Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Περιβάλλον

    Περιβάλλον

    1477 ειδήσεις in this category

    1. Περιβάλλον

      Engineer

      Στην πολιτεία της Καλιφόρνιας θα απαγορευτεί η πώληση ορισμένων συσκευών ή μηχανών που λειτουργούν με βενζίνη, συμπεριλαμβανομένου και εξοπλισμού για το κούρεμα και την φροντίδα του γκαζόν, των γεννητριών ή και ορισμένων πιεστικών πλυσίματος.
      Ο Κυβερνήτης της Καλιφόρνιας, Gavin Newsom υπέγραψε το περασμένο Σαββατοκύριακο μία νέα νομοθετική ρύθμιση που διατάσσει τις ρυθμιστικές αρχές να απαγορεύσουν την πώληση ορισμένων μικρών, εκτός δρόμου, κινητήρων.
      Το Συμβούλιο Ατμοσφαιρικών Πόρων της Καλιφόρνιας (CARB) εργαζόταν ήδη για να τεθούν σε εφαρμογή τα νέα μέτρα, ωστόσο με την υπογραφή του το περασμένο Σαββατοκύριακο, ο Gavin Newsom έδωσε ουσιαστικά στο συμβούλιο προθεσμία έως την 1η Ιουλίου του 2024 για την έγκριση και την εφαρμογή των κανονισμών. Οι κανονισμοί επίσης θα ισχύσουν για κινητήρες που κατασκευάστηκαν την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2024. Σύμφωνα με το νέο νόμο, οι ρυθμιστικές αρχές οφείλουν να προσφέρουν εκπτώσεις για να μειώσουν το κόστος αλλαγής εξοπλισμού, με τον τελευταίο κρατικό προϋπολογισμό να προβλέπει 30 εκατομμύρια δολάρια για την κάλυψη των δαπανών.
      Στόχος του νόμου είναι η μείωση των ρυπογόνων εκπομπών. Όπως επισημαίνει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Associated Press, η Καλιφόρνια έχει εισάγει πρότυπα για τις εκπομπές ρύπων στους συγκεκριμένους κινητήρες από το 1990 ωστόσο αν και οι εκπομπές μειώθηκαν από τα αυτοκίνητα τις τελευταίες δεκαετίες, δεν συνέβη το ίδιο απαραίτητα και για τους μικρότερους κινητήρες εκτός δρόμου.
      Σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματούχων της πολιτείας, το επίπεδο ρύπανσης ενός φυσητήρα φύλλων που λειτουργεί με βενζίνη και χρησιμοποιείται για μία ώρα είναι όμοιο με εκείνο ενός αυτοκινήτου Toyota Camry του 2017 που καλύπτει απόσταση 1.770 χιλιομέτρων. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότερες από 16,7 εκατομμύρια μηχανήματα εκτός δρόμου με μικρούς κινητήρες στην Καλιφόρνια - τρία εκατομμύρια περίπου περισσότερα από τον αριθμό των επιβατικών αυτοκινήτων στην πολιτεία.
      Η πολιτεία της Καλιφόρνια προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις εκπομπές ρύπων από κινητήρες που λειτουργούν με βενζίνη ή πετρέλαιο δίνοντας «μάχες» σε όλα τα μέτωπα. Πέρυσι, το Συμβούλιο Ατμοσφαιρικών Πόρων της Καλιφόρνια γνωστοποίησε σε εταιρείες και καταναλωτές έκανε γνωστό ότι όλοι οι κατασκευαστές φορτηγών και βαν ότι θα πρέπει να προσφέρουν ηλεκτρικές εκδόσεις των οχημάτων τους έως το 2045. Στην πολιτεία επίσης και από το 2035 και μετά θα απαγορεύεται η πώληση αυτοκινήτων και φορτηγών με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ένας ακόμη νόμος που σχετίζεται με τις μηδενικές εκπομπές ρύπων και αφορά τα ελαφριά αυτόνομα οχήματα θα τεθεί σε ισχύ από το 2030.
      Αν και στην αγορά υπάρχουν ήδη ηλεκτρικά πιεστικά πλυσίματος ή χλοοκοπτικές μηχανές, εντούτοις είναι δύσκολο να βρεθούν γεννήτριες με μηδενικούς ρύπους, με μερικούς κατασκευαστές να επιχειρούν να προσφέρουν μοντέλα που κινητήρες υδρογόνου.
    2. Περιβάλλον

      Engineer

      «Επιτυχημένη χρονιά» για την ανακύκλωση συσκευασιών χαρακτηρίζει το 2015 η Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (ΕΕΑΑ), που ανακοίνωσε τα ετήσια αποτελέσματα της για το προηγούμενο έτος.
       
      Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕΑΑ, το 2015, για πρώτη φορά μετά το 2009, σημειώθηκε αύξηση κατά 10% των συνολικών ποσοτήτων των υλικών συσκευασίας που ανακυκλώθηκαν, παρόλο που τα απόβλητα συσκευασίας στη χώρα μειώθηκαν για ακόμα μια χρονιά κυρίως εξαιτίας της πτωτικής πορείας της κατανάλωσης και της οικονομικής κρίσης.
       
      Ειδικότερα, μέσα από τις δραστηριότητες της ΕΕΑΑ, περισσότεροι από 488 χιλιάδες τόνοι υλικών συσκευασίας και χαρτιού εντύπων ανακτήθηκαν και οδηγήθηκαν προς ανακύκλωση (περιλαμβάνονται και οι ποσότητες από τα Βιομηχανικά και Εμπορικά Απόβλητα Συσκευασίας-ΒΕΑΣ).
       
      Αυτό το θετικό αποτέλεσμα αποτελεί το πλέον αισιόδοξο μήνυμα για την πορεία και τη συμβολή της ΕΕΑΑ στην επίτευξη των εθνικών στόχων, οι οποίοι σύμφωνα με τα στοιχεία του 2015 καλύπτονται τόσο στο σύνολο της ανακύκλωσης συσκευασιών όσο και στα επιμέρους υλικά (με την εξαίρεση της γυάλινης συσκευασίας όπου λαμβάνονται ειδικά μέτρα σε συνεργασία με τους Δήμους και τις αρμόδιες αρχές καθόσον υπάρχουν περιθώρια σημαντικής βελτίωσης).
       
      Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2015, τα έργα Ανακύκλωσης της ΕΕΑΑ εξυπηρετούν σχεδόν το 92% του πληθυσμού της χώρας. Ο φορέας συνεργάζεται με 296 Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης στους οποίους έχουν παραχωρηθεί 474 ειδικά οχήματα συλλογής, ενώ έχουν τοποθετηθεί περίπου 140 χιλιάδες μπλε κάδοι στις γειτονιές.
       
      Αντίστοιχα, σημαντική είναι η πρόοδος στην ανάπτυξη του Μπλε Κώδωνα, που αφορά αποκλειστικά στην ανακύκλωση γυάλινης συσκευασίας, με την εξυπηρέτηση κυρίως σημείων και περιοχών με επαγγελματικές δραστηριότητες όπου καταναλώνονται προϊόντα σε γυάλινη συσκευασία. Συγκεκριμένα, 3.700 κώδωνες είναι τοποθετημένοι στο δημόσιο χώρο, σε συνεργασία με 160 δήμους, εξυπηρετώντας περίπου 11.500 επιχειρήσεις ενώ 1.600 κώδωνες βρίσκονται σε ιδιωτικούς χώρους επιχειρήσεων του κλάδου εστίασης – διασκέδασης- ξενοδοχειακές μονάδες κλπ.
       
      Επιπλέον 32 Κέντρα Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών λειτουργούν στο πλαίσιο των έργων μπλε κάδων, καλύπτοντας τόσο την ηπειρωτική Ελλάδα όσο και τις νησιωτικές περιοχές.
       
      Οι συμβεβλημένες με το Σύστημα επιχειρήσεις έφτασαν τις 1870 γεγονός που αποδεικνύει την υποστήριξη της ανακύκλωσης συσκευασιών από την επιχειρηματική κοινότητα της χώρας μας καθώς και την εμπιστοσύνη της στο έργο της ΕΕΑΑ.
       
      Ο Γενικός Διευθυντής της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης, κ. Γιάννης Ραζής, δήλωσε σχετικά:
       
      «Τα πολύ θετικά αποτελέσματα της προηγούμενης χρονιάς, αποτελούν ιδιαίτερα ελπιδοφόρο και ενθαρρυντικό μήνυμα για τη δραστηριότητα της ΕΕΑΑ. Η αύξηση κατά 10% των αποτελεσμάτων του 2015 σε σχέση με το 2014, που σημειώθηκε έπειτα από πέντε έτη οικονομικής ύφεσης με σοβαρές επιπτώσεις και στην ανακύκλωση, αποτελεί παράγοντα αισιοδοξίας, στον οποίο αξίζει όλοι να επενδύσουμε.
       
      Το 2016 η ΕΕΑΑ στοχεύει στη διατήρηση της ανοδικής πορείας της ανακύκλωσης συσκευασιών μέσα από το σύστημα του Μπλε Κάδου, εξακολουθώντας με αυτό τον τρόπο να συμβάλει στην επίτευξη των Εθνικών Στόχων. Ειδικά για τη γυάλινη συσκευασία το δίκτυο του Μπλε Κώδωνα θα ενισχυθεί και θα επεκταθεί με σκοπό την εξυπηρέτηση ακόμα περισσότερων Δήμων. Παράλληλα οι δράσεις ενημέρωσης των πολιτών πρόκειται να συνεχιστούν με εντατικούς ρυθμούς.
       
