Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Η αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης έχει ήδη συμπεριληφθεί στο Διάταγμα περί καθορισμού προσόντων διορισμού σε θέσεις φορέων του δημόσιου τομέα.

     

    Ετσι για την κάλυψη θέσεων κλάδων ή ειδικοτήτων ΠΕ ή ΤΕ κατηγορίας, γίνονται μεταξύ άλλων, δεκτοί και οι κάτοχοι απόφασης αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης από το ΣΑΕΠ.

     

    Το ΣΑΕΠ σε ρόλο ΔΟΑΤΑΠ

     

    Εξετάσεις από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ) για επαγγελματική ισοδυναμία των πτυχιούχων εξωτερικού και Κολεγίων, εφόσον κριθεί ότι πρέπει να εξεταστούν σε μαθήματα, όπως γίνεται στο ΔΟΑΤΑΠ δηλαδή, προβλέπει απόφαση του υπουργείου Παιδείας .

     

    Με την απόφαση καθορίζονται τα αρμόδια όργανα οι όροι οι προϋποθέσεις και οι διαδικασίας πραγματοποίησης της γραπτής δοκιμασίας επαγγελματικής ισοδυναμίας που δύναται να επιβληθεί από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ) στους ενδιαφερόμενους της παραγράφου 3 του άρθρου 2 του π.δ. 38/2010, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 57Α΄ του ιδίου π.δ.

     

    Το "Άρθρο 57Α ορίζει τα εξής:

     

    Γραπτή δοκιμασία επαγγελματικής ισοδυναμίας

     

    1. Στο πλαίσιο της διαδικασίας της παραγράφου 3 του άρθρου 2 του παρόντος το Συμβούλιο δύναται να απαιτεί την υποβολή του αιτούντος σε γραπτή δοκιμασία εφόσον η εκπαίδευση που έχει

    λάβει αφορά ουσιωδώς διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα από εκείνα που καλύπτονται από τους

    τίτλους που απονέμονται στο πλαίσιο του ημεδαπού εκπαιδευτικού συστήματος ή/και εφόσον η

    διάρκεια της εκπαίδευσης του υπολείπεται χρονικά από εκείνη που απαιτείται στην Ελλάδα.

     

    2. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και κάθε άλλη απαραίτητη λεπτομέρεια αναφορικά με τη πραγματοποίηση της γραπτής δοκιμασίας".

     

    Διαβάστε τι προβλέπει η υπουργική απόφαση εδώ: http://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/ta-ptyxia-tvn-kolegivn-ginontai-dekta-gia-to-diorismo-sto-dhmosio-kathgorias-pe-kai-te




    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    ZaXoYs

    Δημοσιεύτηκε (edited)

     

     

     

    Το παράδειγμά μου δεν μπορούσε να γίνει περισσότερο εύστοχο. Ήδη κρύβει μια αναλήθεια (που δεν είδες) και ίσως και δύο (που ελπίζω να μην τις δούνε άλλοι). Δεν μπορούμε όμως να αρχίσουμε να λέμε στο φόρουμ η τάδε σχολή είναι φάντασμα και η δείνα σχολή είναι ανύπαρκτη. Αλλά είναι γεγονός ότι υπάρχουν πολλές. Τώρα τι ψάχνεις.

     

    Πάντως η δική σου εξαιρείται. Στο είπα. Έχει και ανώτατο γνωστικό αντικείμενο και πολλά περιθώρια δουλειάς. Υπάρχει ανάπτυξη. Και δεν μπορούν εύκολα να σου έρθουν άλλοι εκεί λόγω ελλείψεων ικανού γνωσιακού επιπέδου. Άσε να κλαίνε άλλοι.   

     

     

    Αυτό πάλι ποιος το αποφάσισε;  :roll:

    Ποιος είσαι εσύ που μου ελέγχεις το γνωσιακό μου επίπεδο; Από πότε; Εγώ απέρριψα μήπως την ακαδημαϊκή επάρκεια κανενός άλλου συναδέλφου; Ούτε καν του περιβαλλοντολόγου (για τις μελέτες). Για γύρνα στο αντίστοιχο post να δεις. Ούτε θα ήμουν αντίθετος αν οι απόφοιτοι της σχολής σου είχαν ε.δ. ηλεκτρολόγου. Πρέπει να είμαστε λίγο προσεκτικοί σε τέτοια θέματα.

     

     

    Είναι η προσωπική μου άποψη. Για αατό είναι τα fora να εκθέτουμε τις απόψεις μας

     

    Συνοψίζεται ως εξής:

    Ένας ηλεκτρολόγος μηχανικός δεν έχει τις απαραίτητες γνώσεις και το υπόβαθρο  από την σχολή του για να εκπονήσει μια μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για ένα λιμενικό έργο

    Αντίστοιχα ένας μηχανικός περιβάλλοντος όπως εγώ δεν έχει τις απαραίτητες γνώσεις για να εκπονήσει μια ηλεκτρολογική μελέτη  με ένα εξάμηνο ηλεκτροτεχνία που διδάχιηκε στην σχολή και λίγη φυσική.

