Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • Περιβάλλον

    Περιβάλλον

    1496 ειδήσεις in this category

    1. Περιβάλλον

      Engineer

      Το τελευταίο κομμάτι της γιγάντιας πλάκας πάγου που κάλυπτε τη Βόρειο Αμερική την τελευταία εποχή των παγετώνων είναι αναπόφευκτο να λιώσει λόγω της κλιματικής αλλαγής, δείχνει η προσομοίωση των μελλούμενων με υπολογιστικά μοντέλα.
       
      Από την έναρξη της γεωλογικής περιόδου του Πλειστόκαινου, πριν από περίπου 2,5 εκατομμύρια χρόνια, η Γη περνά μια συνεχή εναλλαγή από παγετώδεις και μεσοπαγετώδεις περιόδους, με τα καλύμματα πάγου στους πόλους να μεγαλώνουν και μετά να συρρικνώνονται.
       
      Στη διάρκεια της τελευταίας «εποχής των παγετώνων», που έληξε πριν από μόλις 14.000 χρόνια, ο Καναδάς και μεγάλο μέρος των σημερινών ΗΠΑ είχαν καλυφθεί από πάγο με πάχος ολόκληρα χιλιόμετρα, όπως συνέβαινε και με την Βόρεια Ευρώπη και ολόκληρο σχεδόν το νησί της Βρετανίας.
       
      Σύμφωνα με το In.gr, το μόνο κομμάτι που απομένει από αυτό το γιγάντιο κάλυμμα πάγου βρίσκεται στο καναδικό νησί Μπάφιν στον Αρκτικό Ωκεανό, και έχει έκταση 5.130 τετραγωνικά χιλιόμετρα, σχεδόν διπλάσια σε σχέση με την Εύβοια. Ο πάγος αυτός σταθεροποιήθηκε πριν από 2.000 χρόνια, μέχρι που άρχισε να δέχεται τη ζέστη της ανθρωπογενούς κλιματικής αλλαγής.
       
      Η νέα μελέτη, η οποία δημοσιεύεται στην έγκριτη επιθεώρηση Geophysical Research Letters, προσφέρει τώρα για το μέλλον του. Ερευνητές στις ΗΠΑ και στον Καναδά χρησιμοποίησαν μετρήσεις πεδίου και μαθηματικά μοντέλα για να εξετάσουν την τύχη του παγοκαλύμματος κάτω από διαφορετικά σενάρια για την εξέλιξη της κλιματικής αλλαγής.
       
      Και το ανησυχητικό εύρημα είναι ότι με όλα τα σενάρια ο πάγος θα έχει χαθεί εντελώς από το νησί Μπάφιν μέσα σε 200 με 500 χρόνια -σχεδόν σε μια στιγμή στη γεωλογική κλίμακα του χρόνου.
       
      «Τα γεωλογικά δεδομένα δείχνουν ξεκάθαρα ότι το συγκεκριμένο κάλυμμα πάγου σχεδόν ποτέ δεν εξαφανίζεται στη διάρκεια των μεσοπαγετωδών περιόδων» τονίζει ο Άντριεν Γκίμπερτ του καναδικού Πανεπιστημίου «Σάιμον Φρέιζερ», πρώτος συγγραφέας της δημοσίευσης.
       
      «Το γεγονός ότι τώρα εξαφανίζεται δείχνει ότι πλέον βρισκόμαστε πέρα από ό,τι έχει ζήσει ο πλανήτης τα τελευταία 2,5 εκατομμύρια χρόνια. Περνάμε σε μια νέα κλιματική κατάσταση» προειδοποιεί.
       
      Ο πάγος του Μπάφιν Άιλαντ είναι ευτυχώς πολύ λίγος για να προκαλέσει σημαντική άνοδο στη στάθμη των ωκεανών.
       
