Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Στη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή της Βουλής προς επεξεργασία βρίσκεται διάταξη η οποία προβλέπει ότι τίτλοι Πανεπιστημιακών Τμημάτων ή Σχολών με θετικό-εφαρμοσμένο προσανατολισμό πενταετούς ή εξαετούς φοίτησης, είναι ισοδύναμοι με μεταπτυχιακά διπλώματα υπό τη διεθνή ονομασία «MASTER» όπως αυτά χορηγούνται από Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα του ενιαίου ευρωπαϊκού χώρου εκπαίδευσης, αλλά και όσων χωρών της αλλοδαπής ακολουθούν αντίστοιχη πρακτική.

     

    Σύμφωνα με τη διάταξη -η οποία εμπεριέχεται στο σχέδιο νόμου για τα μεταπτυχιακά- η ισοδυναμία αυτή ισχύει μόνο για τα Τμήματα ή τις Σχολές οι οποίες, κατά την κρίση της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:

     

    • Προσφέρουν σπουδές γνωστικού αντικειμένου με θετικό-εφαρμοσμένο προσανατολισμό.

    • Έχουν πρόγραμμα ενιαίας και αδιάσπαστης πενταετούς ή εξαετούς φοίτησης.

    • Διαθέτουν επαρκή σε εύρος και λογική διάρθρωση μαθήματα, που καλύπτουν ολόκληρο το εύρος του σχετικού γνωστικού αντικειμένου, περιλαμβανομένων και επαρκών μαθημάτων εμβάθυνσης (προχωρημένου επιπέδου) διαρκείας δύο τουλάχιστον εξαμήνων.

    • Προβλέπουν την υποχρεωτική εκπόνηση ερευνητικού χαρακτήρα Διπλωματικής εργασίας, εντός ενός εξαμήνου κατ’ ελάχιστον.

     

    213834-16908653.jpg

     

    Οι κάτοχοι των τίτλων σπουδών αποφοίτων Ελληνικών Τμημάτων ή Σχολών Πανεπιστημιακού επιπέδου πενταετούς ή εξαετούς φοιτήσεως με την ανωτέρω ισοδυναμία, απαλλάσσονται της υποχρέωσης κατοχής διπλώματος μεταπτυχιακών σπουδών (Δ.Μ.Σ.) για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής για τις μεταπτυχιακές σπουδές στα Ελληνικά Α.Ε.Ι.

     

    Το αίτημα για τα Μάστερ έχει τεθεί κατ’ επανάληψη στο παρελθόν, τόσο από τα Πολυτεχνεία, όσο και από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, ωστόσο, ουδείς υπουργός είχε ανταποκριθεί.

     

    Πηγή : TVXS.gr





    Didonis

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    geoste

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    ............

    post-2012-0-23876400-1501870892_thumb.jpg

    post-2012-0-35853500-1501870912_thumb.jpg

    Edited by geoste
    Γιάννης

    Δημοσιεύτηκε

    "Ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master)..."

    Αυτή η φράση νομίζω ξεκάθαρα φωτογραφίζει αυτό που συζητάμε τόσο καιρό: Master in Engineering

    Τουτέστιν "ανώτερο" από Bachelor αλλά όχι Master of Science

     

    Για όσους αναμέναν αύξηση (μισθωτοί δημοσίου κυρίως) ξεκαθαρίζεται και αυτό: "...δεν επιφέρει μισθολογικές μεταβολές"

    JimakosR

    Δημοσιεύτηκε

    Υπάρχουν πολλοί λόγοι και καλώς έγινε αυτό..Μια παρένθεση όμως, δεν είναι μονο οι πολυτεχνικές ή οι γεωπονικές σχολές

    geoste

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί ο ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) απαριθμούνται στην παράγραφο 1 του άρθρου 46 του ν. 4485/2017:

     

    1) Το πρόγραμμα σπουδών να έχει διάρκεια φοίτησης κατ' ελάχιστον 10 ακαδημαϊκά εξάμηνα

    2) Στο πρόγραμμα σπουδών να περιλαμβάνονται μαθήματα ώστε να διασφαλίζεται η θεμελίωση στις βασικές επιστήμες και τέχνες

    3) Στο πρόγραμμα σπουδών να περιλαμβάνονται μαθήματα ώστε να διασφαλίζεται η ανάπτυξη των μαθημάτων κορμού της ειδικότητας σε όλο το εύρος του σχετικού γνωστικού αντικειμένου

    4) Στο πρόγραμμα σπουδών να περιλαμβάνονται μαθήματα ώστε να διασφαλίζεται η εμβάθυνση και η εμπέδωση σε υψηλό επίπεδο των γνώσεων στο εύρος του γνωστικού αντικειμένου της ειδικότητας

    5) Στο πρόγραμμα σπουδών να προβλέπεται η εκπόνηση πτυχιακής ή διπλωματικής εργασίας διάρκειας 1 ακαδημαϊκού εξαμήνου κατ' ελάχιστον.

