Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Ερίζουν για το διαλυτήριο πλοίων


    Σε εμμονή εξελίσσεται η πρόθεση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού Λιμένα Ελευσίνας (ΟΛΕ), Αθανάσιου Πέππα, για τη δημιουργία διαλυτηρίου πλοίων στην Ελευσίνα, γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση του δημοτικού συμβουλίου της πόλης.

     

    Μετά την αποτυχημένη προσπάθεια να επαναλειτουργήσει το ανενεργό διαλυτήριο Μπακόπουλου στη θέση Καλυμπάκι και λίγες μόλις ημέρες πριν από την παράδοση του οργανισμού στη νέα του διοίκηση, η τωρινή διοίκηση του οργανισμού προχώρησε στην εκ νέου παραχώρηση 6 στρεμμάτων της Χερσαίας Ζώνης του Λιμένα Ελευσίνας για την επαναλειτουργία του διαλυτηρίου πλοίων της εταιρείας «ΑΦΟΙ ΣΑΒΒΑ ΕΠΕ» στη θέση Βλύχα. Ετσι, με αυτή την κίνηση δεσμεύει τις επιλογές της επόμενης διοίκησης του ΟΛΕ.

     

     

    Σύμφωνα με την απόφαση του ΟΛΕ, που ελήφθη στις 23 Δεκεμβρίου, ο παραχωρούμενος χώρος θα χρησιμοποιηθεί για ναυπηγήσεις, ανελκύσεις, επισκευές και διαλύσεις πλοίων. Η παραχώρηση αφορά το χρονικό διάστημα έως το τέλος του 2015, προφανώς με δυνατότητα ανανέωσης.

     

    elefsina1.jpg

     

    Υπενθυμίζεται ότι με απόφαση της νέας περιφερειάρχη Αττικής Ρένας Δούρου είχε επιβληθεί η διακοπή της λειτουργίας του διαλυτηρίου από τις 4 Νοεμβρίου του 2014 διότι, κατά παράβαση των όρων της άδειας λειτουργίας της, η εγκατάσταση λειτουργούσε χωρίς την απαιτούμενη έγκριση παραχώρησης χρήσης χώρου της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα Ελευσίνας από τον Οργανισμό Λιμένα Ελευσίνας (βλ. «Κανένα διαλυτήριο στην Ελευσίνα με εντολή Δούρου», «Εφ.Συν.» 07.11.2014).

     

    efsyn_1.jpg

     

    Παράταση ώς το 2019

     

    Ηδη, αυτή τη στιγμή εκτελούνται εργασίες τόσο στην παραχωρηθείσα έκταση 6 στρεμμάτων της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα όσο και στο οικόπεδο, περίπου 5,7 στρεμμάτων, της εταιρείας «ΑΦΟΙ ΣΑΒΒΑ ΕΠΕ». Το ναυπηγείο - διαλυτήριο θα λειτουργήσει υπό τη διεύθυνση της εταιρείας «ΠΟΣΕΙΔΩΝ», η οποία ανέλαβε να προκαταβάλει μέρος του χρέους της εταιρείας «ΑΦΟΙ ΣΑΒΒΑ ΕΠΕ» προς τον ΟΛΕ και να ρυθμίσει το υπόλοιπο χρέος σε… 45 μηνιαίες δόσεις.

     

    Εξάλλου, στις 15 Ιανουαρίου, το ΥΠΕΚΑ, με απόφαση της αρμόδιας υπηρεσίας του, παρέτεινε έως τον Ιούλιο του 2019 τη ληγμένη από τον Ιούλιο του 2014 Περιβαλλοντική Αδειοδότηση του διαλυτηρίου. Παράλληλα, η εταιρεία «ΠΟΣΕΙΔΩΝ» με αίτησή της προς την Περιφέρεια Αττικής ζητάει την ανάκληση της διακοπής λειτουργίας που έχει επιβληθεί στο διαλυτήριο από την Περιφέρεια Αττικής.

     

    Η απόφαση του ΟΛΕ προκάλεσε την αντίδραση του δημοτικού συμβουλίου Ελευσίνας που, σε συνεδρίασή του στις 3 Φεβρουαρίου, εξέδωσε ψήφισμα με το οποίο ζητά από τον ΟΛΕ την ανάκληση της απόφασης και την παραχώρηση του χώρου στον Δήμο Ελευσίνας.

     

    Επιπλέον, ζητά από τη Διεύθυνση Βιομηχανίας - Ενέργειας και Φυσικών Πόρων της Περιφέρειας Αττικής να μην ανακαλέσει τη διακοπή λειτουργίας του ναυπηγείου και από το Τμήμα Επιθεώρησης Περιβάλλοντος Νοτίου Ελλάδος του υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας να προβεί σε επιτόπια αυτοψία και έλεγχο των όρων αναστολής της άδειας λειτουργίας και της απόφασης Εγκρισης των Περιβαλλοντικών Ορων.

     

    Τρίτος Κόσμος

     

    Να σημειωθεί ότι η λειτουργία διαλυτηρίου πλοίων στην Ελευσίνα, μιας ρυπογόνου πααρωχημένης δραστηριότητας τριτοκοσμικού χαρακτήρα, επιχειρείται τη στιγμή που το παράκτιο μέτωπο της Ελευσίνας βρίσκεται υπό ένταξη ως περιοχή ΒΙΠΑ–ΒΙΟΠΑ προς εξυγίανση, κάτι που σημαίνει ότι εκεί σχεδιάζεται να μεταφερθούν οι δραστηριότητες χαμηλής όχλησης που υπάρχουν σήμερα στην πόλη και ότι χωροθετείται κοινόχρηστος χώρος πρασίνου.

