Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Η Γερμανία ήταν η πρώτη χώρα στον κόσμο που σχεδίασε δίκτυο αυτοκινητοδρόμων ταχεία κυκλοφορίας στον κόσμο. Στην εποχή μας μαζί με μερικές ακόμα χώρες δημιουργεί ένα αντίστοιχο δίκτυο για ποδήλατα.

     

    Το Νοέμβριο του 2015, παραδόθηκε στους γερμανούς ποδηλάτες το πρώτο τμήμα μήκους πέντε χιλιομέτρων του ποδηλατικού «autobahn«, ενός ποδηλατόδρομου συνολικού μήκους 100 χιλιομέτρων που θα συνδέσει το Ντούισμπουργκ με το Χαμ στη βορειοδυτική Γερμανία.

     

    Ο εθνικός ποδηλατόδρομος θα έχει πλάτος τέσσερα μέτρα και τα ποδήλατα δεν θα τον μοιράζονται με αυτοκίνητα. Ένα μέρος του έχει σχεδιαστεί πάνω σε παροπλισμένες σιδηροδρομικές γραμμές, ενώ διασχίζει γέφυρες και υπερυψωμένες διαβάσεις ώστε να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη κίνηση των ποδηλάτων.

     

    Μπορεί σε διάφορες πόλεις της βόρειας Ευρώπης να κατασκευάζονται υποδομές για την κίνηση των ποδηλάτων, αλλά ένα τέτοιο «εθνικό δίκτυο ποδηλατοδρόμων» που κάποια μέρα θα καλύπτει μια ολόκληρη χώρα δεν υπάρχει. Ακόμα.

     

    Η κλίμακα των σχεδιαζόμενων έργων μπορεί να είναι εντυπωσιακή, αλλά πόσο χρειάζεται ένα τέτοιο δίκτυο; Η Γερμανία δεν είναι Ολλανδία όπου οι μεγαλύτερες πόλεις απέχουν μεταξύ τους κανά δίωρο με το ποδήλατο. Πρόκειται για μια μεγάλη χώρα με έκταση 357.000 τετρ. χιλιομέτρων.

     

    Η ιδέα ενός τέτοιου δικτύου μπορεί παρόλα αυτά να αποδειχθεί επιτυχημένη για ταξίδια μέσης απόστασης με την ποδηλατική διασύνδεση μεγάλων πόλεων με τα προάστια και τα περίχωρά τους. Το Μόναχο και η Κολωνία ήδη σχεδιάζουν τέτοια δίκτυα.

     

    Μπορεί η μέση απόσταση που διανύει ένας ποδηλάτης να μην ξεπερνάει τα πέντε χιλιόμετρα ημερησίως, αλλά ακριβώς αυτό στοχεύει να αλλάξει η ιδέα του εθνικού ποδηλατόδρομου.

     

    Συν τοις άλλοις θα προστατευτεί η ασφάλεια των ποδηλατών. Μόνο στο Βερολίνο δέκα ποδηλάτες έχασαν τη ζωή τους το 2015 με τις Αρχές της πόλης να καταγράφουν 20 ποδηλατικά ατυχήματα κάθε μέρα.

     

    —Ένα δισ. δολάρια για τα ποδήλατα

     

    Η Νορβηγία σκοπεύει να επενδύσει ένα δισ. δολάρια για την κατασκευή «εθνικών ποδηλατοδρόμων» δύο λωρίδων γύρω από τις δέκα μεγαλύτερες πόλεις της χώρας. Στόχος είναι να ενθαρρυνθεί η χρήση του ποδηλάτου τόσο εντός των πόλεων όσο και για τη μετακίνηση προς και από τα προάστιά τους.

     

    Η Νορβηγία, μια πετρελαιοπαραγωγός χώρα που έχει δεχτεί ισχυρό πλήγμα από την κάθετη πτώση των τιμών του αργού πετρελαίου, επενδύει σε «πράσινες» υποδομές και σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας ώστε να μειώσει την εξάρτηση από τον «μαύρο χρυσό» και να εξασφαλίσει μεγαλύτερο όγκο της παραγωγής για εξαγωγές.

     

    —Λονδίνο

     

    «Υπερποδηλατόδρομοι» είχαν κατασκευαστεί πριν μερικά χρόνια και στο Λονδίνο με εντυπωσιακά αποτελέσματα.

     

    Σύμφωνα με στοιχεία του οργανισμού Transport for London η κατασκευή τους το 2010 αύξησε τον αριθμό των ποδηλατών στους δρόμους της βρετανικής πρωτεύουσας κατά 70%!

     

    Πηγή: http://www.econews.gr/2016/03/11/podilatodromoi-europi-129022/





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    Stavros Perakis

    Δημοσιεύτηκε

    Ενώ στην Ελλάδα μας, επειδή τα κουκιά δεν βγαίνουν , κάποια στιγμή θα βάλουν και τέλη κυκλοφορίας στα ποδήλατα . Αστείο ,φαιδρό ? Δεν ξέρω. Τους έχει φοβηθεί το μάτι μου και πρέπει όλα να τα περιμένουμε απ'αυτούς. Πέραν του χαβαλέ ,  καλύτερος τρόπος για να κατεβείς ειδικά στο κέντρο μιας μικρής πόλης (λόγου χάρη το Ηράκλειο που μένω) ακόμα και για δουλειά σε ώρα αιχμής  , το ποδήλατο σε γλυτώνει απίστευτα (από χρόνο ,χρήμα, ψυχική υγεία, δημοτική αστυνομία κ.ο.κ). Ποιος θα σε γλυτώσει από τους Σουμάχερ των δρόμων ,αυτό είναι άλλου παππά ευαγγέλιο. Μακάρι να τα δούμε κι εδώ μια μέρα στις πόλεις μας , όχι όπως το μετρό της Θεσσαλονίκης.

