Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Οι εκπομπές ρύπων των υβριδικών αυτοκινήτων που δεν φορτίζονται είναι αρκετά κοντά σε αυτές των συμβατικών.

    Tα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη εκπέμπουν, κατά μέσο όρο, τουλάχιστον τρεις φορές λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Όσο η τεχνολογία βελτιώνεται στο κομμάτι της μπαταρίας και στις καταναλώσεις ενέργειας, τόσο οι τελικές τιμές εκπομπών ρύπων θα βελτιώνονται προς όφελος του περιβάλλοντος και της ποιότητας της ζωής των ανθρώπων στις πόλεις.

    Στο χειρότερο σενάριο, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία που παράγεται στην Κίνα και κινείται σε μια χώρα της Ευρώπης εξακολουθεί να εκπέμπει 37% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από ένα αυτοκίνητο που κινείται με βενζίνη, ενώ στην καλύτερη περίπτωση, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία που παράγεται για παράδειγμα στη Σουηδία και κινείται στην ίδια χώρα μπορεί να εκπέμπει 83% λιγότερο από ένα άλλο αντίστοιχο αυτοκίνητο που κινείται στο ίδιο κράτος με βενζίνη.

    Αυτό που θέλουν να πετύχουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, κυρίως μέσα από την αύξηση της αυτονομίας των μπαταριών, θα έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση των εκπομπών ρύπων διοξειδίου του άνθρακα. Μάλιστα όταν θα φθάσει η ηλεκτρική ενέργεια να προέρχεται στο μεγαλύτερο ποσοστό από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, τότε το συνολικό αποτύπωμα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα μειωθεί ακόμη περισσότερο.

    Από την άλλη, παρά τα “πράσινα” διαπιστευτήριά τους, οι εκπομπές ρύπων των υβριδικών αυτοκινήτων (αυτών που δεν φορτίζονται) είναι αρκετά κοντά στα ρυπογόνα συμβατικά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, ενώ τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα στα αυτοκίνητα που διαθέτουν μικρή μπαταρία και μπορούν να φορτιστούν ώστε να έχουν μικρή αυτονομία. Το σημαντικότερο πρόβλημα σε αυτή την περίπτωση είναι ότι οι οδηγοί αμελούν σε μεγάλο βαθμό να φορτίσουν τα αυτοκίνητά τους, με αποτέλεσμα να κινούνται ως συμβατικά, έχοντας το επιπλέον βάρος των μπαταριών. Σε περίπτωση όμως που υπάρξει φόρτιση, επειδή αυτά τα οχήματα έχουν αυτονομία κοντά στα 50 χιλιόμετρα, τότε η ηλεκτρική ενέργεια καλύπτει σε μεγάλο βαθμό τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης εντός πόλης.

    Τα επόμενα χρόνια ένα υβριδικό ηλεκτρικό όχημα με μικρή μπαταρία θα μπορεί να τροφοδοτείται παράλληλα και από ένα μείγμα καθαρών καυσίμων (σύμφωνα με τις προβλέψεις της βιομηχανίας καυσίμων), γεγονός που θα μείωνε περαιτέρω τις εκπομπές κατά 5% σε σύγκριση με την κίνηση ενός βενζινοκίνητου οχήματος. Αν τώρα υπάρξει περαιτέρω βελτίωση των καυσίμων, τότε το συνολικό αποτύπωμα μπορεί να είναι μέχρι και 82% λιγότερο από αυτό που αφήνει σήμερα ένα αυτοκίνητο. Όμως ακόμη και όταν αυτό συμβεί, το ηλεκτρικό όχημα θα εξακολουθεί να είναι κατά 27% πιο καθαρό.


    Πηγή: https://portal.tee.gr/



    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    tetris

    Δημοσιεύτηκε

    τελικά, η "οικολογική" ηλεκτροκίνηση αποδεικνύεται απάτη?

    antloukidis

    Δημοσιεύτηκε

    Η παραγωγή και χρήση οποιασδήποτε μορφής ενέργειας, δεν είναι σε καμμία περίπτωση 100% οικολογική.

    Η ηλέκτροκίνηση των αυτοκινήτων, παρότι δεν είναι καινούργια ιδέα, βρίσκεται σε εμβρυικό στάδιο εξέλιξης.

    Σίγουρα το μέλλον της είναι ελπιδοφόρο και μάλλον μακροπρόθεσμα αναπόφευκτο.

    Επί του παρόντος, άποψή μου είναι ότι, πρέπει να υποστηριχθεί για να δοθεί ώθηση στην ταχύτερη εξέλιξή της.

    jedi.Yannis

    Δημοσιεύτηκε

    Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όταν αρχίσουν αν χρησιμοποιούν ρεύμα από ΑΠΕ, θα γίνουν πράσινα. Τώρα δεν είναι. Μεταφέρουν τους ρύπους από το κέντρο των πόλεων στις λιγνιτικές μονάδες (με μία προσαύξηση για τις επιπλέον μετατροπές ενέργειας και μία μείωση για την καλύτερη ίσως απόδοση των εργοστασίων ηλεκτρισμού από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης).

    Επίσης μάλλον δεν φταίνουν οι πρώτες ύλες του πλανήτη για την πρώτη μπαταρία για κάθε όχημα (δεν μιλάμε για ανταλλακτικές, όση ανακύκλωση και να τους κάνουμε, κάποια φύρα σε υλικά θα υπάρξει).

