Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Η πρόσφατη οδηγία του ΥΠΕΚΑ για την ερμηνεία του Ν.4067/12 Νέος Οικοδομικός Κανονισμός σε συνδυασμό με την συνεχιζόμενη αδράνεια των υπηρεσιών του για βελτίωση των από καιρού διαπιστωμένων και διατυπωμένων προβλημάτων του Ν.4030/11 «Νέος τρόπος έκδοσης αδειών δόμησης, ελέγχου κατασκευών και άλλες διατάξεις»

    • Οδηγούν σε ουσιαστική αδυναμία εφαρμογής και λειτουργίας και των δύο νόμων.
    • Εκθέτουν συναδέλφους μηχανικούς σε πελάτες και εργοδότες, λόγω αδυναμίας διεκπεραίωσης συνήθων υποθέσεων, πλήττουν το επιστημονικό τους κύρος και τους εμπλέκουν σε απαράδεκτες γραφειοκρατικές διαδικασίες.

    Η οδηγία για την εφαρμογή και ερμηνεία των διατάξεων του Ν.4067/12 σε πολλά σημεία της αντίκειται στο πνεύμα του νομοθέτη, όπως τουλάχιστον αυτό παρουσιάζεται στην αιτιολογική έκθεση του Νόμου. Συγκεκριμένα:

    1. Διαφοροποιεί την πρόθεση του νομοθέτη, όπως αυτή περιγράφεται στο πνεύμα και το γράμμα του νόμου με τον τρόπο που αποδίδεται η ερμηνεία άρθρων όπως τα 2, 4, 11.
       
    2. Επιτείνει τη δυνατότητα επιλεκτικής χρήσης και ερμηνείας διατάξεων από τους ελεγκτές μεγεθύνοντας την ασάφεια της πολεοδομικής νομοθεσίας (πχ άρθρο11), με αποτέλεσμα τους γνωστούς κινδύνους διαπλοκής και διαφθοράς.
       
    3. Ενισχύει την εμπλοκή και άλλων υπηρεσιών (ΥΠΠΟ, Δασαρχείο κλπ) σε περιπτώσεις μικρής σημασίας εργασιών, σε αντίθεση με την πρόθεση του νομοθέτη για διευκόλυνση του πολίτη, με αποτέλεσμα την αύξηση τη γραφειοκρατίας και την μείωση της παραγωγικότητας.

    Ταυτόχρονα οι υπερβολές και οι αστοχίες του Ν.4030/11, όπως:

    1. Η απαίτηση σύνταξης διαγράμματος δόμησης σε κατεδαφίσεις ή σε περιπτώσεις που δεν υπάρχουν μεταβολές των ελεγχομένων μετρικών στοιχείων του διαγράμματος (χρωματισμοί, εσωτερικές διαρρυθμίσεις κλπ)
       
    2. Η απαίτηση σύνταξης εξαρτημένων τοπογραφικών σε περιπτώσεις προσθηκών σε νομίμως υφιστάμενα κτήρια όπου υφίσταται εγκεκριμένο τοπογραφικό διάγραμμα.
       
    3. Η ατελής θεσμοθέτηση των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής (ΣΑ) και ΣΥΠΟΘΑ (δεν ορίζεται ο φορέας που υπάγονται), η προβληματική τους σύνθεση και η εκ των πραγμάτων αδυναμία συγκρότησής τους σε πολλές περιφέρειες, λόγω έλλειψης προσωπικού.
       
    4. Η συνεχιζόμενη λειτουργία των ΕΠΑΕ με διαφορετικές αρμοδιότητες παρεκκλίσεων σε σχέση με τα ΣΑ.
       
    5. Η ασάφεια στην διαδικασία υποβολής των τελικών μελετών κατά την έκδοση της άδειας δόμησης (απλή υποβολή ή και έλεγχος), την αναγραφή του προϋπολογισμού του έργου και όχι του προϋπολογισμού για τον υπολογισμό των φορολογικών κρατήσεων, τα ελεγχόμενα φορολογικά στοιχεία σε σχέση με τον Ν.3919/10, τη διαφοροποίηση του επιβλέποντος της αδείας από τον υπεύθυνο των μέτρων ασφαλείας κλπ.
       
    6. Τα ελεγχόμενα στοιχεία και η ακολουθούμενη διαδικασία, από τους ελεγκτές δόμησης (θεμελίωση σε στάδια κλπ)

    Όλα τα παραπάνω πραγματικά προβλήματα, δημιουργούν αυξανόμενη δυσκολία για την παραγωγή έργου στον χώρο μας, που έχει ήδη πληγεί ιδιαίτερα, αποτρέπουν τον οποιονδήποτε να επενδύσει στον τομέα αυτόν και αποκλείουν την ανάπτυξη.

