Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • "Αγαπητοί Συνάδελφοι,

     

    με την ψήφιση του νόμου 4254/2014 με τίτλο: «Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στο πλαίσιο εφαρμογής του Ν.4046/2012 και άλλες διατάξεις», και με βάση την υποπαράγραφο ΙΓ.12: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ, ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΥ, το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο άσκησης του επαγγέλματος του Μηχανικού δύναται να αναθεωρηθεί ριζικά.

     

    Ο Σύλλογός (μας) προτείνει βελτιώσεις στην κατεύθυνση ενός συνολικού, σύγχρονου, απλού, ενιαίου και σαφούς πλαισίου άσκησης του επαγγέλματος, το οποίο θα περιγράφει τις κοινές επαγγελματικές δραστηριότητες, και όπου κριθεί αναγκαίο (και αναλογικό με γνώμονα τον υπέρτερο λόγο του δημοσίου συμφέροντος) θα τεκμηριώνει τις αποκλειστικές επαγγελματικές δραστηριότητες.

    Δυστυχώς, κάποιοι ερμηνεύουν τα παραπάνω μέσα από παρωχημένα συντεχνιακά «φίλτρα». Χαρακτηριστικά, αναφέρουμε ότι στα συνήθη ιδιωτικά έργα συγχέουν τον «Πολιτικό Μηχανικό» με τον «Δομοστατικό Μηχανικό».

     

    Με άλλα λόγια: ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΟΥΝ ΤΟ ΕΥΡΟΣ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΑΣ.

     

    Συνεπώς, πρέπει να βρεθούμε όλοι μαζί σε «θέση μάχης» για την περίπτωση όπου ενδεχόμενες καταστάσεις σύγκρουσης συμφερόντων δύνανται να αποβούν επιζήμιες για τις επαγγελματικές δραστηριότητες του κλάδου μας.

     

    Οφείλουμε να ενημερώσουμε αναλυτικά όλους τους Συναδέλφους, να συζητήσουμε σε βάθος τις θέσεις του Συλλόγου μας, και να είμαστε έτοιμοι για παν ενδεχόμενο.

     

    ΔΕΝ κινδυνολογούμε ΚΑΙ ΔΕΝ φοβόμαστε τη σύγκρουση. Τονίζουμε προς όλες τις κατευθύνσεις ότι αυτό το ενδεχόμενο θα είναι τελικώς επιζήμιο για το Τ.Ε.Ε., τους Μηχανικούς, τον Τεχνικό Κλάδο και το Δημόσιο Συμφέρον.

     

    Απαιτείται η άμεση συμμετοχή όλων μας σε ανοικτές διαδικασίες. Πρώτο μέσο αποτελεί η σύγκληση διαπεριφερειακών Γενικών Συνελεύσεων σε συνεργασία με τα παλιά (ή/και νέα) Τοπικά μας Τμήματα και όλους τους συνδεδεμένους Συλλόγους Διπλωματούχων Πολιτικών Μηχανικών - πριν την κεντρική Γενική Συνέλευση του ΣΠΜΕ στην Αθήνα.

     

    Ξεκινάμε απ΄ την βόρεια Ελλάδα με την 1η διαπεριφερειακή Γενική Συνέλευση, να συνδιοργανώνεται απ' τον (κεντρικό) ΣΠΜΕ, τον ΣΠΜΘ (Σύλλογο Πολιτικών Μηχανικών Θεσσαλονίκης), τον ΣΠΜΣ (Σύλλογο Πολιτικών Μηχανικών Σερρών), και τα γειτονικά Τοπικά Τμήματα του ΣΠΜΕ, στην Θεσσαλονίκη, στο αμφιθέατρο του ΤΕΕ/ΤΚΜ, την Τρίτη 15.07.2014 ώρα 18.30.

     

    Στο ίδιο πλαίσιο πραγματοποιήθηκε συνάντηση/ενημέρωση Συναδέλφων στην Κεφαλλονιά την 05.07.2014 (η οποία θα οδηγήσει και σε ίδρυση Τοπικού Τμήματος) και προβλέπονται αντίστοιχες ενημερωτικές συναντήσεις/τοπικές συνελεύσεις:

     

    την Τρίτη 15.07.2014 (ώρα 13.30) στα Ιωάννινα

     

    την Τετάρτη 16.07.2014 (ώρα 13.30) στην Λαμία (Γενική Συνέλευση Τμήματος Ν. Φθιώτιδας), και

     

    την Πέμπτη 17.07.2014 (ώρα 18.30) στην Πάτρα (Γενική Συνέλευση Τμήματος Ν. Αχαΐας).

