Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Δημόσια Διαβούλευσ​η για το δελτίο δομικής τρωτότητας και τη μελέτη στατικής επάρκειας αυθαιρέτων - Δήλωση Υπουργού Αναπληρωτή ΠΕΚΑ Σταύρου Καλαφάτη

     

    Σε δημόσια διαβούλευση θέτει ο Υπουργός Αναπληρωτής ΠΕΚΑ Σταύρος Καλαφάτης την υπουργική απόφαση για το δελτίο δομικής τρωτότητας αυθαιρέτων και τη μελέτη στατικής επάρκειας αυθαιρέτων. Στο πλαίσιο εφαρμογής του ν. 4178/2013 «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης − Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις.» (ΦΕΚ 174 Α’) προβλέπεται στο άρθρο 11 παράγραφος 8 ειδική ρύθμιση στο διενεργούμενο στατικό έλεγχο των παραβάσεων. Από το νόμο απαιτείται, εκτός των άλλων δικαιολογητικών, η υποβολή είτε «Δελτίου δομικής τρωτότητας του φέροντος οργανισμού» είτε μελέτη στατικής επάρκειας, ανάλογα με το είδος του κτιρίου.

    Σχετικά με το θέμα ο Υπουργός Αναπληρωτής ΠΕΚΑ Σταύρος Καλαφάτης δήλωσε:

     

    «Με το νόμο για την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης και το περιβαλλοντικό ισοζύγιο κάνουμε ένα σημαντικό βήμα για να σταματήσουμε την αυθαίρετη δόμηση. Αυτό όμως σημαίνει ότι, για τους πολίτες που θα ενταχθούν στις ρυθμίσεις του νόμου, η Πολιτεία οφείλει να μεριμνήσει για την ασφάλεια των κτισμάτων τους. Αυτή προωθούμε με τη συγκεκριμένη υπουργική απόφαση, καθώς είναι απαραίτητο δικαιολογητικό για την ένταξη στις ρυθμίσεις του νόμου. Είναι όμως παράλληλα και μία ουσιαστική διαδικασία για την ασφάλεια των πολιτών. Κλείνουμε μία εκκρεμότητα ετών στα θέματα στατικότητας των αυθαιρέτων. Καλούμε τους πολίτες, τους μηχανικούς και τους φορείς να συμμετέχουν στη δημόσια διαβούλευση και να καταθέσουν τις απόψεις τους, ώστε πολύ σύντομα να προωθήσουμε την τελική ρύθμιση».

     

    «Δελτίο δομικής τρωτότητας του φέροντος οργανισμού» απαιτείται για κάθε αυθαίρετη κατασκευή ή αλλαγή χρήσης που έχει εκτελεστεί ή εγκατασταθεί σε κτίρια με επικρατούσα χρήση κατοικίας, τουριστικά καταλύματα ή κτίρια, καθώς και για μεμονωμένες αυθαίρετες κατασκευές με τις παραπάνω χρήσεις. «Μελέτη στατικής επάρκειας» απαιτείται για κάθε αυθαίρετη κατασκευή ή αλλαγή χρήσης που έχει εκτελεστεί ή εγκατασταθεί σε κτίρια ειδικής χρήσης, όπως, ενδεικτικά, κτίρια συνάθροισης κοινού, περίθαλψης, κοινωνικής πρόνοιας, εκπαίδευσης, πολιτιστικών λειτουργιών, ξενοδοχεία και λοιπές τουριστικές εγκαταστάσεις, θρησκευτικούς χώρους, εμπορικά καταστήματα, τράπεζες, κοινωφελείς οργανισμούς, δημόσιων υπηρεσιών και σε κτίρια βιομηχανικής ή βιοτεχνικής χρήσης, καθώς και σε μεμονωμένες αυθαίρετες κατασκευές με τις παραπάνω χρήσεις. Με την προωθούμενη Υπουργική Απόφαση καλύπτεται η ανάγκη παροχής οδηγιών εφαρμογής της παρ. 8 του άρθρου 11 του ν. 4178/13, προς τους μηχανικούς, για την υποβολή στοιχείων στο πληροφοριακό σύστημα του νόμου για την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης και την υπαγωγή αυθαίρετης κατασκευής ή αλλαγής χρήσης στη ρύθμιση του ν. 4178/13.

