Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Οι εκπομπές ρύπων των υβριδικών αυτοκινήτων που δεν φορτίζονται είναι αρκετά κοντά σε αυτές των συμβατικών.

    Tα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη εκπέμπουν, κατά μέσο όρο, τουλάχιστον τρεις φορές λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Όσο η τεχνολογία βελτιώνεται στο κομμάτι της μπαταρίας και στις καταναλώσεις ενέργειας, τόσο οι τελικές τιμές εκπομπών ρύπων θα βελτιώνονται προς όφελος του περιβάλλοντος και της ποιότητας της ζωής των ανθρώπων στις πόλεις.

    Στο χειρότερο σενάριο, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία που παράγεται στην Κίνα και κινείται σε μια χώρα της Ευρώπης εξακολουθεί να εκπέμπει 37% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από ένα αυτοκίνητο που κινείται με βενζίνη, ενώ στην καλύτερη περίπτωση, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία που παράγεται για παράδειγμα στη Σουηδία και κινείται στην ίδια χώρα μπορεί να εκπέμπει 83% λιγότερο από ένα άλλο αντίστοιχο αυτοκίνητο που κινείται στο ίδιο κράτος με βενζίνη.

    Αυτό που θέλουν να πετύχουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, κυρίως μέσα από την αύξηση της αυτονομίας των μπαταριών, θα έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση των εκπομπών ρύπων διοξειδίου του άνθρακα. Μάλιστα όταν θα φθάσει η ηλεκτρική ενέργεια να προέρχεται στο μεγαλύτερο ποσοστό από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, τότε το συνολικό αποτύπωμα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα μειωθεί ακόμη περισσότερο.

    Από την άλλη, παρά τα “πράσινα” διαπιστευτήριά τους, οι εκπομπές ρύπων των υβριδικών αυτοκινήτων (αυτών που δεν φορτίζονται) είναι αρκετά κοντά στα ρυπογόνα συμβατικά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, ενώ τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα στα αυτοκίνητα που διαθέτουν μικρή μπαταρία και μπορούν να φορτιστούν ώστε να έχουν μικρή αυτονομία. Το σημαντικότερο πρόβλημα σε αυτή την περίπτωση είναι ότι οι οδηγοί αμελούν σε μεγάλο βαθμό να φορτίσουν τα αυτοκίνητά τους, με αποτέλεσμα να κινούνται ως συμβατικά, έχοντας το επιπλέον βάρος των μπαταριών. Σε περίπτωση όμως που υπάρξει φόρτιση, επειδή αυτά τα οχήματα έχουν αυτονομία κοντά στα 50 χιλιόμετρα, τότε η ηλεκτρική ενέργεια καλύπτει σε μεγάλο βαθμό τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης εντός πόλης.

    Τα επόμενα χρόνια ένα υβριδικό ηλεκτρικό όχημα με μικρή μπαταρία θα μπορεί να τροφοδοτείται παράλληλα και από ένα μείγμα καθαρών καυσίμων (σύμφωνα με τις προβλέψεις της βιομηχανίας καυσίμων), γεγονός που θα μείωνε περαιτέρω τις εκπομπές κατά 5% σε σύγκριση με την κίνηση ενός βενζινοκίνητου οχήματος. Αν τώρα υπάρξει περαιτέρω βελτίωση των καυσίμων, τότε το συνολικό αποτύπωμα μπορεί να είναι μέχρι και 82% λιγότερο από αυτό που αφήνει σήμερα ένα αυτοκίνητο. Όμως ακόμη και όταν αυτό συμβεί, το ηλεκτρικό όχημα θα εξακολουθεί να είναι κατά 27% πιο καθαρό.


    Πηγή: https://portal.tee.gr/



    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    vgeorg1

    Δημοσιεύτηκε

    Το κάθε καινούριο προϊόν είναι πάντα ακριβό και οι καλύτεροι πελάτες των πολυεθνικών είναι τα κράτη. Δείτε το 2023 πόσα ηλεκτροκίνητα θα αγοράσει το κράτος και τα στελέχη του. Και τα υπόλοιπα κράτη της ε.ε. γιατι το ηλεκτροκίνητο πλέον είναι εθνικό προϊόν! Έτσι κι αλλιώς στην παρούσα φάση δεν θέλουν κάτι περισσότερο γιατί μεγαλύτερη κατανάλωση δεν θα εντέξουν τα δίκτυα.

    gktpgeue

    Δημοσιεύτηκε

    Επειδή είμαστε Μηχανικοί να ξεκαθαρίσουμε κάτι τεχνολογικό. Στην πράξη το μοναδικό πράγμα που είναι ακριβό (και πρακτικά χαμηλής απόδοσης ανά ευρώ) είναι η μπαταρία και για αυτό τα μοναδικά αυτοκίνητα που δεν κάνουν 40 χιλιάδες ευρώ και πάνω πάνε μόνο μέχρι το περίπτερο σε εμβέλεια.