     

    Ετσι, με τα σχέδιά του για το διαλυτήριο ο ΟΛΕ ανατρέπει στην πράξη τη σχετική πολεοδομική μελέτη και αψηφά ένα πάγιο και διαχρονικό αίτημα όλων των φορέων της πόλης που αφορά την εξυγίανση της περιοχής. Κι ακόμη ότι η λειτουργία του διαλυτηρίου βρίσκει ως έρεισμα την απαλλαγή του Κόλπου της Ελευσίνας από τα υφιστάμενα ναυάγια. Ωστόσο, όσες φορές έχουν προκηρυχθεί πλειοδοτικοί διαγωνισμοί για την ανέλκυση των ναυαγίων έχουν αποβεί παντελώς άκαρποι.

     

    Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/erizoyn-gia-dialytirio-ploion





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    εμένα  το ερώτημα μου είναι.....

    μπορούμε να ανταγωνιστούμε σε τιμή για διάλυση  τους ινδούς-κινέζους-τούρκους απόσο καταλαβαίνω αφου θέλουν να δημιουργήσουν τέτοια μονάδα....

    ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ να ανταγωνιστούμε σε τιμή ΝΑΥΠΗΓΗΣΗΣ  τους γερμανούς-γάλλους-ιάπωνες-κορεάτες....????

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Και να σου λύσει κάποιος την απορία τι θα γίνει; Το έργο το έχει αναλάβει ιδιώτης. Αυτός ξέρει.

    Όσο για το δεύτερο ερώτημά σου, πιστεύω ότι ναι μπορούμε να ανταγωνιστούμε Γάλλους, Γερμανούς, Ιάπωνες, ακόμη και Πολωνούς υπό προϋποθέσεις. Οι αποφάσεις για την εγκατάλειψη των ελληνικών ναυπηγείων, εφ' όσον πάρθηκαν από διεφθαρμένες κυβερνήσεις πρέπει να επανεξεταστούν.

    Edited by Konstantinos IB
    Link to comment
    Share on other sites

    Σε διεθνές επίπεδο ούτε τους μεν, ούτε τους δε μπορούμε να ανταγωνιστούμε διότι δεν είμαστε όσο φτηνοί είναι οι πρώτοι, ούτε τόσο καλοί όσο οι δεύτεροι.

     

    Μπορούμε όμως να είμαστε πολύ καλοί σε τοπικό επίπεδο διότι υπεισέρχεται και το κόστος μεταφοράς.

     

    Ένα διαλυτήριο πλοίων μπορεί να αναδειχθεί και σε έργο προστασίας του περιβάλλοντος, μαζεύοντας παράλληλα και τα παλιοσίδερα της αθήνας.

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    στην κατασκευή δεν μπορούμε να συναγωνιστούμε κανέναν σε κόστος. 

     

    οι κατασκευές γίνονται ιαπωνία/κορέα/κινα και εκτός της τελευταίας , οι υπόλοιποι περιορίζουν το κόστος τους λόγω υψηλού επιπέδου οργάνωσης (ως γνωστόν το μισθολογικό κόστος σε κορέα και ιαπωνία είναι υψηλότερο του ευρωπαικού)

     

    επιπλέον υπάρχουν πολύ κακές εμπειρίες απο το παρελθόν όσον αφορά την τήρηση του προγράμματος. όταν επενδύεις 100αδες εκατομύρια για μια παραγγελία απαιτείς τήρηση του χρόνου παράδοσης , συνεπώς δεν παίζεις με αυτά. 

     

    στην επισκευή πάλι θα μπορούσαμε να τα πηγαίνουμε καλύτερα.

     

    για τη διάλυση πάλι , αν υπάρχει ένα πλάνο αξιοποίησης των υλικών θα μπορούσε να είναι επικερδής.

    Link to comment
    Share on other sites

    Τα ελληνικά ναυπηγεία έχουν δυνατότητες κατασκευής και επισκευής οποιωνδήποτε μεγάλων βαρέων κατασκευών. Ιδρύθηκαν (τα πιο μεγάλα) από τρεις μεγάλες οικογένειες εφοπλιστών, Νιάρχου, Γουλανδρή και Καρρά. Μετά από μια επιτυχή πορεία στην αγορά κρατικοποιήθηκαν με τις γνωστές συνέπειες. Σήμερα έχουν περάσει πάλι στον ιδιωτικό τομέα αλλά με μόνη σίγουρη δουλειά τις επισκευές του Πολεμικού Ναυτικού. Είναι γεγονός ότι τα αίτια που προκάλεσαν την κρίση στην ελληνική Ν.Ε.Β. είναι πολλαπλά και είναι εσωτερικά και εξωτερικά δλδ του γενικότερου ανταγωνισμού. Το πιο μελανό κομμάτι στον εκσυγχρονισμό τους είναι ο πεπαλαιωμένος εξοπλισμός. Απ' ότι φαίνεται τέτοια επένδυση δεν μπορούν να κάνουν οι ιδιώτες χωρίς να ενταχθούν με τη βοήθεια του κράτους σε ειδικά προγράμματα χρηματοδότησης από την παγκόσμια κεφαλαιακή αγορά. Αυτή είναι η βασικότερη προϋπόθεση.    

    Link to comment
    Share on other sites



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.