    Ένας ηλεκτρολόγος μηχανικός μπορεί (υπο προυποθέσεις) να εκπονήσει μελέτη επριβαλλοντικών επιπτώσεων μόνο για έργα του στενού αντικείμενου του πχ κεραίες κινητής τηλεφωνίας

     

     

    Ας μας κρίνουν όσοι μας διαβάζουν

    georgiosmadonanakis

    για αυτό που αναφέρεις  φταίνε τα τμήματα πολιτικών μηχανικών που δεν αλλάζουν το πρόγραμμα σπουδών τους να γίνουν τμήματα πολιτικών μηχανικών και μηχανικών περιβάλλοντος, ίσως τώρα με την κρίση γίνει και αυτό (αλλά μετά μη γκρινιάζεις αν το "αξιζιεις" και δεν "αξίζεις" παι τα δικαιώματα του αρχιτέκτονα ή του τοπογράφου)

     

    Αλλά πάλι ξεφυγαμε εκτος θέματος, γνωρίζει κανείςτο ποσοστό των μελών ΤΕΕ με πτυχίο εξωτερικού?

    Edited by ZaXoYs
    • Upvote 1
    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε

    Για μένα (αν και είμαι  μηχανικός περιβάλλοντος)  σαφέστατα πρέπει να υπάρχει τμήμα επσιτήμης περιβάλλοντςο στην χώρα μας

     

    Για μένα που είμαι ΠΜ δε χρειάζονται ούτε και οι μηχανικοί περιβάλλοντος. Απλά χρειάζεται τα τμήματα ΠΜ να μετονομαστούν σε civil and environmental. Κι όποιος θέλει να εξειδικευτεί με τα περιβαλλοντικά να το κάνει εντός πολιτικών μηχανικών, για να ξέρει από πρώτο χέρι πώς καταστρέφεται το περιβάλλον.

    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε

    Άρα λοιπόν δεν μπορεί να πάρει το κράτος μια ευθύνη και να πει τόσες επενδύσεις θα κάνω και θέλω τόσους αποφοίτους; Ή από την άλλη δεν μπορεί να προβλέψει την πορεία των ιδιωτικών επενδύσεων; Μα φυσικά αφού το ίδιο τις βοηθάει μέσω τραπεζών, διευκολύνσεων κλπ. Πως όμως τότε δεν μπορεί να εκτιμήσει το τι σχολές θα φτιάξει; Όταν ανοίγει μια σχολή που θα παίρνει 150 - 200 άτομα το χρόνο δεν έχει την ευθύνη για την αποκατάσταση των αποφοίτων; Μόνο στην Ελλάδα γίνονται αυτά.

     

    Μπορεί οι σχολές να ιδρύονται με βάση τις διεθνείς ανάγκες σε πτυχιούχους. και με σκοπό τη δημιουργία φτηνών επιστημόνων..

    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε

    Ποιες δηλαδή δεν είναι "κλασικές" ?

     

    Κλασικές θεωρώ τους πολ/μηχ, τους ηλεκτρολόγους-μηχανολόγους και τους χημ/μηχ. οι υπόλοιποι είναι υποσύνολα ή παράγωγα των παραπάνω.

    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε

     

    Ένας ηλεκτρολόγος μηχανικός δεν έχει τις απαραίτητες γνώσεις και το υπόβαθρο  από την σχολή του για να εκπονήσει μια μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για ένα λιμενικό έργο

    Αντίστοιχα ένας μηχανικός περιβάλλοντος όπως εγώ δεν έχει τις απαραίτητες γνώσεις για να εκπονήσει μια ηλεκτρολογική μελέτη  με ένα εξάμηνο ηλεκτροτεχνία που διδάχιηκε στην σχολή και λίγη φυσική.

    Ένας ηλεκτρολόγος μηχανικός μπορεί (υπο προυποθέσεις) να εκπονήσει μελέτη επριβαλλοντικών επιπτώσεων μόνο για έργα του στενού αντικείμενου του πχ κεραίες κινητής τηλεφωνίας

     

    Αν το πάμε έτσι τότε κάθε μηχανικός μελετά τις επιπτώσεις των έργων του, άρα δε μένει καμία επίπτωση να μελετήσει ο περιβαλλοντολόγος κι ο μηχανικός περιβάλλοντος.

