Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    911 ειδήσεις in this category

    1. Εργασιακά

      ΝΙΚΟΣΤΡΙ

      Η νέα ρύθμιση του Υπουργείου Οικονομικών για την φορολογία του 2014, 10€ το στρέμμα ο φόρος στα εκτός σχεδίου.
       
      Mε στόχο την είσπραξη 945 εκατ. ευρώ το υπουργείο Οικονομικών προχωρεί στη φορολόγηση των εκτός σχεδίου ακινήτων. Το ποσό που θα καταβάλουν οι ιδιοκτήτες εξαρτάται από τη χρήση, τη θέση και την αξία του περιουσιακού στοιχείου. Στις παραθαλάσσιες ιδιοκτησίες τα μεγαλύτερα βάρη, μικρότερη η επιβάρυνση για τις αγροτικές καλλιέργειες
       
      Σε μέσο στρεμματικό φόρο 10 ευρώ για τα εκτός σχεδίου ακίνητα καταλήγει το υπουργείο Οικονομικών για τον νέο Ενιαίο Φόρο Ακινήτων, ο οποίος θα εφαρμοστεί από το 2014.
       
      Τα ποσά θα είναι κλιμακωτά και θα ξεκινούν από 2 ευρώ το στρέμμα.
      Για τις καλλιεργούμενες αγροτικές εκτάσεις ο μέσος φόρος θα είναι 4 έως 6 ευρώ, ενώ για τα εκτός σχεδίου «φιλέτα» σε παραθαλάσσιες και τουριστικές περιοχές θα φθάνει τα 30 έως 40 ευρώ το στρέμμα.
       
      Στόχος είναι να εισπραχθούν 945 εκατ. από τη φορολόγηση των εκτός σχεδίου.
       
      Για τα αστικά ακίνητα μετά τις ενστάσεις της τρόικας το υπουργείο Οικονομικών προχώρησε σε αλλαγές στα κλιμάκια και στους συντελεστές, με βάση τους οποίους θα υπολογίζεται ο νέος φόρος, αφού σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να επιτυγχάνεται ο στόχος για την είσπραξη 2,9 δισ. ευρώ ετησίως.
       
      Ενώ το αρχικό σχέδιο προέβλεπε την εφαρμογή μιας κλίμακας με 33 συντελεστές, οι οποίοι θα ξεκινούν από τα 2 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο, το τελευταίο σενάριο προβλέπει λιγότερα κλιμάκια 25 έως 30. Ο περιορισμός των κλιμακίων σημαίνει αύξηση της φορολογικής επιβάρυνσης.
       
      Κατά τις ίδιες πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών έχει έτοιμο το βασικό σχέδιο για το νέο φόρο, το οποίο θα παρουσιαστεί στα τεχνικά κλιμάκια της τρόικας και αφού λάβει το «πράσινο φως» θα δοθεί για δημόσια διαβούλευση. Όμως το μεγάλο στοίχημα για την κυβέρνηση είναι να πείσει την τρόικα τόσο για την απόδοση του νέου φόρου όσο και για την εισπραξιμότητά του, αφού σύμφωνα με το Μνημόνιο τα έσοδα που θα πρέπει να βεβαιώνονται ετησίως στους ιδιοκτήτες ακινήτων ανέρχονται σε 4,15 δισ. ευρώ, ώστε στα ταμεία του Δημοσίου να καταλήγει το ποσό των 2,9 δισ. ευρώ.
       
      Τα αγροτεμάχια θα φορολογούνται ανάλογα με τη θέση στην οποία βρίσκονται (πεδινά, ημιορεινά, ορεινά) και το εμβαδόν (στρέμματα). Ο φόρος θα υπολογίζεται με βάση το στρέμμα και θα είναι μικρότερος για τις εκτάσεις γης που εκμεταλλεύονται οι κατ' επάγγελμα αγρότες.
       
      ΕΝΙΑΙΟΣ ΦΟΡΟΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ
       
      Περισσότερα βάρη για τους ιδιοκτήτες
       
      Χαμένοι θα βγουν στη συντριπτική τους πλειονότητα οι ιδιόκτητες ακινήτων από την εφαρμογή του Ενιαίου Φόρου Ακινήτων.
       
      Yψηλότερο φόρο θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες κατοικιών σε «ακριβές» περιοχές, οι ιδιοκτήτες οικοπέδων, αγροτεμαχίων και άλλων εκτάσεων οι οποίες σήμερα δεν υπάγονται στο «χαράτσι» αλλά του χρόνου θα φορολογηθούν, αλλά και οι ιδιοκτήτες μη ηλεκτροδοτούμενων κτισμάτων, τα περισσότερα από τα οποία είναι κατοικίες και κτίρια επαγγελματικής στέγης που έχουν μείνει «κενά» και έχει διακοπεί η ηλεκτροδότησή τους.
       
      Επιπλέον έξτρα φόρο θα κληθούν να καταβάλουν και όσοι έχουν τακτοποιήσει ημιυπαίθριους χώρους.
       
      Στον αντίποδα κερδισμένοι από τη θέσπιση του νέου φόρου σε σύγκριση με την επιβάρυνση που έχουν με το Εκτακτο Τέλος Ακινήτων θα είναι μόνο οι ιδιοκτήτες ηλεκτροδοτούμενων κατοικιών χαμηλής αντικειμενικής αξίας και μεσαίας έως 2000 με 2.250 ευρώ το τετραγωνικό, εφόσον όμως δεν διαθέτουν παράλληλα οικόπεδα ή αγροτεμάχια.
       
      Ωστόσο, οι περισσότεροι φορολογούμενοι δεν κατέχουν μόνο ηλεκτροδοτούμενα κτίσματα, αλλά είναι ιδιοκτήτες κι άλλων κατηγοριών ακινήτων (εντός σχεδίου οικόπεδα, μη ηλεκτροδοτούμενα κτίσματα, εκτός σχεδίου εκτάσεις γης), τα οποία σήμερα απαλλάσσονται, αλλά με την εφαρμογή του Ενιαίου Φόρου θα επιβαρύνονται.
       
      Πιο αναλυτικά, περισσότερους φόρους για την ακίνητη περιουσία τους θα κληθούν πληρώσουν οι φορολογούμενοι που έχουν στην κατοχή τους μόνο αγροτεμάχια, καθώς για πρώτη φορά θα κληθούν να πληρώσουν φόρο για ακίνητα, τα οποία μάλιστα δεν τους αποφέρουν κανένα εισόδημα. Ο φόρος στα αγροτεμάχια θα επιβληθεί από το πρώτο ευρώ αντικειμενικής αξίας.
       
