Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    491 ειδήσεις in this category

    1. Νομοθεσία

      Engineer

      Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων με την κατευθυντήρια Οδηγία 6/2014 ενημερώνει τις Αρχές ότι από της εγκρίσεως των Αναθεωρημένων Προτύπων Τευχών Διακηρύξεων Δημοσίων Έργων (Τύπος Α και Β) μέχρι σήμερα έχουν μεσολαβήσει νομοθετικές αλλαγές που επηρεάζουν τις διαδικασίες ανάθεσης συμβάσεων έργων και έρχονται σε αντίθεση με ορισμένα σημεία των Αναθεωρημένων αυτών Τευχών.
       
      Δεδομένου ότι στα πρότυπα τεύχη περιλαμβάνεται ρήτρα ευελιξίας, δυνάμει της οποίας οι Αρχές δύνανται να αναπροσαρμόζουν το περιεχόμενο των όρων των διακηρύξεων, προκειμένου να εναρμονιστούν με την πρόσφατη νομοθεσία , η ΕΑΑΔΗΣΥ επισημαίνει ότι οι αναθέτουσες Αρχές πρέπει να λάβουν υπόψιν:
       
      -Τις νέες ρυθμίσεις για τις εγγυητικές επιστολές συμμετοχής σε διαγωνισμό και καλής εκτέλεσης
       
      -Τις νέες ρυθμίσεις για την κατάργηση των κατωτάτων ορίων του ΜΕΕΠ
       
      -Τις νέες ρυθμίσεις για την κατάργηση υποχρέωσης υποβολής πρωτοτύπων ή επικυρωμένων εγγράφων σε διαγωνισμούς και κατ΄επέκταση να εστιάσουν στα :
       
      -Αντίγραφα δημοσίων εγγράφων
       
      -Αντίγραφα αλλοδαπών δημοσίων εγγράφων
       
      -Αντίγραφα ιδιωτικών εγγράφων
       
      -Πρωτότυπα έγγραφα
       
      Συμπερασματικά: Στην Οδηγία 6 παρέχονται λεπτομερείς κατευθύνσεις σχετικά με τα ως άνω θέματα.
       
      Διαβάστε την οδηγία εδώ: http://www.pedmede.gr/site/images/pdf_files/2688_03112014.pdf
       
      Πηγή: http://www.pedmede.gr/site/index.php?option=com_content&view=article&id=1669:265&catid=94:2013-03-31-19-07-28&Itemid=520&lang=el
    2. Νομοθεσία

      Engineer

      Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ (2878/Β/27102014) η Κοινή Υπουργική Απόφαση που προώθησε ο Αναπληρωτής Υπουργός ΠΕΚΑ Νίκος Ταγαράς για την αδειοδότηση της χρήσης νερού και της εκτέλεσης έργων αξιοποίησης υδάτων. Πρόκειται για το νέο θεσμικό πλαίσιο που θα ισχύει εφεξής για κάθε χρήση ή έργο αξιοποίησης νερού όπως για παράδειγμα οι γεωτρήσεις (υδρευτικές, αρδευτικές κ.α.), και τίθεται άμεσα σε ισχύ.
       
      Το ΥΠΕΚΑ, μέσω της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων, προώθησε την αλλαγή της ανωτέρω διαδικασίας μετά από εκτεταμένη διαβούλευση τα τελευταία δύο χρόνια και μακρά συνεργασία με όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες και τα συναρμόδια Υπουργεία. Η νέα ΚΥΑ με θέμα «Κατηγορίες αδειών χρήσης και εκτέλεσης έργων αξιοποίησης των υδάτων. Διαδικασία και όροι έκδοσης ή τροποποίησης των αδειών, περιεχόμενο και διάρκεια ισχύος τους και άλλες διατάξεις» απλοποιεί και προτυποποιεί την αδειοδότηση για τη χρήση και τα έργα αξιοποίησης υδάτων, σε συνδυασμό με την καταγραφή όλων των σημείων υδροληψίας που ήδη προβλέπεται και εξελίσσεται με τη συγκρότηση του Εθνικού Μητρώου Σημείων Υδροληψίας (ΕΜΣΥ).
       
      Σχετικά με το θέμα, ο Αναπληρωτής Υπουργός ΠΕΚΑ Νίκος Ταγαράς δήλωσε:
       
      «Με τα Σχέδια Διαχείρισης Λεκανών Απορροής Ποταμών που σύντομα ολοκληρώνονται για ολόκληρη τη χώρα, το Εθνικό Μητρώο Σημείων Υδροληψίας, τη νέα διαδικασία αδειοδότησης για τα δικαιώματα χρήσης νερού, δράσεις που υλοποιούνται από την Ειδική Γραμματεία Υδάτων, η χώρα αλλάζει πραγματικά σελίδα. Προωθούμε για πρώτη φορά την ολοκλήρωση μιας εθνικής πολιτικής για το νερό. Στόχος μας είναι η ορθολογική και αειφορική διαχείριση του πολύτιμου υδάτινου πόρου μας. Η διαδικασία που ακολουθούν οι πολίτες και οι επιχειρήσεις για την αδειοδότηση κάθε χρήσης και έργου αξιοποίησης των υδάτων αλλάζει.
       
      Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην απλοποίηση όλων των διαδικασιών, στην εξυπηρέτηση του πολίτη, στην εκτενή χρήση των νέων τεχνολογιών. Επιλύουμε προβλήματα δεκαετιών που αφορούν τη χρήση του νερού, μειώνουμε τη γραφειοκρατία, διευκολύνουμε τους πολίτες κυρίως στην Ελληνική περιφέρεια. Ταυτόχρονα βάζουμε οριστικό τέλος στην αυθαιρεσία. Κάθε έργο αξιοποίησης υδατικών πόρων και κάθε χρήση νερού οφείλει να καταγράφεται στο Εθνικό Μητρώο Σημείων Υδροληψίας και να αδειοδοτείται. Καλώ τους πολίτες που έχουν γεωτρήσεις ή άλλα σημεία υδροληψίας σε όλη τη χώρα να καταγραφούν στο ΕΜΣΥ μέχρι το τέλος του έτους, χωρίς πρόστιμο, με μία απλή δήλωση και ακολούθως να αδειοδοτηθούν στις αρχές του 2015.»
       
      Με τη νέα ΚΥΑ απλοποιούνται και προτυποποιούνται οι διαδικασίες και τα έντυπα, τίθενται δεσμευτικές προθεσμίες στη διοίκηση για απάντηση στην αίτηση του πολίτη, ξεκαθαρίζουν πλήρως οι αρμοδιότητες εποπτείας και ελέγχου ανάμεσα στις συναρμόδιες υπηρεσίες. Οι άδειες χρήσης νερού ή/και εκτέλεσης έργων αξιοποίησης υδατικών πόρων εκδίδονται από το Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, μετά από εισήγηση της αρμόδιας Διεύθυνσης Υδάτων. Προβλέπεται η αξιολόγηση, πριν την αδειοδότηση, της συμβατότητας κάθε χρήσης με το Σχέδιο Διαχείρισης της περιοχής λεκάνης απορροής ποταμού, με τις τυχόν ισχύουσες κανονιστικές διατάξεις αλλά και με τη γενικότερη πολιτική διαχείρισης των υδάτων της περιοχής στο πλαίσιο επίτευξης των περιβαλλοντικών στόχων. Επιπλέον, με το σχέδιο ΚΥΑ επανακαθορίζονται τα ποσά των διοικητικών προστίμων για τους παραβάτες της διαδικασίας, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης.
       