     

     

    Από τα παραπάνω δεδομένα συμπεραίνω τα εξής:

     

    1) Τα προγράμματα σπουδών 5ετούς διάρκειας φοίτησης των Τμημάτων Μηχανικών ΤΕ των ΤΕΙ δεν ικανοποιούν την 4η προϋπόθεση, καθώς περιλαμβάνουν μαθήματα σε 2 βασικά γνωστικά αντικείμενα μηχανικού (2 ειδικότητες μηχανικού) και δεν περιλαμβάνουν μαθήματα εμβάθυνσης.

    2) Τα προγράμματα σπουδών 5ετούς διάρκειας φοίτησης των Τμημάτων της ΑΣΠΑΙΤΕ δεν ικανοποιούν την 4η προϋπόθεση, καθώς περιλαμβάνουν μαθήματα σε 2 βασικά γνωστικά αντικείμενα (2 ειδικότητες: μηχανικού και εκπαιδευτικού) και δεν περιλαμβάνουν μαθήματα εμβάθυνσης.

    3) Τα προγράμματα σπουδών των Τμημάτων Ιατρικής, Οδοντιατρικής, Κτηνιατρικής & Φαρμακευτικής των Πανεπιστημίων δεν ικανοποιούν την 5η προϋπόθεση.

     

    Συνεπώς οι τίτλοι σπουδών, που απονέμονται μετά από την επιτυχή ολοκλήρωση των ανωτέρω προγραμμάτων σπουδών, δε μπορούν να θεωρηθούν ενιαίοι και αδιάσπαστοι τίτλοι σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου. Η ρύθμιση αφορά κυρίως του εξής τίτλους σπουδών:

     

    1) Διπλώματα Μηχανικού που απονέμονται από τις Σχολές Μηχανικών των Πολυτεχνείων και τα Τμήματα Μηχανικών των Πανεπιστημίων

    2) Δίπλωμα της ΣΕΜΦΕ του ΕΜΠ

    3) Πτυχία των Τμημάτων του ΓΠΑ & των Γεωπονικών Τμημάτων των Πανεπιστημίων

    4) Πτυχία των Τμημάτων Δασολογίας των Πανεπιστημίων

    5) Πτυχίο του Τμήματος Βιολογικών Εφαρμογών & Τεχνολογιών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

    6) Πτυχία 5ετούς φοίτησης των Τμημάτων της ΑΣΚΤ και των Τμημάτων Εικαστικών & Εφαρμοσμένων Τεχνών, Θεατρικών Σπουδών, Μουσικών Σπουδών και Κινηματογράφου των Πανεπιστημίων

     

    ΥΓ: Δεν σημαίνει ότι όλοι οι ανωτέρω τίτλοι σπουδών είναι ενιαίοι και αδιάσπαστοι τίτλων σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου. Απλά είναι υποψήφιοι για αυτήν την αναγνώριση.

    Edited by geoste
    JimakosR

    Δημοσιεύτηκε

    George χωρίς να το επικρινω, που φαίνεται ότι εν συγκρίσει με την σεμφε για παράδειγμα η την ημμυ όπου στη τελευταία έχουν μαθήματα ηλεκτρολογου μηχανικού και μηχανικού υπολογιστών ( μεγάλες διαφορές) ότι στην ασπαιτε δεν κάνει εκβαθυνση ο φοιτητής ενώ στην ημμυ κάνει?

    Υπάρχει κάπου που εξηγούνται αυτά?

    geoste

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Jimako, τα παραπάνω συμπεράσματα είναι προϊόντα προσωπικής ανάλυσης των δεδομένων. Συνεπώς δεν είναι απόλυτα και ενδεχομένως να κάνω λάθος. Οι κατηγορίες των τίτλων σπουδών που παραθέτω είναι ενδεικτικές και δεν σημαίνει ότι όλοι οι τίτλοι σπουδών που εμπίπτουν σε αυτές θα υπαχθούν στη ρύθμιση των παρ. 1 & 2 του άρθρου 46 του ν. 4485/2017. Για την υπαγωγή στη ρύθμιση πρέπει να δημοσιευθεί σε ΦΕΚ διαπιστωτική απόφαση του υπουργού παιδείας.