      ΓΙΑ Ε9
       
      Παράταση προθεσμίας
       
      Παρατείνεται η προθεσμία για τη διόρθωση και οριστικοποίηση των δηλώσεων Ε9 που κανονικά έληγε αύριο. Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Οικονομικών για τους ιδιοκτήτες ακινήτων που είχαν αλλαγές στην περιουσιακή τους κατάσταση μέσα στο 2012, η δήλωση πρέπει να υποβληθεί έως τις 20 του μήνα. Για όσους είχαν στην κατοχή τους την 1η Ιανουαρίου του 2013 αγροτεμάχια δόθηκε παράταση έως τις 14 Οκτωβρίου. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο Ενιαίος Φόρος Ακινήτων θα υπολογιστεί με βάση τα στοιχεία που δηλώνονται τις ημέρες αυτές στη δήλωση στοιχείων ακινήτων.
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22770&subid=2&pubid=63887672
       
      Ερώτηση:
       
      Κύριε Υπουργέ, έχω ένα οικόπεδο – αγροτεμάχιο- 30 στρεμμάτων σε παραθαλάσσια τουριστική περιοχή, εντός αυτού βρίσκονται 40 ελαιόδεντρα, τα οποία μου αποδίδουν 600 κιλά ελαιόλαδο μ.ο ετησίως, δηλαδή 1500€, εάν αφαιρέσουμε όλα τα καλλιεργητικά τους έξοδα μένουν γύρω στα 900€ καθαρά, γιατί θέλετε να σας τα δώσω και ίσως κάτι επιπλέον;
       
      Και επειδή βρίσκεται εντός περιμετρικής ζώνης αρχαιολογικού χώρου δεν μου επιτρέπεται ούτε να το σκάψω πόσο μάλλον να...
    2. Εργασιακά

      Engineer

      Την Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2014 πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του ΥΠΟΜΕΔΙ συνάντηση του προεδρείου του ΣΕΓΜ με τον Υπουργό κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη. Στη συνάντηση παραβρέθηκαν υπηρεσιακοί παράγοντες που ασχολούνται με την προετοιμασία του νέου Προεδρικού Διατάγματος που αφορά τους Επίσημους Καταλόγους Εγκεκριμένων Οικονομικών Φορέων. Στη 45λεπτη συνάντηση, η οποία διεξήχθη σε πολύ καλό κλίμα, παρουσιάστηκαν οι απόψεις των δύο πλευρών σε διάφορα θέματα του κλάδου. Συνοπτικώς:
       
      Ο Υπουργός, αρχικώς, παρουσίασε το τοπίο που -κατά την άποψή του- φαίνεται να διαμορφώνεται στην αγορά των κατασκευών για τα προσεχή χρόνια. Σε επίπεδο μελετών κλασσικών έργων υποδομής, αντίστοιχων με αυτές που δημοπρατούνταν τις τελευταίες δεκαετίες, μας γνωστοποίησε ότι θα υπάρξει περιορισμένο αντικείμενο και ότι το κράτος πρέπει να στραφεί σε τομείς που αφορούν την αναβάθμιση κτιριακών έργων, σε ενεργειακά έργα και στην ολοκλήρωση των προγραμματισμένων έργων μεταφορών (ανέφερε ενδεικτικά το αεροδρόμιο Καστελίου, την επέκταση του μετρό της Αθήνας και του προαστιακού και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου). Στη βούληση του Υπουργείου είναι η μεθόδευση της κατασκευής έργων με τη συμμετοχή ιδιωτών επενδυτών (π.χ. ΣΔΙΤ), αφενός γιατί υπάρχει αντικειμενική αδυναμία κρατικής χρηματοδότησης, αφετέρου γιατί με τον τρόπο αυτό τα έργα υλοποιούνται ποιοτικότερα και εντός των χρονοδιαγραμμάτων τους. Στα πλαίσια αυτά, πιστεύει ότι θα υπάρχει σημαντικό μελετητικό αντικείμενο για τις οργανωμένες εταιρείες. Από την πλευρά του ΣΕΓΜ επισημάνθηκε ότι πρέπει η πολιτεία να αποσαφηνίσει το ρόλο των μελετητών στο πλαίσιο των έργων αυτών, το σύνολο σχεδόν των οποίων θα δρομολογηθεί μέσω εργολαβικών σχημάτων. Τονίσθηκε ότι είναι σημαντικό ο μελετητής να εργάζεται για λογαριασμό του κράτους, σχεδιάζοντας και προδιαγράφοντας το ενδεδειγμένο έργο σύμφωνα με τις ανάγκες της πολιτείας, πριν αυτό δημοπρατηθεί με οποιονδήποτε τρόπο.
       
      Επίσης, τέθηκε το θέμα της συμμετοχής του μελετητή σε όλα τα στάδια παραγωγής ενός δημοσίου έργου, μέχρι την παραλαβή του προς χρήση. Ο Υπουργός ενημέρωσε ότι στις προθέσεις του είναι η καθιέρωση ανάθεσης συμβάσεων «ανεξάρτητου μηχανικού» και «διαχείρισης έργου» και ότι γενικότερα επιθυμεί την ανάληψη αντικειμένων από τους μελετητές, πέραν των μελετών, ώστε το δημόσιο να επιτελέσει αμιγώς εποπτικό ρόλο, αυξάνοντας την αποτελεσματικότητά του. Προφανώς, στον τομέα αυτό βλέπει ένα σημαντικό αντικείμενο για τα μελετητικά γραφεία κατά το άμεσο μέλλον.
       
      Τέλος, ο Υπουργός διατύπωσε την άποψη ότι οι ελληνικές τεχνικές επιχειρήσεις πρέπει να στραφούν και προς την αγορά του εξωτερικού. Από την πλευρά του ΣΕΓΜ επισημάνθηκε ότι εταιρείες μέλη του έχουν ήδη κάνει σημαντικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά και ότι υπάρχουν πολύ μεγάλες δυσκολίες λόγω του μικρού μεγέθους των ελληνικών εταιρειών για τα διεθνή δεδομένα, και λόγω του γεγονότος ότι τα έργα αναφοράς (references) στη χώρα μας κατά τα τελευταία χρόνια είναι μικρά έως ανύπαρκτα.
       
      Στη συνέχεια διατυπώθηκαν οι απόψεις του ΣΕΓΜ για το παρόν και το μέλλον της αγοράς και τονίστηκε στον Υπουργό η απογοητευτική σημερινή κατάσταση και η αναγκαιότητα αλλαγής σελίδας, μέσω του νέου θεσμικού πλαισίου, με συγκεκριμένους στόχους και όραμα, έτσι ώστε να προωθηθεί η υγιής εταιρική επιχειρηματικότητα, να διασφαλιστεί η παροχή ποιοτικών μελετητικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών προς το δημόσιο τομέα και τους ιδιώτες επενδυτές, και να δημιουργηθούν συνθήκες ανάπτυξης επιχειρήσεων με ανταγωνιστικές δυνατότητες συστηματικής εξωστρεφούς δραστηριοποίησης.
       