     

    Συγκεκριμένα με την υπουργική απόφαση δίδεται ο ορισμός της «Δομικής Τρωτότητας» για την εφαρμογή των προβλέψεων του νόμου, θεσμοθετείται το πρότυπο Δελτίο Δομικής Τρωτότητας που κατατίθεται από τον μηχανικό στο πληροφοριακό σύστημα και δίδονται λεπτομερείς οδηγίες συμπλήρωσης. Τα στοιχεία του ΔΕ.ΔΟ.Τ.Α. (ΔΕλτίο ΔΟμικής Τρωτότητας Αυθαιρέτου) κατανέμονται σε οκτώ ( 8 ) Ενότητες, που περιλαμβάνουν συνολικώς σαράντα (40) Πεδία, ενώ το Έντυπο θα συνοδεύεται και από αναλυτική Τεχνική Έκθεση, με φωτογραφίες. Οι οκτώ ενότητες στοιχείων είναι:

     

    • Α: Ταυτότητα του κτιρίου

    • Β: Γενικά σεισμολογικά και εδαφικά στοιχεία του κτιρίου

    • Γ: Δομικός τύπος του κτιρίου

    • Δ: Γενικά τεχνικά στοιχεία του κτιρίου

    • Ε: Στοιχεία γενικής τρωτότητας έναντι σεισμού

    • ΣΤ: Στοιχεία «πρόσθετης» τρωτότητας

    • Ζ: Ενδεχόμενη τρωτότητα έναντι άλλων αιτίων, και

    • Η: Τελική Βαθμολόγηση (Δομική) και Κατάταξη Κτιρίου.

     

    Επιπλέον με την Υπουργική απόφαση καθορίζονται οι χρήσεις υψηλής διακινδύνευσης για τις οποίες απαιτείται μελέτη στατικής επάρκειας. Σε κάθε περίπτωση στη μελέτη στατικής επάρκειας του κτιρίου επισημαίνονται και τυχόν απαιτούμενες εργασίες ενίσχυσης του φορέα από τον έλεγχο. Οι αυθαίρετες κατασκευές και οι αυθαίρετες χρήσεις για τις οποίες απαιτείται μελέτη στατικής επάρκειας καταχωρίζονται σε 2 κατηγορίες υψηλής διακινδύνευσης:

     

    Α. Στην Κατηγορία Ι:

     

    Υπάγονται αυθαίρετες αλλαγές χρήσης, αυθαίρετα κτίρια ή αυθαίρετες κατασκευές σε κτίρια, των οποίων η λειτουργία είναι ζωτικής σημασίας για την Πολιτική Προστασία, τόσο κατά τη διάρκεια του σεισμού, όσο και μετά από αυτόν και έχουν τις εξής χρήσεις:

     

    i. Παραγωγής – Διανομής Ενέργειας, Ύδρευσης, Τηλεπικοινωνιών.

    Δεν υπάγονται κτίρια ή τμήματα κτιρίων για τα οποία, βάση της επικρατούσας χρήσης τους, απαιτείται μόνο δελτίο δομικής τρωτότητας και τα οποία περιλαμβάνουν ή έχουν τοποθετημένα στα δώματα τους ή στον ακάλυπτο χώρου τους, φωτοβολταϊκά ή υποσταθμούς επιχειρήσεων ηλεκτρισμού ή κεραίες κινητής τηλεφωνίας.

     

    ii. Περίθαλψης (όπως Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, Αγροτικά – Περιφερειακά ιατρεία, Υγειονομικοί σταθμοί, Κλινικές)

     

    iii. Πυροσβεστικοί Σταθμοί

     

    iv. Δημόσιων Επιτελικών Υπηρεσιών (όπως Υπουργεία, Διοικητήρια, Δημαρχεία, Λοιπές Πυροσβεστικές Υπηρεσίες, Αστυνομικά τμήματα, Γραφεία στρατιωτικών Υπηρεσιών)

     

    Σε περίπτωση που η αυθαίρετη κατασκευή ή αλλαγή χρήσης έχει εκτελεστεί ή εγκατασταθεί σε κτίρια της Κατηγορίας αυτής (Ι) εκπονείται από αρμόδιο μηχανικό μελέτη στατικής επάρκειας στο σύνολο του κτιρίου σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

     

    Β. Στην Κατηγορία ΙΙ:

     