      Οι ερευνητές όμως επισημαίνουν ότι η κατάσταση σε αυτό το μικρό νησί ίσως προμηνύει το λιώσιμο του καλύμματος πάγου στην Γροιλανδία. Αυτό με τη σειρά του θα προκαλούσε αλυσιδωτές αντιδράσεις στην Ανταρκτική και κυριολεκτικά θα άλλαζε τον παγκόσμιο χάρτη.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CE%B1%CF%81%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B5%CE%BE%CE%B1%CF%86%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B6%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B1%CE%AF%CE%BF-%CE%B1%CF%80/
    2. Περιβάλλον

      Engineer

      Ο κόσμος παρήγαγε 41,8 εκατομμύρια τόνους ηλεκτρονικών αποβλήτων το 2014, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΗΕ. Τα έξι εκατομμύρια εξ αυτών, ήτοι το 14,3%, παρήχθησαν στην Κίνα και η κυβέρνηση της χώρας προσπαθεί τώρα να καταπολεμήσει τη συσσώρευσή τους.
       
      Τα απόβλητα ηλεκτρονικών ειδών χρειάζονται ιδιαίτερη μεταχείριση επειδή συνήθως περιέχουν μια σειρά επικίνδυνων ουσιών.
      Δεδομένα από την Ακαδημία Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνιών της Κίνας δείχνουν ότι η Κίνα έβγαλε στην κυκλοφορία 560 εκατομμύρια κινητές συσκευές το 2016. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι μεταξύ 400 και 500 εκατομμυρίων κινητών συσκευών μπορούν να απορριφθούν στην Κίνα λόγω αντικατάστασης από νέες συσκευές τα επόμενα χρόνια. Σε αυτό τα νούμερο πρέπει να προστεθούν τα περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο κινητά που έχουν ήδη πεταχτεί στη χώρα.
       
      Τον Ιανουάριο, το κρατικό συμβούλιο ζήτησε τη θέσπιση ενός συστήματος «αυξημένης ευθύνης παραγωγού». Μέχρι τα τέλη του 2017, το Υπουργείο Προστασίας του Περιβάλλοντος και άλλα κυβερνητικά όργανα θα πρέπει να υποβάλουν μία λεπτομερή πρόταση πολιτικής ανακύκλωσης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών και ευθύνης του κατασκευαστή.
       
      Μέχρι το 2025, το κρατικό συμβούλιο επιθυμεί να θεσπιστεί ένα σύστημα αυξημένης ευθύνης για τους βασικούς τύπους προϊόντων, να σημειωθεί σημαντική πρόοδος στον σχεδιασμό περιβαλλοντικών προϊόντων, και να ανακτηθούν και να ανακυκλωθούν τουλάχιστον τα μισά απορριφθέντα προϊόντα.
       
      Για το σκοπό αυτό, το προτεινόμενο σύστημα καθιερώνει τέσσερις τομείς ευθύνης του κατασκευαστή: την παραγωγή φιλικών προς το περιβάλλον σχεδίων, τη χρήση ανακυκλωμένων υλικών, την τυποποίηση διαδικασιών διαχείρισης αποβλήτων και ανακύκλωσης και τη γνωστοποίηση δεδομένων σχετικά με την ανακύκλωση.
       
      Οι δύο πρώτοι τομείς αποσκοπούν στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των προϊόντων, ενώ οι δύο τελευταίοι ωθούν τους κατασκευαστές να αναλαμβάνουν την ευθύνη για την παρακολούθηση και την επαναχρησιμοποίηση των προϊόντων καθ' όλη τη διάρκεια των αντίστοιχων κύκλων ζωής τους.
       
      Αναπόφευκτα, αυτό θα σημάνει αυξημένο κόστος για τους κατασκευαστές στους τομείς αυτούς, με το επιπλέον κόστος για την ανακύκλωση να αναμένεται να μεταφερθεί στους καταναλωτές μέσω υψηλότερων τιμών.
       
      Εξάλλου, η κυβέρνηση επιθυμεί επίσης να προωθήσει τη μεγαλύτερη χρήση του επίσημου αδειοδοδοτημένου τομέα ανακύκλωσης, διότι σήμερα ο μεγαλύτερος όγκος ηλεκτρονικών αποβλήτων χειρίζεται από ανεπίσημους ανακυκλωτές χωρίς άδεια, που όμως προσφέρουν πολλές θέσεις εργασίας.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1244749/kina-sxedio-katapolemisis-tis-sussoreusis-ilektronikon-apobliton
    3. Περιβάλλον

