Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Αναταράξεις στην εκτός σχεδίου δόμηση φέρνει η πρόσφατη απόφαση 176/2023 του Συμβουλίου της Επικρατείας, σχετικά με την εκτός σχεδίου δόμηση.

    Συγκεκριμένα, το ανώτατο δικαστήριο, εξετάζοντας υπόθεση που έφτασε στο ΣτΕ, μετά από μία καταγγελία για την δόμηση οικοπέδου σε εκτός Σχεδίου περιοχή στην Πάτμο, χωρίς πρόσβαση σε αναγνωρισμένη κοινόχρηστη οδό, αποφάσισε ότι δεν αρκεί το ελάχιστο εμβαδόν των 4 στρεμμάτων, αλλά απαιτείται, ήδη από το 1985, και η ύπαρξη προσώπου σε κοινόχρηστο χώρο (δρόμο) για την δόμηση ενός ακινήτου. Επισημαίνει δε, ότι αυτό ισχύει, γιατί από το Σύνταγμα οι εκτός σχεδίου περιοχές «δεν έχουν ως προορισμό, κατ’ αρχήν, τη δόμηση ή την τουριστική εκμετάλλευση, αλλά τη γεωργική, κτηνοτροφική και δασοπονική εκμετάλλευση και την αναψυχή του κοινού».

    Τι ισχύει με την απόφαση του ΣτΕ;

    -Καταρχήν, η απόφαση έχει άμεση εφαρμογή για την συγκεκριμένη υπόθεση που εκδικάστηκε.

    -Δεύτερον δεν έχει αναδρομή ισχύ. Δηλαδή δεν ανακαλούνται και δεν είναι άκυρες οικοδομικές άδειες που έχουν εκδοθεί από τα Πολεοδομικά Γραφεία κατά το. Όμως κινδυνεύουν ιδιοκτήτες ακινήτων, μετά από συγκεκριμένη προσφυγή στο ΣτΕ λόγω αντιδικίας, να τους ακυρωθεί η οικοδομική άδεια και να κριθεί κατεδαφιστέο το κτίσμα.

    -Τρίτον δημιουργείται νομολογιακό προηγούμενο, που δεν μπορεί να μην το σεβαστεί η διοίκηση γιατί κατά το σκεπτικό της απόφασης δεν νοείται, ούτε οι πολίτες να επιδιώκουν την οικοδόμηση οικοπέδων που δεν πληρούν αυτές τις προϋποθέσεις, ούτε οι Πολεοδομίες να εκδίδουν οικοδομικές άδειες γι’ αυτές. Κατ’ επέκταση, δεν μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση, καθώς ο κανόνας αυτός θεωρείται «προβλέψιμος για τους επιμελείς αγοραστές».

    -Η πολιτεία, αφού μελετήσει προσεκτικά και αναλύσει το σκεπτικό της απόφασης, οφείλει να πάρει μια νομοθετική πρωτοβουλία που θα σέβεται τη νομολογία του ΣτΕ και θα δίνει και διέξοδο στο πρόβλημα που δημιουργήθηκε, διότι με ευθύνη της δεν έχει καθοριστεί το δίκτυο κοινοχρήστων δρόμων στις εκτός σχεδίου περιοχές αφήνοντας να μεταβιβάζονται και να φορολογούνται ως οικόπεδα, ακίνητα εκτός σχεδίου εδώ και πενήντα χρόνια. Επίσης θα πρέπει να δημιουργήσει και ασφάλεια πολεοδομικού δικαίου και να μην σύρονται στα δικαστήρια ιδιοκτήτες ακινήτων από ανταγωνιστές και κακούς γείτονες.

    Ποιες είναι οι άμεσες συνέπειες της απόφασης του ΣτΕ ;

    • Σταματούν οι αγοραπωλησίες και συμβόλαια για ακίνητα στις εκτός σχεδίου περιοχές όλης της χώρας, που βασίζονταν στην παραδοχή ότι αυτά τα ακίνητα έχουν δικαίωμα έκδοσης νόμιμης οικοδομικής άδειας, που τώρα ανατρέπεται από την νέα απόφαση του ΣτΕ.
    • Δεν εκδίδονται από τα Πολεοδομικά γραφεία της χώρας ( Υπηρεσίες Δόμησης ) προεγκρίσεις δόμησης και άδειες δόμησης σε ακίνητα εκτός σχεδίου πόλης και οικισμών , τα οποία δημιουργήθηκαν μεταξύ της ισχύος του Π.Δ. της 24-31.5.1985 και του ν. 3212/2003 και έχουν εμβαδό μεγαλύτερο των 4000 τ.μ. χωρίς πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο.
    • Παγώνουν χιλιάδες μικρές και μεγάλες επενδύσεις, κυρίως τουριστικές, που έχουν ενταχθεί στον Αναπτυξιακό νόμο, διότι πλέον δεν θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις ρυθμίσεις για την εκτός σχεδίου δόμηση και να εκδώσουν οικοδομικές άδειες και να χτίσουν με ασφάλεια δικαίου.
    • Σε ποιους δρόμους κτίζουν σήμερα τα εκτός σχεδίου γήπεδα ;