      Στο θέμα του υπό διαμόρφωση νέου μελετητικού πλαισίου ο Υπουργός επεσήμανε ότι έγιναν αλλαγές που θα έπρεπε να είχαν γίνει και χωρίς την πίεση της Ε.Ε. αφού το υπάρχον σύστημα είχε άλλη λογική, στραμμένη μόνο στην εσωτερική αγορά και περιλάμβανε αρκετές προστατευτικές διατάξεις που οδηγούσαν σε στρεβλώσεις. Κατά την άποψή του, οι νέοι επαγγελματικοί κατάλογοι πρέπει να δομηθούν με απλές διαδικασίες και με στόχο μέσω αυτών να γνωρίζουν οι αναθέτουσες αρχές τα βασικά στοιχεία κάθε εταιρείας, όπως τα οικονομικά στοιχεία, η εμπειρία της, η στελέχωσή της και οι λοιπές πραγματικές της δυνατότητες (π.χ. εξοπλισμός). Διατύπωσε την άποψη ότι πρέπει να ενισχυθούν οι σοβαρές εταιρείες, λαμβάνοντας όμως μέριμνα ώστε να μην εξαφανιστούν οι μικρές επιχειρήσεις.
       
      Στο πλαίσιο αυτό, ζήτησε την άμεση συνεργασία με τους συμβούλους και τα υπηρεσιακά στελέχη του που επεξεργάζονται το υπό έκδοση Π.Δ. των Επίσημων Καταλόγων, διατυπώνοντας σε όλους την επιθυμία του να υπάρξει μέσα σε διάστημα ενός μηνός μία ολοκληρωμένη πρόταση με τις βασικές αρχές, τα κριτήρια και τον τρόπο δόμησης του νέου συστήματος.
       
      Τέλος, ρωτήθηκε ο Υπουργός σε ποιο στάδιο επεξεργασίας βρίσκονται οι προτάσεις που διαμόρφωσε η Ομάδα Εργασίας για τις επείγουσες τροποποιήσεις του ν.3316/2005, επισημαίνοντας ότι ο μελετητικός κόσμος προσμένει με αγωνία τις διορθωτικές επεμβάσεις προς την κατεύθυνση του περιορισμού του φαινομένου των εξαιρετικά υψηλών εκπτώσεων, καθώς και για την διευθέτηση των θεμάτων που εκκρεμούν σε σχέση με τις εγκρίσεις Συγκριτικών Πινάκων και την υπογραφή Συμπληρωματικών Συμβάσεων. Ο Υπουργός υποσχέθηκε ότι θα ασχοληθεί άμεσα με το θέμα, συνεργαζόμενος με τον Συντονιστή αυτής της Ομάδας Εργασίας.
       
      Πηγή: http://segm.gr/%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%83%CE%B5%CE%B3%CE%BC-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CF%8C-%CE%BA-%CE%BC%CE%B9%CF%87/ και http://technews-greece.blogspot.gr/2014/09/blog-post_88.html#.VBKc5vl_uls
    3. Εργασιακά

      Engineer

      Τη δυνατότητα να θεωρήσουν ψηφιακά την Υπεύθυνη Δήλωση Εγκαταστάτη (ΥΔΕ), η οποία είναι απαραίτητη για την ηλεκτροδότηση κάθε κατοικίας ή επιχείρησης, έχουν ηλεκτρολόγοι εγκαταστάτες και τα επαγγελματικά σωματεία τους, για την εξυπηρέτηση των  πολιτών. Πρόκειται για το έγγραφο που πιστοποιεί ότι κάθε ηλεκτρική εγκατάσταση ενός ακινήτου είναι κατάλληλη και ασφαλής προς χρήση.
      Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη στο gov.gr, στην ενότητα «Επιχειρηματική δραστηριότητα» και την υποενότητα «Αδειοδοτήσεις και συμμόρφωση». Σύμφωνα με όσα ορίζονται στην Κοινή Απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνη Γεωργιάδη, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα και Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη, την ΥΔΕ υπογράφουν ηλεκτρονικά μέσω του gov.gr:
      ο ηλεκτρολόγος εγκαταστάτης που συντάσσει την υπεύθυνη δήλωση ο εκπρόσωπος του οικείου επαγγελματικού σωματείου και προαιρετικά ο χρήστης της ηλεκτρικής εγκατάστασης Ειδικότερα, η διαδικασία που ακολουθείται είναι η εξής:
      Ο ηλεκτρολόγος εγκαταστάτης αυθεντικοποιείται στην υπηρεσία είτε μέσω των προσωπικών τους κωδικών πρόσβασης στο Taxisnet, είτε μέσω των προσωπικών τους κωδικών web banking και επιλέγει «Νέα αίτηση». Ο ηλεκτρολόγος εγκαταστάτης αναρτά την ΥΔΕ σε μορφή pdf (ένα ενιαίο αρχείο που θα περιλαμβάνει τόσο την υπεύθυνη δήλωση όσο και τη συνοδευτική τεκμηρίωση) και την υπογράφει ψηφιακά. Κάθε επόμενος υπογράφων αυθεντικοποιείται στην πλατφόρμα και εντοπίζει και υπογράφει ψηφιακά το προς υπογραφή έγγραφο στο πεδίο «Εκκρεμότητες». Όταν η διαδικασία ολοκληρωθεί από όλους τους συμβαλλόμενους, το έγγραφο εμφανίζεται ψηφιακά υπογεγραμμένο στην ψηφιακή θυρίδα κάθε υπογράφοντα (my.gov.gr). Η τελική υπογεγραμμένη δήλωση αποστέλλεται στη συνέχεια στην αντίστοιχη ψηφιακή εφαρμογή του Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ). Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας έγινε από τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, τη ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ και το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), εποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
    4. Εργασιακά

