Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Με νέα απόφαση που εξέδωσε η ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας για υπόθεση ανέγερσης διώροφης οικοδομής με υπόγειο σε γήπεδο εκτός σχεδίου, υπογραμμίζει πως για την εκτός σχεδίου δόμηση δεν αρκεί το ελάχιστο εμβαδόν, αλλά απαιτείται ως προϋπόθεση, ήδη από το 1985, και η ύπαρξη προσώπου σε κοινόχρηστο χώρο (δρόμο).

    Αναλυτικά:

    Με την 176/2023 απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας απορρίφθηκε έφεση κατά της 369/2018 αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου Πειραιώς με την οποία ακυρώθηκε άδεια οικοδομής, όπως είχε αναθεωρηθεί, του Τμήματος Πολεοδομίας Καλύμνου της Ν. Α. Δωδεκανήσου. Με την εν λόγω οικοδομική άδεια, όπως αναθεωρήθηκε, επετράπη η ανέγερση διώροφης οικοδομής με υπόγειο σε γήπεδο εκτός σχεδίου, στη θέση Λυγγίνου της νήσου Πάτμου.

    Ειδικότερα, με την ανωτέρω απόφαση, αφού απερρίφθησαν λόγοι εφέσεως που αφορούσαν το εμπρόθεσμο της αιτήσεως ακυρώσεως, καθώς και το ζήτημα αν η δίκη εξακολουθούσε να έχει αντικείμενο μετά την αναθεώρηση της οικοδομικής άδειας που έγινε αφού είχε ασκηθεί η αίτηση, κρίθηκαν, μεταξύ άλλων, τα εξής:

    1. Από το συνδυασμό των άρθρων 24 παρ. 1 και 2 και 17 του Συντάγματος συνάγεται θεμελιώδης, από πλευράς δυνατότητας δομήσεως, διαφοροποίηση μεταξύ των εντός σχεδίου περιοχών, οι οποίες προορίζονται για δόμηση, και των εκτός σχεδίου περιοχών, οι οποίες δεν έχουν ως προορισμό, κατ’ αρχήν, την δόμηση ή την τουριστική εκμετάλλευση, αλλά την γεωργική, κτηνοτροφική και δασοπονική εκμετάλλευση και την αναψυχή του κοινού. Στις εκτός σχεδίου περιοχές, η δόμηση μόνο κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται, δυνάμενη και να απαγορεύεται εν όλω ή εν μέρει ή να επιτρέπεται υπό ιδιαιτέρως αυστηρούς όρους και περιορισμούς, προσαρμοσμένους στην ιδιαίτερη φύση κάθε περιοχής. Οι όροι αυτοί δεν επιτρέπεται να είναι ευνοϊκότεροι, δηλαδή να καθιστούν ευχερέστερη τη δόμηση, σε σχέση προς τους ισχύοντες για τις εντός σχεδίου περιοχές, ούτε να οδηγούν σε εξομοίωση των εκτός σχεδίου περιοχών με εντός σχεδίου πόλεως ή ορίων οικισμών περιοχές ή στην εν τοις πράγμασι δημιουργία νέων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο πολεοδομικό σχέδιο, όπως δια της κατατμήσεως ενιαίου γηπέδου σε μικρότερα. Οι ανωτέρω αρχές είναι εφαρμοστέες και στις Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου (Ζ.Ο.Ε.), οι οποίες αποβλέπουν στον οικιστικό έλεγχο των περιαστικών εκτός σχεδίου περιοχών αφ’ ενός προς πρόληψη της περαιτέρω επιδείνωσης των προβλημάτων τους και προστασία του περιβάλλοντος αυτών και αφ’ ετέρου προς παρεμπόδιση της δημιουργίας δεδομένων και πραγματικών καταστάσεων που θα είχαν ως συνέπεια να δυσχεραίνεται ο μελλοντικός σχεδιασμός της περιοχής. Εξ άλλου, εν όψει του χαρακτήρα των περιλαμβανομένων στη Ζ.Ο.Ε. περιοχών ως αποτελουμένων από ακίνητα εκτός σχεδίου, τα οποία δεν προορίζονται κατ’ αρχήν προς δόμηση, οι καθοριζόμενοι με την Ζ.Ο.Ε. όροι και περιορισμοί δομήσεως και χρήσεως δύνανται να εξικνούνται και μέχρις ολοσχερούς απαγόρευσης της δομήσεως σε περιοχές όπου η ανάγκη διαφύλαξης του ιδιαίτερου χαρακτήρα τους το επιβάλλει. Εφ’ όσον δε τα μέτρα αυτά αφ’ ενός θεσπίζονται με αντικειμενικά κριτήρια χάριν της προστασίας του δημοσίου συμφέροντος και τεκμηριώνονται από τα στοιχεία του φακέλου και αφ’ ετέρου δεν εξαφανίζουν ούτε καθιστούν την ιδιοκτησία αδρανή σε σχέση με τον προορισμό της, δεν προσκρούουν στο άρθρο 17 του Συντάγματος ούτε στο άρθρο 1 του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ.
    2. Οι διατάξεις της Ζ.Ο.Ε. Πάτμου (π.δ. της 16.7-1.8.2001) προβλέπουν για την περιοχή του επίδικου ακινήτου, μεταξύ άλλων όρων και περιορισμών δομήσεως, ελάχιστο εμβαδόν 4.000 τ.μ. και χρήση κατοικίας, παραπέμπουν δε κατά τα λοιπά στις διατάξεις του π.δ. της 24-31.5.1985 περί της εκτός σχεδίου δόμησης, μεταξύ των οποίων και αυτές του άρθρου 1 παράγρ. 1 αυτού.  Η εν λόγω διάταξη του άρθρου 1 παρ. 1 του π.δ. της 24-31.5.1985, όπως είχε αρχικά, όριζε στην περίπτωση α΄ απλώς το ελάχιστο εμβαδόν (4.000 τ.μ.) για την κατά τον κανόνα δόμηση των εκτός σχεδίου ακινήτων, ενώ ρύθμιζε συνολικά το ζήτημα των προϋποθέσεων αυτής στην επόμενη περίπτωση β΄. Ως εκ τούτου ο νομοθέτης, προς αποφυγή παρερμηνείας και καταστρατηγήσεων, με το άρθρο 10 παρ. 1 του ν. 3212/2003 όρισε, κατά τροποποίηση της ανωτέρω περίπτωσης α΄, ελάχιστο μήκος προσώπου των γηπέδων επί του κοινόχρηστου χώρου. Η διάταξη αυτή δεν θεσπίζει το πρώτον, ως προϋπόθεση για την οικοδομησιμότητα των εκτός σχεδίου γηπέδων, την ύπαρξη προσώπου αυτών σε κοινόχρηστο χώρο διότι την έννοια αυτή είχε εξ αρχής και η τροποποιούμενη διάταξη του άρθρου 1 παρ. 1 περ. α΄ του π.δ. της 24-31.5.1985. Επομένως, και τα εκτός σχεδίου γήπεδα που δημιουργήθηκαν πριν την έναρξη ισχύος του άρθρου 10 παρ. 1 του ν. 3212/2003, διεπόμενα από τις διατάξεις του άρθρου 1 παρ. 1 του π.δ. της 24-31.5.1985, όπως αυτό είχε αρχικά, είναι δομήσιμα εφ’ όσον διαθέτουν, μεταξύ άλλων, πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο (δρόμο) νομίμως υφιστάμενο και μη προκύψαντα από ιδιωτική βούληση, κατά τα ειδικότερον οριζόμενα στην περ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 1 αυτού [= άρθρο 162 παρ. 2 περ. β΄ του Κώδικα Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας (Κ.Β.Π.Ν.)].
