Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Υπάρχουν ευθύνες για την αστοχία της μελέτης στην Εθνική Πινακοθήκη;


    «Λάθος κολοσσιαίων διαστάσεων» χαρακτήρισε ο εκπρόσωπος του ΤΕΕ στο Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων την αστοχία της γεωτεχνικής μελέτης με την οποία άρχισε η εργολαβία για την επέκταση της Εθνικής Πινακοθήκης, καθώς διαπιστώθηκε ότι ήταν ψηλότερα του αναμενομένου ο υδροφόρος ορίζοντας, λόγω του διερχόμενου από εκεί ποταμού Ιλισού, με αποτέλεσμα το έργο να διακοπεί.

     

    «Υπάρχουν ευθύνες γι' αυτούς που έκαναν τις μελέτες» πρόσθεσε ο κ. Ν. Νικολαΐδης, μειοψηφώντας στην έγκριση της νέας τροποποιημένης στατικής μελέτης που υποβλήθηκε στο Συμβούλιο. Ο ίδιος είπε ότι δεν επείσθη για την επάρκεια λύσεων στεγανοποίησης που δίνει η νέα μελέτη, δίνοντας έτσι και μια πρόγευση για την «υποδοχή» που θα έχει από το Τεχνικό Συμβούλιο του υπουργείου Πολιτισμού την προσεχή εβδομάδα. Θυμίζουμε πως το έργο επέκτασης της Πινακοθήκης έχει διακοπεί από τη στιγμή που διαπιστώθηκε ότι ο υδροφόρος ορίζοντας βρίσκεται σε βάθος από 4,5 έως 7,7 μέτρα (ανάλογα με την κλίση του εδάφους), δηλαδή 8 μέτρα πιο πάνω από τις εκτιμήσεις της αρχικής γεωτεχνικής μελέτης (βάθος 15,85 έως 24,7 μέτρα).

     

    «Μας εκπλήσσει η απόκλιση τόσων μέτρων της πρόβλεψης του υδροφόρου ορίζοντα σε μια περιοχή που αναμενόταν η ύπαρξη του ποταμού», επεσήμανε ο καθηγητής του ΕΜΠ, Παναγιώτης Τουρνικιώτης. Το ζήτημα που απασχόλησε το Συμβούλιο αφορούσε την ασφάλεια των έργων που θα αποθηκεύονται στα υπόγεια του κτηρίου. Κάποιοι μάλιστα τόνισαν ότι δεν μπορεί οι θησαυροί της Εθνικής Πινακοθήκης να βρεθούν μετά την επέκτασή της μέσα στο νερό. Με το νέο σχεδιασμό στην κατώτερη στάθμη θα βρίσκεται και η αίθουσα περιοδικών εκθέσεων.

     

    Ωστόσο, η διοίκηση της Ε.Π. προσπάθησε να καθησυχάσει τα μέλη του ΚΣΝΜ υποστηρίζοντας ότι πολλά μουσεία του εξωτερικού, που γειτνιάζουν με ποτάμια ή βρίσκονται κάτω από το νερό, όπως τα μουσεία Ορσέ και Λούβρο στο Παρίσι, που έχουν τις αποθήκες τους κάτω από το νερό του Σηκουάνα, αλλά και τα μουσεία της Βενετίας που βρίσκονται μέσα στο νερό, δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα, καθώς σήμερα υπάρχουν τεχνικές λύσεις για τη στεγανοποίηση των υπογείων.

     

    Η νέα μελέτη προβλέπει την ενίσχυση θεμελίωσης του νέου κτηρίου και αύξηση του οπλισμού στους τοίχους περιμετρικά, προκειμένου να προστατευθεί η κατασκευή από τις πλευρικές ωθήσεις των υδάτων. Επίσης προβλέπει προσθήκη κι άλλων φρεατίων άντλησης υδάτων και τρία μόνιμα αντλιοστάσια εξωτερικά του κτηρίου επέκτασης, «για λόγους ασφαλείας», όπως είπαν.

     

    Στη μακρά συζήτηση που έγινε στο Συμβούλιο ετέθη και το ενδεχόμενο να μην κατασκευαστούν υπόγεια, κάτι που αποκλείστηκε, καθώς έτσι θα υπάρξει μεταβολή στο φυσικό αντικείμενο του έργου, γεγονός που θα θέσει σε κίνδυνο τη χρηματοδότησή του από το ΕΣΠΑ. Η γεν. διευθύντρια Αναστήλωσης, Μουσείων και Τεχνικών Εργων Ευγενία Γατοπούλου ανέφερε ότι εξέτασαν και την πιθανότητα να αποθηκεύονται αλλού τα έργα, αλλά στην περίπτωση αυτή θα έπρεπε η Πινακοθήκη να μισθώνει εταιρεία σεκιούριτι κάθε φορά που θα μετέφερε κάποιο έργο προς έκθεση, ανεβάζοντας το λειτουργικό της κόστος και επιπλέον θέτοντας σε κίνδυνο και τα ίδια τα έργα.

     

    Το υπουργείο Πολιτισμού πάντως βιάζεται ώστε το έργο να ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος (ώς το τέλος του 2015).

     

    Πηγή: http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=16/12/2013&id=404979





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    Ακούγεται ότι η γεωτεχνική στηρίχτηκε σε παλιές γεωτρήσεις που είχαν γίνει για το μετρό στον Ευαγγελισμό.

     

    Εάν έγιναν πάντως νέες γεωτρήσεις παίζει σημαντικό ρόλο και τι εποχή (καλοκαίρι ή χειμώνα) ανορύχθηκαν αφού η στάθμη του υδροφόρου ορίζοντα επηρεάζεται από την εποχικότητα.

    Link to comment
    Share on other sites

    «Λάθος κολοσσιαίων διαστάσεων»

     

    Ναι, και την ερχόμενη Κυριακή ο εκπρόσωπος του ΤΕΕ θα τους τιμωρήσει. Θα τους ρίξει στα μπουντρούμια και έπειτα θα δούμε θέμα. Λιοντάρια versus Geo Engineers.

     

    (Απόδοση;; Εγώ πάντως το βλέπω standaraki διπλό!!) 

    Link to comment
    Share on other sites

    Επίσης, σε τέτοιου είδους έργα και έχοντας την υποψία για προβήματα με τον υδροφόρο, μετά το τέλος των γεωτεχνικών γεωτρήσεων θα έπρεπε να είχαν εγκατασταθεί πιεζόμετρα και να ακολουθούσε πρόγραμμα παρακολούθησης της διακύμνασης του υδροφόρου ορίζοντα.

    Link to comment
    Share on other sites

    Αυτες οι δηλωσάρες «Λάθος κολοσσιαίων διαστάσεων» , «Υπάρχουν ευθύνες γι' αυτούς που έκαναν τις μελέτες» ........

     

    Το γεγονός ότι η γεωτεχνική έγινε μόλις πριν από .......11 χρόνια το σκέφτηκε κανείς ?

     

    ΥΓ . Απ'ότι διάβασα λόγω των έργων του μετρό γινόταν στην περιοχή απάντληση υπογείων υδάτων  , οπότε..

    Edited by avgoust
    • Upvote 3
    Link to comment
    Share on other sites



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.