Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • Νομοθεσία


    502 ειδήσεις in this category

    1. Νομοθεσία

      yian

      Στη δημοσιότητα έδωσε σήμερα το ΥΠΕΚΑ το νέο νομοσχέδιο για το Κτηματολόγιο προκειμένου να υπάρξει μία στρατηγική για συνολική και ολιστική αντιμετώπιση των χωροταξικών και πολεοδομικών ζητημάτων.
      Σύμφωνα με το ΥΠΕΚΑ, με το νέο σχέδιο βαίνει προς νομοθέτηση μία σειρά νομοσχεδίων που είναι αλληλένδετα: "Κτηματολόγιο και δασικοί χάρτες, αυθαίρετη δόμηση, πολεοδομική μεταρρύθμιση. Από μόνο του, καθένα από αυτά τα σχέδια είναι ξεχωριστό, αλλά όλα μαζί αποτελούν μία συνολική και ολιστική προσέγγιση".
       
      Είναι σημαντικό, όπως τονίζει το υπουργείο, "να καταλάβουμε ότι δεν μπορούμε να ξέρουμε πώς θα σχεδιάσουμε την αναπτυξιακή πορεία της χώρας αν δεν έχουμε Κτηματολόγιο και δασικούς χάρτες".
       
      Βασική κατεύθυνση των διατάξεων του νομοσχεδίου είναι η επιτάχυνση των διαδικασιών, η διευκόλυνση των πολιτών και των συναλλασσομένων και η διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος. Με τις διατάξεις του σχεδίου νόμου, αναφέρει το ΥΠΕΚΑ, προωθείται στο μέγιστο βαθμό η επιτάχυνση των διαδικασιών για την ανάθεση και ολοκλήρωση των μελετών κτηματογράφησης έως το 2020, βελτιώνονται και απλοποιούνται οι διαδικασίες συναλλαγών με τα Κτηματολογικά Γραφεία και αναδεικνύεται ο προορισμός του Κτηματολογίου ως βασικό αναπτυξιακό εργαλείο σχετιζόμενο άμεσα με την προσέλκυση επενδύσεων και τη συνακόλουθη βελτίωση της ανταγωνιστικής θέσης της χώρας στο διεθνές περιβάλλον.
       
      ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
      1. Λειτουργία Κτηματολογίου
      Βασικοί στόχοι:
      - Βελτίωση και απλοποίηση διαδικασιών
      - Διευκόλυνση συναλλαγών
      - Ηλεκτρονική υποβολή αιτημάτων και έκδοσης πιστοποιητικών
      - Δημιουργία πλαισίου ώστε να λειτουργήσουν τα πρώτα οριστικά κτηματολογικά γραφεία εντός του έτους
      - Καταγραφή και προστασία της δημόσιας περιουσίας. Το Ελληνικό Δημόσιο υποχρεούται στο εξής να υποβάλλει δηλώσεις ιδιοκτησίας σε κάθε περιοχή που θα εντάσσεται στο μέλλον στο Κτηματολόγιο.
       
      Αναλυτικά ολόκληρο το άρθρο εδώ.
    2. Νομοθεσία

      Engineer

      Δημοσιεύθηκε στο υπ’ αριθμ. 162/Α/3-9-2018 ΦΕΚ το ΠΔ 90/2018, βάσει του οποίου γίνεται ο λεπτομερής καθορισμός και η εξειδίκευση των διαδικασιών και προθεσμιών έγκρισης, αναθεώρησης και τροποποίησης των πλαισίων και σχεδίων του συστήματος χωρικού σχεδιασμού του ν. 4447/2016, των διοικητικών οργάνων που είναι προς τούτο αρμόδια, καθώς και η εξειδίκευση του ειδικότερου περιεχομένου των πλαισίων και σχεδίων αυτών.
      Δείτε το ΠΔ εδώ: ΠΔ 90 ΦΕΚ 162 Α 3-9-2018.pdf
    3. Νομοθεσία

      Engineer

      Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου "Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν Κατασκευές Δημοσίου Ενδιαφέροντος Προστασίας Ανθρώπων και Πραγμάτων (Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π.), για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών"
      Το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής θέτει σήμερα σε δημόσια διαβούλευση, το σχέδιο νόμου "Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν Κατασκευές Δημοσίου Ενδιαφέροντος Προστασίας Ανθρώπων και Πραγμάτων (Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π.), για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών".
       
      Σε δηλώσεις του ο Υπουργός ΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης, επεσήμανε :
       
      "Το προτεινόμενο νομοσχέδιο, σε αντιστοιχία με ότι συμβαίνει σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες, καλύπτει θεσμικό κενό που υπάρχει σε έναν τομέα εθνικής σημασίας και αφορά στην προστασία του πληθυσμού, σε περιπτώσεις εμφάνισης απειλών ή/και επέλευσης κινδύνων, που δημιουργούν συνθήκες έκτακτης ανάγκης. Με το σχέδιο νόμου θεσμοθετούνται ρυθμίσεις, για την παροχή ασφάλειας και προστασίας των πολιτών, καθώς οι υπάρχοντες χώροι προστασίας έχουν ηλικία άνω των 60 ετών και θεωρούνται ανεπαρκείς και ακατάλληλοι, βάσει των απαιτήσεων που δημιουργήθηκαν με την επιδείνωση των ακραίων φυσικών φαινομένων λόγω της κλιματικής αλλαγής. Οι κατευθύνσεις, ο σχεδιασμός και οι προβλεπόμενες προδιαγραφές, κάνουν πράξη την υποχρέωση της πολιτείας να ενεργοποιείται προληπτικά για την "προστασία του πληθυσμού", κατ αντιστοιχία με την "προστασία του περιβάλλοντος" ως έννοιες απολύτως συνδεόμενες μεταξύ τους."
       
      Ειδικότερα, το προτεινόμενο νομοσχέδιο:
       
      - Εναρμονίζει το θεσμικό πλαίσιο της χώρας μας με τα αντίστοιχα άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
       
      - Υλοποιεί την υποχρέωση της πολιτείας για τον καθορισμό της κυβερνητικής πολιτικής στον τομέα προστασίας πληθυσμού και πραγμάτων μέσω διοικητικής ιεραρχημένης δομής, μεταξύ των κρατικών και αυτοδιοικητικών οντοτήτων.
       
      - Αναφέρεται τόσο σε νέες κτιριακές κατασκευές και υπαίθριους χώρους, όσο και σε υφιστάμενες. Δεν συμπεριλαμβάνονται στο παρόν νομοσχέδιο οι αντίστοιχες στρατιωτικές.
       
      - Κατισχύει των διατάξεων πολεοδομικού και χωροταξικού χαρακτήρα, αλλά ευρίσκεται σε αρμονία με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο στους τομείς αυτούς.
       
      - Αποβλέπει στην υλοποίηση των απαραίτητων κατασκευών, προβλέποντας μέτρα, κίνητρα και οικονομικές ενισχύσεις. Από τις κατασκευές αυτές οι οποίες δε θα υλοποιούνταν αν δεν υπήρχε ο νόμος, το κράτος επωφελείται, αφού θα προσπορίζεται έσοδα, εφάπαξ αλλά και διαχρονικά.
       
      - Προδιαγράφει τις απαιτήσεις υλοποίησης των κατασκευών προστασίας με βάση την ευρωπαϊκή εμπειρία.
       
      - Προβλέπει τις προϋποθέσεις για τη δυνατότητα πολλαπλής χρήσης των χώρων προστασίας και κατά τη διάρκεια των περιόδων ομαλότητας για την εξυπηρέτηση καθημερινών λειτουργικών αναγκών δημόσιου και ιδιωτικού ενδιαφέροντος ώστε να μην αποτελούν νεκρούς χώρους όταν δεν είναι έκτακτη ανάγκη.
       
      - Προωθεί τη σταδιακή υλοποίηση "Εθνικού Χάρτη Χωρικής Επικινδυνότητας" για το σύνολο της επικράτειας, προκειμένου με προληπτική διαχείριση να αποφεύγονται εκτεταμένες απώλειες και ζημιές σε έμψυχο δυναμικό και υποδομές, καθώς και ανεπανόρθωτες δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον, με συνέπεια τη διατάραξη της κοινωνικής και οικονομικής ζωής σε τοπικό, υπερτοπικό και εθνικό επίπεδο.
       
