Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Γαλλία: Άνοιξε ο πρώτος δρόμος ηλιακών συλλεκτών


    Η υπουργός Περιβάλλοντος της Γαλλίας Σεγκολέν Ρουαγιάλ εγκαινίασε επίσημα στο Τουρούβρ-ω-Περς τον πρώτο ηλιακό δρόμο αυτή την εβδομάδα, μήκους ενός χιλιομέτρου και διαθέτοντας 2.880 ηλιακούς συλλέκτες. Ο δρόμος έχει σχεδιαστεί για να παράγει επαρκή ισχύ για το φωτισμό των δρόμων στο χωριό των 3.400 κατοίκων.

     

    Η κατασκευή του λεγόμενου πρώτου δρόμου ηλιακών πάνελ στον κόσμο, χρηματοδοτήθηκε με 5 εκατομμύρια ευρώ. Τα ηλιακά πάνελ καλύπτονται με ρητίνη, συμπεριλαμβανομένων πέντε στρωμάτων πυριτίου, για να εξασφαλιστεί η ανθεκτικότητα τους.

     

    Σύμφωνα με την ανάδοχο εταιρεία Wattway, ο δρόμος αναμένεται να παράγει 280 μεγαβατώρες ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως, με την καθημερινή παραγωγή να ποικίλει ανάλογα με τον καιρό. Η εταιρεία εκτιμά επίσης ότι θα παράγονται 767 κιλοβατώρες κάθε μέρα, που μπορούν να φτάσουν ακόμα και τις 1.500 την ημέρα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

     

    Ο νέος δρόμος θα δοκιμαστεί για δύο χρόνια με τη διάρκεια ζωής και την παραγωγή να είναι οι δύο βασικοί παράγοντες υπό εξέταση. Ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Ζαν-Σαρλ Μπρουαζάτ φάνηκε συγκρατημένα αισιόδοξος.

     

    gallia-protos-dromos-iliakon-sullekton-segkolen-rouagial.jpg

     

     

    «Είμαστε ακόμα σε πειραματικό στάδιο. Η κατασκευή ενός μέρους δοκιμής αυτής της κλίμακας είναι μια πραγματική ευκαιρία για καινοτομία. Αυτή η δοκιμή μας επέτρεψε να βελτιωθεί η διαδικασία εγκατάστασης φωτοβολταϊκών πάνελ, καθώς και η κατασκευή τους», δήλωσε.

     

    Ωστόσο το έργο έχει δεχτεί κριτική για το υψηλό κόστος. «Είναι χωρίς αμφιβολία μια τεχνική πρόοδος, αλλά προκειμένου να προωθηθούν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας υπάρχουν άλλες προτεραιότητες από μια συσκευή για την οποία είμαστε πιο σίγουροι ότι είναι πολύ ακριβή παρά το ότι δουλεύει», δήλωσε στη Le Monde ο αντιπρόεδρος του Δικτύου για την Ενεργειακή Μετάβαση, Μαρκ Τζεντλίτσκα.

     

    Απώτερος στόχος της Γαλλίας είναι να καλύψει 1.000 χιλιόμετρα δρόμων με ηλιακούς συλλέκτες.

     

    Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1187164/gallia-anoikse-o-protos-dromos-iliakon-sullekton





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Προς τα που είναι η μεγάλη εικόνα για να κοιτάξω και εγώ.

     

    Η μεγάλη εικόνα θα ήταν (πχ) έρευνα για το efficiency ή την διάρκεια ζωής των PV ή την αποθήκευση ενεργείας.
    Εκτός και αν στην μεγάλη εικόνα περιλαμβάνεις και το διαφανές υλικό που θα αντέχει το βάρος και την τριβή απο τα ελαστικά των οχημάτων και θα παραμένει διαφανές και χωρίς γρατζουνιές κλπ ή την οδοποιία για δρόμο απο PV πάνελ.
    Αν χρειάζεται να υπάρχει 1km με PV απο κάτω τότε πάσο.

