Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Σε δημόσια διαβούλευση το νέο νομοσχέδιο για τα αυθαίρετα


    Οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση για όσες αυθαίρετες κατασκευές υφίστανται προ του 1983, για τις μικροπαραβάσεις και για τις μεσαίου μεγέθους αυθαιρεσίες (παραβίαση έως 40% κάλυψης - δόμησης και έως 20% ύψους) προβλέπει το νέο σχέδιο νόμου για τα αυθαίρετα το οποίο παρουσίασε σήμερα σε άτυπη συνάντηση με δημοσιογράφους ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Στ. Καλαφάτης.

     

    Για τα υπόλοιπα αυθαίρετα προβλέπεται αναστολή κυρώσεων για 30 χρόνια. Στη ρύθμιση δεν μπορούν να υπαχθούν όσα αυθαίρετα βρίσκονται εντός δασών και στον αιγιαλό. Με δεδομένη την οικονομική δυσπραγία των πολιτών και προκειμένου, να δοθεί η δυνατότητα σε περισσότερους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων κατασκευών να υπαχθούν στον νέο νόμο, το νομοσχέδιο αυξάνει τον αριθμό των δόσεων. Ειδικότερα, οι 48 ισόποσες μηνιαίες δόσεις που ορίζει ο ισχύον νόμος (4014/11) γίνονται 10 εξαμηνιαίες (όχι κατ΄ ανάγκη ισόποσες) με ελάχιστη καταβολή 5%.

     

    Ειδικότερα, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου για

     

    - αυθαίρετες κατασκευές που υφίστανται προ του έτους 1975 προβλέπεται οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση καταβάλλοντας ένα εφάπαξ ποσό 500 ευρώ. Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, Ε9, τεχνική έκθεση μηχανικού, φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης,

     

    - αυθαίρετες κατασκευές που υφίστανται προ του έτους 1983 προβλέπεται οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση, καταβολή παραβόλου και 15% του ειδικού προστίμου (με βάση τον 4014/11). Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, Ε9, τεχνική έκθεση μηχανικού, φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, έντυπο προστίμου

     

    - αυθαίρετες μικρές παραβάσεις (πέργκολες, μπάρμπεκιου, διαμερισματοποίηση κλπ) προβλέπεται οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση με καταβολή εφάπαξ ποσού 500 ευρώ (για όσες μικροπαραβάσεις κι αν έχει το κτίριο). Απαιτούνται αίτηση στο σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση και τεχνική έκθεση μηχανικού.

     

    - αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης με παραβίαση έως 40% κάλυψης και δόμησης και έως 20% ύψους (σε σύγκριση με την οικοδομική άδεια). Προβλέπεται οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση μετά την συμπλήρωση της Ταυτότητας Κτιρίου με καταβολή του παραβόλου και ειδικού προστίμου. Για όσα έχουν χτιστεί μεταξύ 1983 και 2003 θα καταβάλλεται το 80% του ειδικού προστίμου. Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, Ε9, τεχνική έκθεση μηχανικού, σχέδια, δελτίο δομικής τρωτότητας και μελέτη στατικής επάρκειας όπου απαιτείται, φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, έντυπο προστίμου.

     

    - Αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης με παραβίαση έως 40% κάλυψης και δόμησης και έως 20% ύψους (σε σύγκριση με την οικοδομική άδεια) εντός προκηπίου ή ακαλύπτου. Προβλέπεται αναστολή κυρώσεων για 30 έτη με καταβολή του παραβόλου και ειδικού προστίμου. Για όσα έχουν χτιστεί μεταξύ 1983 και 2003 θα καταβάλλεται το 80% του ειδικού προστίμου. Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, Ε9, τεχνική έκθεση μηχανικού, σχέδια, δελτίο δομικής τρωτότητας και μελέτη στατικής επάρκειας όπου απαιτείται, φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, έντυπο προστίμου.