    α) Υπάγονται αυθαίρετα κτίρια ή αυθαίρετες κατασκευές σε κτίρια με τις παρακάτω χρήσεις που η τυχόν κατάρρευση τους έχει μεγάλες συνέπειες:

     

    i. Εκπαίδευσης (όπως Δημόσια και ιδιωτικά Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια, ΤΕΙ, ΑΕΙ, Ερευνητικά Κέντρα, Φροντιστήρια, ΙΕΚ, ΚΕΚ, Ωδεία, Σχολές Χορού)

     

    ii. Κοινωνικής Πρόνοιας (όπως Βρεφοκομεία, Παιδικοί – Βρεφικοί σταθμοί, Οίκοι ευγηρίας – Γηροκομεία, Οικοτροφεία – Ορφανοτροφεία, Ιδρύματα ατόμων με αναπηρία, Ιδρύματα χρόνιων πασχόντων, Ξενώνες, Άσυλα).

     

    iii. Πολιτιστικές Εγκαταστάσεις (όπως Βιβλιοθήκες, Μουσεία, Πινακοθήκες, Αίθουσες εκθέσεων).

     

    iv. Αίθουσες επιβατών μέσων μαζικών μεταφορών ήτοι αεροδρομίων, ελικοδρομίων, σιδηροδρομικών σταθμών, λιμένων, λεωφορείων κλπ.

     

    v. Χώροι συνάθροισης κοινού (όπως Θέατρα, Κινηματογράφοι, Πολυκινηματογράφοι, Αίθουσες συγκέντρωσης για κοινωνικές, πνευματικές εκδηλώσεις, Συνεδριακά κέντρα, Κτίρια εκθέσεων).

     

    vi. Εμπορικά καταστήματα, Τράπεζες, Εμπορικά κέντρα με πολλαπλές χρήσεις, Υπεραγορές.

     

    vii. Κλειστές Αθλητικές Εγκαταστάσεις (δεν περιλαμβάνονται οι χώροι υγιεινής και αποδυτηρίων ανοικτών αθλητικών εγκαταστάσεων).

     

    viii. Θρησκευτικοί Χώροι (όπως Ιεροί Ναοί, Χώροι άλλων δογμάτων ή θρησκειών, άλλοι θρησκευτικοί χώροι εν γένει όπως αίθουσες κατηχητικού κλπ, Ιερές Μονές).

     

    ix. Δημόσιες Λοιπές Υπηρεσίες (όπως Γραφεία Δημόσιων Υπηρεσιών, Περιφερειακών Υπηρεσιών, Γραφεία Νομαρχιακών Υπηρεσιών, Γραφεία ΟΤΑ, Δικαστικά μέγαρα).

     

    x. Βιομηχανικές εγκαταστάσεις.

     

    xi. Ξενοδοχεία και λοιπές τουριστικές εγκαταστάσεις.

     

    Σε περίπτωση που η αυθαίρετη κατασκευή ή αλλαγή χρήσης έχει εκτελεστεί ή εγκατασταθεί σε κτίρια της Κατηγορίας αυτής (II) εκπονείται από αρμόδιο μηχανικό μελέτη στατικής επάρκειας στο σύνολο του κτιρίου σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Σε περίπτωση που υπάρχει άδεια οικοδομής, η μελέτη στατικής επάρκειας εκπονείται βάση της νομοθεσίας που ίσχυε κατά το χρόνο έκδοσης της άδειας οικοδομής.

     

    Στην απόφαση περιλαμβάνονται επίσης ορισμένες αποκλίσεις σύμφωνα με τις οποίες κάποια από τα κτίρια της δεύτερης κατηγορίας δύναται να απαλλαγούν από τη μελέτη αυτή αλλά σε αυτήν την περίπτωση υποβάλλεται υποχρεωτικά τεχνική έκθεση και δελτίο τρωτότητας. Τα ανωτέρω κτίρια δύναται να απαλλαγούν από τη μελέτη στατικής επάρκειας, αν έχει εφαρμοστεί, ως προς τις διαστάσεις του φορέα του φέροντος οργανισμού στη συγκεκριμένη ιδιοκτησία, η εγκεκριμένη στατική μελέτη για το νόμιμο τμήμα του ακινήτου και συντρέχει μία από τις παρακάτω προϋποθέσεις:

     

    i. Το κτίριο είναι μονόροφο, δηλαδή να υπάρχουν μόνο οι στάθμες θεμελίωσης, υπογείων, ισογείου και παταριού.

