Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • Σαλαμίνα: Μόλις το 15% του πετρελαίου που διέρρευσε μπορεί να ανακτηθεί


    Οι παραλίες στην περιοχή των Σεληνίων ερήμωσαν σε έκταση 4 χιλιομέτρων: μια εκτεταμένη παχύρευστη μάζα πετρελαίου έχει καλύψει τα πάντα και η οικολογική καταστροφή είναι πρωτοφανής για τη Σαλαμίνα, εάν όχι για ολόκληρη τη χώρα. Η βύθιση του δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», στα ανοικτά του Σαρωνικού, τα ξημερώματα της Κυριακής, ενδεχομένως να έχει προκαλέσει τη μεγαλύτερη ρύπανση που έχει καταγραφεί ποτέ στα ελληνικά ύδατα.

     

    Μιλώντας στη Greenagenda.gr, ο Παναγιώτης Γρηγορίου, υπεύθυνος σε θέματα ενέργειας της Greenpeace, Παναγιώτης Γρηγορίου, έκανε λόγο για μία τεράστια περιβαλλοντική ζημιά στην ευρύτερη περιοχή, που, δυστυχώς, δεν αποτελεί πρόβλημα ολίγων ημερών. Όπως εξήγησε,«εμπειρικά είναι εφικτό να ανακτηθεί μόνο το 15% της ποσότητας του πετρελαίου που διέρρευσε στη θάλασσα και, δυστυχώς, το μεγαλύτερο μέρος του θα βρίσκεται στο οικοσύστημα σε βάθος δεκαετιών. Σοβαρό, επίσης, θα είναι το πρόβλημα για τα μικρά ψάρια και τα αυγά τους, αφού η ρύπανση, μέσω του πλαγκτόν, μπορεί να περάσει στην τροφική αλυσίδα».

     

    Σύμφωνα με τον κ. Γρηγορίου, «θα πρέπει να δοθεί ένας αγώνας δρόμου για την αντιμετώπιση της ρύπανσης πριν "γαλακτοποιηθεί" τις επόμενες ημέρες το πετρέλαιο, μια εξέλιξη που θα γίνει ορατή με την αλλαγή χρώματος από μαύρο σε καφέ. Ακόμη, και στις ακτές πρέπει όλα να γίνουν προσεκτικά και γρήγορα πριν τα πετρελαιοειδή απορροφηθούν από το έδαφος».

     

    Σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση βρίσκονται και οι επιχειρηματίες των καταστημάτων εστίασης της περιοχής, καθώς και οι ψαράδες. Την ίδια στιγμή, η έντονη δυσοσμία που αναδύεται, ιδίως στην περιοχή των Σεληνίων, καθίσταται απαγορευτική για οποιονδήποτε θέλει να προσεγγίσει.

     

    Εκτεταμένες ζημιές για καταστηματάρχες και ψαράδες

     

    rypansi12-840-x-560.jpg

     

     

    Υστάτη έκκληση για την επίσπευση των προσπαθειών απορρύπανσης της θαλάσσιας περιοχής απευθύνει, από την πλευρά της, η δήμαρχος Σαλαμίνας Ισιδώρα Νάνου, καθώς, όπως λέει στη Greenagenda.gr, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος επέκτασης της μεγάλης πετρελαιοκηλίδας στον Σαρωνικό Κόλπο, με την αλλαγή της κατεύθυνσης των ανέμων.

     

    «Δέχομαι την αγανάκτηση του κόσμου, των επιχειρηματιών και όλων όσων πλήττονται από τη ρύπανση. Οι ακτές μας έχουν καλυφθεί από παχύρευστη μάζα πετρελαίου, εκτεταμένες είναι οι ζημιές σε δίχτυα ψαράδων και στις μηχανές των σκαφών. Χάθηκαν οι περιουσίες των δημοτών μας», λέει χαρακτηριστικά η κα. Νάνου.

     

    «Ο αιγιαλός γέμισε με απίστευτες ποσότητες πετρελαίου και τέσσερις παραλίες έχουν αδειάσει από κόσμο, που μέχρι πρότινος τις επέλεγε. Η έκταση του προβλήματος και οι συνέπειες που θα υπάρχουν είναι ιδιαίτερα ανησυχητικές», επισημαίνει στη Greenagenda.gr ο πρόεδρος του Ναυταθλητικού Ομίλου Σεληνίων, Γεώργιος Μουστάκας.

     

    Μάλιστα, ο Ναυταθλητικός Όμιλος Σεληνίων συνδράμει τις προσπάθειες η κινητοποίηση των υπηρεσιών της Περιφέρειας Αττικής, για την προστασία των πολιτών.

     

    Απομάκρυνση της άμμου, ατμοπλύσιμο στα βράχια

     

    rypansi13-840-x-560.jpg

     

     

    Από την πλευρά του, ο αντιπεριφερειάρχης Νήσων Σαρωνικού, Παναγιώτης Χατζηπέρος, αναφερόμενος στον τρόπο απορρύπανσης της περιοχής, υπογραμμίζει ότι ««βασικός μας στόχος ήταν να μειώσουμε το κίνδυνο διαρροής της πετρελαιοκηλίδας και της επέκτασής της, αυτό το έχουμε καταφέρει σε μεγάλο βαθμό, σχεδόν στο 100%».

     

    Σύμφωνα με τον ίδιο, η ανάκτηση των ποσοτήτων πετρελαίου με τα βυτιοφόρα βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ έχουν τοποθετηθεί πλωτά φράγματα. «Κατόπιν, θα απομακρύνουμε την άμμο από τις ακτές και θα γίνει εξονυχιστικό πλύσιμο των βράχων με ατμό», τονίζει.