    Προκειμένου να στοιχειοθετηθεί αρτιότητα και οικοδομησιμότητα σε ένα  γήπεδο, πρέπει να πληρούνται οι ακόλουθες κατά περίπτωση προϋποθέσεις:

    1. Σε γήπεδα που έχουν πρόσωπο σε Διεθνείς, Εθνικούς ή Επαρχιακούς δρόμους, που εξ ορισμού είναι κοινόχρηστοι, απαιτείται ελάχιστο πρόσωπο 45,00μ., ελάχιστο βάθος 50,00 μ. και ελάχιστο εμβαδό 4.000 τ.μ.
    2. Σε γήπεδα που έχουν πρόσωπο σε Δημοτικούς ή Κοινοτικούς δρόμους κατά τον ορισμό των Δ/ξεων του Π.Δ. 25/28-11-1929, σε συνδυασμό με το Π.Δ. 24/31-5-85, απαιτείται επίσης ελάχιστο πρόσωπο 45,00 μ., ελάχιστο βάθος 50,00 μ., ελάχιστο εμβαδό 4.000 τ. μ. και απαίτηση οι δρόμοι αυτοί να έχουν τεκμηριωμένα τεθεί σε κοινή χρήση με οποιοδήποτε νόμιμο τρόπο, ή να έχουν καταστεί κοινόχρηστοι με σχετικές Πράξεις της Διοίκησης, ή να έχουν αναγνωριστεί ως «Κύριοι ή Μοναδικοί», ή να έχουν διαπιστωθεί με Πράξη της Διοίκησης ως δρόμοι που προϋφίστανται του 1923.
    3. Σε γήπεδα που έχουν πρόσωπο σε αγροτικούς δρόμους απαιτείται ελάχιστο εμβαδό 4.000 τ.μ., ελάχιστο πρόσωπο 25,00 μ. και βεβαίως τεκμηρίωση κοινοχρησίας, μέσω της διαδικασίας διαπίστωσής τους «ως προϋφιστάμενοι του 1923», ή άλλης νόμιμης διαδικασίας.
    4. Γήπεδα που έχουν πρόσωπο σε δρόμους σε περιοχές που δεν ισχύουν ειδικά Διατάγματα :

    α. Πρόσωπο σε δρόμους οριακούς των εγκεκριμένων σχεδίων, που καθορίζονται από αυτά με ρυμοτομικές γραμμές,

    β. Δρόμους που έχουν κατασκευαστεί από Υπηρεσίες του Δημοσίου μέσα από νόμιμες διαδικασίες και επιτρέπουν την πρόσβαση σε σημαντικά έργα, ακτές, Αρχαιολογικούς χώρους, κλπ,

    γ. Δρόμους που προβλέπονται από Προγράμματα αναδασμού του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων,

    δ. Δρόμους που έχουν κατασκευαστεί – διαμορφωθεί σε καθορισμένη ζώνη παραλίας, απαιτείται ελάχιστο πρόσωπο 25,00 μ. και τεκμηρίωση ότι οι δρόμοι αυτοί έχουν καταστεί κοινόχρηστοι, ή έχουν τεθεί σε κοινή χρήση, με νόμιμο τρόπο και διαδικασίες.

    Πως αποδεικνύεται ότι ένας Δρόμος είναι προϋφιστάμενος του 1923 ;

    • Με παλιά συμβόλαια, που ανάγονται στο έτος 1923, στα οποία να επεξηγούνται αναλυτικά τα τεκμήρια από τα οποία αποδεικνύεται ότι η οδός ήταν προϋφιστάμενη του 1923. Δηλαδή να γίνεται στο συμβόλαιο ειδική μνεία ότι συνορεύει το ακίνητο με δρόμο.
    • Σε περίπτωση που η ιδιοκτησία στερείται παλιού τίτλου αλλά γίνεται αναφορά στον δρόμο στο συμβόλαιο όμορου ιδιοκτήτη .
    • Με απόσπασμα του χάρτη ΓΥΣ του 1945, στο οποίο να απεικονίζεται η οδός, με συγκεκριμένη αρχή και τέλος .