     

    - Αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσεις με περαιωμένη διαδικασία των νόμων 3775/09 και ν. 3843/10. Προβλέπεται οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση μετά την συμπλήρωση της Ταυτότητας Κτιρίου με καταβολή του παραβόλου κατά περίπτωση και ειδικού προστίμου (συμψηφίζεται). Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, Ε9, τεχνική έκθεση μηχανικού, σχέδια, δελτίο δομικής τρωτότητας και μελέτη στατικής επάρκειας όπου απαιτείται, φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, έντυπο προστίμου

     

    - Αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης εκτός όλων των ανωτέρων κατηγοριών (χωρίς οικοδομική άδεια ή με υπέρβαση άνω του 40%). Προβλέπεται αναστολή κυρώσεων για 30 έτη με καταβολή παραβόλου και ειδικού προστίμου. Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, Ε9, τεχνική έκθεση μηχανικού, σχέδια, δελτίο δομικής τρωτότητας και μελέτη στατικής επάρκειας όπου απαιτείται, φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, έντυπο προστίμου.

     

    - Για πρόχειρες αυθαίρετες κατασκευές. Προβλέπεται αναστολή κυρώσεων για 30 έτη με καταβολή παραβόλου και ειδικού προστίμου. Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, τοπογραφικό διάγραμμα, τεχνική έκθεση μηχανικού, φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, αποδεικτικά δικαιώματος υπαγωγής, γνωμοδότηση αρμόδιας επιτροπής έντυπο προστίμου.

     

    - Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις σε παραδοσιακό οικισμό. Προβλέπεται αναστολή κυρώσεων για 30 χρόνια με καταβολή παραβόλου και ειδικού προστίμου. Απαιτούνται αίτηση προς αρμόδια επιτροπή συνοδευόμενη από τοπογραφικό διάγραμμα, τεχνική έκθεση μηχανικού, υπεύθυνη δήλωση μηχανικού για υποβολή ταυτόσημων στοιχείων στο σύστημα, αποδεικτικά χρόνου κατασκευής και δικαιώματος υπαγωγής. Ακόμη χρειάζονται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, Ε9, δελτίο δομικής τρωτότητας και μελέτη στατικής επάρκειας όπου απαιτείται, τεχνική έκθεση μηχανικού αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, παράβολο και έντυπο προστίμου.

     

    - Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις σε διατηρητέο κτίριο (εντός όγκου κτιρίου ή προσθήκες καθ΄ ύψος μικρότερο του 10% της συνολικής δόμησης). Προβλέπεται αναστολή κυρώσεων για 30 χρόνια με καταβολή παραβόλου και ειδικού προστίμου. Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, τεχνική έκθεση μηχανικού, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, παράβολο έντυπο προστίμου. Ακόμη χρειάζεται αίτηση προς το ΚΕΣΑ συνοδευόμενη από φωτογραφική τεκμηρίωση κτιρίου, τοπογραφικό διάγραμμα, πλήρη αποτύπωση κτιρίου, τεχνική έκθεση με το ιστορικό του κτιρίου, υπεύθυνη δήλωση περί μη χαρακτηρισμού του κτιρίου από άλλο φορέα, δελτίο δομικής τρωτότητας και μελέτη στατικής επάρκειας, τεχνική έκθεση μηχανικού.

     

    Το νομοσχέδιο θα τεθεί σε σύντομη διαβούλευση ώστε να εισαχθεί όσο το δυνατόν γρηγορότερα προς ψήφιση στη Βουλή. Εντός του επόμενου δεκαημέρου θα τεθεί σε διαβούλευση και το Προεδρικό Διάταγμα για την ταυτότητα των κτιρίων.

     

    Όσοι έχουν ήδη υπαχθεί στις δύο προηγούμενες ρυθμίσεις για τα αυθαίρετα (4014/11 και 3843/10) για παραβάσεις οι οποίες με το νέο σχέδιο νόμου εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης αρκεί η ηλεκτρονική υπαγωγή στην Ταυτότητα Κτιρίων ατελώς για να εξασφαλίσουν εφάπαξ το ακίνητό τους. Για όσους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων έχουν ήδη καταβάλει το πρόστιμο και εφόσον είναι μεγαλύτερο από αυτό που προβλέπεται με βάση τη νέα ρύθμιση η επιστροφή της διαφοράς θα γίνει μέσω του συστήματος ΔΙΑΣ. Ωστόσο, όπως ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΕΚΑ κ. Σωκράτης Αλεξιάδης, οι περιπτώσεις αυτές δεν ξεπερνούν το 5% των δηλώσεων.