      Με την πολύτιμη συνδρομή των ΟΤΑ, των επιχειρήσεων και των πολιτών εργαζόμαστε μεθοδικά προκειμένου να προωθήσουμε την ανακύκλωση συσκευασιών στην Ελλάδα, και να επιτύχουμε ακόμα περισσότερη ανακύκλωση την επόμενη χρονιά».
       

       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2016/03/31/anakyklosi-eeaa-129413/
    3. Περιβάλλον

      Engineer

      Επ' ευκαιρία της συμπλήρωσης 30 ετών από τη δημιουργία του δικτύου Natura 2000, ο Επίτροπος Περιβάλλοντος, Ωκεανών και Αλιείας Βιργκίνιους Σινκέβιτσους ανακοίνωσε σήμερα τους νικητές των βραβείων Natura 2000. Βραβεύτηκαν έξι έργα από την Αυστρία, τη Βουλγαρία, την Ελλάδα, την Πορτογαλία, την Ισπανία και ένα διασυνοριακό έργο στη Γερμανία, την Αυστρία, το Λουξεμβούργο και την Ελβετία.
      Ανακοινώνοντας τους νικητές σε τελετή στις Βρυξέλλες, ο Επίτροπος κ. Σινκέβιτσους δήλωσε σχετικά: «Η προστασία και η αποκατάσταση της φυσικής κληρονομιάς και της βιοποικιλότητας της ΕΕ είναι ζωτικής σημασίας για τον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής, την προσαρμογή σε αυτήν και για τη διαφύλαξη της ζωής στη Γη για τις επόμενες γενιές. Τα τελευταία 30 χρόνια, χιλιάδες επαγγελματίες στον τομέα της προστασίας του περιβάλλοντος, εθελοντές και φορείς εργάζονται για την προστασία και την αποκατάσταση της φύσης, ώστε να συνεχίσει να μας προσφέρει οφέλη. Χάρη στους ανθρώπους αυτούς, το δίκτυο είναι τόσο επιτυχημένο σήμερα. Στους διαγωνισμούς, το βραβείο πάει πάντοτε σε έναν νικητή, αλλά σήμερα θα πρέπει να νιώθουμε νικητές όλοι, διότι όταν προστατεύεται η φύση ωφελούμαστε όλοι.
      Τα βραβεία Natura 2000 αναγνωρίζουν επιτυχημένα παραδείγματα προστασίας της φύσης σε όλη την ΕΕ και ευαισθητοποιούν σχετικά με το δίκτυο προστατευόμενων περιοχών Natura 2000, το οποίο αποτελεί μια από τις μεγάλες επιτυχίες της Ευρώπης. Τα βραβεία περιλαμβάνουν τις ακόλουθες κατηγορίες: προστασία χερσαίων εκτάσεων (νικήτρια φέτος είναι η Ελλάδα), επικοινωνία (Βουλγαρία), κοινωνικοοικονομικά οφέλη (Κανταβρία, Ισπανία), ψήφος των πολιτών (Αυστρία), διασυνοριακή συνεργασία, ενώ φέτος προστέθηκε μία ακόμη κατηγορία: διατήρηση του θαλάσσιου περιβάλλοντος (Πορτογαλία).
      Η ορθή διαχείριση του δικτύου Natura 2000 βρίσκεται στο επίκεντρο των φιλόδοξων στόχων προστασίας και αποκατάστασης της Στρατηγικής της ΕΕ για τη βιοποικιλότητα με ορίζοντα το 2030, η οποία έχει στόχο να θέσει τη βιοποικιλότητα σε πορεία ανάκαμψης έως το 2030, ωφελώντας τους ανθρώπους, το κλίμα και τον πλανήτη.
      Φωτογραφία: Petros Petrou | HOS - BirdLife Greece
    4. Περιβάλλον

      Engineer

      Η Εθνική Υπηρεσία Ωκεανών και Ατμόσφαιρας των ΗΠΑ (ΝΟΑΑ) δημοσίευσε ότι τα μέσα μηνιαία επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα (CO2) τον Απρίλιο 2022 έφτασαν τα 420,23 ppm στο Ατμοσφαιρικό Παρατηρητήριο στη Χαβάη, το υψηλότερο μέγιστο από τότε που ξεκίνησαν οι ακριβείς μετρήσεις πριν από 64 χρόνια.
      Η συγκέντρωση του CO2 στην ατμόσφαιρα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην καύση ορυκτών καυσίμων παγκοσμίως και πλέον η συγκέντρωσή του έχει ξεπεράσει τα επίπεδα πριν από τη Βιομηχανική Επανάσταση κατά περισσότερο από 50 %.

      Το 1958, όταν οι επιστήμονες άρχισαν για πρώτη φορά να συλλέγουν δεδομένα CO2 στο ηφαίστειο Mauna Loa της Χαβάης, το τότε μέγιστο του έτους έφτανε μόλις τα 317,51 ppm.
      Το μέγιστο της συγκέντρωσης του CO2 καταγράφεται ετησίως περίπου στα μέσα της άνοιξης και φθίνει αργότερα το καλοκαίρι. Αυτό οφείλεται στην αυξημένη ανάπτυξη των φυτών την άνοιξη του Βορείου Ημισφαιρίου τα οποία απορροφούν CO2 από την ατμόσφαιρα, μειώνοντας τα επίπεδα συγκέντρωσης τους επόμενους μήνες του έτους.

      Το ατμοσφαιρικό CO2 είναι μία από τις κύριες αιτίες της κλιματικής αλλαγής και η NOAA αναφέρει ότι το CO2 αυξάνεται επί του παρόντος περίπου 100 φορές πιο γρήγορα από άλλες περιόδους στη γεωλογική ιστορία της Γης. Όλα αυτά παρά την προσωρινή μείωση των παγκόσμιων εκπομπών το 2020 λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, όταν τα lockdowns σε όλο τον κόσμο επέβαλαν παγκόσμιο περιορισμό της καύσης ορυκτών καυσίμων.
      Χρειάστηκαν πάνω από 200 χρόνια για να αυξηθεί η ποσότητα CO2 στην ατμόσφαιρα κατά 25 % και μόλις 30 χρόνια για να φτάσει το 50 % πάνω από τα προβιομηχανικά επίπεδα. Το CO2 επιταχύνει την υπερθέρμανση του πλανήτη μας επειδή περισσότερο CO2 στην ατμόσφαιρα σημαίνει λιγότερη θερμότητα που μπορεί να διαφύγει προς το διάστημα.
      Επιμέλεια γραφικού: Γιώργος Κύρος
    5. Περιβάλλον

      Engineer

      Η εφαρμογή του Πρωτοκόλλου του Μόντρεαλ ανέκοψε μια «πολύ πιο σοβαρή εξασθένηση», σημειώνεται στην έκθεση
      Το στρώμα του όζοντος που προστατεύει τη ζωή από την καρκινογόνο ηλιακή ακτινοβολία ανακάμπτει με ρυθμό ένα έως τρία τοις εκατό τη δεκαετία, αντιστρέφοντας πολλά χρόνια επικίνδυνης μείωσης του στρώματος αυτού εξαιτίας της απελευθέρωσης επικίνδυνων χημικών, σύμφωνα με έρευνα του ΟΗΕ που δημοσιεύεται σήμερα.
      Η ανασκόπηση ανά τέσσερα χρόνια του Πρωτοκόλλου του Μόντρεαλ, μιας απαγόρευσης που επιβλήθηκε το 1987 στα αέρια που προκαλούνται από την ανθρώπινη δραστηριότητα τα οποία βλάπτουν το ευαίσθητο στρώμα του όζοντος που βρίσκεται σε μεγάλο ύψος, ανακάλυψε μακροπρόθεσμες μειώσεις στην ατμόσφαιρα ουσιών που προκαλούν εξασθένηση του όζοντος, και την εν εξελίξει ανάκαμψη του στρατοσφαιρικού όζοντος.
      «Η τρύπα του όζοντος στην Ανταρκτική ανακάμπτει, ενώ εξακολουθεί να συμβαίνει κάθε χρόνο. Ως αποτέλεσμα του Πρωτοκόλλου του Μόντρεαλ έχει αποφευχθεί μια πολύ πιο σοβαρή εξασθένιση του όζοντος στις πολικές περιοχές», σημειώνεται στην έκθεση.
      Η τρύπα του όζοντος στην Ανταρκτική αναμενόταν να κλείσει σταδιακά, επιστρέφοντας στα επίπεδα του 1980, τη δεκαετία του 2060, σύμφωνα με την έκθεση.
      «Στοιχεία που παρουσίασαν οι συγγραφείς δείχνουν πως το στρώμα του όζοντος σε ορισμένα τμήματα της στρατόσφαιρας ανακάμπτει με ρυθμό 1-3% ανά δεκαετία από το 2000», ανέφερε σε μια ανακοίνωση ο Παγκόσμιος Μετεωρολογικός Οργανισμός.
      «Με αυτούς τους ρυθμούς προβολής, το όζον του Βορείου Ημισφαιρίου και του μεσαίου γεωγραφικού πλάτους προβλέπεται να επανέλθει πλήρως μέχρι τη δεκαετία του 2030, ακολουθούμενο από το Νότιο Ημισφαίριο στη δεκαετία του 2050 και τις πολικές περιοχές μέχρι το 2060».
      Ο ΟΗΕ έχει ήδη χαιρετίσει την επιτυχία του Πρωτοκόλλου, με βάση το οποίο απαγορεύθηκαν ή σταμάτησε σταδιακά η χρήση των χημικών που προκαλούν εξασθένιση του στρώματος του όζοντος, περιλαμβανομένων των χλωροφθορανθράκων (CFC) που χρησιμοποιούνταν ευρέως κάποτε στα ψυγεία και στα σπρέι, ωστόσο, σύμφωνα με την έκθεση, είναι η πρώτη φορά που υπάρχουν ενδείξεις ότι η τρύπα του όζοντος στην Ανταρκτική έχει μειωθεί σε μέγεθος και βάθος από το 2000.
      Στην Αρκτική, οι ετήσιες μεταβολές είναι πολύ μεγαλύτερες, με αποτέλεσμα να είναι δύσκολο να επιβεβαιωθεί αν έχει υπάρξει μια οριστική ανάκαμψη του στρώματος του όζοντος από το 2000.
      Ωστόσο, αν και η χρήση των περισσότερων απαγορευμένων αερίων έχει σταματήσει σταδιακά, η έκθεση εντοπίζει τουλάχιστον μία παραβίαση του πρωτοκόλλου: μια απροσδόκητη αύξηση της παραγωγής και των εκπομπών CFC-11 από την ανατολική Ασία από το 2012.
      Η χώρα ή οι χώρες από την οποία/τις οποίες προήλθε δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί, σύμφωνα με την έκθεση.
      Αν οι εκπομπές CFC-11 συνεχίζονταν με τον ίδιο ρυθμό, η επιστροφή των χημικών που προκαλούν εξασθένιση του όζοντος στο μέσο γεωγραφικό πλάτος και στους πόλους στις τιμές τους του 1980 θα καθυστερούσε περίπου κατά επτά και είκοσι χρόνια, αντίστοιχα, αναφέρεται στην έκθεση.
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
    6. Περιβάλλον

