Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Ανοίγει και τυπικά πλέον ο δρόμος για περαιτέρω μείωση στο κόστος χρήσης των αυτοκινήτων και φορτηγών μετά την κατάθεση του σχετικού νομοσχεδίου από το υπουργείο Υποδομών που απελευθερώνει υπό όρους την αεριοκίνηση στην Ελλάδα.

     

    Ειδικότερα από τη στιγμή που θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο θα επιτρέπεται η τοποθέτηση συστημάτων φυσικού αερίου στα οχήματα με αποτέλεσμα το όφελος για όσους το επιλέξουν ως δεύτερο καύσιμο κίνησης να ξεπερνά το 70% σε σχέση με εκείνο της βενζίνης.

     

    Ειδικότερα θεσμοθετούνται οι διαδικασίες μετατροπής, κάτι το οποίο, σύμφωνα με το υπουργείο, μειώνει σημαντικά το κόστος. Οι μετατροπές των κινητήρων θα πραγματοποιούνται πλέον με χρήση εγκεκριμένων εξαρτημάτων από κατόχους άδειας ασκήσεως επαγγέλματος τεχνίτη συσκευών αερίων καυσίμων, ενώ για τα τροποποιημένα οχήματα που θα κινούνται με καύσιμο πεπιεσμένο φυσικό αέριο, όπως και για όσα κινούνται με καύσιμο υγραέριο θα πραγματοποιείται έλεγχος διασκευασμένου κινητήρα από τα ΚΤΕΟ και σχετική αλλαγή άδειας,

     

    «Η ανάπτυξη της κίνησης οχημάτων με φυσικό αέριο (αεριοκίνηση) στη χώρα μας, αποτελεί μία σημαντική επιλογή, τόσο για λόγους οικονομικούς και αναπτυξιακούς όσο και από περιβαλλοντική άποψη αλλά και άποψη ασφαλείας» αναφέρεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου. Σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία της ΔΕΠΑ, το καύσιμο είναι κατά μέσον όρο περίπου 66% φθηνότερο από την αντίστοιχη ποσότητα βενζίνης, περίπου 33% φθηνότερο κατά μέσον όρο, διεθνώς, από το ντίζελ και περίπου 30% από το υγραέριο.

    Για τα αυτοκίνητα που θα γίνεται μετατροπή του κινητήρα για χρήση φυσικού αερίου όπως και για χρήση υγραερίου θα γίνεται έλεγχος από τα ΚΤΕΟ.

     

    Βιοκαύσιμα

     

    Στο νομοσχέδιο προβλέπονται επίσης ότι σε διάστημα έξι μηνών από την ψήφισή του οι υπουργοί Υποδομών και Περιβάλλοντος θα πρέπει να έχουν προχωρήσει στην έκδοση απόφασης που θα καθορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις και τις τεχνικές προδιαγραφές συσκευών φόρτισης συσσωρευτών ηλεκτροκίνητων οχημάτων και διατάξεων παροχής εναλλακτικών τύπων καύσιμων όπως βιοκαυσίμων (βιοεθανόλης και βιοντίεζελ) και υδρογόνου οι συγκεκριμένες συσκευές να εγκατασταθούν στα υφιστάμενα πρατήρια.

     

    Στο νομοσχέδιο προβλέπεται επίσης:

    • 6μηνη παράταση της ισχύος της άδειας οδήγησης για τους ηλικιωμένους οδηγούς (80 ετών) μέχρι να ξαναπεράσουν από ιατρικές εξετάσεις.
    • H Σύσταση Εθνικής Αρχής Συντονισμού Πτήσεων από επταμελή σε πενταμελής και η θητεία της λήγει κάθε τρία χρόνια.Η Αρχή δεν υπόκεινται σε έλεγχο και θα είναι υπεύθυνη για τις χρονοθυρίδες δηλ. την διάθεση του χρόνου χρήσης του αεροδρομίου από αεροπορικές εταιρείες.
    • Η επιδότηση λεωφορείων των ΚΤΕΛ που δεν πρόλαβαν να ενταχθούν στο πρόγραμμα επιδότησης για συγκεκριμένους λόφους ενώ ήδη παραγγείλει ή παραλάβει το νέο όχημα τους.

    Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=27199&subid=2&pubid=113163850





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    slygnos

    Δημοσιεύτηκε

    1.τι απαιτει η μετατροπη?

    2.κοστος?

    3.σημεια ανεφοδιασμου?

    akis4

    Δημοσιεύτηκε

    αμα ψαξεις στο ιντερνετ το κοστος το κανουν 3 εγκεκριμενα συνεργεια με 1500 ευρω την τοποθέτηση, και αμα εχεις υγραέριο με 700 ευρώ.

    manos_ir

    Δημοσιεύτηκε

    και πότε θα μπει ο αντίστοιχος παράλογος φόρος σε αυτό το καύσιμο δεν γράφει .
    τόσα χρόνια που ήταν ημι-παράνομα , άξιζε ! τώρα ... χτυπάει καμπανάκι !