     

     

    Δείτε αναλυτικά από την εφημερίδα Το Βήμα:

     

    τις εκπτώσεις για τις ευπαθείς ομάδες και παραδείγματα για την υπαγωγή στη νέα ρύθμιση

     

    Πηγή: http://www.tovima.gr...cle/?aid=508114

     

    Δείτε την ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ: http://www.ypeka.gr/...&language=el-GR

     

    Εν αναμονή των κειμένων της δημόσιας διαβούλευσης από την ειδική σελίδα του ΥΠΕΚΑ: http://www.opengov.gr/minenv/





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    δεν ξερω γιατι γινεται τοση πολλη συζήτηση για το αυτονοητο...

     

    Η τακτοποιηση ερχεται να άρει μιά παρανομια...ζητώντας απο καθε "αυθαιρετουχο" να καταβαλει ενα τιμημα, με βαση καποιες "τιμες ζωνης", παλαιοτητα, κοινωνικα κριτηρια κλπ παραμετρους

    Απο το σημειο αυτο -που ήταν ο σκοπος της τακτοποιησης- μεχρι το σημειο να ερχεται το υπουργειο και να θελει να επιλυσει ταυτοχρονα και το "ιδιοκτησιακο" των αυθαιρετουχων, υπαρχει τεραστια διαφορά.

     

    Με την ανω ρυθμιση που προτεινει το υπουργειο, μετατρεπει ενα καθαρα πολεοδομικο θεμα, όπως ειναι η "τακτοποιηση"

    σε "εξαναγκαστικη δικαστικη διενεξη" μεταξυ των συνιδιοκτητων, ...δημιουργωντας χωρις λογο ή αιτία, δεκαδες δικαστικες διενεξεις...

     

    Καποιοι στην επιτροπη "έτσι" απεφασισαν

    Τους επισημαναμε εξ αρχής οτι κανουν λαθος....

     

    Ας αποφασισουν αν θα "διαιωνισουν" τις αυθαιρεσιες στα "εξ αδιαιρετου" ή αν θα δοσουν μια απλή λύση, όπως ηδη εχει προταθει....

     

    Θεμα μας- και θέμα του υπεκα - ειναι η τακτοποιηση

    Τίποτε άλλο

     

    Αυτην -πρέπει να- εχει δικαιωμα να την κανει καθε "φερομενος" ιδιοκτητης...

    Αν "αυριο" οι συνιδιοκτητες θελουν ή μπορουν να συστήσουν καθετες...ας το κανουν

     

    Ολα τα υπολοιπα, δλδ. να "προηγηθει" προσυμφωνο συστασης καθετης με το 65% ή να κανει αγωγη το 65%...

    ειναι απλα περα απο καθε πραγματικοτητα

    και δειχνουν την πληρη αγνοια της πραγματικοτητας ολων αυτων στις διαφορες επιτροπες

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Και πως είσαι σίγουρος πως αυτοί των επιτροπών δεν έχουν συμβουλάτορες που έχουν ήδη τακτοποιήσει αυθαίρετα εξ αδιαιρέτου και με αυτήν την ρύθμιση πάνε, ή τουλάχιστον προσπαθούν, να τους βγάλουν λάδι;

    Link to comment
    Share on other sites

    μα, κανεις δεν είπε οτι η ρυθμιση δεν ειναι σωστη...

    Απλα ειναι σε λαθος βαση...

     

    Προφανως και πρεπει,

    οσοι εχουν τακτοποιησει, να μπορουν με την συσταση καθετης...να μπορουν να ξεκαθαρισουν και τους τιτλους τους και τα ιδιοκτησιακα τους...

     

    [και καποια στιγμη, πρεπει να επαναφερθει η δυνατοτητα συστασης καθετης ιδιοκτησιας, με βαση συγκεκριμενες προυποθεσεις...αλλα αυτο ειναι μιά άλλη συζητηση...]

     

    Απλα, τονιζουμε, οτι ειναι λαθος να "θεσμοθετειται" τακτοποίηση μεν αλλά μονον δια μεσω προηγούμενης δικαστικης επιλυσης ιδιοκτησιακων ζητηματων

     

    Ωστε, η σωστη ρυθμιση- οπως απο την πρωτη μερα την προτεινε ο σουανης- θα ηταν

    "καθε ενας φερομενος ιδιοκτητης δικαιουται μονος του να προχωρησει σε τακτοποιηση, χωρις μεταβολη του ιδιοκτησιακου καθεστωτος επι του γηπεδου"

    "...και εαν συμφωνει το 100 % ή μετα απο εκδοση δικαστικης αποφασης με αιτημα τουλαχιστον του 65%..να γινει η καθετη..."