      Engineer

      Το πρωί της Πέμπτης 20/05 ένας εκ των δύο ευρωπαϊκών δορυφόρων Sentinel-2 πέρασε πάνω από τη Δυτική Αττική και την Ανατολική Κορινθία και κατέγραψε την καμένη έκταση, καθώς και τα ενεργά μέτωπα της μεγάλης πυρκαγιάς που μαίνεται στην περιοχή από το βράδυ της Τετάρτης 19/05. Σύμφωνα με την παρακάτω δορυφορική εικόνα και την εκτίμηση της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Εκτάκτων Αναγκών Copernicus - EMS, περισσότερα από 25.000 στρέμματα είχαν γίνει στάχτη λίγο πριν το μεσημέρι της Πέμπτης 20/05. Η εκτίμηση έγινε πριν την απογευματινή ενίσχυση των ανέμων στην περιοχή και την ολονύχτια συνέχιση του καταστροφικού έργου της πυρκαγιάς.
      Σήμερα Παρασκευή 21/05 αναμένεται νέα εκτίμηση των καμένων εκτάσεων από δορυφορικές μετρήσεις και θα ενημερώσουμε με νέο άρθρο για ό,τι νεότερο. 

       
    7. Περιβάλλον

      Engineer

      Ο αριθμός των φυσικών καταστροφών που σχετίζονται με το κλίμα έχει τετραπλασιαστεί από τη δεκαετία του 1970, λόγω της υπερθέρμανσης του πλανήτη, επισημαίνουν στελέχη ανθρωπιστικών οργανώσεων, προειδοποίωντας ότι η κατάσταση αυτή μπορεί να οδηγήσει σε λιμούς και μαζικές μεταναστεύσεις.
      "Τη δεκαετία του 1970 αντιμετωπίζαμε 80 με 100 σοβαρούς κινδύνους" που συνδέονταν με τις καιρικές συνθήκες κάθε χρόνο. Πέρσι ήταν περίπου 400, δηλαδή "τέσσερις φορές περισσότεροι", τόνισε ο Ελχάτζ Ας Σι, ο γενικός γραμματέας της Διεθνούς Ομοσπονδίας του Ερυθρού Σταυρού και της Ερυθράς Ημισελήνου, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Γαλλικό Πρακτορείο.
      Μιλώντας στο περιθώριο ενός συνεδρίου που έγινε στη Γενεύη με θέμα την επίδραση του ανθρώπου στην κλιματική αλλαγή, άλλα στελέχη ανθρωπιστικών οργανώσεων τόνισαν ότι αν δεν μπει ένας φραγμός στην άνοδο της θερμοκρασίας, ο κόσμος θα βρεθεί αντιμέτωπος με μετακινήσεις πληθυσμών και με λιμό.
      Σύμφωνα με τον Ζερνό Λαγκάντα, που είναι υπεύθυνος για την εκτίμηση των καταστροφών που σχετίζονται με το κλίμα στο Παγκόσμιο Επισιτιστικό Πρόγραμμα, αν η θερμοκρασία του πλανήτη αυξηθεί κατά 2 βαθμούς Κελσίου, 189 εκατομμύρια άνθρωποι θα αντιμετωπίσουν διατροφική ανασφάλεια. "Αν ανέβει κατά 4 βαθμούς, θα ξεπεράσουμε το 1 δισεκατομμύριο", είπε.
      Ο Λαγκάντα υπενθύμισε ότι τα ακραία καιρικά φαινόμενα προκαλούν κάθε χρόνο τη μετακίνηση 22,5 εκατομμυρίων ανθρώπων και έχουν σημαντικές επιπτώσεις στις εμπόλεμες χώρες, όπως τη Συρία, την Υεμένη και τη ΛΔ του Κονγκό.
      Σε μια έκθεσή τους που έδωσαν στη δημοσιότητα την Δευτέρα οι εμπειρογνώμονες της Διακυβερνητικής επιτροπής για την κλιματική αλλαγή (Giec) ζήτησαν να αναληφθεί "τάχιστα" δράση προκειμένου να περιοστεί η άνοδος της θερμοκρασίας του πλανήτη στον 1,5 βαθμό Κελσίου.
    8. Περιβάλλον

      dimitris GM

      Δημόσια Διαβούλευση για την "Διαμόρφωση πρότασης θεσμικού πλαισίου τιμολογιακής πολιτικής των υπηρεσιών ύδατος" που θα υλοποιηθεί στα πλαίσια του ΕΣΠΑ 2007-2013.
       
      Η Ειδική Γραμματεία Υδάτων (Ε.Γ.Υ.) του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας θέτει σε δημόσια διαβούλευση σχέδιο πρότασης για τη διαμόρφωση θεσμικού πλαισίου τιμολογιακής πολιτικής των υπηρεσιών ύδατος» που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013. Η προθεσμία λήγει την 21/08/2015, ημέρα Παρασκευή. Τα σχόλια και οι παρατηρήσεις σας μπορούν να αποστέλλονται στη διεύθυνση [email protected]
       
      Δελτίο Τύπου
       
      Ερωτηματολόγιο κρίσιμων ζητημάτων
       
      Επανυποβολή Παραδοτέου 1
       
      Επανυποβολή Παραδοτέου 2
       
      Συνοπτική Έκθεση Παραδοτέου 1 και Παραδοτέου 2
       
      Τεχνική Πρόταση
    9. Περιβάλλον

      Engineer

      Θερμός ήταν ο χειμώνας 2019/20 στο μεγαλύτερο τμήμα της Ελλάδας, όπως προκύπτει από την ανάλυση των παρατηρήσεων του δικτύου αυτόματων μετεωρολογικών σταθμών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (ΕΑΑ). Με βάση τα δεδομένα που έδωσε στη δημοσιότητα η Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus ο φετινός χειμώνας στην Ευρώπη ήταν ο θερμότερος των τελευταίων 165 ετών.
      Στην Ελλάδα σε σύνολο 16 επιλεγμένων σταθμών, 11 παρουσίασαν θετικές αποκλίσεις και μόλις 5 παρουσίασαν αρνητικές αποκλίσεις. «Πρωταθλήτρια» του φετινού θερμού χειμώνα (σε όρους αύξησης της θερμοκρασίας) ανακηρύσσεται η Ορεστιάδα, όπου η μέση ημερησία θερμοκρασία βρέθηκε υψηλότερη κατά 1,2°C της αντίστοιχης μέσης τιμής της περιόδου 2010 – 2019. 
        Υψηλές θετικές αποκλίσεις, κοντά στον 1°C παρατηρήθηκαν επίσης στους σταθμούς της Αλεξανδρούπολης, του Κιλκίς, της Λήμνου, του Βόλου και της Θεσσαλονίκης, ενώ μικρότερες θετικές αποκλίσεις, μεταξύ 0,2 – 0,6°C, καταγράφηκαν στην Ήπειρο (Πρέβεζα, Ιωάννινα), τη Δ. Μακεδονία (Φλώρινα), την Πελοπόννησο (Σπάρτη) και τις Κυκλάδες (Τήνος).
      Στον αντίποδα, ελαφρά αρνητικές αποκλίσεις μεταξύ -0,1°C και -0,4°C, καταγράφηκαν σε 5 μετεωρολογικούς σταθμούς της νότιας χώρας, σε Κρήτη (Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Αγ. Νικόλαος), Βοιωτία (Λιβαδειά) και Αττική (Αθήνα). Οι αρνητικές αυτές αποκλίσεις είναι απόρροια των μετεωρολογικών συνθηκών που σημάδεψαν το φετινό χειμώνα στη χώρα μας, με την επικράτηση βορείου ρεύματος για μεγάλα χρονικά διαστήματα.
          Ο χειμώνας 2019/20 στην Ευρώπη ήταν κατά 3,4°C θερμότερος του μέσου χειμώνα της περιόδου 1981 – 2010, με τις αντίστοιχες αποκλίσεις στη χώρα μας να κυμαίνονται μεταξύ 0,5– 1ºC όπως φαίνεται και στον επόμενο χάρτη, σε συμφωνία με την ανάλυση των δεδομένων των μετεωρολογικών σταθμών του ΕΑΑ.
    10. Περιβάλλον