     

    ii. Το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο είναι μικρότερο σε επιφάνεια από 20 τ.μ..

     

    iii. Το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο δεν επιφέρει αύξηση των κατακόρυφων φορτίων περισσότερο από το 10% από τα φορτία της μελέτης για την ιδιοκτησία αυτή ή το κτίριο αυτό.

     

    iv. Να υλοποιηθεί έλεγχος του συνολικού σεισμικού φορτίου (τέμνουσα βάσης) μετά την προσθήκη των αυθαιρέτων κατασκευών στο σύνολο του κτιρίου, από τον οποίο θα προκύπτει ότι αυτό δεν υπερβαίνει το 1,10 του αντίστοιχου σεισμικού φορτίου του υφιστάμενου κτιρίου χωρίς τις αυθαίρετες κατασκευές.

    Για τις αυθαίρετες κατασκευές που απαλλάσσονται, κατά τα ανωτέρω, από τη μελέτη στατικής επάρκειας υποβάλλεται τεχνική έκθεση και δελτίο τρωτότητας που προβλέπεται στο άρθρο 1 της παρούσας. Για τις ανωτέρω περιπτώσεις iii και iv υποβάλλεται επιπλέον τεύχος υπολογισμών.

     

    Μπορείτε να βρείτε την ιστοσελίδα της Δημόσιας Διαβούλευσης για την ΥΑ δελτίου δομικής τρωτότητας και μελέτης στατικής επάρκειας αυθαιρέτων στη σελίδα http://www.opengov.gr/minenv/?p=5349

     

    Επισυνάπτεται Σχέδιο Υπουργικής Απόφασης

     

    Πηγή: http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=389&sni[524]=2691&language=el-GR





    letom

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    AlexisPap

    Δημοσιεύτηκε

    Πολύ καλά κάνεις που τα γράφεις χύμα, η λεπτή ειρωνεία τους αξίζει. Εξάλλου γίνεται με χιούμορ, αν και δεν νομίζω ότι μπορούν να το καταλάβουν. Αν δεν τα εγκρίνουν, θα ξέρουμε με ποιους έχουμε να κάνουμε.

     

    Σουλούπωσα λίγο τα δικά μου και τα έστειλα με e-mail σε ΣΠΜΕ και ΤΕΕ. Θα τους πάρω αύριο τηλ να ζητήσω πρωτόκολλα.

    Παροτρύνω και τους συναδέλφους να στείλουν κι αυτοί τα σχόλιά τους. Όχι ότι θα αλλάξει κάτι, αλλά τουλάχιστον να μην περάσει όλη αυτή η ανοησία με την σιωπή μας. Να ξέρουν και οι εκπρόσωποί μας πως ο,τι γίνεται δεν βρίσκει σύμφωνο τον κόσμο των μηχανικών.

    • Upvote 1
    loser

    Δημοσιεύτηκε

    συγνωμη   συναδελφοι  μην  χαλατε   την  μελανη  σας  , οι   υπευθυνοι  για  την  καταστροφη  που  εγινε   στην  χωρα   μας   τα  τελευταια  40  χρονια  ,

    οι  οποιοι  αφησαν   ανεξελεχτη  την  αυθαιρετη  δομηση  ,  δεν  μπορουν  να  θεραπευσουν  το  προβλημα  ,  και  φονιας  και  δικαστης  δεν  γινεται .

    μυρια  αυθαιρετα  παντου  χωρις  κανονισμο  που  στα  πρωτα  ρικτερ  θα  πεσουν  στο  κεφαλι  του  ιδιοκτητη  που  το  εκανε  σε  μια  νυχτα .