     

    αυτα τα -προαπαιτουμενα για την τακτοποιηση- "προσυμφωνο" με το 65%κλπκλπ. ειναι εκτος πραγματικοτητας

    και δεν αφορά την μεγαλη πλειοψηφια των "εξ αδιαιρετου"

    • Upvote 3
    Link to comment
    Share on other sites

    Παίζει….

     

    Εκτός αν καταφέρει ο νέος νόμος και πάρει το οκ από ΣτΕ έγκαιρα….

     

    Χλομό με βάση τα κενά που έχει ακόμα και με βάση τα ερωτήματα και ουσίας που είδα στην διαβούλευση….

     

    Είναι αυτό που λέμε … τα πάντα ρει

    Και όπως λέει μια ψυχή εδω 3 πουλάκια κάθονταν και έπλεκαν πλεξούδες…

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Ειλικρινά δεν τολμώ πια να εκτιμήσω το τι θα κάνουν.

    Η κάθε κίνηση που κάνουν δεν είναι στα πλαίσια ενός δεδομένου ορθολογικού τρόπου σκέψης αλλά εμπλέκονται και συμφέροντα χαμηλού επιπέδου ατομικής επιβίωσης.

     

    Μια καλή λύση για εσένα και για όλους μας φυσικά είναι, να τα έχεις όσο μπορείς όλα έτοιμα στο σύστημα του ΤΕΕ, ενημερώνεις τον πελάτη και αποφασίζετε από κοινού το τι και το πώς τις τελευταίες 5 έως 3 μέρες κάθε προθεσμίας.

    Link to comment
    Share on other sites

    Και όπως λέει μια ψυχή εδω 3 πουλάκια κάθονταν και έπλεκαν πλεξούδες…

     

    Παρών.

    Θεωρώ ότι, ο καινούργιος νόμος θα δημοσιευτεί σε ΦΕΚ το νωρίτερο τέλος Ιουνίου (λίγο πριν κλείσει η Βουλή).

    Δεν προλαβαίνουν πιό γρήγορα....

    Βεβαίως ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ δεν θα είναι έτοιμο, όσον αφορά στην εφαρμογή του ΤΕΕ, που θ' αρχίσει να υποδέχεται δηλώσεις αυτού.

    Η εφαρμογή θεωρώ ότι, θα ετοιμαστεί το νωρίτερο τέλος Σεπτεμβρίου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.....

    Το ...δεξί μέρος του εγκεφάλου μου λέει ότι, θα δοθεί παράταση του 4014 έως 30.9.2013 (μαζί με την ολοκλήρωση της β' φάσης).

    Το ....αριστερό μέρος του εγκεφάλου μου λέει ότι, δεν θα δοθεί παράταση στον 4014 και θα λήξει 31.5.2013.

    Και από 1.6 έως 30.9 θα είναι οι πάντες ....ξεκρέμαστοι, ν' αποφασίζουν το τι θα κάνουν. Θα μείνουν στον 4014 και θα ολοκληρώσουν εκεί ή θα πάνε στον καινούργιο και θα ενταχθούν εκεί.

    Κι όλοι θα τα ....βάζουν με το ΤΕΕ και την "αργοπορία" του.

    Link to comment
    Share on other sites

    ΙΑΣΟΝΑ αν πάρουν παράταση οι υποβολές δηλώσεων 4014 τότε νομίζω ότι αναγκαστικά θα πρέπει να πάρει παράταση και η ολοκλήρωση της β' φάσης. Επειδή θα είναι παράλογο να μπορεί κάποιος να υποβάλλει δήλωση πχ στις 29/9 και να πρέπει να ολοκληρώσει τα πάντα μέχρι τις 30/9. Θα πρέπει δηλαδή να υπάρχει μια εύλογη χρονική απόσταση μεταξύ της λήξης υποβολής δηλώσεων και της λήξης υποβολής σχεδίων. Βέβαια το τι είναι λογικό με το τι γίνεται είναι άλλο θέμα.

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.