      Engineer

      Σε συνέχεια των ανακοινώσεων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για την υλοποίηση του ΕΡΓΑΝΗ II και την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, ακολουθούν διευκρινίσεις σε μορφή ερωτήσεων – απαντήσεων.
      1. Τι είναι το ΕΡΓΑΝΗ II και πώς συνδέεται με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας;
      Το ΕΡΓΑΝΗ II είναι ένα πληροφορικό σύστημα καταγραφής της πραγματικότητας στην αγορά εργασίας. Είναι μετεξέλιξη και αναβάθμιση του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ I που λειτουργεί εδώ και ορισμένα χρόνια, βοηθώντας να μπουν τα πράγματα σε κάποια τάξη και να μπορεί το υπουργείο Εργασίας να έχει πολλά στοιχεία στη διάθεσή του για τη χάραξη πολιτικής και αποτελεσματικότερους ελέγχους. Το ΕΡΓΑΝΗ II θα είναι σαν μια αξονική τομογραφία της αγοράς εργασίας αποτελώντας τη βάση για τη λειτουργία της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας. Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας θα είναι ένα εργαλείο απόδειξης της προσέλευσης και της αποχώρησης του εργαζομένου από τη δουλειά του αποτελώντας εγγύηση για το σεβασμό του ωραρίου του.
      Η πρώτη φάση εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας αφορά τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ που απασχολούν πάνω από 250 εργαζόμενους. Οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις θα πρέπει στο διάστημα 1 - 30 Ιουνίου να ολοκληρώσουν την απογραφή την εργαζόμενων τους στο ΕΡΓΑΝΗ II και να καταγράψουν τα στοιχεία εργασιακής σχέσης και ωραρίου απασχόλησης των εργαζομένων τους (ώρες εργασίας ανά εβδομάδα, 5θήμερη ή 6ήμερη εργασία, σταθερό ή μεταβαλλόμενο ωράριο κλπ.) Στους ίδιους κλάδους θα εφαρμοστεί από 1ης Ιουλίου η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας. Η απογραφή των εργαζόμενων (στοιχείων εργασιακής σχέσης και ωραρίου απασχόλησης) για τους λοιπούς κλάδους της οικονομίας θα γίνει στο διάστημα από 1.10.2022 έως 31.11.2022.
      2. Τι αλλάζει σε σχέση με το υπάρχον σύστημα ΕΡΓΑΝΗ;
      Το ΕΡΓΑΝΗ II οδηγεί σε ριζική αναβάθμιση των δυνατοτήτων καταγραφής του προγραμματισμού καθώς και του πραγματικού χρόνου εργασίας, συνεπώς και των δυνατοτήτων ελέγχου από τις αρμόδιες αρχές. Συγκεκριμένα: ο προγραμματισμός της εργασίας και οι πληροφορίες για τις πραγματικές ώρες έναρξης – λήξης της εργασίας θα εισάγονται ψηφιακά και θα είναι διαθέσιμα στους εργαζόμενους μέσω της εφαρμογής myErgani mobile app και σε μορφή ημερολογίου. Σήμερα υποβάλλεται αδόμητο κείμενο και επισυναπτόμενα αρχεία με περιορισμένη δυνατότητα ενημέρωσης των εργαζομένων, οι οποίοι έχουν μόνο τη δυνατότητα να δουν εκ των υστέρων τις δηλώσεις του εργοδότη. Επίσης με το ΕΡΓΑΝΗ II θα καταγράφονται για πρώτη φορά όλοι οι τύποι άδειας (σήμερα δηλώνεται εκ των υστέρων μόνο η κανονική άδεια). Πάνω απ’ όλα με την Ψηφιακή Κάρτα θα καταγράφεται για πρώτη φορά ο πραγματικός χρόνος εργασίας, αναβαθμίζοντας τις δυνατότητες ελέγχου και τήρησης του ωραρίου εργασίας.
      3. Πώς διασφαλίζεται με την Ψηφιακή Κάρτα η τήρηση του ωραρίου, η πληρωμή των υπερωριών και η αντιμετώπιση της υποδηλωμένης / αδήλωτης εργασίας;
      Η Ψηφιακή Κάρτα εισάγει δύο σημαντικές δικλείδες ασφαλείας που διευκολύνουν τους ελέγχους και τους καθιστούν αυτόματους και αντικειμενικούς, που είναι οι εξής:
      α. Η έναρξη της εργασίας θα γνωστοποιείται αυτόματα στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II. Το ίδιο και η λήξη.
      β. Ο ελεγκτής θα γνωρίζει πριν επισκεφθεί έναν χώρο εργασίας ποιοι εργαζόμενοι πρέπει να βρίσκονται εκεί.
      Εργαζόμενοι που βρίσκονται στο χώρο εργασίας ενώ έχει γνωστοποιηθεί η αποχώρησή τους ή δεν έχει δηλωθεί η έλευσή τους θα εντοπίζονται άμεσα και εύκολα από τους ελεγκτές. Έτσι θα αντιμετωπιστεί π.χ. το φαινόμενο ένας εργαζόμενος να έχει δηλωθεί για 4ωρο ενώ δουλεύει 8ωρο. Μπαίνουν οι βάσεις για να τερματιστεί αυτό το απαράδεκτο φαινόμενο.
      Επιπλέον, οι εργαζόμενοι θα μπορούν να αξιοποιούν τις καταγραφές της ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, για να αποδεικνύουν την απασχόλησή τους και στα Δικαστήρια. Θα έχουν μάλιστα και το δικαίωμα να εκδίδουν διαταγή πληρωμής με βάση τα στοιχεία της ψηφιακής κάρτας εργασίας, αφού αυτή θα παρέχει πλήρη απόδειξη για τον χρόνο που πραγματικά απασχολήθηκαν.
      4. Γιατί δεν εφαρμόζεται η Ψηφιακή Κάρτα τώρα σε όλους τους κλάδους της οικονομίας;
      Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας αποτελεί εμβληματική μεταρρύθμιση μεγάλης σημασίας, που αφορά εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους. Είναι προφανές ότι παρεμβάσεις τέτοιας κλίμακας πρέπει να δοκιμαστούν στην πράξη πριν επεκταθούν σε γενική εφαρμογή, ενώ κάθε κλάδος έχει τις ιδιαιτερότητές του. Η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας ξεκινά από μεγάλες επιχειρήσεις και από κλάδους της αγοράς που ήδη χρησιμοποιούν συστήματα ωρομέτρησης για τους εργαζόμενους, συνήθως ηλεκτρονικά. Οι επιχειρήσεις αυτές έχουν τη δυνατότητα εύκολης και άμεσης διασύνδεσης των συστημάτων τους με το ΕΡΓΑΝΗ II, αξιοποιώντας ειδική προγραμματιστική διεπαφή που αναπτύχθηκε για αυτόν το σκοπό. Πάντως, αποτελεί δέσμευση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ότι καμία επιχείρηση ανεξαρτήτως μεγέθους, πλήθους εργαζομένων και κλάδου δραστηριότητας και κανένας εργαζόμενος δεν θα εξαιρεθεί από την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας. Η επέκταση αυτού του μέτρου θα ξεκινήσει από κλάδους όπως οι εταιρίες security, οι ασφαλιστικές εταιρείες, οι ΔΕΚΟ και η βιομηχανία. Στόχος είναι επίσης την επόμενη τουριστική σεζόν (2023) να εφαρμοστεί και στον τουρισμό.
      5. Τι θα γίνει με την τηλεργασία και τους εργαζόμενους εκτός έδρας;
      Παραμένει ο έλεγχος με βάση την προδήλωση του ωραρίου εργασίας. Επί του παρόντος δεν θα υπάρχει δυνατότητα να «χτυπά» κάποιος κάρτα εξ αποστάσεως, γνωστοποιώντας πχ από το σπίτι ή από όποιο άλλο σημείο εργάζεται τις ώρες έναρξης και λήξης της εργασίας. Η δυνατότητα αυτή θα υπάρξει σε αμέσως επόμενη φάση, καθώς προβλέπεται η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο θα ορίζει πώς θα ελέγχονται τα δεδομένα των επικοινωνιών μεταξύ του εργοδότη και του τηλεργαζομένου.
      6. Πώς θα λειτουργεί στην πράξη η ψηφιακή κάρτα;
      Κατά την προσέλευση / αποχώρηση στην εργασία ο εργαζόμενος θα «χτυπά» την κάρτα δηλώνοντας την έναρξη / λήξη του ωραρίου. Ο προγραμματισμός της εργασίας και οι πληροφορίες για τις πραγματικές ώρες έναρξης – λήξης της εργασίας θα εισάγονται ψηφιακά πλέον στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II και θα είναι διαθέσιμες στους εργαζόμενους μέσω της εφαρμογής myErgani mobile app, καθώς και μέσα από το myErgani web portal (https://myErgani.gov.gr).
      Η κάρτα μπορεί να είναι είτε σε φυσική μορφή, όπως οι κάρτες που χρησιμοποιούν σήμερα πολλές επιχειρήσεις για την καταγραφή των ωρών εργασίας ή ψηφιακή εφαρμογή (application) στο κινητό τηλέφωνο του εργαζόμενου που θα παράγει έναν κωδικό QR code τον οποίο θα «σκανάρει» η αντίστοιχη ψηφιακή εφαρμογή της επιχείρησης. Πρόκειται ακριβώς για την διαδικασία που εφαρμόστηκε για το «σκανάρισμα» των πιστοποιητικών νόσησης, εμβολιασμού κλπ. Οι επιχειρήσεις που διαθέτουν συστήματα ωρομέτρησης θα διαβιβάζουν μαζικά στο ΕΡΓΑΝΗ II τις πληροφορίες έναρξης - λήξης για κάθε εργαζόμενο. Για τις υπόλοιπες η πληροφορία θα διαβιβάζεται αυτόματα μέσω του application.
      7. Ποια είναι διαφορά σε σχέση με τα συστήματα ωρομέτρησης και τις κάρτες που χρησιμοποιούν σήμερα πολλές επιχειρήσεις.
      Η μεταρρύθμιση που αποτελεί και το σημείο - κλειδί για την τήρηση του ωραρίου εργασίας είναι η απευθείας, σε πραγματικό χρόνο σύνδεση με το ΕΡΓΑΝΗ II. Έτσι, η απασχόληση δεν θα καταγράφεται απλώς στο σύστημα του εργοδότη, αλλά ταυτοχρόνως και στο σύστημα του Υπουργείου Εργασίας, στο ΕΡΓΑΝΗ II, με αποτέλεσμα να μη μπορεί να γίνει επέμβαση και αλλοίωση των δεδομένων από κάποια πλευρά.
      8. Ποιο θα είναι το όφελος για τους εργαζόμενους;
      Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας είναι η καλύτερη εγγύηση για τον σεβασμό του ωραρίου και την πληρωμή των υπερωριών των εργαζομένων. Η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας τόσο για την καταγραφή των ωρών εργασίας όσο και για τον έλεγχο από τις αρμόδιες Αρχές αποτελούν εχέγγυα για διαφανείς και αντικειμενικούς ελέγχους, που κατοχυρώνουν τα δικαιώματα, το ωράριο, το εισόδημα και τον ελεύθερο χρόνο των εργαζομένων. Το νέο σύστημα αποτελεί επίσης εγγύηση για την απόδειξη του χρόνου απασχόλησής τους ενώπιον των Δικαστηρίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας ήταν πάγιο αίτημα της ΓΣΕΕ.
      9. Ποιο το όφελος του ΕΡΓΑΝΗ II και της Ψηφιακής Κάρτας για τις επιχειρήσεις;
      Η αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία εκτός από τους εργαζόμενους πλήττει και τις επιχειρήσεις που σέβονται τη νομοθεσία, οι οποίες αντιμετωπίζουν τον αθέμιτο ανταγωνισμό εκείνων που παραβιάζουν τη νομοθεσία.
      Η τήρηση του ωραρίου, η πληρωμή των υπερωριών, η αντιμετώπιση της μαύρης εργασίας αποτελούν παράγοντες αποκατάστασης συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού στην αγορά ενώ διασφαλίζουν παράλληλα τα έσοδα του ασφαλιστικού συστήματος και του προϋπολογισμού. Η υλοποίηση του ΕΡΓΑΝΗ II μειώνει επίσης (σε σχέση με το ΕΡΓΑΝΗ I) το γραφειοκρατικό βάρος για τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες λογιστές καθώς η τεχνολογία έχει προχωρήσει και αξιοποιούνται όλες οι νέες δυνατότητες.
    5. Εργασιακά