    Ποιοι δρόμοι προβλέπεται να χαρακτηριστούν κοινόχρηστοι ;

    Για να αντιμετωπίσει το Υπουργείο Περιβάλλοντος αυτό το μεγάλο και χρονίζον πρόβλημα της έλλειψης χαρακτηρισμού των κοινοχρήστων δρόμων στις εκτός σχεδίου περιοχές, προχώρησε στην υπογραφή σχετικής Υπουργικής Απόφασης ( ΦΕΚ 2671/Β/31-5-2022) με την οποία καθορίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές, τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις για τη σύνταξη των μελετών καταγραφής του υπάρχοντος οδικού δικτύου της χώρας.

    Επίσης από το Υπουργείο καθορίστηκαν και οι πρώτες περιοχές, στις οποίες θα ξεκινήσει άμεσα η εκπόνηση μελετών Αναγνώρισης Οδών και αφορά εξήντα εννέα (69) Δήμους και ειδικότερα Δημοτικές Ενότητες , που είναι νησιωτικές περιοχές με έντονη την οικιστική πίεση και τουριστική εκμετάλλευση.

    Με ποια βασικά κριτήρια θα γίνει η αναγνώριση του κοινόχρηστου οδικού δικτύου ;

    Τα βασικά κριτήρια κατά τη διαδικασία της καταγραφής του οδικού δικτύου είναι:

    -Η θέση των οδικών τμημάτων ως προς το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο ή/και ως προς τα όρια των οριοθετημένων οικισμών.

    -Αν τα οδικά τμήματα περιλαμβάνονται στο ήδη αναγνωρισμένο ή χαρακτηρισμένο οδικό δίκτυο της ΔΕ.

    -Αν υφίστανται με τη βούληση της πολιτείας ή με άλλον νόμιμο τρόπο και λογίζονται ως κοινόχρηστες

    -Αν έχουν αποτυπωθεί ως οδοί στα κτηματολογικά διαγράμματα του Εθνικού Κτηματολογίου σε λειτουργούν Κτηματολόγιο άνω της πενταετίας.

    -Αν έχουν κριθεί ως κοινόχρηστες δυνάμει αμετάκλητης δικαστικής αποφάσεως που αφορούσε και την κοινοχρησία της οδού ή/και

    -Αν εμφανίζονται σε αεροφωτογραφίες πλησιέστερης ημερομηνίας προ 27.07.1977.

    Της ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ ΜΠΑΚΛΑΤΣΗ, τοπογράφου – πολεοδόμου μηχανικού, [email protected]

     


    Πηγή: https://www.taxydromos.gr/real-estate/917925/ypo-poies-proypotheseis-einai-dynati-i-domisi-sta-ektos-schedioy-gipeda-meta-tin-apofasi-toy-ste-176-2023/


    dimitris GM

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    subrosaval

    Δημοσιεύτηκε

    22 λεπτά πριν, kan62 said:

    Στο άρθρο 253 στη Βουλή ..

    2. Μέχρι την κύρωση του συνολικού κοινόχρηστου δημοτικού οδικού δικτύου της υποπερ. ββ της
    περ. α της παρ. 15 του άρθρου 20 του ν. 3937/2011 (Α’ 60) και την έκδοση του προεδρικού
    διατάγματος της περ γ) της ιδίας παραγράφου, και εν πάση περιπτώσει όχι πέραν της 31ης
    Δεκεμβρίου 2024, εφαρμόζεται η ισχύουσα, κατά την 29η Ιουλίου 2021, διαδικασία για την
    αναγνώριση ως κοινοχρήστων, κύριων δημοτικών οδών ή οδών προϋφιστάμενων του 1923.

    Είναι σε διαβούλευση αυτό ; Από ότι καταλαβαίνω δεν λύνεται τίποτα .

    Pavlos33

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    31 λεπτά πριν, subrosaval said:

    Ξέρω θα καραφλιάσετε , αλλά με υπάλληλο ΥΔΟΜ που μιλησα σήμερα μου είπε ότι τα τελείως τυφλά γήπεδα πιθανόν να οικοδομούνται μόνο αν προϋφίστανται του 270Δ. Δηλαδή προ του 1985. Δηλαδή να οικοδομούνται με τον 538Δ/1978. Διότι το ΣΤΕ ασχολήθηκε με τον 270Δ και όχι με τον 538Δ. 
     