    καποιος  πρεπει  να  ενημερωσει  αυτον  τον  ανθρωπο   τι  θα  παθει  αυτος  και  τα  παιδια  του  . απο  κει  να  ξεκινησουμε  με    ελενχο  ,  ξηλωμα

    κατεδαφιση  αν  δεν  μπορει  να  αντεξει  το  βαρος  της  επισκευης   η  διατηρηση  για  40-50  χρονια  στην  περιπτωση  που  το  επισκευασει

    τα  κανονιστικα  πλαισια  θα  τα  βρουμε  στην  πορεια . το  θεμα  αν  θα  εχουν  δουλεια  οι  μηχανικοι  και  οι  στατικοι  πολιτικοι  μηχανικοι  ειναι  το  τελευταιο  .  δεν  τολμαμε  να  μιλησουμε  στον  ιδιοκτητη  για  την  κατασταση  που  βρισκεται  το  κτιριο  τους  ,  διοτι   το  θεμα  για  χρηση  κατοικιας  το  ξεπερνα  ο  ταχυς  οπτικος  ελενχος  ενω  απο  την  αλλη  ο  ντοπιος   εργολαβος  εχει  στεισει  μαγαζι  με  φαμπρικα  νομιμοποιησης  αυθαιρετων  που  ολα  τα  σφαζει  ολα  τα  μαχαιρωνει  για  λιγα  ευρω .

    Αλέξανδρος

    Δημοσιεύτηκε

    Το παράπανω του μηχανολόγου που θεωρεί το ΔΕΔΟΤΑ δώρο στους πολιτικούς μηχανικούς ενώ θα πρέπει να μπορούν να το συντάξουν όλες οι ειδικότητες το είδε κανείς; :mrgreen:

    kan62

    Δημοσιεύτηκε

    Υπογραμμίζω μερικά σημεία από τις δηλώσεις του συναδέλφου Γ.Γ. του ΥΠΕΚΑ για το θέμα :

     

    Μονόδρομο αποτελεί η τακτοποίηση των αυθαιρετών για τους ιδιοκτήτες, οι οποίοι σπεύδουν να ρυθμίσουν οριστικά τα περιουσιακά τους στοιχεία, δήλωσε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Χωροταξίας, Σ.Αλεξιάδης.

    Αφορμή της συζήτησης αποτέλεσε η τελευταία ρύθμιση που επιβάλλει τη συμπλήρωση του φακέλου με το δελτίο δομικής τρωτότητας ή τη μελέτη επαρκούς στατικότητας, ενώ στο επίκεντρο βρέθηκε και η πορεία εφαρμογής του νόμου, με δεδομένη την αυξανομένη έλλειψη ρευστότητας των νοικοκυριών, αλλά και την «υπερφορολόγηση» των ακινήτων (διαμαρτυρία βουλευτών στη διαβούλευση για τον Ενιαίο Φόρο Ακινήτων).

    «Υπάρχει προσέλευση γιατί προσφέρουμε τη δυνατότητα στους πολίτες να αξιοποιήσουν το περιουσιακό τους δικαίωμα μέσω μιας ρύθμισης χρήσιμης και ωφέλιμης για όλους με πολλά κίνητρα και διευκολύνσεις» τονίζει στο ΑΠΕ ο κ. Αλεξιάδης και προσθέτει: «Τώρα είναι η τελευταία ευκαιρία για την οριστική επίλυση του προβλήματος, εφεξής η πολιτεία έχει τα εργαλεία να σταματήσει την αυθαίρετη δόμηση και να εντοπίσει, προοδευτικά, τα αυθαίρετα κτίσματα».

    Σε ερώτηση εάν πρόκειται να ακολουθήσει διασταύρωση των ιδιοκτησιακών στοιχείων των πολιτών με αυτά της φορολογικής δήλωσης και του Ε9, ο κ. Αλεξιάδης υπογράμμισε ότι υπάρχει πλέον αυτή η δυνατότητα και ότι η Πολιτεία «θα προχωρήσει σε αυτήν τη σύγκριση, ούτως ή άλλως, τα επόμενα χρόνια, είτε με τα τετραγωνικά που δηλώνονται στους λογαριασμούς της ΔΕΗ, είτε στο Ε9, ή με την ταυτότητα του κτιρίου, που θεσπίζεται τώρα».

    Για την ηλεκτρονική ταυτότητα των κτιρίων διευκρίνισε ότι προβλέπεται σε Προεδρικό Διάταγμα και προσέθεσε πως είναι ένας ηλεκτρονικός φάκελος όλων των στοιχείων ενός ακινήτου, είτε ενός κτιρίου, είτε μιας οριζόντιας ιδιοκτησίας, ο οποίος θα συμπεριλαμβάνει τα πάντα όσα αφορούν στο κτίσμα.