    Edited by geoste
    stayros

    Δημοσιεύτηκε

    Η ρύθμιση δεν αφορά κανένα τμήμα ακόμα καθώς θα εξεταστεί κάθε αίτημα από επιτροπή.

    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Η ουσία είναι αν υπάρχουν οι 300 πιστωτικές μονάδες και αν υπάρχει και η παράδοση του διπλώματος .

     

    Οι ιατρικές , οδοντιατρικές και κτηνιατρικές σπουδές , είναι ειδικά κατοχυρωμένες διεθνώς , αφορούν συγκεκριμένα επαγγέλματα χωρίς δυνατότητα διαφοροποίησης από το βασικό αντικείμενο .

     

    Αντίθετα σχολές όπως η ΣΕΜΦΕ και η βιολογικών εφαρμογών , πρέπει να γίνουν τετραετείς γιατί αυτή είναι η παράδοση τους και η συνάφεια , είτε να σπάσουν άμεσα σε 4+1 , ή ακόμα καλύτερα να καταργηθούν εντελώς , αφού υπάρχουν άλλες με παράδοση και σαφήνεια . 

     

    Στην Φαρμακευτική το 5ο έτος αφορά μόνο πρακτική άσκηση , μην ξεχνάμε ότι ανάλογη άσκηση κάνουν και οι δικηγόροι και μάλιστα 1,5 έτος .

     

    Τέλος οι καλλιτεχνικές σπουδές έπρεπε να είναι εντελώς εκτός του βασικού εκπαιδευτικού συστήματος , όπως ακριβώς η ΑΣΚΤ και να έχουν ιδιαίτερο τρόπο εισαγωγής και φοίτησης .

    JimakosR

    Δημοσιεύτηκε

     

    Η ρύθμιση δεν αφορά κανένα τμήμα ακόμα καθώς θα εξεταστεί κάθε αίτημα από επιτροπή.

     

    Έτσι ακριβώς..!

     

    Επίσης geoste και bas συμφωνώ και γιαυτό θέλω να κάνουμε συζήτηση να μ πείτε σαν πιο ενημερωμένοι τις γνώμες σας. Αντέ να δούμε

    geoste

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    George χωρίς να το επικρινω, που φαίνεται ότι εν συγκρίσει με την σεμφε για παράδειγμα η την ημμυ όπου στη τελευταία έχουν μαθήματα ηλεκτρολογου μηχανικού και μηχανικού υπολογιστών ( μεγάλες διαφορές) ότι στην ασπαιτε δεν κάνει εκβαθυνση ο φοιτητής ενώ στην ημμυ κάνει?

    Υπάρχει κάπου που εξηγούνται αυτά?

     

    Μην αντιμετωπίζεις το θέμα συγκριτικά Jim. Κάθε τίτλος σπουδών εξετάζεται ξεχωριστά προκειμένου να θεωρηθεί ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου. Τα 5ετή προγράμματα σπουδών των Τμημάτων της ΑΣΠΑΙΤΕ περιλαμβάνουν 40 μαθήματα ειδικότητας (όπως στα 4ετή προγράμματα σπουδών των Τμημάτων Μηχανικών ΤΕ των ΤΕΙ), 13 παιδαγωγικά μαθήματα και πτυχιακή εργασία (εκτός από την πρακτική άσκηση). Κατά συνέπεια οι πτυχιούχοι δεν εμβαθύνουν στο εύρος του γνωστικού αντικειμένου της ειδικότητας με μαθήματα προχωρημένου επιπέδου, προκειμένου να αποκτήσουν την παιδαγωγική επάρκεια.

     

    Στις σχολές και στα τμήματα ΗΜΜΥ γίνεται εμβάθυνση καθώς οι φοιτητές επιλέγουν κατεύθυνση εξειδίκευσης σε προχωρημένο εξάμηνο. Το ζήτημα είναι αν η αναγνώριση του διπλώματος ως ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου, εφόσον διαπιστωθεί, θα αφορά όλο το γνωστικό πεδίο του ΗΜΜΥ ή την κατεύθυνση εξειδίκευσης. Το δίκαιο και το ηθικό είναι το δεύτερο, κατά την ταπεινή μου άποψη. Αυτό όμως δε μπορεί να εφαρμοστεί για τους διπλωματούχους της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ, στην οποία δεν υφίστανται κατευθύνσεις εξειδίκευσης.

     

    Επίσης είναι εύλογο το ερώτημα αν η αναγνώριση θα ισχύσει και για τους παλαιούς διπλωματούχους μηχανικούς, καθώς τότε δεν είχαν θεσπιστεί κατευθύνσεις εξειδίκευσης στα προγράμματα σπουδών.

    Edited by geoste



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.