδεδεμένους Συλλόγους Διπλωματούχων Πολιτικών Μηχανικών - πριν την κεντρική Γενική Συνέλευση του ΣΠΜΕ στην Αθήνα.

     

    Ξεκινάμε απ΄ την βόρεια Ελλάδα με την 1η διαπεριφερειακή Γενική Συνέλευση, να συνδιοργανώνεται απ' τον (κεντρικό) ΣΠΜΕ, τον ΣΠΜΘ (Σύλλογο Πολιτικών Μηχανικών Θεσσαλονίκης), τον ΣΠΜΣ (Σύλλογο Πολιτικών Μηχανικών Σερρών), και τα γειτονικά Τοπικά Τμήματα του ΣΠΜΕ, στην Θεσσαλονίκη, στο αμφιθέατρο του ΤΕΕ/ΤΚΜ, την Τρίτη 15.07.2014 ώρα 18.30.

     

    Στο ίδιο πλαίσιο πραγματοποιήθηκε συνάντηση/ενημέρωση Συναδέλφων στην Κεφαλλονιά την 05.07.2014 (η οποία θα οδηγήσει και σε ίδρυση Τοπικού Τμήματος) και προβλέπονται αντίστοιχες ενημερωτικές συναντήσεις/τοπικές συνελεύσεις:

     

    την Τρίτη 15.07.2014 (ώρα 13.30) στα Ιωάννινα

     

    την Τετάρτη 16.07.2014 (ώρα 13.30) στην Λαμία (Γενική Συνέλευση Τμήματος Ν. Φθιώτιδας), και

     

    την Πέμπτη 17.07.2014 (ώρα 18.30) στην Πάτρα (Γενική Συνέλευση Τμήματος Ν. Αχαΐας).

     

    Θα συνεχίσουμε με ενημέρωση και στις υπόλοιπες περιοχές. Όπου δεν είναι (χρονικά) εφικτή η διεξαγωγή διαπεριφερειακών συνελεύσεων, προτείνεται η ενεργοποίηση ή/και η ίδρυση Τοπικών Τμημάτων."

     

    Πολλούς Χαιρετισμούς.

    Με Εκτίμηση,

    Βασίλειος Μπαρδάκης

    Πολιτικός Μηχανικός, Δρ

     

    Πρόεδρος Σ.Π.Μ.Ε.

     

    Πηγή: http://civilenglar.blogspot.gr/2014/07/blog-post.html




    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Didonis

    Δημοσιεύτηκε

    Οκ Σταύρο έχεις δίκιο (δεν το έψαξα καν)… απλά με παρέσυρε το πάθος σου με τα ειδικά ζητήματα και ξέχασα… και δεν έχω ιδιαίτερα ενασχόληση εκεί οπότε σε αδίκησα.

    • Upvote 1
    terry

    Δημοσιεύτηκε

    Όποιος είναι μάγκας θα το δείξει η αγορά, αδέρφια.

     

     

     

    Ωραια.

    Καταργηση της τριτοβαθμιας εκπαιδευσης τοτε και των μεταπτυχιακων σπουδων ειδικευσης.

    Ας ασχοληθει ο καθενας με οτι νομιζει οτι κανει καλυτερα.

    George78

    Δημοσιεύτηκε

    Ωραια.

    Καταργηση της τριτοβαθμιας εκπαιδευσης τοτε και των μεταπτυχιακων σπουδων ειδικευσης.

    Ας ασχοληθει ο καθενας με οτι νομιζει οτι κανει καλυτερα.

    Δεν καταργήθηκε η 3βάθμια εκπαίδευση με τον ΝΟΜΟ. Ούτε πουθενά αλλού έχει καταργηθει άλλωστε.... Επίσης από την 3βάθμια για το επάγγελμα του Διπλ. Μηχανικού δίδεται πρόσβαση μόνο σε αποφοίτους ανώτατης εκπαίδευσης. Τελος, τόσα χρόνια κόντεψε ο κλάδος να καταργήσει τα μεταπτυχιακά (τα πραγματικά MSc εννοώ)

    terry

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Προφανως και συ μπηκες για να γραψεις κατι και δεν καταλαβες οτι απανταω στο πόστ του συναδελφου παραπανω.