      Engineer

      Παράταση ενός μήνα θα δοθεί στις Περιφέρειες για να ολοκληρώσουν τον σχεδιασμό τους για τα απορρίμματα. Ο γενικός γραμματέας που έχει οριστεί αρμόδιος για τον συντονισμό όλων των εμπλεκομένων, Βαγγέλης Καπετάνιος, εκτιμά ότι τα περισσότερα περιφερειακά σχέδια βρίσκονται πλέον στην τελική ευθεία, ωστόσο αποκλείει το ενδεχόμενο να προχωρήσουν άλλες Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για τα απορρίμματα πλην της Δυτικής Μακεδονίας.
       
      «Ο εθνικός σχεδιασμός για τα απορρίμματα έπρεπε εδώ και αρκετά χρόνια να έχει αναθεωρηθεί», λέει ο κ. Καπετάνιος, γ.γ. Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων. «Πολλώ δε μάλλον που με την οικονομική κρίση μεταβλήθηκαν πολλά στον τρόπο ζωής των κοινωνιών, μειώθηκαν τα παραγόμενα απορρίμματα – υπολογίζουμε κατά 30% στις πόλεις και ακόμα περισσότερο στις επαρχιακές περιοχές. Δεν μεταβλήθηκαν όμως μόνο οι ποσότητες αλλά και η ποιοτική σύνθεση των απορριμμάτων. Τα έργα σχεδιάζονταν με παλαιά δεδομένα, παλαιές υψηλές εκτιμήσεις κόστους κ.λπ.».
       
      Oσον αφορά την πορεία αναθεώρησης των 13 Περιφερειακών Σχεδίων (ΠΕΣΔΑ) σύμφωνα με τον νέο εθνικό σχεδιασμό (ΕΣΔΑ), που έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί προχθές, τα συναρμόδια υπουργεία θα δώσουν παράταση ενός μήνα. «Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται τα ΠΕΣΔΑ της Αττικής, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Θεσσαλίας και Κρήτης, που έχουν υποβληθεί και έχουν ζητηθεί περιορισμένες αλλαγές», εξηγεί ο κ. Καπετάνιος. Τα λιγότερο προχωρημένα είναι εκείνα του Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Κεντρικής Μακεδονίας, Στερεάς Ελλάδας και Δυτικής Ελλάδας, που δεν είχαν ξεκινήσει τη διαδικασία αναθεώρησης πριν από τον νέο ΕΣΔΑ, οπότε πρέπει να καλύψουν μεγαλύτερη απόσταση. Ως προς τις ΣΔΙΤ Πελοποννήσου, Ηπείρου, Σερρών και Ηλείας, που βρίσκονταν σε προχωρημένο στάδιο, ο κ. Καπετάνιος εκφράζει την εκτίμηση ότι δεν μπορούν να προχωρήσουν. «Πώς θα προχωρήσει η ΣΔΙΤ Πελοποννήσου, όταν το έργο δεν ήταν σύμφωνο ούτε καν με το προηγούμενο ΠΕΣΔΑ, πόσο μάλλον το νέο.
       
      Οι άλλες τρεις περιοχές δεν έχουν αναθεωρήσει τα ΠΕΣΔΑ τους. Σε όσα έργα δεν είχε υπογραφεί σύμβαση, αυτά θα πρέπει να επανασχεδιαστούν. Η πολιτική είναι άλλη, μπορεί το έργο να χρειαστεί να είναι ακόμα και 50% μικρότερο. Στην Ηλεία, για παράδειγμα, προτάθηκε να είναι 40% μικρότερο. Θα το δεχθεί ο ανάδοχος; Κάποιες ΣΔΙΤ θα “πεθάνουν” από μόνες τους, είτε επειδή δεν μπορούν να σταθούν στον νέο σχεδιασμό ή λόγω των αντιδράσεων των δήμων». Oσον αφορά τις παράνομες χωματερές, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία οι ενεργές είναι 49 και οι προς αποκατάσταση 159. Από τις ενεργές, 20 βρίσκονται στην Περιφέρεια Πελοποννήσου και 11 στο Νότιο Αιγαίο. Να σημειωθεί ότι στην Περιφέρεια Πελοποννήσου οι προς αποκατάσταση χωματερές παραμένουν 60, περίπου όσες και πέρυσι.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/833182/article/epikairothta/ellada/nea-pro8esmia-toy-sxediasmoy-gia-ta-aporrimmata
    11. Περιβάλλον

      Engineer

      Κοινή Υπουργική Απόφαση, με την οποία καθορίζονται οι «Απάτητες παραλίες», οι οποίες θεσπίστηκαν για πρώτη φορά με το νόμο 5092/2024 («Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές»), υπεγράφη από τους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρο Σκυλακάκη, όπως ανακοινώθηκε.
      Πρόκειται για 198 παραλίες σε ολόκληρη τη χώρα, που βρίσκονται εντός του δικτύου Natura 2000 και στις οποίες θα απαγορεύεται η παραχώρηση και κατ’ επέκταση η τοποθέτηση ομπρελών, ξαπλωστρών κ.λπ.
      Οι «Απάτητες παραλίες» προσδιορίστηκαν -όπως προβλέπει ο ίδιος νόμος- ύστερα από εισήγηση του Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.), με κριτήρια στα οποία περιλαμβάνονται: η σημαντική παρουσία οικοτόπων που προστατεύονται από την ενωσιακή ή την εθνική νομοθεσία, σπάνιων ενδημικών ειδών χλωρίδας και πανίδας, η επιτέλεση σημαντικών οικολογικών λειτουργιών για προστατευόμενα είδη, ο χαρακτηρισμός τους ως Καίριων Περιοχών Βιοποικιλότητας η παρουσία σημαντικών οικοσυστημάτων που χρήζουν προστασίας και διατήρησης ή αποκατάστασης.
      Σύμφωνα με την ΚΥΑ, στις «Απάτητες παραλίες» απαγορεύεται η παραχώρηση του δικαιώματος απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας, καθώς και οποιαδήποτε άλλη δράση μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη μορφολογία τους και την ακεραιότητά τους ως προς τις οικολογικές τους λειτουργίες, και ιδίως:
      α) Η παρουσία μηχανοκίνητων οχημάτων,
      β) η διοργάνωση εκδηλώσεων με συμμετοχή περισσότερων από δέκα άτομα,
      γ) η μουσική ή η παραγωγή άλλων ήχων με χρήση συσκευής ηλεκτρικής αναπαραγωγής ή ενίσχυσης, για την άσκηση δραστηριοτήτων
      δ) η τοποθέτηση κινητών στοιχείων, όπως τραπεζοκαθισμάτων, ομπρελών, ξαπλωστρών κ.ά.
      ε) η άσκηση δραστηριοτήτων που εξυπηρετούν τους λουόμενους ή την αναψυχή του κοινού, για εκμίσθωση θαλάσσιων μέσων αναψυχής,
      στ) η λειτουργία αυτοκινούμενου ή ρυμουλκούμενου τροχήλατου αναψυκτήριου.
      Πίνακας Απάτητες Παραλίες 2024.pdf
       
