Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση για όσες αυθαίρετες κατασκευές υφίστανται προ του 1983, για τις μικροπαραβάσεις και για τις μεσαίου μεγέθους αυθαιρεσίες (παραβίαση έως 40% κάλυψης - δόμησης και έως 20% ύψους) προβλέπει το νέο σχέδιο νόμου για τα αυθαίρετα το οποίο παρουσίασε σήμερα σε άτυπη συνάντηση με δημοσιογράφους ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Στ. Καλαφάτης.

     

    Για τα υπόλοιπα αυθαίρετα προβλέπεται αναστολή κυρώσεων για 30 χρόνια. Στη ρύθμιση δεν μπορούν να υπαχθούν όσα αυθαίρετα βρίσκονται εντός δασών και στον αιγιαλό. Με δεδομένη την οικονομική δυσπραγία των πολιτών και προκειμένου, να δοθεί η δυνατότητα σε περισσότερους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων κατασκευών να υπαχθούν στον νέο νόμο, το νομοσχέδιο αυξάνει τον αριθμό των δόσεων. Ειδικότερα, οι 48 ισόποσες μηνιαίες δόσεις που ορίζει ο ισχύον νόμος (4014/11) γίνονται 10 εξαμηνιαίες (όχι κατ΄ ανάγκη ισόποσες) με ελάχιστη καταβολή 5%.

     

    Ειδικότερα, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου για

     

    - αυθαίρετες κατασκευές που υφίστανται προ του έτους 1975 προβλέπεται οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση καταβάλλοντας ένα εφάπαξ ποσό 500 ευρώ. Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, Ε9, τεχνική έκθεση μηχανικού, φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης,

     

    - αυθαίρετες κατασκευές που υφίστανται προ του έτους 1983 προβλέπεται οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση, καταβολή παραβόλου και 15% του ειδικού προστίμου (με βάση τον 4014/11). Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, Ε9, τεχνική έκθεση μηχανικού, φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, έντυπο προστίμου

     

    - αυθαίρετες μικρές παραβάσεις (πέργκολες, μπάρμπεκιου, διαμερισματοποίηση κλπ) προβλέπεται οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση με καταβολή εφάπαξ ποσού 500 ευρώ (για όσες μικροπαραβάσεις κι αν έχει το κτίριο). Απαιτούνται αίτηση στο σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση και τεχνική έκθεση μηχανικού.

     

    - αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης με παραβίαση έως 40% κάλυψης και δόμησης και έως 20% ύψους (σε σύγκριση με την οικοδομική άδεια). Προβλέπεται οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση μετά την συμπλήρωση της Ταυτότητας Κτιρίου με καταβολή του παραβόλου και ειδικού προστίμου. Για όσα έχουν χτιστεί μεταξύ 1983 και 2003 θα καταβάλλεται το 80% του ειδικού προστίμου. Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, Ε9, τεχνική έκθεση μηχανικού, σχέδια, δελτίο δομικής τρωτότητας και μελέτη στατικής επάρκειας όπου απαιτείται, φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, έντυπο προστίμου.

     

    - Αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης με παραβίαση έως 40% κάλυψης και δόμησης και έως 20% ύψους (σε σύγκριση με την οικοδομική άδεια) εντός προκηπίου ή ακαλύπτου. Προβλέπεται αναστολή κυρώσεων για 30 έτη με καταβολή του παραβόλου και ειδικού προστίμου. Για όσα έχουν χτιστεί μεταξύ 1983 και 2003 θα καταβάλλεται το 80% του ειδικού προστίμου. Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, Ε9, τεχνική έκθεση μηχανικού, σχέδια, δελτίο δομικής τρωτότητας και μελέτη στατικής επάρκειας όπου απαιτείται, φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, έντυπο προστίμου.

