Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Τα έξοδα χρήσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι σίγουρα χαμηλότερα από αυτά ενός συμβατικού. Ωστόσο καλό είναι να τα γνωρίζουμε.

    Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να είναι πιο ακριβά στην αγορά αλλά είναι σίγουρα πιο οικονομικά στη χρήση αφού δεν χρειάζονται αναλώσιμα και σέρβις με την κλασσική έννοια. Πόσο όμως κοστίζει η φόρτισή τους; Πήραμε τα ηλεκτρικά της ελληνικής αγοράς, τα βάλαμε στην πρίζα και απαντάμε για το καθένα ξεχωριστά.

    Για να υπολογίσουμε το κόστος μία πλήρους φόρτισης, πήραμε τη χωρητικότητα της μπαταρίας στο 100% και τη χρέωση της ΔΕΗ στο νυχτερινό τιμολόγιο, τιμολόγιο που λογικά θα χρησιμοποιούν όλοι οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων, φορτίζοντας το βράδυ στο σπίτι τους.

    Αυτό που δεν μπορεί να υπολογιστεί, είναι η επιβάρυνση στη συνολική κατανάλωση του νοικοκυριού που μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των λοιπών χρεώσεων του λογαριασμού, είτε ο κάτοχος ηλεκτροδοτείται από τη ΔΕΗ είτε από κάποιον εναλλακτικό πάροχο.

    Εστω κι έτσι, οι αναγνώστες θα αποκτήσουν μία εικόνα για τα έξοδα οδήγησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

    Nissan Leaf 3.1€

    upl5daed7fd3b2d7.jpg

    Το Nissan Leaf το εμπορικά πιο δημοφιλές ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο, έρχεται στην βασική του έκδοση με κόστος 33.900 ευρώ, ισχύ 150 ίππων και αυτονομία 270 χιλιομέτρων. Για μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας των  40kWh  απαιτούνται 3,1 ευρώ στο νυχτερινό τιμολόγιο.

    VW e-Golf 2€

    upl5daed83c9c5cc.jpg

    To VW e-Golf με τα 136 άλογα, και την μπαταρία των 35,8 kWh, προσφέρει επίσημη αυτονομία 231 χιλιομέτρων και έχει κόστος αγοράς των 39,950 ευρώ.

    Το δημοφιλές μοντέλο στην ηλεκτρική του εκδοχή απαιτεί 2.8 ευρώ για μία πλήρη φόρτιση, σε νυχτερινό ρεύμα και με αυτό το «καύσιμο» καταναλώνει με τα συμβατικά πρότυπα κάτι περισσότερο από 1 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα.

    BMW i3 3,3€

    upl5daed88c71982.jpg

    Το τελευταίο BMW i3, ένας από τους πρωτοπόρους στην ηλεκτροκίνηση, αποδίδει 170 ίππους και βελτιωμένη αυτονομία στα 260 χιλιόμετρα. Για να επιτύχει τα νούμερα αυτά, πρέπει να φορτιστεί πλήρως η μπαταρία των 42.2 kWh. Αν η φόρτιση γίνει με νυχτερινό ρεύμα, η διαδικασία θα κοστίσει 3,3 ευρώ.

    Jaguar i-Pace 7,1€

    upl5daed8ca39f8a.jpg

    Η πολυτελής Jaguar i-Pace είναι από τα πιο πρόσφατα μοντέλα της αγοράς με εντυπωσιακές αυτονομίες που φτάνουν τα 370 χιλιόμετρα. Οι 394 ίπποι που καθιστούν ιδιαίτερα σπορ το μοντέλο, χρειάζονται όμως πολύ ρεύμα. Ετσι, για μία πλήρη φόρτιση του συστήματος των  90kWh, θα απαιτηθούν 7,10 ευρώ.

    Audi e-Tron55 quattro 7,50€

    upl5daed956341fd.jpg

    Στην πολυτελή κατηγορία, διαπρέπει και το Audi e-Tron55 quattro προσφέροντας επίσημα νούμερα αυτονομίας στα 428 χιλιόμετρα! Με το πακέτο μπαταρίας των 95 kWh που απαιτείται, μία πλήρης φόρτιση για το εντυπωσιακό μοντέλο της Audi, πάντα σε νυχτερινο τιμολόγιο, θα χρειαστείτε 7,50 ευρώ.