      Engineer

      Το ΥΠΕΚΑ ανακοινώνει ότι ξεκινά η αναλυτική απογραφή όλων των υδρογεωτρήσεων, κάθε χρήσης, από το Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών & Μελετών (ΙΓΜΕΜ) του Εθνικού Κέντρου Βιώσιμης και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΕΚΒΑΑ). Η αναλυτική απογραφή διενεργείται συμπληρωματικά και σε συνέχεια της έκδοσης της Κοινής Υπουργικής Απόφασης με αριθμό 145026/2014 (ΦΕΚΒ΄31) για τη σύσταση, διαχείριση και λειτουργία Εθνικού Μητρώου Σημείων Υδροληψίας από Επιφανειακά και Υπόγεια Υδατικά Συστήματα, την οποία παρουσίασε αναλυτικά το ΥΠΕΚΑ στις 10 Ιανουαρίου. Σημειώνεται ότι σχετική προγραμματική σύμβαση για την υλοποίηση του έργου έχει υπογραφεί μεταξύ της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων του ΥΠΕΚΑ και του ΙΓΜΕΜ/ΕΚΒΑΑ.
       
      Σχετικά με το θέμα, ο Υπουργός Αναπληρωτής ΠΕΚΑ Σταύρος Καλαφάτης δήλωσε:
       
      «Προωθούμε για πρώτη φορά την ολοκλήρωση μιας εθνικής πολιτικής για το νερό. Στόχος μας είναι η ορθολογική και αειφορική διαχείριση του πολύτιμου υδάτινου πόρου μας. Η διαδικασία που ακολουθούν οι πολίτες για την αδειοδότηση των γεωτρήσεών τους αλλάζει και θέτουμε σύντομα σε διαβούλευση τη σχετική ΚΥΑ. Ξεκινάμε με την υποχρέωση της καταγραφής των υφιστάμενων σημείων υδροληψίας, ώστε να συγκροτήσουμε ένα σύγχρονο και ενημερωμένο Εθνικό Μητρώο. Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην απλοποίηση όλων των διαδικασιών, στην εξυπηρέτηση του πολίτη, στην εκτενή χρήση των νέων τεχνολογιών. Παράλληλα καταγράφουμε όλα τα τεχνικά στοιχεία και στοιχεία χρήσης των υδρογεωτρήσεων σε όλη τη χώρα, ώστε να αποκτήσει επιτέλους η Πολιτεία μία συνολική εικόνα της διαχείρισης των υδάτων. Με τα Σχέδια Διαχείρισης Λεκανών Απορροής Ποταμών που σύντομα ολοκληρώνονται για ολόκληρη τη χώρα, το Εθνικό Μητρώο Σημείων Υδροληψίας, τη νέα διαδικασία αδειοδότησης για τα δικαιώματα χρήσης νερού, δράσεις που υλοποιούνται από την Ειδική Γραμματεία Υδάτων, η χώρα αλλάζει πραγματικά σελίδα».
       
      Η απογραφή των υδρογεωτρήσεων θα γίνεται σταδιακά, σε όλες τις περιοχές της χώρας, με συλλογή υφιστάμενων δεδομένων και με επιτόπου έρευνες και μελέτες. Για το σκοπό αυτό και κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος, εκπρόσωποι του ΕΚΒΑΑ/ΙΓΜΕΜ θα επικοινωνούν με τις αρμόδιες Υπηρεσίες των Δήμων, των Περιφερειών, τις Διευθύνσεις Υδάτων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και κάθε άλλη Υπηρεσία που έχει διαθέσιμα σχετικά δεδομένα.
       
      Τα στοιχεία που θα συλλεχθούν (τεχνικά στοιχεία, στοιχεία χρήσης κλπ) για τις υφιστάμενες υδρογεωτρήσεις, θα συμπεριληφθούν σε ένα ενιαίο ηλεκτρονικό Μητρώο που δημιουργείται από την Ειδική Γραμματεία Υδάτων, στο πλαίσιο της νέας ΚΥΑ. Το Εθνικό αυτό Μητρώο που δημιουργείται, με τη μορφή συστήματος βάσης γεωχωρικών δεδομένων και υπηρεσιών, θααποτελέσει βασικό παράγοντα για την αποτελεσματική διαχείριση των απολήψεων ύδατος και την προστασία των υδάτων από την υπεράντληση.
       