    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    για αυτό που αναφέρεις  φταίνε τα τμήματα πολιτικών μηχανικών που δεν αλλάζουν το πρόγραμμα σπουδών τους να γίνουν τμήματα πολιτικών μηχανικών και μηχανικών περιβάλλοντος, ίσως τώρα με την κρίση γίνει και αυτό (αλλά μετά μη γκρινιάζεις αν το "αξιζιεις" και δεν "αξίζεις" παι τα δικαιώματα του αρχιτέκτονα ή του τοπογράφου)

     

    Γιατί να τα χάσουμε αυτά? μια χαρά χωράνε όλα στο πρόγραμμα και είναι ζήτημα μη εφαρμογής του το αν βγαίνουν πολ/μηχ άσχετοι από βιολογικούς καθαρισμούς, ατμοσφαιρική ρύπανση κλπ. δυστυχώς αυτοί βγάζουν κακό όνομα και για τους επιμελείς που κάτσανε και τα διαβάσανε όλα και ξέρουν να κάνουν όλων των ειδών τις μελέτες που προβλέπει το πτυχίο μας.

    Edited by georgiosmadonanakis
    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Αλλά πάλι ξεφυγαμε εκτος θέματος, γνωρίζει κανείςτο ποσοστό των μελών ΤΕΕ με πτυχίο εξωτερικού?

     

    ουφ, κάπου το είχα διαβάσει αλλά τώρα δε το βρίσκω, σίγουρα στις "εμπορεύσιμες" ειδικότητες το ποσοστό αυτό είναι μεγάλο..

     

     

    και μιας και επανήλθαμε στο θέμα μας η δική μου πρόταση είναι οι διορισμοί στο δημόσιο να γίνονται με εξετάσεις κι όχι με μόρια. και ας έχουν δικαίωμα και τα κολλέγια και τα τεϊ και όλοι. εκεί θα φανεί ποιοί είναι ισότιμοι, χειρότεροι ή και καλύτεροι.. και να μη μετράει κανενός είδους προσόν. ούτε μεταπτυχιακά, ούτε προϋπηρεσίες ούτε τίποτα, μόνο το γραπτό. απλά κάθε χρόνο να λέει το κράτος: θέλω 10 άτομα για τις τάδε θέσεις. όσοι θεωρούν ότι τις αξίζουν ας έρθουν να δώσουν εξετάσεις και οι δέκα καλύτεροι θα επιλεγούν. οι υπόλοιποι θα ξαναδώσουν του χρόνου. 

     

    φυσικά να μη γίνει σα τους εκπαιδευτικούς, ότι όσοι πιάσουν τη βάση θεωρούνται επιτυχόντες και από αυτούς ΘΑ επιλέγουμε όσους χρειαζόμαστε σε βάθος δεκαετίας.. όχι, οι δέκα θέσεις που προκηρύχθηκαν θα καλυφθούν, ο κόσμος να χαλάσει. και του χρόνου νέες εξετάσεις για τις νέες θέσεις.

     

    και τέλος οι θέσεις των ΤΕ να είναι ανοιχτές και για τους ΠΕ. απλά ας έχουν μικρότερο μισθό αν η δουλειά που βγάζεις είναι λιγότερο απαιτητική. κοινή εξέταση για όλους κι ότι πιάσει ο καθένας..

    Edited by georgiosmadonanakis
    Konstantinos IB

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Το συντεχνιακό που σου είπε ο ξαδερφος σου έγκειται στο οτι ολες οι ειδικότητες των μηχανικων μπορούν να πάρουν το μελετητιηκό πτυχίο για περιβαλλοντικές μελέτες πράγμα που δεν δικαιολογείται από τις γνώσεις τους. πχ ένας μηχανολόγος ή ηλεκτρολόγος  δεν έχει τις γνώσεις για τη σύνταξη  περιβαλλοντικής μελέτης  ενός λιμενικού έργου, οπότε έχει δίκιο σε αυτό το σκέλος.

     

    Αφού ο καθένας εκφράζει τις απόψεις του να εκφράσω κι εγώ τη δική μου, ή για την ακρίβεια του ξαδέρφου μου. Το "συντεχνία" κολλούσε γενικά στο Πολυτεχνείο και ειδικά στη σχολές Μηχανικών Περιβάλλοντος που τις θεωρεί υπεύθυνες για την άρση των ε.δ. του στις περιβαλλοντικές μελέτες. Αυτή ήταν η πρώτη ανακρίβεια που προφανώς δεν είδες. Και φυσικά οι Μηχανολόγοι και οι Ηλεκτρολόγοι μπορούν να εκπονούν μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων που άπτονται των ειδικοτήτων τους. Δεν μπορούν να εκπονήσουν αντίστοιχη μελέτη π.χ. περιβαλλοντικής επίπτωσης από λιμενοβραχίονες. Απ' όσον τουλάχιστον είμαι ενημερωμένος. Εκτός αν μπορούμε και δεν το ήξερα.         