    Επιπλέον, στα πλαίσια της καταπολέμησης της γραφειοκρατίας, της διαπλοκής και της διαφθοράς, θεωρούμε απαραίτητο να επανεξετασθούν οι διατάξεις που καθορίζουν το πεδίο αρμοδιότητας και ευθύνης διαφόρων υπηρεσιών και υπουργείων (σύγχυση αρμοδιοτήτων στη διαχείριση της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς, διπλοί χαρακτηρισμοί κτηρίων από ΥΠΕΚΑ και ΥΠΠΟ κλπ) που εμπλέκονται στην παραγωγή του δομημένου περιβάλλοντος και να προσαρμοστεί ο αρχαιολογικός νόμος (Ν.3028/02) στις ενσωματωμένες στην εθνική νομοθεσία διεθνείς συμβάσεις (Ν.2039/92 και 3378/05) και το Σύνταγμα.

    Για τους παραπάνω λόγους, θεωρούμε απαραίτητο να επανεξετασθεί η πρόσφατη οδηγία για τον Ν.4067/12 και να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις και του Ν.4030/11 και του Ν.4067/12 και του Ν.3028/02, με νομοθετικές ρυθμίσεις ώστε να κατοχυρωθούν οι διαδικασίες με συνταγματικά ορθό και διαφανή τρόπο.

     

     

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

     

    Γ. ΜΑΔΕΜΟΧΩΡΙΤΗΣ Α. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ





    Didonis

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    ΚΑΝΑ

    Δημοσιεύτηκε

    Μπράβο

    πολύ σωστή παρέμβαση

    • Upvote 1
    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Πραγματικά πολύ σωστή παρέμβαση . Επισημαίνω ξανά το πρόβλημα που δημιουργείται όταν πρέπει να κάνουμε αλλαγή χρήσης σε ένα μαγαζί σε ΚΥΑ και πρέπει να ελέγξουμε την νομιμότητα όλου του κτιρίου και όλων των οριζόντιων ιδιοκτησιών , κάτι που είναι ανέφικτο και επίσης να αστυνομεύσουμε το κτίριο μέχρι να έρθει ο ΕΔ να κλείσει την άδεια .

     

    Προφανώς πρέπει σε αυτές τις περιπτώσεις να ελέγχεται η νομιμότητα μόνο του συγκεκριμένου χώρου , ακριβώς όπως γίνεται με την βεβαίωση μεταβίβασης .

    • Upvote 2
    Didonis

    Δημοσιεύτηκε

    Συμφωνώ και εγώ ότι η παρέμβαση και σωστή είναι αλλά και αναγκαία και ακόμα πιο σωστά θα είναι πριν αποφασίζουν όσοι αποφασίζουν να ακούν τα συλλογικά όργανα των μηχανικών και όχι μόνο τις παρεμβάσεις που έχουν στους διάδρομους, στα καφέ και αλλού.

     

    ....

    ....

    1. Ενισχύει την εμπλοκή και άλλων υπηρεσιών (ΥΠΠΟ, Δασαρχείο κλπ) σε περιπτώσεις μικρής σημασίας εργασιών, σε αντίθεση με την πρόθεση του νομοθέτη για διευκόλυνση του πολίτη, με αποτέλεσμα την αύξηση τη γραφειοκρατίας και την μείωση της παραγωγικότητας.

    ...

    ...

     

    Παράδειγμα, δεν είναι δυνατόν να εξηγήσω διαφορετικά την ουσιαστική κατάργηση του πνεύματος της 48 ενημέρωσης για εργασίες που προέβλεπε ο ΝΟΚ με την οδηγία, αν δεν την συνδυάσω αυτή την κατάργηση με παρέμβαση από το βαθύ χέρι της «αρχαιολογίας» του ΥΠΠΟ.

    Δεν είναι δυνατό δηλαδή επειδή ασχολούνται με τα αρχαία να πρέπει και όλα να πηγαίνουν με ρυθμό αρχαίο και να έχει παρέμβει σε μερικές πολεοδομίες για αυτό το ζήτημα από όσα έμαθα από τρίτο άτομο.

     

    Δεν είναι δυνατόν επειδή εδώ και 100 χρόνια με την αιτιολογία έλλειψης πόρων δεν έχουν καταφέρει να καταγράψουν τι και που υπάρχει από αρχαιολογικό ενδιαφέρον στην επιφάνεια της γης να πρέπει κάποιος ο οποίος θέλει να βάψει τα κάγκελα στο σπίτι του να εμπλέκεται και το ΥΠΠΟ.