      Οι διατάξεις της ΚΥΑ που τίθεται σε ισχύ αφορούν τις χρήσεις υδάτων από ενεργά σημεία υδροληψίας, τα έργα αξιοποίησης των υδατικών πόρων που εξυπηρετούν συγκεκριμένες χρήσεις που περιγράφονται και τις υφιστάμενες υδροληψίες που έχουν ήδη κωδικό καταγραφής στο «Εθνικό Μητρώο Σημείων Υδροληψίας (ΕΜΣΥ)». Σημειώνεται ότι προϋπόθεση για την αδειοδότηση είναι η καταγραφή στο ΕΜΣΥ. Οι χρήσεις νερού για τις οποίες απαιτείται η έκδοση άδειας χρήσης είναι η ύδρευση, η αγροτική, η βιομηχανική χρήση, η ενεργειακή χρήση και η χρήση για αναψυχή. Οι χρήσεις αυτές μπορεί να αφορούν σε επιφανειακά ή υπόγεια ύδατα, τόσο ως απλές χρήσεις όσο και όταν έπονται έργου αξιοποίησης υδατικών πόρων. Τα έργα αξιοποίησης υδατικών πόρων για τα οποία απαιτείται η έκδοση άδειας εκτέλεσης έργου αξιοποίησης υδατικών πόρων είναι υδροληψίες από υδατορέματα, υδροληψίες από λίμνες, υδρομαστεύσεις πηγών, υδρογεωτρήσεις και φρέατα κάθε χρήσης καθώς και έργα αγωγών μεταφοράς νερού και δεξαμενές αποθήκευσης νερού που εξυπηρετούν τα ανωτέρω έργα. Δεν απαιτείται άδεια χρήσης ή/και εκτέλεσης έργου αξιοποίησης υδατικών πόρων μόνο για συγκεκριμένες περιπτώσεις σημείων υδροληψίας.
       
      Διαβάστε:
       
      Τα βασικά σημεία της νέας ΚΥΑ
       
      Το ΦΕΚ 2878/Β/27-10-2014
       
       
      Πηγή: http://ypeka.gr/Default.aspx?tabid=785&sni[524]=3376&language=el-GR
    3. Νομοθεσία

      Engineer

      Διευκρινιστική εγκύκλιο εξέδωσε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκος Μητσοτάκης, σχετικά με τη «Βεβαίωση Υποβολής Γνωστοποίησης», για την ίδρυση και λειτουργία Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος (διάθεσης τροφίμων και ποτών), Καταστημάτων Παροχής Υπηρεσιών Υγειονομικού Ενδιαφέροντος, καθώς και Γυμναστήρια και Ιδιωτικών Σχολών Εκμάθησης Αθλημάτων, με αφορμή συχνά ερωτήματα και καταγγελίες, που έχουν φτάσει στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου.
       
      Όπως σημειώνεται στην εγκύκλιο, η «Βεβαίωση Υποβολής Γνωστοποίησης» αποτελεί απλό αποδεικτικό της υποβολής στη Διοίκηση του εντύπου γνωστοποίησης από τον ενδιαφερόμενο. Επιδίδεται στον ενδιαφερόμενο εν είδει αριθμού πρωτοκόλλου, προκειμένου εκείνος να κατοχυρώνεται έναντι της Διοίκησης και να μπορεί να αποδείξει ότι έχει καταστήσει γνωστή την έναρξη της επιχείρησής του και ότι έχει υποβάλει το απαιτούμενο έντυπο γνωστοποίησης.
       
      Επισημαίνεται δε ότι «ο υπάλληλος στον οποίο υποβάλλεται το συμπληρωμένο έντυπο διενεργεί αποκλειστικά και μόνο έλεγχο πληρότητας των υποβληθέντων στοιχείων και χωρίς να προβεί σε οποιουδήποτε είδους επεξεργασία αυτών, συμπληρώνει τα σχετικά πεδία στο έντυπο της «Βεβαίωσης υποβολής γνωστοποίησης» στα οποία περιέχεται και ο αριθμός πρωτοκόλλου παραλαβής, τη μονογράφει ή την υπογράφει και τη χορηγεί στον ενδιαφερόμενο».
       
      Δείτε την εγκύκλιο: https://diavgeia.gov.gr/decision/view/7771%CE%A7-%CE%9A8%CE%A9
       
      Πηγή: http://www.aftodioikisi.gr/ipourgeia/diefkriniseis-gia-tin-idrisi-katastimaton-igeionomikou-endiaferontos-kai-gimnastirion-egkiklios
    4. Νομοθεσία

      Engineer

      Το ΥΠΕΚΑ θέτει σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο «Ενσωμάτωση στο Ελληνικό δίκαιο της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 25ης Οκτωβρίου 2012, για την ενεργειακή απόδοση, την τροποποίηση των Οδηγιών 2009/125/ΕΚ και 2010/30/ΕΕ και την κατάργηση των Οδηγιών 2004/8/ΕΚ και 2006/32/ΕΚ».
       
      Η οδηγία 2012/27/ΕΕ έχει ως στόχο την προώθηση της ενεργειακής απόδοσης με τη θέσπιση ενός κοινού πλαισίου βελτίωσης της ενεργειακής αποδοτικότητας στα κράτη – μέλη της ΕΕ. Με το σχέδιο νόμου, καθορίζονται στην εθνική ενεργειακή πολιτική και αγορά στόχοι, κανόνες, μέτρα και ειδικές δράσεις για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης σε όλους τους τομείς οικονομικής δραστηριότητας, ώστε να αξιοποιηθεί το ανεκμετάλλευτο δυναμικό εξοικονόμησης ενέργειας.
       
      Συγκεκριμένα, με το σχέδιο νόμου θεσπίζεται εθνικός ενδεικτικός στόχος ενεργειακής απόδοσης, καθορίζονται μέτρα για την επίτευξη του στόχου, τα οποία συγκροτούν το Εθνικό Σχέδιο Δράσης Ενεργειακής Απόδοσης (ΕΣΔΕΑ).
       
      Το Δημόσιο και οι φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα καλούνται να διαδραματίσουν υποδειγματικό ρόλο στη λήψη των απαιτούμενων μέτρων βελτίωσης ενεργειακής απόδοσης και εξοικονόμησης ενέργειας και για το σκοπό αυτό, μεταξύ άλλων, στο σχέδιο νόμου καθορίζονται:
       
      α) η υποχρέωση ετήσιου ποσοστού ενεργειακής αναβάθμισης κτιρίων που είναι ιδιόκτητα και καταλαμβανόμενα από την κεντρική δημόσια διοίκηση,
      β) ελάχιστες απαιτήσεις ενεργειακής απόδοσης για τις προμήθειες του Δημοσίου,
      γ) συγκεκριμένα κίνητρα και μέτρα πολιτικής βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης.
       
      Παράλληλα, με το σχέδιο νόμου προτείνονται περαιτέρω δράσεις που αφορούν:
       
      α) στη θέσπιση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ενεργειακή αναβάθμιση του κτιριακού αποθέματος της χώρας,
      β) στην υιοθέτηση συστήματος ενεργειακών ελέγχων σε επιχειρήσεις,
      γ) στον προσδιορισμό μέτρων βελτίωσης των υποδομών μετατροπής, μεταφοράς και διανομής της ενέργειας,
      δ) στην υποχρέωση των διανομέων ενέργειας και των επιχειρήσεων λιανικής πώλησης ενέργειας, να παρέχουν αναλυτικούς και εναρμονισμένους με την πραγματική κατανάλωση πληροφοριών και τιμολογίων προς τους τελικούς καταναλωτές σε συνδυασμό με την εγκατάσταση μετρητών ηλεκτρικής ενέργειας, φυσικού αερίου, τηλεθέρμανσης, τηλεψύξης και ζεστού νερού, σε ανταγωνιστικές τιμές,
      ε) στην περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς των επιχειρήσεων ενεργειακών υπηρεσιών,
      στ) στην αξιοποίηση και προτεραιότητα του δυναμικού συμπαραγωγής υψηλής απόδοσης, τηλεθέρμανσης και τηλεψύξης και
      ζ) στην ανάπτυξη προγραμμάτων και ενεργειών πληροφόρησης, κατάρτισης και προώθησης των μηχανισμών βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης σε όλους τους τελικούς καταναλωτές και την ενεργειακή αγορά.
       
      Οι πολίτες και οι αρμόδιοι επιστημονικοί φορείς καλούνται να συμμετάσχουν με προτάσεις, παρατηρήσεις και απόψεις στη δημόσια διαβούλευση που διενεργείται στον ιστοχώρο της Ανοιχτής Διακυβέρνησης:
       
      http://www.opengov.gr/minenv/?p=6288.
       
      Η δημόσια διαβούλευση θα ολοκληρωθεί στις 26 Σεπτεμβρίου 2014.
       
      Πηγή: http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=785&sni[524]=3311&language=el-GR
    5. Νομοθεσία

      Alessio

      O Ν.4281/2014 (ΦΕΚ 160Α'/2014) έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον ΦΠΑ.
       
