Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Νέος κανονισμός που προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση θα απαγορεύσει την «αισχρή πρακτική» της διάλυσης ευρωπαϊκών πλοίων σε παραλίες της Νοτιοανατολικής Ασίας, μια πρακτική που μολύνει τις ακτές και τα νερά και θέτει σε κίνδυνο τους ντόπιους εργάτες.

     

    Από τα 1.026 ποντοπόρα πλοία που ανακυκλώθηκαν το 2014, τα 641 διαλύθηκαν σε παραλίες της Ινδίας, του Μπαγκλαντές και του Πακιστάν, δείχνουν τα στοιχεία της μη κυβερνητικής οργάνωσης Shipbreaking Platform, η οποία ασκεί πιέσεις για τον τερματισμό της επικίνδυνης πρακτικής.

     

    Δεξαμενόπλοια, αλιευτικά, κρουαζιερόπλοια και άλλα γερασμένα πλοία προσαράζουν σε ακτές και διαλύονται από εκατοντάδες ανειδίκευτους εργάτες με πρόχειρα εργαλεία. Όταν έρθει η παλίρροια, τα χημικά διαρρέουν στο νερό.

     

    Και δεν είναι μόνο το περιβάλλον που απειλείται: περίπου 470 εργάτες έχουν σκοτωθεί την τελευταία 20ετία στα πρόχειρα διαλυτήρια των ακτών του Αλάνγκ Σόσια στο κρατίδιο του Γκουτζαράτ στην Ινδία, σύμφωνα με εκτίμηση του Ινστιτούτου Κοινωνικών Επιστημών «Τάτα» στο Μουμπάι. Περίπου 35.000 εργάτες, οι περισσότεροι ανειδίκευτοι μετανάστες, εργάζονται εκεί.

     

    Όπως αναφέρει το Reuters, ο νέος ευρωπαϊκός κανονισμός θα επιτρέπει τη διάλυση πλοίων ευρωπαϊκής σημαίας μόνο σε εγκεκριμένα διαλυτήρια, των οποίων η λίστα αναμένεται να δημοσιευτεί του χρόνου. Πιθανότατα θα περιλαμβάνει εγκαταστάσεις της Κίνας, της Τουρκίας, της ΕΕ και της Βορείου Αμερικής, όχι όμως και της Νοτιοανατολικής Ασίας.

     

    Η απόφαση έρχεται έπειτα από δηλώσεις του Καρμένου Βέλα, ευρωπαίου επιτρόπου Περιβάλλοντος, Θαλάσσιας Πολιτικής και Αλιείας, ο οποίος έκανε λόγο για την «αισχρή πρακτική της διάλυσης ευρωπαϊκών πλοίων σε παραλίες».

     

    Η αλήθεια είναι ότι τα κίνητρα των εφοπλιστών για τη διάλυση πλοίων στη ΝΑ Ασία είναι μεγάλα. Οι κανόνες για την απόρριψη του αμιάντου, για παράδειγμα, είναι σε γενικές γραμμές λιγότερο αυστηροί και αυξάνουν τα κέρδη.

     

    Ανάλογα με τις τρέχουσες τιμές των πρώτων υλών, το σκραπ χάλυβα από διαλυτήρια στην Ινδία αποφέρει έως και 500 δολάρια ανά τόνο, συγκριτικά με 300 δολάρια στην Κίνα και μόλις 150 στην ΕΕ. Λιγότερο από 4% των ποντοπόρων πλοίων που αποσύρθηκαν το 2014 πέρασαν από διαλυτήρια στην Ευρώπη.

     

    Ως αντιστάθμισμα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να προσφέρει κίνητρα στους πλοιοκτήτες, τα οποία όμως δεν έχουν οριστικοποιηθεί.

     

    Οι νέοι κανόνες, επισημαίνει το Reuters, αφήνουν ανοιχτό ένα παραθυράκι, δεδομένου ότι οι πλοιοκτήτες μπορούν να αλλάζουν τις σημαίες των παλιών πλοίων, ή να τα πωλούν σε τρίτους, οι οποίοι μπορούν στη συνέχεια να τα διαλύσουν όπου θέλουν.

     

    Ωστόσο οι πλοιοκτήτες θα αντιμετωπίζουν σκληρές επικρίσεις αν καταφύγουν σε αυτή την πρακτική. Μεγάλοι ναυτιλιακοί όμιλοι στην ΕΕ, όπως η δανέζικη Maersk και η γερμανική Hapag-Loyd, έχουν ήδη υιοθετήσει την πρακτική της διάλυσης των πλοίων τους μόνο σε εγκαταστάσεις που πληρούν διεθνείς περιβαλλοντικές προδιαγραφές.

     

    Στο διαλυτήριο της Γάνδης στο Βέλγιο, το μεγαλύτερο της Ευρώπης, ο όγκος του παραγόμενου σκραπ έχει τετραπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία στους 35.000 τόνους χάλυβα το χρόνο.