     

    Με νοοτροπίες σαν αυτές που έχουν ως ουσιαστικό αίτιο την διοικητική ανικανότητα δημιουργούν την ροπή προς την «αυθαιρεσίας» και την παραβατικότητα της ελληνικής κοινωνίας.

    • Upvote 3
    kioanni

    Δημοσιεύτηκε

    Εύγε παιδιά, συμφωνώ!!

    Είναι προς τη σωστή κατεύθυνση αυτή η παρέμβαση.

    Πρέπει να λυθούν προβλήματα

    όπως πχ όταν ο ιδιοκτήτης θέλει να κάνει μια απλή συνένωση

    ή μια οπή στην πλάκα!!

    Ελπίζω να το καταλάβουν αυτό οι κύριοι στο ΥΠΕΚΑ,

    γιατί όταν είχαν ερωτηθεί στην αρχή του 4030

    ότι "μα απαιτείτε διάγραμμα δόμησης ΌΛΩΝ των ορόφων

    για...έναν τοίχο ή για μία οπή;;" η απάντηση που δίναν

    είναι ότι "αυτή είναι η δουλειά του μηχανικού...να μετράει!!"

    Επιτυχία μεγάλη..!

    • Upvote 3
    Faethon11

    Δημοσιεύτηκε

    Τι άλλο θα ακούσουμε.. "δουλειά του μηχανικού είναι να μετράει".....

    Πολύ σωστή η παρέμβαση του ΣΑΔΑΣ.

    • Upvote 2
    kan62

    Δημοσιεύτηκε

    Η παρέμβαση είναι, στο μεγαλύτερο ποσοστό της, ορθότατη ...

     

    Εκεί που ελέγχεται είναι η διαμαρτυρία της σε δύο σημεία με αναφορά στον Ν.4030 :

    Το πρώτο αφορά στο εξαρτημένο τοπογραφικό στις προσθήκες, που νομίζω ότι πρέπει να υπάρχει ώστε να μην έχουμε πλέον νέες κατασκευές με αμφιλεγόμενης ποιότητας τοπογραφικά (στο παρελθόν έχουν οδηγήσει πολλές φορές σε αδιέξοδα).

    Το δεύτερο και σοβαρότερο είναι η παραδοχή, μέσω της παρέμβασης, "ασάφειας" στον έλεγχο των μελετών της άδειας δόμησης. Ο νόμος ορίζει σαφώς ότι δεν υπάρχει έλεγχος και ο νόμος πρέπει να εφαρμοστεί. Οι μηχανικοί του έργου έχουν ήδη πάρει (βάσει του νόμου) τις ευθύνες . Η αντίσταση του μηχανισμού δεν πρέπει να δίνει αφορμή διαπραγμάτευσης μαζί του σε τέτοια θέματα. Πρέπει να προχωρήσουμε παρακάτω !

     

    Το θέμα του ΥΠΠΟ που θίγει ο @Didonis είναι πολύ σύνθετο και σηκώνει πολλή συζήτηση ...

    Οι συναρμοδιότητες με το ΥΠΕΚΑ, η μεγέθυνσή τους με τον ΝΟΚ, η αντίσταση του ΥΠΠΟ, ο αρχαιολογικός νόμος και η ασυμβατότητά του με τον εκσυγχρονισμό των αδειοδοτικών διαδικασιών, η προστασία που παρέχει ο τελευταίος στις αυθαιρεσίες του ΥΠΠΟ κλπ. δεν πρέπει να είναι λόγοι μιάς ακόμη διαμαρτυρίας ... θέλει και προτάσεις παρέμβασης !

    Ο Ν.4030 και γενικά το μελλοντικό καθεστώς αδειοδοτήσεων, έπρεπε να είχε συνδιαμορφωθεί με την ανανέωση νόμων όπως : ο νέος οικοδομικός κανονισμός, ο νέος αρχαιολογικός νόμος, οι νέοι νόμοι αδειοδοτήσεων (επιχειρήσεις, ΕΟΤ κλπ.), ο ΚΕΝΑΚ, οι EC, o KANEΠΕ κλπ. για να μην προχωρήρω σε άλλες αμαρτίες (διαδικασίες πιστοποίησης των πάντων, δημόσια έργα και μελέτες, ναοδομίες κλπ.).