    12. Περιβάλλον

      Engineer

      οβαρές και άκρως ανησυχητικές διαστάσεις λαμβάνει το φαινόμενο της διάβρωσης σε δημοφιλείς παραλίες του δήμου Θερμαϊκού, στην ανατολική Θεσσαλονίκη, όπως αυτές της Αγίας Τριάδας και των Νέων Επιβατών, όπου η θάλασσα έχει, πλέον, καλύψει αρκετά μέτρα των ακτών.
      http://greenagenda.gr/wp-content/uploads/2020/10/1-600-x-450-1.jpg
      Οι πληγές της διάβρωσης στην περιοχή είναι εμφανείς ολοένα και περισσότερο τα τελευταία χρόνια. Οι επιπτώσεις είναι ο περιορισμός της παραλίας σε μόλις λίγα μέτρα, αλλά και οι μεγάλες καταστροφές, όπως το πρόσφατο σπάσιμο του πλατύσκαλου στη σκάλα της Αγίας Τριάδας, μετά από αλλεπάλληλα χτυπήματα των κυμάτων της θάλασσας. Όλα αυτά κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου.
      http://greenagenda.gr/wp-content/uploads/2020/10/5-600-x-450-2.jpg «Θυμάμαι την παραλία από μικρό παιδί. Ήταν επιπλέον 15 μέτρα από τη θέση που στεκόμαστε τώρα. Παρατηρούμε ότι χάθηκαν χιλιάδες κυβικά μέτρα άμμου και η παραλία καλύφθηκε από τη θάλασσα. Η άμμος μεταφέρθηκε σε αλλά σημεία και η εικόνα έχει αλλάξει αρκετά», λέει στη Greenagenda.gr ο Ηρακλής Μακρής, πρόεδρος της δημοτικής κοινότητας Αγίας Τριάδας.
      http://greenagenda.gr/wp-content/uploads/2020/10/4-600-x-450-1.jpg «Τα κύρια αίτια της διάβρωσης είναι οι λιμενικές εγκαταστάσεις που είχαν γίνει παλαιότερα χωρίς τις απαραίτητες περιβαλλοντικές μελέτες, καθώς και άλλες παρεμβάσεις, όπως οι ράμπες, οι σκάλες και οι προβλήτες», υποστηρίζει ο κ. Μακρής.
      Σε απόσταση αρκετών χιλιομέτρων κατά μήκος της παράκτιας ζώνης, από τους Νέους Επιβάτες μέχρι και την Αγία Τριάδα, οι επιχειρηματίες ανησυχούν έντονα. «Τα τελευταία χρόνια χάνουμε την άμμο και δεν μπορούμε να βάλουμε τις ξαπλώστρες μας να δουλέψουμε. Η μικρότερη παραλία έχει επιπτώσεις στη δουλειά μας», εξηγεί, από την πλευρά του, επιχειρηματίας της περιοχής.
      http://greenagenda.gr/wp-content/uploads/2020/10/3-600-x-450-1.jpg Τα σημάδια της διάβρωσης είναι ορατά και στα άδεια κτήρια του ΠΙΚΠΑ, όπου το φαινόμενο έχει προχωρήσει αρκετά μέτρα και η φουρτουνιασμένη θάλασσα κτυπά, πλέον, λυσσαλέα τις εγκαταλελειμμένες εγκαταστάσεις του.
      Σύμφωνα με τον δήμαρχο Θερμαϊκού Γιώργο Τσαμασλή, το επόμενο διάστημα αναμένεται να ανοίξει το ΕΣΠΑ και να ενταχθεί σχετικλη μελέτη ώστε να γίνει η χρηματοδότησή της. «Έχουμε τις αδειοδοτήσεις και θα ακολουθήσει η δημοπράτηση του σημαντικού αυτού έργου για την αντιμετώπιση του έντονου φαινομένου της διάβρωσης», αναφέρει ο κ. Τσαμασλής στη Greenagenda.gr.
    13. Περιβάλλον

      GTnews

      Πολύ χαμηλές αρνητικές θερμοκρασίες σημειώθηκαν τις πρώτες πρωινές ώρες της Τετάρτης 26/01 στο μεγαλύτερο τμήμα της ηπειρωτικής χώρας, με τη χαμηλότερη τιμή να καταγράφεται στο Λευκοχώρι Φθιώτιδας με -18.1 °C.
      Χαρακτηριστικό είναι ότι 288 μετεωρολογικοί σταθμοί του δικτύου αυτόματων μετεωρολογικών σταθμών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών / Meteo.gr κατέγραψαν αρνητικές ελάχιστες θερμοκρασίες, εκ των οποίων 44 μετεωρολογικοί σταθμοί κατέγραψαν θερμοκρασίες < -10 °C.    
      Στον παρακάτω χάρτη, με χρωματική κλίμακα παρουσιάζονται οι ελάχιστες θερμοκρασίες τις πρώτες πρωινές ώρες της Τετάρτης 26/01/2022, όπως κατεγράφησαν από το δίκτυο αυτόματων μετεωρολογικών σταθμών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών / Meteo.gr, καθώς και οι τιμές από οκτώ επιλεγμένες περιοχές.

      Χάρτης. Οι ελάχιστες θερμοκρασίες της Τετάρτης 26/01/2022, όπως καταγράφτηκαν από το δίκτυο αυτόματων μετεωρολογικών σταθμών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών / Meteo.gr, καθώς και οι τιμές από οκτώ επιλεγμένες περιοχές.  
    14. Περιβάλλον

      Engineer

      Τα e-απόβλητα συνιστούν κίνδυνο τόσο για την υγεία όσο και για το περιβάλλον, καθώς περιέχουν τοξικές ουσίες όπως ο υδράργυρος, που προξενούν βλάβες στον εγκέφαλο και στο νευρικό σύστημα.
      Η ποσότητα ρεκόρ των 53,6 εκατομμυρίων τόνων ηλεκτρονικών αποβλήτων ή 7,3 κιλά ανά κάτοικο της Γης παρήχθη παγκοσμίως το 2019, μια αύξηση κατά 21% σε σχέση με πριν πέντε χρόνια. Η Ελλάδα παρήγαγε πέρυσι συνολικά 181.000 τόνους ηλεκτρονικών αποβλήτων ή 16,9 κιλά ανά κεφαλή, από τους οποίους περίπου οι 56.000 τόνοι συλλέχθηκαν και ανακυκλώθηκαν. Το ποσοστό ανακύκλωσης στη χώρα μας (περίπου 31%) είναι ακόμη αρκετά κάτω από το μέσο όρο στην Ευρώπη (43%).
      Ο συνολικός όγκος των περυσινών ηλεκτρονικών αποβλήτων σε όλο τον κόσμο ισοδυναμεί με το βάρος 350 γιγάντιων κρουαζιερόπλοιων Queen Mary 2 ή -αν έμπαιναν στη σειρά- με μια γραμμή μήκους 125 χιλιομέτρων. Ο χρυσός και άλλα πολύτιμα συστατικά (πλατίνα, άργυρος, χαλκός κ.α.) μέσα στα ηλεκτρονικά απόβλητα που πετιούνται ή καίγονται, εκτιμάται ότι αξίζουν 57 δισεκατομμύρια δολάρια, αξία μεγαλύτερη από το ΑΕΠ πολλών χωρών, σύμφωνα με την έκθεση «Global E-waste Monitor 2020» των Ηνωμένων Εθνών.
      Η έκθεση προβλέπει ότι τα ηλεκτρονικά απόβλητα (πεταμένα προϊόντα με μπαταρία ή ηλεκτρικό βύσμα) θα φθάσουν τα 74 εκατομμύρια τόνους έως το 2030, εμφανίζοντας σχεδόν διπλασιασμό μέσα σε 16 χρόνια. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στη συνεχώς αυξανόμενη κατανάλωση ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, στον ολοένα μικρότερο κύκλο ζωής τους και στη μείωση των ευκαιριών επισκευής τους.
      Μόνο το 17,4% των παγκόσμιων ηλεκτρονικών αποβλήτων του 2019 συλλέχθηκε και ανακυκλώθηκε. Η Ασία γεννά το μεγαλύτερο συνολικό όγκο (24,9 εκατομμύρια τόνους το 2019) και ακολουθούν η Βόρεια και Νότια Αμερική (13,1 εκατ.) και η Ευρώπη (12 εκατ. τόνοι). Την μεγαλύτερη δημιουργία αποβλήτων ανά κεφαλή κάνει η Ευρώπη (16,2 κιλά πέρυσι) και μετά η Β. και Ν.Αμερική (13,3 κιλά). Συνολικά η Ευρώπη ανακυκλώνει περίπου το 43% των e-αποβλήτων της, αν και με αποκλίσεις (59% η Βόρεια, 34% η Νότια και 29% η Ανατολική Ευρώπη).
      Τα e-απόβλητα συνιστούν κίνδυνο τόσο για την υγεία όσο και για το περιβάλλον, καθώς περιέχουν τοξικές ουσίες όπως ο υδράργυρος, που προξενούν βλάβες στον εγκέφαλο και στο νευρικό σύστημα. Επίσης, χωρίς σωστή διαχείριση τους, τα ηλεκτρονικά απόβλητα επιδεινώνουν την κλιματική αλλαγή, καθώς συμβάλλουν στην απελευθέρωση «αερίων του θερμοκηπίου» στην ατμόσφαιρα.
      Τα περισσότερα απόβλητα παγκοσμίως είναι μικρές συσκευές (17,4 εκατ. τόνοι) και ακολουθούν οι μεγάλες (13,1 εκατ. τόνοι). Οι πεταμένες οθόνες φθάνουν τα 6,7 εκατ. τόνοι, οι λάμπες τα 4,7 εκατ. τόνους και ο τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός τα 0,9 εκατ. τόνους. Η ταχύτερη αύξηση αποβλήτων (7% μετά το 2014) αφορά τον εξοπλισμό κλιματισμού.
      Ο Έλληνας Αντώνης Μαυρόπουλος, πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Στερεών Αποβλήτων (ISWA), δήλωσε ότι «οι ποσότητες ηλεκτρονικών αποβλήτων αυξάνονται τρεις φορές ταχύτερα από τον παγκόσμιο πληθυσμό και 13% πιο γρήγορα από το παγκόσμιο ΑΕΠ κατά τα τελευταία πέντε χρόνια. Αυτή η απότομη αύξηση δημιουργεί σημαντικές πιέσεις στο περιβάλλον και στην υγεία και δείχνει πόσο επείγον είναι να συνδυαστεί η τέταρτη βιομηχανική επανάσταση με την κυκλική οικονομία», σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
    15. Περιβάλλον