     

    «Οι μεγάλες εταιρείες έχουν αρχίσει να φέρνουν τα πλοία τους σε εμάς» ανέφερε στο Reuters ο Πέτερ Ουίντιν, επικεφαλής ανακύκλωσης.

     

    «Δεν μπορούν πια να αντέξουν την κακή δημοσιότητα από τη διάλυση πλοίων σε κάποια παραλία» είπε.

     

    Πηγή: http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1231396831






    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε

    Μια χαρά μπορεί να ελεγχθεί, αν υπογραφτεί μια διακρατική συμφωνία με κανόνες ορθής ναυτιλίας, που θα απαγορεύει τις μεταβιβάσεις πλοίων σε χώρες που δεν έχουν υπογράψει αυτή τη συμφωνία. Και φυσικά όποιος δε την υπογράψει δε θα μπορεί να εισέρχεται στα λιμάνια των κρατών αυτών. Βέβαια, αυτά προϋποθέτουν ότι τα κράτη θα είναι ισχυρότερα από τους εφοπλιστές, κάτι που δεν ισχύει.

    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Γιώργο ΟΛΑ τα πλοία , ανήκουν σε ΜΟΝΟΒΑΠΟΡΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ . Αρα τι να ελέγξουν και ποιόν ?

    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε

    Αυτό που σου έγραψα: οταν ένα πλοίο παίρνει άδεια να μπαίνει στα ευρωπαϊκά λιμάνια, πλέον θα δεσμεύεται να διαλυθεί σε πιστοποιημένο διαλυτήριο, όσα χέρια κι αν αλλάξει.

    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Δηλαδή δεν θα αφήσεις ένα νεότευκτο πλοίο να μπαίνει στα Ευρωπαικά λιμάνια , επειδή ο σημερινός πλοιοκτήτης δεν μπορεί να δεσμευτεί ότι αυτό το πλοίο στο τέλος της ζωής του , μετά από 20-30-40 χρόνια , ο τότε ιδιοκτήτης του θα τηρήσει ένα καθεστώς που μπορεί τότε να μην υφίσταται ?

     

    Αστείο . Θα μείνεις χωρίς πλοία ....

    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Όχι, δε θα του επιτρέπεις, αν προηγουμένως δεν ενταχθεί στο πιστοποιημένο ναυτιλιακό σύστημα. Η ευρώπη είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας - εξαγωγέας του κόσμου και όλοι θα ήθελαν να την επισκέπτονται οπότε θα συμμορφώνονταν.

     

    Κάθε προϊόν πρέπει να ανταποκρίνεται σε κάποιους κανόνες σε όλο του τον κύκλο ζωής. Από την κατασκευή μέχρι τη διάθεση στα σκουπίδια μόλις τελειώσει η ζωή του. Έτσι και ένα πλοίο. Εφόσον περιέχει ουσίες επικίνδυνες για το περιβάλλον, μπορεί να μπει σε περιορισμούς του τύπου σε ποιόν επιτρέπεται να το πουλήσεις, όπως πχ θα συνέβαινε αν ήταν πολεμικό πλοίο. Κι ακόμα και το σέρβις θα πρέπει να το κάνεις σε πιστοποιημένα ναυπηγεία κι όχι όπου να 'ναι, όπως επίσης θα συνέβαινε αν ήταν πολεμικό πλοίο.

     

    Τεχνικά το πράγμα είναι εφικτό, το θέμα είναι να υπάρχει η πολιτική βούληση.

    Edited by georgios_m
    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Ξέρεις πόσα πολεμικά μας πλοία διαλύθηκαν σε τέτοια διαλυτήρια ?

    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε

    Ασφαλώς αυτό έγινε με τη σύμφωνη γνώμη του κατασκευαστή. Αλλιώς με το που θα μάθαινε ότι πας να το πουλήσεις σε εχθρικά χέρια θα έκοβε μαζί σου τις διπλωματικές σχέσεις.

    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Δεν πήγε με τον οπλισμό του μαζί . Μόνο τα κουφάρια πάνε . Τα όπλα ξαναχρησιμοποιούνται σε άλλα πλοία .

    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Εμ, είδες? Αν επρόκειτο να πουληθεί μαζί με τον οπλισμό θα ανακατευόταν κι ο κατασκευαστής αλλά και διάφοροι διεθνείς παράγοντες που παρακολουθούν τη διακίνηση οπλισμού και όταν έρθει η στιγμή της απόσυρσης επιβεβαιώνουν ότι όντως καταστάφηκε. Άρα όπου θέλουν μπορούν. Γιατί όχι και στα κουφάρια των πλοίων?

    Edited by georgios_m
    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Δεν κατάλαβες . Εμείς κρατήσαμε τα όπλα γιατί τα βάζουμε σε άλλα .




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.