     

    Πάντως μακάρι να αποδειχθεί ότι οι δρόμοι-γεννήτριες συμφέρουν και ότι μεσοπρόθεσμα κάνουν απόσβεση.
    Και λίγο Sci-Fi: φανταστείτε 3 χρόνια μετά διαγωνισμό για έργο 'Στρώσιμο Κηφισίας με φωτοβολταϊκά'...

    Edited by AMHxaNos
    Link to comment
    Share on other sites

    Θα διαφωνήσω μαζί σας συνάδελφοι.

    Η πρόοδος έρχεται όταν απαντάς σε ανάγκες του πληθυσμού κι όχι όταν προσπαθείς με κάθε τρόπο και κόστος να πασάρεις την ιδέα σου.

    Αυτό που γίνεται είναι η με το ζόρι και με κάθε κόστος επιβολή συγκεκριμένων ''προϊόντων'' που το μόνο ικανοποιούν είναι οι τσέπες ορισμένων.

    Ακριβώς το ίδιο θα έλεγες νομίζω την εποχή που ανακαλύφθηκε το αυτοκίνητο, ο κινηματογράφος, ο ηλεκτρονικός υπολογιστής κλπ.

    Τίποτα απο αυτά δεν απαντούσε άμεσα στις τρέχουσες ανάγκες του πλυθησμού.

    Και η εξερεύνηση του διαστήματος φαντάζει άχρηστη αλλά υπάρχουν εκατοντάδες εφευρέσεις που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητα μας και οφείλονται στην έρευνα για τα διαστημικά ταξίδια. Από τον ανιχνευτή καπνού και τα προσθετικά μέλη μέχρι τους αυτόματους δοσομετρητές ινσουλίνης. ΕΠίσης σίγουρα στο μέλλον θα χρειαστεί να εποικίσουμε κάποιον πλανήτη (αν καταφέρουμε να επιζήσουμε ως πολιτισμός μέχρι εκείνο το σημείο).

    Επίσης δεν βλέπω καμία επιβολή με το ζόρι.

    Η κυβέρνηση επέλεξε να επενδύσει σε κάποιες τεχνολογίες. Δες πόσα δις δίνουν σε οπλικά συστήματα και μάρκετινγκ και μετά ας παραπονεθούμε για ελάχιστα εκατομμύρια που πάνε σε καινοτομίες. Ένας δρόμος 1000 μέτρων φτιάχτηκε σε ένα χωριό της Γαλλίας (καμία σχέση με τριαξονικα κλπ που λέτε) για να μπορέσουν να δουν σε πραγματικές συνθήκες πως λειτουργεί αυτή η τεχνολογία.

    Δεν λέει κανείς πως αυτή η τεχνολογία θα επιτύχει ή ότι θα μας σώσει. Είναι όμως κάτι που αξίζει να ερευνηθεί.

     

    Και θα επιμείνω. Έτσι πάει μπροστά η τεχνολογία.

    Αν θέλετε περάστε από ένα ερευνητικό κέντρο και κάποιο πανεπιστήμιο του εξωτερικού να δείτε πόσες αποτυχίες και πεταμένα λεφτά χρειάζονται για μια χρήσιμη ανακάλυψη-εφεύρεση. Πρώτα κάνεις small scale πείραμα και μετά δοκιμάζεις σε πραγματικές συνθήκες. Αυτό κάνουν και οι Γάλλοι.

     

    Link to comment
    Share on other sites

    Το τι θα έλεγα άσε με να το ξέρω εγώ. Αυτό που κάνεις το αφήνω ασχολίαστο.

     

    Αν εσύ τώρα δεν μπορείς να καταλάβεις σε ποιες ανάγκες εκείνης της εποχής απαντούσε το αυτοκίνητο, το ρεύμα κλπ δεν σου φταίμε εμείς.

    Επίσης, η ίδια η εποχή απάντησε όταν αγκάλιασε (εκτός φυσικά από κάποιους περίεργους) όλα τα παραπάνω.