    3. Με τα δεδομένα αυτά, το Δικαστήριο έκρινε ότι, εφ’ όσον το επίδικο, εκτός σχεδίου και προϋφιστάμενο του ν. 3212/2003, ακίνητο δεν διέθετε πρόσωπο σε κοινόχρηστη δημόσια οδό, δεν ήταν οικοδομήσιμο σύμφωνα με τις συνδυασμένες διατάξεις του π.δ. της 24-31.5.1985 περί εκτός σχεδίου δόμησης και του π.δ. της 16.7-1.8.2001 περί Ζ.Ο.Ε. Πάτμου και συνεπώς νομίμως, αν και με διαφορετική αιτιολογία, οι προσβληθείσες οικοδομικές άδειες ακυρώθηκαν με την εκκαλούμενη απόφαση, απορρίφθηκαν δε όλοι οι αντίθετοι λόγοι εφέσεως.
    4. Περαιτέρω, ο εμπεριεχόμενος στις κρίσιμες διατάξεις των π.δ/των της 16.7-1.8.2001 και της 24-31.5.1985 όρος δομήσεως, κατά τον οποίο δομήσιμα είναι τα εκτός σχεδίου ακίνητα που έχουν πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο (δρόμο) νομίμως υφιστάμενο, δικαιολογείται από λόγους δημοσίου συμφέροντος, συνισταμένους στην διαφύλαξη του χαρακτήρα των εκτός σχεδίου περιοχών και στην αποτροπή δημιουργίας με ιδιωτική πρωτοβουλία διάσπαρτων οικισμών χωρίς πολεοδομικό σχεδιασμό, όπως ορίζει, σε αρμονία με το άρθρο 24 του Συντάγματος, το άρθρο 17 του ν.δ. της 17.7.1923, όπως ισχύει (άρθρο 162 παρ. 1 του Κ.Β.Π.Ν.). Περαιτέρω, ο ανωτέρω όρος δομήσεως παρίσταται πρόσφορος και αναγκαίος για τη θεραπεία του επιδιωκόμενου με αυτόν σκοπού, δεδομένου μάλιστα ότι αφορά σε περιοχές που δεν προορίζονται κατ’ αρχήν για οικοδομική εκμετάλλευση, και είναι αναλογικός, εφ’ όσον δεν καθιστά αδόμητα τα εκτός σχεδίου ακίνητα, ούτε εξαφανίζει ή περιορίζει υπέρμετρα την ιδιοκτησία, στοιχεί δε προς βασικό κανόνα της πολεοδομικής νομοθεσίας ο οποίος ισχύει και για τα οικόπεδα εντός πολεοδομικού σχεδίου, ως προς τα οποία τα εκτός σχεδίου ακίνητα δεν νοείται να τελούν υπό ευνοϊκότερους όρους δομήσεως. Επομένως, η ρύθμιση αυτή είναι σύμφωνη με τα άρθρα 17 του Συντάγματος και 1 του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου της Ε.Σ.Δ.Α., όλοι δε οι αντίθετοι λόγοι εφέσεως απορρίφθηκαν ως αβάσιμοι.
    5. Τέλος, λόγος ότι ο ανωτέρω περιορισμός δομήσεως αντίκειται στις αρχές της προστατευόμενης εμπιστοσύνης και της ασφάλειας δικαίου ενόψει και του ότι ο εκκαλών, ο οποίος απέκτησε καλοπίστως το επίδικο ακίνητο το 2015 μαζί με τα απορρέοντα από ήδη υπάρχουσες οικοδομικές άδειες δικαιώματα, δεν μπορούσε να προβλέψει την ύπαρξη του εν λόγω περιορισμού, που καθιστά το ακίνητό του αδόμητο, διότι αυτός καθιερώθηκε νομολογιακώς το πρώτον με την απόφαση ΣΕ 3504/2010 7μ., απορρίφθηκε ως αβάσιμος με την εξής αιτιολογία: Εφαρμογή του κανόνα, κατά τον οποίο τα εκτός σχεδίου ακίνητα είναι δομήσιμα μόνο αν διαθέτουν πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο, γίνεται ρητώς ήδη στις αποφάσεις ΣΕ 2606, 3848-9/2005 7μ., οι οποίες είναι προγενέστερες των αφορωσών το επίμαχο ακίνητο οικοδομικών αδειών που εκδόθηκαν το 2006 και το 2011. Ενόψει τούτου ο ως άνω κανόνας, πέραν του ότι έπρεπε να είναι γνωστός στις πολεοδομικές αρχές, ήταν προβλέψιμος και για τους επιμελείς αγοραστές και τους συναλλασσομένους εν γένει. Πολλώ μάλλον ο επίμαχος κανόνας και η σχετική νομολογία, περιλαμβανομένης της αποφάσεως ΣΕ 3504/2010 7μ., με την οποία ερμηνεύθηκε έτι σαφέστερον η διάταξη της περιπτώσεως α΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του π.δ. της 24-31.5.1985, έπρεπε ευλόγως να είναι γνωστά κατά τον χρόνο απόκτησης του επίδικου ακινήτου από τον εκκαλούντα, το έτος 2015.