    Επίσης η λύση που μαλλον θα προωθηθεί είναι η ευκολότερη αναγνώριση ενός δρόμου ως κοινόχρηστου. Πχ κοινόχρηστος θα θεωρείται αν υφίσταται πριν το 1977, αν υπάρχει στο κτηματολογιο με ειδικό ΚΑΕΚ άνω της πενταετίας κλπ . 

    Σε περιοχές που ολοκληρώθηκε η προανάρτηση υπάρχουν πολλές ενστάσεις ιδιοκτητών, όπου ενώ 3-4 κλπ παρόδιοι δήλωναν μέσω των τοπογραφικών και συμβολαίων τους πρόσωπο σε δρόμο, τελικά το Κτηματολόγιο στον αγροτικό δρόμο έδωσε ΚΑΕΚ ιδιοκτησίας (αγνώστου προφανώς για τη συνέχεια). Το πρόβλημα λοιπόν δεν λύνεται με ότι "αλχημεία" και αν σκαρφιστούν για να αμβλυνθεί και το πολιτικό κόστος εν όψει εκλογών και υπό την απειλή της ακύρωσης νόμου από το ΣτΕ. Τώρα για τα προ του 85 και εκεί έχουμε μεγάλο ζήτημα διότι δεν αποδεικνύεται συμβολαιογραφικά (πχ περιπτώσεις αποδοχών κληρονομιάς με τον αποθανόντα να μην διέθετε κανένα τίτλο κλπ) σε πλειονότητα γηπέδων η προΰπαρξή τους πριν το 1985. Το θέμα όπως συζητήσαμε και παραπάνω θα πάρει και διαστάσεις εκτός χώρας, διότι αφορά πολλούς ξένους που αγόρασαν γη για να κατοικήσουν στα γεράματά τους ή άλλοι για να επενδύσουν. 

    Edited by Pavlos33
    kan62

    Δημοσιεύτηκε

    On 1/3/2023 at 8:45 ΜΜ, subrosaval said:

    Είναι σε διαβούλευση αυτό ; Από ότι καταλαβαίνω δεν λύνεται τίποτα .

    Είναι στη Βουλή και σαφώς δεν λύνει τίποτε. Μέχρι να γίνει η αναγνώριση επίσημα και συνολικά, ισχύει ότι μέχρι τώρα.

     

    On 1/3/2023 at 8:46 ΜΜ, Pavlos33 said:

    Σε περιοχές που ολοκληρώθηκε η προανάρτηση υπάρχουν πολλές ενστάσεις ιδιοκτητών, όπου ενώ 3-4 κλπ παρόδιοι δήλωναν μέσω των τοπογραφικών και συμβολαίων τους πρόσωπο σε δρόμο, τελικά το Κτηματολόγιο στον αγροτικό δρόμο έδωσε ΚΑΕΚ ιδιοκτησίας (αγνώστου προφανώς για τη συνέχεια). Το πρόβλημα λοιπόν δεν λύνεται με ότι "αλχημεία" και αν σκαρφιστούν για να αμβλυνθεί και το πολιτικό κόστος εν όψει εκλογών και υπό την απειλή της ακύρωσης νόμου από το ΣτΕ. Τώρα για τα προ του 85 και εκεί έχουμε μεγάλο ζήτημα διότι δεν αποδεικνύεται συμβολαιογραφικά (πχ περιπτώσεις αποδοχών κληρονομιάς με τον αποθανόντα να μην διέθετε κανένα τίτλο κλπ) σε πλειονότητα γηπέδων η προΰπαρξή τους πριν το 1985. Το θέμα όπως συζητήσαμε και παραπάνω θα πάρει και διαστάσεις εκτός χώρας, διότι αφορά πολλούς ξένους που αγόρασαν γη για να κατοικήσουν στα γεράματά τους ή άλλοι για να επενδύσουν. 

    Δεν θα γίνει τίποτε. Θα μείνει το ίδιο καθεστώς ασάφειας μέχρι να περιοριστεί η δόμηση εκτός σχεδίου έως κατάργησης.

    Ήταν δίκαιο, το ζητήσαμε, το ήξεραν όλοι, το αργήσαμε, τελικά το αποφάσισαν οι δικαστές και όχι οι νομοθέτες, ας όψεται το πολιτικό κόστος, κάποια στιγμή όμως θα γίνει.

    dimitris GM

    Δημοσιεύτηκε

    - το ΠΔ του  78 ηθελε  μονον 4 στρ.