      Engineer

      Στο 94,74 % το ποσοστό εφαρμογής σε τράπεζες και σούπερ-μάρκετ.
      Το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ανακοινώνει την έναρξη της δεύτερης φάσης εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, με την εκκίνηση της απογραφικής διαδικασίας του συνόλου των εργαζομένων μισθωτής εξαρτημένης εργασίας. Παράλληλα δίνονται στη δημοσιότητα τα στατιστικά στοιχεία από την εφαρμογή κάρτας της ψηφιακής κάρτας στους κλάδους (τράπεζες και σουπερμάρκετ), από τους οποίους ξεκίνησε η εφαρμογή του μέτρου.
      Αναλυτικά:
      - Το Σάββατο 1η Οκτωβρίου θα ξεκινήσει η ηλεκτρονική υποβολή του εντύπου Ε4 (Ετήσιος πίνακας προσωπικού) στο Π.Σ. Εργάνη. Σύμφωνα με  τις σχετικές διατάξεις  και κατά την πάγια διαδικασία, οι επιχειρήσεις υποβάλλουν  τον ετήσιο πίνακα προσωπικού (έντυπο Ε4), στο  Π.Σ. Εργάνη, όπου καταχωρούν όλα τα στοιχεία, που νομίμως προβλέπονται, για τους εργαζόμενους που απασχολούν, με σχέση εξαρτημένης εργασίας. Η προθεσμία υποβολής του ετήσιου πίνακα προσωπικού  λήγει στις 31 Οκτωβρίου.
      - Από την 1η Νοεμβρίου μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2022 , θα πραγματοποιηθεί η απογραφική διαδικασία της ψηφιακής οργάνωσης του χρόνου εργασίας, από όλες τις επιχειρήσεις – εργοδότες της χώρας (που εντάσσονται στην δεύτερη φάση εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας)  και για το σύνολο των εργαζομένων τους, με σύμβαση ή σχέση εξαρτημένης εργασίας, συμπεριλαμβανομένου του δανειζόμενου προσωπικού.
      Μετά την ολοκλήρωση της απογραφικής διαδικασίας του ωραρίου απασχόλησης, στο Π.Σ. Εργάνη θα εμφανίζεται το προγραμματισμένο ωράριο απασχόλησης ανά εργαζόμενο, παράρτημα ή επιχείρηση σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου.
      Ο μηχανισμός οργάνωσης του χρόνου εργασίας στο Π.Σ. Εργάνη παρακολουθεί τον προγραμματισμό του ωραρίου, τις δηλωθείσες υπερωρίες και τη χορήγηση αδειών, σε ενιαία, δομημένη μορφή με δυνατότητα επεξεργασίας και προβολής του προγραμματισμένου ωραρίου απασχόλησης ανά ημέρα, σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου. Το ψηφιακό ημερολόγιο θα είναι άμεσα διαθέσιμο και στον εργαζόμενο μέσα από την εφαρμογή myErgani mobileapp, καθώς και μέσα από το myErgani web portal για την ενημέρωση των εργαζόμενων (https://myErgani.gov.gr).
      Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας είναι σε πλήρη εφαρμογή από τον περασμένο Ιούλιο στους κλάδους των τραπεζών και των σούπερ - μάρκετ που απασχολούν περισσότερους από 250 εργαζόμενους.
      Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία της περιόδου έως και τις 20 Σεπτεμβρίου, το ποσοστό εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας (δηλαδή το ποσοστό των εργαζομένων που χρησιμοποιούν την Κάρτα) είναι 94,74 %.
      Ειδικότερα:
      Την Ψηφιακή Κάρτα χρησιμοποιούν 111.220 εργαζόμενοι στους δύο κλάδους, αριθμός που αντιστοιχεί στο 94,74 % του συνόλου των υπόχρεων εργαζόμενων οι οποίοι είναι 117.390 (121.313 απασχολούμενοι μείον 3.923 που κατέχουν θέσεις ευθύνης οι οποίοι εξαιρούνται από την Ψηφιακή Κάρτα).
      Το ποσοστό εφαρμογής στα σούπερ – μάρκετ είναι 95,93 % καθώς την Κάρτα χρησιμοποιούν 84.622 εργαζόμενοι σε σύνολο 88.209 (89.107 μείον 898 εργαζόμενοι σε θέσεις ευθύνης). Σε πέντε αλυσίδες το ποσοστό φθάνει στο 100 %.
      Στις τράπεζες την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας χρησιμοποιούν 26.598 εργαζόμενοι σε σύνολο 29.181 (32.206 μείον 3.025 που κατέχουν θέσεις ευθύνης), δηλαδή ποσοστό 91,15 %. Σε 14 πιστωτικά ιδρύματα το ποσοστό εφαρμογής είναι 100 %.
      Το γεγονός ότι το ποσοστό εφαρμογής δεν έχει φθάσει ακόμη στο 100 % οφείλεται κυρίως στην εφαρμογή, ιδιαίτερα στις τράπεζες, συστήματος εξ αποστάσεως εργασίας/ τηλεργασίας, στην εφαρμογή σχημάτων εθελουσίας εξόδου (για τα οποία δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η διαδικασία ενημέρωσης του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ως προς τις λύσεις των αντίστοιχων συμβάσεων εργασίας), σε περιπτώσεις μακροχρόνιων αδειών καθώς και στο γεγονός ότι ελάχιστες επιχειρήσεις δεν έχουν προχωρήσει ακόμη στην εφαρμογή του μέτρου.
      Το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ειδοποιεί ιδιαίτερα τις λίγες επιχειρήσεις που δεν έχουν προσαρμοστεί, ότι από 1ης Οκτωβρίου θα υπάρξουν έλεγχοι για την εφαρμογή της Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας και θα επιβληθούν οι κυρώσεις που προβλέπονται στην σχετική Υπουργική Απόφαση.
    6. Εργασιακά