    ΣτΕ Ολομ. 176/2023
    Πρόεδρος: Ε. Σαρπ, Πρόεδρος ΣτΕ
    Εισηγητής: Θ. Αραβάνης, Σύμβουλος Επικρατείας

    https://news.b2green.gr/29092/στε-νέα-απόφαση-2023-με-τις-απαραίτητες-πρ


    Πηγή: https://news.b2green.gr/29092/%CF%83%CF%84%CE%B5-%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CF%8C%CF%86%CE%B1%CF%83%CE%B7-2023-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B1%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%AF%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B5%CF%82-%CF%80%CF%81



    dimitris GM

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    dimitris GM

    Δημοσιεύτηκε (edited)

       Περιπου 13.000 αδειες του 2022 αφορουν τα λεγομενα "μικρα οικοπεδα".

     Το προβλημα ειναι οτι, μεγαλο μερος αυτων "βλεπουν" σε δρομο που δεν εχει χαρακτηρισθει "νομιμα", αφου δεν αναγνωριζονται αποφασεις Δημαρχων ή Νομαρχών  περι χαρακτηρισμου δρομων...

       Τί και εάν πηραν   προεγκρίσεις οικοδομικής άδειας και τις βεβαιώσεις όρων δόμησης....Εαν η οδος όπου εχουν "προσωπο" δεν εχει χαρακτηρισθει "νομιμα"

    δεν θα μπορουν να εκδοσουν οικοδομική  αδεια.

    [όσο για τα ηδη χτισμενα....αυτα να δουμε τι θα "απογινουν...."]

    υγ

    παντως το ΣτΕ ηταν σαφες:

    Ανεξαρτητα γνωσης ή μη των ΥΔΟΜ, ο αγοραστης,"ευλογως" ωφειλε να γνωριζει τον νομο.

     

       "...Ενόψει τούτου ο ως άνω κανόνας, πέραν του ότι έπρεπε να είναι γνωστός στις πολεοδομικές αρχές, ήταν προβλέψιμος και για τους επιμελείς αγοραστές και τους συναλλασσομένους εν γένει. Πολλώ μάλλον ο επίμαχος κανόνας και η σχετική νομολογία, περιλαμβανομένης της αποφάσεως ΣΕ 3504/2010 7μ., με την οποία ερμηνεύθηκε έτι σαφέστερον η διάταξη της περιπτώσεως α΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του π.δ. της 24-31.5.1985, έπρεπε ευλόγως να είναι γνωστά... κατά τον χρόνο απόκτησης του επίδικου ακινήτου από τον εκκαλούντα, το έτος 2015....."

    Edited by dimitris GM
    tetris

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    "μικρά" εννοούμε τα <4000 μ² κι έχοντα πρόσωπο σε Εθνικές Επαρχιακές και Δημοτικές οδούς(όπως αυτές προσδιορίζονται συγκεκριμένα).

    Συνεπώς???

    Η επόμενη "κανονιά" του στε θα είναι να ακυρώνει άδειες εντός οικισμών (όλων δηλαδή) τα όρια των οποίων έχουν χαρακτηριστεί αναρμοδίως (από νομάρχες)

    ε, ρε γλέντια

    Edited by tetris
    Dimitrios1991

    Δημοσιεύτηκε

    On 2/10/2023 at 6:52 PM, tetris said:

    Η επόμενη "κανονιά" του στε θα είναι να ακυρώνει άδειες εντός οικισμών

    Και εννοείται πως αυτό θα γίνει γιατί το 2008 αν δεν κάνω λάθος έθεσε κανόνα οι δρόμοι στους οποίους έχουν πρόσωπο τα οικόπεδα να προϋφιστανται του ΦΕΚ 181Δ. Τα περισσότερα τμήματα που συμπεριλαμβάνονται στα όρια των οικισμών αποτελούσαν αγροτικές περιοχές χωρίς δρόμους. Επίσης, τα προ του 1923 τμήματα των οικισμών αυτών είναι ήδη οικοδομημενα πριν το 1985. Συνεπώς ήδη υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στα εντός ορίων οικισμού. 