    Edited by terry
    2016

    Δημοσιεύτηκε

     Αγαπητέ 2016, δεν υπάρχουν τεχνολόγοι τοπογράφοι ούτε τεχνολόγοι δομικών έργων. Αυτά μπορείτε να τα λέτε εκεί μεταξύ σας αλλά μέχρι εκεί σας παίρνει.. Για τον υπόλοιπο κόσμο υπάρχουν οι τοπογράφοι μηχανικοί τε και οι πολιτικοί μηχανικοί τε.

     

     

    εννοείς αυτό;

     

    ΦΕΚ Α 136/5-6-2013

    "1. α) Το Τμήμα Πολιτικών Δομικών Έργων της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του Τ.Ε.Ι. Σερρών με έδρα τις Σέρρες, το Τμήμα Γεωπληροφορικής και Τοπογραφίας της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του Τ.Ε.Ι. Σερρών με έδρα τις Σέρρες και το Τμήμα Αρχιτεκτονικής Τοπίου της Σχολής Τεχνολογίας Γεωπονίας του Παραρτήματος Δράμας του Τ.Ε.Ι. Καβάλας με έδρα τη Δράμα συγχωνεύονται σε Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΤΕ και Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής ΤΕ της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας με έδρα τις Σέρρες και εισαγωγικές κατευθύνσεις με χωριστό αριθμό εισακτέων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση:

    α) Μηχανικοί Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής Τ.Ε.

    β) Πολιτικοί Μηχανικοί Τ.Ε. η οποία θα έχει και κατευθύνσεις προχωρημένου εξαμήνου:

    β.α) Δομοστατικοί Μηχανικοί Τ.Ε.

    β.β) Μηχανικοί Υποδομών Τ.Ε."

     

    1. Να αποφοιτήσουν πρώτα,  οι πρώτοι απόφοιτοι το 2017.

    2. Η μεθόδευση και ο τρόπος συνεχών αλλαγών στους τίτλους ίσως θα πρέπει να να μας προβληματίσει. Αδυναμία αναγνώρισης και κατοχύρωσης αλλά και η προσπάθεια από τα πάνω να επιβάλλεις κάτι, πολλές φορές στρέφεται εναντίον αυτών για τους οποίους γίνεται η προσπάθεια να ευνοηθούν.

    Συμπιέζεις προς τα πάνω σε ένα χώρο ήδη υπερκορεσμένο. Οι πιο αδύνατοι θα την πληρώσουν πρώτοι. Οι νέοι μηχανικοί των πολυτεχνείων και η μεγάλη πλειψηφία των αποφοίτων ΑΤΕΙ.

    George78

    Δημοσιεύτηκε

    Δεν υπάρχουν "ΑΤΕΙ". Υπάρχουν ΑΕΙ (Πανεπιστήμια και ΤΕΙ). Ο ΄Νόμος το 2001 ΔΕΝ ανωτατοποίησε απλά αναγνώρισε. Τα ΤΕΙ μέχρι τότε "αιωρούνταν" κάπου στην 3βάθμια "αλα" ελληνικά. Υπάρχει διαφορά.

     

    Το πτυχίο του ΤΕΙΤΖΗ γράφει πάνω  " ******* Μηχανικός" Τ.Ε. Ακόμα και αυτου που τελείωσε ΠΡΙΝ το 2001

    Όλα τα ΤΕΙ (από 1983 που ιδρύθηκαν και έβγαλαν τους πρώτους αποφοίτους) είναι ΙΣΟΤΙΜΑ 100%. Για τα ΚΑΤΕΕ δεν ξέρω αν υπάρχει κάτι "εξτρά" σε νομοθεσία, αλλά υπάρχουν ελαχιστοι και ειναι στα πρόθυρα της σύνταξης. Μην ξεθάβετε λοιπόν τέτοια επιχειρήματα

     

    Αλλιώς 2016 να ξέρεις ότι θα έπρεπε να διαχωριστούνε και οι ΑΤΜ που ήταν 3 χρόνια νομίζω ή 3,5? οι ακαδημίες δασκάλων και γυμναστών κ.ο.κ. που εκεί μιλάμε για ξεκάθαρη ανωτατοποίηση.