    Έχει σημασία να γνωρίζουμε τέτοια πράγματα διότι αν αφαιρεθεί η μπαταρία τότε η ηλεκτροκίνηση είναι ακραία "φτηνή" (π.χ. τρένο) ή προφανώς αν ακούσεις ότι μια νέα φτηνή και ελαφριά μπαταρία μπαίνει στο παιχνίδι τότε τελείωσε η εσωτερική καύση (κάτι λένε για solid state αλλά δεν τις βλέπω).

    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε

    Μια βόλτα σε κεντρικό δρόμο ή καλύτερα μια επίσκεψη σε μεγάλο γκαράζ δείχνει ότι το μέσο αυτοκίνητο είναι premium άρα χρήματα και για ηλεκτρικό υπάρχουν.

    Είτε αξίζουν είτε όχι, το γεγονός είναι ότι συνεχώς αυξάνονται. 

    Στο μεταξύ και τα συμβατικά καινούργια ακριβά πλέον είναι κι αυτά και δυσεύρετα.

    gktpgeue

    Δημοσιεύτηκε

    On 12/8/2022 at 10:31 PM, georgios_m said:

    και τα συμβατικά καινούργια ακριβά πλέον είναι κι αυτά και δυσεύρετα

    τα συμβατικά των 20 χιλιάδων μπορούν να στηρίξουν μια οικογένεια ως μοναδικό αυτοκίνητο.

    τα ηλεκτρικά πρέπει να πάνε τουλάχιστον στα 40 διότι δε γίνεται μοναδικό με μικρή εμβέλεια.

    σε περιοχές εκτός πόλεων ούτε τα λεφτά σώζουν την έλλειψη φορτιστών γιατί είναι εξοχή.

    Konstantinos IB

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    On 1/12/2022 at 7:16 ΜΜ, Engineer said:

    Το σημαντικότερο πρόβλημα σε αυτή την περίπτωση είναι ότι οι οδηγοί αμελούν σε μεγάλο βαθμό να φορτίσουν τα αυτοκίνητά τους, με αποτέλεσμα να κινούνται ως συμβατικά, έχοντας το επιπλέον βάρος των μπαταριών. Σε περίπτωση όμως που υπάρξει φόρτιση, επειδή αυτά τα οχήματα έχουν αυτονομία κοντά στα 50 χιλιόμετρα, τότε η ηλεκτρική ενέργεια καλύπτει σε μεγάλο βαθμό τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης εντός πόλης.

    Τα επόμενα χρόνια ένα υβριδικό ηλεκτρικό όχημα με μικρή μπαταρία θα μπορεί να τροφοδοτείται παράλληλα και από ένα μείγμα καθαρών καυσίμων (σύμφωνα με τις προβλέψεις της βιομηχανίας καυσίμων), γεγονός που θα μείωνε περαιτέρω τις εκπομπές κατά 5% σε σύγκριση με την κίνηση ενός βενζινοκίνητου οχήματος. Αν τώρα υπάρξει περαιτέρω βελτίωση των καυσίμων, τότε το συνολικό αποτύπωμα μπορεί να είναι μέχρι και 82% λιγότερο από αυτό που αφήνει σήμερα ένα αυτοκίνητο. Όμως ακόμη και όταν αυτό συμβεί, το ηλεκτρικό όχημα θα εξακολουθεί να είναι κατά 27% πιο καθαρό.

    Το νόημα:

    Η λύση μετάβασης στη εποχή καθαρής ενέργειας είναι το υβριδικό αυτοκίνητο, το οποίο συνολικά τροφοδοτείται από μίγμα ηλεκτρισμού και καθαρών καυσίμων. Παράλληλα θα υπάρχουν και τα ηλεκτρικά που θα είναι 27% (οι εκτιμήσεις είναι του αρθρογράφου) καθαρότερα. 

    Καθαρά καύσιμα: LNG, LPG, Βιοκαύσιμα, Κυψέλες Υδρογόνου και Υδρογονοκαύση, με τις κυψέλες υδρογόνου πρώτες και την υδρογονοκαύση δεύτερη σε καθαρότητα και μακράν.

    Κοινώς: Μεγάλη αυτονομία, Αθήνα - Ουζμπεκιστάν για πλάκα, και οικονομικό και αθόρυβο στις εντός του "κλεινού άστεως" μετακινήσεις. Απλό, πολύ απλό, κι εγώ συμφωνώ!🚌 

    Edited by Konstantinos IB
    gktpgeue

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    2 hours ago, Konstantinos IB said:

    Το νόημα:

    Η λύση μετάβασης στη εποχή καθαρής ενέργειας είναι το υβριδικό αυτοκίνητο, το οποίο συνολικά τροφοδοτείται από μίγμα ηλεκτρισμού και καθαρών καυσίμων. Παράλληλα θα υπάρχουν και τα ηλεκτρικά που θα είναι 27% (οι εκτιμήσεις είναι του αρθρογράφου) καθαρότερα. 

    Καθαρά καύσιμα: LNG, LPG, Βιοκαύσιμα, Κυψέλες Υδρογόνου και Υδρογονοκαύση, με τις κυψέλες υδρογόνου πρώτες και την υδρογονοκαύση δεύτερη σε καθαρότητα και μακράν.