    Όσο και να πονάει μερικούς έως πολλούς ένα μεγάλο μέρος του ενδιαφέροντος των επενδύσεων στην Ελλάδα είναι το Real estate για τουριστικά ή εξοχικά. Ήδη ακούω απο τους γύρω μου πως πολλοί επενδυτές που έρχονται στην περιοχή μου έχουν λάβει γνώση της απόφασης του ΣτΕ και έχουν ακυρώσει αγορές που θα έφερναν αρκετό συνάλλαγμα στην χώρα. Δεν πειράζει ας κάτσουμε αγκαλιτσα με το ΣτΕ που μας προστατεύει απο το να γίνουμε γκαρσονια και καμαριέρες των ξένων, ας κάτσουμε στη μιζέρια μας περιμένοντας επενδύσεις στις ανεμογεννήτριες και τα πάνελ και μήπως βγάλει ο κουβερνος δυο φορές το χρόνο κανένα καλάθι.

    Dimitrios1991

    Δημοσιεύτηκε

    On 2/10/2023 at 5:15 PM, dimitris GM said:

    Ενόψει τούτου ο ως άνω κανόνας, πέραν του ότι έπρεπε να είναι γνωστός στις πολεοδομικές αρχές, ήταν προβλέψιμος και για τους επιμελείς αγοραστές και τους συναλλασσομένους εν γένει

    Μας δουλεύουν;; Δηλαδή όσοι αγόραζαν 20-30 στρέμματα για ανοικοδόμηση τα αγόραζαν αέρα Πατέρα; Δεν ήταν επιμελείς αγοραστές αυτοί; 

     

    On 2/10/2023 at 5:15 PM, dimitris GM said:

    Το προβλημα ειναι οτι, μεγαλο μερος αυτων "βλεπουν" σε δρομο που δεν εχει χαρακτηρισθει "νομιμα", αφου δεν αναγνωριζονται αποφασεις Δημαρχων ή Νομαρχών  περι χαρακτηρισμου δρομων...

    Νομίζω υπάρχει κάποιο έγγραφο υπουργείου αναφορικά με το ποιοι δρόμοι μπορεί να χαρακτηριστούν με απόφαση Νομάρχη ως κοινοτικοί. Δηλαδή δρόμοι που ενώνουν οικισμούς, δρόμοι που καταλήγουν σε επαρχιακούς δρόμους κλπ. Αλλά και πάλι δεν μπορεί να έρχεται συνέχεια το ΣτΕ και να ακυρώνει πράξεις της διοίκησης. Χρόνια ύφεσης και προσαρμογών και δεν μπορούμε να έχουμε ένα σταθερό επενδυτικό περιβάλλον 

    theocharis

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Για να ευθυμήσουμε και λίγο, ρώτησα το CHATGPT:

    ΣΤΑ ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΗΠΕΔΑ ΠΡΟ ΤΟΥ 2003 ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΠΡΟΣΩΠΟ ΣΕ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟ ΧΩΡΟ?
     
     
     

    Αδυνατώ να κατανοήσω πλήρως την ερώτησή σας. Θα μπορούσατε να δώσετε περισσότερες πληροφορίες ή να διευκρινίσετε το ερώτημα σας;

     
    ΣΤΑ ΓΗΠΕΔΑ ΜΕ ΧΡΟΝΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΟ ΤΗΣ 31-12-2003 ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΥΠΑΡΞΗ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΣΕ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟ ΧΩΡΟ;
     
     
     

    Στην Ελλάδα, σύμφωνα με το νόμο 2725/1999 (ΦΕΚ 268/Α/27-12-1999), σε όλα τα γήπεδα ποδοσφαίρου, ανεξάρτητα από τον χρόνο δημιουργίας τους, πρέπει να υπάρχει πρόσωπο στον κοινόχρηστο χώρο κατά τη διάρκεια των αγώνων, προκειμένου να διασφαλίζεται η διάταξη και η ασφάλεια των θεατών και των αθλητών.

     
    ΣΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΠΟΛΕΩΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΟΡΙΩΝ ΟΙΚΙΣΜΟΥ ΜΕ ΧΡΟΝΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΟ ΤΗΣ 31-12-2003 ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΥΠΑΡΞΗ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΣΕ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟ ΧΩΡΟ;
     
     
     

    Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, στα ακίνητα εκτός σχεδίου πόλεως και εκτός ορίων οικισμών που κατασκευάστηκαν πριν από την 31η Δεκεμβρίου 2003 δεν απαιτείται η ύπαρξη προσώπου σε κοινόχρηστο χώρο, εκτός αν υπάρχει σχετική ειδική διάταξη στον τόπο στον οποίο βρίσκεται το ακίνητο. Ωστόσο, η αναλυτική διευκρίνιση των ισχυουσών κανονιστικών προβλέψεων και η ερμηνεία τους απαιτεί εξέταση της σχετικής τοπικής και εθνικής νομοθεσίας και των εκάστοτε περιστάσεων.