    Οι Γιαπωνέζοι πάντως παίζουν υδρογόνο. Πάλι θες ηλεκτροπαραγωγή από ΑΠΕ και αποθήκευση υδρογόνο, αλλιώς ούτε αυτά είναι πράσινα. Δεν έχεις το πρόβλημα με τις σπάνιες γαίες όμως.

    Το πιο πράσινο από όλα μέχρι τώρα, είναι η ενεργειακή θωράκιση των κτιρίων και τα ΜΜΜ. Το μοναδικό τους πρόβλημα είναι ότι από αυτά δεν βγάζουν λευτά οι μεγάλες εταιρίες. Τυχαίο; Δεν νομίζω....

    kar_george

    Δημοσιεύτηκε

    Το υβριδικό υψηλής τάσης και το plug in hybrid, όταν αρχίσουν να βγάζουν προβλήματα να δούμε πως θα τα επισκευάσουν οι ιδιοκτήτες τους! Όταν ένα inverter (κάνει πολλά περισσότερα απλά εν συντομία το ονομάζουν inverter) καεί, το όχημα δεν είναι δυνατό να εκκινήσει και αυτό σαν ανταλλακτικό κοστίζει 12,500€! 

    Με την ανακύκλωση της μπαταρίας τι θα γίνει? Πως θα διαχειριστούν τα απόβλητα? 

    Προσωπικά νομίζω πως βιώσιμα σαν οχήματα προς το παρόν είναι τα mild hybrid!

    Konstantinos IB

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Η παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος από ΑΠΕ παρουσιάζει ένα βασικό πρόβλημα, αυτό της διάθεσης της περίσσιας στο δίκτυο. Αντί να πάμε σε κλασσικές λύσεις αποθήκευσης σε μπαταρίες μπορούμε να πάμε σε παραγωγή και αποθήκευση Υδρογόνου και στη συνέχεια υδρογονοκίνηση.

    Κατά τα άλλα η πυρηνική σύντηξη υδρογόνου, σαν συμπληρωματική ενέργεια στις ΑΠΕ αργεί διότι το ισοζύγιο ενέργειας είναι ελάχιστα θετικό και οι δαπάνες για παραγωγή ρεύματος από πυρηνικό αντιδραστήρα υδρογόνου μεγάλες. 

    Edited by Konstantinos IB
    gktpgeue

    Δημοσιεύτηκε

    On 12/1/2022 at 11:17 PM, jedi.Yannis said:

    Το πιο πράσινο από όλα μέχρι τώρα, είναι η ενεργειακή θωράκιση των κτιρίων και τα ΜΜΜ.

    Αυτό, και ιδιαιτέρως το δεύτερο όσον αφορά το topic του OP.

     

    george68

    Δημοσιεύτηκε

    η λυση βρισκεται στα συνθετικα καυσιμα κυριως απο βιομαζα ...οπως αιθανολη .. 

    tetris

    Δημοσιεύτηκε

    δεν ξέρω για την αιθανόλη, αλλά τα βιοκαύσιμα που πέφτουν στο πετρέλαιο, είναι τίγκα στη λάσπη

    η χαρά των μπεκατζήδων...

    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε

    Άραγε οι μετρήσεις αυτές έχουν λάβει υπόψη τη φύρα που γίνεται στα καύσιμα όταν ο κινητήρας λειτουργεί τζάμπα στο καθημερινό μποτιλιάρισμα;

    Γιατί τότε το ηλεκτρικό μπορεί να αποδειχθεί ακόμα πιο "καθαρό".

    Συνυπολογίζοντας και τη μουτζούρα που σου αφήνει ένας ΜΕΚ στο γκαράζ, το θόρυβο, τη βρώμα της βενζίνης και τη φασαρία του συνεχούς ανεφοδιασμού, το ηλεκτρικό είναι μεγάλη εξυπηρέτηση. Πληρώνεις εφάπαξ ένα μεγάλο ποσό αλλά ξεμπερδεύεις.

    killertomato

    Δημοσιεύτηκε

    έχει σκεφτεί κανείς ότι το αυτοκίνητο είναι ένα αγαθό που πρέπει να το κρατάμε και να το συντηρούμε τουλάχιστον μια δεκαετία;

    Αυτή η μανία ανανέωσης του στόλου αυτοκινήτων ανά 3 ή 5 χρόνια οδηγεί σε μια κούρσα κατασκευής όλοοένα και περισσότερων αυτοκινήτων που αναπόφευκτα αυξάνει από μόνη της την εκπομπή ρυπών. Τα αυτοκινήτα δεν κατασκευάζονται ανώδυνα για το περιβάλλον αλλά ο καταναλωτής νομίζει ότι άμα αγοράζει κάθε 3 χρόνια ένα νέο αυτοκίνητο με νεες τεχνολογίες θα συμβάλει σε ένα πιο καθαρό περιβάλλον. 

    Αν σκεφτεί κανείς ότι σε 10 χρόνια κατοχής ενός αυτοκινήτου θα είχαμε αποφύγη την κατασκευή ίσως και 2 νέων αυτοκινήτων μπορεί τελικά το ενεργειακό αποτύπωμα αυτου του οδηγού να είναι καλύτερο από τα να εξοπλίζεται με νέες τεχνολογίες.  Μπορεί και να κάνω λάθος αλλά γενικά θεωρώ οτι η υπερκατανάλωση και η ολοένα ανανέωση των αγαθών στη ζωή μας σίγουρα δεν είναι μια καλή στρατηγική για την προστασία του περιβάλλοντος

     




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.