    - το ΠΔ του 1985 ηθελε  μονον 4 στρ.,  με την περίπτωση α` της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του από 24/31.5. 1985 προεδρικού διατάγματος

    - το 2003 ορισθηκε οτι:

    "Η περίπτωση α` της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του από 24/31.5. 1985 προεδρικού διατάγματος,

    [που ηθελε μονον 4 στρ.]

    όπως αντικαθίσταται με την παρ. 1 του άρθρου 10 του νόμου αυτού,

    [που θελει,   πλεον, για τα δημιουργουμενα  μετα το 2003  και 4 στρ. και πρόσωπο.]

     δεν ισχύει για γήπεδα που υφίστανται κατά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού".

    [νομος "αυτος" ειναι ο 3212/2003]

    Για τα  μεχρι το 2003, δεν απαιτειται "προσωπο".

    Πιό απλο δεν γίνεται

     

     

     

     

    Apollon

    Δημοσιεύτηκε

    Άρα ο νομοθέτης του 1985 που πήγε και έβαλε τον όρο 1.β του άρθρου 1 παρ. 1 του π.δ. της 24-31.5.1985 τα έκανε μαντάρα! Πήγε για μαλλί και βγήκε κουρεμένος.

    Δηλαδή εδώ του ΣΤΕ είδαν ότι πρέπει να καταλάβουμε ότι το 1.α μπορεί να μην λέει για πρόσωπο, αλλά αφού υπάρχει το 1.β για να ισχύει η παρ.1 πρέπει να ισχύσουν και τα α) και β), και άρα επειδή το 1.β λέει "Για γήπεδα..." και μετά λέει για τους δρόμους "Διεθνής, Εθνικός, Επαρχιακός, Δημοτικός, Κοινοτικός" θα πρέπει να κάνουμε reverse thinking και να πούμε "ΌΠΑ πάμε λίγο πίσω", γιατί αυτό σημαίνει ότι, ότι μένει από δρόμους (δηλαδή αγροτικός, δασικός ή ένας θεός ξέρει) μάλλον καλύπτεται από το 1.α. Γελοίο, αν έγγραφε κάποιος με τέτοιο τρόπο θα έτρωγε άκυρο στις πανελλήνιες, πόσο μάλλον οι νομοθέτες. Άσε που υπάρχει και η τρύπα ότι μπορεί να συνορεύει 1cm με το δρόμο άρα ισχύει το 1.α καθώς δεν αναγράφεται απαίτηση μήκους. Ένα τέτοιο να τους φέρεις να τους φύγει η μαγκιά με τις μλκιες που βλέπουμε.

    Προφανώς ο νομοθέτης ήθελε να τακτοποιήσει τα γήπεδα που έχουν πρόσωπο στις συγκεκριμένους οδούς. Δηλαδή να προστατεύσει το "περιβάλλον" το οποίο βλέπουμε από τους δρόμους. Τότε ειδικά ο αγροτικός/δασικός δρόμος πήγαινε μόνο το γαϊδούρι. Δεν τον ένοιαζε για τα άλλα. Αν το ήθελε θα το έλεγε αλλιώς. Τώρα πως οι μάγκες του ΣΤΕ μετά από 35 χρόνια το είδαν αλλιώς... Τι να πει κανείς για αυτήν την χώρα.

    Όσο αφορά τα προ του 24/1985, οι ninja του ΣΤΕ θα ρίξουν και εκεί άκυρο αν όχι η απλή ερμηνεία. Ο νόμος του 2003, όριζε μεταβατικές διατάξεις (αρ.23) ότι δεν ισχύει η τροποποίηση του αρ.1 παρ.1α για τα γήπεδα που υφίστανται προ του νόμου (έτσι τουλάχιστον το ερμηνεύω εγώ). Ο νόμος όμως του 1985 δεν λέει κάτι τέτοιο, απλά καταργεί τα παλιά άρθρα και βάζει τα νέα. Όπως οι καταργηση της αρτιότητας στα μικρά οικόπεδα. Όποτε πιστεύω ακυρώνεται η φάση.

    Το αστείο είναι ότι τα μόνο που σώζονται (κατά την ερμηνεία μου) είναι αυτά που αναφέρονται στον 24/1985, αρ.1 παρ2. δδ : Γήπεδα που δημιουργήθηκαν μεταξύ 19-10-1978 και μέχρι το 1985. Όσοι είστε εκεί μέσα είστε κυριλέ εάν δεν μου ξεφεύγει κάτι.