    Από την αρχή έπρεπε να είχαν μελετηθεί οι παρενέργειες συνεφαρμογής και να είχαν ήδη επιλυθεί ... δεν έγινε έτσι ... χρόνος υπάρχει ... ας υπάρξει έστω και τώρα μια διαρκής ομάδα επίλυσης προβλημάτων ... μια στοιχειώδης οργάνωση έστω !

    Η κοινωνία αυτή τη στιγμή θέλει εξασφάλιση της εφαρμογής νόμων αλλά με ισονομία ...

    Θέλουμε να περάσουμε σε μια γενιά πιστοποίησης χωρίς πιστοποιημένους νόμους ...

    Οι ευθύνες Συλλόγων και ΤΕΕ εδώ είναι μεγάλες.

    • Upvote 3
    • Downvote 1
    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Εξαρτημένο τοπογραφικό σε υπάρχουσα οικοδομή με παλαιό τοπογραφικό και κτηματολόγια κλπ , μόνο ανύπαρκτα θέματα θα δημιουργήσει με τις διαφορές τμ και ΣΔ που θα προκύψουν .

    • Upvote 6
    gm1

    Δημοσιεύτηκε

    Πολύ καλή ανακοίνωση του τμήματος Αττικής του ΣΑΔΑΣ.

    Επιτέλους, δείχνει γνώση του αντικειμένου , θίγει θέματα καθημερινής διαδικασίας στις ΥΔΟΜ και άλλα πολύ σοβαρά θέματα που αν δεν διορθωθούν νομοθετικά (αρχαιολογικός νόμος) δεν θα σταματήσει ποτέ η επικάλυψη αρμοδιοτήτων.

    Η διεθνής νομοθεσία που επικαλείται η ανακοίνωση είναι το κλειδί της απλοποίησης αλλά θίγει κατεστημένες δομές και για τον λόγο αυτό αγνοείται.

    Συμφωνώ στην συνολική επανεξέταση και διόρθωση του νομοθετικού πλαισίου.

    Δυστυχώς υπάρχουν ΥΔΟΜ που ελέγχουν τις μελέτες ενώ δεν το προβλέπει ο 4030 (ποιός θα τους το πεί?).

    Σε υφιστάμενο κτήριο αλλαγή στοιχείων τοπογραφικού συνεπάγεται αυθαίρετο? Ναί στα εξαρτημένα τοπογραφικά χωρις εμποκές αυθαιρέτου.

    Προϋπόθεση να ξεκαθαρίσει το θέμα των ανοχών και των αποκλίσεων. (είναι δυνατόν να υπάρχει απόκλιση χωρίς να αλλάζουν επιφάνειες?)

    • Upvote 3
    Kakos_lykos

    Δημοσιεύτηκε

    Διαφωνώ με τον ΣΑΔΑΣ .

    Τον "ασκό" του Αιόλου τον άνοιξαν κάποια πρωτοκλασάτα στελέχη του ΣΑΔΑΣ που ενθάρρυναν τον Σιφουνάκη για να "αλλάξει" τα πάντα , ώστε να "πνευσει" νέος άνεμος στην Οικοδομή κλπ ......

    Στην πορεία δεν τους βγήκε ο σχεδιασμός αλλά αποδείχθηκε καταστροφή , με αποτέλεσμα να αλλάξουν στάση και να καταγγέλλουν αυτά που οι ίδιοι εισηγήθηκαν .

    Ας βρουν οι ίδιοι του ΣΑΔΑΣ ποιο(α) μέλη τους είχαν αναμιχθεί και μετά ας επανέλθουν .

    Μπορεί να είμαι δυσάρεστος αλλά δεν είμαι χαζός και "ξεχασιάρης" , όπως θεωρούν τον Ελληνικό λαό κάποιοι .

    (Για θυμηθείτε τον Πρόεδρο του ΤΕΕ που εναντιώθηκε ξαφνικά για τις υπέρογκες αυξήσεις του ΤΣΜΕΔΕ , που όλοι μας νιώθουμε σήμερα , ενώ ο ίδιος τις είχε υπερψηφίσει το καλοκαίρι δια του εκπροσώπου του )

    Τέρμα τα ψέματα και οι κοροϊδίες .

    Υ.Γ.

    Για τα προβλήματα που αναφέρει η επιστολή συμφωνώ .

    • Upvote 2
    • Downvote 1
    Faethon11

    Δημοσιεύτηκε

    @Kakos_lykos, όλοι μας θυμόμαστε το θέμα με τον πρώην πρόεδρο του ΣΑΔΑΣ. Γνωστά είναι.

    Αλλά γιατί είναι κακό η αλλαγή του ΓΟΚ (RIP) σε κάτι ποιο λειτουργικό όπως όλοι επιθυμούσαμε;




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.