      Ειδικά για τον κλάδο των εργοληπτών δημοσίου, από την ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου (08.08.2014), στα τιμολόγια που εκδίδονται προς το δημόσιο για εκτέλεση εργασιών στα ακίνητα, δεν χρεώνεται ΦΠΑ (παρ. 10 άρθ. 1 Ν.4281/2014 που προσθέτει παράγραφο 4 στο άρθρο 39α του Κώδικα ΦΠΑ (Ν.2859/2000). Η μη χρέωση ΦΠΑ στο τιμολόγιο θα πρέπει να δικαιολογηθεί, οπότε υποχρεωτικά θα αναγράφεται στο τιμολόγιο "Άρθρο 39α Ν. 2859/2000, υπόχρεος για την καταβολή του φόρου είναι ο λήπτης".
       
      Με τον τρόπο λοιπόν αυτό, ο εργολάβος, δεν εισπράττει τον ΦΠΑ και ως εκ τούτου δεν είναι υποχρεωμένος να τον αποδώσει. Ωστόσο, εξακολουθεί να έχει το δικαίωμα έκπτωσης του ΦΠΑ για τις αγορές και τα έξοδα που αφορούν τα έργα αυτά. Βάσει των παραπάνω προκύπτει το ερώτημα: "πώς θα συμψηφιστεί ο ΦΠΑ των εισροών, όταν ο ΦΠΑ των πωλήσεων δεν εισπράττεται;' Στο ερώτημα αυτό απαντά η παράγραφος 1 του άρθρου 1 του Ν. 4281/2014 η οποία τροποποιεί την παράγραφο 3 του άρθρου 32 του Κώδικα ΦΠΑ (Ν.2859/2000) και πλέον το πιστωτικό υπόλοιπο κάθε περιοδικής δήλωσης ΦΠΑ υπάρχει η δυνατότητα να ζητηθεί άμεσα προς επιστροφή ενώ μέχρι σήμερα ο φόρος μεταφερόταν για έκπτωση σε επόμενη περίοδο και μόνο κατ' εξαίρεση προβλεπόταν η δυνατότητα επιστροφής του.
       
      Μένει να δούμε πώς αυτό θα εφαρμοστεί στην πράξη κυρίως σε πόσο χρονικό διάστημα θα επιστρέφεται ο πιστωτικός ΦΠΑ.
       
      Ακολουθούν οι επίμαχες διατάξεις και παράθεση των παραπομπών
       
      Παρ. 10 άρθρου 1 Ν. 4281/2014:. Στο άρθρο 39α του Κώδικα ΦΠΑ (ν. 2859/2000) προστίθεται παράγραφος 4, ως εξής:
       
      «4. Στις περιπτώσεις εκτέλεσης εργασιών σε ακίνητα κατά τις διατάξεις του άρθρου 6 παρ. 2β, προς αναθέτουσες αρχές κατά την έννοια των προεδρικών διαταγμάτων 59/2007 (Α' 63) και 60/2007 (Α' 64), υπό την προϋπόθεση ότι οι ως άνω αρχές είναι κύριοι των έργων και υποκείμενοι στο φόρο με δικαίωμα έκπτωσης, ο φόρος καταβάλλεται από τον λήπτη. Ο υποκείμενος που εκτελεί τις εργασίες του προηγούμενου εδαφίου έχει δικαίωμα έκπτωσης του φόρου εισροών που αντιστοιχεί στις εν λόγω πράξεις, δεν χρεώνει φόρο στα εκδιδόμενα φορολογικά στοιχεία και υποχρεούται να αναγράφει σε αυτά «Άρθρο 39α, υπόχρεος για την καταβολή του φόρου είναι ο λήπτης.»
       
      παρ. 2β αρθρ.6 Ν.2859/2000 (Κώδικας ΦΠΑ): η εκτέλεση εργασιών στα ακίνητα, με μίσθωση έργου, ανεξάρτητα αν διαθέτει τα υλικά ο εργοδότης ή ο εργολάβος. Εργασίες κατά την πιο πάνω έννοια είναι και οι εκσκαφές, οι κατεδαφίσεις, η κατασκευή οικοδομών, οδών, γεφυρών, υδραγωγείων, υδραυλικών και αποχετευτικών έργων, ηλεκτρολογικών και μηχανολογικών εγκαταστάσεων και τεχνικών γενικά έργων, καθώς και οι συμπληρώσεις, επεκτάσεις, διαρρυθμίσεις και επισκευές, εκτός από τις εργασίες συνήθους συντήρησης των έργων αυτών.
       
      Παρ. άρθρου 1 Ν. 4281/2014: 1. Η παρ. 3 του άρθρου 32 του Κώδικα ΦΠΑ (ν. 2859/2000, Α' 248) αντικαθίσταται, ως εξής:
       
      «3. Όταν το ποσό της έκπτωσης είναι μεγαλύτερο από τον οφειλόμενο φόρο στην ίδια περίοδο, η επιπλέον διαφορά μεταφέρεται για έκπτωση σε επόμενη περίοδο ή επιστρέφεται, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 34, με την επιφύλαξη των περί παραγραφής διατάξεων.»
       
      Πηγή: http://www.pedmede.gr/site/index.php?option=com_content&view=article&id=1580:2014-09-10-07-53-29&catid=94:2013-03-31-19-07-28&Itemid=520&lang=el
    6. Νομοθεσία

      nisorvani

      Διαβάστε τις ερωτοαπαντήσεις εδώ: http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=%2bS9jQ6Ll2KM%3d&tabid=502&language=el-GR
       
      Σχετικός σύνδεσμος του ΥΠΕΚΑ για τα αυθαίρετα βρίσκεται εδώ: http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=502&language=el-GR
       
      Διαβάστε επίσης τον Οδηγός Αναζήτησης του Ν. 4178/13 (Αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης)
    7. Νομοθεσία

      SIRADRAB

      Ο Ν.4276/14 που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α' 155/30-7-2014 και αφορά στην Απλούστευση διαδικασιών λειτουργίας τουριστικών επιχειρήσεων και τουριστικών υποδομών, ειδικές μορφές τουρισμού και άλλες διατάξεις αναφέρει στο Άρθρο 4.
      ΑΡΘΡΟ 4
       
      Διαδικασία χορήγησης Ειδικού Σήματος Λειτουργίας Ενοικιαζομένων Επιπλωμένων Δωματίων-Διαμερισμάτων
       
      1. Για τη χορήγηση Ε.Σ.Λ. ενοικιαζόμενων επιπλωμένων δωματίων - διαμερισμάτων, ο αιτών υποβάλλει είτε στην αρμόδια υπηρεσία τουρισμού είτε σε οποιοδήποτε Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), που λειτουργεί ως Ενιαίο Κέντρο Εξυπηρέτησης (ΕΚΕ), τα εξής:
       
      α. Αίτηση - Υπεύθυνη Δήλωση, σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 1599/1986 (Α' 75), στην οποία αναγράφονται τα στοιχεία του αιτούντος φυσικού ή νομικού προσώπου, ο αριθμός φορολογικού μητρώου (Α.Φ.Μ.) και η Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.) στην οποία ανήκει. Για το νομικό πρόσωπο η αίτηση υποβάλλεται από τον νόμιμο εκπρόσωπό του και συνοδεύεται από τα έγγραφα που αποδεικνύουν τη νόμιμη σύσταση και λειτουργία του. Η αίτηση χορήγησης Ειδικού Σήματος Λειτουργίας ενοικιαζόμενου επιπλωμένου δωματίου/διαμερίσματος μπορεί να κατατίθεται και από πρόσωπο που εκμεταλλεύεται αυτά, δυνάμει σχετικής μισθωτικής ή άλλης σύμβασης, θεωρημένης από την αρμόδια Δ.Ο.Υ., η οποία συνυποβάλλεται.
       
      β. Άδεια οικοδομής ή άδεια δόμησης εκδοθείσα από τον οικείο Ο.Τ.Α. ή άλλη αρμόδια αρχή. Για χώρους που έχουν διατηρηθεί, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 5 και 6 του ν. 3843/2010 (Α' 62) προσκομίζεται αντίγραφο της αίτησης όπου βεβαιώνεται η περαίωση της διαδικασίας διατήρησης του χώρου, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 6 του ν. 3843/2010 (Α' 62). Για κατασκευές ή χρήσεις που έχουν υπαχθεί στις ρυθμίσεις του άρθρου 24 του ν. 4014/2011 (Α' 209) και στις διατάξεις του ν. 4178/2013 προσκομίζεται η βεβαίωση περαίωσης της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 2 της 41498/26.9.2011 απόφασης των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (Β' 2167) ή η βεβαίωση εξόφλησης ποσοστού 30% του συνολικού ποσού προστίμου από το πληροφοριακό σύστημα.
       
