Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Στην ενσωμάτωση της οδηγίας 2019/1151 προχωρά στο επόμενο διάστημα το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Τι προβλέπει για τις διαδικασίες σύστασης. Υποχρεωτικά από την 1/8/2021 η ισχύς του νέου πλαισίου.

    Αμιγώς ηλεκτρονικά θα μπορούν να συστήνονται το αργότερο έως τον Αύγουστο του 2021 οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα καθώς και τα παραρτήματά τους. Η σχετική πρόνοια επιβάλλεται από την κοινοτική οδηγία 2019/1151, η οποία πρόκειται να ενσωματωθεί στο εθνικό δίκαιο εντός του πρώτου εξαμήνου του επόμενου έτους.

    Σημειώνεται πως ήδη με απόφαση του γενικού γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, συστήθηκε η νομοπαρασκευαστική ομάδα που θα καταρτίσει εθνικό νομοθετικό κείμενο, η οποία θα πρέπει να το καταθέσει το αργότερο έως τις 28/2/2021. Η εφαρμογή του νέου πλαισίου, όπως ορίζει η ΕΕ, είναι υποχρεωτική για τα κράτη-μέλη από την 1/8/2021.

    Η οδηγία επιβάλλει την υποχρέωση στα κράτη-μέλη να καθορίσουν διαδικασίες οι οποίες επιτρέπουν τη σύσταση εταιρειών, την εγγραφή παραρτημάτων και την καταχώριση εγγράφων και πληροφοριών εξ ολοκλήρου διαδικτυακά. Ωστόσο, τα κράτη-μέλη θα πρέπει να είναι σε θέση να αποφασίσουν κατά πόσο ορισμένες ή όλες οι διαδικτυακές διαδικασίες θα είναι υποχρεωτικές.

    Ειδικότερα, όπως ορίζει η οδηγία, τα κράτη-μέλη πρέπει να διασφαλίζουν ότι η επιγραμμική σύσταση εταιρειών μπορεί να πραγματοποιηθεί εξ ολοκλήρου ηλεκτρονικά, χωρίς να υποχρεώνεται ο αιτών να προσέλθει αυτοπροσώπως ενώπιον οποιασδήποτε αρχής ή ενώπιον οποιουδήποτε προσώπου ή φορέα στον οποίο ανατίθεται κατά το εθνικό δίκαιο η διεκπεραίωση οποιασδήποτε πτυχής της επιγραμμικής σύστασης εταιρειών, συμπεριλαμβανομένης της κατάρτισης της ιδρυτικής πράξης μιας εταιρείας.

    Επίσης, τα κράτη-μέλη θα μπορούν να καθορίζουν λεπτομερείς κανόνες για την επιγραμμική σύσταση των εταιρειών, συμπεριλαμβανομένων κανόνων για τη χρήση υποδειγμάτων και τις πράξεις και τα στοιχεία που απαιτούνται για τη σύσταση μιας εταιρείας.

    Ως μέρος των κανόνων αυτών, τα κράτη-μέλη πρέπει να διασφαλίζουν ότι η ηλεκτρονική σύσταση μπορεί να πραγματοποιηθεί με την κατάθεση πράξεων ή στοιχείων σε ηλεκτρονική μορφή, συμπεριλαμβανομένων ηλεκτρονικών αντιγράφων, πράξεων και των στοιχείων.

    Σταμάτης Ζησίμου
    [email protected]


    Πηγή: https://www.euro2day.gr/news/economy/article/2048959/ola-hlektronika-sthn-systash-epiheirhseon.html


    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    COSTAS T

    Δημοσιεύτηκε

    Η υπόλοιποι Ευρωπαίοι θα δυσκολευτούν να το εφαρμόσουν μέσα στο οριζόμενο χρονικό πλαίσιο.

    Εμείς πάντως είμαστε πολύ προχώ, τουλάχιστον στις ... ανακοινώσεις.