      Engineer

      Όπως είναι ευρέως γνωστό οι φαρμακευτικές ουσίες χρησιμοποιούνται στην πρόληψη, τη διάγνωση και τη θεραπεία ασθενειών. Τα φάρμακα έχουν σχεδιαστεί να είναι χημικά σταθερά προκειμένου να φτάσουν και να αλληλοεπιδράσουν με μόρια στόχους και να προκαλούν συγκεκριμένες βιολογικές επιδράσεις σε ανθρώπους ή ζώα σε χαμηλές συγκεντρώσεις.
      Από μια σύντομη ανασκόπηση στις βάσεις δεδομένων του ΟΟΣΑ διαπιστώνεται αύξηση τις τελευταίες δεκαετίες στην κατανάλωση φαρμάκων, που αποδίδεται κυρίως στην γήρανση του πληθυσμού και την αύξηση της διάρκειας ζωής (αύξηση του ηλικιωμένου πληθυσμού με ρυθμό 3% ετησίως), τις χρόνιες παθήσεις αλλά και τις αλλαγές στην κλινική πρακτική.
      Έχει βρεθεί ότι υπολείμματα από εκατοντάδες, ευρέως χρησιμοποιούμενες φαρμακευτικές ουσίες δύναται να εισέλθουν στο περιβάλλον μέσα από ένα πολύπλοκο δίκτυο πηγών και οδών, που διασκορπίζεται σε πολλά μέρη της κοινωνίας. Η κύρια πηγή εισόδου τους εντοπίζεται στην ανθρώπινη κατανάλωση σε σπίτια ή νοσοκομεία. Με τη διαδικασία της απέκκρισης και μέσω των υπονόμων φαρμακευτικά ενεργές ουσίες καταλήγουν στα συστήματα αστικών λυμάτων και απορρίπτονται στους υδάτινους υποδοχείς κυρίως ως συνέπεια της ατελούς απομάκρυνσής τους από μονάδες επεξεργασίας υγρών αποβλήτων.
      Φαρμακευτικοί ρυπαντές έχουν βρεθεί στα επιφανειακά ύδατα συμπεριλαμβανομένων των οικοσυστημάτων γλυκού νερού, εκβολές ποταμών, θαλάσσια περιβάλλοντα, στα υπόγεια ύδατα αλλά και στο πόσιμο νερό. Οι συγκεντρώσεις τους έχει διαπιστωθεί ότι κυμαίνονται στην περιοχή των ng/l και μg/l με τα επίπεδα ρύπανσης να εντοπίζονται μεγαλύτερα στην εκροή των εγκαταστάσεων επεξεργασίας υγρών αποβλήτων και μικρότερα στα ποτάμια και το θαλασσινό νερό. Σημαντική παρουσιάζεται να είναι η ρύπανση των υπόγειων υδάτων, που μπορεί να παραμείνει για δεκαετίες και να επηρεάσει άμεσα τα συνδεόμενα υδατικά και χερσαία οικοσυστήματα, εάν η φυσική εξασθένηση των ρύπων, κάτω από την επιφάνεια, δεν είναι επαρκής.
      Σύμφωνα με δημοσιευμένες μελέτες, οι φαρμακευτικές ουσίες που ανιχνεύονται περισσότερο στα υδάτινα περιβάλλοντα είναι τα αναλγητικά και τα αντιφλεγμονώδη λόγω της ευρείας χρήσης τους ενώ ακολουθούν τα αντιβιοτικά, η αντιεπιληπτική καρβαμαζεπίνη και άλλες θεραπευτικές κατηγορίες φαρμάκων.
      Μικρές παρενέργειες σε φάρμακα που χορηγούνται σε συνταγογραφούμενες δόσεις είναι κοινές, αλλά συνήθως αντισταθμίζονται από τα οφέλη του φαρμάκου για την υγεία. Αυτό δεν θα συνέβαινε στην περίπτωση ακούσιας, τακτικής έκθεσης σε φάρμακα ή μείγμα φαρμάκων. Η χρόνια έκθεση σε ιχνοστοιχεία φαρμακευτικών μειγμάτων μπορεί να είναι ουσιαστική και να έχει δυσμενείς επιπτώσεις στο υδάτινο περιβάλλον και την ανθρώπινη υγεία και ανεπιθύμητες επιδράσεις στα οικοσυστήματα όπως η χρόνια τοξικότητα, η ανάπτυξη ανθεκτικών στα αντιβιοτικά βακτηρίων και οι ενδοκρινικές διαταραχές.
      Η πιθανή επίδραση στη δημόσια υγεία κυρίως μέσω της τροφικής αλυσίδας εγείρει την ανησυχία καθώς φαρμακευτικά υπολείμματα αντιβιοτικών, ορμονών, αναλγητικών και άλλων θεραπευτικών ομάδων έχει βρεθεί, από εργαστηριακές μελέτες, ότι επιδρούν στη φυσιολογία των υδρόβιων οργανισμών. Η ανάγκη για περαιτέρω έρευνα και λήψη μέτρων για τη διαχείριση των κινδύνων διατυπώνεται από πολλούς ερευνητές.
      *Η Νίκη  Διονυσίου Τζουανοπούλου είναι Υγιεινολόγος, MBA, MSc Επόπτρια Δημόσιας Υγείας Γ. Ν Παπαγεωργίου
       Διαβάστε ολόκληρη την εργασία με θέμα «Φαρμακευτικά απόβλητα και οι επιπτώσεις στη Δημόσια Υγεία»  ΕΔΩ 
    16. Περιβάλλον

      Engineer

      Μετά από περισσότερο από μια δεκαετία συζητήσεων σε επίπεδο Ηνωμένων Εθνών, τα διεθνή ύδατα, δηλαδή η ανοικτή θάλασσα που βρίσκεται εκτός δικαιοδοσίας οποιασδήποτε χώρας, θα αποκτήσουν σε ένα βαθμό περιβαλλοντική προστασία. Στις αρχές του 2018, η πλειοψηφία των μελών των Ηνωμένων Εθνών θα ξεκινήσει συζητήσεις για μια συνθήκη προστασίας των διεθνών υδάτων από τη ρύπανση και τις ανθρώπινες δραστηριότητες.
       
      Τουλάχιστον 141 από τα 193 κράτη-μέλη του ΟΗΕ θα ξεκινήσουν τις επίσημες συνομιλίες που αναμένεται να καταλήξουν σε μια συνθήκη για την προστασία της ανοικτής θάλασσας το 2020. Η συνθήκη θα ορίζει προστατευόμενες περιοχές και θα καθορίζει ποσοστώσεις αλιευμάτων.
       
      Τα διεθνή ύδατα αποτελούν περίπου το 58% των ωκεανών του πλανήτη, εκτεινόμενα από τους τροπικούς έως τους πόλους. Παρά το γεγονός ότι φιλοξενούν σημαντικό κομμάτι της βιοποικιλότητας του πλανήτη, το επίπεδο γνώσης μας για τις περιβαλλοντικές απειλές τους είναι χαμηλό. Εκτιμάται πως μόνο το 5% της ανοικτής θάλασσας έχει ερευνηθεί, επειδή οι περισσότερες έρευνες επικεντρώνονται στις παράκτιες περιοχές.
       
      Αυτό οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι οι κύριες πηγές ρύπανσης των ωκεανών είναι τα χημικά προϊόντα όπως τα φυτοφάρμακα και τα λιπάσματα που παράγονται και χρησιμοποιούνται στην ενδοχώρα και τελικά καταλήγουν στον ωκεανό ως χημική απορροή. Ωστόσο, ερευνητές έχουν ανακαλύψει ίχνη ανθρώπινης ρύπανσης στα πιο απομακρυσμένα μέρη των ωκεανών, καταδεικνύοντας το μέγεθος της επίδρασης των ανθρωπίνων δραστηριοτήτων στο θαλάσσιο οικοσύστημα.
       