     

    Θα συνεχίσουμε με ενημέρωση και στις υπόλοιπες περιοχές. Όπου δεν είναι (χρονικά) εφικτή η διεξαγωγή διαπεριφερειακών συνελεύσεων, προτείνεται η ενεργοποίηση ή/και η ίδρυση Τοπικών Τμημάτων."

     

    Πολλούς Χαιρετισμούς.

    Με Εκτίμηση,

    Βασίλειος Μπαρδάκης

    Πολιτικός Μηχανικός, Δρ

     

    Πρόεδρος Σ.Π.Μ.Ε.

     

    Πηγή: http://civilenglar.blogspot.gr/2014/07/blog-post.html





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    ISMINI

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις.

    Όπως ανέφερε και ο George Res  στις καθημερινές ειδικότητες μηχανικού μπορούν να το κάνουν και οι δύο. Αυτό είναι το κοινό μας οι καθημερινές ειδικότητες που εμείς τελευταία ασχολούμαστε αναγκαστικά λόγω μη ύπαρξης αντικειμένου δεν το λέω υποτιμητικά . Αν θεωρείτε ότι  τα πράγματα κατ'ουσίαν είναι όπως επιθυμείτε να είναι κάνετε λάθος. Βέβαια αφού αισθάνεστε καλά με το να έχετε αυτή την άποψη δεν θα σας το χαλάσω εγώ. Καλό είναι πάντως να έχουμε αντικειμενική άποψη και όχι υποκειμενική. Δεν θα μπώ σε περαιτέρω ανάλυση γιατί κανένας από εσάς δεν δέχεται την ουσιώδη μεταξύ μας διαφορά. 

     

    Υ.Γ. Με τον Κο Φαρδή,  έχω κάνει και την Διπλωματική Εργασία.

    Edited by ISMINI
    George78

    Δημοσιεύτηκε

    @Zaxous,

    σωστό αυτό με τις εξετάσεις και πρέπει να το δούμε σοβαρά.

    Ωστόσο, ό,τι κι αν γίνει θα ισχύει για αυτούς που αποκτούν επαγγελματικά δικαιώματα μετά από την ψήφιση του νέου νόμου.

    Και για τους πριν....

    Το θέμα χρήζει βελτίωσης ήδη. Τα ιδρύματα ΔΕΝ άλλαξαν μετά την ψηφιση του Νομου. Πρέπει να διορθωθούν τα κακώς κειμενα. Η Αλλαγή δεν πρέπει είναι "προληπτική" κίνηση αλλά πρέπει να είναι "διορθωτική". Την περίοδο που μπορούσαμε να "προλαμβάνουμε" την χάσαμε ανεπιστρεπτί...

    Απλά οι παλαιοί έχουν ήδη το αβανταζ της "εμπειρίας" η οποία για τους νεους καλό ειναι η πιστοποίηση αυτής να γίνεται με μια πιο επίσημη διαδικασία τύπου "άσκησης".

    Όσον αφορά στις πιστοποιήσεις, αυτες, αναγκαστικά αφορούν όλους αφού δεν είναι άπαξ, αλλά ανά τακτικά χρονικά διαστήματα.

    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Ισμήνη εγώ είμαι παλιός , φοίτησα στα τέλη του 70 , οπότε η τότε κατάσταση ήταν πολύ διαφορετική . Εμπαιναν ελάχιστοι , οι βαθμοί ήταν ψηλοί αν και δύσκολοι λόγω μη ύπαρξης συγκεκριμένης ύλης και βέβαια η εισαγωγή στο πολυτεχνείο ακόμη δυσκολότερη από τους 1 στους 6 που ήταν ο γενικός ανταγωνισμός . Τότε είχαμε κατοχυρώσεις και έχανες και χρονιές αν δεν πέρναγες πάνω από ένα συγκεκριμένο αριθμό μαθημάτων (2/3) στην χρονιά . 