    Mercedes EQC 400 4Matic 6,8€

    upl5daed9ce22291.jpg

    Το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό της Mercedes, ακούει στο όνομα EQC 400 4Matic. Με 408 ίππους υπόσχεται «φορτισμένες» ηλεκτρικές συγκινήσεις αλλά και αυτονομία 417 χιλιομέτρων που δεν μπορεί να αφήσει κανέναν ασυγκίνητο. Οι ευτυχείς ιδιοκτήτες που θα παρκάρουν και θα φορτίζουν μία EQC στο γκαράζ τους, θα χρειάζονται μόλις 6,8 ευρώ για κάθε πλήρη φόρτιση.

    Φυσικά, όπως αναφέραμε στην αρχή, αυτό που δεν μπορεί να υπολογιστεί είναι η επιβάρυνση του ισοζυγίου του λογαριασμού ρεύματος ενός νοικοκυριού από την προσθήκη αυτής της ημερήσιας φόρτισης που θα επιβαρύνει και τις επιμέρους χρεώσεις του λογαριασμού ρεύματος.

    Τέλος, για κάθε φόρτιση που δεν γίνεται στο σπίτι, θα πρέπει να υπολογίζετε και τα τέλη στάθμευσης σε ένα γκαράζ αλλά και κόστος ανά λεπτό φόρτισης.


    Πηγή: https://www.thetoc.gr/auto/article/poso-kostizei-i-fortisi-twn-ilektrikwn-autokinitwn-sto-spiti



    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Dio_the_Theo

    Δημοσιεύτηκε

    Δηλαδή ο Nord Stream και ο Turk Stream στέλνουν φ. αέριο στην Ασία; O East MED; Το Λεβιάθαν κατά που θα στείλει, στην Αφρική; 

    stayros

    Δημοσιεύτηκε (edited)

     

    Tα καύσιμα έχουν το τρόπο να πάνε παντού πχ υγροποιημένο Φ.Α.

    Edited by stayros
    Dio_the_Theo

    Δημοσιεύτηκε

    Άρα, ο Nord Stream στέλνει φ. αέριο στην Γερμανία για τις αερομεταφορές και το λιμάνι του Αμβούργου. Οκ, νομίζω ότι για μένα τελείωσε για σήμερα η συζήτηση. 

    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε

    Η απάντηση είναι απλή: δε σταματάει να χρησιμοποιείται πετρέλαιο, απλά προστίθεται άλλη μια ενεργειακή πηγή για την κάλυψη ακόμα μεγαλύτερων αναγκών.

    Στο θέμα του κόστους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δεν υποσχέθηκε κανείς ότι θα αποτελούν ένα λαϊκό μέσο μεταφοράς που θα κατακλύσει τους δρόμους. Πχ μια ηλεκτρική μερσεντές εξακολουθεί να απευθύνεται στα ίδια άτομα που απευθύνεται και τώρα η συμβατική και τα οποία παρά την κρίση αποτελούν επαρκή πελατεία για να καθορίσουν τις εξελίξεις. Οι υπόλοιποι που τώρα κυκλοφορούν με πιο μέτρια έως κακά αυτοκίνητα αύριο μπορεί να μην έχουν καθόλου αυτοκίνητο. Οι νέες τεχνολογίες συνδέονται και με άλλες αντιλήψεις στο σχεδιασμό των πόλεων, τις μετακινήσεις κλπ.

    Στο θέμα της επιπλέον σκοτούρας από τη δικτύωση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, τόσο υλικά (στις πρίζες) όσο και άυλα (στο τραπεζικό σύστημα), είναι ένα ζήτημα που θα λυθεί για όλες γενικά αυτές τις σκοτούρες με την αυτοματοποίηση των διαδικασιών (τράπεζες, εφορίες κλπ) μέσω ειδικών λογισμικών που θα τρέχουν μόνα τους τη γραφειοκρατία. Κάτι σαν τα password managers, που ανοίγοντας τον υπολογιστή αρχίζουν και συνδέονται μόνα τους εκεί που πρέπει. Το επόμενο βήμα είναι να εκτελούν και τις προγραμματισμένες ενέργειες. 

    Δηλαδή το θέμα δείτε το σε συνδυασμό με μια γενική αλλαγή στις συνήθειές μας. 

    maneni

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    10 ώρες πριν, Dio_the_Theo said:

    ......ΥΓ: και οι πετρελαιάδες τι στο διάλο κάνουν και τρυπάνε κάθε πιθανή και απίθανη χώρα ανά τον κόσμο;;;

    νομίζεις ότι το πετρέλαιο χρησιμοποιείται μόνο ως κάυσιμη ύλη?