      γ. Πιστοποιητικό πυρασφάλειας για το σύνολο της εγκατάστασης, το οποίο εκδίδεται από την οικεία Πυροσβεστική Υπηρεσία, για τα τουριστικά καταλύματα του παρόντος άρθρου δυναμικότητας τουλάχιστον είκοσι (20) κλινών.
       
      δ. Στην περίπτωση που υπάρχει σύνδεση με το αποχετευτικό δίκτυο προσκομίζεται βεβαίωση σύνδεσης με το αποχετευτικό δίκτυο του οικείου Ο.Τ.Α. που εκδίδεται από τον οικείο Ο.Τ.Α.. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει σύνδεση με το αποχετευτικό δίκτυο προσκομίζεται βεβαίωση καλής λειτουργίας του αποχετευτικού συστήματος του καταλύματος από διπλωματούχο ή πτυχιούχο μηχανολόγο μηχανικό ή ηλεκτρολόγο μηχανικό ή μηχανικό ενεργειακής τεχνολογίας ή διπλωματούχο ή πτυχιούχο μηχανικό αντίστοιχης ειδικότητας με τεκμηρίωση τεχνικών στοιχείων ως προς την επάρκεια των εγκαταστάσεων διάθεσης υγρών αποβλήτων σύμφωνα με την ισχύουσα περιβαλλοντική και υγειονομική νομοθεσία. Στην περίπτωση αυτή συνυποβάλλεται και υπεύθυνη δήλωση του ίδιου μηχανικού και του ιδιοκτήτη ή νομίμου εκπροσώπου του τουριστικού καταλύματος ότι πληρούνται οι όροι που προβλέπονται στην απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών ή στις πρότυπες περιβαλλοντικές δεσμεύσεις για τη διαχείριση και τη διάθεση υγρών αποβλήτων αν το κατάστημα αδειοδοτείται περιβαλλοντικά ή οι όροι που υπάρχουν στην άδεια δόμησης για τη διάθεση των υγρών αποβλήτων αν το κατάλυμα δεν αδειοδοτείται περιβαλλοντικά.
       
      ε. Απόδειξη κατάθεσης παραβόλων, σύμφωνα με την περίπτωση η' της παρ. 1 του άρθρου 150 του ν. 4070/2012.
       
      Τα ως άνω παράβολα κατατίθενται υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου.
       
      στ. Όπου απαιτείται σύμφωνα με το Κεφάλαιο Α' του ν. 4014/2011 και το Παράρτημα VI της υπ' αριθμ. 1958/2012 (Β' 21) απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (Α.Ε.Π.Ο.) για έργα ή δραστηριότητες που υπάγονται στην κατηγορία Α' του Παραρτήματος VI της υπ' αριθμ. 1958/2012 (Β' 21) απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, όπως ισχύει ή δήλωση υπαγωγής σε Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ) για έργα ή δραστηριότητες που υπάγονται στην κατηγορία Β' του εν λόγω Παραρτήματος με τήρηση της διαδικασίας που προβλέπεται στο άρθρο 3 της υπ' αριθμ. 59845/2012 (Β' 3438) κοινής υπουργικής απόφασης.
       
      ζ. Αντίγραφα των σχεδίων αρχιτεκτονικής μελέτης που συνοδεύουν την άδεια οικοδομής ή την άδεια δόμησης (κατόψεις - όψεις) σε δύο σειρές, στα οποία εμφαίνονται και τα προς αδειοδότηση καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και οι κολυμβητικές δεξαμενές. Τα αντίγραφα αυτά συνοδεύονται από υπεύθυνες δηλώσεις του αιτούντος και του εντεταλμένου μηχανικού, σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 1599/1986 (Α' 75) στην οποία θα δηλώνεται ότι το κατάλυμα έχει αναγερθεί και πληροί όλες ανεξαιρέτως τις τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές που προβλέπονται για τα καταλύματα της συγκεκριμένης κατηγορίας που ανήκει ή επιθυμεί να καταταγεί. Επίσης προσκομίζεται τεχνική έκθεση θέσεως, έκτασης, υπάρχουσας υποδομής και περιγραφή του ευρύτερου περιβάλλοντος του οικοπέδου/ γηπέδου με πρωτότυπη υπογραφή και σφραγίδα του κατά περίπτωση αρμόδιου διπλωματούχου ή πτυχιούχου μηχανικού. Η μία σειρά βεβαιώνεται από την υπηρεσία και επιστρέφεται στον αιτούντα και η δεύτερη σειρά παραμένει στο αρχείο της υπηρεσίας.
       
      η. Αντίγραφο ποινικού μητρώου γενικής χρήσης, από το οποίο να προκύπτει ότι ο αιτών δεν έχει καταδικαστεί αμετάκλητα για κακούργημα. Το δικαιολογητικό αυτό αναζητείται από την αρμόδια υπηρεσία τουρισμού εφόσον εκδίδεται από ημεδαπή αρχή. Φυσικά πρόσωπα που έχουν την ιθαγένεια άλλου κράτους υποβάλλουν ισοδύναμο έγγραφο που έχει εκδοθεί από αρμόδια δικαστική ή διοικητική αρχή του κράτους-μέλους με το οποίο βεβαιώνεται η μη καταδίκη για τα ανωτέρω αδικήματα. Αν στη χώρα καταγωγής ή προέλευσης δεν προβλέπεται η έκδοση εγγράφου ισοδύναμου προς το απόσπασμα ποινικού μητρώου, τούτο είναι δυνατόν να αντικατασταθεί από ένορκη βεβαίωση ή, για τα κράτη όπου δεν υφίσταται τέτοια, από υπεύθυνη δήλωση, η οποία υποβάλλεται από τον ενδιαφερόμενο ενώπιον της αρμόδιας δικαστικής ή διοικητικής αρχής ή κατά περίπτωση ενώπιον συμβολαιογράφου της χώρας καταγωγής ή προέλευσης, οι οποίοι χορηγούν βεβαίωση περί παροχής της ένορκης βεβαίωσης ή της υπεύθυνης δήλωσης. Το αντίγραφο του ποινικού μητρώου γενικής χρήσης, καθώς και τα ανωτέρω έγγραφα υποβάλλονται εντός τριών μηνών από την ημερομηνία έκδοσής τους.
       
      Πιστεύω ότι το παρακάτω άρθρο,και όχι μόνο, του νόμου, ενδιαφέρει αρκετούς συναδέλφους...
       
      Πηγή: http://www.taxheaven.gr/laws/law/index/law/618
    8. Νομοθεσία

      Engineer

      Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ο νόμος υπ' αριθ. 4281 του Υπουργείου Οικονομικών "Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, οργανωτικά θέματα Υπουργείου Οικονομικών και άλλες διατάξεις", το Β' ΜΕΡΟΣ του οποίου καθορίζει τους νέους κανόνες σύναψης συμβάσεων έργων, προμηθειών και υπηρεσιών.
       
      Διαβάστε τον Ν.4281 ΦΕΚ 160/Α'/8-8-2014: https://docs.google.com/file/d/0BzoIdHD7-U3pdkQ3REYzdFhqZVE/edit
       
      Πηγή: http://technews-greece.blogspot.gr/2014/08/blog-post_43.html#.U-i1ffl_sg0
    9. Νομοθεσία

      Engineer

      H Διεύθυνση Πολιτικής Ορυκτών Πρώτων Υλών του ΥΠΕΚΑ στο πλαίσιο των εργασιών υποδομής που υλοποιούνται για την επικαιροποίηση των στοιχείων της τηρούμενης ψηφιακής βάσης δεδομένων (http://www.latomet.gr), προχώρησε στην συγκέντρωση, καταγραφή και ηλεκτρονική καταχώρηση των Λατομικών Περιοχών (ΛΠ) της χώρας, όπως αυτές έχουν καθοριστεί σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
       
      Οι Λατομικές Περιοχές (Λ.Π.) όπου χωροθετούνται τα λατομεία αδρανών αποτελούν το θεσμικό εργαλείο της χωροθέτησης και του βιώσιμου σχεδιασμού των αδρανών υλικών από πρωτογενείς πρώτες ύλες.
       