     

    Φωτοβολταϊκά υπάρχουν ήδη και έχουν την χρησιμότητά τους, από χώρους δεν νομίζω ότι έχει στερέψει η γη για την τοποθέτησή τους.

    Όλο αυτό είναι ξεκάθαρα ότι γίνεται για να τσεπώσουν κάποιοι χρήμα.

     

    Δεν θα διαφωνήσω ότι η πρόοδος έρχεται μέσα από τις αποτυχίες ή τις υπερβολές πολλές φορές, το συγκεκριμένο όμως project κινείται στα όρια του γραφικού για να μην το χαρακτηρίσω αλλιώς.

    Link to comment
    Share on other sites

    Το τι θα έλεγα άσε με να το ξέρω εγώ. Αυτό που κάνεις το αφήνω ασχολίαστο.

     

    Αν εσύ τώρα δεν μπορείς να καταλάβεις σε ποιες ανάγκες εκείνης της εποχής απαντούσε το αυτοκίνητο, το ρεύμα κλπ δεν σου φταίμε εμείς.

    Επίσης, η ίδια η εποχή απάντησε όταν αγκάλιασε (εκτός φυσικά από κάποιους περίεργους) όλα τα παραπάνω.

     

    Φωτοβολταϊκά υπάρχουν ήδη και έχουν την χρησιμότητά τους, από χώρους δεν νομίζω ότι έχει στερέψει η γη για την τοποθέτησή τους.

    Όλο αυτό είναι ξεκάθαρα ότι γίνεται για να τσεπώσουν κάποιοι χρήμα.

     

    Δεν θα διαφωνήσω ότι η πρόοδος έρχεται μέσα από τις αποτυχίες ή τις υπερβολές πολλές φορές, το συγκεκριμένο όμως project κινείται στα όρια του γραφικού για να μην το χαρακτηρίσω αλλιώς.

    Για πες μου ποιες καθημερινές ανάγκες εξυπηρετούσαν τα αμάξια το 1780 ή ο ηλεκτρονικός υπολογιστής το 1946 και τι τιμή είχαν (επίσης είπα νομίζω, υπόθεση έκανα, κάλιστα μπορεί να κάνω λάθος). Το αυτοκίνητο "αγκαλιάστηκε" 120 χρόνια μετά και ο υπολογιστής 40. Και είναι λογικό καθώς οποιαδήποτε καινοτομία είναι ακριβή και φαντάζει σχεδόν πάντα αχρείαστη απο την πλειοψηφία.

     

    Επίσης ναι, η γη έχει στερέψει απο εκτάσεις κοντά στα κέντρα κατανάλωσης.

    Όσο η γεωργική γη για παραγωγή τροφής ανταγωνίζεται με την παραγωγή βιοκαυσίμων και τα φωτοβολταϊκά τέτοια project είναι επαρκώς δικαιολογημένα.

    Οι δρόμοι που θα παράγουν ενέργεια εκμεταλευόμενοι την κινητική, θερμική και ηλιακή ενέργεια είναι κάτι που στο μέλλον θα είναι απολύτως απαραίτητο.

    Εκτός αν ανακαλύψουμε ένα τρόπο να μεταφέρουμε την ενέργεια απο την Σαχάρα μέχρι την Σκανδιναβία, την Αμερική και την Ασία χωρίς τεράστιες απώλειες και χωρίς να αρνηθούν (ή να προσπαθήσουν να εκβιάσουν τους καταναλωτές) οι χώρες που κατέχουν τις εκτάσεις που απαιτούνται. Αυτό ναι θα ήταν το ιδανικό και μπροστά του οι ηλιακοί δρόμοι φαντάζουν άχρηστοι.