      Το Σχέδιο Νόμου, που τίθεται σε διαβούλευση μέχρι την 23η Μαΐου 2014, είναι αποτέλεσμα εργασίας της συγκροτηθείσας από το ΥΠΕΚΑ Επιτροπής στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι όλων των συναρμόδιων Υπουργείων.
       
      Το σχέδιο νόμου έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα: http://www.opengov.gr/minenv/?p=6136
    4. Νομοθεσία

      krespo

      Αλλαγή στο τοπογραφικό διάγραμμα απαιτείται για την έκδοση έγκρισης και άδειας δόμησης σε οικισμούς οι οποίοι δεν έχουν εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο. Είναι απαραίτητο να αποτυπώνονται και οι όμορες ιδιοκτησίες με τα κτίσματα τους σύμφωνα με το Έγγραφο οικ.2137/16-1-2014 του ΥΠΕΚΑ
       
      Το έγγραφο του ΥΠΕΚΑ αναφέρει:
      Δεδοµένου ότι το άρθρο 14 του ν.4067/2012 (79 Α΄), µε το οποίο καθορίζεται η θέση του υπό ανέγερση κτιρίου στο οικόπεδο, έχει εφαρµογή και στην περίπτωση των οικισµών χωρίς εγκεκριµένο ρυµοτοµικό σχέδιο λαµβάνοντας υπ’όψη τα όµορα οικόπεδα µε τα υφιστάµενα κτίσµατά τους, σας γνωρίζουµε ότι για την έκδοση έγκρισης και άδειας δόµησης σε οικόπεδο εντός οικισµού χωρίς εγκεκριµένο ρυµοτοµικό σχέδιο θα πρέπει να αποτυπώνονται στο τοπογραφικό διάγραµµα οι όµορες ιδιοκτησίες µε τα κτίσµατά τους.
       
      Πηγή: http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=qXM2LAGwc3o%3d&tabid=777&language=el-GR
    5. Νομοθεσία

      maria983

      Αρ. Τροπολογίας: 807/129 19.3.2021
      Αρχείο: https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/bbb19498-1ec8-431f-82e6-023bb91713a9/11599144.pdf
      https://www.hellenicparliament.gr/Nomothetiko-Ergo/Anazitisi-Nomothetikou-Ergou?law_id=9e8b0793-a723-4e58-8141-ace7014d45a3
    6. Νομοθεσία

      Engineer

      Τροπολογία που θα ρυθμίζει τα ζητήματα των απαλλοτριώσεων και των αρχαιολογικών ερευνών προκειμένου να επανεκκινήσουν οι δημοπρατήσεις δημοσίων έργων προτίθεται να φέρει εντός της εβδομάδας στη Βουλή το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
       
      Προς την κατεύθυνση αυτή το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ) έχει καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις στα συναρμόδια υπουργεία και την Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΑΔΗΣΥ), ενώ ο Πρόεδρος τη ΕΝΠΕ, Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός είχε επαφές με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη, τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Αλέξη Χαρίτση, τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων – ΕΣΠΑ κ. Π. Κορκολή και τον Πρόεδρο της ΕΑΑΔΗΣΥ κ. Γ. Καταπόδη.
       
      «Με την τροπολογία που, όπως ενημερωθήκαμε, εισάγεται πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων στη Βουλή, ανοίγει ο δρόμος για νέες δημοπρατήσεις έργων έτσι να προχωρήσουν σημαντικά έργα υποδομής, να παροχετευθεί «ζεστό» χρήμα στην πραγματική οικονομία και να στηριχθούν ή δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας. Ταυτόχρονα, τίθενται οι βάσεις για την επίτευξη των στόχων απορρόφησης των πόρων του ΕΣΠΑ το 2017», δήλωσε ο κ. Κώστας Αγοραστός.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-ypodomes/endiaferouses-eidiseis/item/37929-tropologia-tou-nomou-gia-tis-dimosies-symvaseis-anastainei-tis-dimopratiseis
    7. Νομοθεσία

      Engineer

      Νομοθετική πρωτοβουλία ανέλαβε ο Υπουργός Αναπληρωτής ΠΕΚΑ Σταύρος Καλαφάτης προκειμένου να υπάρξουν ειδικές ρυθμίσεις για τους πληττόμενους Δήμους Κεφαλονιάς και Ιθάκης.
       
      Ειδικότερα, ο Υπουργός Αναπληρωτής ΠΕΚΑ Σταύρος Καλαφάτης κατέθεσε τροπολογία με την οποία προβλέπεται ότι για ακίνητα που βρίσκονται στους Δήμους Κεφαλονιάς και Ιθάκης το σύνολο του ποσού του ειδικού προστίμου του νόμου 4178/2013 για τα αυθαίρετα, σε σχέση με το 50% που ισχύει για ολόκληρη τη χώρα, μπορεί να συμψηφίζεται με αμοιβές υπηρεσιών, εργασίες και υλικά για την στατική επάρκεια των κατασκευών αυτών.
       
      Επιπλέον με τη νομοθετική αυτή πρωτοβουλία δίνεται παράταση δύο μηνών για ακίνητα που βρίσκονται στους Δήμους Κεφαλονιάς και Ιθάκης σε όλες τις προθεσμίες του νόμου 4178/2013 που λήγουν τον Φεβρουάριο. Τέλος παρατείνεται για δύο μήνες σε ακίνητα αυτών των περιοχών η προθεσμία μεταφοράς στις διατάξεις του νόμου 4178/2013 των δηλώσεων του νόμου 4014/2011 οι οποίες έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές ή βρίσκονται ακόμη σε αρχική υποβολή με πληρωμένο μόνο το σχετικό παράβολο.
       
      Σχετικά με το θέμα ο Υπουργός Αναπληρωτής ΠΕΚΑ Σταύρος Καλαφάτης δήλωσε:
       
      «Δίνουμε παράταση στις προθεσμίες του νόμου των αυθαιρέτων για τα ακίνητα της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης. Το πιο σημαντιικό είναι ότι δίνουμε τη δυνατότητα στους πολίτες που εντάσσονται στο νόμο των αυθαιρέτων να χρησιμοποιήσουν ολόκληρο το πρόστιμο για να ενισχύσουν στατικά τα ακίνητά τους. Είναι μία ρύθμιση που φέρνουμε, ειδικά για την Κεφαλονιά και την Ιθάκη, για λόγους δημοσίου συμφέροντος. Η περιοχή χτυπήθηκε από σεισμούς και χρειάζεται την αρωγή του κράτους. Προσπαθούμε για το καλύτερο, με έμφαση στην ασφάλεια των κατασκευών.»
       
      Η προτεινόμενη διάταξη έχει ως εξής:
       
      Ειδικές ρυθμίσεις εφαρμογής του Ν.4178/2013 για το Δήμο Κεφαλονιάς και το Δήμο Ιθάκης.
       
      Για ακίνητα που βρίσκονται στον Δήμο Κεφαλονιάς και στο Δήμο Ιθάκης:
       
      Α. Παρατείνονται όλες οι σχετικές προθεσμίες που προβλέπονται στο κεφάλαιο Α’ του Ν.4178/2013 (Α 174) και λήγουν το Φεβρουάριο του 2014 για δύο μήνες.
       
      Β. Παρατείνεται η προθεσμία μεταφοράς δηλώσεων κατά τις διατάξεις του Ν. 4014/2011 με ληξιπρόθεσμες οφειλές ή σε αρχική υποβολή με πληρωμένο παράβολο στις διατάξεις του Ν. 4178/2013 για δύο μήνες.
       
      Γ. Συμψηφίζονται τα ποσά που καταβάλλονται από την έναρξη εφαρμογής του Ν.4178/2013 για αμοιβές υπηρεσιών, εργασίες και υλικά για την για την στατική επάρκεια των κατασκευών αυτών με τα ποσά του ειδικού προστίμου που προβλέπονται. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής δύναται να καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.
       
      Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, με την προτεινόμενη διάταξη, θεσπίζονται διευκολύνσεις για την υπαγωγή και την πληρωμή δόσεων στις διατάξεις του νόμου 4178/2013, για λόγους που άπτονται στις εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες που επικρατούν στον Δήμο Κεφαλονιάς και στο Δήμο Ιθάκης λόγω σεισμού και απαιτούν μέτρα εκτάκτου ανάγκης. Περαιτέρω, προς ενίσχυση του κρατικού ρόλου προστασίας της δημόσιας ασφάλειας προβλέπεται η δυνατότητα συμψηφισμού όλου του ποσού του προστίμου κατά τις διατάξεις του νόμου 4178/2013 για εργασίες και μελέτες στατικής ενίσχυσης και επάρκειας των κατασκευών.
       
      Ειδικότερα:

      Mε την παράγραφο Α προβλέπεται ότι παρατείνονται όλες οι σχετικές προθεσμίες που προβλέπονται στο κεφάλαιο Α’ του Ν.4178/2013 και λήγουν εντός του μηνός Φεβρουαρίου για δύο μήνες. ( 102 δόσεις, μεταφορά δηλώσεων, υποβολή στοιχείων).
      Με την παράγραφο Β, προς άρση τυχόν δυσερμηνειών, προβλέπεται ειδικά ότι παρατείνεται και η προθεσμία μεταφοράς δηλώσεων κατά τις διατάξεις του Ν. 4014/2011 με ληξιπρόθεσμες οφειλές ή σε αρχική υποβολή με πληρωμένο παράβολο στις διατάξεις του Ν. 4178/2013 για δύο μήνες.
      Με την παράγραφο Γ, για λόγους δημόσιας ασφάλειας και κρατικής αρωγής, θεσπίζεται εξαιρετικά συμψηφισμός των ποσών που καταβάλλονται από την έναρξη εφαρμογής του Ν.4178/2013 για αμοιβές υπηρεσιών, εργασίες και υλικά για την για την στατική επάρκεια των κατασκευών αυτών με τα ποσά του ειδικού προστίμου που προβλέπονται στις διατάξεις του Ν.4178/2013. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής δύναται να καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της διάταξης.

      Πηγή: http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=389&sni%5B524%5D=2958&language=el-GR
    8. Νομοθεσία

      Engineer

      Με την ΚΥΑ οικ.5688/12.03.2018 (ΦΕΚ 988/21.03.2018 τεύχος Β') τροποποιήθηκαν τα παραρτήματα του ν. 4014/ 2011 (Α' 209), σύμφωνα με το άρθρο 36Α του νόμου αυτού, σε συμμόρφωση με την Οδηγία 2014/52/ΕΕ «για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/92/ΕΕ σχετικά με την εκτίμηση των επιπτώσεων ορισμένων σχεδίων δημόσιων και ιδιωτικών έργων στο περιβάλλον» του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 16ης Απριλίου 2014.
       
      Η οδηγία αλλά και η απόφαση, έχει σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας της εκτίμησης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, κατά τη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης των έργων και δραστηριοτήτων.
       
      Σύμφωνα με το άρθρο 2
       
      Παράρτημα (Άρθρο 1 παράγραφος 15 Οδηγίας 2014/52/ΕΕ) Τα παραρτήματα Ι και ΙΙ του άρθρου 36Α του ν. 4014/ 2011 τροποποιούνται σύμφωνα με το παρόν παράρτημα, ως ακολούθως:
       
      1. Το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι του ν. 4014/2011 (ΦΕΚ Α' 209) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
       
      «ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι
       
      ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ
       
      1. Χαρακτηριστικά των έργων ή δραστηριοτήτων (εφεξής «έργων»)
       
      Τα χαρακτηριστικά των έργων πρέπει να εξετάζονται, ιδίως, ως προς τα εξής:
       
      α) το μέγεθος και ο σχεδιασμός του όλου έργου
       
      β) τη σωρευτική δράση με άλλα υφιστάμενα και/ή εγκεκριμένα έργα
       
      γ) τη χρήση φυσικών πόρων, και ιδίως του εδάφους, της γης, των υδάτων και της βιοποικιλότητας
       
      δ) την παραγωγή αποβλήτων
       
      ε) τη ρύπανση και τις οχλήσεις
       
      στ) τον κίνδυνο σοβαρών ατυχημάτων και/ή καταστροφών που σχετίζονται με το έργο, συμπεριλαμβανομένων των κινδύνων που προκαλούνται από την κλιματική αλλαγή, κατά την επιστημονική γνώση
       
      ζ) τους κινδύνους για την ανθρώπινη υγεία (για παράδειγμα λόγω μόλυνσης των υδάτων ή ατμοσφαιρικής ρύπανσης).
       
      2. Θέση (Τοποθεσία) των έργων
       
      Εξετάζεται η περιβαλλοντική ευαισθησία των γεωγραφικών περιοχών που ενδέχεται να θιγούν από τα έργα, ιδίως ως προς:
       
      α) την υπάρχουσα [με έμφαση στα θεσμοθετημένα σχέδια χωροταξικής οργάνωσης (όπως Ρυθμιστικά Σχέδια, ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ, όρια οικισμών)] και την εγκεκριμένη χρήση γης
       
      β) τον αντίστοιχο πλούτο, διαθεσιμότητα, ποιότητα και αναγεννητική ικανότητα των φυσικών πόρων της περιοχής και του υπεδάφους της (συμπεριλαμβανομένων του εδάφους, της γης, των υδάτων και της βιοποικιλότητας)
       
      γ) την ικανότητα απορρόφησης του φυσικού περιβάλλοντος, με ιδιαίτερη έμφαση στις ακόλουθες περιοχές:
       
      αα) υγροτόπους, παραποτάμιες περιοχές, εκβολές ποταμών
       
      ββ) παράκτιες περιοχές και το θαλάσσιο περιβάλλον
       
      γγ) ορεινές και δασικές περιοχές
       
      δδ) προστατευόμενες φυσικές περιοχές και φυσικά πάρκα
       
      εε) διατηρητέες ή προστατευόμενες περιοχές βάσει της εθνικής νομοθεσίας περιοχές Natura 2000
       
      στστ) περιοχές στις οποίες έχει ήδη υπάρξει αστοχία στην τήρηση των προτύπων περιβαλλοντικής ποιότητας που καθορίζονται από τη νομοθεσία και σχετίζονται
       
      με το έργο, ή στις οποίες θεωρείται ότι υπήρξε τέτοια αστοχία
       
      ζζ) πυκνοκατοικημένες περιοχές
       
      ηη) τοπία και τοποθεσίες ιστορικής, πολιτιστικής ή αρχαιολογικής σημασίας.
       
      3. Τύπος και χαρακτηριστικά των ενδεχόμενων επιπτώσεων
       
      Οι ενδεχόμενες σημαντικές επιπτώσεις έργων στο περιβάλλον πρέπει να εξετάζονται σε συνάρτηση με τα κριτήρια που καθορίζονται στα σημεία 1 και 2 του παρόντος παραρτήματος, ως προς τον αντίκτυπο του έργου στους παράγοντες του στην παράγραφο 4 του Κεφαλαίου Β του Παραρτήματος 2 λαμβάνοντας υπόψη:
       
      α) το μέγεθος και τη χωρική έκταση των επιπτώσεων (για παράδειγμα τη γεωγραφική περιοχή και το μέγεθος του πληθυσμού που ενδέχεται να θιγούν)
       
      β) τη φύση των επιπτώσεων
       
      γ) τον διασυνοριακό χαρακτήρα των επιπτώσεων
       
      δ) την ένταση και την πολυπλοκότητα των επιπτώσεων
       
      ε) την πιθανότητα των επιπτώσεων
       
      στ) την αναμενόμενη έναρξη, τη χρονική διάρκεια, τη συχνότητα και την αναστρεψιμότητα των επιπτώσεων
       
      ζ) τη σώρευση των επιπτώσεων με τις επιπτώσεις άλλων υφιστάμενων ή εγκεκριμένων έργων
       
      η) τη δυνατότητα αποτελεσματικής μείωσης των επιπτώσεων.»
       