    λολ ή αλλιώς ελ ο ελ.

     

    Εντωμεταξύ το σπαστικό είναι ότι στο κείμενο του ΣΤΕ γράφει ότι:

    παρ2.

    "(.....) Η εν λόγω διάταξη του άρθρου 1 παρ. 1 του π.δ. της 24-31.5.1985, όπως είχε αρχικά, όριζε στην περίπτωση α΄ απλώς το ελάχιστο εμβαδόν (4.000 τ.μ.) για την κατά τον κανόνα δόμηση των εκτός σχεδίου ακινήτων, ενώ ρύθμιζε συνολικά το ζήτημα των προϋποθέσεων αυτής στην επόμενη περίπτωση β΄. Ως εκ τούτου ο νομοθέτης, προς αποφυγή παρερμηνείας και καταστρατηγήσεων, με το άρθρο 10 παρ. 1 του ν. 3212/2003 όρισε, κατά τροποποίηση της ανωτέρω περίπτωσης α΄, ελάχιστο μήκος προσώπου των γηπέδων επί του κοινόχρηστου χώρου."

    Δηλαδή και καλά ο νομοθέτης έβαλε περιορισμό 25μ προς αποφυγή παρερμηνείας. Γελοίοι, κοροϊδία τελείως. Τρελές ψευτιές. Αν ήθελε θα το έβαζε από την αρχή. Να παρερμηνεύσει τι δηλαδή? Έλεος. Αυτό θα το έκανε μετά από 1-2 άντε 5 χρόνια αφού βγει ο νόμος όχι 20χρόνια μετά.

    Pavlos33

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Η αρτιότητα κατά κανόνα σε όσα γήπεδα δεν είχαν πρόσωπο σε εθνική, επαρχιακή, δημοτική οδό, δεν διαφοροποιήθηκε στα δυο προεδρικά διατάγματα του 78 και του 85 και ρητά ορίστηκε στα 4000 τ.μ. Ότι και να λέει η απόφαση του ΣτΕ έχουμε με "αυθαίρετη" ερμηνεία νόμου. Αυτό που διαφοροποιήθηκε μεταξύ των δυο προαναφερθέντων διαταγμάτων είναι οι περιπτώσεις κατά τις οποίες τα γήπεδα είχαν πρόσωπο σε εθνικές, επαρχιακές και δημοτικές οδούς. Έτσι οι περιπτώσεις αυτές  παρόδιων γηπέδων από 750 τμ μέχρι και 2000 τμ (παρ 2 άρθ. 1 ΠΔ 6.10/78) μετέπεσαν στην παρέκκλιση του ΠΔ  της 31.5.85. Στις παρεκκλίσεις ΄(ο κανόνας ήταν γήπεδα 4.000 τμ με πρόσωπο 45 μ και βάθος 50 μ) των παρόδιων γηπέδων του ΠΔ /31.5.85 μπήκε επίσης και η περίπτωση γηπέδων τα οποία είχαν δημιουργηθεί από 6.10.78 μέχρι 31.5.85 και αυτό έγινε σκοπίμως για να μην απωλέσουν  την αρτιότητά τους κάποια παρόδια μεν γήπεδα, έχοντα πρόσωπο σε εθνική, επαρχιακή κλπ οδό τα οποία όμως δεν κάλυπταν την περίπτωση της κατά κανόνα αρτιότητας γηπέδων με πρόσωπο σε εθνική, επαρχιακή και δημοτική οδό (ήτοι 45 μ πρόσωπο/ 50 μ βάθος). Επομένως, ακόμη και ιστορικά να το δει κανείς, ουδεμία διάταξη παραπέμπει σε απαίτηση προσώπου σε όσα γήπεδα δεν είχαν πρόσωπο σε εθνική, επαρχιακή, δημοτική οδό, αφού και τα δυο διατάγματα  διακρίνουν στην αρτιότητα, την περίπτωση όπου τα γήπεδα έχουν πρόσωπο σε εθνικές κλπ οδούς και σε αυτά που δεν έχουν και για τα οποία απαιτείτο μόνο ελάχιστη επιφάνεια 4.000 τμ. Αν και δεν το ανέφερα, οι παρεκκλίσεις ισχύαν και για πρόσωπο σε σιδηροδρομικές γραμμές (ούτε καν δρόμος). Το συζητάμε από την αρχή ότι το ΣτΕ έχει πέσει σε μεγάλο σφάλμα στην ερμηνεία αυτή. Ουδείς θα έπρεπε να είναι υποψιασμένος διότι τα δυο αυτά διατάγματα, ήταν σαφή ως προς την αρτιότητα και τις δυο κατηγορίες γηπέδων (αυτά με πρόσωπο σε εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές και σιδηροδρομικές γραμμές) και αυτά που δεν είχαν πρόσωπο σε οδό (ή είχαν σε αγροτική οδό). Όσο ο νόμος δεν αλλάζει, οι δηλώσεις Ν. 651/77 που έχουμε δώσει μέχρι σήμερα είναι εντός πλαισίου του νόμου καθώς αυτός δεν έχει αλλάξει.