      Η διαθέσιμη εφαρμογή θέασης των πολυγώνων Λατομικών Περιοχών (ΛΠ) καθώς η σχετική κατηγοριοποίησή τους (ενεργοποιημένη, αποχαρακτηρισμένη κλπ.) είναι προσβάσιμη μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης: http://www.latomet.gr/lp_adranon.
       
      To πολυγωνικό διανυσματικό σύνολο δεδομένων το οποίο απεικονίζει όλες τις Λατομικές Περιοχές (ΛΠ) είναι επίσης διαθέσιμο με τη μορφή shape file αρχείου (.shp) στον ακόλουθο σύνδεσμο :http://www.latomet.gr/ntf/LP_adranon_24072014.zip.
       
      Πηγή: http://technews-greece.blogspot.gr/2014/07/blog-post_32.html#.U9elGfl_sg0
    10. Νομοθεσία

      dsworks

      Μέσα στο 2014 αναμένεται να ολοκληρωθούν οι συμβάσεις που απομένουν για την ολοκλήρωση της κτηματογράφησης σε όλη τη χώρα όπως προέκυψε από τη σύσκεψη που πραγματοποίησαν ο υπουργός ΠΕΚΑ Γιάννης Μανιάτης και ο αναπληρωτής υπουργός ΠΕΚΑ Νίκος Ταγαράς στην ΕΚΧΑ - Εθνικό Κτηματολόγιο & Χαρτογράφηση ΑΕ, με τη συμμετοχή του προέδρου του ΔΣ και διευθύνοντα συμβούλου της εταιρείας Ηλία Λιακόπουλο.
       
      «Το εθνικό κτηματολόγιο είναι το μεγαλύτερο μεγάλο έργο της χώρας και αποτελεί πρώτη προτεραιότητα του υπουργείου, γι΄ αυτό και στηρίζεται από την κυβέρνηση και εξασφαλίστηκε η απρόσκοπτη χρηματοδότησή του, ώστε να υλοποιηθούν όλα τα χρονοδιαγράμματα έγκαιρα», δήλωσε σχετικά ο υπουργός ΠΕΚΑ Γιάννης Μανιάτης.
       
      Όπως εξήγησε ο υπουργός, με το κτηματολόγιο, «οργανώνουμε την γεωχωρική πληροφοριακή βάση της χώρας σε μια ενιαία πλατφόρμα, απαντώντας επιτέλους στα μεγάλα ερωτήματα «Πού μπορώ να κάνω τί και πότε θα αδειοδοτηθώ», προκειμένου να αντιμετωπίσουμε με ρεαλισμό και με αποτελεσματικότητα το μεγάλο εγχείρημα της μετάβασης στο παραγωγικό μοντέλο μιας οικονομίας που δημιουργεί επενδύσεις και θέσεις εργασίας».
       
      Όπως έγινε γνωστό από το ΥΠΕΚΑ, τις επόμενες εβδομάδες υλοποιούνται τα δύο πρώτα οριστικά κτηματολογικά γραφεία της χώρας, στη Θεσσαλονίκη και στον Πειραιά, και δημιουργούνται, οι δύο πρώτες, οριστικές δομές για την οργανωμένη καταγραφή των ακινήτων, ενώ το επόμενο διάστημα θα γίνει η προκήρυξη των δασικών χαρτών για την υπόλοιπη χώρα.
       
      Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής υπουργός ΠΕΚΑ Νίκος Ταγαράς αναφέρθηκε στην ανάγκη η ολοκλήρωση του έργου του εθνικού κτηματολογίου σε συνδυασμό με τους δασικούς χάρτες, έτσι ώστε «να κλείσουν σύντομα το παζλ της χωροταξικής και πολεοδομικής μεταρρύθμισης, που θα δώσει στον πολίτη πρόσβαση σε όλα τα γεωχωρικά δεδομένα, συμβάλλοντας αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας και κυρίως υλοποιώντας έναν μεγάλο στρατηγικό στόχο της χώρας», όπως είπε.
       
      Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης ο γενικός γραμματέας χωροταξίας και αστικού περιβάλλοντος Σωκράτης Αλεξιάδης, εκπρόσωποι του ΤΕΕ, του συλλόγου αγρονόμων τοπογράφων μηχανικών, καθώς και του συνδέσμου εταιρειών γεωπληροφορικής και κτηματολογίου.
       
      Πηγές: http://www.naftemporiki.gr/story/833077/ypeka-entos-tou-2014-oi-sumbaseis-gia-tin-oloklirosi-tis-ktimatografisis
       
      και
      http://www.kathimerini.gr/776170/article/epikairothta/politikh/ypeka-entos-toy-2014-oi-symvaseis-gia-thn-oloklhrwsh-ths-kthmatografhshs
    11. Νομοθεσία

      nisorvani

      Έγγραφο 30366/10-7-2014 "Παράταση ισχύος οικ.αδειών σύμφωνα με τον Ν.4258/14."
       
      Δείτε το σχετικό έγγραφο: http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=M1X9dtKwRww%3d&tabid=777&language=el-GR
       
      Πηγή: http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=778&sni[1155]=3217&language=el-GR
    12. Νομοθεσία

      Engineer

      Η Ένωση με επιστολή της προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής επισημαίνει ότι δεν είναι δυνατή η εφαρμογή της ΚΥΑ για τη διαχείριση της περίσσειας υλικών εκσκαφών που προέρχονται από τα δημόσια έργα, αφού έχουν εγκριθεί και λειτουργούν ελάχιστα συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης σε ολόκληρη την επικράτεια.
       
      Διαβάστε την επιστολή της ΠΕΔΜΕΔΕ εδώ: http://www.pedmede.gr/site/images/pdf_files/2078_08072014.pdf
       
      Πηγή: http://www.pedmede.gr/site/index.php?option=com_content&view=article&id=1498:2014-07-08-12-43-51&catid=94:2013-03-31-19-07-28&Itemid=520&lang=el
    13. Νομοθεσία

      ted78

      Το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής καταργεί τις κατηγορίες της αμιγούς και γενικής κατοικίας. Δημιουργεί τρεις νέες κατηγορίες και εισάγει σε αυτές πολλές νέες χρήσεις προκειμένου, όπως υποστηρίζουν οι συντάκτες του νομοσχεδίου, «να δοθεί η δυνατότητα εξέλιξης των συγκεκριμένων περιοχών και να εξυπηρετηθούν οι σύγχρονες ανάγκες των κατοίκων τους»
       
      Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, δημιουργούνται 18 κατηγορίες χρήσεων γης, δηλαδή διπλάσιες από αυτές που υπάρχουν σήμερα. Συγκεκριμένα:
       
      Kατοικία (Κ1): Στις περιοχές που διέπονται από ειδικά διατάγματα, βάσει των οποίων επιτρέπεται μόνο η κατοικία -εκτός από ορισμένες χρήσεις σε συγκεκριμένους χώρους που προσδιορίζονται στο ρυμοτομικό σχέδιο- θα επιτρέπονται χρήσεις οι οποίες προβλέπονται από την κατηγορία Πολεοδομικού Κέντρου. Με άλλα λόγια, στην κατηγορία Κ1, η οποία ουσιαστικά αντικαθιστά εκείνη της «αμιγούς κατοικίας», θα μπορούν να επιτρέπονται εκθεσιακά κέντρα, τράπεζες, εστιατόρια, καφέ, μπαρ, κέντρα διασκέδασης, ξενοδοχεία και άλλες τουριστικές εγκαταστάσεις, χώροι στάθμευσης, πρατήρια καυσίμων, συνεργεία αυτοκινήτων, επαγγελματικά εργαστήρια κτλ. Χρήση κατοικίας Κ1 δεν θα μπορούν να έχουν ιδιοκτησίες που βρίσκονται πάνω σε πρωτεύουσες και δευτερεύουσες αρτηρίες, σε λεωφόρους και στο βασικό οδικό δίκτυο (π.χ. όσες βρίσκονται πάνω στη λεωφόρο Κηφισιάς).
       