    Θα είναι μια συλλογή των στοιχείων που έχουν να κάνουν με εγκεκριμένα σχέδια, με σύσταση, με συμβόλαια κλπ, με ενεργειακά πιστοποιητικά, με βεβαιώσεις μηχανικού, ώστε από εκεί και πέρα αυτή η ταυτότητα, αυτός ο αριθμός, να συνοδεύει πάντα το ακίνητο και να μη χρειάζονται επιπλέον πράξεις. Όταν δηλ. συμπληρωθεί η ταυτότητα του κτιρίου και αποκτηθεί αυτός ο αριθμός, δεν θα χρειάζεται μετά να ξαναβγεί ενεργειακό πιστοποιητικό, δεν θα χρειάζεται μετά να ξαναβγεί βεβαίωση μηχανικού για το συγκεκριμένο ακίνητο.

    Ο κ. Αλεξιάδης ανέφερε ότι το θέμα ήταν σε εκκρεμότητα και ρυθμίζεται τώρα, όπως και το δελτίο δομικής τρωτότητας που αφορά στην ασφάλεια των πολιτών και τη στατικότητα του κτίσματος.

    Το δελτίο οικοδομικής τρωτότητας, είπε, είναι απαραίτητο για να καταστεί μια δήλωση οριστική. Διευκρίνισε ότι είναι ενημερωτικού χαρακτήρα και συμπληρώνεται μόνο με οπτικό έλεγχο της κατασκευής (χωρίς άλλη εργαστηριακή έρευνα) από τον μηχανικό που είχε αναλάβει τη διαδικασία της δήλωσης υπαγωγής του αυθαιρέτου και γνωρίζει ότι περιλαμβάνεται στα προαπαιτούμενα δικαιολογητικά.

     

    Πηγή : http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231269790

     

    Γιατί έχω την εντύπωση ότι τελικά θα μας πουν ότι εμείς καθυστερούμε την οριστική λύση του προβλήματος ;

     

    pantsel

    Δημοσιεύτηκε

    παντα φταιει ο μηχανικος! και αυτο γιατι προσπαθει να βοηθησει οσο το δυνατον πιο πολλους και στο τελος τον βριζουν ολοι!

    AlexisPap

    Δημοσιεύτηκε

    Επειδή θύμωσα λίγο ακόμη παραπάνω έγραψα και εγώ ... επειδή θέλω να θυμώσω και άλλους και επειδή δεν ξέρω και αν το εγκρίνουν τελικά ... το αντιγράφω εδώ :

     

    Τελικά σε έκοψαν απ' ό,τι βλέπω...

    kan62

    Δημοσιεύτηκε

    Όχι ... μπήκε εδώ σήμερα : http://www.opengov.gr/minenv/?p=5348#comments

    Και δεν νομίζω τελικά ότι δίνουν και πολλή σημασία στη διαβούλευση ... μπορεί να μην τα διαβάζουν κιόλας.

    kan62

    Δημοσιεύτηκε

    Η κατάσταση είναι απαγοητευτική ... 1 σχόλιο από τις 20 του μήνα και μετά ...

     

    Παρ' όλα αυτά σήμερα τους έστειλα και δεύτερο σχόλιο :

     

    ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ
    Στο άρθρο 1 του σχεδίου της ΥΑ αναφέρεται (και σε όλη την ΥΑ επαναλαμβάνεται) :
    "... για κάθε αυθαίρετη κατασκευή ή αλλαγή χρήσης που έχει εγκατασταθεί σε κτίρια με επικρατούσα χρήση κατοικία, τουριστικά καταλύματα ή
    κτίρια που η χρήση τους δεν συμπεριλαμβάνεται στο επόμενο άρθρο του παρόντος.".
    Στο άρθρο 11, παρ. 8 του Ν.4178 αναγράφεται :
    "... για κάθε αυθαίρετη κατασκευή ή αλλαγή χρήσης που έχει εκτελεστεί ή εγκατασταθεί σε κτίρια με επικρατούσα χρήση κατοικίας, τουριστικά
    καταλύματα ή κτίρια που δεν περιλαμβάνονται στο επόμενο εδάφιο, καθώς και για μεμονωμένες αυθαίρετες κατασκευές με τις παραπάνω
    χρήσεις."
    Είναι προφανές ότι η ΥΑ είναι ελλειπής και πρέπει να συμφωνήσει με το νόμο για την αποφυγή προβλημάτων.