    Να προσθέσω ότι οι πολυσυζητημένες αγροτικές οδοί ως ορισμός εμφανίστηκαν πριν πολλές δεκαετίες στο ΠΔ 28.11.29 ΦΕΚ421/Α στο άρθρο 4  "αι οδοί άγουσαι από χωρίον προς κτηματικάς αυτών περιφέρειας εισίν οδοί αγροτικοί"

    Edited by Pavlos33
    Apollon

    Δημοσιεύτηκε

    Έπεσε σε λάθος ή απλά σκοπιμότητα.

     

    Για να μην πάω και άκλαυτος στις μέρες μας....

    - Αποποίηση ευθυνών για την παραπάνω δήλωση.

     

    Dimitrios1991

    Δημοσιεύτηκε

    On 1/3/2023 at 9:06 ΜΜ, kan62 said:

    Δεν θα γίνει τίποτε. Θα μείνει το ίδιο καθεστώς ασάφειας μέχρι να περιοριστεί η δόμηση εκτός σχεδίου έως κατάργησης.

    Ήταν δίκαιο, το ζητήσαμε, το ήξεραν όλοι, το αργήσαμε, τελικά το αποφάσισαν οι δικαστές και όχι οι νομοθέτες, ας όψεται το πολιτικό κόστος, κάποια στιγμή όμως θα γίνει.

    Ήταν δίκαιο; Τι ακριβώς εννοείτε εκτός σχεδίου; Όπως ορίζει την έννοια τού εκτός σχεδίου ο νόμος ή εκτός των ορίων οικιστικών περιοχών; 

    Ποιοι ακριβώς το ζήτησαν; Όσοι δεν έχουν βγεί απο την Αθήνα παρά μόνο για σαββατοκύριακο μεγάλης εβδομάδας και 15αυγουστο; Ή όσοι λειτουργούν ως εγκάθετοι των επενδύσεων φωτοβολταϊκών που θέλουν 100-200 στρέμματα καθαρής γης και τους χαλάει τη σούπα η εκτός ορίων οικισμού δόμηση;

    Απο που και ως που είναι δίκαιο η πολιτεία να ακυρώνει τη δυνατότητα σε ένα πολίτη να επιλέγει να ζεί εκτός αστικού ιστού; Πως θα προχωρήσει η αποκέντρωση και η αναβίωση της επαρχίας με τέτοιες "δίκαιες" πολιτικές; Πως θα αναβιώσει η αγροτική παραγωγή; Εκτός αν είναι δίκαιο το να έχουμε την ύπαιθρο ελεύθερη για τους μεγάλους επενδυτές των πράσινων πηγών ενέργειας και της αγροτικής παραγωγής και ο μικρομεσαίος πρέπει να το βουλώσει και να μείνει ντελιβερας ζώντας σε ένα διαρακι στη Κυψέλη. 

    Που είναι το κακό να οικοδομές στα 4 στρέμματα; Καταργήσαμε τις ζώνες, καταργήθηκαν τα μικρότερα των 4 στρεμμάτων με πρόσωπο σε δρόμο. Μπήκε η ΓΓΥΠ; Αυτά δεν φτάνουν; 

    Αν είναι τόσο δίκαιη η απαγόρευση της ανοικοδόμησης εκτός ορίων οικισμών γιατί δεν διευκολύνεται το καθεστώς οικοδόμησης στις εντός ορίων οικισμού περιοχές που τα μισά οικόπεδα είναι τυφλά σε προ του 1923 οικισμούς που οριοθετήθηκαν ή έχουν πρόσωπο σε δρόμο που ανοίχτηκε μετα το 1985; Είναι δίκαιο και αυτό ε;;;; Μήπως να την δώσουμε όλη την υπόλοιπη χώρα και να κρατήσουμε Αθήνα Θεσσαλονίκη και λοιπά αστικά κέντρα;

    Αφήστε το επάγγελμα. Ας μην κάνουμε καμιά οικοδομική άδεια, καμία αρχιτεκτονική πρόταση, στα κομμάτια να πανε όλα. Ας κάνουμε μόνο μικρής κλίμακας για σκαλωσιές για επεμβάσεις σε όψεις παλιών πολυκατοικιών. Δεν είναι συνδικαλιστικό το θέμα της εναντίωσης σε όλη αυτή τη τρέλα. 