      Κατοικία επιπέδου γειτονιάς (Κ2): Στις οικιστικές περιοχές με χαρακτήρα γειτονιάς προβλέπεται κατοικία σε ποσοστό τουλάχιστον 50% ανά κτίριο. Σε αυτές τις γειτονιές θα επιτρέπονται επίσης χρήσεις κοινωνικής πρόνοιας, βρεφονηπιακοί σταθμοί, οίκοι ευγηρίας, ορφανοτροφεία, γηροκομεία, ιδρύματα ατόμων με ειδικές ανάγκες, ιδρύματα χρόνιων πασχόντων, κοινωφελείς ξενώνες, άσυλα, κτίρια εκπαίδευσης (σχολεία, φροντιστήρια κ.ά.), αθλητικές εγκαταστάσεις, θρησκευτικοί χώροι, ιατρεία, καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, εμπορικά καταστήματα κ.ά. Για τις συγκεκριμένες χρήσεις τίθενται περιορισμοί ως προς τη μέγιστη επιφάνεια ανά οικόπεδο, τη δυναμικότητα των μαθητών κτλ.
       
      Κατοικία ενδιάμεσου επιπέδου (ΜΚ): Επιτρέπονται όλες οι χρήσεις των περιοχών κατοικίας επιπέδου γειτονιάς, αλλά… επεκτείνονται σε περισσότερα τετραγωνικά. Έτσι επιτρέπονται χρήσεις ειδικής εκπαίδευσης, γυμναστήρια, αθλητικές σχολές, βιβλιοθήκες, αίθουσες πολιτιστικών εκδηλώσεων μουσεία, πινακοθήκες, θέατρα, κινηματογράφοι, συνεδριακά κέντρα, εμπορικά καταστήματα κτλ. σε έκταση που μπορεί να φτάνει τα 1.500 τ.μ. Τα νοσοκομεία και τα ξενοδοχεία μπορεί να έχουν 100 κλίνες και οι καφετέριες, τα εστιατόρια και τα μπαρ να «απλώνονται» σε 400 τ.μ.
       
      Εκτός από τις τρεις κατηγορίες χρήσεων κατοικίας, στο σχέδιο νόμου περιλαμβάνονται επίσης χρήσεις πολεοδομικού κέντρου, τουρισμού - αναψυχής - δεύτερης κατοικίας, εγκαταστάσεων κοινής ωφέλειας, ελεύθερων χώρων - αστικού πρασίνου, χονδρικού εμπορίου, εγκαταστάσεων μέσων μαζικής μεταφοράς, εγκαταστάσεων αστικών υποδομών κοινής ωφέλειας, παραγωγικών δραστηριοτήτων χαμηλής και μέσης όχλησης, παραγωγικών δραστηριοτήτων πολεοδομικής εξυγίανσης, τεχνολογικού πάρκου, εμπορευματικού κέντρου, παραγωγικών εγκαταστάσεων υψηλής όχλησης, ιδιαιτέρων χρήσεων, οροθετημένων οικισμών, κύριου οδικού δικτύου πόλεων.
       
      Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή, όλα τα επίπεδα του σχεδιασμού μπορούν να τροποποιηθούν με μια απλή υπουργική απόφαση προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι επενδυτές.
       
      Όπως αναφέρεται οπότε προκύπτει ένα έργο «εθνικής σημασίας» ή έργα και δράσεις εθνικών ή ευρωπαϊκών προγραμμάτων, ή όπως αναφέρεται στο κείμενο του νομοσχεδίου «εξαιρετικές και απρόβλεπτες ανάγκες και νέα δεδομένα» ο σχεδιασμός θα μπορεί να προσαρμόζεται, με υπουργική απόφαση, προκειμένου να εξυπηρετείται η επιχειρηματικότητα.
       
      (με πληροφορίες από το vima.gr)
       
      Πηγή: http://www.thepressproject.gr/article/64385/Telos-oi-perioxes-amigous-katoikias
    14. Νομοθεσία

      Engineer

      Δ.Ν.Ε. - Δυνατότητα υπαγωγής αυθαιρέτων κατασκευών εντός κοινόχρηστων χώρων στις διατάξεις του ν. 4178/2013.
       
      Δείτε το σχετικό έγγραφο: http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=z4zLjjG2%2bTU%3d&tabid=777&language=el-GR
       
      Πηγή: http://www.ypeka.gr/
    15. Νομοθεσία

      Engineer

      Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Φωτοβολταϊκών Στέγης (ΠΑΣΥΦΩΣ) οργάνωσε και αντιπροσωπεύει μέχρι σήμερα 3.500 μέλη – ιδιοκτήτες οικιακών φωτοβολταϊκών σε όλη την Ελλάδα, αριθμός ο οποίος συνεχώς αυξάνει.
       
      Τα μέλη, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του, συμμετέχουν και στις νομικές ενέργειες κατά του Ν. 4254/2014 (μονομερής τροποποίηση συμβάσεων) και τις επόμενες ημέρες θα κατατεθούν τα εξώδικα των 3.500 ιδιοκτητών σε ΔΕΗ ΑΕ, Ρ.Α.Ε., ΥΠΕΚΑ κ.λπ..
       
      Μάλιστα ο Σύλλογος καλεί και τους υπόλοιπους ιδιοκτήτες να ενταχθούν στο "σύνολο" ώστε να επιτευχθεί η μαζικότητα και να εκφραστεί με τον πλέον επίσημο και δυναμικό τρόπο η πρόθεσή να καταδικαστούν νομικά και πολιτικά οι παράνομες πολιτικές του ΥΠΕΚΑ.
       
      Παράλληλα σε επιστολή-διαμαρτυρία ο ΠΑΣΥΦΩΣ ενημερώνει, προς κάθε κατεύθυνση, σχετικά με το τι έχει συμβεί και παρακαλεί κάθε πολίτη να μάθει και να δηλώσει τη συμπαράστασή του.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Zestainontai_3500_exodika_se_DEI_AE_RAE_YPEKA_/#.U5_1bPl_tc8
    16. Νομοθεσία

      Engineer

      Από το Υπ.ΥΜΕΔΙ εκδόθηκαν οι αποφάσεις για:
       
      «Συγκρότηση Ομάδας Εργασίας για την αναμόρφωση και τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου των Μητρώων Κατασκευαστών-Εργοληπτικών Επιχειρήσεων και Μελετητών Δημοσίων Έργων».
       
      Δείτε την απόφαση: http://sate.gr/nea/2014YPYMEDI-27609.pdf
       
      «Συγκρότηση Ομάδων Εργασίας για την αναμόρφωση και τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου ανάθεσης και εκτέλεσης δημοσίων έργων και εκπόνησης μελετών».
       
      Δείτε την απόφαση: http://sate.gr/nea/2014YPYMEDI-27608.pdf
       
      Πηγή: http://sate.gr
    17. Νομοθεσία

      lou

      Δημόσια διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα – Ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις» - Δήλωση Αναπληρωτή Υπουργού ΠΕΚΑ, Νίκου Ταγαρά
       
      Σχέδιο νόμου με τίτλο «Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα – Ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις» θέτει σε δημόσια διαβούλευση ο Αναπληρωτής Υπουργός ΠΕΚΑ, Νίκος Ταγαράς. Με το νομοσχέδιο προτείνονται αναγκαίες τροποποιήσεις στην ισχύουσα νομοθεσία, σχετικά με:
       
      · τον τρόπο υπολογισμού της εισφοράς σε γη και χρήμα,
      · τον τρόπο καταβολής των εισφορών σε χρήμα,
      · την αντιμετώπιση της ιδιοκτησίας κατά τη σύνταξη πράξης εφαρμογής,
      · τη διαδικασία αναθεώρησης, τροποποίησης και έγκρισης ρυμοτομικών σχεδίων,
      · την τροποποίηση εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων μετά από άρση ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης ή δέσμευσης,
      · τη χρηματοδότηση και ειδική εισφορά εφαρμογής ρυμοτομικών σχεδίων κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 33 του ν. 4067/2012.
       
      Το σχέδιο νόμου τίθεται σε σύντομη δημόσια διαβούλευση, προκειμένου να ολοκληρωθεί άμεσα η επεξεργασία των σχολίων και να ενσωματωθεί ως ξεχωριστό κεφάλαιο στο νομοσχέδιο για τη χωροταξική και πολεοδομική μεταρρύθμιση που αναμένεται να κατατεθεί και να συζητηθεί στη Βουλή εντός του Ιουνίου.
       