     

    - Αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσεις με περαιωμένη διαδικασία των νόμων 3775/09 και ν. 3843/10. Προβλέπεται οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση μετά την συμπλήρωση της Ταυτότητας Κτιρίου με καταβολή του παραβόλου κατά περίπτωση και ειδικού προστίμου (συμψηφίζεται). Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, Ε9, τεχνική έκθεση μηχανικού, σχέδια, δελτίο δομικής τρωτότητας και μελέτη στατικής επάρκειας όπου απαιτείται, φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, έντυπο προστίμου

     

    - Αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης εκτός όλων των ανωτέρων κατηγοριών (χωρίς οικοδομική άδεια ή με υπέρβαση άνω του 40%). Προβλέπεται αναστολή κυρώσεων για 30 έτη με καταβολή παραβόλου και ειδικού προστίμου. Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, Ε9, τεχνική έκθεση μηχανικού, σχέδια, δελτίο δομικής τρωτότητας και μελέτη στατικής επάρκειας όπου απαιτείται, φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, έντυπο προστίμου.

     

    - Για πρόχειρες αυθαίρετες κατασκευές. Προβλέπεται αναστολή κυρώσεων για 30 έτη με καταβολή παραβόλου και ειδικού προστίμου. Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, τοπογραφικό διάγραμμα, τεχνική έκθεση μηχανικού, φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, αποδεικτικά δικαιώματος υπαγωγής, γνωμοδότηση αρμόδιας επιτροπής έντυπο προστίμου.

     

    - Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις σε παραδοσιακό οικισμό. Προβλέπεται αναστολή κυρώσεων για 30 χρόνια με καταβολή παραβόλου και ειδικού προστίμου. Απαιτούνται αίτηση προς αρμόδια επιτροπή συνοδευόμενη από τοπογραφικό διάγραμμα, τεχνική έκθεση μηχανικού, υπεύθυνη δήλωση μηχανικού για υποβολή ταυτόσημων στοιχείων στο σύστημα, αποδεικτικά χρόνου κατασκευής και δικαιώματος υπαγωγής. Ακόμη χρειάζονται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, Ε9, δελτίο δομικής τρωτότητας και μελέτη στατικής επάρκειας όπου απαιτείται, τεχνική έκθεση μηχανικού αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, παράβολο και έντυπο προστίμου.

     

    - Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις σε διατηρητέο κτίριο (εντός όγκου κτιρίου ή προσθήκες καθ΄ ύψος μικρότερο του 10% της συνολικής δόμησης). Προβλέπεται αναστολή κυρώσεων για 30 χρόνια με καταβολή παραβόλου και ειδικού προστίμου. Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, τεχνική έκθεση μηχανικού, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, παράβολο έντυπο προστίμου. Ακόμη χρειάζεται αίτηση προς το ΚΕΣΑ συνοδευόμενη από φωτογραφική τεκμηρίωση κτιρίου, τοπογραφικό διάγραμμα, πλήρη αποτύπωση κτιρίου, τεχνική έκθεση με το ιστορικό του κτιρίου, υπεύθυνη δήλωση περί μη χαρακτηρισμού του κτιρίου από άλλο φορέα, δελτίο δομικής τρωτότητας και μελέτη στατικής επάρκειας, τεχνική έκθεση μηχανικού.

     

    Το νομοσχέδιο θα τεθεί σε σύντομη διαβούλευση ώστε να εισαχθεί όσο το δυνατόν γρηγορότερα προς ψήφιση στη Βουλή. Εντός του επόμενου δεκαημέρου θα τεθεί σε διαβούλευση και το Προεδρικό Διάταγμα για την ταυτότητα των κτιρίων.

     

    Όσοι έχουν ήδη υπαχθεί στις δύο προηγούμενες ρυθμίσεις για τα αυθαίρετα (4014/11 και 3843/10) για παραβάσεις οι οποίες με το νέο σχέδιο νόμου εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης αρκεί η ηλεκτρονική υπαγωγή στην Ταυτότητα Κτιρίων ατελώς για να εξασφαλίσουν εφάπαξ το ακίνητό τους. Για όσους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων έχουν ήδη καταβάλει το πρόστιμο και εφόσον είναι μεγαλύτερο από αυτό που προβλέπεται με βάση τη νέα ρύθμιση η επιστροφή της διαφοράς θα γίνει μέσω του συστήματος ΔΙΑΣ. Ωστόσο, όπως ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΕΚΑ κ. Σωκράτης Αλεξιάδης, οι περιπτώσεις αυτές δεν ξεπερνούν το 5% των δηλώσεων.