      Υπενθυμίζεται ότι με βάση την ανωτέρω ΚΥΑ εγγράφονται αυτεπαγγέλτως από τις Διευθύνσεις Υδάτων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, χωρίς να χρειάζεται ο πολίτης να ακολουθήσει καμία νέα διαδικασία, στο Εθνικό Μητρώο Σημείων Υδροληψίας:
       
      α) νέα σημεία υδροληψίας στα οποία χορηγείται άδεια χρήσης νερού μετά την έναρξη ισχύος της απόφασης,
       
      β) σημεία υδροληψίας για τα οποία κατά την έναρξη ισχύος της απόφασης έχουν υποβληθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες αιτήσεις για χορήγηση ή ανανέωση άδειας χρήσης νερού, σύμφωνα με τις εκάστοτε κείμενες σχετικές διατάξεις,
       
      γ) υφιστάμενα σημεία υδροληψίας, τα οποία αδειοδοτήθηκαν μετά την 20-12-2005, ανεξαρτήτως εάν η άδεια χρήσης νερού είναι σε ισχύ ή όχι και δεν εμπίπτουν στην περίπτωση (β)
      Το ίδιο συμβαίνει και σε κάθε μετέπειτα μεταβολή ή διόρθωση των στοιχείων κάθε εγγραφής.
       
      Αντιθέτως, με τη νέα διαδικασία, για:
       
      δ) υφιστάμενα σημεία υδροληψίας, τα οποία αδειοδοτήθηκαν για πρώτη φορά πριν την 20-12-2005, ανεξαρτήτως εάν η άδεια χρήσης νερού είναι σε ισχύ ή όχι και δεν εμπίπτουν στην περίπτωση (β),
       
      ε) όλα εν γένει τα υφιστάμενα σημεία υδροληψίας ενεργά ή ανενεργά που δεν υπάγονται στις ανωτέρω περιπτώσεις.
       
      Όλοι οι ιδιοκτήτες ή/και χρήστες σημείων υδροληψίας ενεργών ή ανενεργών υποχρεούνται, μέχρι τις 15 Μαΐου 2014, να υποβάλουν αίτηση για την εγγραφή τους στο ΕΜΣΥ, μέσω του δήμου τους. Η αίτηση για την εγγραφή στο Εθνικό Μητρώο Σημείων Υδροληψίας είναι πλήρως απλουστευμένη (υπεύθυνη δήλωση), χωρίς τη συνοδεία δικαιολογητικών.
       
      Επισημαίνεται ότι οι χρήστες ενεργών σημείων υδροληψίας των περιπτώσεων (δ) και (ε) σε δεύτερο στάδιο και μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2014 θα πρέπει να προβούν και σε υποβολή έτερης αίτησης για τη χορήγηση της σχετικής άδειας χρήσης νερού σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία περί αδειοδότησης χρήσεων ύδατος.
    4. Περιβάλλον

      Engineer

      Αλλάζει ο χάρτης των δασικών υπηρεσιών της χώρας, στο πλαίσιο των αναδιαρθρώσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη στον δημόσιο τομέα, με μείωση δομών και κινητικότητα προσωπικού. Ως στόχος της κυβέρνησης προβάλλεται η αναδιαμόρφωση του μηχανισμού για την εφαρμογή δασικής πολιτικής της χώρας που να συνδυάζει την προστασία των δασών με τη διαχείρισή τους ως μοχλού οικονομικής ανάπτυξης. «Το Βήμα» παρουσιάζει το πόρισμα Ομάδας Εργασίας για την Αξιολόγηση των Δομών και την Αναδιάρθρωση των Δασικών Υπηρεσιών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της χώρας, το οποίο δόθηκε προ ολίγων ημερών στην πολιτική ηγεσία των υπουργείων Περιβάλλοντος, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Εσωτερικών.
       
      Κατανομή και αξιολόγηση
      Στο πόρισμα προτείνεται η κατάργηση ως αυτόνομων μονάδων των 1.109 δασοφυλακείων όπου σήμερα υπηρετούν 1.779 δασοφύλακες και η υπαγωγή τους στα δασονομεία, τα οποία από 289 συρρικνώνονται σε 150. Στην αναδιοργάνωση περιλαμβάνεται και η κατάργηση των επτά Διευθύνσεων Συντονισμού και Επιθεώρησης Δασών, οι υπάλληλοι των οποίων μεταφέρονται μαζί με τις οργανικές θέσεις τους στη Γενική Διεύθυνση Δασών και Αγροτικών Υποθέσεων. Παράλληλα από τα 749 λειτουργούντα γραφεία και τμήματα των δασικών υπηρεσιών προτείνεται να παραμείνουν μόνο 429.
       