     

    Στην ουσία 5 εκατ για ένα project τέτοιου μεγέθους δεν είναι τίποτα και υπάρχουν χιλιάδες σαν και αυτό σε διάφορα αντικείμενα. Ξαναλέω πως αντίστοιχος δρόμος 70 μέτρων πριν 2 χρόνια κόστησε 3.7 εκατ και δεν ήταν δυνατό να κρατήσει το βάρος αυτοκινήτων. Μιλάμε πάντα για μια πειραματική διάταξη, όχι για μαζική παραγωγή. Και η έρευνα 2 ετών οδήγησε σε μείωση της τιμής από 53.000 ευρώ/μέτρο σε 5.000 ευρώ/μέτρο και σε πολύ πιο ανθεκτικό υλικό.

    Υπάρχουν πολλά άλλα πράγματα να ψέξει καποιος σε αυτό το εγχείρημα και τα λεφτά θα ήταν το τελευταίο που θα συζητούσα. Όπως η μειωμένη απόδοση, ο καθαρισμός, η διάρκεια ζωής και η συντήρηση.

    Και αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που κατασκεύασαν αυτό τον δρόμο για να δουν αν είναι βιώσιμο project ή όχι. Αν το κόστος μειωθεί και η παραγωγή ενέργειας είναι αντίστοιχη των κοινών φωτοβολταϊκών γιατί να δεσμεύεται γεωργική γη ή να πληρώνει ο πάροχος ενέργειας σε ιδιώτες για να αγοράσει εκτάσεις.

    Προφανώς και αν δεν είναι αποδοτική η τεχνολογία, θα την παρατήσουν.

    Link to comment
    Share on other sites

    Μέσα για την έρευνα, την γνώση σε νέα υλικά και μεθόδους κλπ δεν την αποκτάμε τζάμπα. Θέλει κόπο, χρόνο, χρήμα.

    Αν δεν θέλουν να φυτεύουν PV σε πεδιάδες και καλλιεργήσιμες εκτάσεις γιατί δεν τα βάζουν σε βουνοπλαγιές, απλούστερο δεν είναι?

    Ενέργεια από/προς (πχ) Ιταλία προς/απο Ελλάδα νομίζω ότι μεταφέρεται, ας το επιβεβαιώσει κάποιος που γνωρίζει.

    Link to comment
    Share on other sites

    Δεν διαφωνώ για το πως πάει μπροστά η τεχνολογία, ούτε θεωρώ ότι είναι πεταμένα λεφτά. Άλλωστε φαίνεται να το έχουν πάρει σοβαρά, καθώς σκοπεύουν να τοποθετήσουν φωτοβολταϊκά πάνελ πάνω σε χίλια χιλιόμετρα δρόμου μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.

    Αλλά να, λέω πως θα μπορούσαν (κι εμείς εδώ αν παταχθούν ο βανδαλισμός και οι κλοπές), να τοποθετήσουν τα πάνελ πλευρικά των αυτοκινητοδρόμων ή και σε στέγαστρα, αν και στη δεύτερη περίπτωση υπάρχουν κάποια προβλήματα στην περίπτωση μεταφοράς υψηλών αντικειμένων.

    Μια τέτοια συζήτηση είχε γίνει κι σ' αυτό το φόρουμ πριν χρόνια, αλλά δεν μπορώ να βρω το θέμα. Θυμάμαι κάποιες προτάσεις του Didonis (εκτός κι αν λαθεύω). Θα είχε -νομίζω- λιγότερα προβλήματα από σκιάσεις και φθορές, δεν θα χρειαζόταν να αποζημιωθεί κανείς για τη χρήση γης ούτε θα δεσμεύονταν εκτάσεις που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για άλλο σκοπό, θα είχε μικρότερο κόστος και η συντήρηση και διαχείριση θα μπορούσε να γίνεται από τους δήμους-κοινότητες με μικρότερο κόστος για τον καταναλωτή σε σχέση με το σημερινό.

    Edited by panos-vicious
    Link to comment
    Share on other sites

    Σωστά είναι αυτά που λέτε, αλλά και πάλι το ένα δεν αναιρεί το άλλο.

    Το λογικό είναι να ψάχνεσαι σε όλα τα μήκη και πλάτη των δυνατοτήτων και όταν κάτι φαίνεται προκαταρκτικά εφαρμόσιμο το δοκιμάζεις σε πιο μεγάλη κλίμακα.