      2. Το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ του ν. 4014/2011 (ΦΕΚ Α' 209) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
       
      «ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ
       
      Ελάχιστα περιεχόμενα φακέλου ΜΠΕ «Α. Γενικό πλαίσιο
       
      Οι πληροφορίες που περιέχει ο φάκελος ΜΠΕ περιλαμβάνουν τουλάχιστον:
       
      α) περιγραφή του έργου όπου περιλαμβάνονται πληροφορίες σχετικά με τη θέση (τοποθεσία), τον σχεδιασμό, το μέγεθος και άλλα σχετικά χαρακτηριστικά του έργου,
       
      β) περιγραφή των πιθανών σημαντικών επιπτώσεων που το προτεινόμενο έργο ενδέχεται να προκαλέσει στο περιβάλλον,
       
      γ) περιγραφή των χαρακτηριστικών του έργου και/ή μέτρων που προτείνονται για την αποτροπή, την πρόληψη, τον μετριασμό και, ει δυνατόν, την αντιστάθμιση τυχόν σημαντικών αρνητικών επιπτώσεων στο περιβάλλον,
       
      δ) περιγραφή εύλογων εναλλακτικών λύσεων που μπορούν να εξεταστούν από τον κύριο του έργου, οι οποίες είναι σχετικές με το έργο και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και αναφορά των βασικών επιχειρημάτων για την επιλεγείσα εκδοχή, λαμβάνοντας υπόψη τις επιπτώσεις του έργου στο περιβάλλον,
       
      ε) μη τεχνική περίληψη των πληροφοριών που αναφέρονται στα στοιχεία α) έως δ) και
       
      στ) κάθε συμπληρωματική πληροφορία που καθορίζεται στην παράγραφο 2 του Κεφαλαίου Β του παρόντος Παραρτήματος και αναφέρεται στα ειδικά χαρακτηριστικά ενός έργου ή τύπου έργου και τους περιβαλλοντικούς παράγοντες που ενδέχεται να επηρεασθούν.
       
      Β. Ειδικά χαρακτηριστικά του έργου ή της δραστηριότητας
       
      1. Περιγραφή του έργου που περιλαμβάνεται ειδικότερα:
       
      α) περιγραφή της χωροθέτησης του έργου
       
      β) περιγραφή των φυσικών χαρακτηριστικών του όλου έργου, καθώς και, εφόσον χρειάζεται, των αναγκαίων εργασιών κατεδάφισης, και των απαιτήσεων για τη χρήση γης κατά τα στάδια κατασκευής και λειτουργίας του
       
      γ) περιγραφή των κυριότερων χαρακτηριστικών της επιχειρησιακής φάσης του έργου (ιδίως της μεθόδου κατασκευής), όπως ενεργειακή ζήτηση και χρησιμοποιούμενη ενέργεια, φύση και ποσότητα των χρησιμοποιούμενων υλικών, ενέργειας και φυσικών πόρων (συμπεριλαμβανομένων των υδάτων, της γης, του εδάφους και της βιοποικιλότητας)
       
      δ) εκτίμηση, ανά τύπο και ποσότητα, καταλοίπων και εκπομπών (όπως ρύπανση του νερού, του ατμοσφαιρικού αέρα, του εδάφους και του υπεδάφους, θόρυβος, δονήσεις, φως, θερμότητα, ακτινοβολία κ.λπ.) και ποσότητες και τύποι των παραγόμενων αποβλήτων κατά τις φάσεις κατασκευής και λειτουργίας.
       
      2. Περιγραφή εύλογων εναλλακτικών επιλογών (για παράδειγμα ως προς τη μελέτη του έργου, την τεχνολογία, τη χωροθέτηση, το μέγεθος και την κλίμακά του) που έχει μελετήσει ο κύριος του έργου, που σχετίζονται με το προτεινόμενο έργο και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, και επισήμανση των κυρίων λόγων για την επιλογή που έγινε, όπου περιλαμβάνεται και σύγκριση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
       
      3. Περιγραφή των σχετικών με το έργο πτυχών της τρέχουσας κατάστασης του περιβάλλοντος (βασικό σενάριο) και περίγραμμα της πιθανής εξέλιξής της εάν δεν υλοποιηθεί το έργο στον βαθμό που, με εύλογη προσπάθεια, είναι δυνατόν να εκτιμηθούν οι φυσικές αλλαγές από το βασικό σενάριο, με βάση τις διαθέσιμες περιβαλλοντικές πληροφορίες και επιστημονική γνώση.
       
      4. Περιγραφή των στοιχείων του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος που ενδέχεται να θιγούν σημαντικά από το προτεινόμενο έργο ή δραστηριότητα και ειδικότερα:
       
      α) ο πληθυσμός και η ανθρώπινη υγεία,
       
      β) η βιοποικιλότητα (χλωρίδα, πανίδα και ιδίως τα προ στατευόμενα είδη και οικότοποι (ενδιαιτήματα),
       
      γ) η γη (όπως κατάληψη εδαφών), το έδαφος (όπως οργανική ύλη, διάβρωση, συμπύκνωση και σφράγιση), τα ύδατα (όπως υδρομορφολογικές αλλαγές, ποσότητα και ποιότητα), ο αέρας και οι κλιματικοί παράγοντες (όπως εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, οποιαδήποτε επίπτωση σχετική με την προσαρμογή),
       
      δ) τα υλικά αγαθά, η πολιτιστική κληρονομιά, συμπεριλαμβανομένης της αρχιτεκτονικής και αρχαιολογικής κληρονομιάς, το φυσικό τοπίο και
       
      ε) η αλληλεπίδραση μεταξύ των παραγόντων που αναφέρονται στα ανωτέρω στοιχεία (α) έως (δ).
       
      5. Περιγραφή των πιθανών σημαντικών επιπτώσεων που το έργο ενδέχεται να προκαλέσει στο περιβάλλον, μεταξύ άλλων, από:
       
      α) την κατασκευή και την ύπαρξη του έργου, συμπεριλαμβανομένων, κατά περίπτωση, των εργασιών κατεδάφισης
       
      β) τη χρήση φυσικών πόρων, ιδίως της γης, του εδάφους, των υδάτων και της βιοποικιλότητας, ανάλογα με τη βιώσιμη διαθεσιμότητα αυτών των πόρων
       
      γ) την εκπομπή ρύπων, θορύβου, δονήσεων, φωτός, θερμότητας, ακτινοβολίας, την πρόκληση οχλήσεων και τη διάθεση και ανάκτηση αποβλήτων
       
      δ) τους κινδύνους για την ανθρώπινη υγεία, την πολιτιστική κληρονομιά ή το περιβάλλον (για παράδειγμα λόγω ατυχημάτων ή καταστροφών)
       
      ε) τη σώρευση επιπτώσεων με άλλα υφιστάμενα και/ή εγκεκριμένα έργα, λαμβάνοντας υπόψη οποιαδήποτε περιβαλλοντικής φύσεως προβλήματα που αφορούν τις περιοχές με ιδιαίτερη περιβαλλοντική σημασία που ενδέχεται να επηρεαστούν ή τη χρήση φυσικών πόρων
       
      στ) τις επιπτώσεις του έργου στο κλίμα (για παράδειγμα φύση και μέγεθος των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου) και η ευπάθεια του έργου στην κλιματική αλλαγή.
       
      ζ) τις χρησιμοποιούμενες τεχνολογίες και υλικά.
       
      Η περιγραφή των ενδεχόμενων σημαντικών επιπτώσεων στους παράγοντες που αναφέρονται στην παράγραφο 4 του Κεφαλαίου Β του παρόντος Παραρτήματος, θα πρέπει να καλύπτει τις άμεσες και τις τυχόν έμμεσες, δευτερεύουσες, σωρευτικές, διασυνοριακές, βραχυπρόθεσμες, μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες, μόνιμες και προσωρινές, θετικές και αρνητικές επιπτώσεις του έργου. Στην εν λόγω περιγραφή θα πρέπει να λαμβάνο νται υπόψη οι στόχοι περιβαλλοντικής προστασίας που έχουν τεθεί σε εθνικό επίπεδο ή σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίοι σχετίζονται με το έργο.
       
      6. Η περιγραφή των μεθόδων πρόβλεψης ή τα στοιχεία που χρησιμοποιούνται για τον προσδιορισμό και την εκτίμηση των σημαντικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων, όπου περιλαμβάνονται και λεπτομερή στοιχεία σχετικά με τις δυσκολίες (για παράδειγμα τεχνικές αδυναμίες ή έλλειψη γνώσης) που αντιμετωπίζονται στη συγκέντρωση των απαιτούμενων πληροφοριών, καθώς και παρουσίαση των κύριων ενεχόμενων αβεβαιοτήτων.
       