     

    Τι εννοείς "Να αποφοιτήσουν πρώτα,  οι πρώτοι απόφοιτοι το 2017." Κανένας διαχωρισμός δεν υπάρχει

     

    Σου θυμίζω: Πολυτεχνείο Γερμανίας 180 ECTS

    ΤΕΙ Γερμανίας 210 ECTS

     

    "τι θα τους κάνεις?"

     

    Οι ονομασίες των ελληνικών τμημάτων ΤΕΙ είναι ευρέως χρησιμοποιούμενες στο εξωτερικό. Ακόμα και σε περίπτωση που ξενη σχολή ονομάζεται "Civil Engineering", τα ΕΔ καθορίζονται σαφώς από  την ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ,

    • Upvote 1
    stayros

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    @2016 όχι εννοέι τους απόφοιτους σύμφωνα με το ΠΔ 388/89 που από τότε έχουμε επίσημα το τίτλο του "Μηχανικού". Όχι του "Τεχνολόγου" και ίδίως όχι του "Υπομηχανικού". 25 χρόνια τώρα ίσχυεί αυτό. Άγνοια νόμου δεν επιτρέπεται αγαπητέ μου...

    Edited by stayros
    • Upvote 2
    George78

    Δημοσιεύτηκε

    Μα ο ΝΕΟΣ νόμος δίνει τον τίτλο του Διπλ. ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ σε αυτόν που έχει πττυχίο μηχανικής.

     

    Αυτά τα περί τμημάτων "Πολιτικών Μηχανικών" ειναι ονομασίες πάλι "αλα ελληνικά". Κανονικά είναι "Civil Engineering" όχι "Civil Engineer's"

    Ακόμα και "Πτυχιούχος Τοπογραφίας" να λέει π.χ. το πτυχίο, από τη στιγμή που είσαι κάτοχος πτυχίου μηχανικής από ίδρυμα Ανώτατης Εκπαίδευσης, θα είσαι υποψήφιος Διπλωματούχος Μηχανικός. Όπως υποψήφιος Διπλωματούχος Μηχανικός θα είναι και ο κάτοχος τίτλου Μηχανικής ΠΕ, κολλεγίων κ.ο.κ.

     

    Αυτό σημαίνει ότι επάγγελμα "Μηχανικός ΤΕ" (οχι ο ακαδημαικός τίτλος) από 1/1/15 ΔΕΝ υφίσταται.

    • Upvote 1
    2016

    Δημοσιεύτηκε

    Αλλιώς 2016 να ξέρεις ότι θα έπρεπε να διαχωριστούνε και οι ΑΤΜ που ήταν 3 χρόνια νομίζω ή 3,5? οι ακαδημίες δασκάλων και γυμναστών κ.ο.κ. που εκεί μιλάμε για ξεκάθαρη ανωτατοποίηση.

     

    Το πιό σοβαρό επιχείρημα σου. Τώρα στριμώχθηκα ως ΑΤΜ. Νιώθω και ντροπή. 2 χρόνια σπουδές και μηχανικός;

    Να διαχωριστούν και οι ΑΤΜ, με νομοθετική ρύθμιση, συμφωνώ. Και πριν το 1917 οι τοπογράφοι ήταν δύο χρόνια. Αυτοί να διαγραφούν τελείως.

    • Upvote 1
    2016

    Δημοσιεύτηκε

    Τα ίδια ξανά και ξανά.

    Γυρνάμε πάλι στα ΚΑΤΕ 1970, ΚΑΤΕΕ 1977, ΤΕΙ 1983, ΑΤΕΙ 2001.

    44 χρόνια, ρουσφέτια, παραλογισμός, απαξίωση, σπατάλη πόρων υλικών και ανθρώπινων, έλλειψη μεσαίων στελεχών, αλληλοκάλυψη, κορεσμός, σύχιση, αδιέξοδο.

    Η εποχή των "φίλων" των τεχνολόγων υπουργών, η εποχή των ψεύτικων υποσχέσεων, των δήθεν αναβαθμίσεων, των κάλπικων ορισμών, της κοροιδίας και της απάτης.

    Και στην πράξη, στην παραγωγή, στην οικονομία ανεργία, υποβάθμιση, υποαπασχόληση, απαξίωση, χαμένα χρόνια, χαμένες ζωές για ΟΛΟΥΣ.

    • Upvote 3



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.