    Edited by Konstantinos IB
    Konstantinos IB

    Δημοσιεύτηκε (edited)

     

    Το τραγικό είναι ότι ο ΠΜ με ειδίκευση στην τεχνολογία του περιβάλλοντος δεν έχει δικαίωμα να διοριστεί στις θέσεις που ζητούν πτυχίο περιβαλλοντολόγου.

     

    Μάλλον η πολιτεία προσπαθεί να μοιράζει ομοιόμορφα τα επαγγελματικά δικαιώματα ώστε κανείς να μη μαζεύει πολλά, ακόμα κι αν τα αξίζει.

     

    Είναι τραγικό αλλά...Τι να κάνουμε. Εκεί που καταντήσαμε....

     

    Η ουσία είναι ότι τα ε.δ. θα είχαν εξομαλυνθεί ακόμη και μεταξύ ΤΕΙ - ΑΕΙ αν υπήρχε μια λογική σύνδεσης των σχολών με την παραγωγή και αν οι εισακτέοι είχαν περιοριστεί. Όταν κάθε χρόνο εισέρχονται περίπου 120000 άτομα στην τριτοβάθμια και εξ αυτών 30000 περίπου σε σχολές με αλληλοκαλυπτόμενο γνωστικό πεδίο και ε.δ. τι περιμένεις; 

    Απλώς κάθε χρόνο οι ενοικιαστές διαμερισμάτων στην επαρχία, οι βιβλιοπώλες, οι καφετζήδες, οι ταξιτζήδες και φυσικά οι εργαζόμενοι στα ιδρύματα τρίβουν τα χέρια τους για το ξεροκόμματο που θα φάνε από τους πατεράδες των μελλοντικών ανέργων.

    Βέβαια φταίγαμε κι εμείς διότι δεν θέλαμε το παιδί μας να μπει στη "δουλειά" γιατί καμία δουλειά δεν είχε μέλλον και θέλαμε να σπουδάσει για να έχει και τρίχες. Μα όταν καταστρέφεται η παραγωγική βάση σε τι χώρο θα εφαρμόσει το παιδί τις σπουδές του; Άσε πια εκείνο το δημόσιο. Το φούσκωσαν με όλους του άχρηστους που απλώς...δεν ήθελαν να πάνε εργάτες. 

    Edited by Konstantinos IB
    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Ξενυχτήσατε πάλι . 

     

    Ας τα πάρουμε με την σειρά .

     

    Στους ΗΜΜΥ θεωρώ πολύ σημαντικό το κομμάτι ΗΜ γιά να υπερκαλύπτεται στην συνείδηση των υποψηφίων από το ΜΥ .

     

    Ακόμα ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ οι του τμήματος του ΜΥ να κάνουν λιγότερο καλά τους υπολογιστές , από τους ΗΜΜΥ που έχουν τόσο τεράστιο εύρος .

     

    Τώρα γιά το περιβάλλον .

     

    Ο,τι γράφω είναι από εγκυκλοπαιδικό διάβασμα και από ακούσματα τρίτων , αφού η δική μου φοιτητική περίοδος ήταν πριν 30-35 χρόνια και τότε ήταν ένας άλλος κόσμος .

     

    Ακούω πάλι γιά βιολογικούς καθαρισμούς και γιά περιβάλλον και θεωρώ ότι μάλλον τα έχουμε μπλέξει λίγο τα πράγματα .

     

    Υπάρχουν απίστευτες επικαλύψεις τομέων με κοινά μαθήματα , αλλά με διαφορετικό βασικό υπόβαθρο το οποίο κανονικά θα οδηγούσε σε διαφορετικές σπουδές , αλλά εδώ τα πράγματα είναι μπερδεμένα .

     

    Εχουμε γιά παράδειγμα τους ΠΜ που μπλέκουν με το περιβάλλον χωρίς καθόλου βιολογικό υπόβαθρο ,

     

    Μιλάμε γιά παράδειγμα γιά ένα λιμενικό έργο . Τις ΠΕ αυτού του έργου ποιός θα τις μελετήσει ;  Και ποιές επιπτώσεις ; Τις τεχνικές ; Τις οικολογικές ; Τις βιολογικές ;

     

    Γενικά θεωρώ ότι αυτό το μπέρδεμα όπου όλοι παίρνουν μυρωδιά από όλα , έγινε γιά να έχουν δυνατότητα εργασίας σε διάφορους τομείς , επειδή κάποτε έλλειπαν επιστήμονες , αλλά τώρα που έχουμε περίσσεια , γίνονται μπερδέματα .

    • Upvote 1



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.