    Σκέψου το σενάριο ότι από αύριο το πρωϊ έχεις εξασφαλίσει όση ηλεκτρική ενέργεια θέλεις (από ΑΠε, πυρηνική κλπ) και με ε΄να μαγικό τρόπο έχεις αντικαταστήσει όλες τις ΜΕΚ με άλλες (υπαρκτές ή ανύπαρκτες). Άρχισε τώρα να καταγράφεις τι άλλο θα σου λείψει.....

    Ακόμα και τους ίδιους τους κινητήρες αμφιβάλλω αν μπορείς να τους ολοκληρώσεις.

    Edited by maneni
    pankrok

    Δημοσιεύτηκε

    δεν καταλαβαίνω την απορία σου @Dio_the_Theo

    οι αγωγοί εξυπηρετούν κατά κύριο λόγο την βιομηχανία , την παραγωγή ρεύματος και την θέρμανση , η χρήση φ/α για την κίνηση είναι σχετικά περιορισμένη. 

    επίσης η χρήση φ/α στους παραπάνω τομείς γίνεται σε χώρες που δεν υπάρχουν "οικολογικοί ενδοιασμοί" . Δεν γίνεται στην Ασία (πλην Κορέας και Ιαπωνίας) , δεν γίνεται στην Αφρική. 

    Προφανώς όταν η μισή και βάλε Ευρώπη ηλεκτροκινείται , τα παλιά θερμικά οχήματα θα πωλούνται σε Αφρική και Ασία όπως συμβαίνει χρόνια τώρα μέχρις εξαντλήσεως. 

    Προφανώς η μεγάλη αλλαγή θα συμβεί (πάλι) μόλις αλλάξει συνήθειες η Κίνα και η Ινδία που είναι τεράστιες αγορές. 

    Η δε Αυστραλία απομονωμένη καθώς είναι και σίγουρα ελάχιστα επιβαρυμένη λόγω εξαιρετικά αραιής κατοίκησης θα μπορεί να διαλέγει τον επιθυμητό τρόπο κίνησης. 

    Για όσους πιστεύετε οτι είναι λίγο πολύ γνωστά τα μεγέθη που αφορούν την κατασκευή και πώληση οχημάτων, θυμίζω ότι υπάρχει ένας ξεχωριστός "νέος κόσμος" που ζει διαφορετικά από εμάς. 

    Στην Κίνα (όπου οι απαιτήσεις για αυτοκίνητα ξεπερνάνε το άθροισμα πολλών μεγάλων αγορών μαζί) αν και εισάγονται πάρα πολλά οχήματα από Ευρώπη και Αμερική , κατασκευάζονται πολύ περισσότερα όχι απαραίτητα με δικά τους brand names , αλλά και άδειες ευρωπαϊκών εργοστασίων, μοντέλα που δείχνουν ίδια με τα δικά μας , αλλά με διαφορετικό πακέτο προδιαγραφών που περιλαμβάνει και τον κινητήρα , που συνήθως είναι μεγαλύτερος και παλιότερης γενιάς (ούτε κουβέντα μέχρι στιγμής για πρότυπα EURO). Με άλλα λόγια θα μιλάμε για διαφορετικά δεδομένα αυτοκίνησης στην Ευρώπη και άλλα στην Κίνα και την Αφρική.

    Η αγορά των LNG/LPG tankers είναι από τις πλέον αναδυόμενες αυτή της στιγμή και θα είναι αυτή που θα καλύψει την επερχόμενη ζήτηση σε αέριο καύσιμο της Κίνας και της Ινδίας. 

    stayros

    Δημοσιεύτηκε

    +1000

    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε

    Ο τόσοι αγωγοί, φτιάχνονται κι αυτοί στο πλαίσιο της μετάβασης στην εποχή των δικτύων, αντικαθιστώντας όπου είναι εφικτό τα αυτόνομα μεταφορικά μέσα (πλοία, τρένα, φορτηγά), ώστε να μεταφέρονται κι αυτά με ηλεκτρισμό αντί με πετρελαιοκίνητες μηχανές, ακριβώς λόγω της καλύτερης απόδοσης..




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.