     

     

    Δείτε αναλυτικά από την εφημερίδα Το Βήμα:

     

    τις εκπτώσεις για τις ευπαθείς ομάδες και παραδείγματα για την υπαγωγή στη νέα ρύθμιση

     

    Πηγή: http://www.tovima.gr...cle/?aid=508114

     

    Δείτε την ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ: http://www.ypeka.gr/...&language=el-GR

     

    Εν αναμονή των κειμένων της δημόσιας διαβούλευσης από την ειδική σελίδα του ΥΠΕΚΑ: http://www.opengov.gr/minenv/





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    nik

    Δημοσιεύτηκε

    Να προσθέσω στο Συμπέρασμα 6ο ότι θα πρέπει να ολοκληρωθεί και η ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου για να εφαρμοστεί ο νέος νόμος !

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Δημοσιεύτηκε

    Διάβασε τα προηγούμενα συμπεράσματα.

    Ήδη έχουν δρομολογηθεί εξελίξεις γι' αυτήν.

    Θα έχει ολοκληρωθεί σε 2,5 περίπου χρόνια, δηλαδή, τέλος 2015 αρχές 2016.

    Τόσο γρήγορα....

    imhotep

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    ε! μέχρι τότε θάχει προσαρμοστεί και η πλατφόρμα του ΤΕΕ στα νέα δεδομένα..

    Edited by imhotep
    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Συμπέρασμα 7ο:

    Δεν κάνουν απολύτως τίποτα για να "εξαναγκάσουν" τους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων ή αυθαιρεσιών για να προστρέξουν να δηλώσουν τις αυθαιρεσίες τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Και ως προς τους ίδιους και ως προς το κράτος και ως προς την τρόϊκα και ως προς τις δεσμεύσεις μέσω των μνημονίων και ως προς εμάς τους μηχανικούς και ως προς τα κρατικά ταμεία. Νομοθετούν λες και υπάρχει απεριόριστος χρόνος για αντιμετώπιση χρόνιων προβλημάτων.

     

    - Ο τρέχον νόμος τελειώνει σε 1,5 μήνα. Ποιός θα κάνει δήλωση και γιατί να την κάνει;;;; Μόνο όποιος τον συμφέρει και το ...καταλάβει!

    - Ο νέος νόμος που θα ψηφιστεί, δεν μπορεί ν' αρχίσει άμεσα να υλοποιείται, λόγω ...πρακτικών κ.λπ. προβλημάτων. Θέλει τουλάχιστον ένα εξάμηνο. Άρα γιατί να γίνονται δηλώσεις;;; Ποιός πιέζει ποιόν;;; Ουδείς και κανέναν.

    - Κάποια στιγμή θ' αρχίσει (μετά το εξάμηνο), θα 'χει κάποια ημερομηνία λήξης. Το πιθανότερο είναι να είναι ένα έτος (αρχικώς). Ποιός θα κάνει δηλώσεις και γιατί;;;; Ποιός πιέζει ποιόν;;; Ουδείς και κανέναν. Κάποιες θα γίνουν τον τελευταίο μήνα του έτους αυτού.

    - Η εφαρμογή της ηλεκτρονικής ταυτότητας ακινήτου δεν μπορεί ν' αρχίσει να υλοποιείται πριν το λιγότερο 2,5 χρόνια και θα έχει περίοδο "αναγκαστική" 10 χρόνια από τη δημοσίευση σε ΦΕΚ του συγκεκριμένου νόμου, δηλαδή έως τα μέσα του 2023. Ποιός θα κάνει δηλώσεις αυτό το χρονικό διάστημα και γιατί;;;; Ποιός πιέζει ποιόν;;; Ουδείς και κανέναν. Κάποιες θα γίνουν "εξαναγκαστικά" διότι πρέπει να εγγραφούν εμπράγματα δικαιώματα σε ακίνητα. ΟΚ πόσες θα είναι;;;; Επαρκούν;;;;; Επίσης ΟΚ το πρώτο εξάμηνο του 2023 θα αποκτηθεί από τα περισσότερα ακίνητα (π.χ. 60%) η ηλεκτρονική ταυτότητα..... Στη συνέχεια θα δοθεί παράταση άλλα π.χ. δύο χρόνια (δηλαδή, 2025) για τα υπόλοιπα....