    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΠΑΛΛΑΓΕΣ (άρθρο 2.Β.β)
    1. Πριν την απαρίθμηση προϋποθέσεων για την απαλλαγή από τη μελέτη στατικής επάρκειας αναφέρεται :
    "... αν έχει εφαρμοστεί, ως προς τις διαστάσεις του φορέα του φέροντος οργανισμού στη συγκεκριμένη  ιδιοκτησία  η  εγκεκριμένη  στατική 
    μελέτη  για  το  νόμιμο  τμήμα  του ακινήτου και συντρέχει ...".
    Η προϋπόθεση αυτή δεν είναι δυνατόν να δώσει την απαλλαγή όταν συντρέχει με την προϋπόθεση i. ("i. Το κτίριο είναι μονόροφο, δηλαδή να
    υπάρχουν μόνο οι στάθμες θεμελίωσης, υπογείων, ισογείου και παταριού."), γιατί με τον τρόπο αυτό θα απαλλαγούν κτίρια με κάποιο
    υλοποιημένο νόμιμα τμήμα που φέρει ένα άλλο εξαρτημένο αυθαίρετο ποικίλης έκτασης. Π.χ. παρεκκλήσιο νόμιμο με αυθαίρετη εκκλησία κατ'
    επέκταση, σχολείο με μία αίθουσα νόμιμη και δέκα αυθαίρετες κλπ.
    2. Σαν απαλλαγή, πάντα σύμφωνα με το πνεύμα της προηγούμενης παρατήρησης, πρέπει να θεωρηθεί και η οδηγία που δίνεται στο τέλος
    της παρ. 2.Β.α "Σε περίπτωση που υπάρχει άδεια οικοδομής, η μελέτη στατικής επάρκειας εκπονείται βάση της νομοθεσίας που ίσχυε κατά το
    χρόνο έκδοσης της άδειας οικοδομής.". Δεν μπορεί να ελέγχουμε αυθαίρετη κατασκευή του 2006 με διατάξεις του 1959 επειδή η μοναδική
    άδεια που υπάρχει είναι του 1960 ή ακόμη παλαιότερη.

    ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΣΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι
    Στο στοιχείο 30. της ενότητας Ε, πρέπει να διαγραφεί η λέξη "ΜΗ" και να παραμείνουν μόνο οι λέξεις "ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ
    ΤΟΙΧΟΠΛΗΡΩΣΗΣ ΣΕ ΚΑΤΟΨΗ" ώστε να λαμβάνεται υπόψη σωστά ο μόνος θετικός συντελεστής του Πίνακα (ΑΔΒ). Τώρα οδηγεί σε λάθος
    συμπέρασμα όπως φαίνεται καθαρά και στο συνημμένο του Παραρτήματος Παράδειγμα 1.

     

    • Upvote 2
    leo_zen

    Δημοσιεύτηκε

    Όχι ... μπήκε εδώ σήμερα : http://www.opengov.gr/minenv/?p=5348#comments

    Και δεν νομίζω τελικά ότι δίνουν και πολλή σημασία στη διαβούλευση ... μπορεί να μην τα διαβάζουν κιόλας.

     

    Να σου πω σε αυτό ότι έμαθα από πηγή μέσα στο ΥΠΕΚΑ ότι αναθέτουν σε έναν (1) υπάλληλο να συντάξει μια έκθεση για όλη τη διαβούλευση μέσα σε 5 μέρες. Τώρα το πόση σημασία δίνουν σε αυτή την έκθεση του υπαλλήλου μετά....σε αφήνω να το μαντέψεις.

    AlexisPap

    Δημοσιεύτηκε

    Προφανώς και δεν τους νοιάζει η διαβούλευση.

    Επίσης, προφανώς το ΤΕΕ κοιμάται. Τουλάχιστον σε εμένα απάντησαν ότι δεν θα προλάβουν να έχουν επίσημη θέση όσο κρατάει η διαβούλευση...

     

    Ο,τι σχόλια έχετε, στείλτε τα με e-mail στο ΤΕΕ. Το βασικό e-mail του ΤΕΕ πρωτοκολλείται.

    Τουλάχιστον να έχουν τα σχόλια επισήμως.

    Άσχετα αν θέλουν ή δεν θέλουν να έχουν άποψη, να μην μπορούν να λένε ότι δεν έλαβαν προτάσεις.




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.