      7. Περιγραφή των μέτρων που προτείνονται για την αποτροπή, την πρόληψη, τη μείωση και, ει δυνατόν, την αντιστάθμιση τυχόν εντοπισμένων σημαντικών αρνητικών επιπτώσεων στο περιβάλλον και τυχόν αντίστοιχων προτεινόμενων ρυθμίσεων παρακολούθησης (για παράδειγμα εκπόνηση εκ των υστέρων ανάλυσης του έργου). Στην εν λόγω περιγραφή θα πρέπει να εξηγείται η έκταση της αποτροπής, της μείωσης, της πρόληψης ή της αντιστάθμισης των σημαντικών δυσμενών επιπτώσεων στο περιβάλλον και να καλύπτεται τόσο το στάδιο κατασκευής όσο και το στάδιο λειτουργίας του έργου.
       
      8. Περιγραφή των αναμενόμενων σημαντικών αρνητικών επιπτώσεων του έργου στο περιβάλλον, που απορρέουν από την ευαισθησία του έργου σε κινδύνους σοβαρών ατυχημάτων ή καταστροφών που σχετίζονται με το εν λόγω έργο. Για τον σκοπό αυτό, μπορούν να αξιοποιηθούν οι σχετικές πληροφορίες που διατίθενται και λαμβάνονται μέσω των εκτιμήσεων κινδύνου σύμφωνα με την αριθμ. 172058/2016 κοινή υπουργική απόφαση, ή οι σχετικές εκτιμήσεις που διενεργούνται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, με την προϋπόθεση ότι πληρούνται οι όροι και οι απαιτήσεις του νόμου. Αναλόγως, η περιγραφή αυτή πρέπει να περιλαμβάνει μέτρα ετοιμότητας και αντιμετώπισης ή μετριασμού των σημαντικών αρνητικών επιπτώσεων των συμβάντων αυτών στο περιβάλλον και λεπτομερή στοιχεία σχετικά με την ετοιμότητα και την προτεινόμενη αντιμετώπιση τέτοιου είδους έκτακτων καταστάσεων.
       
      9. Μη τεχνική περίληψη των πληροφοριών της ΜΠΕ βάσει των παραγράφων 1 έως 8.
       
      10. Κατάλογος αναφοράς στον οποίο αναφέρονται αναλυτικά οι πηγές που χρησιμοποιήθηκαν για τις περιγραφές και τις εκτιμήσεις που περιελήφθησαν στη μελέτη.
       
      Σύμφωνα με το Άρθρο 3
       
      (Άρθρο 3 Οδηγίας 2014/52/ΕΕ)
       
      Πλήρεις φάκελοι Προκαταρκτικού Προσδιορισμού Περιβαλλοντικών Απαιτήσεων (ΠΠΠΑ), Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), καθώς και αντίστοιχοι φάκελοι αιτημάτων για ανανέωση ή τροποποίηση
       
      Αποφάσεων Έγκρισης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΑΕΠΟ), που έχουν υποβληθεί πριν από τις 16 Μαΐου 2017, ολοκληρώνονται ως προς την αξιολόγησή τους και εκδίδονται αντίστοιχα οι ΠΠΠΑ και ΑΕΠΟ, καθώς και αποφάσεις ανανέωσης ή τροποποίησης ΑΕΠΟ, σύμφωνα με τις προϊσχύουσες διατάξεις
       
      Πηγή: http://www.myota.gr/index.php/k2-tags/2013-02-13-13-23-56/54-2010-07-19-11-13-17/11734-2018-03-24-06-16-36
    9. Νομοθεσία

      Engineer

      Οι Υπουργοί ΟΙκονομικών και Περιβάλλοντος & Ενέργειας συνυπέγραψαν την τροποποίηση της ΚΥΑ «Έγκριση Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων».
       
      Σύμφωνα με την απόφαση, τροποποιείται η ΔΕΠΕΑ/οικ.178581/30.06.2017 απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Έγκριση Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων» (Β' 2367), ως ακολούθως:
       
      Το άρθρο 18 «Μεταβατικές διατάξεις - Έναρξη ισχύος» αντικαθίσταται ως εξής:
       
      «1. Η Δ6/Β/οικ.5825/2010 απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (Β΄ 407), διατηρείται σε ισχύ έως και την 26η Νοεμβρίου 2017.
       
      2. Μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2018, για τους σκοπούς της Φ.Β1/Ε2.1/244/6/05.01.2011 απόφασης των Υπουργών Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Προκήρυξη του Προγράμματος “Εξοικονόμηση κατ’ οίκον” που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013» (Β' 54), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, στην οποία προβλέπεται ότι η διαπίστωση επίτευξης του στόχου ενεργειακής αναβάθμισης γίνεται μέσω σύγκρισης της διαφοράς της ενεργειακής κατανάλωσης πριν και μετά τις παρεμβάσεις, τα Πιστοποιητικά Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) μετά την υλοποίηση παρεμβάσεων εκδίδονται βάσει των διατάξεων που ίσχυαν κατά την έκδοση των ΠΕΑ που εκδόθηκαν πριν την ημερομηνία έναρξης ισχύος της παρούσας και σε εφαρμογή των συστάσεων βάσει των οποίων υλοποιήθηκαν οι παρεμβάσεις.
       
      3. Μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2018, για τους σκοπούς της οικ.42554/11.08.2014 απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Καθορισμός συμψηφισμού των ποσών που καταβάλλονται για την ενεργειακή αναβάθμιση και για τη στατική επάρκεια κτιρίων προ του έτους 2003 με τα ποσά του ειδικού προστίμου που προβλέπονται από τον ν. 4178/2013 “Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης − Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις”. (ΦΕΚ Α΄ 174).» (Β΄ 2440), στην οποία προβλέπεται ότι η διαπίστωση επίτευξης του στόχου ενεργειακής αναβάθμισης γίνεται μέσω σύγκρισης της διαφοράς της ενεργειακής κατανάλωσης πριν και μετά τις παρεμβάσεις, τα Πιστοποιητικά Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) μετά την υλοποίηση παρεμβάσεων εκδίδονται βάσει των διατάξεων που ίσχυαν κατά την έκδοση των ΠΕΑ που εκδόθηκαν πριν την ημερομηνία έναρξης ισχύος της παρούσας και σε εφαρμογή των συστάσεων βάσει των οποίων υλοποιήθηκαν οι παρεμβάσεις.
       
      4. Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει την 27η Νοεμβρίου 2017.»
       
      Κατά τα λοιπά ισχύει η ΔΕΠΕΑ/οικ.178581/30.06.2017 απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Έγκριση Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων» (Β' 2367).
       
      Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει την επομένη της δημοσίευσης της.
       
      Πηγή: https://www.b2green.gr/el/post/54278/tropopoiithike-i-kya-me-tin-egkrisi-kanonismou-energeiakis-apodosis-ktirion
    10. Νομοθεσία

      kan62

      Δημοσιεύτηκε σήμερα σε ΦΕΚ ο νόμος 4602/2019:
      Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της Χώρας, σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών, ιδιοκτησιακός διαχωρισμός δικτύων διανομής φυσικού αερίου και άλλες διατάξεις.
      Με τροποποιήσεις σε νομοθετικές διατάξεις του κτηματολογίου (στο άρθρο 56) και της πολεοδομικής νομοθεσίας (ν.4030/11, ν.4495/17, ΝΟΚ) μετά το άρθρο 59.
      ν4602_2019.pdf
    11. Νομοθεσία