    Αυτό που λες Πανο είναι καλό για ποδηλατοδρομους. Να είναι δλδ τα φωτοβολταικά σε ένα ύψος σαν σκίαστρο και με κλίση για βέλτιστη απόδοση.
    Αλλά αν ένα κράτος έχει την δυνατότητα να παράξει ενέργεια απο του δρόμους γιατί να μην το κάνει;
    Λογικό δεν είναι να θέλει να ψαχτεί σε αυτό τον τομέα;
    Ακόμα και αν ο δρόμος κοστίζει τα διπλά για να κατασκευαστεί σε σχέση με τον συμβατικό δρόμο(που απέχουμε πολύ απο αυτό), το κέρδος θα είναι μεγάλο.
    Κάποτε ας πούμε φάνταζε αστείο που προσπαθούσαν να κατασκευάσουν διάφανα φωτοβολταϊκά. Τώρα όμως δεν είναι και τόσο αστείο.

    Θα το ξαναπώ τέτοιες ιστορίες υπάρχουν πάρα πολλές απλά δεν τις ξέρουμε. Ομως η Γαλλική κυβέρνηση θέλοντας να δείξει οικολογικό πρόσωπο έδωσε μεγάλη δημοσιότητα σε ένα κατα τ' άλλα σχετικά απλό πειραματικό εγχείρημα (προς το παρόν).

    Link to comment
    Share on other sites

    Δεν είναι σωστό να το κρίνουμε από τη δική μας σκοπιά

    Εδώ φτιάχνουμε ακόμη αυτοκινητόδρομους

    όταν, με το καλό, τους τελειώσουμε, μπορούμε να ξεκινήσουμε ποδηλατόδρομους, και στη συνέχεια φ/β

    μέχρι τότε, το κόστος θα έχει πέσει...

    Link to comment
    Share on other sites

    Τα επιχειρήματα και των δύο απόψεων γενικώς εκκινούν από σωστές αρχές. Αν ας πούμε ξοδεύουμε μόνο για κοινωνική πολιτική  τότε θα καταλήξουμε πρωτόγονοι.  Αν υπερξοδεύουμε για νέες τεχνολογίες και έρευνες θα φτωχύνουμε πριν δούμε την απόσβεση και τα κέρδη απ αυτές τις επενδύσεις. Όταν προχωρά κανείς πρέπει να κοιτά μπροστά.  Αν κοιτά ψηλά θα πέσει στις λακκούβες, ενώ αν προσέχει για λακκούβες κοιτώντας χαμηλά τότε δεν θα βρει το δρόμο του ποτέ.....

    Η σωφροσύνη, η διορατικότητα, το μέτρο, εν τέλει η ευφυής πολιτική που σέβεται όλους τους ανταγωνιστικούς παράγοντες και στο μέτρο που πρέπει τον κάθε ένα απ΄αυτούς,  είναι αυτή που δίνει το βέλτιστο αποτέλεσμα για την κάθε εποχή που λαμβάνονται οι αποφάσεις.

    Για την Γαλλία, που έχει την πολυτέλεια να εφαρμόζει τέτοια projects, μη μας διαφεύγει ότι πολύ μεγάλα οικονομικά οφέλη αποζυμά από τις αποικιοκρατικές συμβάσεις εκμετάλλευσης  κρατών που έχει επιβάλει, όπως στην  Αλγερία, που αποτελούσαν αποικίες της.

    Όσο για τα τριαξονικά και τις νταλίκες......,

    αν αυτά, όπως γράφτηκε, δεν έχουν σχέση με τους Γαλλικούς επαρχιακούς δρόμους (!).....

    ελπίζω τουλάχιστον να μη  τα δούμε στον πεζόδρομο Montorgueil των Παρισίων...........

    post-27255-0-18212800-1483631657_thumb.png

    post-27255-0-39304800-1483631712_thumb.png

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.