    - Θα παίξουν πάλι το γνωστό παιχνίδι;;;; Δηλαδή, ο νέος νόμος ισχύει για δύο μήνες, στη συνέχεια για άλλους δύο και μετά για ακόμα δύο κ.ο.κ.;;; Δεν τσιμπάει πιά ο κόσμος!!! Το μάθαμε! Δεν θα πετύχουν πάλι τίποτα.

    - Ελέγχους των ακινήτων από τις τεχνικές υπηρεσίες των Δήμων ή από άλλον κ.λπ. δεν ανακοινώνουν.... Άρα γιατί να γίνονται δηλώσεις;;; Ποιός πιέζει ποιόν;;; Ουδείς και κανέναν.

    - Χρήματα φαινομενικά δεν υπάρχουν. Για να ρυθμιστούν όμως ακίνητες περιουσίες όλο και θα βρεθούν απ'ο την πλειονότητα των ιδιοκτητών. Άρα γιατί να γίνονται δηλώσεις;;; Ποιός πιέζει ποιόν;;; Ουδείς και κανέναν.

    - Δεν πρόκειται να εισπραχθεί το ποσό που έχουν δεσμευτεί έναντι του μνημονίου από αυτές τις ρυθμίσεις! Πάλι θα υπάρχει, αυτή τη φορά, μεγάλο έλλειμμα. Θα τα βρουν από αλλού.... ΟΚ ποιόν νοιάζει, αν θα περικοπούν ακόμα περισσότερο π.χ. οι συντάξεις, οι μισθοί, οι κρατικές δαπάνες κ.λπ. Άρα γιατί να γίνονται δηλώσεις;;; Ποιός πιέζει ποιόν;;; Ουδείς και κανέναν.

    Edited by ΙΑΣΟΝΑΣ
    • Upvote 2
    Aythairetakias

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Καλησπέρα συνάδελφοι.Πρώτη μου ανάρτηση στο φόρουμ.

    Έχω να παρατηρήσω οτί το θεωρείται όλοι δεδομένο το ν/σ.Υπό φυσιολογικές συνθήκες αυτό θα έπρεπε να είχε πέσει από χτες στο ΣτΕ.Το σκεπτικό που προβάλλουν δεξιά και αριστερά σχετικά με χαμένες άδειες και δεν συμμαζεύεται για να δικαιολογήσουν την νομιμοποίηση των πάντων πριν το '75 είναι απλά αστεία.Όταν από το 1955 έως το 1975 έχουν εκδοθεί εκατοντάδες χιλιάδες άδειες και ένα μεγάλο μέρος αυτών των κατασκευών είναι απολύτως νόμιμες είναι εντελώς παράλογο ξαφνικά να λες όλοι νόμιμοι.Υποτίθεται οτί με τον 1337/83 εξαντλήθηκαν τα περιθώρια για "συγχωροχάρτι" σε αυθαίρετα κτίσματα.Φαντάζομαι μετά από καμιά 30αριά χρόνια εδώ θα είμαστε πάλι(οι νεότεροι τουλάχιστον) και θα συζητάμε για τον Ν.12405/43 που θα δίνει "οριστικό τέλος στο πρόβλημα των αυθαιρέτων".

    Edited by Aythairetakias
    nik

    Δημοσιεύτηκε

    Αλήθεια όταν έγινε ο νόμος Τρίτση δεν υπήρχε ΣΤΕ ?

    NTIN

    Δημοσιεύτηκε

    Επίσης να μην ξεχνάμε οτι και ο Ν.4014 βρίσκεται ακόμα στον αέρα από το ΣΤΕ και όμως βρίσκεται κανονικά σε ισχύ και ο κόσμος - έστω και αυτός ο λίγος- πληρώνει. Το ίδιο έγινε και με τον Ν.3843, το ίδιο θα γίνει και με το νέο νόμο. Πρέπει να το πάρουμε απόφαση ότι έχουμε μπει σε έναν φαύλο κύκλο, όπου ψηφίζονται και εφαρμόζονται αντισυνταγματικοί, αντιεπιστημονικοί, παράλογοι και κοινωνικά και περιβαλλοντικά άδικοι νόμοι. Μόνο η πολιτική βούληση καθορίζει πλέον τις αποφάσεις. Οπότε ή το αποδεχόμαστε και αρπάζουμε την ευκαιρία για δουλειά αφήνοντας κατά μέρος τις περισσότερες ή λιγότερες ηθικές αναστολές ή αλλάζουμε αντικείμενο. Αυτή είναι η νέα εποχή της ευκαιρίας, έτσι δεν είναι?