      venezia

      Τροποποιήσεις του Ν.4495/2017 “Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις” – Προθεσμίες υποβολής δικαιολογητικών. (Άρθρο 51 του Ν.4643/2019 – ΦΕΚ Α΄193/3.12.2019).   Δείτε το άρθρο 51 του Ν.4643/2019 (ΦΕΚ Α΄193/3.12.2019) όπου παρατίθενται οι τροποποιήσεις του Ν.4495/2017 εδώ: https://www.teepelop.gr/wp-content/uploads/2019/12/193a-19.pdf Πιο συγκεκριμένα όσον αφορά τις προθεσμίες υποβολής των απαιτούμενων δικαιολογητικών τόσο για το Ν.4495/2017 όσο και για το Ν.4178/2013 ισχύουν τα εξής:
      1. ….. Για τις αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις του άρθρου 96 του παρόντος νόμου που υπάγονται στις διατάξεις για την αναστολή επιβολής κυρώσεων σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 97 του παρόντος, η αίτηση υπαγωγής μαζί με τα συνοδευτικά της στοιχεία και δικαιολογητικά μπορεί να υποβληθεί στο πληροφοριακό σύστημα μέχρι τις 30 Ιουνίου 2020.
      2. ….. Για τις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν .4178/2013, οι οποίες δεν μεταφέρονται στον ν. 4495/2017 και τις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν. 4014/2011 που έχουν μεταφερθεί στον ν. 4178/2013, ο μηχανικός υποχρεούται να ολοκληρώσει την ηλεκτρονική υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών μέχρι:
      α) 08.05.2020 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου έως 31.12.2013,
      β) 08.08.2020 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 01.01.2014 έως 31.12.2014,
      γ) 08.11.2020 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 01.01.2015 έως 31.12.2015,
      δ) 08.02.2021 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 01.01.2016 έως 31.12.2016,
      ε) 08.05.2021 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 01.01.2017 έως 03.11.2017.
            Πηγή: teepelop.gr
    12. Νομοθεσία

      alphakat

      Αναθεώρηση και τροποποιήσεις άρθρων των Ν.4030/2011 και Ν.4067/2012 (Ν.Ο.Κ.) με το ΦΕΚ Α 94 - 14.4.2014 και λοιπές πολεοδομικές ρυθμίσεις.
       
      Ν.4258-13 ΦΕΚ94Α-14-4-14.pdf
    13. Νομοθεσία

      ΚΑΝΑ

      Εκτάσεις που έχουν απωλέσει τον δασικό τους χαρακτήρα πριν από το 1975, δεν κηρύσσονται υποχρεωτικά αναδασωτέες, σύμφωνα με όσα προβλέπει η αλλαγή που υιοθέτησε το ΥΠΕΚΑ στο ν. 3889/2010 για τη διαδικασία κύρωσης των δασικών χαρτών.
       
      Συγκεκριμένα, την Παρασκευή κατατέθηκε στη Βουλή νομοσχέδιο, με το οποίο καταργείται ο Οργανισμός Κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεων Ελλάδος (Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου) και στη θέση του συστήνεται ανώνυμος εταιρεία με τίτλο «Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση ΑΕ».
       
       
      Με το νομοσχέδιο ρυθμίζεται η μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων από το παλαιό νομικό πρόσωπο στη νέα εταιρεία και τροποποιούνται οι διατάξεις του ν. 3316/2005 για τις δημόσιες συμβάσεις εκπόνησης μελετών και παροχής συναφών υπηρεσιών, καθώς και οι διατάξεις του ν. 3889/2010 για τη διαδικασία κύρωσης των δασικών χαρτών.
       
      Στο πλαίσιο αυτό, προβλέπεται η αλλαγή που προαναφέρθηκε για τις εκτάσεις που έχουν απωλέσει τον δασικό τους χαρακτήρα πριν από το 1975 και καταγράφεται και η κατάρτιση ειδικού μητρώου διαπιστευμένων μηχανικών, οι οποίοι θα παρέχουν υποστηρικτικές τεχνικές υπηρεσίες στα Κτηματολογικά Γραφεία.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231251160
    14. Νομοθεσία

      Engineer

      Τροποποιείται η υπό στοιχεία ΔΙΠΑ/οικ. 37674/2016 απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και
      Κλιματικής Αλλαγής «Κατάταξη δημόσιων και ιδιωτικών έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες και υποκατηγορίες, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 1 του ν. 4014/2011 (Α’ 209)» (Β’ 2471), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει ως προς την κατάταξη έργων και δραστηριοτήτων της 4ης Ομάδας, ως ακολούθως:
      1. Παράρτημα ΙV, Ομάδα 4η «Συστήματα περιβαλλοντικών υποδομών»:
      1.1. Η ενότητα που αφορά το είδος με α/α 13 «Εγκαταστάσεις επεξεργασίας (ανάκτησης και διάθεσης) αστικών στερεών αποβλήτων (εργασίες R3, R10, R12, D8,D9, D13)», αντικαθίσταται από την ταυτάριθμη ενότητα που περιέχεται στον Πίνακα Α του Παραρτήματος της παρούσας απόφασης.
      1.2. Η ενότητα που αφορά το είδος με α/α 15 «Εγκαταστάσεις παρασκευής εδαφοβελτιωτικών - κομπόστ από προδιαλεγμένο ή διαχωρισμένο οργανικό κλάσμα αστικών στερεών αποβλήτων σε βιομηχανικά κτίρια ή άλλες κατάλληλες κατασκευές, π.χ. τύπου θερμοκηπίου, μη στεγασμένες κ.λπ. (εργασία R3)». αντικαθίσταται από την ταυτάριθμη ενότητα που περιέχεται στον Πίνακα Α του Παραρτήματος της παρούσας απόφασης
      Άρθρο 2 
      Η περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων του πεδίου εφαρμογής της παρούσας των οποίων
      η κατάταξη μεταβάλλεται βάσει αυτής, και για τα οποία έχει κατατεθεί πλήρης Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ή Μελέτη Περιβάλλοντος ή φάκελος Υπαγωγής σε Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ), στην περιβαλλοντική αρχή που ήταν αρμόδια για την περιβαλλοντική αδειοδότησή τους πριν την έναρξη ισχύος της παρούσας, διενεργείται από την ως άνω αρχή εκτός εάν ο φορέας των εν λόγω έργων ή δραστηριοτήτων ζητήσει εγγράφως την υπαγωγή τους στις διατάξεις της
      παρούσας.