      Εάν εγκριθεί, η συνθήκη θα μπορούσε να προστατεύσει ορισμένους από τους πλέον ευάλωτους ωκεάνιους πόρους στη Γη, ιδιαίτερα τα θαλάσσια οικοσυστήματα στα βαθιά ύδατα.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1307586/sunthiki-ton-inomenon-ethnon-gia-tin-prostasia-ton-diethnon-udaton-to-2020
    17. Περιβάλλον

      dimitris GM

      Με νέα απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης, παρατείνεται εκ νέου η προθεσμία καταχώρισης των εγκατεστημένων ανελκυστήρων.
      Η απόφαση της παράτασης αναφέρει:
      Άρθρο 1
      Η προθεσμία της παραγράφου 2, του άρθρου 15, της Φ.Α/9.2/Οικ.28425/1245/22.12.2008 απόφασης των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών – Ανάπτυξης – Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων: «Συμπλήρωση διατάξεων σχετικά με την εγκατάσταση, λειτουργία, συντήρηση και ασφάλεια των ανελκυστήρων» (Β΄ 2604), όπως το άρθρο αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 1 της υπ ’ αριθ. 68781/28.06.2019 (Β’ 2760) απόφασης των Υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης – Περιβάλλοντος και Ενέργειας: «Τροποποίηση της Φ.Α/9.2/Οικ.28425/1245/22.12.2008 (Β’ 2604) κοινής υπουργικής απόφασης “Συμπλήρωση διατάξεων σχετικά με την εγκατάσταση, λειτουργία, συντήρηση και ασφάλεια των ανελκυστήρων”», εντός της οποίας οι ιδιοκτήτες ή οι διαχειριστές ή οι νόμιμοι εκπρόσωποι τους υποχρεούνται να έχουν ολοκληρώσει την προβλεπόμενη διαδικασία καταχώρισης των εγκατεστημένων ανελκυστήρων, επεκτείνεται από τη λήξη της μέχρι και την 31 Δεκεμβρίου 2023.
      Άρθρο 2
      Κατά τα λοιπά εξακολουθεί να ισχύει η Φ.Α/9.2/Οικ.28425/1245/22.12.2008 κοινή υπουργική απόφαση «Συμπλήρωση διατάξεων σχετικά με την εγκατάσταση, λειτουργία, συντήρηση και ασφάλε ια των ανελκυστήρων» (Β΄ 2604), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
    18. Περιβάλλον

      GTnews

      Η αλπική λίμνη του όρους Τύμφη (2.050 μέτρα υψόμετρο) - γνωστή και ως Δρακόλιμνη Τύμφης - είναι ένας από τους πιο γραφικούς και δημοφιλείς ορειβατικούς προορισμούς της Ελλάδας. Κάθε χρόνο, περίπου 20.000 άνθρωποι από την Ελλάδα και τον κόσμο επισκέπτονται την λίμνη προκειμένου να θαυμάσουν από κοντά το μοναδικό τοπίο όπως αυτό σχηματίστηκε από παγετώνες χιλιάδες χρόνια πριν. Σήμερα, καθώς οι ελληνικοί παγετώνες έχουν εξαφανιστεί προ πολλού, οι αλπικές λίμνες έχουν μείνει πίσω να στηρίζουν τη ζωή στα βουνά. Η ύπαρξή τους είναι κρίσιμη για την ορεινή χλωρίδα και πανίδα των μεγάλων υψομέτρων, καθώς αποτελούν μία “αποθήκη” νερού που υποστηρίζει ζωή όλο το χρόνο - ειδικά κατά τη διάρκεια των ζεστών και ξηρών καλοκαιριών του Μεσογειακού κλίματος.
      Καθώς όμως ασκούνται συνεχείς πιέσεις από την κλιματική αλλαγή και τις ανθρώπινες δραστηριότητες, το σημαντικό αυτό οικοσύστημα τίθεται σε κίνδυνο. Για πολλά χρόνια, η δύσκολη πρόσβαση στη Δρακόλιμνη Τύμφης - όπως και σε πολλές άλλες αλπικές λίμνες - αποτέλεσε σημαντικό περιοριστικό παράγοντα στην διεξαγωγή επιστημονικής έρευνας σε τέτοια περιβάλλοντα, περιορίζοντας τις γνώσεις που έχουμε για αυτά και επομένως και τις δυνατότητες ουσιαστικής προστασίας τους.

       
      Στις 9 Οκτωβρίου 2022,  μία ομάδα από οκτώ νέους επιστήμονες από την Ελλάδα και το εξωτερικό ξεκίνησε την πρώτη ερευνητική αποστολή στη Δρακόλιμνη Τύμφης, στα πλαίσια του έργου “Λιμνάδες” (LiMnADs Project). Αυτό το έργο είναι μία εθελοντική προσπάθεια για τη μελέτη των Μεσογειακών αλπικών λιμνών με σκοπό την κατανόηση και προστασία αυτού του οικοσυστήματος. Το LiMnADs Project πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών/meteo.gr και τον φορέα διαχείρισης του Παγκόσμιου Γεωπάρκου UNESCO Βίκου-Αώου - Αναπτυξιακή Ηπείρου Α.Ε.

      Κατά τη διάρκεια της αποστολής τους στην Τύμφη, τα μέλη της ομάδας του LiMnADs Project συνέλεξαν σημαντικά δεδομένα για την διατήρηση της Δρακόλιμνης. Ανάμεσα σε αυτά συμπεριλαμβάνονται δείγματα νερού για ανάλυση μικροπλαστικών, δημιουργήθηκε ένας υψηλής ανάλυσης χάρτης της λεκάνης της λίμνης, και μετρήσεις σχετικά με την κατάσταση της χλωρίδας στην περιφέρεια της λίμνης. Επιπλέον, τα μέλη της ομάδας με τη βοήθεια των επιστημόνων του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών/meteo.gr εγκατέστησαν έναν μετεωρολογικό σταθμό στην περιοχή για καταγραφή ατμοσφαιρικών δεδομένων. Τέλος, στο πλαίσιο της έρευνας εγκαταστήθηκε επίσης ένας υποβρύχιος σταθμός που θα καταγράφει δεδομένα σχετικά με τις συνθήκες του νερού της λίμνης. Ο σταθμός αυτός είναι μία καινοτομία που αναπτύχθηκε από τους μηχανικούς του LiMnADs Project, με τη συγχρηματοδότηση του Cambridge University Engineering Society και την υποστήριξη της Blue Robotics Inc. και του Trezos Marine.

      Αυτή η αποστολή σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο ως το ξεκίνημα της μονοετούς πιλοτικής έρευνας στη Δρακόλιμνη Τύμφης. Η ομάδα του LiMnADs Project ελπίζει στην επιτυχή έκβαση αυτής της μελέτης για την διεξαγωγή αντίστοιχων μελετών και σε άλλες αλπικές λίμνες της Ελλάδας μέσα στα επόμενα χρόνια, με απώτερο σκοπό φυσικά την προστασία αυτών των παρθένων και μαγικών τοπίων για τις επόμενες γενιές.
      Ακολουθήστε το έργο LiMnADs στα κοινωνικά δίκτυα: https://twitter.com/LiMnADs_Project, https://www.instagram.com/limnads_project/
      Οι φωτογραφίες είναι του Κωνσταντίνου Σοφικίτη
    19. Περιβάλλον

      Engineer

      Η Υπηρεσία Πληροφοριών Ενέργειας των ΗΠΑ ανακοίνωσε την περασμένη Τρίτη ότι η χώρα θα τελειώσει το τρέχον έτος έχοντας χρησιμοποιήσει λιγότερη ποσότητα άνθρακα από οποτεδήποτε μετά το 1979.
      Σύμφωνα με τελευταία ενεργειακή έκθεση της κυβέρνησης των ΗΠΑ, οι Αμερικανοί κάτοικοι χρησιμοποιούν λιγότερο άνθρακα φέτος από ό,τι οποιαδήποτε στιγμή μετά τη δεκαετία του 1970. Αυτό συμβαίνει μάλιστα παρά τις δηλωμένες προσπάθειες της κυβέρνησης Τραμπ να πριμοδοτήσει τη βιομηχανία άνθρακα της χώρας.
      Συγκεκριμένα, η Υπηρεσία Πληροφοριών Ενέργειας των ΗΠΑ ανακοίνωσε την περασμένη Τρίτη ότι η χώρα θα τελειώσει το τρέχον έτος έχοντας χρησιμοποιήσει λιγότερη ποσότητα άνθρακα από οποτεδήποτε μετά το 1979.
      Η έκθεση αποδίδει την εξέλιξη αυτή στο συνεχιζόμενο ανταγωνισμό από τις φθηνές και καθαρότερες μορφές ενέργειας, ιδίως το φυσικό αέριο, και κατά δεύτερο λόγο την ηλιακή και αιολική ενέργεια. Τα αυστηρότερα πλαίσια κανόνων ρύπανσης έχουν επίσης οδηγήσει στο κλείσιμο αρκετών παλαιότερων, πιο ρυπογόνων μονάδων άνθρακα.
      Το ηλεκτρικό δίκτυο εξακολουθεί να είναι ο κύριος χρήστης του άνθρακα. Με τη ζήτηση των ΗΠΑ να μειώνεται από το 2007, φέτος αναμένεται να είναι ο χρόνος με το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό παροπλισμού των ανθρακωρυχείων της χώρας, σύμφωνα με το πρακτορείο Associated Press.
      Ο πρόεδρος Τραμπ είχε θέσει προεκλογικά την ανθρακοβιομηχανία και τη δέσμευση για άφθονες νέες θέσεις εργασίας στον τομέα ως υψηλότατη προτεραιότητα. Ο ίδιος και άλλοι Ρεπουμπλικανοί επιτέθηκαν συχνά στον πρώην πρόεδρο Μπαράκ Ομπάμα για τη διεξαγωγή ενός λεγόμενου «πολέμου ενάντια του άνθρακα», μέσω κανονισμών που οι Ρεπουμπλικανοί υποστήριζαν ότι μειώνουν τις θέσεις εργασίας και βλάπτουν τη βιομηχανία. Τώρα, οι δυνάμεις της αγοράς φαίνεται να μην επιτρέπουν στην κυβέρνηση Τραμπ να εκπληρώσει τις δεσμεύσεις της.
    20. Περιβάλλον