     
    ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ Η ΑΙ ΣΗΚΩΝΕΙ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΗΣ...
     
     
    Edited by theocharis
    salryfs

    Δημοσιεύτηκε

    Συναδελφοι τελικά γνωρίζουμε άν αυτή η απόφαση απο το ΣΤΕ για τα εκτός σχεδίου επηρεάζει και τα αγροτεμάχια ανω των 4000 στρεμματων που έχουν δημιουργηθεί προ του έτους 1985 ή αφορά όλα τα αγροτεμάχια ανεξαιρέτως ημερομηνίας της δημιουργίας τους? Ευχαριστώ!!

    mimar

    Δημοσιεύτηκε

    Το θέμα της απόφασης του ΣτΕ έχει ως εξής:

    «Για την εκτός σχεδίου δόμηση δεν αρκεί το ελάχιστο εμβαδόν, αλλά απαιτείται, ήδη από το 1985, και η ύπαρξη προσώπου σε κοινόχρηστο χώρο (δρόμο)»

    Δηλαδή, για να οικοδομηθεί πλέον ένα εκτός σχεδίου ακίνητο πρέπει να είναι πάνω από 4 στρέμματα και να έχει πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο, ο οποίος δρόμος να έχει τεθεί σε κοινή χρήση ήδη (σύμφωνα με τον τίτλο της απόφασης) από το 1985.

    Άρα, οι δρόμοι που έχουν τεθεί σε κοινή χρήση μετά το 1985 και τίθενται ακόμη και σήμερα, δεν πληρούν την προϋπόθεση της οικοδομησιμότητας, αφού το γήπεδο δεν είχε πρόσωπο ήδη από το 1985??

     

    Αφήνω εδώ για όσους δεν έχουν ή δεν γνωρίζουν,

    Εγκύκλιο για την: "Πληρότητα φακέλου κατά την υποβολή αιτημάτων αναγνώρισης οδών ως προϋφιστάμενων του 1923, σε εκτός σχεδίου περιοχές." και 

    Έγγραφο για την: "Παροχή οδηγιών και διευκρινίσεων για την άσκηση αρμοδιοτήτων αναγνώρισης οδών σε εκτός σχεδίου περιοχές"

    Β41ΛΟΡ1Ι-4ΩΑ_koinoxrhstoi.pdf Β44ΕΟΡ1Ι-ΚΑΒ προυφιστάμενοι 1923.pdf

    tetris

    Δημοσιεύτηκε

    Το ΣτΕ ΔΕΝ νομοθετεί.

    Άρα, ισχύει ό,τι αναφέρεται στην ισχύουσα νομοθεσία

    δηλ.

    γήπεδα που δημιουργούνται μετά την  31-12-2003, για να είναι άρτια θα πρέπει να έχουν ελάχιστη επιφάνεια 4000 μ² και πρόσωπο >=25 μ σε κοινόχρηστό δρόμο. Για την κοινοχρησία του δρόμου, απαιτείται διαπιστωτική πράξη.

    για γήπεδα που έχουν δημιουργηθεί μέχρι την 31-12-2003, αρκεί να έχουν ελάχιστη επιφάνεια 4000 μ²

     

    κουίζ όποιος βρει πού αναφέρεται στο ΠΔ του 85 η απαίτηση προσώπου ως προϋπόθεση για την αρτιότητα, κερδίζει αριστίνδην θέση συμβούλου επικρατείας

    mimar

    Δημοσιεύτηκε

    27 λεπτά πριν, tetris said:

    Το ΣτΕ ΔΕΝ νομοθετεί.

    Άρα, ισχύει ό,τι αναφέρεται στην ισχύουσα νομοθεσία

    Συμφωνώ απόλυτα για το ότι το ΣτΕ ΔΕΝ νομοθετεί και ισχύει ότι αναφέρεται στην νομοθεσία σήμερα.

    Η ερώτηση μου ήταν, αν κατά το σκεπτικό (που είναι όλο λάθος) της απόφασης οι δρόμοι που τέθηκαν σε κοινή χρήση μετά το 1985 δεν πληρούν την προϋπόθεση της οικοδομησιμότητας. Αν είναι έτσι, δεν υπάρχει λόγος αναγνώρισης αυτών σήμερα.




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.