     

    Τότε οι του πολυτεχνείου με περισσότερες θεωρητικές γνώσεις έκαναν τα μεγάλα έργα και οι των τει τα συνήθη ιδιωτικά , ιδιαίτερα στις μικρότερες πόλεις . Αλλωστε αυτό το συντομότερο και πιό στοχευμένο σε συγκεκριμένο τομέα πρόγραμμα σπουδών έγινε ακριβώς γιά αυτόν τον τομέα , όπου δεν χρειάζονται οι ψηλότερες θεωρητικές γνώσεις του πολυτεχνείου .

     

    Αργότερα βέβαια αυτό άλλαξε αφού τριπλασιάστηκε ο αριθμός των εισακτέων και μειώθηκαν οι γεννήσεις και φτάσαμε στο σημερινό να μπαίνει 1 στους 1,1 , ενώ το επίπεδο των σχολείων έχει μειωθεί κατά πολύ όπως τα βλέπω σαν πατέρας φοιτητή .

     

    Τι θα πρέπει να γίνει σήμερα δεν το ξέρω . Στην Κύπρο έχουν και εκεί πανεπιστήμιο και τεχνολογικό πανεπιστήμιο ΠΜ και τα δύο τετραετή .

     

    Νομίζω όμως ότι οι ξένοι θα έχουν βρεί την λύση και έτσι θα πρέπει να βρούμε ποιά από αυτές μας ταιριάζει .

     

    Θεωρώ λοιπόν ότι η κατάργηση των εισαγωγικών και η διαλογή μέσα στο πρώτο έτος θα δώσει λύσεις , θα αποφορτίσει την διαδικασία και τα παιδιά , που μπαίνοντας στις σχολές χάνουν 2 χρόνια στις καφετέριες γιά ξεκούραση από τις εξετάσεις , ενώ οι σχολές είναι μπάχαλο και τώρα έβαλαν και το ν+2 γιά να τελειώσεις , αλλιώς διαγράφεσαι .

     

    Αρχίζουν δηλαδή από τα κεραμίδια , αντί από τα θεμέλια .

     

    Με τον τρόπο που λέω θα δουλέψουν και οι γκαρσονιέρες , αφού τουλάχιστον γιά το πρώτο έτος θα υπάρχουν εισακτέοι και έτσι σταδιακά θα μειωθεί και ο αριθμός αυτών που θα συνεχίζουν , ενώ όσοι αποτύχουν θα μπορούν να συνεχίσουν στο δεύτερο έτος ενός κολλεγίου κατηγορίας 5 του ΕΠΠ , 

    • Upvote 2
    ISMINI

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    BAS η παρεμβάση σου είναι σημαντική γιατί προσεγγίζεις το θέμα όπως έχει δουλέψει τουλάχιστον στην ελληνική αγορά.

    Δεν έχω καμία εμπάθεια με κανέναν επαγγελματία. Το θέμα μου είναι ότι δεν μπορούμε να ισοπεδώνουμε τα πάντα. Η ισοπέδωση και η απαξίωση δεν βοηθάει. Σε όλη αυτή την κατάσταση βέβαια δεν φταίει αποκλειστικά ο καθένας από εμάς. Οι Ιθύνοντες ποτέ δεν ενδιαφέρθηκαν για τομές  στον κλάδο μας. 

    Edited by ISMINI
    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Δεν ισοπεδώνει κανείς , απλά όταν κάποιοι αναφέρουν το σύντομο πρόγραμμα εκπαίδευσης μηχανικού , ως πρόγραμμα εκπαίδευσης τεχνιτών , λογικό είναι κάποιοι να ξεσηκώνονται .

     

    Επί της ουσίας πάντως αν δεν σπάσουν αυγά στο τεε , ομελέττα δεν κάνουν και έχουν μείνει μόλις 3 εβδομάδες γιά να υποβάλλουν την πρόταση .

     

    Θεωρώ ότι ίσως και να μην υποβάλλουν τελικά , αν αυτό μπορεί να πουληθεί ευκολότερα στους ψηφοφόρους από τον έντιμο συμβιβασμό που είναι πάντα δύσκολος .

     

    Εχουμε και την εετεμ που είναι επίσης σε αμηχανία γιατί χάνει το μαγαζάκι της και τις συνδρομές της έστω και λίγες .