    Κοινώς: Μεγάλη αυτονομία, Αθήνα - Ουζμπεκιστάν για πλάκα, και οικονομικό και αθόρυβο στις εντός του "κλεινού άστεως" μετακινήσεις. Απλό, πολύ απλό, κι εγώ συμφωνώ!🚌 

    Όλα αυτά προϋποθέτουν σχεδόν-στασιμότητα στην εξέλιξη της μπαταρίας γιατί ήδη υπάρχουν ηλεκτρικά με 600 χιλιόμετρα αυτονομία με τη διαφορά ότι είναι ακριβά και βαριά.

    Δεν αποκλείω τη στασιμότητα αλλά η αγορά δεν φαίνεται να το πιστεύει, και κυκλοφορεί η φήμη (και από ακαδημαϊκούς κύκλους) ότι θα γίνει επανάσταση με solid state μπαταρίες.

    Edited by gktpgeue
    Konstantinos IB

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Ο κέι. Έχουμε δύο απόψεις, μία του άρθρου που μιλάει για μεταβατική κατάσταση και υβριδικά καθαρής ενέργειας και μία τη δική σου που λέει ότι όπου να 'ναι βγαίνουν στην αγορά οι solid state μπαταρίες και θα γίνει χαμός με την ηλεκτροκίνηση. Να δούμε λοιπόν ποιον θα βγάλει η αγορά νικητή. :)

    Εγώ προσωπικά προτιμώ να νικήσουν τα υβριδικά με καθαρή και ανανεώσιμη ενέργεια (καύση υδρογόνου και κυψέλες υδρογόνου) γιατί η ενέργεια που θα καίνε θα είναι 100% καθαρή και ανανεώσιμη. Το ποσοστό καθαρότητας αυτό, θα αργήσει πολυυύ να το φτάσει η κεντρική παραγωγή ηλεκτρενέργειας. 

    Edited by Konstantinos IB
    gktpgeue

    Δημοσιεύτηκε

    10 hours ago, Konstantinos IB said:

    τη δική σου που λέει ότι όπου να 'ναι

    είπα δεν αποκλείω τη στασιμότητα. αλλά είναι κάτι που ακούγεται και από ακαδημαϊκούς κύκλους.

    γιατί αποκλείεις τη μη στασιμότητα στην τεχνολογία μπαταριών;

    Konstantinos IB

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    3 ώρες πριν, gktpgeue said:

    είπα δεν αποκλείω τη στασιμότητα. αλλά είναι κάτι που ακούγεται και από ακαδημαϊκούς κύκλους.

    γιατί αποκλείεις τη μη στασιμότητα στην τεχνολογία μπαταριών;

    Ξεκόλλα. :-D

    Ο συσσωρευτής είναι η πεμπτουσία της ηλεκτροκίνησης. Πως μπορεί π.χ. να προχωράει η έρευνα για ηλεκτρικά μεταγωγικά αεροσκάφη χωρίς ενθαρρυντικά αποτελέσματα στις έρευνες για τους συσσωρευτές; Μήπως μπορεί ποτέ να υπάρξει "αεροσκάφος τρόλεϊ"; Άρα πως είναι δυνατόν να ισχυριστεί κάποιος στασιμότητα στην εξέλιξη των συσσωρευτών; 

    Η εισαγωγή κάποιας τεχνολογικής λύσης στην ευρεία κατανάλωση είναι πρόβλημα πολυπαραμετρικό. Κύριες προϋποθέσεις του είναι η ασφάλεια των ενεργειακών πηγών του πλανήτη, η ασφάλεια της βιομηχανίας και των τραπεζών, το περιβάλλον και αρκετά άλλα. Γι αυτό όλοι ψάχνουν την optimum λύση. Έχουμε καιρό...

     

    Edited by Konstantinos IB
    antloukidis

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Εγώ βλέπω λίγο πιό μακρυά.....

    Γιατί νομίζετε ότι ο "φίλος" Έλον ονόμασε τα αυτοκίνητά του Τεσλα???

    Μήπως πλησιάζουμε στην εφαρμογή στην πράξη των πειραμάτων και των ανακαλύψεών του Νίκολα Τέσλα???

    Ο βασικός και καθοριστικός λόγος που σταμάτησε και δεν αναπτύχθηκε η ασύρματη μετάδοση ενέργειας μέχρι σήμερα, ήταν το πρόβλημα της χρέωσης.

    Αυτό όμως είναι λυμένο σήμερα! (κάτι ανάλογο με τις χρεώσεις των data στα κινητά μας)

    Φυσικά σε καμμία περίπτωση δεν ισχυρίζομαι ότι λύθηκαν τα υπόλοιπα προβλήματα (που είναι πολλά).

    Πιστεύω όμως ότι το μέλλον είναι εκεί....  ηλ. αυτοκίνητα πανάλαφρα και με άπειρη αυτονομία, χωρίς μπαταρίες! (1 μοτεράκι ανά τροχό, χωρίς διαφορικά, άξονες μετάδοσης, χωρίς ταχύτητες και χωρίς φρένα!!!)

    Edited by antloukidis



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.