    • Upvote 5
    gio

    Δημοσιεύτηκε

    Δυστυχως πολυ μικρη εφαρμογη εχουν στην Ελλαδα μας οι ποδηλατοδρομοι. Δυσκολο το βλεπω να "αλλαζει" η παιδεια μας ως προς αυτο. Μακαρι...

    Dimitris_81

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Παντως οπου υπαρχει ποδηλατοδρομος, μονο ποδηλατα δε κυκλοφορουν. Μια μερα ετυχε να δω και μοτο, οπως και σε καθε πεζοδρομο που θεωρητικα ειναι για πεζους

    Edited by Dimitris_81
    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Πράγματι κάτι το οποίο θα έπρεπε να κυνηγηθεί , είναι τα μηχανάκια στους ποδηλατόδρομους , ιδιαίτερα σε εκείνους που είναι μονόδρομοι και τα μηχανάκια πηγαίνουν γρήγορα την αντίθετη πορεία . 

     

    Στους ποδηλατόδρομους συχνά κινούνται παιδικά καροτσάκια μια και τα πεζοδρόμια είναι στενά και τα δέντρα έχουν σηκώσει τις πλάκες και είναι δύσκολη η πρόσβαση με το καρότσι σε αυτά .

    Dimitris_81

    Δημοσιεύτηκε

    Αν κυνηγουσαν αυτες τις παρανομιες θα ειχαν συμμορφωθει αρκετοι

    GabeR

    Δημοσιεύτηκε

    Αν στην Ελλάδα τηρούνταν οι νόμοι θα ήμασταν κράτος.

    Dimitris_81

    Δημοσιεύτηκε

    :grin:  Σωστά

    dimitris GM

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    δεν ειναι θεμα -μονον- τηρησης των νομων

    ειναι πρωτα απολα θεμα "μελετης¨και "εφαρμογης"

     

    δες τε τον "ποδηλατοδρομο" μπροστα στην ΕΤ3 μεχρι την Εκθεση

     

     

    καποιος εξυπνος Δημοτικος  Αρχοντας, αποφασισε να βαλει σαμαρακια πλαστικα για να τον οριοθετησει.

    Μετα εκανε και μια κιτρινη διαγραμμιση....

    Επι τρια χρονια, καθε τοσο "χανονταν" και ενα απο αυτα τα δολοφονικα οπλα..

    Πριν λιγους μηνες χαθηκε και το τελευταιο...

     

    Οσοι τα πατουσαμε καθημερινα  [με τις  μοτο]  ή τα ποδηλατα...το  αποχαιρετησαμε με ...θρηνους..

     

    https://www.google.gr/maps/@40.6219649,22.9568542,3a,75y,351.66h,69.04t/data=!3m6!1e1!3m4!1sun4mx3iz2MeBoMrzF-Mw7w!2e0!7i13312!8i6656

     

     

    [ναι...απεναντι ακριβως ειναι το Δημαρχειο....έ....καί???...].

     

    υγ

    παντου  σε ολη την πολη ετσι τους ειχαν φτιαξει..."τότε"...

    Edited by dimitris GM
    • Upvote 1
    Ghostrider

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Πώς & πότε θα φτιάξουμε δίκτυο -και μάλιστα εθνικό!- ποδηλατοδρόμων τη στιγμή που στο δρόμο διακινδυνεύουν να τρακάρουν τα μηχανάκια μεταξύ τους, όχι μόνο με τα αυτοκίνητα; Τη στιγμή που έχουν χαθεί τόσοι άνθρωποι τόσα χρόνια στα εθνικά οδικά δίκτυα σε αυτοκινητιστικά δυστυχήματα; Τη στιγμή που θεωρούμε αδυναμία μας το να παραχωρήσουμε προτεραιότητα σε στενό εντός πόλης σε άλλο αυτοκίνητο;

    Νομίζω πως και αυτό το ζήτημα (όπως τα περισσότερα στην Ελλάδα) σχετίζεται με την παιδεία μας, όπως επισημάνθηκε και παραπάνω, κάτι που πολύ δύσκολα θα αλλάξει.

    Edited by Ghostrider
    Dimitris_81

    Δημοσιεύτηκε

    Θα συμφωνησω με το συναδελφο Ghostrider. Ολα ειναι θεμα παιδειας. Απλα πρεπει με καποιο τροπο να εφαρμοστουν ολοι οι κανονες και νομοι εστω καποιος και με το φοβο οτι θα τον πιασουν να μην κανει ............. στο δρομο. Τωρα και ελλειψη παιδειας υπαρχει και κακο φτιαγμενα/συντηρημενα δικτυα/δρομοι και ατιμωρησια με αποτελεσμα να εχουμε αυτα τα αποτελεσματα. 



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.