      Σχετικά με το θέμα ο Αναπληρωτής Υπουργός ΠΕΚΑ, Νίκος Ταγαράς, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
       
      «Η μεταρρύθμιση του πολεοδομικού δικαίου συνεχίζεται. Η κυβέρνηση έχει να επιδείξει έργο στον τομέα αυτό, το οποίο αντιλαμβάνονται στην καθημερινότητά τους οι πολίτες και ιδίως οι μηχανικοί. Προχωρούμε με σχέδιο και συνέπεια σε ένα ακόμη βήμα. Βελτιώνουμε τη νομοθεσία που αφορά τις πράξεις εφαρμογής και τις ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις, δίνοντας πιο ευνοϊκούς όρους στους πολίτες, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα βιώσιμες πόλεις με κοινόχρηστους χώρους. Τους τελευταίους μήνες στο ΥΠΕΚΑ όλοι δουλέψαμε για να ολοκληρωθεί μία νομοθετική πρωτοβουλία που απλοποιεί τις διαδικασίες, επιταχύνει το έργο των υπηρεσιών, βοηθά τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, προστατεύει το περιβάλλον. Ο συγκεκριμένος νόμος θα κατατεθεί πολύ σύντομα στη Βουλή.»
       
      Σύμφωνα με τον Αναπληρωτή Υπουργό ΠΕΚΑ, Νίκο Ταγαρά, τα βασικά σημεία των αλλαγών είναι τα εξής:
       
      - Η νέα κλίμακα υπολογισμού της εισφοράς σε γη.
      - Η νέα ημερομηνία αναφοράς για τον έλεγχο των οικοπέδων και των εμβαδών.
      - Η αύξηση των δόσεων για την αποπληρωμή της εισφοράς σε χρήμα (αποπληρωμή σε 9 χρόνια).
      - Η δυνατότητα αξιοποίησης και μεταβίβασης των ακινήτων πριν την εξόφληση όλου του ποσού της εισφοράς.
      - Η διασύνδεση με το Κτηματολόγιο κατά τη σύνταξη της πράξης και όχι μεταγενέστερα.
      - Σε κάθε συμβολαιογραφική πράξη ακινήτου που οφείλει εισφορά σε χρήμα, επισυνάπτεται βεβαίωση του οικείου Δήμου, ότι έχει καταβληθεί τουλάχιστον το ποσόν των δόσεων, που αντιστοιχεί σε ποσοστό τριάντα τις εκατό (30%) των συνολικών υποχρεώσεων που αναλογούν στο μεταβιβαζόμενο ακίνητο.
      - Στα συμβολαιογραφικά έγγραφα μεταβίβασης επί ποινή ακυρότητας γίνεται ειδική μνεία για τους υπόχρεους οφειλέτες και το υπολειπόμενο ποσόν οφειλής εισφοράς σε χρήμα.
      - Η βελτίωση της διαδικασίας και του πλαισίου άρσης της απαλλοτρίωσης μετά την παρέλευση των προθεσμιών.
       
      Η δημόσια διαβούλευση διενεργείται στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΚΑ στον ιστοχώρο της Ανοιχτής Διακυβέρνησης: http://www.opengov.gr/minenv/?p=6237
       
      Πηγή:ΥΠΕΚΑ
    18. Νομοθεσία

      nisorvani

      Σε έγγραφο του το ΥΠΕΚΑ προς απάντηση στην ΔΕΔΔΗΕ σχετικά με τη σύνδεση αυθαιρέτων του ν. 4178/13 µε τα δίκτυα κοινής ωφέλειας αναφέρει:
       
      Σε απάντηση του ανωτέρω (α) σχετικού, σας γνωρίζουµε ότι στις διατάξεις
      αναστολής επιβολής κυρώσεων του ν.4178/13 υπάγονται εκτός των άλλων και
      περιπτώσεις αυθαίρετων κατασκευών όπως για παράδειγµα των:

      παρ. Α του άρθρου 9 αυτού, «…οι οποίες ολοκληρώθηκαν προ της 9.6.1975»,
      παρ. Γ του άρθρου 9 αυτού και ειδικότερα των εδαφίων (ιε) και (ιγ) που αφορούν αντίστοιχα σε «Αλλαγή θέσης του προβλεποµένου µε οικοδοµική άδεια κτιρίου σε άλλη θέση εφόσον δεν παραβιάζονται οι πολεοδοµικές διατάξεις ή αλλαγή θέσης του προβλεποµένου µε οικοδοµική άδεια κτιρίου σε άλλη θέση λόγω κατασκευής µε εσφαλµένη αναστροφή της κάτοψης σε νόµιµη θέση και υπό την προϋπόθεση ότι δεν µεταβάλλεται η τελική στάθµη του εδάφους» και «Αποθήκη µέγιστης επιφάνειας 15 τετραγωνικά µέτρα και ύψους έως 2,50 µέτρα.»,
      παρ. 10 του άρθρου 23 αυτού, «Η διαφορετική διαµερισµάτωση ορόφου, από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριµένα σχέδια της οικοδοµικής άδειας, αν έχει επιφέρει τροποποίηση των µηχανολογικών εγκαταστάσεων, υπάγεται στις διατάξεις του παρόντος νόµου και υποβάλλεται κάτοψη αποτύπωσης της υφιστάµενης κατάστασης του ορόφου…».

      οι οποίες, παρ’ ότι αντιστοιχούν σε χώρους καθορισµένης και µετρήσιµης
      επιφάνειας, οι οποίες πρέπει να περιγράφονται στην τεχνική έκθεση της παρ. 4 του 11
      του ν. 4178/13 που εισάγεται στο πληροφοριακό σύστηµα, εξαιρούνται της
      καταβολής ενιαίου ειδικού προστίµου και υποχρεούνται σε καταβολή µόνον
      παραβόλου ύψους 500 ευρώ. Εποµένως η µη αναγραφή στα έντυπα της δήλωσης
      υπαγωγής του ν. 4178/13 της επιφάνειας του αυθαιρέτου, δεν συνεπάγεται αυτόµατα
      την άνευ αντικειµένου ηλεκτροδότηση, όπως αναφέρετε στο (α) σχετικό σας έγγραφο.
       
      Πηγή: http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=778&sni[1155]=3126&language=el-GR
    19. Νομοθεσία

      Engineer

      Στην επιβολή δηµοτικών τελών και φόρων σε αυθαίρετα & ημιυπαίθριους αναφέρεται εγκύκλιος που εξέδωσε το ΥΠΕΚΑ.
       
      Σύμφωνα με την εγκύκλιο, τα αυθαίρετα και οι ημιυπαίθριοι που έχουν τακτοποιηθεί ή νομιμοποιηθεί, θα πρέπει να καταβάλουν δημοτικά τέλη και φόρους. Πάντως, προβλέπονται και εξαιρέσεις σε περιπτώσεις που προκύπτουν από ασφαλιστικές εισφορές υπερ του ΙΚΑ.
       
      Χαρακτηριστικά, η εγκύκλιος αναφέρει:
       
      "Με αφορµή ερωτήµατα υπηρεσιών και πολιτών σχετικά µε την επιβολή δηµοτικών τελών και φόρων σε χώρους που έχουν υπαχθεί στις διατάξεις αναστολής επιβολής κυρώσεων των ν.3775/09, ν.3843/10, ν.4014/11 και ν.4178/13, επισηµαίνουµε τα ακόλουθα:
       
      A) Σύµφωνα µε τα οριζόµενα στην παρ. 8 του άρθρου 24 του ν.4178/13 και στο εδάφιο 51 της Εγκ. 4/2013 (αρ. πρωτ. 66931/3-12-2013), οι αυθαίρετες κατασκευές και αυθαίρετες αλλαγές χρήσης προ της 28.07.2011 που έχουν υπαχθεί στην αναστολή επιβολής κυρώσεων των ν. 4014/11 και 4178/13, δεν οφείλουν αναδροµικά φόρους και οποιασδήποτε µορφής πρόστιµα και τέλη (όπως ύδρευσης, καθαριότητας, αποχετευτικά τέλη, κ.λ.π.). Ως χρόνος λήξης της αναδροµικής απαλλαγής των αυθαιρέτων κατασκευών και αλλαγών χρήσης του ν. 4178/13, είναι η ηµεροµηνία ισχύος του, δηλ. η 8.8.2013, ενώ για τις ολοκληρωµένες υπαγωγές αυθαιρέτων στο ν. 4014/11, δηλαδή που έχει καταβληθεί το σύνολο του προστίµου, των σχεδίων και των δικαιολογητικών, ως χρόνος λήξης της αναδροµικής απαλλαγής είναι η ισχύς του ν. 4014/11, δηλ. η 21.9.2011.
       