    15. Νομοθεσία

      Engineer

      Με εγκύκλιο του Υπουργείου Ενέργειας και Περιβάλλοντος τροποποιείται η οικ. ΥΠΕΝ/∆ΕΣΕ∆Π/57771/774/14-06-2021 εγκύκλιος «Τεχνικές Οδηγίες για τη Σύνταξη Επιχειρησιακού Σχεδίου για την Εξασφάλιση των Κοινόχρηστων και Κοινωφελών Χώρων (άρθρο 92 v. 4759/2020, Α’ 245)» (ΑΔΑ 905Δ4653Π8-Ρ5Ζ)
      Όπως αναφέρει εισαγωγικά η νέα εγκύκλιος, αντικείμενο των τεχνικών οδηγιών είναι η παροχή κατευθύνσεων για τη διαμόρφωση των παραδοτέων που συντάσσονται σε εφαρμογή του άρθρου 92 του ν. 4759/2020 (ΦΕΚ 245/ Α/9.12.2020).
      Το Επιχειρησιακό Σχέδιο για την εξασφάλιση των Κοινόχρηστων και Κοινωφελών Χώρων (Ε.Σ.Ε.Κ.Κ.) έχει ως στόχο να συμβάλει στην ολοκλήρωση της εφαρμογής του σχεδίου πόλης, μέσω της απόκτησης των χαρακτηρισμένων κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων και προσανατολίζεται στην καταγραφή της υπάρχουσας κατάστασης για τους παραπάνω χώρους για τους οποίους δεν έχει συντελεστεί απαλλοτρίωση.
      Το Επιχειρησιακό Σχέδιο για την Εξασφάλιση των Κοινόχρηστων και Κοινωφελών Χώρων ειδικότερα στοχεύει αποκλειστικά στη συλλογή, καταγραφή, οργάνωση και αξιολόγηση των σχετικών στοιχείων των Δήμων, καταλήγοντας στην ιεράρχηση όλων των κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων που κινδυνεύουν να απωλέσουν τον κοινόχρηστο – κοινωφελή χαρακτήρα τους, εντός μιας πολεοδομικής ενότητας λόγω άρσης ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης. Στο πλαίσιο αυτό καταγράφονται όλα τα οικοδομικά πολύγωνα που προσδιορίζουν κοινόχρηστες και κοινωφελείς χρήσεις γης και που δύναται να επηρεάσουν τα πολεοδομικά μεγέθη μιας περιοχής λόγω άρσης ή μη ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης.
      Το Επιχειρησιακό Σχέδιο αφορά ιδίως σε γενική υπηρεσία συμβουλευτικού χαρακτήρα κατά το άρθρο 2 παρ. 1, περ. 9 β του ν. 4412/2016, καθώς α) έχει ως αντικείμενο τον σχεδιασμό, προγραμματισμό και οργάνωση του κοινόχρηστου και κοινωφελούς χώρου ενός ΟΤΑ με στόχο την αστική αναζωογόνηση και λειτουργική επάρκεια του χώρου, β) δεν έχει ως αντικείμενο την εκπόνηση μελετών και την παροχή τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών κατά την έννοια των στοιχείων α’ και β’, αντίστοιχα, της περίπτωσης 6 της παραγράφου 3 και δεν εμπίπτει στις κατηγορίες όπως αυτές ορίζονται στο Παράρτημα I του Προσαρτήματος Γ’ του ν. 4412/2016 εκτός αν άλλως συνάγεται εκ του περιεχομένου της σύμβασης. Σε κάθε περίπτωση εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν. 4412/2016.
      Κατά την υλοποίηση των Υπηρεσιών για τη σύνταξη Ε.Σ.Ε.Κ.Κ. πραγματοποιείται η συλλογή και η αξιολόγηση των στοιχείων του Δήμου και εν τέλει η εξαγωγή συμπερασμάτων με κύριο στόχο την καταγραφή των Κοινόχρηστων και Κοινωφελών Χώρων. Στο πλαίσιο αυτό, για την εξασφάλιση των Κοινόχρηστων και Κοινωφελών χώρων, πραγματοποιείται:
      Καταγραφή της υπάρχουσας κατάστασης και κατάταξη των χώρων αυτών σε μία (1) από τις τέσσερις (4) κατηγορίες, όπως ορίζει η παρ. 2 του άρθρου 92 του ν. 4759/2020 και στη συνέχεια, Ιεράρχηση με βάση την αναγκαιότητά τους για τον ευρύτερο πολεοδομικό σχεδιασμό του οικείου δήμου, δημοτικής ενότητας ή δημοτικής κοινότητας, όπως ορίζει η παρ. 5 του άρθρου 92 του ν. 4759/2020.
      Ειδικότερα, καταγράφονται όλοι οι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι που προβλέπονται στο εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο ενός Δήμου, είτε έχουν ήδη αποκτηθεί είτε η απαλλοτρίωσή τους δεν έχει συντελεστεί για οποιονδήποτε λόγο. Επίσης, καταγράφονται χώροι για τους οποίους αρμόδιος για την απαλλοτρίωση δεν είναι ο Δήμος, αλλά δύναται να γίνει φορέας απαλλοτρίωσης βάσει της παρ. 4 του άρθρου 88 του ν. 4759/2020. Εξαιρούνται από την καταγραφή χώροι που βρίσκονται σε ρυμοτομικά σχέδια ΒΙΠΕ, ΒΕΠΕ ή Επιχειρηματικά Πάρκα, καθώς και χώροι που βρίσκονται σε οικοδομικούς συνεταιρισμούς. Δείτε εδώ όλη την εγκύκλιο με τις τεχνικές προδιαγραφές:
      Τροποποίηση ΥΠΕΝ-∆ΕΣΕ∆Π-57771-774 Τεχνικές Οδηγίες για τη Σύνταξη Επιχειρησιακού Σχεδίου για την Εξασφάλιση των Κοινόχρηστων και Κοινωφελών Χώρων.pdf
    16. Νομοθεσία

      Engineer

      Την Απόφαση για την εκ νέου κατάταξη των έργων ηλεκτροπαραγωγής από αιολικούς και φωτοβολταϊκούς σταθμούς στη στεριά στις κατηγορίες και υποκατηγορίες του ν. 4014/2011 υπέγραψε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
      Με την Απόφαση επανακαθορίζεται η κατάταξη των συγκεκριμένων έργων, η οποία είχε επιστρέψει σε ρυθμίσεις παλαιότερων ετών, μετά την απόφαση 1885/2023 του Συμβουλίου της Επικρατείας. Ειδικότερα, με τη νέα απόφαση, οι Αιολικοί Σταθμοί Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΣΠΗΕ), με ισχύ μεγαλύτερη των 50MW, κατατάσσονται στην υποκατηγορία Α1, διότι τεκμηριώθηκε ότι πρέπει να εξετάζονται ως έργα με πολύ σημαντικές επιπτώσεις, με το όριο να μειώνεται στα 35MW εντός περιοχών του δικτύου Natura 2000. 
      Αντίθετα, έργα με μία ανεμογεννήτρια ως 8MW ή με ισχύ ως 5MW ανεξαρτήτως αριθμού ανεμογεννητριών κατατάσσονται στην κατηγορία Β, διότι τεκμηριώθηκε ότι πρέπει να εξετάζονται ως έργα με μικρές μόνο και μη σημαντικές επιπτώσεις. Οι ενδιάμεσες περιπτώσεις κατατάσσονται στην υποκατηγορία Α2. 
      Κατ’ αναλογία, οι Φωτοβολταϊκοί Σταθμοί Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΦΣΠΗΕ), με ισχύ μεγαλύτερη των 50MW, κατατάσσονται στην υποκατηγορία Α1, ενώ αντίστοιχα όταν η ισχύς τέτοιων έργων είναι μεγαλύτερη του 1MW και έως 5MW κατατάσσονται στην κατηγορία Β με τα έργα ενδιάμεσης ισχύος να κατατάσσονται στην υποκατηγορία Α2. 
      Οι γραμμές διασύνδεσης των έργων αυτών επηρεάζουν την κατάταξη μόνο εάν είναι εναέριες, ενθαρρύνοντας στην πράξη τους φορείς των έργων να προχωρούν στην υπογειοποίηση τους. Τέλος, η νέα απόφαση περιέχει ακόμη πιο σαφείς προβλέψεις, ώστε να αποφευχθεί το φαινόμενο κατάτμησης ενιαίων μεγάλων έργων σε μικρότερα, προκειμένου να υπαχθούν σε χαμηλότερη περιβαλλοντική κατηγορία. 
      Η νέα κατάταξη έρχεται ως αποτέλεσμα αναλυτικής εισήγησης της Διεύθυνσης Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης, μετά από λεπτομερή αξιολόγηση των τεχνικών και περιβαλλοντικών παραμέτρων που λειτουργούν, καθοριστικά, ως προς τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των χερσαίων ΑΣΠΗΕ και των χερσαίων ΦΣΠΗΕ. 
      Απόφαση Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/63951/4418/12.06.2024 (ΦΕΚ 3867/03.07.2024 τεύχος Β'): Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΔΙΠΑ/οικ.37674/2016 (Β’ 2471) υπουργικής απόφασης, για την εκ νέου κατάταξη των έργων ηλεκτροπαραγωγής από αιολική ενέργεια στην ξηρά και έργων ηλεκτροπαραγωγής από φωτοβολταϊκούς σταθμούς στη στεριά στις κατηγορίες και υποκατηγορίες του ν. 4014/2011:
      Απόφαση-Υπ.-Περιβάλλοντος-και-Ενέργειας-ΥΠΕΝΔΙΠΑ639514418-12.06.2024-ΦΕΚ-3867-03.07.2024-τεύχος-Β.pdf
    17. Νομοθεσία

      Engineer

      Δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ με την τροποποίηση της υπ' αριθ. ΔΙΠΑ/οικ 37674/ 27-7-2016 ΦΕΚ: 2471/Β/10-8-2016) απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Κατάταξη δημόσιων και ιδιωτικών έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες και υποκατηγορίες, σύμφωνα με το άρθρο 1 παράγραφος 4 του ν.4014/21.09.2011 (Α΄ 209)», ως προς την κατάταξη ορισμένων έργων και δραστηριοτήτων.
       