    Η κατάργησης της εκτός ορίων οικισμού δόμησης είναι καταστροφική για την ζωή του τόπου και για τους εκατοντάδες χιλιάδες που έχουν βουλιάξει στις πόλεις και έχουν περιουσίες οι οποίες θα χάσουν την αξία τους. Αλλιώς θα πουλήσω το χωράφι μου στον επενδυτή σε φωτοβολταϊκά αν οικοδομείται και αλλιώς αν δεν οικοδομείται.

    Και η διατήρηση του ασαφους καθεστώτος που την προτιμάτε ως αναγκαίο κακό είναι αυτή που ρεζιλευει διεθνώς την χώρα μας σε επενδυτές των ακινήτων και μικρούς αλλοδαπούς επενδυτές που θέλουν να ακουμπήσουν τις οικονομίες μιας ζωής σε κατασκευή μιας κατοικίας στην Ελλάδα. 

     

     

     

    On 1/3/2023 at 10:25 ΜΜ, dimitris GM said:

    - το ΠΔ του  78 ηθελε  μονον 4 στρ.

    - το ΠΔ του 1985 ηθελε  μονον 4 στρ.,  με την περίπτωση α` της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του από 24/31.5. 1985 προεδρικού διατάγματος

    - το 2003 ορισθηκε οτι:

    "Η περίπτωση α` της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του από 24/31.5. 1985 προεδρικού διατάγματος,

    [που ηθελε μονον 4 στρ.]

    όπως αντικαθίσταται με την παρ. 1 του άρθρου 10 του νόμου αυτού,

    [που θελει,   πλεον, για τα δημιουργουμενα  μετα το 2003  και 4 στρ. και πρόσωπο.]

     δεν ισχύει για γήπεδα που υφίστανται κατά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού".

    [νομος "αυτος" ειναι ο 3212/2003]

    Για τα  μεχρι το 2003, δεν απαιτειται "προσωπο".

    Πιό απλο δεν γίνεται

     

     

     

     

    Δεν γίνεται πιο απλά. Το αναφέρει ξεκάθαρα και Εγκύκλιο του 2004 πως η απαίτηση προσώπου δεν ισχύει για γήπεδα που καταργήθηκαν πριν την 31/12/2003. Είμαι πεπεισμένος πως το ΣτΕ λειτουργεί σαν λαγός της τωρινής κυβέρνησης σε αυτή τη περίπτωση, η οποία έχει δείξει εδώ και 4 χρόνια πως δεν έχει ιδιαίτερη συμπάθεια στην μικρή ιδιωτική ανοικοδόμηση.

     

    On 1/3/2023 at 6:39 ΜΜ, subrosaval said:

    Έχω βεβαίωση όρων δόμησης με σχεδόν τελειωμένες όλες τις μελέτες . Σε 10 ημέρες περίπου θα είμαι έτοιμος για έκδοση της άδειας . Να προχωρήσω στην έκδοση ; Αν είναι δυνατόν με αυτά που ζούμε στο Ελλαδιστάν

    Προχώρα τη δεν το συζητάμε. Έχω δύο τέτοιες και εγώ. 

    ekerberos

    Δημοσιεύτηκε

    Καλησπέρα,σε εκτος σχεδίου αγροτεμάχιο με 300 ελαιόδεντρα καλιεργούμενα χωρίς πρόσωπο, μπορώ να χτίσω αποθήκη 15 τμ με άδεια μικρής κλίμακας?

     

    Ειναι 10 στρέματα...

    dimitris GM

    Δημοσιεύτηκε

    - ενδιαφερει, κατ αρχάς,  το ετος δημιουργιας του γηπεδου.

    -κατα τα λοιπα, υπαρχει το ΦΕΚ Β 1843/20

    οπου αναφερει τα απαραιτητα δικαιολογητικα

    [δεν φαινεται να ζηταει  "οικοδομησιμο" αλλά μονον "αρτιο"]

    και το "κγ" του αρθρου 29 του 4495

    Θα μιλησεις  με τον μηχανικο σου  και με την Διευθυνση Αγροτικης αναπτυξης και τροφιμων

     

     




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.