      Engineer

      Τα πρώτα σημάδια ενδιαφέροντος από ψηφιακούς νομάδες για την εγκατάστασή τους στην Ελλάδα έχουν αρχίσει να καταγράφουν στελέχη της αγοράς ακινήτων το τελευταίο διάστημα. Παρότι ακόμα η σχετική ζήτηση είναι διερευνητική και ανεπίσημη (δηλαδή μέσω γνωριμιών με ανθρώπους στην Ελλάδα), είναι σαφές ότι η χώρα διαθέτει τις προϋποθέσεις να διεκδικήσει με επιτυχία ένα σημαντικό μερίδιο από την «πίτα» των ψηφιακών νομάδων, δηλαδή ανθρώπων μεσαίων και υψηλών εισοδημάτων, οι οποίοι ενδιαφέρονται να μισθώσουν ένα ακίνητο, από το οποίο να μπορούν να εργάζονται απομακρυσμένα.
      Στελέχη του κλάδου επισημαίνουν ότι μέχρι στιγμής, η ζήτηση αυτή αφορά κυρίως βίλες στην Αττική Ριβιέρα, ωστόσο όσο μεγαλώνει το ενδιαφέρον, θα αρχίσει να καταγράφεται ενδιαφέρον και για άλλες περιοχές, που να προσφέρουν και πιο προσιτά ακίνητα. «Εχουμε ήδη γίνει αποδέκτες ζήτησης από ανθρώπους που εντάσσονται στην κατηγορία των ψηφιακών νομάδων. Μέχρι στιγμής, πρόκειται για στελέχη επιχειρήσεων από την Ισλανδία και τη Σουηδία, οι οποίοι ενδιαφέρονται να μετεγκατασταθούν στην Ελλάδα για περίοδο από έξι μήνες μέχρι κι ένα χρόνο. Ενδιαφέρονται για βίλες που κοστίζουν 2.000 έως 3.000 ευρώ/μήνα. Ωστόσο, είναι σαφές ότι πρόκειται είτε για ανώτερη στελέχη επιχειρήσεων, ή για ελεύθερους επαγγελματίες», σημειώνει στην «Κ», ο κ. Νάσος Γαβαλάς, επικεφαλής της Mint, εταιρείας διαχείρισης ακινήτων μέσω πλατφορμών βραχυχρόνιας μίσθωσης. Σύμφωνα με τον ίδιο, πρόκειται για ανθρώπους που είναι εξοικειωμένοι με το να εργάζονται από τρίτη χώρα, καθώς μέχρι πρόσφατα διέμεναν στην Ισπανία, που είναι μια μεγάλη αγορά για τη συγκεκριμένη κατηγορία εργαζομένων. Πλέον, ένα μέρος των ανθρώπων έχει αρχίσει να εξετάζει την επιλογή της Ελλάδας, η οποία είναι και πιο προσιτή από οικονομικής πλευράς, ιδίως αν υπολογιστούν οι προδιαγραφές που προσφέρουν τα εδώ ακίνητα σε σχέση με το κόστος τους. «Αρχίζει και η Ελλάδα να μπαίνει στον χάρτη των ψηφιακών νομάδων», σημειώνει ο κ. Γαβαλάς.
      Ασφαλώς, η σταδιακή προσέλκυση των ψηφιακών νομάδων αναμένεται να επιδράσει καταλυτικά και στην αγορά βραχυχρόνιων μισθώσεων, καθώς θα επιτρέψει σε μία σειρά από επαγγελματίες να διευρύνουν το αντικείμενό τους και να μεταφέρουν ένα μέρος του αποθέματος των ακινήτων που διαχειρίζονται προς τη συγκεκριμένη αγορά. Ουσιαστικά δηλαδή, ορισμένα ακίνητα θα αξιοποιούνται μέσω μεσοπρόθεσμων μισθώσεων, διάρκειας από έξι έως 12 μήνες, αντί για το υφιστάμενο μοντέλο της εκμίσθωσης του κάθε διαμερίσματος ως τουριστικού καταλύματος, με την τιμή να διαμορφώνεται ανά διανυκτέρευση.
      Σημειωτέον ότι και η ίδια η Airbnb έχει περιγράψει τη διεύρυνση αυτή του μοντέλου λειτουργίας της, ήδη από τα πρώτα στάδια της πανδημίας. Συγκεκριμένα, ο αμερικανικός κολοσσός έκανε λόγο για σταδιακή στροφή και προς μισθώσεις μεγαλύτερης διάρκειας, προκειμένου να καλυφθούν και οι ανάγκες ενός διαφορετικού κοινού από το αμιγώς τουριστικό. Με τον τρόπο αυτό, θα μειωθεί και το ρίσκο από τυχόν μεταπτώσεις στον τουριστικό κλάδο, αλλά και θα ενισχυθούν τα έσοδα των ιδιοκτητών/επενδυτών, καθώς θα μπορέσουν να απευθυνθούν σε μια νέα, πολυπληθή ομάδα δυνητικών επισκεπτών. Για τον σκοπό αυτό, η ίδια η Airbnb δρομολογεί τον εμπλουτισμό των υπηρεσιών της, ώστε να παράσχει στους ιδιοκτήτες και τη δυνατότητα να προωθούν ακίνητα για μισθώσεις μεγαλύτερης διάρκειας.
      Οπως σημειώνουν στελέχη της αγοράς ακινήτων, η εξέλιξη αυτή θα εμπλουτίσει σημαντικά και τη λίστα των περιοχών ενδιαφέροντος για τους ξένους. Μέχρι σήμερα, με δεδομένο ότι το κοινό που αξιοποιεί τις βραχυχρόνιες μισθώσεις είναι τουρίστες, στην «πρώτη γραμμή» της ζήτησης βρίσκονται περιοχές εντός ή πέριξ του εμπορικού τριγώνου του κέντρου της Αθήνας (π.χ. Κουκάκι, Μοναστηράκι, Πλάκα, Γκάζι, Ψυρρή, Νέος Κόσμος, Μεταξουργείο, Κεραμεικός, πλ. Αττικής), δηλαδή πλησίον των τουριστικών αξιοθέατων, ή εναλλακτικά σημεία στα νότια προάστια της Αττικής, πλησίον του παράκτιου μετώπου.
      Με τη διεύρυνση της «δεξαμενής» των ξένων επισκεπτών, θα ενισχυθεί και η λίστα των περιοχών ζήτησης, με την ένταξη περιοχών που διαθέτουν ποιοτικά διαμερίσματα σύγχρονων προδιαγραφών, όπως π.χ. τα βόρεια και τα ανατολικά προάστια. Ουσιαστικά, δηλαδή, παρέχονται οι προϋποθέσεις για το άνοιγμα μιας εντελώς νέας αγοράς στον τομέα των ενοικιάσεων. Το κατά πόσον αυτή θα τροφοδοτηθεί με μια σταθερή και ικανή ροή επισκεπτών για να πυροδοτήσουν περισσότερες επενδύσεις στην αγορά κατοικίας, θα εξαρτηθεί από το πόσο σωστά θα οργανωθεί το άνοιγμα της χώρας προς το εξωτερικό και τα κίνητρα που ενδεχομένως να παρασχεθούν.
      Μεγάλα οφέλη
      Σύμφωνα με μελέτη του «MIT Enterprise Forum», εάν η Ελλάδα κατορθώσει να προσελκύσει 100.000 ψηφιακούς νομάδες σε ετήσια βάση, με μία μέση παραμονή έξι μηνών, το οικονομικό όφελος θα ξεπερνούσε το 1,6 δισ. ευρώ, ποσό που είναι αντίστοιχο των εσόδων που εισρέουν στην Ελλάδα από μία εβδομάδα παραμονής 2,5 εκατ. τουριστών. Υπολογίζεται ότι πριν από την πανδημία, τουλάχιστον τέσσερα εκατ. εργαζομένων απασχολούνταν απομακρυσμένα σε τρίτη χώρα, σε σχέση με την έδρα του εργοδότη τους. Μετά την πανδημία, υπολογίζεται ότι ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί ακόμα και σε 1 δισ. μέχρι το 2035, αποτελώντας μια πολύ σημαντική τάση σε παγκόσμιο επίπεδο. Στο πλαίσιο αυτό και προκειμένου η σχετική προσπάθεια να γίνει συντεταγμένα, προγραμματίζονται και νομοθετικές ρυθμίσεις από το υπουργείο Εξωτερικών, σε συνεργασία με το υπουργείο Μετανάστευσης. Συγκεκριμένα, σχεδιάζεται να εκδίδεται μια νέα «ψηφιακή βίζα», διάρκειας ενός έτους, με δυνατότητα επέκτασης για δύο ακόμα χρόνια. 
    7. Εργασιακά