    George78

    Δημοσιεύτηκε

    ΤΕΣΣΕΡΑ μέτρα που θα βελτιώσουν πιστευω την ανώτατη εκπαίδευση ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ και ειναι ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ:

    • πρέπει τα ελληνικά ιδρύματα (ειδικά τα πανεπιστήμια γιατι τα ΤΕΙ έχουν ήδη τα εργαστήρια και κάποια και καποιες θεωρίες) να κάνουν τα μαθηματα υποχρεωτικά ΌΛΑ. Θεωρίες + Εργαστήρια. Δεν κατάλαβα ποτέ την λογική των άδειων αμφιθεάτρων, και μετά μιλάμε όλοι για "ποιότητα" κλπ.
    • να μπει η έννοια του "χάνω τη χρονιά". Δηλαδή χάνεις χρονιά, την επαναλαμβάνεις και αν την ξαναχάσεις, διαγράφεσαι...
    • να γίνεται η διαγραφή φοιτητών όπως ήδη προβλέπεται (n+2), αν και με το καθεστώς των χασιμάτων των χρονιών δεν ειναι πια δόκιμο. Να υπάρχει δυνατότητα PART TIME σπουδών για τεκμηρωμένα εργαζόμενους.
    • προπαρασκευαστικό εξάμηνο, κατάργηση των εισαγωγικών, Απλά πρεπει να διασφαλιστεί μια στοιχειώδης αξιοκρατία... βέβαια αν δεν τηρηθεί, αυτό θα "χαλάσει" το ονομα του ιδρύματος, οπότε απλά οι καλοί "θα πανε αλλού"

    Με αυτά τα 4 απλά πράγματα να δω πόσοι θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν έστω σε ενα 3ετες πρόγραμμα που τώρα όλοι με τόσο Υφος το θεωρούμε και "λίγο"

    • Upvote 1
    • Downvote 1
    project.breeze

    Δημοσιεύτηκε

    Και μία ακόμα πρόταση στα όρια του χιούμορ αφού πλέον αδυνατώ να δω αυτά τα θέματα που αφορούν διαφορές Πολυτεχνείων-ΤΕΙ σοβαρά είναι να κάνουμε ένα petition προς όλα αυτά τα αναγνωρισμένα διεθνώς πανεπιστήμια που εκπαιδεύουν Μηχανικούς να αλλάξουν τα 4ετή προγράμματά τους σε 5ετή αδιάσπαστα όπως έχουμε εμείς εδώ στα Πολυτεχνεία,γιατί εμείς αδυνατούμε να ακολουθήσουμε το παράδειγμά τους

    • Upvote 1
    • Downvote 1
    George78

    Δημοσιεύτηκε

    Και μία ακόμα πρόταση στα όρια του χιούμορ αφού πλέον αδυνατώ να δω αυτά τα θέματα που αφορούν διαφορές Πολυτεχνείων-ΤΕΙ σοβαρά είναι να κάνουμε ένα petition προς όλα αυτά τα αναγνωρισμένα διεθνώς πανεπιστήμια που εκπαιδεύουν Μηχανικούς να αλλάξουν τα 4ετή προγράμματά τους σε 5ετή αδιάσπαστα όπως έχουμε εμείς εδώ στα Πολυτεχνεία,γιατί εμείς αδυνατούμε να ακολουθήσουμε το παράδειγμά τους

    Εσυ το λες για πλακα αλλα το ΤΕΕ εχει κανει τετοιες κινησεις σε ευρωπαικο επιπεδο. Βεβαια ο τρόπος πιθανώς να εθιξε τις χώρες με 3ετη bachelor (σχεδόν όλες οι προηγμενες χωρες τις ΕΕ), αφου το ΤΕΕ αναφερεται απαξιωτικα και στις ανακοινωσεις που αφορουν στις κινησεις αυτες.

     

    ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΑΔΙΠ

     

    στα αρνητικά αναφέρει την ΠΑΡΑΤΕΤΑΜΕΝΗ διάρξεια φοίτησης και για τα πανεπιστήμια και για τα ΤΕΙ!

     

    http://www.esos.gr/arthra/axiologisi-panepisthmion-tei-sxedio-athina/aktinografia-kai-logodosia-se-ola-ta-tmhmata-tvn-panepisthmivn-kai-tei-me-dyo-ekueseis-ths-adip

    dimitris85

    Δημοσιεύτηκε

    τελικά τι συζητείται σε αυτες τις συνελεύσεις???




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.