      Η τροποποίηση αφορά στις εξής ομάδες έργων και δραστηριοτήτων:
      Ομάδα 1η «Έργα χερσαίων και εναέριων μεταφορών»
      Ομάδα 2η «Υδραυλικά έργα»
      Ομάδα 3η «Λιμενικά έργα»
      Ομάδα 4η «Συστήματα περιβαλλοντικών υποδομών»
      Ομάδα 5η «Εξορυκτικές και συναφείς δραστηριότητες»:
      Ομάδα 6η «Τουριστικές εγκαταστάσεις και έργα αστικής ανάπτυξης, κτιριακού τομέα, αθλητισμού και αναψυχής»
      Ομάδα 7η «Πτηνοκτηνοτροφικές εγκαταστάσεις»
      Ομάδα 8η «Υδατοκαλλιέργειες»
      Ομάδα 9η «Βιομηχανικές δραστηριότητες και συναφείς εγκαταστάσεις»
      Ομάδα 10η «Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας»
      Ομάδα 11η «Μεταφορά ενέργειας, καυσίμων και χημικών ουσιών»
      Ομάδα 12η «Ειδικά έργα και δραστηριότητες»

      Κατεβάστε το ΦΕΚ με την απόφαση από εδώ.
       
      Πηγή: https://www.b2green.gr/el/post/54873/
    18. Νομοθεσία

      nzerman

      Με μια λιτή απόφαση το υπουργείο τροποποίησε το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ Α΄ του Ν. 4178/13.
       
      Την τροποποίηση του περιεχομένου, του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ Α΄ του Ν. 4178/2013 «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης − Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις.» που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Α΄ 174.
       
      Το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α΄ όπως τροποποιείται με την παρούσα αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα αυτής.
       
      Δείτε την συζήτηση στο φόρουμ εδώ: http://www.michanikos.gr/topic/37746-%CE%A0%CE%B1%CF%81%CE%AC%CF%81%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CE%91-%CE%A4%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%A0%CE%B1%CF%81%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82-41782013/
       
      όπου θα βρείτε και το ΦΕΚ τροποποίησης του παραρτήματος.
       
      Τροποποίηση παραρτήματος.pdf
    19. Νομοθεσία

      Engineer

      Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β’ 2161 η απόφαση με Αριθμ. Υ1γ/Γ.Π/οικ.47829/23-06-2017 με την οποία ρυθμίζονται οι αναγκαίοι υγειονομικοί όροι και προϋποθέσεις για τη λειτουργία επιχειρήσεων τροφίμων και ποτών.
       
      Η νέα υγειονομική διάταξη εδώ: http://www.michanikos.gr/files/file/1449-%CF%85%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B7-%CF%851%CE%B3%CE%B3%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BA47829-2017/
    20. Νομοθεσία

      Engineer

      ΥΠΕΕ ΥΠΕΝ/ΔΔΥ/24593/2902/20 (ΦΕΚ 1482Β/21-4-20).
      Σύμφωνα με την εγκύκλιο «Τροποποίηση της ΔΙΠΑ/ΟΙΚ.37674/27-7-16 (Β 2471) απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Κατάταξη δημόσιων και ιδιωτικών έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες και υποκατηγορίες, σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ. 4 του ν. 4014/11 (Α 209)», όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, ως προς την κατάταξη ορισμένων έργων και δραστηριοτήτων της 4ης, 11ης και 12ης Ομάδας» του υπουργού Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη:
      Άρθρο 1
      1. Τροποποιείται η ΔΙΠΑ/οικ. 37674/27.7.2016 (Β΄ 2471) απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Κατάταξη δημόσιων και ιδιωτικών έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες και υποκατηγορίες, σύμφωνα με το άρθρο 1 παράγραφος 4 του ν. 4014/2011 (Α΄ 209)», όπως έχει τροποποιηθεί με τις υπουργικές αποφάσεις με ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/2307/26.1.2018 (Β΄ 439), ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/64001/2029/2018 (Β΄ 4420) και ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/94321/3907/2018 (Β΄ 5798), ως προς την κατάταξη ορισμένων έργων και δραστηριοτήτων της 4ης, 11ης και 12ης Ομάδας, ως ακολούθως:
      1.1. Παράρτημα ΙV, Ομάδα 4η «Συστήματα περιβαλλοντικών υποδομών»:
      1.1.1. Στην ενότητα που αφορά το είδος με α/α 9β «Πράσινα Σημεία (ΠΣ) συμπεριλαμβανομένων των Κέντρων Ανακύκλωσης, Εκπαίδευσης, Διαλογής στην Πηγή (ΚΑΕΔΙΣΠ)», προστίθεται η β) παρατήρηση ως εξής: «To κριτήριο περιβαλλοντικής κατάταξης Q: αποθηκευτική ικανότητα αφορά σε όλα τα είδη ΠΣ (Μικρά ή Μεγάλα) όπως ορίζονται στο άρθρο 21 του ν. 4447/2016», που περιέχεται στον Πίνακα Α του Παραρτήματος της παρούσας.
      1.2. Παράρτημα XΙ, Ομάδα 11η «Μεταφορά ενέργειας, καυσίμων και χημικών ουσιών»:
      1.2.1. Η ενότητα που αφορά το είδος με α/α 10 «Εναέριες γραμμές μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας κ.λπ.)», αντικαθίσταται από την ταυτάριθμη ενότητα που περιέχεται στον Πίνακα Β του Παραρτήματος της παρούσας.
      1.2.2. Η ενότητα που αφορά το είδος με α/α 11 «Μεμονωμένα κέντρα υπερυψηλής τάσης (ΚΥΤ) και μεμονωμένοι υποσταθμοί (Υ/Σ) κ.λπ.)», αντικαθίσταται από την ταυτάριθμη ενότητα που περιέχεται στον Πίνακα Β του Παραρτήματος της παρούσας.
      1.3. Παράρτημα XΙΙ, Ομάδα 12η «Ειδικά έργα και δραστηριότητες»:
      1.3.1. Η ενότητα που αφορά το είδος με α/α 2 «Πάρκα κεραιών τηλεόρασης, ραδιοφώνου, τηλεφωνίας κ.λπ.», αντικαθίσταται από την ταυτάριθμη ενότητα με τίτλο «Πάρκα κεραιών» που περιέχεται στον Πίνακα Γ του Παραρτήματος της παρούσας.
      1.3.2. Η ενότητα που αφορά το είδος με α/α 4 «Radar», αντικαθίσταται από την ταυτάριθμη ενότητα με τίτλο «Ραδιοεντοπιστές (Radar)» που περιέχεται στον Πίνακα Γ του Παραρτήματος της παρούσας.
      1.3.3. Η ενότητα που αφορά το είδος με α/α 13 β) «Δομές του άρθρου 10 και 16 του ν. 4375/2016 όπως ισχύει, του άρθρου 31 του ν. 3907/2011 όπως ισχύει, Υπηρεσιών Ασύλου καθώς και Προαναχωρησιακών Κέντρων Κράτησης Αλλοδαπών καθώς και Δομές Στέγασης Ρομά κ.λπ.», αντικαθίσταται από την ταυτάριθμη ενότητα που περιέχεται στον Πίνακα Γ του Παραρτήματος της παρούσας.
      Άρθρο 2
      Μεταβατικές Διατάξεις
      Η περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων του πεδίου εφαρμογής της παρούσας των οποίων η κατάταξη μεταβάλλεται βάσει αυτής, και για τα οποία έχει κατατεθεί πλήρης Μελέτη Περιβάλλοντος ή φάκελος Υπαγωγής σε Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ), στην περιβαλλοντική αρχή που ήταν αρμόδια για την περιβαλλοντική αδειοδότησή τους πριν την έναρξη ισχύος της παρούσας, διενεργείται από την ως άνω αρχή εκτός εάν ο φορέας των εν λόγω έργων ή δραστηριοτήτων ζητήσει εγγράφως την υπαγωγή τους στις διατάξεις της παρούσας.
      Άρθρο 3
      Ισχύς απόφασης
      Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
      Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
      Κατεβάστε το ΦΕΚ από εδώ: http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wHUdWr4xouZundtvSoClrL8xsqFXEcDVXvnMRVjyfnPUeJInJ48_97uHrMts-zFzeyCiBSQOpYnTy36MacmUFCx2ppFvBej56Mmc8Qdb8ZfRJqZnsIAdk8Lv_e6czmhEembNmZCMxLMtaYe3QGY0ThAMMBBC6101LvQQUx1RdgwE5wl-plXegKH
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.