      Engineer

      Διαθέσιμα με λίγα κλικ προς πολίτες και επαγγελματίες θα είναι 2.366.293 έγγραφα και 340.319 σχέδια, που αποτελούν τα περιεχόμενα 23.303 φακέλων Οικοδομικών Αδειών της Πολεοδομίας του δήμου Νεάπολης Συκεών από τις αρχές του 2023.
      Στην ανακοίνωσή του ο δήμος κάνει λόγο για σπουδαία εξέλιξη στον κόσμο της διαδικτυακής διακυβέρνησης έρχεται ως αποτέλεσμα της ενεργοποίησης μιας ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής-προγράμματος, που στην ολότητά της για πρώτη φορά κάνει την εμφάνισή της στα χρονικά της Πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθιστώντας έτσι τον δήμο Νεάπολης-Συκεών πρωτοπόρο δήμο στον τομέα αυτόν.
      Πρόκειται για την Online Μηχανή Αναζήτησης Οικοδομικών Αδειών του δήμου Νεάπολης-Συκεών, η οποία θα τεθεί σε χρήση στις αρχές του νέου έτους 2023, βγάζοντας από την… περιπέτεια τους ενδιαφερόμενους πολίτες και επαγγελματίες. Ήδη το σύστημα είναι έτοιμο αφού έχει ολοκληρωθεί η ψηφιοποίηση όλων των εγγράφων και σχεδίων των χιλιάδων Οικοδομικών Αδειών, διαδικασία που κράτησε περί τα δύο χρόνια, ενώ είχε προηγηθεί η ολοκλήρωση της διαδικασίας χρηματοδότησης του έργου ύψους 216.752 ευρώ, ποσό που εξασφαλίστηκε από το ΕΣΠΑ-Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις (ΟΧΕ) της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, κατόπιν ανοιχτού διαγωνισμού.
      «Ο δήμος Νεάπολης-Συκεών πρωτοπορεί πλήρως στο σύστημα αυτό που είναι ανοιχτό σε όλους και διαχέει τις πληροφορίες σε όλο τον κόσμο. Ανάλογο τέτοιο έργο δεν υπάρχει σε άλλους δήμους που έχουν κάνει επιμέρους ψηφιοποίηση των αρχείων τους. Ανάλογο έργο δεν έχει υλοποιήσει καμία από τις 160 Πολεοδομίες της χώρας, παρά μόνο η Πολεοδομία του δήμου σας», ανέφερε κατά την παρουσίαση του έργου ο Σπύρος Σαντριβανόπουλος, στέλεχος μιας εκ των δύο εταιριών με τις οποίες συνεργάστηκε ο δήμος.
      Η παρουσίαση της εφαρμογής έγινε σήμερα το μεσημέρι στην Τεχνική Υπηρεσία ενώπιον του δημάρχου Σίμου Δανιηλίδη, των αντιδημάρχων Τάσου Τσακιρίδη (Πολιτικής Προστασίας) και Στέλιου Γκατζέ (Τεχνικών Έργων), του διευθυντή της Πολεοδομίας Αναστάσιου Σαχπατζίδη και του προϊσταμένου του Τμήματος Προγραμματισμού Γιάννη Πολυχρονιάδη, που είχε και τον συντονισμό της παρουσίασης. Εκ μέρους των εταιριών «MODUS ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΥΨΗΛΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΚΑΙ ΜΕΔΟΔΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ» και «ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΚΑΡΑΜΠΛΙΑΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ε.Ε.» (GEODIKTYO) συμμετείχαν επίσης οι Βαγγέλης Καραπλιάς, Νίκος Καρατσιώλης και Πάνος Καρβούνης.
      «Πρόκειται για μια πολύ σπουδαία πρωτοπορία στον κόσμο της διαδικτυακής διακυβέρνησης και είμαστε υπερήφανοι που ο δήμος μας κάνει αυτό το άλμα στη ψηφιακή διακυβέρνηση. Τα οφέλη από την εφαρμογή του προγράμματος αυτού είναι τεράστια όχι μόνο σε οικονομικό επίπεδο για τους πολίτες και τους ενδιαφερόμενους επαγγελματίες που αποκτούν άμεσα και εντελώς δωρεάν τα αναζητούμενα έγγραφα, αλλά και για τις Υπηρεσίες αφού εξοικονομούνται χιλιάδες εργατοώρες και στελεχιακοί πόροι. Έρχεται, όμως, να ακυρώσει και να καταργήσει δια παντός με αποφασιστικότητα και πλήρη αποτελεσματικότητα τις γκρίζες πρακτικές που επί χρόνια ταλάνιζαν πολλές Πολεοδομίες ανά την Ελλάδα. Με τη μηχανή αναζήτησης κάθε στοιχείου και πληροφορίας από τις Άδειες Οικοδομών δεν χρειάζεται πλέον να έρθει ο ενδιαφερόμενος σε επαφή με την οποιαδήποτε Υπηρεσία και να αποσπάσει ευνοϊκή μεταχείριση με πλάγιους και καταδικαστέους τρόπους. Το πρόγραμμα υπηρετεί τη διαφάνεια κι αυτό είναι άκρως σημαντικό. Δεν απαιτείται πλέον ούτε κόστος ούτε ταλαιπωρία των συμπολιτών μας αφού από οποιοδήποτε σημείο κι αν βρίσκονται μπορούν να αποκτήσουν οποιαδήποτε στοιχεία και έγγραφα που επιθυμούν», παρατήρησε ο δήμαρχος Σίμος Δανιηλίδης, ο οποίος δεσμεύθηκε να γίνει η δημόσια παρουσίαση του προγράμματος σε ευρύτερη κλίμακα.
      Η μηχανή αναζήτησης
      Όπως αναλυτικά παρουσίασαν τα στελέχη των αναδόχων, το φυσικό αντικείμενο του έργου είναι η οπτική ψηφιοποίηση-ηλεκτρονική αρχειοθέτηση του αρχείου της υπηρεσίας Πολεοδομίας του δήμου Νεάπολης-Συκεών από τη συμβατική του μορφή (φυσικό αρχείο) σε ψηφιακή μορφή, σε συνδυασμό με την παροχή στον δημότη μιας μηχανής αναζήτησης με εύκολο τρόπο των δεδομένων των οικοδομικών αδειών ούτως ώστε να βελτιώσει την ποιότητα εξυπηρέτησης των πολιτών, να αναβαθμίσει το λειτουργικό επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών και να βοηθήσει στην διάσωση του φυσικού αρχείου.
      Στο κύριο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται ένα ολοκληρωμένο web πληροφοριακό σύστημα με το οποίο θα εκτελείται η διαχείριση, η επεξεργασία, ο έλεγχος και η αξιοποίηση του ψηφιοποιημένου υλικού για τις ανάγκες των συναλλασσόμενων και της Υπηρεσίας πολεοδομίας του δήμου Νεάπολης-Συκεών.
      Με την ολοκλήρωση της ψηφιοποίησης των δεδομένων, αυτά αρχειοθετούνται στο Σύστημα Διαχείρισης Δεδομένων με κατάλληλα δεδομένα, ως:
      Τοπογραφικά Σχέδια Διαγράμματα κάλυψης Αρχιτεκτονικά Σχέδια (κατόψεις, όψεις, τομές) Στατικά σχέδια και υπολογισμοί Στελέχη Οικοδομικών Αδειών Κτηματολογικό Διάγραμμα (στις καινούριες άδειες) Έγγραφα αυτοψιών Οποιαδήποτε άλλο έγγραφο αφορά στον φάκελο υποθέσεων οικοδομικών αδειών και διατηρεί στο αναλογικό αρχείο ο δήμος. Κατόπιν, μέσα από το Σύστημα Διαχείρισης Δεδομένων οι χρήστες θα μπορούν να εκτελούν διάφορες ενέργειες, όπως Αναζήτηση με αριθμό Οικοδομικής Άδειας, με αριθμό Οικοδομικού Τετραγώνου, με διεύθυνση ακινήτου, με έτος Οικοδομικής Άδειας, με ονοματεπώνυμο κατασκευαστή ή άλλα μεταδεδομένα των εγγράφων, ή και με ένα κλίκ στο σημείο του χάρτη καθώς οι άδειες έχει αποτυπωθεί σε γεωχωρικό επίπεδο.
      Ειδικότερος στόχος είναι η διάχυση των γεωγραφικών πληροφοριών του έργου, με σκοπό την καλύτερη ενημέρωση και εξυπηρέτηση του πολίτη. Απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι η οργάνωση και διαχείριση των υφιστάμενων δεδομένων κατά τέτοιο τρόπο ώστε να είναι δυνατή η ενδο-δικτυακή και διαδικτυακή πρόσβαση σε αυτά μέσω διαδικασιών που στηρίζονται σε γεωγραφικές ή/και μη αναζητήσεις (spatial/non spatial queries) δεδομένων πιστοποιημένης αξίας (metadata information).
    8. Εργασιακά

      ΙΑΣΟΝΑΣ

      ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
      για την ανεύρεση εξωτερικών συνεργατών για την υλοποίηση του έργου με τίτλο «Ψηφιοποίηση Μητρώου ΤΕΕ»
       
      Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) έχει αναλάβει ως δικαιούχος την υλοποίηση της ενταγμένης πράξης με τίτλο «Απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας» και κωδ. ΟΠΣ 349629 στο ΕΠ Διοικητική Μεταρρύθμιση 2007- 2013, η οποία χρηματοδοτείται με πόρους της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο).
       
      κ α λ ε ί
      Kάθε ενδιαφερόμενο που πληροί τους όρους της παρούσας να υποβάλει υποψηφιότητα, προκειμένου να συνάψει σύμβαση μίσθωσης έργου με το ΤΕΕ και να συμμετέχει στην υλοποίηση του υποέργου [1] «Ψηφιοποίηση Μητρώου ΤΕΕ», σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις της παρούσας πρόσκλησης.
       
      Πηγή: http://portal.tee.gr/portal/page/portal/tptee/images_banners_etc/adverts_banners/prosklisi_psif_mitrwo_tee.pdf
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.