      Η επιτροπή εντόπισε κατά την αξιολόγηση των δομών, με βάση μετρήσιμα στοιχεία που χρησιμοποίησε και με δείκτες, ότι υπάρχει έλλειψη επιστημονικού προσωπικού, αλλά και ανορθολογική κατανομή των υπαλλήλων και των οργανικών θέσεων. Επίσης διαπίστωσε ότι τα έσοδα από την πώληση των δασικών προϊόντων αλλά και από την έκδοση αδειών θήρας έχουν σήμερα μειωθεί σε σχέση με παλαιότερα έτη.
       

       
      Σήμερα στις δασικές υπηρεσίες εργάζονται συνολικά 3.607 υπάλληλοι. Στην Ελλάδα υπηρετεί σε όλους τους δασικούς κλάδους λιγότερο από το 1/4 του προσωπικού που προβλέπουν τα αντίστοιχα διεθνή πρότυπα. Στην προτεινόμενη κατανομή προσωπικού ορίζεται ότι ο ελάχιστος αριθμός δασικών υπαλλήλων για την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών αυτών είναι 3.756 άτομα, εκ των οποίων 1.779 δασοφύλακες, 926 δασολόγοι, 660 δασοπόνοι, 300 διοικητικοί, 91 υπάλληλοι άλλων ειδικοτήτων (νομικοί, βιολόγοι, τοπογράφοι, κτηνίατροι κτλ.).
       
      Σε σχέση με τους υπηρετούντες σήμερα δασοφύλακες δεν επέρχεται καμιά αριθμητική διαφοροποίηση, ενώ προτείνεται αύξηση σε δασοπόνους (117 άτομα επιπλέον ή αύξηση 48,98%) και δασολόγους (244 επιπλέον άτομα ή αύξηση 35,78%). Ωστόσο ακόμη και με αυτή τη μικρή ενίσχυση σε αριθμό δασικού επιστημονικού προσωπικού η διαφορά προτεινόμενου προσωπικού σε σχέση με τα διεθνή πρότυπα είναι αρνητική (-58,30%) κατά μέσο όρο για τους δασικούς υπαλλήλους των τριών αυτών ειδικοτήτων. Βάσει των διεθνών προτύπων (Αυστρία, Γερμανία κτλ.), όπως σημειώνεται στο πόρισμα, ενδεικτικά ένας δασοφύλακας μπορεί να εποπτεύσει 20.000-30.000 στρέμματα - η χωρική κατανομή των δασικών υπηρεσιών στην Ελλάδα αφορά 132 εκατομμύρια στρέμματα.
       
      Επιπλέον, την τριετία 2014-2016, όπως αναφέρεται στο πόρισμα, πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν 88 δασολόγοι, 21 δασοπόνοι και 100 δασοφύλακες. Παράλληλα προτείνεται επαναφορά του θεσμού των ιδιωτικών δασοφυλάκων, οι οποίοι προσλαμβάνονταν από τους δασοκτήμονες για τα περίπου 6.000 ιδιωτικά δάση συνολικής έκτασης 2 εκατ. στρεμμάτων.
       
      Ανομοιογένεια και τεράστια κενά
      Η υποστελέχωση και η υποχρηματοδότηση ταλανίζουν από χρόνια τον νευραλγικό τομέα της δασικής προστασίας. Και αυτό την ίδια ώρα που οι δασικές υπηρεσίες είναι επιφορτισμένες με την υλοποίηση ενός τεράστιου έργου. Πάντως, στο πόρισμα δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην απουσία ενιαίου ελέγχου της στελέχωσης των περιφερειακών δασικών υπηρεσιών σε προσωπικό όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων, ειδικοτήτων και κλάδων, με αποτέλεσμα να έχουν παρουσιαστεί ανομοιογενώς ανά την επικράτεια τεράστια κενά και σε πολλές περιπτώσεις φαινόμενα υπολειτουργίας υπηρεσιών. Είχε δοθεί το βάρος της στελέχωσης στις «ανώτερες» διοικητικά υπηρεσίες (Διευθύνσεις Συντονισμού και Επιθεώρησης Δασών - Διευθύνσεις Δασών) και όχι στις υπηρεσίες «πρώτης γραμμής» (δασαρχεία).
       