     

    Σε ό,τι αφορά το σφράγισμα δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ II» η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ, σύμφωνα με τους αρμοδίους, η απορρυπαντικές ενέργειες θα συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς και κατά τις βραδινές ώρες.

     

    Πάντως, άγνωστη παραμένει ακόμη η ποσότητα που έχει διαρρεύσει από το ναυάγιο στη θάλασσα.

     

    Πηγή: http://greenagenda.gr/%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%BC%CE%AF%CE%BD%CE%B1-%CE%BC%CF%8C%CE%BB%CE%B9%CF%82-%CF%84%CE%BF-15-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%B5%CF%84%CF%81%CE%B5%CE%BB%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%BF%CF%85/





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    τον εχουμε βρει τον ενοχο.

    το κρατος ειναι που δεν φροντισε τρεις μερες πριν τη διαρροη,οταν βουλιαξε το καραβι να βαλει περιμετρικα του δίχτυ ωστε να αποφυγει σε περίπτωση διαρροης τη μολυνση της περιοχης.αλλα τι λεμε τωρα;ποτε εγινε προληψη;

    Link to comment
    Share on other sites

    Οταν με το καλό και αν προχωρήσουν οι έρευνες ας μας πουν και ποιός και πότε έδωσε το αξιόπλοο στο πλοίο.
    Καθώς ήταν αγκυροβολημένο μήπως συγκρούστηκε με άλλο πλοίο ή είχε πέσει σε ρηχά.

    Edited by AMHxaNos
    Link to comment
    Share on other sites

    Σε παρόμοια περίπτωση στην Σκωτία σε διαρροή από πλατφόρμα πετρελαίου την δεκαετία του 90,

    όταν έπαιρνα το μεταπτυχιακό MSc Environmental Civil Engineering και στις προσλήψεις του ΥΠΕΧΩΔΕ σε περιβαλλοντικές θέσεις θέλανε να γνωρίζεις δύο γλώσσες και όχι να έχεις μεταπτυχιακό στο περιβάλλον,

    η πετρελαιοκυλίδα που έφτασε στις ακτές 'πότισε' τον βυθό και την παραλία.

    Για δέκα χρόνια την καθαρίζανε την άμμο με ειδικά χημικά και όχι σε δύο ημέρες....    

    Link to comment
    Share on other sites

    https://www.paraskhnio.gr/%CE%AD%CF%83%CF%80%CE%B1%CF%83%CE%B5-%CF%84%CE%B7-%CF%83%CE%B9%CF%89%CF%80%CE%AE-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BF-%CF%80%CE%BB%CE%BF%CE%B9%CE%BF%CE%BA%CF%84%CE%AE%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85/

    Ωραίος ο πλοιοκτήτης ...Το BLUESTAR PATMOS και τα υπόλοιπα πλοία ευθύνονται για την πειραική... Όλα γίνανε έτσι ξαφνικά και συντονισμένα...Για αυτό προσέλαβε τις 2 εταιρείες για την απορρύπανση και η BLUESTAR καμία...Γιατί είναι οικολόγος και large...

    Και η σύνθεση του πληρώματος ήταν 11μελής αλλά γιατί περισυλλέχθηκαν μόνο δύο? Και αφού δεν είσαι χωροφύλακας στο πλοίο σου και δε ξέρεις τι γίνεται μάλλον δε ξέρεις τι γίνεται στην εταιρεία σου. Κάποιος πρέπει να ξέρει και να έχει δώσει την εντολή/άδεια να μην είναι πάνω στο πλοίο.

    Πολιτικός έπρεπε να είχε γίνει...

    Και αυτό που είναι το πιο ανησυχητικό είναι αν και άλλοι ακολουθούν την ίδια μέθοδο του διμελούς πληρώματος...

    Link to comment
    Share on other sites

    ας μην κανουμε τους δικηγορους.αν καποιος γνωριζει ποια διαδικασια έπρεπε να ακολουθησει θα βοηθουσε.ειναι υποχρεωμενος ο ιδιοκτήτης να προστατέψει απο τυχον διαρροη και με ποια μετρα;

    τα σκαφος ηταν αξιοπλοο;

    πληρουσε τις.προδιαγραφες η δουλευαν υπογραφες κατω απο το τραπεζι;

    διαβασα παντως οτι ηταν ασφαλισμενο για 5μύρια,που ηδη φαντάζομαι θα υπάρχει κόλλημα αποζημίωσης

    Link to comment
    Share on other sites

    την  ωρα  που  χαθηκε  το  πλοιο  από  τα  ρανταρ  και   εντος   1-2  ωρες  το  πολυ

    το  υπουργειο  επρεπε  να  εχει  αποκλεισει  την  περιοχη   και   να  εχει  κινητοποιησει  τον  μηχανισμο

    όλα  τα  αλλα  που  ακουγονται  είναι  ανοησιες  δηλαδή   το  υπουργειο  τι  ρολο  εχει  σε  οικολογικες  καταστροφες

    κανει  τον  τροχονομο  ,  ο  σαρωνικος  κατασταφηκε  από  αλιεια  για  τα  επομενα  30-40  χρονια

    θα  παθουν  ζημιες  ψαροταβέρνες   τουρισμος  ξενοδοχεια  σε  μολυσμένες  περιοχες  για  αρκετα  χρονια

    δυστυχως  η  ελλαδα  δεν  εφτιαξε  ποτε  κρατος  και  γιαυτο  ευθυνονται  οι  ψηφοφοροι  και  κανενας  άλλος .

    Link to comment
    Share on other sites



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.