    • Upvote 2
    imhotep

    Δημοσιεύτηκε

    Αλήθεια όταν έγινε ο νόμος Τρίτση δεν υπήρχε ΣΤΕ ?

    υπήρχε

    όπως υπήρχε και το παραμύθι με τα τρία γουρουνάκια

    τα αυθαίρετα από καλαμιές και οι παράγκες με τα ξύλα "πέφτανε", τα χτιστά όχι...

    Aythairetakias

    Δημοσιεύτηκε

    Προφανώς και άμα δεν έχεις τίποτα άλλο θα ασχοληθείς με τα αυθαίρετα.Απλά η παρατηρησή μου έχει να κάνει με το γεγονός οτί θεώρω πολύ σοβαρό το ενδεχόμενο να ταλαιπωρούμαστε τζάμπα.Να κάθεσαι να διαβάζεις πάλι,να προσπαθείς να ξεμπλέξεις πρακτικά προβλήματα που θα προκύψουν,να πλακώνουν πάλι οι πελάτες σου για να περάσουν από τον 4014 στον νέο νόμο κλπ κλπ.Και όλα αυτά για κάτι που δεν χρειάζεται να είσαι νομικός για να καταλάβεις οτί είναι διάτρητο από συνταγματικής άποψης.Αλλά όπως πολύ σωστά είπες "Μόνο η πολιτική βούληση καθορίζει πλέον τις αποφάσεις".

    Για τον 1337 nik δεν ξέρω αν υπήρχε ΣτΕ.Έχω δει σε άλλες εισηγήσεις του όμως αναφορές για τις αποφάσεις που τον κρίνανε συνταγματικό.Πιο συγκεκριμένα :ΣτΕ 2058/94 Ολομ., 2380/ 1991, 3568/1996, 3338/1999 .Αν και αυτές νομίζω αφορούν μόνο το αρ.8 το οποίο είχε να κάνει με τις εισφορές σε γη και χρήμα.

    sarcs

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Πάντως όσους έχουμε σε προσωρινή υπαγωγή πρέπει να αποφασίσουμε τί θα τους κάνουμε, γιατί για παράδειγμα για το χρόνο κατασκευής "από τη δημοσίευση του παρόντος" αλλάζει το πράγμα, και επίσης για τον υπολογισμό του ποσοστου υπέρβασης του προστίμου, πάλι αλλάζει το πράγμα αφού αναφέρεται όχι επιτρεπόμενα οικοπέδου αλλά επιτρεπόμενα οικοπέδου επί ποσοστό ιδιοκτησίας (κάτι για το οποίο όλοι οι ειδήμονες βέβαια Λεμπέση κλπ κλπ έχουν πει ότι είναι ανεφάρμοστο, γιατί τα ποσοστά δεν ταυτίζονται με τα μέτρα πάντα, γιατί υπάρχει αέρας, υπάρχουν υπόλοιπα, κλπ κλπ), αλλά αυτοί οι τσάκαλοι το κάνουν νόμο. Οπως και για πρώτη και μοναδική κατοικία (αν και δε καταλαβαίνω τί λέει ο ποιητής, έχει συντακτικά λάθη εκεί), φαινεται ότι αυξάνεται πολύ η έκπτωση.

    Άρα όπως είπε ο Ιάσονας (που δικαιούται ένα σωρό φήμες για όσα έγραψε), όχι λεπτομερές διάβασμα γιατί θα χαθεί τελείως η μπάλα, αλλά πρέπει να υπογραμμίσουμε τις γενικές κατευθύνσεις και κύριες αλλαγές του Νόμου και να πάρουμε Αποφάσεις.

    Edited by sarcs
    • Upvote 1



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.