      Engineer

      Το πρόβλημα του παρατεταμένου καύσωνα τα καλοκαίρια απαντάται πλέον ολοένα συχνότερα σε πολλές πόλεις ανά τον κόσμο. Το ερώτημα που τίθεται είναι τι πρέπει να κάνουν για να αντεπεξέλθουν στην αύξηση της θερμοκρασίας.
      Το Ινστιτούτο Περιβάλλοντος και Ανθρώπινης Ασφάλειας του ΟΗΕ με έδρα τη Βόννη φέτος το καλοκαίρι έχει μεγάλο φόρτο εργασίας. Με αφορμή την αυξητική τάση στις μέσες θερμοκρασίες παγκοσμίως, οι ερευνητές του ΟΗΕ εκπονούν μεγάλη έρευνα για το πώς τα αστικά κέντρα θα μπορούσαν μελλοντικά να προσαρμοστούν καλύτερα στο ολοένα και πιο θερμό κλίμα. Σε πρώτη φάση οι ερευνητές συλλέγουν πληροφορίες μέσα από ερωτηματολόγια που μοιράζουν στους κατοίκους της Βόννης αναφορικά με τις συνήθειές τους όταν έχει ακραία ζέστη αλλά και το πώς οι ίδιοι αντιλαμβάνονται την αύξηση της θερμοκρασίας. 
      Και οι χώρες με ψυχρότερο κλίμα είναι ευάλωτες
      Παρά το ότι η ακραία ζέστη είναι ένα φαινόμενο που δεν είθισται να συσχετίζουμε με χώρες της Βόρειας Ευρώπης, όπως η Γερμανία, εντούτοις και εκεί τα τελευταία χρόνια παρατηρείται άνοδος της θερμοκρασίας. Το 2003 περίπου 7000 άνθρωποι πέθαναν στη Γερμανία εξαιτίας του καύσωνα. Ο πρωτοφανής καύσωνας του 2003 είχε πλήξει όλη την Ευρώπη και είχε κοστίσει τη ζωή σε συνολικά 70.000. Παρά το ότι λίγες μέρες καύσωνα δεν είναι για τους περισσότερους ανθρώπους δυσβάσταχτες, εντούτοις για ευπαθείς ομάδες, όπως τους ηλικιωμένους, τις εγκύους, τα μωρά και τους αρρώστους μπορεί να είναι εξαιρετικά δύσκολες.
      Όπως ανέφερε στη DW o κλιματολόγος του ΟΗΕ Ματίας Γκάρσαγκεν ένας από τους μεγαλύτερους κινδύνους που εγκυμονεί ο καύσωνας είναι ότι πολλοί άνθρωποι δεν αντιλαμβάνονται τους ενδεχόμενους κινδύνους των υψηλών θερμοκρασιών. Ναι μεν κατανοούν ότι οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες αποτελούν πρόβλημα, από την άλλη πλευρά όμως δεν δείχνουν να έχουν καλή εικόνα για το πώς η αύξηση της θερμοκρασίας επηρεάζει τη ζωή και τις συνήθειές τους.
      Το φαινόμενο των «αστικών θερμονησίδων»
       Τα κύματα καύσωνα είναι ιδιαίτερα επικίνδυνα για τα αστικά κέντρα, τα οποία θερμαίνονται μάλιστα πολύ περισσότερο σε σχέση με άλλες περιοχές κοντά στη φύση. Αυτό οφείλεται στο φαινόμενο των «αστικών θερμονησίδων», όπως το αποκαλούν οι ειδικοί. Οι αστικές περιοχές καλύπτονται από άσφαλτο και τσιμέντο κι έτσι δεν μπορούν να συγκρατήσουν το νερό, όπως το έδαφος ή η βλάστηση, εξηγεί ο Γκάρσαγκεν. Σύμφωνα με έρευνα της ομάδας μελέτης κλιματικών φαινομένων C40, το 2050 πάνω από 970 πόλεις υπολογίζεται να έχουν μέσες υψηλές θερμοκρασίες το καλοκαίρι γύρω στους 35 βαθμούς. Μέχρι στιγμής μόνο το ένα τρίτο αυτών παρουσιάζουν τέτοιες θερμοκρασίες. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τον ΟΗΕ ως το 2050 πάνω από τα δύο τρίτα του παγκόσμιου πληθυσμού θα ζει σε πόλεις, κάτι που ενδέχεται να επιτείνει το πρόβλημα.
      Προκειμένου λοιπόν να προσαρμοστούν οι μεγαλουπόλεις στις υψηλές θερμοκρασίες απαιτούνται αλλαγές στον αστικό σχεδιασμό. Σύμφωνα με τον γερμανό ειδικό αυτό μπορεί να σημαίνει αλλαγή στον τρόπο κατασκευής, στα κατασκευαστικά υλικά, στην αύξηση των χώρων πρασίνου αλλά και στη δημιουργία διαδρόμων αέρα μέσα στις πόλεις. «Ο αστικός σχεδιασμός βέβαια μπορεί να δώσει τεχνικές λύσεις, ωστόσο για την υιοθέτηση μεγάλων αλλαγών απαιτείται διάλογος με τους κατοίκους των πόλεων» εκτιμά ο Γκάρσαγκεν. Ο διάλογος με τους πολίτες είναι σημαντικός, ώστε να αντιληφθούν το πρόβλημα και να αναζητήσουν μαζί με τους ιθύνοντες λύσεις. Ο Γερμανός ειδικός πάντως εκτιμά ότι είναι καιρός να γίνει αντιληπτό ότι η δημιουργία πόλεων, όπως τις γνωρίζουμε σήμερα, δεν μπορεί να συνεχιστεί και στο μέλλον.
    21. Περιβάλλον

      Engineer

      Σχεδόν το 75% των Ευρωπαίων ζουν σε πόλεις και εκπέμπουν περίπου το ίδιο ποσοστό των αερίων θερμοκηπίου της ηπείρου. Ωστόσο, πάνω από το ένα τρίτο των πόλεων αυτών δεν έχει αυτή τη στιγμή κάποιο σχέδιο για τη μείωση των εκπομπών και την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, σύμφωνα με νέα μελέτη του Πανεπιστημίου του Τβέντε στην Ολλανδία.
      Ως μία από τις πλουσιότερες περιοχές του κόσμου, και ειδικά μετά την αποχώρηση των ΗΠΑ από τη Συμφωνία του Παρισίου για την κλιματική αλλαγή, η Ευρώπη βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της μείωσης των εκπομπών, σημειώνοντας όμως ανομοιογενή πρόοδο.
      Η ερευνήτρια Ντιάνα Ρέκιν και οι συνάδελφοί της συνέλεξαν στοιχεία για 885 πόλεις σε ολόκληρη την ήπειρο και διαπίστωσαν ότι μεγάλες πόλεις, με προεξάρχουσα την Αθήνα, και συμπεριλαμβανομένων πόλεων όπως το Σάλτσμπουργκ στην Αυστρία και η Μαγιόρκα στην Ισπανία, δεν έχουν σχέδια προσαρμογής για το μετριασμό των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής, ακόμη και αν πόλεις στην ίδια χώρα διαθέτουν τέτοια σχέδια.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι καμία από τις πόλεις της Βουλγαρίας ή της Ουγγαρίας δεν εφαρμόζει πολιτικές για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Αντίθετα, σχεδόν κάθε πόλη στην Πολωνία, σε ποσοστό 97%, είχε κάποιο σχέδιο για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Την Πολωνία, η οποία είναι η ευρωπαϊκή χώρα με τη μεγαλύτερη εξάρτηση από τον άνθρακα, ακολουθούν σε κλιματικά σχέδια η Γερμανία (81% των πόλεων), η Ιρλανδία (80%), η Φινλανδία (78%) και Σουηδία (77%).
      Η καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής ξεκινά από την ταυτοποίηση και περικοπή των πηγών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Η μέθοδος αυτή, σύμφωνα με το Naftemporiki.gr, περιλαμβάνει τη χρήση λιγότερων ορυκτών καυσίμων, τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και τη μετάβαση στη χρήση πηγών ενέργειας μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Πολλές από αυτές τις πρωτοβουλίες είναι κερδοφόρες για τις πόλεις, καθώς για παράδειγμα λιγότερα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στους δρόμους σημαίνει καθαρότερο αέρα και χαμηλότερους λογαριασμούς ενέργειας. Ωστόσο, η αντιμετώπιση δεν είναι πάντα τόσο απλή. Για παράδειγμα, πολλές παράκτιες πόλεις αντιμετωπίζουν την απειλή της αύξησης της στάθμης της θάλασσας λόγω της κλιματικής αλλαγής.
      Οι πόλεις βρίσκονται στο προσκήνιο της εφαρμογής των κλιματικών πολιτικών κάθε χώρας, και με τις ευρωπαϊκές χώρες να έχουν θέσει φιλόδοξους στόχους με ορίζοντα το 2030, το βάρος της δράσης πέφτει στα αστικά κέντρα, καταλήγει η έρευνα.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.