      Οι ως άνω αναφερόµενες καταληκτικές ηµεροµηνίες ισχύουν και για τις περιπτώσεις αυθαιρέτων κατασκευών για τις οποίες εκδίδεται οικοδοµική άδεια νοµιµοποίησης, σύµφωνα µε τα άρθρα 26 και 23 των ν.4014/2011 και ν.4178/2013 αντίστοιχα.
       
      Μετά τις προαναφερόµενες καταληκτικές ηµεροµηνίες, τα δηλωµένα αυθαίρετα συνυπολογίζονται στην επιβολή των δηµοτικών τελών και φόρων.
       
      Κατ'εξαίρεση, δεν επιβάλλονται για το χρονικό διάστηµα που επιτρέπεται η διατήρησή τους, τα τέλη του άρθρου 24 του ν. 2130/1993, του ν. 25/1975 και του άρθρου 25 του ν. 1828/1989, όπως εκάστοτε ισχύουν, που αναλογούν σε αυθαίρετες αλλαγές χρήσης και µόνον, καθώς και τυχόν διαφορές που προκύπτουν στο ύψος των τελών αυτών από την αλλαγή χρήσης, σύµφωνα µε τα οριζόµενα στην παρ.5 του άρθρου 22 του ν. 3897/2010 (ΦΕΚ 208/Α/10-12-2010) όπως τροποποιήθηκε µε το άρθρο 33 παρ. 2 του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60/Α/31-3-2011), στην παρ.22 του άρθρου 24 του ν. 4014/2011 και στην παρ. 8 του άρθρου 24 του ν. 4178/2013."
       
      Δείτε την εγκύκλιο εδώ: http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=6ciatQW5dGA%3d&tabid=777&language=el-GR
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/main.php?pID=17&nID=12786&lang=el&utm_source=MadMimi&utm_medium=email&utm_content=%CE%91%CF%85%CE%B8%CE%B1%CE%AF%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%B1%3A+%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC+%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%B7+%26+%CF%86%CF%8C%CF%81%CE%BF%CE%B9%2C+%CF%85%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B2%CE%BF%CE%BB%CE%AD%CF%82+net+metering%2C+%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%81%CF%81%CE%BF%CE%AE+%CE%BC%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD+%CF%83%CF%84%CE%BF+%CE%B5%CE%BE%CF%89%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BA%CF%8C+%26+39+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_campaign=20140528_m120664299_%CE%91%CF%85%CE%B8%CE%B1%CE%AF%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%B1%3A+%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC+%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%B7+%26+%CF%86%CF%8C%CF%81%CE%BF%CE%B9%2C+%CF%85%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B2%CE%BF%CE%BB%CE%AD%CF%82+net+metering%2C+%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%81%CF%81%CE%BF%CE%AE+%CE%BC%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD+%CF%83%CF%84%CE%BF+%CE%B5%CE%BE%CF%89%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BA%CF%8C+%26+39+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_term=____CE_B4_CE_B9_CE_B1_CE_B2_CE_AC_CF_83_CF_84_CE_B5+_CF_80_CE_B5_CF_81_CE_B9_CF_83_CF_83_CF_8C_CF_84_CE_B5_CF_81_CE_B1#sthash.WcgAK6nl.dpuf
    20. Νομοθεσία

      Engineer

      Η δυνατότητα εφαρμογής νέων, πολυζωνικών τιμολογίων ηλεκτρικής ενέργειας (διαφορετικές χρεώσεις στη διάρκεια της ημέρας), που θα οδηγήσουν σε ενίσχυση του ανταγωνισμού και η προοπτική μείωσης του κόστους παραγωγής ρεύματος, είναι ορισμένα από τα οφέλη που θα προκύψουν από την εγκατάσταση «έξυπνων μετρητών» ηλεκτρικής ενέργειας σε όλους τους καταναλωτές, διαδικασία η οποία προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2020.
       
      Bρίσκεται ήδη σε εξέλιξη το έργο "Έξυπνα Δίκτυα", με την πλήρη ενσωμάτωση συστημάτων ευφυούς μέτρησης σε πέντε νησιά του Αιγαίου (Λέσβο, Λήμνο, Σαντορίνη, Κύθνο και Μήλο, υπό το συντονισμό του Δικτύου ΔΑΦΝΗ), ενώ ο Διαχειριστής του Δικτύου Διανομής, ΔΕΔΔΗΕ, αναμένεται σύντομα να προχωρήσει στην προκήρυξη του έργου εγκατάστασης των πρώτων 160.000 "έξυπνων" μετρητών στην Ξάνθη, τη Λέσβο, τη Λήμνο, τον ’γιο Ευστράτιο, τη Λευκάδα, καθώς και σε καταναλωτές αστικών περιοχών σε Αττική και Θεσσαλονίκη.
       
      Τα στοιχεία παρουσίασε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Ασημάκης Παπαγεωργίου, σε σχετική του ομιλία στο συνέδριο "Έξυπνα Δίκτυα και Νησιά της Ευρώπης", το οποίο πραγματοποιείται στο υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.
       
      Δείτε περισσότερα εδώ
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=12091
    21. Νομοθεσία

      Engineer

      Στη συγκρότηση Συμβουλίου Ιδιοκτησίας Δασών, με έδρα την Πάτρα, προχώρησε το υπουργείο ΠΕΚΑ.
       
      Το Συμβούλιο απαρτίζεται από τους:
       
      α) Γεώργιο Σπηλιωτόπουλο, Πρόεδρο Εφετών στο Εφετείο Πατρών, ως Πρόεδρο του Συμβουλίου, με αναπληρώτριά του την Μαρία Καραγιάννη, Πρόεδρο Εφετών στο ίδιο Εφετείο.
       
      β) Παναγιώτα Πασσίση, Εφέτη στο Εφετείο Πατρών, ως τακτικό μέλος, με αναπληρώτριά της την Ελένη Κούφη, Εφέτη στο ίδιο Εφετείο.
       
      γ) Μαρία Γαϊτάνη, Εφέτη στο Εφετείο Πατρών ως τακτικό μέλος, με αναπληρώτριά της την Ελένη Κασιαλμά, Εφέτη στο ίδιο Εφετείο.
       
      δ) Πέτρο Κωνσταντινόπουλο, Πάρεδρο του Ν.Σ.Κ. ως τακτικό μέλος, με αναπληρώτρια του την Σοφία Καρυτινού, Πάρεδρο επίσης του Ν.Σ.Κ.).
       
      ε) Νικόλαο Μπακουλόπουλο, Δασολόγο του κλάδου ΠΕ Γεωτεχνικών, Δ/ντή στη Δ/νση Συντονισμού και Επιθεώρησης Δασών της Α.Δ.Π.Δ.Ε.Ι ως τακτικό μέλος, με αναπληρωτή του τον Παναγιώτη Σπηλιωτόπουλο, Προϊστάμενο Τμήματος της ίδιας υπηρεσίας, της ίδιας ειδικότητας και του ίδιου κλάδου.
       
      στ) Γεώργιο Παναγιωτόπουλο, Δασολόγο του κλάδου ΠΕ Γεωτεχνικών, Προϊστάμενο στη Δ/νση Δασών Αχαΐας, με αναπληρωτή του τον Χρήστο Δημόπουλο, Προϊστάμενο Τμήματος της ίδιας υπηρεσίας, της ίδιας ειδικότητας και του ίδιου κλάδου.
       
      Ως Γραμματέα του Συμβουλίου ορίστηκε η Καλλιόπη Παπαχριστοδήμα, του κλάδου ΤΕ Δασοπονίας, υπάλληλο, υπάλληλο στη Δ/νση Συντονισμού και Επιθεώρησης Δασών της Α.Δ.Π.Δ.Ε.Ι με αναπληρώτριά της την Όλγα Νικολακοπούλου, του κλάδου ΔΕ Διοικητικών - Γραμματέων, υπάλληλο της ίδιας υπηρεσίας.
       
      Σημειώνεται ότι η θητεία του Συμβουλίου λήγει στις 31 Δεκεμβρίου του 2015.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=81656
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.