    • Upvote 1
    body125z

    Δημοσιεύτηκε

    Στα αρνητικά δεν αναφέρονται:

    1) Αυξημένο βάρος αυτοκινήτου (ΙΧ) μιας και η μπουκάλα είναι τεράστια

    2) Παντελής έλλειψη αποθηκευτικού χώρου (δες παρατήρηση 1)

    3) Η φορολογία που θα μπει άμεσα μετά την απελευθέρωση (το lpg από 0,5 πήγε στο 1Ε σε λίγα χρόνια)

    4) Εμπειρία συνεργείων στις μετατροπές (τα μετατρεπόμενα σε lpg ΙΧ πάνε κατά εκατοντάδες με καμμένες βαλβίδες και λοιπά προβλήματα)

    5) Έλλειψη πρατηρίων (μετρημένα στα δάκτυλα τους ενός χεριού)

    6) Υψηλός κόστος μετατροπής (τα 1500Ε) με 15.000ΚΜ το χρόνο θέλουν καμια 2αρα χρόνια για απόσβεση;

    Γενικά φάκα με τυράκι..

    pseirak

    Δημοσιεύτηκε

    • Η επιδότηση λεωφορείων των ΚΤΕΛ που δεν πρόλαβαν να ενταχθούν στο πρόγραμμα επιδότησης για συγκεκριμένους λόφους ενώ ήδη παραγγείλει ή παραλάβει το νέο όχημα τους.

    Με το λόφο παει η επιδότηση;

     

    pseirak

    Δημοσιεύτηκε

    αμα ψαξεις στο ιντερνετ το κοστος το κανουν 3 εγκεκριμενα συνεργεια με 1500 ευρω την τοποθέτηση, και αμα εχεις υγραέριο με 700 ευρώ.

    Πιστοποιημένα εννοείς

    Αλλά πιθανότητα δουλεύουν τον κόσμο. Αφού ακόμα δεν έχουν βγει προδιαγραφές με Υ.Α. πως πιστοποιήθηκαν; 

    Μάλλον εννοούν ότι βάζουν πιστοποιημένα εξαρτήματα, με πιστοποίηση άλλης χώρας όμως

    AlexisPap

    Δημοσιεύτηκε

    Διαβάζω για πολλά κεράσια... 70% φθηνότερα λέει!

     

    Την βενζίνη 95 οκτανίων την αγοράζουμε 1,6€/l, ήτοι 2,16€/kg, που μας κάνει 0,0457€/MJ ή 0,165€/kWh.

     

    Κι αν πάρουμε ως τιμή αερίου την τιμή που έχει στην θέρμανση (0,07775€/kWh), έχουμε ποσοστό μείωσης του κόστους 53%...

     

    Αν υποθέσουμε ότι το αέριο αυτοκίνησης θα πωλείται όσο το αέριο οικιακής θέρμανσης...

    Δηλαδή, αν υποθέσουμε ότι ο βενζινάς (και όχι μόνο θα το κάνει για την ψυχή της μάνας του), και ότι το κράτος δεν θα βάλει φόρο...

     

    Και αν αγνοήσουμε ότι ο βαθμός απόδοσης του κινητήρα μειώνεται όταν χρησιμοποιείται αέριο...

     

     

    Γενικώς, βράσε όρυζα.

    nvel

    Δημοσιεύτηκε

    Αν υποθέσουμε ότι το αέριο αυτοκίνησης θα πωλείται όσο το αέριο οικιακής θέρμανσης...

    Δηλαδή, αν υποθέσουμε ότι ο βενζινάς (και όχι μόνο θα το κάνει για την ψυχή της μάνας του), και ότι το κράτος δεν θα βάλει φόρο...

     

    η ΔΕΠΑ πουλά εδώ και τρία χρόνια ΦΑ κίνησης σε ιδιώτες και το ιστορικό της τιμής του φαίνεται εδώ

    • Upvote 1
    AlexisPap

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Εξαιρετική πληροφορία, την αγνοούσα...

     

    Οπότε το CNG κίνησης κοστίζει 0,0847€/kWh έως 0,102€/kWh...

     

    Άρα η μείωση κόστους ανά μονάδα ενέργειας κυμαίνεται μεταξύ 48% και 38% και προφανώς δεν είναι 70%.

     

    Αν βάλουμε κόστος εγκατάστασης, εξαφάνιση χώρου αποσκευών, μείωση απόδοσης κινητήρα και αυξημένες φθορές βαλβίδων, μάλλον δεν αποτελεί ανταγωνιστική λύση.

     

    Ζήτω το diesel...

    Edited by AlexisPap
    superbara

    Δημοσιεύτηκε

    Μια βόλτα από το αμαξοστάσιο των λεωφορείων στην ανθούσα (όπου υπάρχει και σταθμός ανεφοδιασμού φ.α.) θα δείτε πόσα λεοφωρεία είναι ακινητοποιημένα.

     

    Βέβαια ορισμένα από αυτά ειναι και από βλάβες που δεν οφείλονται στο φ.α. απλώς δεν έχουν λεφτα για ανταλλακτικά.




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.