      Επίσης είναι ενδεικτικό ότι ακόμη και η κατανομή του προσωπικού που ήρθε από την πρώην Αγροφυλακή στη Δασική Υπηρεσία δεν έγινε σε πολλές περιπτώσεις με βάση το μέγεθος ή τη φύση της χωρικής αρμοδιότητας του φορέα υποδοχής αυτού ή το μέγεθος του εργασιακού αντικειμένου του. Αποτέλεσμα αυτής της ανορθολογικής κατανομής είναι σε αρκετές περιπτώσεις η συγκέντρωση αυτού του προσωπικού στις πρωτεύουσες των νομών.
       
      Δασαρχεία πέντε κατηγοριών
      Στο πόρισμα της Ομάδας Εργασίας, τα δασαρχεία διακρίνονται σε πέντε κατηγορίες και θα έχουν τον ίδιο αριθμό διοικητικών δομών αλλά θα διαφοροποιούνται ως προς τον αριθμό των υπαλλήλων, ο οποίος θα καθορίζεται βάσει των αρμοδιοτήτων και του όγκου δουλειάς του κάθε δασαρχείου.
       
      Στις πρώτες τρεις κατηγορίες (Α, Β, Γ) περιλαμβάνονται τα περισσότερα δασαρχεία της χώρας, στην κατηγορία Δ περιλαμβάνονται δασαρχεία με σημαντική δασική παραγωγή, δηλαδή του Μετσόβου, της Βυτίνας, της Σπάρτης, της Λάρισας, της Καλαμπάκας, της Φουρνά, της Αλεξανδρούπολης και της Αριδαίας, και στην κατηγορία Ε κατατάσσεται μόνο το Δασαρχείο Δράμας, το οποία έχει πολύ μεγάλη παραγωγή και έσοδα. Οι δασικές υπηρεσίες προτείνεται να αξιολογούνται ανά τριετία.
       
      Πηγή και πλήρες άρθρο: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=615031
    5. Περιβάλλον

      Engineer

      Την ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου για τα Πράσινα Σημεία και την παροχή ενός ακόμα "εργαλείου" στην τοπική αυτοδιοίκηση, που θα διευκολύνει και επιταχύνει τη διαδικασία συλλογής στην πηγή πολλών "ρευμάτων" αποβλήτων, έχει στόχο η τροποποίηση σχετικής ΚΥΑ, ύστερα από πρωτοβουλία του αναπληρωτή ΥΠΕΝ Σωκράτη Φάμελλου. Μάλιστα, με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο οι ΟΤΑ μπορούν πλέον να εμπορεύονται τα υλικά που ανακτούν από τα Πράσινα Σημεία, μειώνοντας αντίστοιχα τα τέλη καθαριότητας των δήμων.
       
      Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, η συγκεκριμένη τροποποίηση παρέχει επιπλέον την δυνατότητα στους ΟΤΑ να αναπτύξουν τη διαλογή στην πηγή, να σχεδιάσουν και να χωροθετήσουν Πράσινα Σημεία και να διαχειρίζονται τα υλικά που συγκεντρώνονται σε αυτά.
       
      Επιπλέον, διευκολύνεται η αδειοδότηση των Πράσινων Σημείων για τους δήμους, αλλά και η ένταξή τους στα χρηματοδοτικά εργαλεία του ΥΜΕΠΕΡΑΑ (επιχειρησιακό πρόγραμμα Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη), που συνεπάγεται γρήγορη απορρόφηση των κονδυλίων και κατασκευή περιβαλλοντικών υποδομών σε κάθε ΟΤΑ της χώρας.
       
      Τέλος, σύμφωνα πάντα με το ΥΠΕΝ, η προαναφερόμενη τροποποίηση ενισχύει την κυκλική οικονομία, αλλά και την κοινωνική οικονομία, εφόσον επιτρέπει και αξιοποιεί τη συνεργασία των ΟΤΑ με ΚΟΙΝΣΕΠ (Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση) και την ενίσχυση της διαλογής στην πηγή με την περιβαλλοντική εκπαίδευση.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=119952
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.