    Ηλεκτρονικά εντός διμήνου η έναρξη ατομικής επιχείρησης και η χορήγηση ΑΦΜ από την ΑΑΔΕ

    19/05/2020 + δίμηνο = 18/07/2020 = 3,5 μήνες εκπρόθεσμο. Το πρόστιμο θα βάζατε;

     

    COSTAS T

    Δημοσιεύτηκε

    Για να μην αυτομαστιγωνόμαστε λειτουργεί και στην χώρα μας η ηλεκτρονική υπηρεσία μιας στάσης. Με τον Ν. 4441/2016 (ΦΕΚ Α' 227/06.12.2016) δημιουργήθηκε το https://eyms.businessportal.gr/auth

    Το έχω χρησιμοποιήσει προσωπικά κατά κόρον. Το βασικό - κατά την γνώμη μου - μειονέκτημα είναι πως πρέπει τα τυχόν μέλη να εγγράφονται για πρώτη φορά σε οποιοδήποτε ασφαλιστικό φορέα. Αν δεν συμβαίνει αυτό και πολύ περισσότερο αν υπάρχουν οφειλές ... έμπλεξες. Μετά την υποβολή απογραφικής δήλωσης μη μισθωτών που ξεκίνησε ηλεκτρονικά στον ΕΦΚΑ (και περιμένω 3 εβδομάδες απάντηση) υποθέτω πως στο επόμενο διοικητικό βήμα θα λυθεί και αυτό το πρόβλημα. Άλλο μειονέκτημα ήταν (πέρασαν 4 έτη για να μπορέσει να γίνει) πως δεν υπήρχε αρκετή ευελιξία στην διαμόρφωση των διαφόρων άρθρων στο καταστατικό σύστασης. 

    Παρόλ΄όλ΄αυτά και ασχέτως από την επιμέρους περιπτωσιολογία δυσλειτουργιών εντοπίζω πως το βασικό πρόβλημα βρίσκεται σε ανώτερο ... όροφο. Είναι ο ευνουχισμός της δημόσιας διοίκησης. Δεν είμαι ειδικός για να καταδείξω ακριβώς τι είναι αυτό που λειτουργεί προβληματικά. Ίσως φταίει η αποψίλωση των αρμοδιοτήτων των γενικών γραμματέων των δημοσίων υπηρεσιών. Ο άνθρωπος δηλαδή που συμπυκνώνει την γνώση της υπηρεσίας, εφαρμόζει ασφαλώς αυτά που επιτάσσει η νομοθεσία, προωθεί με τις αναφορές του τον εκσυχρονισμό, λειτουργεί κάτω από καθεστώς επίτευξης στόχων και - ίσως το κυριότερο - τον αποδέχονται οι συνάδελφοί του. Δυστυχώς αυτά τα περιμένουμε από τον Υπουργό που έχουμε ψηφίσει ο καθένας από εμάς αλλά η ζωή μας δείχνει πως δεν λειτουργεί αυτό το μοντέλο.  

    Ο λόγος όμως που οι Υπουργοί έχουν συγκεντρώσει όλες τις εξουσίες της δημόσιας υπηρεσίας που προΐστανται ίσως είναι το γεγονός πως δεν υπάρχει πραγματική διάθεση από τις εκάστοτε ηγεσίες να ... σπάσουν αυγά. Η απόδειξη που θα χρησιμοποιήσω για να τεκμηριώσω την προηγούμενη πρότασή μου είναι η εξής: Βλέπουμε πως η ηλεκτρονική υπηρεσία μιας στάσης ξεκίνησε από τον πιο σύνθετο τύπο νομικής μορφής επιχείρησης δηλαδή την ανώνυμη εταιρεία και προχώρησε σταδιακά σε πιο απλές νομικές μορφές εταιρειών ενώ μέχρι στιγμής η πλέον απλή νομική μορφή αυτή της ατομικής επιχείρησης δεν είναι ενταγμένη!!! Δηλαδή ενώ πήγαμε στο φεγγάρι δεν είναι εφικτή η προσέγγιση του διπλανού οικοδομικού τετραγώνου. Δεν καταφέρομαι κατά των ατομικών επιχειρήσεων - εξάλλου αυτοαπασχολούμενος είμαι - ωστόσο εκεί βρίσκεται ο πυρήνας του χάους. Αυτό όμως το γνωρίζουν οι ηγεσίες και κρύβουν το πρόβλημα κάτω από το χαλί κλωτσώντας το τενεκεδάκι παρακάτω στον επόμενο για τον λόγο ό,τι ο πολίτης χρησιμοποιεί την ψήφο του εκδικητικά.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.